سایر منابع:
سایر خبرها
با طراحان لباس خوشتیپ های هالیوودی آشنا شوید (1)
مراسم اسکاری که گذشت، فقط 19 میلیون حساب کاربری در اینستاگرام، درباره شب مراسم اسکار، 64 میلیون پست گذاشتند و این تعداد فقط در مورد یک شب و البته بزرگترین شب هالیوود است که فشن و اهالی هالیوود در کنار هم قرار می گیرند. مکسول، استایلیست لیدی گاگامی گوید: وقتی بچه بودم همیشه رویام این بود که یکی از طرح هام رو روی فرش قرمز ببینم و واقعاً باورم نمی شه که حالا این رویا به حقیقت پیوسته. کیت یانگ ...
ناطق نوری: نباید مردم را بترسانیم و تحقیرشان کنیم
ماند چون اهل داد و فریاد و ادعا نبود. او در دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سخت ترین شکنجه ها را دید. ولی در ارشاد، اخلاق و تواضع واقعا پیرو پیامبر بود. اگر مردم را بترسانیم و خشن برخورد کنیم مثل پیامبر عمل نکرده ایم. به گزارش جماران، مراسم چهارمین سال درگذشت آیت الله محی الدین انواری با حضور محمد نبی حبیبی، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی، حمیدرضا ترقی، پرویز فتاح و جمعی از روحیانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد قبا برگزار شد. ...
تبلیغ دین در قاره سیاه با ساخت مسجد و حفر چاه
آنجاهایی که اکثر مساجد در شب ها تعطیل بودند، دو شیفت برنامه داشتیم، بخش اول تا ساعت 12 شب بود که در جمع قرآن پژوهان و قاریان بین المللی قرآن جزءخوانی قرآن داشتیم و بخش دوم بخش مداحی و سخنرانی بود که جمع جامعه مداحان و مجمع ذاکرین و با حضور نغمه سرایان و مادحان و چهره های نام آشنایی همچون آقای سازگار برگزار شد و شب ها چیزی حدود 1500 تا 2000 نفر ما مخاطب جوان داشتیم، این روند چندین سال است که انجام می شود ...
حماسه فشن ایرانی!
، چهره دختر جوانی را می بیند که پلاک ها را ورانداز می کند و به سرعت می پرسد: دنبال مزون می گردی؟ در میانه های کوچه، چند ماشین کنار هم پارک شده اند که درون هر کدام شان، مردی به تنهایی نشسته است. یکی از آن ها، کنار خودرویی با در نیمه باز، با حالتی آمیخته با کلافگی و انتظار قدم می زند. او درست مقابل ساختمانی قدیمی ایستاده است که درخت هایی با سن بالا داخل حیاط آن قرار دارند. راه پله ها معماری ...
دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با مراجع عظام تقلید
مهمترین برنامه هایی است که باید مستقیم و غیر مستقیم در برنامه های این سازمان دیده شود. وی بر اهمیت فضای مجازی و حضور هوشمند همه ظرفیت های رسانه ای برای تاثیرگذاری در آن را مورد تاکید قرار داد و با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، برای رئیس و مدیران و کارکنان رسانه ملی دعا کرد. آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر هماهنگی صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای تقویت ...
تحلیل تکنیک های شش گانه احمدی نژاد!
مسیر روابط ایران و آمریکا هنوز هم در صفحات بسیاری از روزنامه ها مورد توجه قرار دارد. روزنامه دنیای اقتصاد در تیتر صفحه نخست خود از تغییر لحن اوباما خبر داده است که سرانجام پذیرفته باید به دنبال راهی باشد که در آن درخواست ایران تأمین شود. همین روزنامه در سرمقاله خود از زبان هاشم پسران استاد دانشگاه کمبریج، به دنبال پاسخ به این پرسش رفته است که تحریم ها برای چیست. روزنامه افکار در مطلبی با ...
امام موسی صدر برای جهان و مردم جهان صلح، آرامش و سعادت می خواست
الاسلام نقویان در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: بدون مبالغه اگر قرار بود در روزگار ما پیغمبری ظهور کند بدون شک آن پیغمبر امام موسی صدر بود. جامه پیامبری برازنده ایشان است. در جامعه ما که باید از رسانه ها انتظار داشته باشیم که این چهره ها اعم از امام موسی صدر را به خوبی نشان بدهند به وادی هایی می لغزند که جز تنفر پراکنی چیزی ندارند. امام موسی صدر می دانست که این پرچم را هر کسی نمی توانست در دست ...
پذیرایی با شیشلیک جهادی تا تقدیر از ژنرالی با اشعار خدمت رسانی
لحظات و شاید هم ساعاتی را آنجا سپری می کنی نه احساس خستگی و دلتنگی می کنی و نه احساس می کنی گذر زمان را ... آنقدر که طراحان اش به زیبایی شناختی این چند ده متر توجه کرده اند. امّا آنچه بهانه شد تا به این مکان بیایم دعوتنامه ای بود برای شرکت در نخستین شب شعر جهادی ... شب شعر با سروده ها و ترانه های دل آرام شاعران آن هم در این صفاگاه، بی شک بسیار دیدنی و شنیدنی بود و چهره های حاضر نیز ...
استقبال از اکران ساعت 6:45 بامداد همه را غافلگیر کرد
احتمالاً صاحبان آنها خواب مانده اند تعجب کردم. این اتفاق برایم خیلی با ارزش است و در خاطرم خواهد ماند. همه گروه از این اتفاق خوشحالند چشم ها در جست وجوی شهاب و ترانه فروشنده در ساعات آغازین اکرانش در روز چهارشنبه مخاطبان زیادی را به پردیس سینمایی کوروش کشانده است. خیلی از آنها اگر چه خبر ندارند که فرهادی قرار است در کنار آنها به تماشای فیلم بنشیند چنددقیقه ای زودتر خود را به سالن نمایش دهنده ...
خسرو معصومی: سینما جای تفنن و شهرت نیست
معصومی را باید از زمره کارگردانان باسواد سینمای ایران دانست و با او درباره خیلی چیزها صحبت کرد. در فیلم های شما قصه های واقعی دیده می شود، آیا این داستان ها ریشه در رویا هایی دارد که شما در کودکی داشتید؟ هیچ موضوعی نیست که نشات گرفته از رویاهایمان نباشد. از همان بچگی سینما برایم یک رویا بود، رویایی که دستیا بی به آن خیلی سخت بود اما با علاقه و تلاش توانستم به آن برسم. البته نه به صورت کامل! به رویاهایم رسیدم اما به سرانجام نه! علاقه به سینما چگونه در شما شکل گرفت آن هم در دهه 30؟ بهشهر در دهه 30 که من به دنیا آمدم دو تا سینما داشت، یکی به نام شهنا و دیگری سینما کاپری. این خیلی مهم بود که در یک شهر کوچک کارگری دو تا سینما فعال باشد. تماشاچی سینما آن سا ل ها خیلی زیاد بود. یادم هست مردم ساعت ها در صف می ماندند تا بتوانند یک فیلم را تماشا کنند، همه اینها باعث شد تا سینما برایم مهم شود چون بخش زیادی از رویاهایم را در فیلم ها می دیدم. یعنی سینما زمینه خیال پردازی را در شما تقویت می کرد؟ بله! موتور خیال پردازی ذهن مرا روشن می کرد. برای رسیدن به دنیای سینما رویا پردازی می کردم. مدام فکر می کردم باید چکار کنم که کارگردان سینما شوم. در آن دوره فیلم های سینمایی نقش زیادی در انتخاب های ما داشت و علاقه ما را به برخی چیزها زیاد و کم می کرد، سینما و کتاب انگیزه زیادی به ما می داد. بخصوص برای ما که در شهرستان بودیم و امکانات زیادی نداشتیم. امکانات کم بود اما به نظر می رسد آدم ها عمیق تر فکر می کردند. بخشی از آن مربوط به دنیای فناوری است که در آن زمان نبود. تلفن تنها ابزار ارتباطی مردم با هم بود آن هم به شکل محدود. آن زمان حتی تلویزیون هم کم بود. یادم می آید در شهر ما چند خانواده که دستشان به دهانشان می رسید، تلویزیون داشتند. برای همین سینما برای مردم خیلی جذاب بود چون داستان های خیالی خود را بر پرده سینما می دیدند. اما الان گوشی های موبایل حکم سینمای کوچکی را دارد که همیشه همراه آدم هاست. فیلم های کوتاه در گروه های اجتماعی منتشر می شود که برخی از آنها آن قدر خوب است که مثل یک فیلم مناسب بیننده را راضی می کند. اما در دوره ما سینما دست نیافتنی بود. به نظر می رسد همین دست یافتنی بودن، بیشتر چیزها را دم دستی و سطحی کرده است. من با این نظر موافق نیستم. بچه های امروزی خیلی باهوش تر هستند و جوان ها نگاه عمیقی به پیرامون خود دارند. در گذشته اخبار خیلی دیر به دست ما می رسید و ما بیشتردر بی خبری زندگی می کردیم. اما الان هر اتفاقی که در هر گوشه دنیا رخ می دهد بسرعت به گوش همه مردم دنیا می رسد و این خیلی خوب است. اما اگر به فیلم های سینمایی نگاه کنیم آثاری که مثلا در 15 10 سال قبل ساخته می شد، داستان هایی را بازگو می کرد که تلنگری بود به ذهن تماشاچی اما الان داستان های سینمایی خیلی عادی شده است. کارگردانانی که در بخش هنر و تجربه فعال هستند، فیلم های خیلی خوبی می سازند. زاویه دید ها خیلی تغییر کرده و کارگردانان امروزی خیلی راحت حرف هایشان را به تصویر می کشند. از نظر فنی و امکانات هم که خیلی بهتر از گذشته است. اما نسل من با نسل جدید یک تفاوت دارد و آن سختکوشی است. ما خیلی تلاش می کردیم که فیلم بسازیم اما اکنون فیلمسازی اصلا سخت نیست. با دوربین موبایل هم می توان فیلم ساخت. اما آن زمان ما باید ماه ها پولمان را جمع می کردیم تا می توانستیم نگاتیو هشت میلی متری بخریم و با آن چند دقیقه فیلم بسازیم. باید خیلی دقت می کردیم که خراب نشود چون اگر خراب می شد همه زحمت های ما هدر می رفت. اکنون همه چیز دیجیتال شده است، می توان بارها فیلم گرفت، پاک کرد و دوباره ضبط کرد بدون صرف هزینه و... این آسان شدن، مضراتی دارد که مهم ترین آن پایین آمدن دقت است. سختی کار باعث می شد که ما در تجربه اول به خیلی چیزها برسیم که جوانان امروزی شاید بعد از ساخت 10 فیلم به آن می رسند. فضای کارگری را در فیلم هایتان خوب و تاثیرگذار به تصویرمی کشید، آیا تجربه ها و دیده های خود را در سینما بازگو می کنید؟ من در کنار آدم های فیلم هایم زندگی کرده ام ،گرفتاری ها و علاقه مندی های آنها را می شناسم. شخصیت های فیلم هایم کسانی هستند که به زندگی آنها کاملا اشراف دارم. به نظرم در سینما باید سراغ آدم هایی رفت که آنها را می شناسی، ا ...
آنچه در مراسم بزرگداشت پدر روابط عمومی ایران مطرح شد
.... او گفت: جزو آخرین شاگردان استاد نطقی در سال 66 بودم. نکته ای که ایشان در ارتباط با تاثیری که رسانه ها بر روی افراد دارند را می توان تاکید کرد. ایشان با صحبت های شیرینش کلاس درس را اداره و عنوان می کردند تکنولوژی تاثیر زیادی بر روی مردم می تواند داشته باشد. جواد قاسمی رییس هیات مدیره خانه روابط عمومی ایران و دکتر عابدینی از شاگردان استاد نطقی نیز در بخشی از این مراسم به یادآوری خاطراتی از استاد حمید نطقی پرداختند. به گزارش ایسنا در پایان این مراسم کیکی به مناسبت یادبود و تولد ایشان توسط اساتید حاضر بریده شد. ...
وقت آزاد مرد آهنی
قصد انجام چه کاری را دارد، موضوعی است که باید صبر کرد و دید، تهیه کنندگان مجموعه چه اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. شبکه اچ بی او قصد دارد در قدم اول، یک فصل 13 اپیزودی از وقت آزاد را تولید کند. در صورت موفقیت این فصل و استقبال خوب تماشاگران، تولید فصل های بعدی در دستور کار سازندگان قرار خواهد گرفت. با توجه به توصیفات اندکی که از حال و هوای مجموعه شده، به نظر می ...
نامه هایی برای جان اسمیت
این کتاب که سال 1912 برای نخستین بار به چاپ رسید در طول بیش از یک قرن محبوبیتی دور از انتظار پیدا کرد و اکنون یکی از رمان های پرفروش در جهان است. به بهانه پخش مجدد مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز از شبکه کودک و نوجوان به این سریال خاطره انگیز و دیدنی نگاهی داریم. شادی های کودکی غمگین شخصیت اصلی این داستان جذاب جروشا ابوت یا جودی ابوت است که در نوانخانه ای غم انگیز به نام جان گریر زندگی می کند. او استعداد خوبی در نوشتن دارد. یکی از نوشته های او مورد توجه یکی از بانیان نوانخانه قرار می گیرد. این فرد با نام مستعار جان اسمیت، قیمومیت جودی را تقبل می کند و او را به بهترین دبیرستان شبانه روزی می فرستد. جودی موظف است در ازای این لطف قیم خود هر ماه به او نامه ای بنویسد و وی را از اتفاقات و پیشرفت های درسی اش با خبر کند. جودی درزندگی جدید خود در حالی که بسیار خوشحال است، اما غمی سنگین نیز دارد. او مجبور است هویتش را پنهان نگه دارد و همین موضوع رنجش می دهد. در دبیرستان، جودی با سالی مک براید و جولیا پندلتون هم اتاق می شود. سالی دختری خجالتی، اما شیرین است و پس از مدتی رابطه دوستی عمیقی بین او و جودی برقرار می شود. در مقابل، جولیا دختری مغرور و افاده ای است که مدام سعی دارد سر از کار جودی درآورد. جولیا عمویی به نام جرویس پندلتون دارد که آدمی سرشناس و پولدار است؛ اما در عین حال مردم گریز و تا حدی عجیب است که از روش های خانواده متمول خود دوری می کند. در طول داستان، شاهد ملاقات های گاه به گاه جرویس پندلتون و جودی هستیم و کم کم جودی به جرویس علاقه مند می شود. داستان زمانی به اوج می رسد که متوجه می شویم قیم جودی آقای جان اسمیت همان جرویس پندلتون است. داستان علاوه بر وجود جنبه های سرگرم کننده و توجه به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، کمک به همنوع، نوع دوستی، صبر، پایداری و... جذابیت هایی دارد که همه را در هر سنی جذب خود می کند. اگرچه در ظاهر این داستان برای نوجوانان نوشته شده، اما سبک نگارش به گونه ای است که مخاطبان بزرگسال را نیز شیفته خود می کند و به همین دلیل این کتاب یکی از آثار ماندگار ادبی جهان به شمار می آید. کتاب بابالنگ دراز از نظر نگارش نیز سبکی بدیع و خلاقانه دارد. این کتاب در اصل در قالب نامه هایی است که از زبان جودی برای قیم خود که او، وی را بابالنگ دراز می نامد نوشته می شود. باز هم شرکت نیپون مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز که اکنون شاهد پخش آن هستیم سال 1990 توسط شرکت معروف انیمیشن سازی نیپون ژاپن ساخته شد و به نمایش درآمد. این دومین اقتباس ژاپنی ها از این داستان معروف جین وبستر بود. سال 1979 نیز انیمیشن دیگری با اقتباس از این داستان ساخته شده بود. این مجموعه سه سال از زندگی جودی ابوت را از زمان ترک نوانخانه جان گریر تا زمان اتمام دوران دبیرستان به تصویر کشیده است. در این نسخه انیمیشن، جودی نسبت به اصل داستان جوان تر است و به جای کالج به دبیرستان می رود. این مجموعه 40 قسمتی با موفقیت به نمایش درآمد و بسیاری از شبکه های معروف در اروپا و آمریکا آن را نمایش دادند. در ژاپن تحت تاثیر نمایش این انیمیشن، بنیاد خیریه ای برای کوکان یتیم با نام بنیاد بابالنگ دراز تاسیس شد. استودیوهای انیمیشن سازی نیپون در توکیوست. این شرکت فعالیت خود را از اواسط دهه 1970 با تولید مجموعه هایی چون هایدی و بچه های مدرسه آلپ و نیکو آغاز کرد. یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این شرکت انیمیشن سازی ساخت مجموعه هایی است که براساس رمان ها و کتاب های معروف ادبیات جهان شکل و قوام می یابد. خالق ماندگار جودی ابوت جین وبستر، نویسنده و نمایشنامه نویس آمریکایی (1916 1876) با کتاب مشهورش بابالنگ دراز در جهان ادبیات چهره ای شناخته شده دارد. مادرش از نزدیکان مارک تواین، نویسنده معروف آمریکایی بود و پدرش نیز یک موسسه انتشاراتی داشت که برخی از کتاب های مارک تواین توسط این موسسه به جاپ رسید. کتاب بابالنگ دراز ابتدا در قالب پاورقی در نشریه ای با موضوع زنان به چاپ رسید و در اکتبر 1912 به شکل کتاب وارد بازار شد. اختلاف شدید طبقاتی در آمریکا و تفاوت رفتار کادر آموزشی در مدارس با بچه های فقیر و پولدار، مهم ترین انگیزه او در نگارش این کتاب بود. استقبال از کتاب، جین وبستر را ...
عاشق پیشه نیستم!
امیرمحمد زند در رشته سینما تحصیل کرده، یک فیلم بلند به نام یک آن اشتباه را ساخته و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله اتوبوس شب ، تقاطع ، رخ دیوانه و سریال هایی چون ستایش ، زمین انسان ها ، سری دوم عملیات 125 ، ما چند نفر ، هزاران چشم ، او یک فرشته بود و چرخ فلک را در کارنامه دارد. با این بازیگر جوان که این روزها مشغول بازی در سریال ملکا است، گفت وگویی داریم. دوست نداشتید نقش محمود در سریال چرخ فلک ، بلندتر باشد؟ به نظرم کوتاه نبود؛ اپیزود هستی سه قسمت داشت و چند نقش اصلی که یکی از آنها نقش من بود. یک نقش خوب و چالش برانگیز، احسان عبدی پور به عنوان یک کارگردان جوان اما کاربلد و توانا بعلاوه قصه جذاب، بازیگران خوب و مواردی از این دست باعث شد که بازی در این نقش را دوست داشته باشم. ضمن این که حسن کارهای اپیزودیک این است که بازیگر خیلی درگیر نمی شود مثلا بعد از 20 روز کار تمام شده و می شود سراغ پروژه های بعدی و کارهای دیگر رفت. این روزها نقش های متعدد و متنوع را به بازی در سریال های بلند ترجیح می دهم. من نقش های اصلی سریال 26 قسمتی به دنیا بگویید بایستد را به عهده داشتم، همین طور سریال زمین انسان ها و سریال عملیات 125؛ درنتیجه برای من خیلی مهم نیست که ایفاگر نقش های طولانی و اصلی باشم؛ برایم مهم این است که نقش را خوب بازی کنم و پروژه و نقش اجازه بدهد کارهای تازه ای ارائه کنم. مثل نقش محمود که متفاوت بود؛ البته دوست داشتم متفاوت تر از چیزی می شد که دیدیم اما نشد. دوست داشتید چطور باشد؟ اگر توضیح بدهم؛ می شود گلایه کردن و من نمی خواهم این کار را بکنم. یکی از دشواری های نقش این بود که می توانست براحتی تبدیل به تیپ بشود، اما از پس کار برآمدید. من بازیگر تیپ سازی نیستم و این کار را اصلا بلد نیستم. دوست دارم به ویژگی های شخصیتی نقش نزدیک بشوم تا کلیشه های ظاهری. حتی به گریم و لباس هم خیلی تکیه نمی کنم و می کوشم به لحاظ روحی خودم را به شخصیت نزدیک کنم که توان لازم را داشته باشم. البته این نقش هم از یک زاویه به بیشتر شخصیت هایی که بازی کرده اید شباهت داشت و آن هم عاشق پیشگی است؛ نگران نیستید که در این نقش کلیشه بشوید؟ از همین بابت نقش محمود چالش برانگیزتر از نقش های دیگرم بود. نمی دانم متاسفانه یا خوشبختانه، نقش آدم های عاشق پیشه زیاد به من محول می شود! در حالی که خودم در زندگی واقعی آدم عاشق پیشه ای نیستم؛ اما چالشی که این نوع نقش ها برای من ایجاد می کند برآمده از تفاوت نگاه آدم ها به عشق است. آدم های مختلف با شخصیت های متفاوت به شکل های گوناگون عاشق می شوند. بنابراین تلاش کردم در این سریال، روی بوم کوچک این نقش، تصویری خلق کنم که عاشقی هایش با آدم های دیگر کمی متفاوت باشد. عاشقی محمود چه تفاوتی با بقیه داشت؟ سادگی و نوعی کودکی در عشق او دیده می شود. جوان هایی که معمولا خودشان را بچه های پایین خطاب می کنند، این صداقت و صمیمت و بکری را در عشق دارند. یکی مثل محمود ممکن است چک هم نقد کند، اما خیلی نگاه های محجوب و ماخوذ به حیایی دارد. کدام ویژگی او را بیشتر دوست داشتید؟ محمود آدم مسئولی بود و مسئولیت پذیری را می فهمید و عواقب کارها و انتخاب هایش را می پذیرفت. مثلا مسئولیت بیماری پدر، نگهداری مادر و خواهرش، عشقی که دچارش شده و مسئولیت کاری که با رفیقش کرده بود. از جایی که محمود ناخواسته دوستش آرش را مصدوم می کند و او را ته چند قدمی مرگ می فرستند، من سعی کردم کاراکتر را بشکنم و با این شکاندن و برون ریزی حسی نشان بدهم که جوان لات و مغروری مانند او وقتی احساس قصور و اشتباه می کند به عجز و زاری می افتد ؛ چون کسی این عجز را تجربه می کند که آدم مسئولیت پذیری باشد. شاید اگر محمود شخصیت دیگری داشت در آن لحظه که آرش به دلیل ضربه به سرش بیهوش می شود، من در ایفای این صحنه سکوت می کردم یا بهت زده می شدم یا به هر شیوه دیگری احساسات محمود را نشان می دادم اما بر اساس مسئولیت پذیری او ترجیح دادم که این طوری باشد. این واکنش ها را شما به عنوان بازیگر انتخاب می کنید یا در فیلمنامه ذکر می شود؟ جنس بازی به انتخاب بازیگری است. البته که من همیشه موارد را با کارگردان ها هماهنگ می کنم و می کوشم که ذهنیت خودم و کارگردان را به هم نزدیک کنم، اما معمولا این که دیالوگ ها چگونه بیان شود، چه حس و حالی داشته باشد و در چه فضایی ادا شود به خود بازیگر بر می گردد. برنامه ای برای آینده کاری تان دارید؟ در زمانه ای زندگی می کنیم که نمی توان برای زندگی پیش بینی یا برنامه ای داشت؛ هیچ کسی واقعا مطمئن نیست فردا قرار است چه بکند! از طرف دیگر، وقتی شغلی بدون امنیت داریم، تکلیف مان را نه خودمان می دانیم و نه دیگران. با این حساب یعنی اصلا برنامه ریزی نمی کنید؟ در کار هنری نمی توان برنامه ریزی کرد، اصلا در کار هنری هیچ هدف غایی نمی توان تعیین کرد؛ چون هنر غایت و نهایت ندارد. مثل این است که شما در حال شنا کردن در دریا باشید و بگویید من می خواهم یک متر یا ده متر جلوتر بروم! در حالی که ممکن است موجی بیاید و شما را پنج کیلومتر جلو بیندازد یا بادی بوزد و شما را پنج کیلومتر عقب ببرد، یا گردابی شما را غرق کنند یا حتی شکار کوسه بشوید. یعنی هیچ استراتژی مشخصی نمی توان داشت؟ من بعید می دانم بشود. حداقل بازیگر مستقلی مثل من که عضو هیچ دار و دسته ای نیست و همیشه از شروع کارش بر اساس توانایی خودش، کمک خدا و محبت مردم کار کرده است، نمی تواند استراتژی مشخصی داشته باشد. بازیگری می تواند استراتژی داشته باشد که رقم کلانی در یک فیلم سرمایه گذاری می کند و نقش اول آن را به عهده می گیرد. من فقط می توانم چیزی را که می دانم و می توانم و تا به حال انجام داده ام پیاده کنم و این که اجازه ندهم تبدیل به کلیشه بشوم. هیچ ژانری را در نظر نمی گیرم و در انتخاب هایم به این توجه دارم که هر نقش با نقش ...
این چرخ فلک که ما در او حیرانیم...
بعد از این در جهانِ داستان، تصویر و نمایش هرچه بگویند تکرار مکررات و بازگوکردن شنیده هاست. آنها معتقدند فقط می توان به زبان و نگاه خلاقانه خالق اثر به سوژه ای تکراری امیدوار بود، اما در مقابل این باور هنوز آثاری تولید می شوند که مثال نقض این تفکر هستند و در برهوت قصه گویی راه و رسم کار خویش را بخوبی بلدند. این آثار نوید می دهند که همچنان می توان قصه آدم هایی را گفت که زندگیشان دیدنی و شنیدنی است؛ آدم هایی از جنس این روزگار، با دغدغه هایی ملموس و افکاری مانوس که در بزنگاه حادثه، کردارشان قهرمانانه و گاه جالب و غریب است؛ و همین قرابت و غریبی توامان و جزئیات خوش آب و رنگ است که به قصه آنها عمق و جذابیت می بخشد. سریال چرخ فلک از آن دست آثار است که در محتوا حرف تازه ای برای گفتن دارد و در ساختار برای مخاطب ایرانی بدیع و تماشایی است. هر داستان از دل داستان دیگر می آید و شخصیت هایش که سوار بر چرخ فلک روزگارند، گاه از کنار یکدیگر عبور می کنند و گاه دانسته و نادانسته بر سرنوشت هم اثر می گذارند. این شیوه قصه گویی سبب می شود نویسنده به زندگی طبقات مختلف اجتماعی نقب بزند و چشم دل بیننده را به روزگار آدم هایی که احتمالا هر روز از کنارشان رد می شود روشن کند تا مخاطب خود را جزئی از این نمایش تصور کند. این قصه های تودر تو اما ساده را علیرضا طالب زاده به رشته تحریر در آورده؛ کسی که هر بار فیلمنامه ای نوشته، به یکی از آثار موفق قاب جادویی تبدیل شده است. در بخش کارگردانی نیز دو نسل متفاوت حضور دارند و همکاری این گروه سه نفره نه تنها به یکدستی مجموعه ضربه نزده بلکه به آن ضرباهنگ بهتری بخشیده است و نشان می دهد برخلاف انتظار، کار گروهی در ایران نیز نتیجه مثبتی دارد. عزیزالله حمیدنژاد کارگردان گزیده کار سینما که اشک سرما را به عنوان یک اثر به یادماندنی و موفق در کارنامه دارد یکی از اعضای این گروه سه نفره و سازنده برخی قسمت هاست. در کنار او بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری نیز عهده دار کارگردانی چند اپیزود است و نیروی جوان و تازه نفسی همچون احسان عبدی پور نیز این گروه را کامل کرده است. بازی های رئال و یکدست در کنار داستان هایی سرراست و با ساختی محکم، چرخ فلک را به مجموعه ای خوش ساخت تبدیل کرده که با وجود اپیزودی بودن از پس همراه کردن مخاطب سربلند بیرون آمده است؛ به گونه ای که هر اپیزود را با کمی اغماض می توان فیلم سینمایی مستقل، با همان میزان جذابیت در نظر گرفت. این نتیجه حرفه ای حاصل کار فیلمنامه نویس و کارگردانان کاربلدی است که برای جذب مخاطب به هر کاری تن نداده و هر سخن و رخداد کم مایه را برای ایجاد هیجان و کشش دستاویز قرار نمی دهند. راویان این سریال زبان تصویر را بخوبی می شناسند و همین است که از زیاده گویی پرهیز می کنند و تا جایی که امکان دارد جای دیالوگ های پرطمطراق و طولانی را به تصاویر گویا می دهند؛ تصاویری که جزئیات، با مهارت در تار و پود آن تنیده شده است. به همین دلیل فرم کارگاه به آثار سینمایی طعنه می زند و به جای پرگویی و آدرس دقیق به مخاطب دادن، لذت کشف بسیاری از ناگفته ها را به هوش بیننده می سپارد. و مسلم است سازنده جایی خطر می کند که می داند در جذب مخاطب آنقدر موفق عمل کرده است که تماشاچی اش انگیزه و انرژی لازم را برای مداقه و پیگیری در تک تک پلان های به نمایش درآمده دارد. طالب زاده با فضاسازی واقعی در متن، طراح صحنه و لباس با شناخت واقعی شخصیت ها و ظاهر آنان در اجرا و کارگردانان با مسلط بودن به فیلمنامه و آنچه می خواهد بگوید تصویری روشن و باورپذیر از جامعه امروز نشان می دهند؛ تصویری که از پس هر قصه مقابل چشمان بیننده نقش می بندد. هر آنچه رفت مبین این نکته است که ماحصل تلاش گروه چرخ فلک به سریالی متفاوت و جذاب مبدل شده است. ممکن است به نظر بیاید ساخت چنین اثری با فرم خاص و کمتر دیده شده برای مخاطب ایرانی که انتظار دارد سریال های هر شبی طولانی را با شخصیت هایی ثابت به تماشا بنشیند ریسک باشد، اما آنچه سبب شده این پیش بینی درست از آب درنیاید عمق شخصیت های داستان و ابعاد تازه آنهاست که بدرستی و با ظرافت در فیلمنامه گنجانده شده اند. شخصیت هایی که جان دارند و به همین سبب مخاطب را پس از دو قسمت حضور در سریال ...
بفرمایید چند درجه هیجان!
جوانان و نوجوانان هم از بینندگان اصلی این شبکه هستند و این خود نیاز به ساخت برنامه هایی با رویکرد هیجان بخشی و تزریق روحیه شادی به این مخاطبان را دوچندان می سازد. در همین راستا مدتی است که سری جدید برنامه چند درجه از این شبکه روی آنتن رفته؛ برنامه ای که سعی در معرفی جاذبه های ناشناخته یا مورد غفلت واقع شده ورزشی دارد. برنامه چند درجه از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 21 از شبکه نسیم روی آنتن رفته و تهیه کنندگی آن را غلامرضا بختیاری عهده دار است. برنامه ای با فضای مستند غلامرضا بختیاری، تهیه کننده چند درجه درخصوص چگونگی شکل گیری این برنامه به جام جم می گوید: ایده اولیه ساخت این برنامه در ابتدا برای ایام ماه محرم و صفر مطرح شد و شبکه به دنبال برنامه ای بود تا در این ایام بتواند به عنوان جایگزینی برای خندوانه روانه آنتن کند؛ ضمن این که رسالت شبکه مبنی بر هیجان بخشی برای مخاطبان هم همچنان محفوظ بماند و بتوانیم بینندگان مان را حفظ کرده و راضی نگه داریم. لذا ایده ساخت این برنامه مهیج مطرح شد و خیلی زود وارد مرحله ساخت آن شدیم. البته ابتدا مشکلاتی را به لحاظ تامین محتوا و یافتن موضوعات برای برنامه داشتیم و در سری اول بیشتر به صورت مسابقه ای و رقابتی آن را اجرا می کردیم؛ اما پس از ورود به سری جدید هیجان بیشتری را دستمایه کار خود قرار دادیم و به معرفی این رشته ها و شاخه های ورزشی جذاب پرداختیم. این تهیه کننده همچنین درخصوص تفاوت های سری اول و دوم برنامه توضیح می دهد: در سری اول که اجرای برنامه را پژمان بازغی عهده دار بود، بیشتر در استودیو می ماندیم و عموما به معرفی اطلاعات فنی و استودیویی می پرداختیم؛ اما هنگام برنامه ریزی برای ساخت سری دوم برنامه به نتیجه کنونی رسیدیم و دیدیم که این اتفاقات برای پیش بردن مجموعه خیلی جذاب تر است و البته تا حدی هم به فضای مستندگونه نزدیک شده ایم. توجه به ایجاد اشتغال بختیاری در تعریف موضوعات پرداخته شده در قسمت های مختلف این برنامه تصریح می کند: شاید این طور به نظر برسد که ما در قسمت های مختلف چند درجه فقط سراغ رشته های مهیج ورزشی رفته ایم. بله، خب رشته هایی چون اسنو راش، قایق سواری تک نفره کایا یا مسابقات ماشین سواری در پیست های مخصوص از جمله رشته هایی بود که ما به آنها پرداخته و سراغشان رفته ایم؛ اما این همه کار نیست و ما در مواردی وارد بخش معرفی مشاغل هیجان آور شده و سعی در معرفی این پیشه ها هم داریم. اتفاقا این قضیه بازخوردهای خوبی را نیز در جامعه ایجاد کرده است. سری سوم در راه است توجه به قاب بندی های درست و استاندارد و جلوه های به روز و پیشرفته تصویربرداری، از دیگر اتفاقات مثبت برنامه چند درجه است. بختیاری در این خصوص می گوید: ما الان تقریبا در هر قسمت برنامه از 9 دوربین استفاده می کنیم؛ چراکه با سرعت و هیجان سر و کار داریم و خیلی از اتفاقات ما مثل سقوط آزاد و ورزش هایی از این دست تنها در طول 10ثانیه رخ می دهد و امکان تکرار ندارد. از ابتدا سعی مان همین بوده که از تجهیزات به روز استفاده کنیم. البته در این راه صدمه هایی هم دیده ایم؛ برای مثال یک بار دوربینمان در آب غرق شد و بار دیگر در مقابل آتش ذوب شده است. با این حال تلاش کرده ایم همچنان با انرژی به کار ادامه دهیم و این سختی ها سد راهمان نشود. وی بر این نکته هم تاکید می کند که ما در تمام قسمت های برنامه توصیه های ایمنی و نکات لازم را در قالب زیرنویس هایی به مخاطبان گوشزد می کنیم و خطرها را یادآوری می کنیم. همچنین سری سوم برنامه هم در حال ساخت است و می کوشیم در مجموعه جدید باز به شکلی تخصصی تر به بسیاری از این رشته ها و ورزش ها بپردازیم. تلفیق برای نوآوری امید خسروی یکی از دو مجری این برنامه است که در لحظات پرهیجان با شرکت کننده های اصلی همراه شده و خود در دل ماجراها و ورزش های هیجان آور برنامه حضور پیدا می کند. وی در تعریف شرایط ضبط این کار و سختی های آن می گوید: من 14 سال است که در تلویزیون مشغول فعالیت هستم و در این سال ها تدوین و کارگردانی برنامه هایی را در شبکه های مختلف عهده دار بوده ام؛ لذا با سختی های کار تصویری آشنا هستم. اتفاق خوبی که در چند درجه رخ داده این است که ما مشغول همکاری با گروهی از آدم های حرفه ای هستیم. شرایط کار برای همه سخت است و با این حال تک تک افراد ب ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی/تصاویر
اردلان شجاع کاوه مهنار افشار در نهنگ عنبر2 شهره سلطانی فریبرز عرب نیا از معدود چهره هایی بود که سالروز درگذشت فرهاد مهراد را گرامی داشت مجید و نیکی مظفری ترانه علیدوستی لیندا کیانی پریناز ایزدیار
رییس رسانه ملی فردا به قم سفر خواهد کرد
به گزارش جام جم آنلاین ، زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و دیدار با تولیت آستان مقدس، بازدید از مرکز قم و همچنین دیدار با برخی از علماء از جمله برنامه های دکتر علی عسکری، رییس رسانه ملی در سفر به قم است.
بازیگران در سکانس آرزو !
تماشاخانه سنگلج تهران با انتشار دستنوشته ای آرزو کرد ساختمان حقوقی شهرداری که مورد موافقت شهردار نیز قرار گرفته با تئاتر سنگلج یکی شود چون جایگاه خوبی برای حوزه تئاتر خواهد بود. انتظامی 31 خرداد ماه امسال در سالروز تولد 93 سالگی اش از آرزوهایش چنین گفت: آرزوی صلح و صفا برای مردم ایران دارم برای سینما و تئاتری که هم داریم و هم نداریم بهترین ها را آرزو می کنم چون هیچ کدام از فیلم های ما سینمایی نیست ...
رضایتمندی مسئول ستاد اقامه نماز از برنامه های صداوسیما
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مسئول ستاد اقامه نماز کشور در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد از برخی رضایتمندی مسئول ستاد اقامه نمازکشور ازبرنامه های صداوسیمابرنامه های شاد در صدا و سیما ابراز رضایت کرد و گفت: در این نوع برنامه ها ثابت شده مسلمان می تواند بدون گناه و با هزینه کم شاد باشند. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی افزود: کسی که گناه کبیره می کند نمی تواند آموزه های دینی را انجام دهد زیرا ارتکاب چنین گناهی باعث از بین رفتن عدالت در انسان می شود. وی افزود: آیات و دستورات کامل و راهگشایی داریم که برای رسیدن به اوج شکوفایی کفایت می کند اما به دلیل عمل نشدن کامل این رهنمودها سیر پیشرفت به آرامی انجام می شود. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از فراگیر شدن فضای مجازی گفت: ابتدا باید اسلام را فهمید تا بدانیم چگونه می شود آن را رعایت کرد و دشمن چون نمی خواهد فرد مسلمان در راستای پویایی قرار گیرد فکر جوان را مشغول این حواشی می کند. مسئول ستاد اقامه نمازکشور افزود : ساخت سلاح برای دفاع از اسلام و کشور نوعی عبادت است و خداوند در قرآن فرموده هر کاری که باعث غیض و عصبانیت دشمن شود عمل صالح است. او گفت: باید در صورت کوتاهی مسئولان به وضوح از آنها انتقاد کرد، برنامه و سنت خداوند استثنایی ندارد اگر بیانی بر حق است از گفتن آن هراسی نداشته باشید. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: یکی از مشکلات اساسی نظام آموزشی است و پیشرفت و شکوفایی کشور تنها به صورت تدریس امکان ندارد بلکه در کنار آن تعلیم مهارت نیز در درجه اهمیت بالایی قرار دارد و با رفع این موضوع مشکلات اشتغال هم برطرف می شود. همایش اندیشه های آسمانی با حضور 500 نفر از مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد جریان دارد. ...
حرف های خواندنی ساره بیات و عکس های دیدنی ساره بیات
اعتماد کنم. از یک اتفاق ساده، یک اتفاق خیلی پیچیده و درستی را رقم زده. خودش هم سر صحنه بسیار انسان خوش طینت و خوش برخوردی است و با یک لبخند از ما کارهای خیلی سخت می خواست و ما با کمال میل انجام می دادیم. یعنی آدم دچار پارادوکس می شد که این که دارد با این تبسم دلنشین این همه کار سخت از من می خواهد، تبسمش را باور کنم یا سخت گیری و وسواس بسیارش را! بعد می دیدم که با رضایت خاطر به سختی های ...
خوجه ممد به شبکه دو می رود
به گزارش جام جم آنلاین فیلم داستانی پسر فیل بان به کارگردانی بن بونلوئریت، پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پدر سینک مرد میانسالی است که همراه سه فیلش در روستایی مشغول به کار چوب بری و حمل الوار است. او و همکارانش بر حسب یک اشتباه در جنگل هایی که تحت نظر یک گروه خلاف کار است، وارد می شود. خلافکاران به آنها حمله می کنند و آنها را تا خانه هایشان تعقیب می کنند. پدر سینک که زخمی شده، از سینک که پسر کوچکی است می خواهد که به همراه فیل ها به شهر رفته و مادر و خواهرش را پیدا کند. سینک بدون پول و آب و غذا راهی شهر می شود و چون آدرسی نیز از مادر و خواهرش نداشته، آواره و سرگردان خیابان ها می شود. تا اینکه ... همچنین فیلم سینمایی نبرد جبار به کارگردانی تتسو شینوهارا، پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان با نقش آفرینی میتسورو فوکیکوشی و یوشیکونی دوچینی درباره ایزومی کوراموتو دختری است که نامه ای را دریافت کرده است. او نمی داند که این نامه چیست فقط می فهمد که مربوط به پدربزرگش است. او یکی از هم دوره ای های پدربزرگش به نام آقای سوزوکی را پیدا می کند و از او می خواهد که ماجرا را برای او توضیح دهد. سوزوکی می گوید که تاکایوکی پدربزرگ ایزومی، یکی از فرماندهان برتر نیروی دریایی ژاپن بوده که در سال آخر جنگ جهانی دوم در جایی که همه نیروی نظامی این کشور بجز زیردریایی تحت فرماندهی تاکایوکی از بین رفته بودند این فرمانده با درایت و شجاعت خود باعث شده تا همه به او افتخار کنند. او در مبارزه رو در رو با یک کشتی آمریکایی در ابتدا به زیر دریا می رود و ... به علاوه فیلم تلویزیونی گردنه به کارگردانی سعید پورشعبانی، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 08:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی علی اوسیوند، کیومرث ملک مطیعی و جواد انصافی آمده است: دانش آموزی به نام علی چند وقتی است هول و هراس دارد، درسش افت کرده و با همکلاسی هایش هم بازی نمی شود، در خانه اشتهایش کم شده است. پدر علی راننده ماشین سنگین است و برادرش هم به دلیل اینکه درس نخوانده است در کارواش کار می کند. پدر و مادر علی نمی خواهند پسر کوچکشان به سرنوشت برادر بزرگتر دچار شود و از او می خواهند درس بخواند ولی همه معلمان از افت تحصیلی او نگران هستند و یک موضوع معلمان را کنجکاو تر کرده است و آن موضوع این است که روزی علی به دوستش می گوید که مواظب پدرت باش که اسیر ناپدری نشوی که ... همچنین فیلم سینمایی شیلات به کارگردانی رضا میرلوحی، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: اقدام های افشاگرانه خوجه ممد که فرزندش را در مبارزه با رؤسای شیلات از دست داده است، منجر به خودکشی رئیس شیلات می شود و ...زنده یاد داوود رشیدی، عباس قاجار، حسین شهاب، احمد قدکچیان، زنده یاد مهین شهابی، زنده یاد کیومرث ملک مطیعی در فیلم سینمایی شیلات هنرنمایی کرده اند. به علاوه فیلم سینمایی پس از جشن عروسی به کارگردانی سوزان بیر، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی مدس میکلسن، تانیا شرما، سوئینی خارا و هیتش کوتاک آمده است: ایلش مردی خیر خواه است که در هند زندگی می کند. او در مناطق فقیر نشین هند به خدمت رسانی مشغول است. تمام سرمایه و توان خود را صرف آنها کرده است. اما پس از مدتی تصمیم می گیرد از کمک مالی یک سرمایه گذار به نام یورگن بهره گیرد. یورگن می خواهد بعد از مذاکره با ایلش قرارداد را منعقد کند. وقتی ایلش به دفتر کار او می رود؛ بنا به دلایلی مذاکرات آنها در روز اول به نتیجه نمی رسد. فردای آن روز جشن عروسی دختر یورگن است. از این رو او ایلش را دعوت می کند که در این مراسم شرکت کند. وقتی ایلش در این جشن شرکت می کند ؛ متوجه می شود که مادر عروس، همسر برادر متوفی اش می باشد که ... ...
جشن پیوند هنر انقلابی ایران برگزار شد
نفرت داشتند مطهری ادامه داد: شهید رجایی از سال های 1342-43 و اتفاقاتی مثل 15 خرداد در مبارزات حضور داشت، اما به خاطر اینکه خط مبارزات چندان مشخص نبود در اوایل به سمت نهضت ملی و جبهه ملی تمایل پیدا کرد، اما در ادامه این مسائل را کنار گذاشت و خود را مقلد امام می دانست. وی بیان کرد: رجایی به غیر از تدریس در آموزش و پرورش در یک مدرسه مذهبی دخترانه نیز عضو هیئت امنا بود و در همین ...
تاریخ برگزاری جشن منتقدان خانه سینما اعلام شد
دهمین جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ساعت 17 روز یکشنبه 28 شهریور ماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار می شود. به گزارش صدای ایران ، دهمین دوره جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران قرار بود، در تاریخ سه شنبه نهم شهریور ماه برگزار شود اما به دلیل درگذشت استاد داود رشیدی و همزمانی این مراسم با مراسم یادبود این هنرمند ارزنده ...
حمایت رسانه ملی از کاروان پارالمپیک / توقعی که از برنامه 90 هست
هفتگی این برنامه پرمخاطب هستم تا مردم و فعالان عرصه ورزش کشور شاهد برنامه ای موفق و پرمحتوا و قوی در حوزه ورزش کشور بخصوص فوتبال باشند. رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با اشاره به راه اندازی برنامه 90 در سال 1378 تصریح کرد: در این مدت 17 ساله، برنامه 90 به واسطه چالشی بودن مباحث آن، فراز و نشیب ها، مخالفت ها و موافقت های بسیاری را شاهد بوده است اما همیشه تلاش داشته و دارم که به طور ...
داستان فیلم فروشنده درباره چیست؟
بازی ترانه علیدوستی) است. در طول روز، عماد یک معلم ادبیات باشخصیت در مدرسه است. عصرها، هم عماد و هم ترانه در صحنه تئاتر به بازی مشغول می شوند. آن ها در حال تمرین نمایش مشهور مرگ فروشنده (1949) نوشته آرتور میلر هستند. عماد در آن نمایش نقش کاراکتر نگون بخت "ویلی لومان" را بازی می کند و رعنا نیز نقش همسر ویلی یعنی "لیندا" را به عهده دارد. در فیلم، عماد و رعنا چندین صحنه نمایش را با هم اجرا می کنند ...
به مناسبت زاد روز حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران
یا حقوقی نسبت به محیط خود نمی تواند بی اعتنا بماند. رشته های گوناگون ارتباطات همه موجودات را چنان به هم پیوند داده است که با ترقی و دگرگونی تکنیک های ارتباطی، بازتاب حادثه ای در یک گوشه، در اندک زمانی در همه جا فرو می پیچد و همه چیز را کم و بیش تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین بی تردید می توان گفت که بیش از پیش در تصمیم گیری مدیران، به نسبت اهمیت سازمانی که مسئولیت اداره آن را به عهده گرفته اند، جمع ...
شمار خیرین مدرسه ساز به 650هزار نفر رسید
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: این جامعه بزرگ وارد بیستمین سال حیات خود شده است، تعداد خیرین در داخل کشور در حال حاضر بیش از 650 هزار نفر است و در حدود یک هزار نفر خیر نیز در خارج از کشور وجود دارد. محمدرضاحافظی در همایش علمی نخبگان و جشن تجلیل از رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 95 که در مرکز همایش های صدا و سیما و با حضور مسئولان و اساتید دانشگاهی، خیرین مدرسه ساز کشور و برخی چهره ...
تبدیل ایستگاه پلیس به موزه یک شاعر
...> نیمکت دوران تحصیل شیموس هینی در مدرسه هینی در سال 1995 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. او در سال 2010 با آخرین مجموعه شعرش زنجیر انسانی جایزه شعر فوروارد را از آن خود کرد. این چهره ادبی از سال 1981 تا 1997 در دانشگاه هاروارد تدریس می کرد. هینی که از سال 1989 تا پنج سال پس از آن استاد شعر دانشگاه آکسفورد بود، سال 1996 موفق به کسب نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه شد . این شاعر در ...
اکشن کاری آکیرا در گیشه هند
به گزارش جام جم آنلاین ، این درام اکشن و دلهره آور از فردا در دو هزار سالن سینما در سراسر هند، به روی پرده می رود. آ آر موروگادوس سازنده فیلم های پرفروش گاجینی عامر خان و تعطیلات آکشی کومار، کارگردان این فیلم است. او برای ساخته تازه سینمایی خود، به سراغ دوباره سازی یک فیلم بسیار پرفروش تامیلی رفته است، که دو سال قبل اکران عمومی شد. سوناکشی سینها در اولین نقش اصلی و اکشن خود، در آکیرا در نقش دانش جویی معمولی به نام آکیرا شارما ظاهر شده است. او مجبور به رویارویی با چهار پلیس فاسد می شود، که قصد کشتن اش را دارند. یک پلیس زن (کونگانا سن شارما) به یاری او می آید. به نوشته ایندیا اف ام، سوناکشی سینها در طول فیلم برداری صحنه های اکشن فیلم، چندین بار مجروح و روانه بیمارستان شد. شاتروگان سینها پدر بازیگر که از ستارگان دهه هفتاد میلادی بالیوود بود، در حضوری کوتاه در آکیرا نقش پدر او را بازی می کند. آکشی کومار هم به عنوان بازیگر مهمان، نقش کوتاهی در فیلم دارد. اما معلوم نیست نقش او در آکیرا چیست. در ابتدای تولید فیلم، قرار بود تابو ستاره مطرح دهه نود میلادی هند، نقش اصلی را به عهده بگیرد. به دلایلی نامعلوم، او در فیلم بازی نکرد. منتقدان هندی از آکیرا به عنوان فیلمی زن محور در سینمای مردانه بالیوود اسم می برند و می گویند منتظر نوع واکنش تماشاگران هندی به آن هستند. ...