سایر منابع:
سایر خبرها
فاجعه سبزی های آلوده در بیخ گوش تهران
قدرت تجمع زیستی در بدن موجودات زنده به سرعت تبدیل به آلاینده های سمی می شوند. از بین بردن مزارع آلوده سال هاست که به طور ضربتی یا برنامه ریزی های کوتاه مدت انجام می شود ولی هنوز منجر به متوقف شدن این روند آبیاری نشده است. محصولاتی که با آبیاری به وسیله فاضلاب به دست آمده اند سلامت انسان ها را به خطر می اندازند. در سال84 اپیدمی وبا به صورت گسترده در ایران رخ داد که حدود هزار نفر به آن مبتلا
استان یزد هر روز تشنه تر می شود
نفر 205 لیتر است. اسلامی میزان مصرف آب در تابستان را دو برابر زمستان اعلام کرد و گفت: میزان مصرف آب در یزد در تابستان ها به 10 میلیون و 710 هزار مترمکعب می رسد که در تیر میزان تولید آب 369 لیتر در ثانیه است . وی اظهار داشت: 20 میلیون مترمکعب از 90 میلیون مترمکعب آب استحصالی در یزد فقط صرف 400 هزار کولر آبی دایر در این استان می شود. او افزود: در تابستان ها 86 درصد
کانسارها، سرمایه های پنهان ایران
دلالت بر آن دارد که این کانسار در قرون گذشته مورد شناسایی و بهره برداری قرار گرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می شده، حدود 900 سال تخمین زده شده است. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح
حقوق های نجومی بی عدالتی و بدعت است/ مگر خون برخی مدیران رنگین تر است
فلسطین غافل باشیم. خرسند در ادامه تصریح کرد چنانچه رژیم بحرین از اقدامات خشن و بی عدالتی و غیرانسانی و اهانت به مجتهد عالی قدر شیخ عیسی قاسم را تمام نکند مانند این است که کبریت به انبار باروت زده و نابودی خود را باید تجسم کند. وی به صرفه جویی آب و برق در این شهرستان تأکید کرد و متذکر شد: منابع و چاه های آبی این شهرستان رو به فروکشی است و باید در مصرف آب نهایت صرفه جویی شود تا
کدام شهرهای استان با تنش کم آبی مواجهند؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی لدنی نژاد در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه 1 تا 7 تیرماه مصادف با هفته صرفه جویی در مصرف آب است، اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی و همچنین خشکسالی های اخیر هر ساله شاهد تنش آبی در تمام مناطق کشور و استان وجود دارد و بیش از 300 شهر کشور با تنش آبی رو به رو هستند. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در
کولرهای آبی سهم آب شرب انسان ها را می بلعند!/ باید کولرهای گازی کم مصرف را جایگزین کنیم
به گزارش صاحب نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کاشان اول ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان امروز در سومین همایش ملی بحران آب در دشت کاشان، در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه اظهار کرد: تعداد کل چاه های مخصوص آب شرب در شهرستان کاشان 135 حلقه چاه می باشد که تعداد 15 عدد از آنها به خاطر نفوذ فاضلاب شهری، دچار آلودگی و غیر قابل مصرف شده است. وی در رابطه با حفر چاه های غیر مجاز در سطح شهرستان
سازمان شیلات برای تکثیر آبزیان دریایی وارد عمل شود/صید قاچاق ذخائر آبزیان دریایی را کاهش داده است
بیش از چهار هزار و 200 نفر عضو تعاونی صیادی پره مازندران هم به صید این گونه ها در هفت ماه سال وابسته است. مدیرکل شیلات مازندران حفاظت از ذخایر آبزیان به ویژه انواع ماهیان استخوانی دریای خزر را مهم توصیف کرد و گفت : تکثیر و رها کردن 65 میلیون قطعه بچه ماهی سفید با وزن حدود 9 گرم در 22شاخه از رودخانه های شیلاتی استان که از امروز شروع شد ، با همین هدف صورت می گیرد وی افزود :رها
یک هفته با بورس کالا
تهران و قزوین، 10 هزار و 320 از این محصول به قیمت 7600 ریال در هر کیلو و به ارزش حدود 78.4 میلیارد ریال در بورس کالا از سوی مشتریان خریداری شد . این محصول از پنج انبار در این استانها مورد معامله قرار گرفت که 3 انبار در استان قزوین با9436 تن و 2 انبار در استان تهران با حدود 885 تن محصول از نخستین نمادهای معاملاتی این محصول بودند. وی اظهار داشت: به دنبال اعلام سیاست های دولت مبنی
برای رفع بحران کم آبی باید از هدررفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری شود
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تایبادخبر ، مدیریت و کارکنان امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تایباد بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، صبح امروز دیداری با امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد داشتند. مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد در این دیدار با قدردانی از زحمات و خدمات امور آبفای روستایی این شهرستان، امنیت اجتماعی و اقتصادی مردم را در تداوم وجود آب دانست و
ضیافت افطاری جمعیت کویر سبز کاشان درقمصر برگزار شد
تعداد عضو فعال این جمعیت بالغ بر60 نفر است. مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان در ادامه، بحران شدید کمبود آب در دشت کاشان را بسیار جدی عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای شدیدی که امسال شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و شهرهای کویری اطراف با آن مواجه هستند جهت جلوگیری از جیره بندی و قطع آب، صرفه جویی در این ماده مهم حیاتی امری جدی و ضروری است. اعتماد، با اشاره به اینکه براساس نظر کار
صیانت از آب های زیرزمینی اولویت اصلی شرکت منطقه ای آب باشد/ چالش های حوزه آب برطرف شود
مرزی، نصب هفت هزار کنتور آب کشاورزی، نصب 50 هزار کنتور هوشمند و اندازه گیری یک هزار نقطه آب سطحی برای مدیریت است. وی عنوان کرد: کشور ما هشت سال متناوب با پدیده خشکسالی مواجه بوده به طوری که دو درصد از میانگین سالانه میزان بارش ها کمتر اتفاق افتاده هر چند امسال شرایط بارندگی در برخی استان ها بهتر بود. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: مشارکت مردم در مصرف بهینه و
خروج 48حلقه چاه آب آشامیدنی درچهارمحال وبختیاری از مدار
شهرکرد - خبرنگار ابتکار: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری درگفتگوباخبرنگاران با بیان اینکه شهر دشت شهرستان لردگان هم اکنون با تانکر آبرسانی می شود، گفت: آبهای زیرزمینی منبع اصلی تامین آب شرب مردم استان است که به سبب خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی شاهد افت شدید منابع آب زیرزمینی هستیم که این امر می طلبد در مصرف آب صرفه جویی شود. قدرت الله بیگلری تصریح کرد: هم اکنون 48 حلقه چاه
چگونگی به سرانجام رسیدن 350 هزار واحد مسکن مهر/پروژه مسکن مهر به هسته سخت رسیده است
شود. قبلاً رقمی بیش از پنج هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که البته برای 350 هزار واحد اشاره شده، مبلغ مصوب حدود 1650 میلیارد تومان از منابع مختلف است. او در رابطه با سرنوشت مسکن مهر در دولت یازدهم بیان کرد: همان گونه که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است از یک میلیون و 95 هزار واحد مسکن مهر دارای قرارداد ساخت، 405 هزار واحد فاقد انشعاب آب، 490 هزار واحد فاقد انشعاب فاضلاب، 413 هزار
دادگستری درزمینه مختومه کردن پرونده های قدیمی رتبه شش کشور را دارد
صرفه جویی در مصرف آب، گفت: این هفته فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی در مورد اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و رعایت اصلاح الگوی مصرف است. سید علی لدنی نژاد افزود: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از قبیل دادگستری، نیروی انتظامی و شورای حل اختلاف همکاری و تعامل مطلوبی با شرکت آبفای شهری این استان در زمینه برخورد با مشترکان استفاده کننده از انشعاب غیرمجاز فاضلاب و آب دارند. وی بیان کرد
تداوم اقدام های فرهنگی در زمینه مصرف بهینه آب مورد توجه باشد
اظهار کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و 400 انشعاب غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جمع آوری شد که بخش عمده ای از آنها مربوط به شهر یاسوج و حومه آن بوده است. وی عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات آن است. لدنی نژاد ابراز داشت: استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ مصرف
احتمال بهره برداری از تصفیه خانه ممسنی در اینده نزدیک/طرح توسعه تصفیه خانه از 70 هزار نفر به 100 هزار نفر
در اقطار مختلف در نقاط مختلف شهر به طول 5000 متر و 118 باب منهول و 630 فقره انشعاب فاضلاب و اعتبار 28 میلیارد ریال نصب گردید که تکمیل فاز اول پروزه تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی 90 درصد با اعتبار 50 میلیارد ریال بوده و ابراز امیدواری کردند که تصفیه خانه تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد . مهندس پیکری خاطر نشان کرد:تصفیه خانه فاضلاب مدرن شهر نوراباد هم اکنون برای جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر
تعطیلی 179 کارخانه تبدیلی در استان اصفهان
و کار و قانون رفع موانع کسب کار اشاره کرد، ولی این قوانین برای حسن اجرا نیازمند نظارت دقیق هستند. وی با اشاره به بحران آب موجود در شهرستان و کشور، اظهارکرد: نیاز است که در زمینه مصرف آب فرهنگ سازی کنیم تا با مدیریت مصرف و صرفه جویی از این بحران عبور کنیم. نماینده مردم شهرضا با بیان این که شهرضا شهر علما و حکما بوده و هست، تصریح کرد: دانشگاه ها به عنوان یک بازوی قوی شهرستان
تجلیل از آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد /حمایت از بخش تولید از طریق بخشودگی های مالیاتی / کشف 6 هزار ...
شده است. لدنی نژاد علاوه بر انشعابات غیرمجاز آب به انشعاب غیرمجاز فاضلاب هم اشاره کرد و گفت: تعداد 5 هزار و 500 انشعاب غیرمجاز فاضلاب هم در استان تاکنون شناسایی شده است.. بیش از شش هزارو 554 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در گچساران کشف شد مسئول روابط عمومی اداره دامپزشکی گچساران گفت: شش هزار و 554 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای امسال تاکنون در این
26 پروژه آب و فاضلاب اردبیل به بخش خصوصی واگذار شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی خاک نژاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در تشریح برنامه ها و پروژه های شرکت آبفای اردبیل اظهار کرد: تمام فعالیت های شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل بر محوریت اقتصاد مقاومتی و تاکید بر اصل صرفه جویی و مصرف بهینه منابع آب تعریف شده است. وی با اشاره به تکمیل و
تنش آبی در 6 شهر کهگیلویه وبویراحمد/مصرف آب بیشترازمیانگین کشوری
فاضلاب استفاده می کنند. لدنی نژاد اظهار داشت: سرانه مصرف آب در استان 20 تا 30 درصد از میانگین کشوری بالاتر است. وی ادامه داد: سرانه مصرف آب در استان 120 تا 150 لیتر به ازای هر نفر است. وی افزود: برای اصلاح الگوی مصرف آب باید تلاش بیشتری انجام شود که با تنش آبی در مناطق مختلف استان روبه رونشویم. مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان تصریح کرد: در سال جاری 9000 مورد انشعاب غیر مجاز آب وفاضلاب در استان شناسایی واقدامات لازم در راستای برخورد با متخلفان انجام شد. ...
منابع آبی به مرز بحران رسیده است
/> اسدی، به مزایای اجرای طرح فاضلاب شهری کاشان اشاره کرد و یادآورشد: جلوگیری از آلودگی منابع آبی، حفظ محیط زیست و مقرون به صرفه بودن مصرف پساب آب فاضلاب در فعالیت های اقتصادی از مهمترین مزایای اجرای شبکه فاضلاب در کاشان می باشد . وی، متوسط روزانه مصرف آب برای هر انسانی را 200 لیتر در شبانه روز عنوان کرد وگفت: اگر هر نفر فقط روزی یک لیتر آب در کاشان صرفه جویی کند، 500 متر مکعب آب را تامین
وضعیت آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز (BoyerNews.com) : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز 9 هزار انشعاب غیرمجاز اب و فاضلاب شناسایی شده که از این تعداد 5 هزار و 500 مورد در بخش فاضلاب و سه هزار و 500 مورد نیز در حوزه مشترکان اب است. به گزارش بویر نیوز ، سید علی لدنی نژاد عصر امروز در نشست با خبر نگاران اظهار داشت: بیش از 142 هزار مشترک
آیت الله ملک حسینی: لزوم برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز آب
، عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکلات است. وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب نیز به صورت جدی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و سعی خواهیم کرد با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هشدارهای لازم را شهروندان در مورد کاهش ذخائر آبی دهیم. شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید. [email protected]
مطالبه 1200 میلیارد ریالی شرکت توزیع برق استان مرکزی از مشترکان
به گزارش خبرنگار مهر ، محمد الله داد پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تا پایان سال 94، 890 میلیارد ریال بوده که این مبلغ، هم اکنون با گذشت سه ماه از سال 95، به یک هزار و 200 میلیارد ریال رسیده است. وی افزود: از این مبلغ 50 درصد مربوط به صنعت، 18 درصد مطالبه از مشترکان خانگی، پنج درصد مربوط به بخش کشاورزی، هشت درصد مطالبات
پیشنهاد افزایش قیمت آب و برق مسکوت ماند
مشکل روبه رو می شوند. محمودی با اشاره به پروژه هایی که امسال در دست اجرا قرار گرفته است گفت: مجموعاً در طرح های حوزه ی آب و فاضلاب و بخشی از پروژه های برقی بیش از 700 پروژه در مراحل مختلف اجرا قرار دارد. وی با بیان اینکه میزان تزریق پول از منابع عمومی دولت و همچنین از منابع مختلف همچون مشارکت های مردمی و بخش خصوصی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است عنوان کرد: برنامه های خوبی را برای اجرایی شدن این
بدهی 130 میلیارد تومانی مشترکان به توزیع برق استان مرکزی
برق استان مرکزی همچنین جمع تعداد ترانسفورماتورها تا پایان سال 94، 15 هزار دستگاه و ظرفیت ترانسفورماتورها را دو هزار و 267 مگا ولت امپر عنوان کرد. الله داد با بیان اینکه تمام روستاهای بالای بیست خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند بیان کرد: هم اکنون برق 1170 روستا برقرار شده است. وی با اشاره به اینکه 70 درصد انرژی برق استان در بخش مولد هزینه می شود که در این خصوص استان
برداشت بی رویه آب و زنگ خطری بیخ گوش مسؤولان و مردم
شبانه روز بود و ایران الان حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد و مصرف سرانه آب در کشور 120 تا 140 لیتر و در استان کهگیلویه و بویراحمد 150 تا 180 لیتر در شبانه روز است و این یعنی استان ما در حال حاضر با مصرف بی رویه آب، بیش از میانگین کشور (25 درصد بیشتر) در شبانه روز مصرف دارد. نکته دیگر این است که در چاه های امامزاده جعفر 20 متر و چاه های دهدشت 9 متر افت سطح آب داشتیم که به دلیل نگاه سنتی ما
4400انشعاب غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد/مصرف آب بی رویه است
برای رفع مشکلات است. وی اظهار داشت: مجموعه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف استان در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و تامین آب سالم و باکیفیت همه توان خود را به کار می گیرد. لدنی نژاد مصرف بی رویه آب را یکی از مشکلات اساسی در استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ استفاده بهینه از آب در برخی از مناطق هنوز نهادینه نشده است. وی تصریح کرد: با توجه به کمبود بارشها و کمبود آب در استان، مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند. لدنی نژاد افزود: ترویج و تبیین فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب نیازمند استفاده از ابزارهای فرهنگی است. ...
گلوی خشک مرکزنشینان ایران از بی آبی
اما هم زمان به گفته سازمان هواشناسی قرار است امسال تابستان گرم تر از سال های گذشته تجربه شود که همین موضوع برخی از شهرها را بیشتر گرفتار تنش آبی خواهد کرد. ایسنا نیز روز گذشته گزارش داد، سال گذشته از مجموع هزارو 136 شهر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب، 547 شهر با جمعیتی بیش از 50 میلیون نفر با شرایط تنش آبی مواجه بودند و کمبود منابع در مقابل مصرف آب 23 درصد بوده اما این در شرایطی است که امسال تعداد
1020 روستای سیستان و بلوچستان در بحران آبی 100درصد/آبرسانی با تانکر برای حل مشکل آب شرب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که هزار و 20 روستای این استان دچار بحران بی آبی هستند گفت: 362 روستا در حال جیره بندی آب قرار دارند که تنها راه عبور از این بحران در تابستان صرفه جویی و تامین تانکر است. به گزارش هامون پرس باقر کُرد روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: 42 دستگاه تانکر برای آبرسانی به هزار و 20 روستای دچار