سایر منابع:
سایر خبرها
هاشمی: بی حجابی ها را می بینند اما ظلم ها را نه!
هم از وی ارشاد می گرفتند. وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تاریخ ایران بعد از شهریور 1320 و رفتن رضاخان و آمدن پسر جوانش محمدرضا شاه اشاره کرد و گفت: فضا جامعه باز شده بود و حوزه قم که شدیداً سرکوب شده بود، دوباره رشد می کند. امام که از شاگردان ممتاز آیت الله مؤسس (حائری) بودند با دانش، هوش، عرفان، فلسفه و محبوبیت بالایی که داشتند، مورد توجه همه ی طلبه ها و مراجع بودند. آیت ...
پاراگراف کتاب (31)
؛ چرا که تاخیر، خارج از اراده ی من و تو بوده است...! بر جاده های آبی سرخ / نادر ابراهیمی کمال و رشد کودک از اینجا آغاز می شود؛ از فهم این نکته: او فرزند است نه در بند. بیاییم از طنز تربیت فرزند دست کشیده؛ به پرورش و تربیت والدین معتقد شویم. فرزند ما در زندانی است که دیوارهایش از تذکر ساخته شده است. کتاب کوچک زندگی / دکتر شاهرخ شاه پرویزی ...
شرکت در آموزش رانندگی مرسدس بنز در جاده های برفی سوئد
.... SLK ها شاید تنها حدود 280 میخ داشته و چسبندگی آن ها چندان محکم نیست. زمانی که ما سوار SLK شدیم و به قسمت با سرعت بیشتر دریاچه رفتیم، بقیه گروه، جاهای مختلف مسیر را صاف کرده بودند. درجه این صافی به این بستگی داشت که چند بار یک خودرو از یک نقطه معیّن عبور کرده بود و اینکه خودروها چقدر شتاب جانبی داشته بودند. ولی با وجود سطح لغزنده تر یخ، SLK کنترل بسیار خوبی را از خود نشان داد. در این شرایط، خط ...
اگر امروز اتفاقات تأسف باری چون کهریزک را محکوم می کنیم قبل از آن می بایست به خطا رفتگان را دعوت به ...
. دولت هم مقدار زیادی جلو آمده بود. شاه از سال شاهنشاهی صرفنظر کرده بود. مطبوعات را آزادی داده بودند و چند کار بود که شریف امامی کرده بود. آن جا به عقیده بعضی از دوستان، نظر این بود که موقعیت طوری است که ما می توانیم از این امکانات استفاده کنیم، اپوزیسیون خود را محکم کنیم و بعد یک حمله مجدد. یعنی به تدریج عمل بشود. آن وقت چگونه به تدریج عمل بشود؟ یکی از راه هایش مثلاً انتخابات بود. آن وقت بحث روی ...
بررسی ولوو XC60 T6
وقتی به گذشته خانواده ولوو فکر می کنیم، چیزهایی که بیشتر به ذهن می آیند، نمای چراغ های جلوی بزرگ، طراحی جعبه ای و دینامیک رانندگی ناامیدکننده هستند. امّا ولوو XC60 شاسی بلند متوسط مدل 2015.5 با یک طراحی جدید در چراغ های جلو، طراحی بدنه جمع وجور و یک دینامیک رانندگی درگیر کننده همراه شده است. چیزی که در این میان کنار نرفته، ویژگی های خاص ولوو مانند یک کابین صمیمی، قابلیت های مناسب و سطح بالای ایمنی در این خودرو است. ولوو XC60 T6 AWD، خودرویی است که سطح عملکرد آن اندکی بیش از یک کراس اور خانوادگی معمولی است. ...
سفرنامه لوت؛ سال تحویل در بزرگترین ناشناخته ایران
آزادش کنیم. همان شب مهرداد تله فنی گذاشت تا شاید جفتش را بگیریم. و اتفاقا همان شب یک روباه شنی نر هم گرفتیم. فردا صبح بلند شدیم، هفت سین را چیدند و عروسی به راه شد! تحویل سال هم حدود ساعت 9 صبح بود اگر یادم باشد. سال تحویل شد و دعای تحویل سال خواندیم و همه رسومات تحویل سال را به جا آوردیم. به عنوان شگون روز اول، این عروس و داماد را بهم رساندیم، جلوی دوربین ها هم معرفی کردیم و اینها خیلی شیک، دوتایی ...
تحریم 30 ساله اسرائیل توسط علی رهبری و برنامه کنسرت های بهاری
گروه موسیقی، درحالی که ساعاتی پیش برنامه های ارکستر سمفونیک تهران در 6 ماه اول امسال اعلام شد، علی رهبری، رهبر جدید این ارکستر از دلایلش برای اجرای سرزمین های اشغالی سخن گفت. به گزارش بولتن نیوز ، معرفی برنامه های ارکستر سمفونیک تهران در 6 ماه اول سال، هدیه سهراب پورناظری به مردم بی خانمان، رضا ناژفر ، فلوت نواز ارکستر سمفونیک در راه تهران، صحبت های علی رهبری درباره تحریم اسرائیل و حواشی ...
نعمت زاده: برنامه های کاملی در حوزه صنعت داریم
پایان امسال خط جدید تولید لاستیک ماشین آلات راهسازی و کنار جاده ای تکمیل وراه اندازی شود. مهندس محمدرضا نعمت زاده تصریح کرد: در حال حاضر کمبود لاستیک در کشور 150 هزار تن است که امیدوارم با راه اندازی چندین کارخانه دیگر این مشکل برطرف شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به طور حتم اگر کمبود تولید لاستیک در کشور نداشتیم اجازه واردات نیز نمی دادیم اما امروز شاهدیم که حتی برخی از خودروهای ...
تغییر کاربری شالیزار به ویلا چگونه از تهران هماهنگ می شود؟
دلیل در تاریخ 6/8/1383 در دفترخانه شماره 84 چالوس سند به نفع فروشنده قبلی اقاله می شود. نکته جالب این است که در همین ایام شرکت تهیه و توزیع قطعه ایران خودرو برای احداث کارخانه مبلغ 4 میلیارد و 675 میلیون تومان از بانک ملی عباس آباد وام دریافت می کند؛ اما وام مذکور در مسیر ساخت کارخانه قطعه سازی استفاده نمی شود اگرچه طبق قانون اراضی 10 هکتاری اجازه ساخت و ساز هم در آن نداشتند. 2 ...
سرمقاله روزنامه های امروز / 23 فروردین
.... مسیر موجود مسیر قضاوت نیست بلکه در جاده ای قرار گرفته ایم که باید به موانع، علایم و تابلوهای هشداردهنده آن توجه ویژه نماییم و نقاط لغزنده آن توسط کسانی که این راه را قبلاً رفته اند، بازخوانی شود. همین جا باید منتقدان امروز و مذاکره کنندگان دیروز را به عنوان یک فرصت به خدمت گرفت و ورای مسائل سیاسی و با عینک ملی با آن گفت وگو نمود. 4- عدم توافق بد فرمول مشترک ما و امریکایی هاست ...
برگزیده سرمقاله های روزنامه های امروز
محقق نشده است. بنابراین مخالفت ها و ذوق زدگی ها بی معناست. مسیر موجود مسیر قضاوت نیست بلکه در جاده ای قرار گرفته ایم که باید به موانع، علایم و تابلوهای هشداردهنده آن توجه ویژه نماییم و نقاط لغزنده آن توسط کسانی که این راه را قبلاً رفته اند، بازخوانی شود. همین جا باید منتقدان امروز و مذاکره کنندگان دیروز را به عنوان یک فرصت به خدمت گرفت و ورای مسائل سیاسی و با عینک ملی با آن گفت وگو نمود. ...
روایت گذر از چالش ها با کاوش در قرآن/ هم کلام با بانوی مترجم قرآن + عکس
مانند یک اسب سرکش شده بود و سعی می کردم در این زمینه تحقیق کنم. البته بگویم آن زمان اگر جلوی من را هم می گرفتند هرگز نمی رفتم خودکشی کنم چون همیشه خودکشی را خیلی پایین تر از سطح عقلی خودم می دانستم. این یک نعمت خداست که انسان یک ذهن روشن و بازی دارد و همیشه می تواند یک راهی را برای خودش پیدا کند. حتی زمانی که قرآن ترجمه شد و مشکلات زیادی برای من درست شد، راه دیگری را برای خودم پیدا کردم ...
جاذبه های تاریخی وطبیعی قائمشهر/ مدفنگاه شیخ طبرسی وصاحب بلندترین خیابان های شمال ایران
می شود. قائمشهر به لحاظ عبور ارتباط ریلی و جاده فیروزکوه و نزدیکی به شهرهای بابل و ساری از موقعیت ممتازی در استان برخوردار است. قائم شهر احتمالا در گذشته محل زندگی اقوام تپوری بوده و در متون تاریخی به نام جمنو، چمنو، جمنان، علی آباد شاهی و قائمشهر خوانده شده است. رودخانه های شاعرانه رودخانه های قائمشهر از جمله مناطق دیدنی و جاذبه های طبیعی این شهرستان هستند. رودخانه های تالار و ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
30 تصویر ماهواره ای شگفت انگیز که دید شما را نسبت به زمین تغییر خواهند داد!
کرده و دولت خانه های مسکونی جدیدی احداث می کند. لوس آندس، شیلی گذرگاه لوس کاراکولس در کوهستان آند، که در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین است، با وجود قرار داشتن در ارتفاع بیش از 3 کیلومتر، هیچ گونه ایمنی ای برای خودروهای عبوری آنجا، مانند گارد ریل پیش بینی نشده است؛ جاده چالوس! منا، عربستان سعودی منا در صحرای عرفات، که حاجیان همه ساله و برای تشرف به خانه خدا در ...
فراستی: فجر 33 بدترین جشنواره فجر بود
.... ما اصلا سینما به معنای جدی اش نداریم. سینمایی که سر و شکل و بدنه داشته باشد. سینمای ما سرطانی جلو آمده و بعضی جا هایش رشد کرده و بعضی جا هایش ماقبل بلاهت است. یک رشد ناقص الخلقه و بی ثبات چون این سینما زندگی طبیعی نداشته است. متولد نشده، راه نیفتاده و تاتی تاتی نکرده. مدرسه نرفته، دانشگاه نرفته تا بعد خود به مقام استادی برسد. سینمای ما پرتابی و به صورت جامپ کات است. ممکن است سالی یکی، دو ...
از بیمارستان اسب ها تا کشف دروازه جهنم
می توان آن را پوشید و بخشی از بار راه رفتن را به این دستگاه واگذار کرد.افرادی مانند پستچی ها یا ماموران قرائت کنتور که هر روز مسافت زیادی را باید پیاده روی کنند، یا سربازها که باید بار سنگینی را در مسافتی زیاد حمل کنند، یا افرادی که به دلیل جراحت، معلولیت یا قطع عضو در راه رفتن مشکل دارند، می توانند به کمک این چکمه ها مسافت بیشتری را بدون خسته شدن بروند.هزینه متابولیک (مقدار سوخت و ساز بدن) طی راه ...
روایت "ژیژک" از طوفان پیش روی اروپا چهار سوار آخرالزمان
...> -دموکراسی به این خاطر پدید نیامده که جاده صاف کن سرمایه داری باشد. وجود دموکراسی به این خاطر است که مانع از تبلور خطرات پنهان سرمایه داری باشد، و همین موضوع به بی جایگزین بودن دموکراسی بیش از پیش دامن می زند. اما برای اینکه حرف شما درست باشد، دموکراسی باید چیزی بیش از اصل انتخابات آزاد باشد. آزادی انتخاب، می تواند یک جامعه را به هر مسیر ممکنی بکشاند. از این نظر، من یک لنینیست هستم. لنین ...
رونمایی از راک آذری آغیز یئمیشی ، کنسرت سیامک آقایی و انتشار آلبوم سینا حجازی
...> "علی پرکار" عنوان کرد: در قالب انتخاب اول به سراغ شعر رفتیم. در آهنگسازی شعرهای شهریار از لحاظ وزنی خیلی سخت آهنگسازی می شود. بنابراین برای آهنگسازی آن ها خدمت شعرای آذربایجان رفته و از آن ها مشورت گرفتم. "رامین بهنا" نیز اظهار کرد: بیشتر بار قضیه بر روی ملودی بوده و بعد هارمونی ساخته شده است. موسیقی راک بیشتر از طریق موسیقی زیرزمینی مد شد و شهرت پیدا کرد. اما فقط گیتار برقی و بیت راک ...
سرمقاله روزنامه های امروز / 22 فروردین
که با شرایط همگنی داشته باشند، چه کسانی هستند؟ از امروز باید فکر کرد. سیاست یعنی طراحی رسیدن به قدرت و حفظ آن. مهم تر از همه چه کسی تضمین می دهد، شرایط آینده بهتر یا بدتر از حالا باشد. تحریم مجدد ایران؟! یوسف مولایی: بعد از گذشت چند روز از تفاهم لوزان، چهارشنبه هفته گذشته خبری به نقل از رویترز مبنی بر اینکه تحریم های 32 شرکت ایرانی و همین طور بانک تجارت بار دیگر بازگردانده شد ...
22 فروردین - 11 آوریل؛ در تاریخ چه گذشت؟
برترین ها: امروز 22 فروردین برابر با 11 آوریل تقویم میلادی است. روزی که در تاریخ آبستن وقایع و اتفاقات زیادی در ایران و جهان بوده است. به مرور برخی از این وقایع می پردازیم. رویداد ها: 35 - توطئه دولت روم برضد شاه ایران و انجام کودتا مجسمه تیبریوس با آثار زخمها یازدهم اپریل سال 35 میلادی سنا و شورای دولتی امپراتوری روم در یک جلسه مشترک غیر علنی و با ...
یک روز در بازار غیررسمی زباله
. شما که این همه سال اینجا بودید احتمالا برایتان به صرفه بوده که اینجا مانده اید. - فکر می کنید ما پولداریم؟ ناگهان جوانی به کمک مرد میانسال می آید و می گوید: آره آقاجون فکر کن ما پولداریم. اصلا ما هم مثل همون کسی که تو مشهد با زباله برج ساخته، برج می سازیم. ایناهاش دیگه. همه اش معلومه. ما اگه پول داشتیم که دست تو این زباله ها نمی کردیم، اگه پول داشتیم که هر روز اینجا ...
نگاهی بر ام وی ام 315H فیس لیفت
مدل را می توان متناسب، جذاب و عامه پسند دانست و شاید کمتر خودرویی را در این رنج قیمتی بیابید که طرحش چنین مدرن و دل نشین باشد. از دگرسوی، چنانچه نشان جلویی این خودرو را از پیشانی آن برداریم، ناخودآگاه خودروهای روز اروپایی و ژاپنی را به ذهن مان تداعی می نماید و می توان رگه هایی از طراحی اپل آسترا و MG3 و یا حتی هوندا فیت را در آن پیدا نمود. شاید این امر از آنجا ناشی می گردد که چری تیمی قوی از ...
پناهگاه حیات وحش موته زیستگاه ویژه آهوی ایرانی
صعب العبور، زیستگاه خوبی را برای ادامه حیات کل و بز پدید آورده است. انواع زیادی از گونه های پرندگان بومی و غیر بومی نیز در این منطقه وجود دارد از قبیل: کبک، تیهو، بلدرچین، هوبره و همچنین از خانواده های سار، کلاغ، سسک، دم جنبانک، عقاب، جغد، زنبورخوار، سهره و سارگپه نیز گونه هایی وجود دارد. در زمان مهاجرت، پرندگان مهاجر بسیاری در این منطقه خصوصاً اطراف رودخانه شور و گزستانها توقف نموده و ...
بیستون، راوی داستان جنگ و دلدادگی
مُغ های هخامنشی به دلیل شباهت به بردیا -برادر کمبوجیه- خودش را بردیا می نامد و علیه شاه شورش می کند. بردیای دروغین مالیات را می بخشد و طرفداران بسیار پیدا می کند و در پی نشستن بر تخت شاهی است که کمبوجیه از ماجرا با خبر می شود، اما در راه بازگشت به ایران، در میانه راه به طرز مشکوکی می میرد. بعد از مرگ کمبوجیه هفت نفر از شاهزادگان هخامنشی به رهبری داریوش، سلسله هخامنشیان را از سقوط نجات می دهند و با ...
راز گستاخی های سعودی ها؟
ایران اکونومیست - ایران اکونومیست - روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسائل روز کشور جهان پرداخته اند از جمله آقا راه خدعه را بست ، ابعاد بازی باخت - باخت سعودی در یمن ، در کجا ایستاده ایم؟ ، اما و اگرهای کاهش نرخ سود بانکی ، منتفی شدن پروتکل الحاقی ، تعلل در انتشار فکت شیت ایرانی! ، پشتوانه ای برای بیانیه لوزان ، تفسیر ناب همدلی ، یک یادداشت نابهنگام ، دهه ات گذشته مُربی ...
قلعه های خراسان جنوبی؛ دژی آرامیده در دل کویر
. سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان گفت: از نظر معماری این قلعه به دو نوع بنا تقسیم می شود نوع اول بناهایی هستند که با ملات ساخته شده و دارای ارتفاع و استحکام بیشتری نسبت به سایر بناها دارد و اصطلاحاً شاه نشین قلعه محسوب می شوند. شبانی افزود: نوع دوم بناهایی هستند که بدون ملات ساخته شده اند و ارتفاع کمتری دارند و از این بناها برای سکونت فدائیان و سربازان ...
این استقبال بیشتر نگرانی دارد تا ذوق زدگی!
...:در نگاه اول ورود این همه مسافر و گردشگر به میدان جهانی نقش جهان و استفاده از همه ی آن چه در این میدان برای گردشگران به کار گرفته شده، هر کس را می تواند سر ذوق آورد. توجه و استقبالی که مسافران و گردشگران هنوز پس از سال ها نسبت به میدان جهانی نقش جهان اصفهان دارند اتفاق خوبی است که مسئولان و متولیان حوزه ی میراث فرهنگی را خوشحال می کند. و این می شود که این همه ذوق و ...
از تبلیغ صهیونیستی برای آرایش زنان ایرانی وتکفیر تمامی کشورهای عربی توسط داعش تا درد سر خانوادگی اوباما ...
قابل پیگیری را به پلیس ارائه کند. در حالی که به دستور سرهنگ بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) بررسی های کارآگاهان روی خودروهای 405 زردرنگ متمرکز شده بود 4 روز بعد گزارش مشابهی به پلیس آگاهی رسید و مشخص شد که متهمان از یک دستگاه تاکسی زردرنگ بین جاده ای استفاده کرده اند. قربانی دوم این حادثه اعلام کرد لهجه 2 متهم شبیه لهجه های مورد استفاده در یکی از شهرهای اطراف مشهد بود. به همین دلیل ...
جاذبه های تاریخی و طبیعی بابل /از زببایی محصورکننده فیلبند تا آبشارهای رنگارنگ
روستای شیخ موسی مراسم فولکوریک آن یعنی جشن مردگان است. 28 تیرماه در گاهشماری طبری مصادف است با جشن بیس و شش عیدماه . طبق یک باور عامیانه، ماجرا برمی گردد به زمانی که شخصیتی به نام فریدون به خونخواهی پدرش با همراهی سپاهی از مردم مازندران به مصاف ضحاک پادشاه اهریمنی می رود و پس از جانفشانی و کشته شدن تعداد زیادی از افرادش، به بند کشیده و در قعر چاهی انداخته می شوند بعد از آن ماجرا، مردم همه ساله در ...