سایر منابع:
سایر خبرها
دلایل ایران برای خرید جنگنده سوخو 30 + مشخصات سوخو 30
سوخو 30 توسعه داده است. در خصوص ماموریت های رزمی این هواپیما نیز می توان به حضور در سوریه و انجام ماموریت های رهگیری هوایی اشاره کرد که در چند مورد موجب فراری دادن جنگنده های ترکیه شده است. * نقش و جایگاه سوخو 30 در نیروی هوایی ایران سوخو 30 نسخه SM را می توان بهترین نمونه های پروازی قابل دسترسی برای کشورمان دانست که در شرایط فعلی و عدم تمایل طرف های غربی به فروش ...
بسته خبری سفیر پنجشنبه 04 شهریورماه 1395
خدمت و کارجهادی از دیدگاه امام خامنه ای تصویرویژه از معظم له به همراهی شهید آیت الله حکیم @safir_hamandishi شبکه خبری سفیر, [23.08.16 22:21] [ File : Khat Hezbollah_47_PRINT.pdf ] شبکه خبری سفیر, [23.08.16 22:40] yon.ir/iaGB لاریجانی: از نظر جذب سرمایه گذاری دچار مشکل هستیم / وزارتخانه اکابر نیست که تازه بیایند و آنجا کار یاد بگیرند ...
بزودی با آلتینای به شبکه 3 می آیم
...، از چه سن و سالی شیفته هنر بازیگری شدید؟ اوایل دهه چهل بود با گوش دادن به نمایش های رادیویی، در خیال خود، خودم را جای بازیگران نمایش احساس می کردم. البته در خانه ما رادیو نبود چون پدرم با محتوای رادیوی آن زمان مختلف بود. لذا من از راه های مختلفی مانند نشستن پشت در مغازه هایی که رادیو داشتند، رادیو گوش می دادم. این شد که با تمام وجود به سمت بازیگری گرایش پیدا کردم. اولین کارهای هنری خود را کجا تجربه کردید؟ سال 1347 و زمانی که دانش آموز دبیرستانی بودم با همکلاسی های خود گروهی نمایشی تشکیل دادیم و برخی داستان های کتاب مدرسه را به صورت تئاتر بازی می کردیم. اما همیشه دوست داشتم خودم را به رادیو برسانم. آیا توانستید خود را به رادیو برسانید؟ بله، اولین تجربه رادیویی من در سال 1351 و وقتی 21 ساله بودم در رادیو مشهد اتفاق افتاد. به من نقش در بازکن را دادند یعنی در یک نمایشنامه هرگاه فردی وارد یا خارج می شد من موظف بودم در را باز و بسته می کردم تا افکت صدای در ضبط شود. به عبارتی کار هنر را من از شاگردی شروع کردم پله پله بالاتر آمدم تا اینکه دانش آموخته سازمان نمایش ایران در رشته سینما و تئاتر شدم. صباغی: فیلم تلویزیونی آلتیمای در حال تدوین است و بزودی از شبکه سوم سیما پخش می شود. آلتیمای داستان دختری ترکمن است و من در این فیلم، نقش سرکار استوار شاهنشاهی را به عنوان رییس پاسگاه بازی می کنم در حال حاظر مشغول بازی در چه نقشی هستید؟ چندی پیش به عنوان سرکار استوار نقش خود را در فیلم تلویزیونی آلتیمای تمام کردم. آلتیمای نام و شخصیت یک دختر ترکمن است که شوهرش را می کشند و او برای احقاق حق و روشن شدن معمای قتل همسرش به پاسگاه می آید. لوکیشن فیلم در بجنورد و گردنه بدرانلو واقع شده و زمان داستان به قبل از انقلاب و به دوره خان و رعیتی برمی گردد. من رییس پاسگاه غلامان هستم که با پیگیری سرکار استوار یعنی من، عاقبت داستان به خوبی و خوشی تمام می شود. آلتیمای در حال حاضر در چه مرحله و برای چه شبکه تهیه می شود؟ این فیلم تلویزیونی برای شبکه سوم سیما ساخته می شود و در حال حاضر در مرحله تدوین است. آقایان شاهین باباپور، کارگردان و موحد هم تهیه کننده است. حسین توشه، احمد مینایی و خانم الناز بحرینی و چند آدم محلی هم در کنار من بازیگران فیلم هستند. دو سال پیش خبر بیماری شما اهالی هنر را ناراحت کرد، اجازه هست از آن بیماری سوال کنم؟ بله، خرداد 93 سکته کردم و نیمه راست بدنم کاملاً بی حس شد. مدت 11 روز در بیمارستانی در تهران و بخش آی سی یو بستری بودم. آنجا بود که از شهرت بدم آمد. در این مدت من درد می کشیدم اما پرستاران و دکترها می آمدند با من عکس سلفی و یادگاری می گرفتند. به هر صورت مرخص شدم اما بدون کمک دیگری نمی توانستم روی پا بایستم. به مشهد رفتم و شب نیمه شعبان در حالیکه زیر بغلم را گرفته بودند خودم را به صحن امام رضا(ع) رساندم و از ته دل شفای خود و یا مرگ را از حضرت خواستم. در حال راز و نیاز بودم که احساس کردم دست راستم داغ شد و می توانم آنرا حرکت دهم. چیزی نگذشت که پای راستم هم داغ شد. به همراهم گفتم؛ فریاد نزن تا کسی نفهمد فقط زیر بغلم را رها کن می خواهم راه بروم که همین طور هم شد و من با پای خودم از صحن با حالی عجیب بیرون آمدم. به عبارتی شما نظرکرده آقا علی ابن موسی الرضا(ع) هستید؟ من تمام نقش و بازی هایی که از قبل انجام می دادم با کمک و یاد امام هشتم کارم را شروع می کردم تا اینکه حضرت مرا مورد لطف خاصه خود قرار داد. الان هم تمام زندگی و موفقیت خود را مدیون عنایت امام رضا(ع) می دانم. به عنوان یک پیشکسوت چه پیشنهادی برای هنرجویان جوان دارید؟ جوانان امروز می خواهند یک شبه راه صدساله را طی کنند. هنرجویان و هنرمندان جوان نباید دچار غرور و تبختر شوند. با یک یا چند فیلم کسی هنرمند نمی شود. ممکن است جوانی با یک فیلم به شهرت برسد اما نمی توان گفت که هنرمند هم هست. هنر علاوه بر تحصیل شامل تجربه هم می شود. جوانان باید از شاگردی شروع کنند، یادبگیرند و اندک اندک بزرگ شوند. مردم مهمترین معیار هنرمندی بازیگران سینما و تلویزیون هستند. هنر بازیگری مدالی است که مردم به فرد می دهند نه جشنواره ها. لذا توصیه می کنم هنرمندان جوان با دیده محبت به مردم نگاه کنند تا در خاطر مردم ماندگار شوند. چه بسیار افرادی بودند که فیلم های زیادی هم بازی کردند اما در خاطر مردم ماندگار نشدند. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
بن افلک شاهدی برای تعقیب می شود!
به گزارش سینماپرس، این بازیگر و کارگردان 44 ساله سینما، نقش اصلی این نسخه دوباره سازی شده را نیز بازی می کند. افلک نسخه تازه شاهدی برای تعقیب را با نگاهی به فیلم تحسین شده بیلی وایلدر و داستان دلهره آور آگاتا کریستی می سازد. کریستی این داستان را اولین بار به صورت داستانی کوتاه در سال 1925 منتشر کرد. او بعدها در سال 1953، آن را به صورت یک نمایش تئاتری بلند نوشت. ...
نقد مسعود فراستی بر فیلم ایستاده در غبار
...! باید آدمِ رویِ پرده نبضَش بزند، زندگی کند – نه نمایشی شود- و دوربین هستی اش را ضبط کند و هستی مرگ را نیز؛ و حسش را و هراسش را منتقل کند که ابدا نمی تواند. آیا این صحنه – و این فیلم – حرف تازه ای دارد و نگاه جدیدی به فضای جنگ ( به قول فیلم ساز)؟ فیلم ساز ما می خواسته از قهرمانِ جنگ، اسطوره زدایی و تقدس زدایی کند: نهادها، آدم ها، واقعه ها همه تقدس زدایی شده اند و این نگاه جدید ...
بن افلک شاهدی برای تعقیب می شود
به گزارش جام جم آنلاین ، این بازیگر و کارگردان 44 ساله سینما، نقش اصلی این نسخه دوباره سازی شده را نیز بازی می کند. افلک نسخه تازه شاهدی برای تعقیب را با نگاهی به فیلم تحسین شده بیلی وایلدر و داستان دلهره آور آگاتا کریستی می سازد. کریستی این داستان را اولین بار به صورت داستانی کوتاه در سال 1925 منتشر کرد. او بعدها در سال 1953، آن را به صورت یک نمایش تئاتری بلند نوشت. ...
قلعه نویی: استقلال به منصوریان فرصت بدهد
آوردند و مصدوم شدند. البته مصدومیت اجتناب ناپذیر است و ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید. ما پزشکان خوبی داریم که بازیکنان را آماده می کنند. خوشبختانه مشکلی نیست و ان شاءالله همه بازیکنان مصدوم می توانند به بازی با پرسپولیس برسند. حتی مهدی شریفی نیز مشکل خاصی ندارد و بعد از 10، 11روز به تمرینات برمی گردد. فکر می کنید بعد از چند سال امسال بار دیگر قهرمان می شوید؟ ابتدا باید بگویم که ...
ماجراهای مدرسه منتشر شد
داستان ریف خاچاتوریان شروع می شود: ریف قهرمان شوربخت ما تازه به دبیرستان پا گذاشته و قرار است دنیای جدیدی را با همکلاسی هایش کشف کند، ولی همه شرایط آن طوری که می خواهد رقم نمی خورد. ریف عاشق قانون شکنی است، درس نمی خواند، سر پرشوری دارد و کلی دردسر ایجاد می کند. ریف با آن قدرت تخیل و ذات شرورش چیزهایی را می بیند که فقط با چشمان او دیده می شود، مدرسه را زندان، معلمش را بانو اژدها و ناظمش را آیدای ...
برخی از آدم ها خصلت های برره ای دارند
به گزارش جام جم ، اصغر حیدری بازیگر سریال های کمدی نیز از این جنس بازیگران است که با درخشش در ایفای نقش خود که می تواند یک وردست آدم بده و کباب پز رستوران در دزد و پلیس باشد که نوع بازیش در مقابل هومن برق نورد و بهنام تشکر کمدی خلق می کند یا قهرمان جهان سریال خروس باشد. مرد غیرتی که بعد از خودکشی خواهرش می خواهد حق مسببش را کف دستش بگذارد یا فیروز سرایدار بدجنس و آب زیرکاه سریال ساختمان پزشکان باشد که دمار از روزگار دکتر نیما در می آورد. حیدری در طول فعالیت حرفه ای با کارگردان هایی چون رضا میر کریمی (زیر نور ماه)، مهران مدیر در سریال های جایزه بزرگ، نقطه چین، شب های برره، مرد هزارچهره، مهدی فخیم زاده در هم نفس و فریدون جیرانی در ستاره می شود همکاری کرده است. با حیدری در باره حضورهایش در کارهای طنز تلویزیونی و همکاریش با کارگردانان کمدی چون مهران مدیری، سروش صحت و... گفت وگویی انجام داده ایم. با اغلب بزرگان طنز در تلویزیون همکاری داشته اید. صرفا به بازی در سریال های کمدی علاقه دارید؟ اغلب پیشنهادات بازیگریم در حوزه کارهای طنز و کمدی است. البته در کارنامه کاری ام فیلم ها و سریال های جدی زیادی مثل ستاره می شود، زیر نور ماه، بی صدا فریاد کن، هم نفس، همسر، قتل در ساختمان 85 و... همکاری داشته ام. بعد از این که در چند سریال موفق طنز بازی کردم. دوستان کارگردان و تهیه کننده لطف کردند و بیشتر این نوع نقش ها را برای بازی به من پیشنهاد دادند. اغلب مخاطبان بازی های شما را در تلویزیون نسبت به سینما بیشتر به یاد دارند. به هر حال تلویزیون رسانه پر مخاطبی است و بازی بازیگر در مقیاس وسیعی در اقصی نقاط کشور دیده می شود بازی در سینما هم ویژگی و شیرینی های خاص خودش را دارد. بیشتر مردم ایران تلویزیون نگاه می کنند و تماشای تلویزیون یکی از تفریحات مردم ازهر قشر و طبقه ای است، اما مخاطب برای سینما رفتن فیلم را انتخاب می کند به همین دلیل اوضاع فرق می کند. من هم بواسطه حضور پرتعدادم در کارهای تلویزیونی بیشتر به عنوان یک بازیگر تلویزیون شناخته می شوم و از این بابت هم خوشحالم. با رامبد جوان هم در سریال مسافران نقش متفاوتی را داشتید . در سال های قبل قرار بود با رامبد جوان همکاری داشته باشم که هر بار به دلایلی مثل درگیر بودن در پروژه ای و تداخل کاری این همکاری میسر نشد و آخرین نمونه اش فیلم دختر آدم و پسر حوا بود. در مسافران این فرصت پیش آمد تا با رامبد همکاری کنم. از ابتدا هم قرار بود نقش یک آدم بنگاه معاملات ملکی را بازی کنید . بله، اغلب کارها 90 قسمتی چون نوشتن و فیلمبرداری تقریبا با هم همزمان است و در ضمن همان زمان هم پخش می شود و متوجه بازخوردهای کار می شویم. بتدریج نقش این آدم معاملات ملکی پررنگ تر شد. دوستان لطف دارند و در اغلب کارهای نودقسمتی که بازی داشتم بتدریج نقش را پررنگ و طولانی تر کردند. در سریال بیمار استاندارد سعید آقاخانی که عید از تلویزیون پخش شد، بازهم نقشم در ابتدای نوشتن فیلمنامه کوتاه و مختصر بود. بعد از بازی در چند قسمت و جذابیت های بخش باند تبهکاران این وجوهات فیلمنامه گسترش بیشتری پیدا کرد. در بازیگری به چه شیوه ای اعتقاد دارید؟ شیوه بازی را نوع و جنس نقش و ژانر کار، مشخص و تبین می کند. من در اغلب کارهای کمدی که بازی کرده ام. در مقابل بازیگر کمدین روبه رویم با بازی جدی که انجام می دهم، کمدی موقعیت را به وجود می آورم. یادم می آید در سریال نقطه چین با نوع بازیم در مقابل رضا شفیعی جم و مهران مدیری لحظات مفرحی را خلق کردم و نقش مکمل در این نوع کارها خیلی مهم است و اگر درست از کار درنیاید، کلیت کار دچار چالش می شود و شوخی ها در ارتباط با مخاطب جواب نمی دهد. در مورد شیوه بازیگریم تلاش می کنم از حس و تکنیک در کنار هم استفاده کنم و بازیگر برای موفقیت در کارش باید به هر دوی این عرصه ها بپردازد. وجود پارتنرهایی مثل حمید لولایی و رامبد جوان در سریال مسافران چقدر به شما کمک کرد تا بازی بهتری ارائه کنید؟ بازیگران نقش مقابل و همراهی و کمکشان در روند بازی خوب خیلی اثرگذار و تعیین کننده است. با حمید لولایی درخیلی از سریال ها همبازی بوده ام. در چارخونه، دزد و پلیس و خروس واقعا همکاری اثر گذاری با حمید لولایی داشتم. لولایی مثل یک برادر بزرگ تر در سر صحنه به بازیگران و منجمله من خیلی کمک می کند و حواسش به بازی بازیگر نقش مقابلش هست و همبازی شدن با لولایی برای هر بازیگر نعمتی است. ایشان یکی از بهترین بازیگران طنز و کمدی تلویزیون است. رامبد جوان سوای کارگردان بودنش در مسافران بازی هم داشت و بازیگر توانمندی در این حوزه است .جوان واقعا سواد و دانش کار طنز را دارد و برای کارش اهمیت قائل است و وقت و انرژی زیادی صرف می کند. در سریال شب های برره در نقش دکتر جکول بازی تیپیکال متفاوتی ارائه کردید . قصه سریال شب های برره با همه سریال ها فرق می کند. شب های برره مورد استقبال غیرمنتظره مخاطبان قرار گرفت و حین پخش سریال خیابان ها خلوت می شد و همه برای دیدن سریال خودشان را به خانه هایشان می رساندند. بازی من هم در این سریال بازتاب های خوبی بین مردم داشت. به لحاظ شخصیت پردازی در داستان سریال شب های برره کل آدم های برره جنسشان مقداری شیشه خورده داشت و در کنارش یک زندگی یواشکی هم داشتند. البته در زندگی عادی هم برخی از آدم ها چنین خصلت هایی دارند. در شب های برره این زندگی یواشکی رو شده بود و مردم خیلی به این قضیه علاقه داشتند. معمولا ویژگی اغلب کارهای مدیری این گونه است که موتور داستان جنس و شخصیت سازی بازیگران بتدریج و آهسته شکل می گیرد. به نظر می رسد فیروز ساختمان پزشکان با بازی شما، یکی از بهترین بازی تان در کارهای 90 قسمتی است . فیروز را خیلی دوست دارم و از همان روز اول کار با این نقش مانوس و همراه شدم . در زندگی شخصی آدم گرم، شوخ و اهل بگو بخندی هستم و در محفل های دوستانه وخانوادگی کسی در این زمینه به گرد پایم نمی رسد و مجلس گرمکن هستم و در شوخی کردن کم نمی آورم. فیلمنامه ساختمان پزشکان یکی از بهترین متن نوشته های پیمان قاسمخانی است که هم شخصیت ها را بخوبی مورد پردازش ...
حرکت روی خط قرمز با قصه ای دراماتیک
سعید فرهادی، نویسنده فیلمنامه سریال پریا ، سریال دیگری به نام تا ثریا را نوشت که به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شد و اثر موفقی از آب درآمد. پریا نیز به دلیل مضمون جسورانه و متفاوتش نظر تماشاگران را جلب کرده و بعد از این نام فرهادی می تواند در تیتراژ هر سریالی، جلب توجه کند بخصوص حالا که تصمیم گرفته فیلمنامه بعدی اش را خودش هم کارگردانی کند. به نظر می رسد پریا بیشتر از آموزش درباره شیوه های انتقال ویروس اچ آی وی، تبعات و مشکلات ناشی از بیماری ایدز را مطرح می کند! ارائه اطلاعات پزشکی و بهداشتی تقریبا 15 درصد برای من اهمیت داشت و بیشتر به تبعات اجتماعی، روابط فرد بیمار با خانواده، دوستان و آشنایان و واکنش های روانی به مسائل زندگی در دوران بیماری توجه کرده ام. برای خیلی ها، این سریال درباره ایدز است، اما برای من بیشتر در این باره است که بعد از وقوع چنین بحرانی، چه موقعیت هایی به وجود می آید و اطرافیان و جامعه با فرد بیمار و بیماری چه برخوردی می کنند. این در حالی است که ایدز از نظر پزشکی با بیماری هایی مانند هپاتیت و دیابت خیلی تفاوت ندارد و آنچه این بیماری را وحشتناک کرده، رفتار اشتباه رسانه ها و مردم است. شما که قصد داشتید تبعات ایدز را مطرح کنید، چرا قصه را از جایی شروع نکردید که شخصیت اصلی به ایدز مبتلا می شود؟ این یک بحث دراماتیک است. اگر می خواستیم ضربه ایدز به رابطه کیوان و پریا، به اندازه کافی به مخاطب شوک وارد کند، لازم بود شش هفت قسمت با آنها همراه شود، دوستشان داشته باشد و زندگی آنها برایش اهمیت پیدا کند؛ آن وقت بحران اتفاق بیفتد تا وضعیت و سرنوشت شخصیت ها برای مخاطب درگیرکننده باشد. چرا دلیل خیلی از کنش ها و واکنش ها مشخص نمی شود، مثلا این که چرا کیوان عاشق پریا می شود؟ چرا پریا با پیشنهاد ازدواج او مخالفت می کند و چرا بعد نظرش عوض می شود و اتفاقاتی از این دست! در مرحله اجرا، پرش هایی اتفاق افتاده که در برخی جاها روایت را کمی الکن کرده است. نکته دیگر این که تماشاگر می دانست با سریالی درباره ایدز مواجه است در حالی که تا قسمت هشتم سریال، هنوز در مرحله ازدواج پریا و کیوان بودیم. دوستانی که فیلمنامه را می خواندند بر این عقیده بودند اگر پروسه مطرح شدن بیماری ایدز طولانی شود، برای مخاطب آزاردهنده خواهد بود. برای همین جواب مثبت پریا به خواستگاری کیوان را کمی سریع تر به نتیجه رساندیم و شاید همین باعث شد کمی شتابزده به نظر برسد. البته من بسیاری از زمینه چینی ها را در جزئیات انجام دادم. جزئیات روانشناختی زیادی در پس رابطه کیوان و پریا وجود دارد که در ریزه کاری های رفتار آنها تعریف شده؛ مثل شباهت پریا به مادر کیوان، بی پناهی و کم اعتماد به نفس بودن کیوان، نیاز به امنیت و جزئیات دیگری که در مجموع به این منجر می شد کیوان از پریا خواستگاری کند. همین دلایل ریز برای پریا هم چیده شده بود. مثلا برای ماجرای طلاق پریا از همسر اولش، من اصرار داشتم که هیچ دلیل بزرگی وجود نداشته باشد چون در حین تحقیقاتم در دادگاه خانواده دیده بودم زوج هایی که از هم جدا می شوند بدون این که دلایل درشتی مانند اعتیاد، ارتکاب به جرم، عدم سلامت جسمی و روانی یا مسائلی از این دست مطرح باشد؛ بر اثر مجموعه ای از دلایل ریز و کوچک از هم طلاق می گیرند. البته من در مورد پریا و همسر اولش نتوانستم مقاومت کنم و در نهایت چند مورد درشت تر درباره دلایل طلاق آنها به داستان اضافه شد؛ مثل این که حبیب قمارباز بوده و دست بزن داشته است. شما که قصد آموزش نداشتید پس علیرضا و گلی دقیقا چه کارکردی در سریال دارند؟ قرار بود در سریال پریا به یک خط قرمز نزدیک شویم و واکنش تماشاگران قابل پیش بینی نبود، بنابراین باید فضای قصه را تلطیف می کردیم. حضور علیرضا و گلی بهانه ای است برای ارائه توضیحات به کسانی که برای اولین بار در این سریال در جریان بیماری ایدز قرار می گیرند. این دو شخصیت وارد فیلمنامه شدند تا وظیفه تحلیل و توضیح را به عهده داشته باشند. اگر می دانستم طرح مستند روبان قرمز که بعد از هر قسمت سریال پخش می شود، مورد استقبال قرار می گیرد و وظیفه آموزش به مخاطب را انجام می دهد، شخصیت گلی و علیرضا را کاملا تغییر می دادم. دیالوگ های علیرضا و گلی کتابی نیست؟ وقتی حرکت و میزانسن از بازیگر گرفته شود، جزئیات اطرافش حذف شود و فقط صاف جلوی دوربین بایستد و حرف بزند، محاوره ای ترین دیالوگ دنیا را هم خشک و بی روح ادا خواهد کرد، طوری که انگار از روی کتاب می خواند. چرا عشق حسین آقا و خاله نیره را در بستر یک نسبت فامیلی شکل دادید؟ معمولا سعی می کنم روابطی از این دست را کمی متفاوت با چیزی که مخاطب همیشه در تلویزیون دیده و برایش عادی شده، دربیاورم. حسین آقا و خاله نیره اگر نسبتی با هم نداشتند، شبیه همه مرد و زن های پا به سن گذاشته ای می شدند که در سریال های دیگر دیده ایم. ضمن این که نسبت فامیلی باعث می شود اتفاقات فشرده تر رخ بدهد، شخصیت ها پرت و دور از هم نباشند و از همه مهم تر این که روابط پیچیده می شود؛ به عنوان مثال اگر کیوان و پریا غریبه بودند براح ...
قهرمان المپیک مهمان امشب دورهمی
به گزارش جام جم آنلاین ، مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری امشب ( 5 شهریور ماه) ساعت 23 با حضور سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک در رشته وزنه برداری و سینا شعبانخانی خواننده پاپ پخش خواهد شد. مرادی در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان اصفهان در المپیک لقب بگیرد. شعبانخانی نیز سال گذشته با آهنگ جادوی خاص و انتشار آلبومی با همین نام طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. این برنامه شب گذشته میزبان میلاد کی مرام بود. ...
داود رشیدی درگذشت
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، ، لیلی رشیدی فرزند وی خبر درگذشت پدرش را تایید کرد. داود رشیدی متولد 25 تیر 1312 در تهران و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود . وی که در سال های گذشته از بیماری آلزایمر رنج می برد، در آثار سینمایی چون کمال الملک ، ملاقات با طوطی ، زمهریر و ... و همچنین در نمایش هایی چون در انتظار گودو ، ریچارد سوم ، پیروزی در شیکاگو ، منهای دو ، آقای اشمیت کیه؟ و ... ایفای نقش کرده است. رشیدی همچنین در مجموعه های تلویزیونی بسیاری از جمله ولایت عشق ، هزار دستان ، آوای فاخته ، عطر گل یاس و ... بازی کرده است . جام جم آنلاین درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید . ...
موجودات فضایی انسان ها را می ربایند!
مورد بررسی قرار دهیم. یوفوها همیشه تنها نقطه هایی نورانی در دوردست نیستند. در برخی گزارش های ادعایی، آنها بسیار نزدیک تر از آنچه تصور می شود، توصیف شده اند. در طول سال ها ادعاهایی برخورد باموجودات فضایی در چند گروه مجزا طبقه بندی شده است. در برخورد نزدیک از نوع اول، یک جسم پرنده ی ناشناس مشاهده و بدون هیچ اتفاق دیگری از محل دور می شود. در برخورد نزدیک از نوع دوم، جسم پرنده ی ...
دیوید لینچ؛ از زمین تا مریخ
سینما قرار داده است. گفت وگو با لینچ کتاب گفت وگو با لینچ مجموعه گفت وگوهایی است که دوره زمانی بین 1977 تا 2008 را دربرمی گیرد؛ یعنی زمانی دو سال بعد از آنکه لینچ تازه کار سعی داشت کله پاک کن را معرفی کند تا همین چندسال پیش، هنگامی که این نابغه پا به سن گذاشته، اکران اینلند ایمپایر را پشت سرگذاشته بود. در تمام این مصاحبه ها احساس می شود لینچ از آن شخصیت هایی است که ذهن پیچیده و ...
فیلم های آخر هفته شبکه های سیما
در روزهای پایانی هفته 31 فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن از شبکه های سیما پخش می شوند. به گزارش شاینا؛ فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن آزادی خواه ، کیمیا ، توستر کوچولوی قهرمان و سفر پرماجرا ، پزشک اورژانس ، محمد زکریای رازی ، زندگی کوتاه است ، بازرس لابریا ، چند کوچه پایین تر ، نبرد اندیشه ها ، شهروند مطیع قانون ، فرزندان ، هشدار ، سال خشونت بار ، اتوبوس پیرمردها ، بازگشت ...
رقابت سه فیلم تازه در جدول گیشه
تازه شرکت فیلم سازی لاینزگیت، قسمت تازه ای یک مجموعه فیلم نسبتا موفق سینمایی است. استاتام در داستان این اکشن ماجراجویانه در نقش کاراکتر آرتور بیشاب ظاهر می شود. او سفری بین المللی را شروع می کند تا با سه تروریست خطرناک مقابله کند. سومین فیلم تازه جدول گیشه، درام ترسناک نفس نکش است. این محصول بازیگر معروفی ندارد و داستان آن در باره چند دوست است، که به قصد سرقت وارد منرل یک ...
8 ترفند برای گرفتن عکس با گوشی های هوشمند/اشتباهات رایج عکاسی با فلاش/نسخه کم حجم فتوشاپ برای ...
صورت جهانی کاهش می یابد فروش گوشی های آیفون 6s در بازارهای بین المللی مثل چین با استقبال زیادی مواجه نشد چرا که این محصول در مقابل محصول قبلی اپل تغییر چندانی نکرده بود و ویژگی خاصی نداشت. متخصصان آی تی می گویند: "برای اینکه شرکت اپل بتواند برای توسعه بازار فروش خود در کشورهای دیگر مثل چین، فیلیپین و هند با دیگر شرکت ها رقابت کند باید ویژگی های تازه ای را به به محصول خود اضافه کند. شارژ ...
گلایه ثریا قاسمی از مادرش در خندوانه
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، ثریا قاسمی؛ بانوی هنرمند کشورمان که سال ها است با بازی اش در فیلم ها و سریال ها خاطره آفرینی می کند و این بار روی صندلی خندوانه نشست. وی ابتدا از سفری که به دزفول در زمان آلودگی شدید آن روزها داشت تعریف کرد و گفت: دیدن آن وضع آب و هوایی از نزدیک با حرف ها و عکس ها خیلی فرق می کند و این شرایط واقعأ سخت و دشوار است. قاسمی بعد به سراغ حرفه اش رفت و در خصوص کار بازیگری عنوان کرد: ما وقتی یک نقش را بازی می کنیم آن را به وجود می آوریم و این کار درست مثل مادری است که فرزندی را به دنیا می آورد. علاوه بر این در این عرصه هنرجو باید فیلم را جور دیگری ببیند همچنین خواندن رمان نمایشنامه خیلی اهمیت دارد چرا که هنر تنها این نیست که خوب جلو دوربین ظاهر شوی بلکه شیوه این قرار گیری اهمیت دارد. این بازیگر در بخش دیگری بد اخلاقی، بی حوصلگی و کم حرفی را از ویژگی های خودش برشمرد، گفت: چیزی که خیلی من را عصبانی می کند، حضور نابلد هایی است که کاری را به زور عهده دار می شوند. من هنگام رویارویی با آن ها مدام با خودم کلنجار می روم و حرف می زنم تا آرام شوم و بتوانم به کار ادامه دهم. بازیگر شب دهم در ادامه درباره ماندگاری در بازیگری بیان کرد: بازی صادقانه مهمترین نکته ای است که به ماندگاری و تأثیرگزاری نقش روی مخاطب کمک می کند، خود من همیشه واقعأ اشک می ریزم، می خندم و عصبانی می شوم چرا که این انرژی قطعأ به بیننده هم منتقل می شود و او را به باورپذیری کار نزدیک و نزدیک تر می کند. ما بین همین صحبت ها قاسمی اشک ریخت و بعد عنوان کرد که این اتفاق هم یک تمرکز و نمایش بود. پس از یک رفت و برگشت، صحبت از حمیده خیرآبادی شد و قاسمی پس از تعریف رامبد از خیرآبادی، مادرش و هم نسلانشان را جاده صاف کن خواند و گفت: آن زمان به شدت بازی در تئاتر و این دست موارد از همه پنهان می شد، حتی مردها هم برای این کار از خانه بیرون می آمدند، به همین جهت تلاش این افراد بود که الان چنین نگاهی به تئاتر و به طور کلی بازیگری وجود دارد. وی در گلایه ای از مادرش بیان کرد: او تمام عمرش کار می کرد، یا مشغول فیلم هایش بود و یا در تئاتر فعال بود، به همین جهت از طرفی واقعأ زندگی نمی کرد و سهم من بیشتر این بود که پیش مادربزرگم باشم. الان که به این سن رسیدم تازه می فهمم که همه چیز کار نیست و نباید این طور زندگی کرد ولی با همه این ها مادرم با کارهایش دین خود را به جامعه ادا کرد. او هچنین از نگرانی مادرش بابت افتادن در بستر بیماری و ناتوانی گفت و اظهار کرد: خدا حرف او را گوش کرد و مادرم ایستاده به سوی نور رفت. پس از این ها، وقتی جناب خان وارد شد و از احلام گفت، قاسمی عنوان کرد که می خواهد از خانواده این خانم در تماس تلفنی خواستگاری کند تا او هم تلاشی در این زمینه داشته باشد. در پایان این گفتگو هم جناب خان شعری برای ثریا قاسمی خواند و وی پس از دریافت لوح خندوانه استودیو را به همراه پسرش ترک کرد. در بخش دیگر نوبت به استندآپ کمدی رسید و برای این اتفاق حسین کلهر به عنوان کمدین جدید خندوانه وارد شد. وی طی اجرایش خاطرات گوناگونی از آمپول زدن و بعد هم رخدادهای مراجعه به بیمارستان های آموزشی و خصوصی را به طور مجزا با رسم شکل تعریف کرد و رفت. رامبد جوان هم در پایان با آرزوی سلامتی، پرروزی و کنار خانواده بودن، همراه حاضران خاتمه این قسمت از خندوانه را اعلام کرد. ...
فیلم هایی که در آخر هفته می توانید تماشا کنید
شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی مهدی هاشمی، برزو ارجمند، بهناز جعفری و زهرا سعیدی آمده است: حاج یوسف مرادلو صاحب یک کارخانه تولید روی است. او این کارخانه را پس از سال ها کار و تلاش بی وقفه به یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید روی کشور تبدیل کرده است. او پس از رایزنی با نمایندگان کشور ترکیه و احتساب قیمت های بازار، کارخانه دیگری را خریده و به مجموعه خود اضافه می ...
مهم نیست دربی خطابش کنیم یا شهرآورد، رقابت بنامیمش یا جنگ، دنبال صلح باشیم یا نفرت، آنچه اهمیت دارد یک ...
قرار می گیرند. نخستین رویارویی رسمی در جام حذفی در دهه ی پنجاه شکل گرفت و ملوانان دو بر یک سپیدرود را بردند و در پایان همان سال قهرمان جام حذفی شدند و اتفاقا آخرین نبرد دو تیم هم در سال 89 در جام حذفی شکل گرفت و ملوانان با دو گل مرحوم اولادی در برابر تک گل میلاد گوهری سرخ پوشان رشتی را پشت سر گذاشتند. ملوانان در بازی های رسمی 13 بار پیروز شده اند و سپیدرودی ها تنها 4 بار و 8 مسابقه هم به تساوی کشیده ...
علل شکل گیری جریان های تکفیری در افغانستان و شبه قاره هند
نقش آن در گسترش اسلام، بیش از آن که او را سلطانی فاتح و سیاسی بداند، حاکمی خشن و خون ریز می داند که تمام هدفش، گسترش قلمرو حکومت با فتح مناطق جدید بود. او می نویسد: محمود غزنوی، که بزرگ ترین ویران کننده و غارت گر هند بوده است و به نام قهرمان اسلام در جنگ با کفار بت پرست مشهور شده، یک سپاه هندو تحت فرماندهی یک سردار هندو به نام تیلک داشت. محمود این سپاه هندو را با خود به غزنین برد و از آنها برای ...
سودابه حسنی دخت: زن و شوهر شریک دارو ندار یکدیگرند
سودابه حسنی دخت کاردانی بی هوشی دارد، مدرک لیسانس را در رشته پرستاری گرفته و برای فوق لیسانس رشته روابط بین الملل را انتخاب کرده است. با این گوینده درباره استقلال مالی زنان، بزرگ کردن فرزندان و تاثیر سبک زندگی پدر و مادر بر رشد بچه ها هم صحبت شدیم. برای آشنایی بیشتر با شما، کمی از خودتان برایمان بگویید؟ پدرم دبیر هنرستان بود و مادرم خانه دار. در خیابان پیروزی تهران متولد شدم، در همین محله به مدرسه رفتم و دیپلم گرفتم و بعد از گرفتن دیپلم سرکار رفتم. یعنی بعد از گرفتن دیپلم، کنکور ندادید و دانشگاه نرفتید؟ یک سال کار کردم. بعد در کنکور شرکت کرده و دانشگاه رفتم. دوره کمک های اولیه شامل تزریقات و پانسمان و... را در هلال احمر گذراندم و به مدت یک سال در یک کلینیک مشغول کار شدم. پس در سن کم حس خوب دستمزد گرفتن را تجربه کردید؟ بله! از همان ابتدای جوانی کار کردن را تجربه کردم .شاید به همین دلیل به کار عادت کردم و الان اگر چند روزی مرخصی بگیرم یا به هر دلیلی سرکار نروم، احساس خوبی ندارم. بچه های نسل گذشته معمولا بعد از گرفتن دیپلم دوست داشتند سرکار بروند تا بتوانند به خانواده کمک کنند، والدین هم کمتر مخالفت می کردند اما الان بیشتر پدر و مادرها، فرزندان 18 19 ساله خود را هنوز بچه هایی می دانند که باید از آنها مراقبت کنند. نسل قبل خیلی متفاوت از نسل امروز است. بچه های امروزی خیلی پاستوریزه هستند. تفاوت نسل ها کاملا مشهود است؛ ما تجربه های متفاوت اجتماعی داشتیم و خیلی چیزها را از نزدیک درک می کردیم البته نسل امروزی هم خیلی چیزها می داند که ما از آنها سر درنمی آوریم.با همه اینها معتقدم نسل ما بهتر و بیشتر با زندگی و اتفاقات آن رو به رو می شد. این اتفاق بیشتر به خاطر نگرش والدین به فرزندانشان است یا خود بچه ها کمتر اهل ریسک کردن و رودررو شدن با تجربه های زندگی هستند؟ به نظرم مقصر اصلی جامعه است.نسل ما راحت تر وارد جامعه می شد، پدر و مادرها بیشتر به جامعه اعتماد داشتند و به ما اجازه می دادند در کلاس های مختلف شرکت کنیم و سرکار برویم.اما الان والدین بچه های خود را در کلاس های مختلف ثبت نام می کنند اما خودشان مدام همراه آنها هستند و از آنان مراقبت می کنند. به همین دلیل است که یک جوان 18 ساله امروزی خیلی از تجربه هایی که ما در این سن به دست می آوردیم را کسب نکرده است و توانایی انجام خیلی از کارها را ندارد . برای ما فقط در دوره ابتدایی سرویس می گرفتند اما در مقاطع بعدی خودمان به مدرسه می رفتیم و برمی گشتیم با این که مدرسه به خانه خیلی دور بود.همین رفت و آمد در سرما و گرما ما را قوی کرد. اما بچه های امروزی توانایی پیاده روی های کوتاه یا تنها رفتن به کوچه و خیابان را ندارند . والدین به جامعه اعتماد ندارند و همین، بچه ها را ضعیف کرده است. البته ناامنی در جامعه را نمی توان نادیده گرفت؛ به نظر شما که اهل رسانه هستید ناامنی چرا در جامعه زیاد شده است؟ به نظرم قُبح خیلی چیزها از بین رفته است.یکی دو دهه قبل مردم مراعات خیلی از چیزها را می کردند حتی جلوی بچه ها سیگار نمی کشیدند اما الان بزرگ ترها جلوی بچه مثلا سه ساله کارهایی را انجام می دهند که مناسب سن او نیست و نباید برای او عادی شود. در اکثر خانه ها ماهواره وجود دارد و بچه ها مدام در معرض برنامه های آن هستندکه این برنامه ها ذهن آنها را تخریب می کند.دوره ما فیلم وی اچ اس بود که با نظارت خانواده آنها را تماشا می کردیم؛ پدر ومادرمان نمی گذاشتند صحنه های خشن و صحنه هایی را که مغایر اخلاق بود، حتی سیگار کشیدن را، ببینیم. چند روز قبل در اخبار اعلام کردیم سیگار کشیدن به مقطع راهنمایی رسیده است و این فاجعه است. سن خیلی از ناهنجاری ها پایین آمده و همه اینها باعث شده جامعه ناامن شود. من به عنوان مادر همیشه نگران فرزندم هستم چون می دانم هرچند بچه ام را خیلی خوب تربیت کنم و مراقب او باشم، اما مطمئن نیستم او در مدرسه و جامعه با خیلی از ناهنجاری ها آشنا نشود و در معرض آلوده شدن قرار نگیرد. شما در سن پایین استقلال مالی را تجربه کرده اید این موضوع چقدر در توانمندسازی شما موثر بود؟ استقلال حس خیلی خوبی دارد! وقتی نوجوان بودم، خجالت می کشیدم از پدر و مادرم پول بگیرم .معمولا خودشان مایحتاج ما را می گرفتند. وقتی حقوق بگیر شدم، چیزهایی را که دوست داشتم، می خریدم البته با اجازه پدر و مادر. استقلال مالی داشتم اما بدون اجازه والدینم چیزی نمی خریدم. یادم هست با اولین حقوقم برای خواهر و برادر کوچک ترم اسباب بازی خریدم. اما نسل امروز اگر استقلال مالی داشته یا نداشته باشند، خیلی از کارها را بدون اجازه والدین انجام می دهند که این هم یکی از خطراتی است که خانواده های امروزی را تهدید می کند. استقلال مالی و به تبع آن اعتماد به نفس بالای شما بعد از ازدواج چه تاثیری در زندگی مشترک شما داشت؟ همیشه گفته ام که همسرم مرد بسیار خوبی است. درآمدم را هیچ وقت صرف هزینه های خانواده نمی کنم چون همسرم روی درآمد من حساب باز نکرده است. من بعد از ازدواج هم سرکار رفتم هم ادامه تحصیل دادم؛ چون کار و تحصیل را دوست دارم و همسرم مانعی برای پیشرفتم نیست. در برخی خانواده ها زن و مرد به یکدیگر فخرفروشی می کنند و همین آسیب جدی به زندگی مشترک آنها وارد می کند، نظرتان درباره چنین روشی در زندگی مشترک چیست؟ رفتار زشت و تحقیرکننده ای است.به نظرم این به فرهنگ خانواده بستگی دارد. وقتی زندگی مشترک شکل می گیرد، زن و مرد شریک داروندار هم می شوند. این که برخی زوج ها سر موضوعاتی مانند مالکیت خانه، ماشین و... با یکدیگر نزاع می کنند، نشان دهنده این است که مفهوم زندگی مشترک و خانواده را نمی دانند. پدر شما معلم بوده و معمولا این قشر در تربیت فرزندان موفق هستند؛ شما بیشتر تحت تاثیر پدرتان بزرگ هستید یا مادر؟ مادرم برای درس خواندن و پیشرفت ما را تشویق می کرد و پدرم حامی ما بود. مادرم مدام ما را تشویق به پیشرفت می کرد برای همین هیچ کدام از ما در هیچ مقطعی چه تحصیلی و چه کاری، متوقف نشدیم. طاهره آشیانی - جام جم ...
چگونه با دوربین گوشی عکس های بهتری بگیریم؟ (بخش اول)
عکاسی موبایلی را می توان پدیده ای نو دانست. پدیده ای که شرکت های مختلفی برای رسیدن آن به این روز تلاش کرده اند. برای به ثمر رسیدن این پدیده موبایل های مختلفی تست و تولید شدند، موبایل هایی همچون Nokia N8 که اولین سنسور 12 مگاپیکسلی را درون گوشی های موبایل قرار داد. یا حتی Pureview 808 که تماما به دلیل ناکارآمدی سیاست های کاری نوکیا هیچ گاه نتوانست سهم بزرگی از بازار را نصیب خود کند. امروزه تمامی پرچمدارهای شرکت های بزرگ همه دوربین هایی فوق العاده قوی دارند ، همگی از لنزها و شیشه های فوق العاده قوی استفاده می کنند. همگی امکاناتی فوق العاده حیرت انگیز دارند. می توان برای ثبت یک عکس تماماً تنظیمات دستی انجام داد، می توان از دریایی از قابلیت های جذاب و رنگارنگ گوشی ها مثل ثبت فرمت خام RAW برای ثبت عکس های مختلف استفاده کرد. عکاسی موبایل پدیده ای است که در یک حجم بزرگ ناگهان در دسترس همه ما قرار گرفت و متاسفانه نتوانستیم به خوبی آن را بشناسیم و از آن استفاده کنیم. برخی از ما علاقه به عکاسی داریم و دوست داریم تا عکس های جذاب و خوبی را ثبت کنیم اما به دلایل مختلف نمیتوان ...
پریا روایتی روشن و گویا از ایدز
...، یکی از این موضوعات است که با وجود پرداختن به آن در چند اثر سینمایی و تلویزیونی از دهه هفتاد تا به امروز، بسیاری از جنبه های حقیقی آن مغفول مانده و بدرستی معرفی نشده است. سریال آخرین ستاره شب، ساخته منوچهر پوراحمد را می توان نخستین نمایش جدی ایدز در قاب تصویر دانست. پس از آن در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی دیگری نظیر داستان یک شهر، خط قرمز، بهشت پنهان، غوغا و پابرهنه در بهشت، می توان رد پایی از این بیماری را مشاهده کرد. این حجم از روایت ها در مقایسه با هزینه ها و آسیب هایی که ایدز به جامعه تحمیل می کند ناچیز است؛ خصوصا این که در برخی آثار به دلایل گوناگون، شاهد نمایش نه چندان صحیح این بیماری یا پرداختی کوتاه و گذرا به آن هستیم. ادامه این روند معیوب باعث شده است سوژه ای جذاب که لزوم پرداخت صحیح به آن همچنان احساس می شود، نه مانند گذشته بکر بماند و نه آنچنان تاثیرگذار باشد. قصه آدم های این روزگار حال دوباره این بیماری، دستمایه اصلی یک سریال تلویزیونی قرار گرفته است. پریا در دل قصه ا ی خانودگی و اجتماعی مشخصا به بیمازی ایدز می پردازد و برخلاف آثار پیش از خود بی پرده سخن می گوید. تلویزیون با انبوهی از مخاطبان خود، بستری مناسب برای آگاهی رسانی درباره ویروس اچ آی وی است، زیرا این بیماری نه یک مساله بهداشتی و پزشکی صرف، بلکه یک معضل فرهنگی اجتماعی قابل پیشگیری است که در خلال یک اثر نمایشی در قاب همه گیر تلویزیون می تواند بهتر معرفی شود و تاثیرگذارتر باشد. ناگفته نماند، این تاثیرگذاری در صورتی است که اثر به جنبه های نمایشی و جذابیت های مخاطب پسند وفادار بماند و وظیفه آگاهی رسانی صرف را بر عهده برنامه های آموزشی و مستند قرار دهد. در سریال پریا این مهم تا حد زیادی رعایت شده، اما درست در آنجایی که پای نمایش در شیوه انتقال اطلاعات لغزیده، بیشترین آسیب را به یکدستی اثر وارد کرده است. برای مثال، نویسنده پریا در جای جای سریال، اطلاعاتی از راه های انتقال و ابتلا به ویروس اچ ای وی و تبدیل آن به ایدز به مخاطب ارائه می دهد. این اطلاعات اغلب از طریق دیالوگ های میان خواهر و شوهر خواهر کیوان و همچنین در راهنمایی های پزشک به گوش مخاطب می رسد. اطلاعات تازه از نقاط قوت و وجه تمایز کار است، اما اجرای نه چندان ظریف آن در برخی سکانس ها، آن را از یک اثر نمایشی هنرمندانه به برنامه ای آموزشی تنزل می دهد. اگر این اطلاعات که به قصد آگاهی دهی در دیالوگ ها نشسته اند، کمی هنرمندانه تر در تار و پود قصه تنیده می شدند، به قصه گویی سریال ضربه کمتری وارد می شد. ساختارشکنی خلاقانه تمایز و جذابیت در آخرین ساخته حسین سهیلی زاده برای مخاطب ایرانی کم نیست؛ نمونه آن پرداخت روشن به بیماری ایدز، شکل گیری رابطه ای عاشقانه اما غریب با عرف جامعه و همچنین ارتباط احساسی میان پدر و مادر دو شخصیت اصلی است که پیش از این در قاب تلویزیون کمتر دیده شده . در کنار این همه تازگی، همچنان شاهد تلاش بی ثمر برای نمایش خانواده ای آرمانی و بی نقص در روابط کلیشه ای خانواده خواهر کیوان با بازی کمند امیرسلیمانی و امیررضا دلاوری و همچنین شخصیت مددکار اجتماعی به عنوان حلال مشکلات و همراه همیشگی هستیم. از سوی دیگر، سریال گاه در ایجاد روابط علت و معلولی برخی اتفاقات سهل انگارانه عمل کرده است؛ برای مثال شخصیت کیوان به واسطه تزریق از طریق سرنگ آلوده گرفتار این بیماری می شود، اما این رخداد بسیار ساده انگارانه رقم می خورد و همین می شود که چینش برخی اتفاقات در قاب تصویر مستدل و منطقی از کار در نمی آید. ریتم سریال نیز در یک طیف در حال نوسان است. این اتفاق بیش از اجرا از فیلمنامه نشأت می گیرد و اغلب ناشی از تزلزل شخصیت ها در واکنش به حوادث و تعلل آنهاست. شخصیت پریا که نام سریال نیز از او گرفته شده، یک قهرمان بی تقص نیست و تردید او در تصمیم گیری درباره ازدواج، فرزندانش یا واکنش به بیماری همسرش باعث می شود روند داستان به کندی پیش برود؛ روندی که مدتی است با بروز روحیه جنگندگی پریا در مقابل بیماری ضرباهنگ تندتری به خود گرفته است. این ویژگی انسانی موجب نزدیکی بیشتر مخاطب به شخصیت اصلی می شود، اما گاه توالی اتفاقات را از ریتم می اندازد. شخصیت های آشنا با دغدغه های امروزی آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و بادغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. همان طور که گفته شد در گذشته از ایدز و بیماران درگیر با آن تصویری مبهم ارائه می شد. باید پذیرفت که برخی ملاحظات و در لفافه سخن گفتن ها اقتضای زمان ساخت این آثار بوده است؛ اما امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و همچنین نگاه جدی تر به این بیماری، بیان کهنه یا الکن هیچ تاثیری بر مخاطب نخواهد داشت. پریا تا به امروز روشن ترین نگاه و گویاترین زبان را نسبت به مبتلایان ویروس اچ آی وی در میان آثار تلویزیونی داشته است. سریال در ضمن به تصویر کشیدن داستان یک زندگی، با دستمایه قرار دادن یک بیماری سخت، چندین شخصیت را وارد ماجرا می کند که هر کدام با مسائل و مشکلاتی، دست و پنجه نرم می کنند و سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده است. با این میزان از گره افکنی به سرانجام رساندن شخصیت ها با پایانی رضایتبخش که درخور این قصه متفاوت باشد، مشکل به نظر می رسد. باید به تماشا نشست و دید سعید فرهادی این کلاف سردرگم را چگونه باز می کند! تمایزهای جذاب پریا تمایز و جذابیت در آخرین ساخته حسین سهیلی زاده برای مخاطب ایرانی کم نیست؛ نمونه آن پرداخت روشن به بیماری ایدز، شکل گیری رابطه ای عاشقانه اما غریب با عرف جامعه و همچنین ارتباط احساسی میان پدر و مادر دو شخصیت اصلی است که پیش از این در قاب تلویزیون کمتر دیده شده است. آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و با دغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی، به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. نوشین مجلسی ...
شبکه کودک با مخاطب 82 درصدی
طی این مدت که مدیریت شبکه کودک و نوجوان را به عهده دارید، چقدر از برنامه هایتان عملی شده است؟ اولین کار ما مطالعه تطبیقی شبکه های کودک و نوجوان با شبکه های دیگر و همین طور تحلیل اطلاعاتی بود که در معاونت سیما یا دیگر مراکز پژوهشی در این زمینه تولید شده اند. به این جمع بندی رسیدیم که باید برای سه رده سنی سه کانال تلویزیونی داشته باشیم؛ برای خردسالان زیر شش سال، کودکان شش تا 12 سال و نوجوانان 12 سال به بالا. بر این اساس کانال های خردسال و کودک راه افتاده و این روزها مشغول آماده سازی برنامه های کانال نوجوان هستیم. در نگاه کلی، یک شبکه پخش کننده انیمیشن برای همه رده های سنی را تحویل گرفتیم و شبکه ای با دو کانال برای خردسال و کودک راه انداخته ایم که کانال سوم آن نیز در راه است. درباره کانال و تفاوت آن با شبکه توضیح می دهید؟ فعلا به دلیل محدودیت های فنی که در پخش فرکانس وجود دارد، دو کانال خردسال و کودک با تفکیک ساعت های پخش روی یک فرکانس پخش می شوند. در واقع یک فرکانس به یک شبکه اختصاص پیدا می کند و بعد چند کانال از همین فرکانس برنامه پخش می کنند. این مدل قبلا هم در کشور ما وجود داشته و هم در کشور آلمان برای یکی از شبکه های کودک و نوجوان اجرا می شود. در واقع راه حلی در دوره گذار است تا زمانی که مشکلات فنی رفع شود. این شبکه در تمام ایران، قابل دریافت است؟ بله. بجز 10 درصد تماشاگران که به صورت آنالوگ تلویزیون تماشا می کنند، برای بقیه کسانی که به صورت زمینی یا ماهوارهای شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند، قابل پخش است. از دلایل رشد 6 درصدی مخاطبان شبکه کودک اطلاع دارید؟ از ابتدای راه اندازی شبکه کودک اعلام شد که برنامه سازی در این شبکه بر اساس یک منظومه تربیتی انجام می گیرد و در واقع برنامه های این شبکه یک فرآیند تربیتی را طی می کند که از مبدا میل مترقی شروع می شود و به مقصد نیازهای کودکان خاتمه پیدا می کند. لذا ما یک شبکه سرگرمی صرف نیستیم؛ بلکه با تلفیق جذابیت و تربیت، تولید محتوا می کنیم. براساس بازخوردهایی که از والدین دریافت می کنیم، خردسالان و کودکانی که الان بیننده حرفه ای و وفادار شبکه کودک هستند، به نسبت پنج ماه قبل علاقه بیشتری به کتاب دارند. این یکی از اثرات مجموعه اقدامات شبکه برای ترویج مطالعه است. ما هر روز یک عنوان کتاب جدید را به کودکان و یک عنوان را به خردسالان ارائه و معرفی می کنیم. امیدوارم با استمرار این روند، نسل بعدی ما سرانه مطالعه بیشتری داشته باشد. همچنین کمپین هایی داریم که توجه بچه ها و خانواده ها را جلب کرده است؛ مانند کمپین کوچک تنهاتر است که توجه خانواده ها را به کودکان قربانی آسیب های اجتماعی جلب می کند. آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که 82درصد کودکان ایرانی مخاطبان شبکه هستند. چند درصد از برنامه های این شبکه انیمیشن است و چند درصد زنده؟ چه بخشی به آثار ایرانی اختصاص دارد؟ برای مخاطب خردسال 80 درصد انیمیشن و 20 درصد برنامه زنده تدارک دیده ایم. کانال کودک هم 60 درصد انیمیشن و 40 درصد برنامه زنده پخش می کند. نسبت انیمیشن های خارجی را از 75 درصد کاهش دادیم و با افزایش برنامه های ساخت ایران، فعلا 50 درصد از انیمیشن های این شبکه خارجی هستند. حضور خانم خامنه در کانال پویا می تواند به این معنا باشد که نویسندگان، تهیه کنندگان و برنامه سازانی که در دهه60 برای کودکان برنامه می ساختند به شبکه کودک بازمی گردند؟ بله، با برخی از برنامه سازان آن سال ها مذاکره کرده ایم، اما همکاری با خانم خامنه دلایل دیگری دارد. برای انتخاب مجری کانال ها مطالعاتی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که برای رده خردسال باید شخصیتی همسن پدربزرگ یا مادربزرگ مخاطبان انتخاب کنیم که ضمن ارتباط با خردسالان، جای مادرشان را نگیرد و بهتر است برای رده کودک هم از جوان هایی تقریبا 20 تا 30 ساله انتخاب کنیم که می توانند جای معلم ها باشند. خردسالان نیاز دارند در تلویزیون با مجری ای روبه رو شوند که چهره ای آشنا باشد تا دچار استرس و نگرانی نشوند و بتوانند با او انس بگیرند. مجری کانال ها به این دلیل اضافه شدند و خانم خامنه به عنوان یکی از مجریان ماندگار در عرصه کار خردسال با توجه به تجربه موفق قبلی با ما در این زمینه همکاری می کند. کانال امید با چه اهدافی برای نوجوانان راه اندازی می شود؟ پخش برنامه های نوجوان از 30 فروردین در شبکه کودک و نوجوان شروع شد و ساعات پایانی هر روز را به نوجوانان اختصاص داده ایم. امیدواریم با تمهیدات فنی سازمان صدا و سیما، بتوانیم در یک فرکانس مستقل برنامه های نوجوان را پخش کنیم چراکه خلأ برنامه های مخصوص نوجوانان بسیار جدی است و اردیبهشت ماه امسال مورد انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. به لطف خدا، فعلا چهار ساعت یعنی هشت تا 12 شب برای نوجوانان برنامه پخش می کنیم و امیدواریم کانال امید هر چه زودتر راه اندازی شود. چه برنامه هایی برای شبکه کودک و کانال های زیرمجموعه آن دارید؟ در واقع چند آرزو برای شبکه کودک و نوجوان داریم. اول این که حجم برنامه های خارجی از 50 درصد کاهش پیدا کند، اما با بودجه موجود برایمان مقدور نیست. دوم حذف آگهی های بازرگانی است؛ این آگهی ها بخصوص برای خردسالان آسیب های تربیتی به دنبال دارد چون آنها تفاوت آگهی و برنامه را متوجه نمی شوند. برخی از آنها باعث می شود بچه ها به خانواده ها فشار وارد کنند و برخی اقتضائات تربیتی خانواده ها بر هم بخورد. آرزوی سوم این که هنرمندان با مخاطب کودک و نوجوان آشتی کنند. تلویزیون بر ستون هنرهایی چون ادبیات، تئاتر، سینما، انیمیشن، گرافیک و موسیقی استوار است و تا وقتی هنرمندان قوی و جهانی نداشته باشیم که برای مخاطب کودک و نوجوان آثار جهانی بیافرینند شبکه کودک و نوجوان نمی تواند شبکه ای در تراز جهانی باشد. آرزوی آخر این که سواد رسانه ای خانواده ها افزایش پیدا کند. کودکان باید حداکثر روزانه دو ساعت تلویزیون ببینند و بیشتر از آن آسیب هایی در فرآیند تربیت و رشد کودکان ایجاد می کند. این اتفاق بدون همکاری و مدیریت آنها برای ما مقدور نیست. بازگشت برنامه سازان دهه 60 در دهه های 60 و 70 برنامه های موفقی برای کودکان و نوجوان تولید می شد؛ بنابراین با عوامل برنامه های موفق این دوره مذاکره کردیم. برخی از این حوزه دور شده بودند، پس آنها را ترغیب کردیم که برگردند. بعضی دیگر طرح هایی داشتند که در شبکه های دیگر به تصویب رسیده بود، اما به دلیل مشکلات مالی تولید نشده بود. محمد اعلایی، تهیه کننده با سابقه برنامه های نوجوانانه قول داده با ما همکاری داشته باشد؛ همین طور مهران رسام قرار است یک مجموعه داستانی برایمان کارگردانی کند و با آقای قناد هم صحبت هایی داشتیم. خانم روستاپور هم این روزها مشغول ساخت یک برنامه تلویزیونی متفاوت است. آذر مهاجر ...
مت دیمون و پل گرین گرس چگونه وارد جاسوس بازی شدند!+تصاویر
سال 2012 وقتی گرین گرس و دیمون همچنان روی هرگز گفتنشان پافشاری می کردند، یونیور سال تصمیم گرفت، با بورن مثل قهرمان های مارول برخورد کند. پس نویسنده ی مجموعه ی اصلی را استخدام کرد تا میراث بورن را کارگردانی کند. این اولین قدم برای خلق یک دنیای بورنی بود که می توانست بدون شخصیت اصلی اش رشد کند. با به پیش راندن جرمی رنر در نقش یک آدم کش آزمایشگاهی فراری دیگر. متأسفانه این پروژه ی فرعی تنها توانست ...
مجموعه کاملی از وادادگی فرهنگی/ نقد فیلم "بارکد"
از بین این هفت خطان روزگار با حامد و میلاد همراه بود و با آنان همذات پنداری کرد؛ کاری که خودشان هم در حق خودشان نمی کنند! بارکد مجموعه ی کاملی از وادادگی فرهنگی را در هیأت لباس، آرایش و خالکوبی، واژگان لاتین و... آن هم به شکل مفتخرانه ای به نمایش می گذارد. شخصیت های فیلم بارکد خصائص نصفه و نیمه ای دارند؛ نیمی قهرمان و نیمی ضد قهرمان، نیمی فاتح و نیمی شکست خورده، نیمی باهوش و ...
پرسش و پاسخ با دکتر حمید رضا صدر (7)
رکوردها بودند ولی عنوان قهرمانی به آرسنال با 68 گل زده و 33 گل خورده تعلق گرفت... لاتزیو هم در فصل 99-1998 با 65 گل زده و 31 گل خورده نتوانست بالاتر از میلان که 59 گل زده و 34 گل خورده بود قرار گرفته و قهرمان شود. کاربر adel 863 : خیلی ها آلکس فرگوسن را بهترین مربی تاریخ می خوانند، ولی چرا او در لیگ قهرمانان، فرگوسن درخشش لیگ برتر را تکرار نکرد؟ فرگوسن طی 27 سال دو بار لیگ قهرمانان را ...
رازِ یک انسان
...، عکاس سرش را بلند کرد و به حسین چشم دوخت: " تو فکر می کنی من کی هستم آقا؟!" - واقعا می خوای بدونی؟ -آره؛ می خوام بدونم! - یه پرنده بی ارزش که فقط بال زدن و پرواز خودشو می بینه و هیچی و هیچکی براش مهم نیست؛ یه ترسو که از یه لذت بزرگ محروم شد و برای همیشه، بهترین فرصت زندگی شو از دست داد! - تو چی؛ تو که شجاع بودی و می تونستی، چرا از این فرصت استفاده ...
توستر کوچولوی قهرمان و سفر پرماجرا مهمان شبکه دو می شود
به گزارش جام جم آنلاین ، انیمیشن توستر کوچولوی قهرمان و سفر پرماجرا به کارگردانی جری ریس، پنجشنبه 4 شهریور ماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک توستر نان و تعدادی لوازم دیگر که در یک خانه قدمی زندگی می کنند و تصمیم می گیرند پسر بچه کوچکی را که مدتها قبل از آنها استفاده می کرده پیدا کنند. سر انجام پسر بچه را که اکنون بزرگ شده است پیدا می کنند و ...