سایر منابع:
سایر خبرها
تردید فعال اصول گرا درباره پیام احمدی نژاد
تمایل داشته باشند که آقای احمدی نژاد به نفع آنها کنار بکشد. بنده در صحت پیامی هم که از آقای احمدی نژاد در فضای مجازی منتشر شده، از اصل تردید دارم. به گزارش آریا، وی در پایان در خصوص تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان و حمله آنها به کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، گفت: در این موضوع که رسانه های اصلاح طلب و هچنین رسانه های مجازی شان از ماهها قبل تلاش جدی دارند که
کیانوش راد در گفتگو با روزان: احمدی نژاد ریسک نمی کند کاندیدای ریاست جمهوری شود
میان این اخبار ضدونقیضی که از اردوگاه اصولگرایی به گوش می رسد برخی انجام معامله میان احمدی نژاد و اصولگرایان را هم محتمل می دانند و از پیام مخفیانه او به یاران قدیمی اش خبر می دهند که قول کناره گیری به نفع کاندیدای اصولگرایان در دقیقه 90 را داده است؛ قولی که نه تنها برای اصولگرایان غیرقابل باور است، بلکه اصلاح طلبان هم آن را بعید می دانند. محمد کیانوش راد، عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در
نوبخت از جنتی بدتر، نهاوندیان از هر دوی آنها بدتر، نعمت زاده از همه بدتر/ شاگرد اول کابینه، رحمانی فضلی ...
کدام از آقای روحانی راضی نیستند، اصلاح طلبان که برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات سال 96 بحث تعیین شرط و شروط را مطرح می کنند، جریان آقای عارف که کلا منتقد آقای روحانی هستند. از این طرف اصولگرایان سنتی معتقدند آقای روحانی برعکس شعار اعتدالی که داد از نیروهای اصولگرا استفاده نکرد بلکه خودش را به همکاری با آقای لاریجانی محدود کرد و فقط از برخی نیروهای همسو با رئیس مجلس بهره برد؛ شما این نظر را
نوبخت از جنتی بدتر، نهاوندیان از هر دوی آنها بدتر و نعمت زاده از همه بدتر است/ اصلاح طلبان مجبورند با ...
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، زیباکلام از تئوریسین های اصلاح طلبان گفت و گویی با شماره جدید هفته نامه مثلث انجام داده است که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید : الان نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان هیچ کدام از آقای روحانی راضی نیستند، اصلاح طلبان که برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات سال 96 بحث تعیین شرط و شروط را مطرح می کنند، جریان آقای عارف که کلا منتقد آقای روحانی
محبیان: روحانی در افکار عمومی باخته است/ خطر برخورد دوگانه احمدی نژاد با روحانی
نظرگرفته شده مورد تحلیل قرار گیرد. مفروض شما این است که چرا اصولگرایان در انتخابات مجلس شکست خوردند و مردم آنها را تحویل نگرفتند . من در این مفروض بحث دارم و بحث من این است که شکست در انتخابات باید معنا شود. یک زمان است که رفتن یک جریان و آمدن جریان دیگر ، شکست جریان رفته تلقی می شود که این گونه نگاه کردن به صحنه سیاست ، آن را به میدان جنگ تبدیل می کند تا میدان سیاست . مردم در یک فضای طیف
سناریوهای پیش روی اصلاح طلبان
این مورد می گوید: گزینه ما آقای روحانی است. هر چند ما در زمان خودش در این باره بحث می کنیم. اما در حال حاضر گزینه قطعی ما آقای دکتر روحانی است و تصمیم نداریم که از روحانی عبور کنیم. همچنین سعید حجاریان ضمن رد ادعای عبور اصلاح طلبان از روحانی، در مورد لزوم حمایت از رئیس جمهور فعلی از سوی دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری اظهار می کند: حتی اصولگرایان هم نباید از
خوف و رجای احمدی نژادی اصولگرایان
کرده است احمدی نژاد در تعاملی که برنده آن نباشد وارد نمی شود. به نظر می رسد در مورد نخست حق با امیرمحبیان است، محمود احمدی نژاد نه از نیمه دوم که از اواسط همان دور نخست ریاست جمهوری اش تحقیر احزاب اصولگرا را آغاز کرد. او مهرماه سال 86 گفت دولت نهم هیچ گاه به احزاب باج نخواهد داد اصولگرایان از او رنجیدند که چرا میان احزاب اصلاح طلب و اصولگرا تفاوت نگذاشته. یکی از اعضای ارشد حزب موتلفه در
آیا احمدی نژاد دونده امدادی اصولگرایان می شود؟
به گزارش جام جم آنلاین ، محبیان در پاسخ به این پرسش که آیا محمود احمدی نژاد می تواند نقش دونده امدادی را برای اصولگرایان بازی کند، به این معنا که تا زمان انتخابات ریاست جمهوری فعالیت و تحرک سیاسی داشته باشد، موج اجتماعی ایجاد کند بعد کنار رود و فرصت را در اختیار یک چهره اصولگرا بگذارد، به خبرآنلاین گفت: با شناختی مبتنی بر روانشناختی که از شخصیت احمدی نژاد دارم او به هیچ وجه پل گذر برای هیچکس به
بازی انتخاباتی سیاسیون به بهای خدشه دار کردن اعتماد مردم به نظام
فکری به حال رقبای رئیس دولت یازدهم نمایند تا یک سرهنگ از راه نرسد و قسمتی از آراء یک روحانی را ازآنِ خود کند. ماجرای فیش های حقوقی به قدری وجهه دولت را در بین قشر متوسط و مستضعف جامعه کدر ساخت که از همین چند ماه باقیمانده به انتخابات عده ای خوش خیال بر طبل تسلیم روحانی در سال 96 کوبیدند اما آن ها از قدرت رسانه ای اصلاح طلبان و اتاق فکر سیاسی روحانی دوست ها غافل بودند. خردادی ها
سونامی موج سوم
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دو دوره ای گذشته، امروز به صورت چهره ای کاریزمایی رخ نموده است که یاران اصولگرا به ایشان اقبالی نداشته و رابطه آن با اصلاح طلبان و تکنوکرات های جریان کارگزاران رابطه ای مغشوش و شکننده است. لیدر جناح اصلاح طلب و تکنوکرات و بخش از اصولگرایی سنتی و حوزه ی آقای هاشمی نیز با آقای محمود احمدی نژاد
به غیر از آقای روحانی به فرد دیگری برای انتخابات فکر نمی کنیم
انتخابات 96 ندارند. وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان راهی به جز وحدت ندارند، گفت: اصلاح طلبان باید بدانند در تفرقه به جایی نمی رسند، در تفرقه همیشه نابودی نهفته است. این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال حمایت اصلاح طلبان از روحانی نیز گفت: ما به غیر از آقای روحانی به فرد دیگری برای انتخابات 96 فکر نمی کنیم و کاندیدای دیگری نیز مطرح نیست.
مدیر مسئول شرق: احمدی نژاد هیچ کس را به جز خودش قبول ندارد
به گزارش نامه نیوز، مهدی رحمانیان در گفتگو با سایت نواندیش تصریح کرد: استراتژی و برنامه اصلاح طلبان این است که در انتخابات آتی، به صورت یکپارچه از روحانی حمایت نمایند و از سویی دیگر، با برنامه و اهداف مشخص در انتخابات شوراها حضور یابند. مدیر مسئول روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع که اصلاح طلبان از روحانی عبور کرده اند و احتمال دارد که از وی حمایت نکنند، صحت دارد
روحانی، انتخابات 96 و خاتمی چی های عصرِ اعتدال
طلبان آنگونه که باید به میدان بیایند و شوری برانگیزند، ای بسا حامیان دولت به شورا هم برسند. و مگر روحانی چه می خواهد جز تداوم ریاست، مجلسی عاقل، شوراهای همراه و بدنه ای همسو در جامعه که قدرت چانه زنی اش را بالا ببرد؟ روحانی، دولتش و اصلاح طلبان باید قدر حرکت جبهه ای که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ایجاد شد و سال 94 در انتخابات مجلس تداوم یافت را به عنوان راهبردی مهم و اثرگذار
مخالفان دولت، شکاف های اجتماعی و اقتصادی را دامن می زنند
انتخابات های گذشته، فکر می کنم اصولگرایان به اجماع نخواهند رسید و اساساً بخشی از آنان در لایه حامیان آقای روحانی باقی خواهند ماند. به نظر نمی رسد که در 9 ماه باقی مانده تا انتخابات، اصولگرایان بتوانند چهره ای اجماع ساز معرفی کنند. جریان اصولگرا بسیار زودهنگام همه مهره های سیاسی خود را در انتخابات های گذشته هزینه کرده است. بنابراین رسیدن به اجماع روی مصداق، غیر از آقای احمدی نژاد، کار بسیار دشواری
روح الله حسینیان: اصولگرایان جز احمدی نژاد چیزی ندارند / احمدی نژاد یک بچه تُخس در مقابل رهبری بود
دیروز در پاسخ به سؤالی درباره سخنان چهره های مطرح اصولگرا مبنی بر حمایت نکردن از احمدی نژاد در انتخابات آینده به سایت انتخاب گفته است: اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند به خاطر خدمات آقای احمدی نژاد است و الا خودشان خیلی سابقه ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند حتما باید به دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد استناد کنند. به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی
روح الله حسینیان: اصولگرایان جز احمدی نژاد چیزی ندارند
پاسخ به سؤالی درباره سخنان چهره های مطرح اصولگرا مبنی بر حمایت نکردن از احمدی نژاد در انتخابات آینده به سایت انتخاب گفته است: اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند به خاطر خدمات آقای احمدی نژاد است و الا خودشان خیلی سابقه ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند حتما باید به دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد استناد کنند. به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی نژاد به حدی
اصولگرایان جز احمدی نژاد چیزی ندارند
دلیل سرعت کمی است که در حوزه تصمیم گیری پیش گرفته اند. بااین حال، اصلاح طلبان با سرعت بالا دست به اقدامات می زنند و تصمیم گیری می کنند. همه باید به روحانی کمک کنیم تا رئیس جمهور شود . این فقط ایمن آبادی نیست که از تمایلش مبنی بر نیامدن احمدی نژاد می گوید. تقریبا اکثر اصولگرایان در اظهارنظرهایشان با او هم عقیده اند. اگرچه هم زمان هم اعلام کرده اند نام او در کنار نام روحانی در فهرست 30 تا
هاشمی معادلات انتخابات را تغییر می دهد؟
بود در مقطع خاصی از انتخابات اندکی به هاشمی تند تر شود و مواضعی متفاوت از گذشته بیان کند . ولایتی به اصولگرایان آنچنان نزدیک شده بود که درخواست از اصلاح طلبان برای حمایت از او بسیار سخت و شاید ناممکن شده بود . حالا نگاه هاشمی به حسن روحانی دوخته شد؛ فردی که از کنار تحولات دوران محمود احمدی نژاد درست همان جایی ایستاده بود که هاشمی، ناطق نوری و بسیاری از عقلای دو جناح ایستاده بودند. او
رایزنی با ظریف برای نامزدی انتخابات
نشود. به راستی روحانی اگر وارد عرصه نشود، چه کسی می تواند راه او را ادامه دهد. چند ماه پیش بود که صادق زیباکلام پیشنهاد داد روحانی در سال 96 کاندیدا نشود و ظریف را به مردم معرفی کند. به اعتقاد زیباکلام این استراتژی بازی را به نفع جناح اصلاح طلب و اعتدالی رقم می زد. پیشنهادی که هرچند با واکنش هایی از سوی اصلاح طلبان و حامیان روحانی مواجه شد ولی به هر طریق توانست فضای سیاسی را تحت تاثیر خود قرار دهد
اولین اشتباه حسن روحانی برای انتخابات 96
حال سبک و سنگین کردن شرایط هستند، هرچند در ظاهر فعالیت های جدی انتخاباتی آغاز نشده اما رفت و آمدهای شخصیت های سیاسی و جمع آوری هیزم تنور انتخابات بالا گرفته است. در ماه دوم سال 96، مردم پس از یک تعطیلات طولانی بهارانه و دورهمی های خانوادگی، باید برای 4 سال دیگر یک نفر را به پاستور بفرستند. در این میان حامیان دولت یازدهم و اصلاح طلبان، پیروزی حسن روحانی را تضمین شده می دانند و بازی انتخاباتی را از
جنگ قدرت اصلاح طلبان با ایجاد انواع شوراهای موازی
زیرسایه یک انتخابات دیگر در این جناح سیاسی آغاز شده است. اصلاح طلبان بعد از انتخابات سال 94 و حوادثی که در بهارستان رخ داد به قول فعالین این جریان دچار تفرقه شد ه اند و بخشی از بدنه این جریان ریزش کرد و جذب فراکسیون دیگر شد. زخم کهنه اختلافات بازهم باز شد و انشقاقی که ریشه در رقابت شورای مشورتی و شورای هماهنگی اصلاحات داشت، دوباره رخ نمود و جلسه شورای عالی اصلاح طلبان را بهم ریخت. زمزمه های
محبوبیت روحانی کم شده است
اصولگرا آقای روحانی را متعلق به خودش می داند و نه جریان اصلاح طلب. بر همین اساس هر دو جناح سیاسی کشور به دولت یازدهم انتقادهای تندی را وارد می کنند، اصلاح طلبان برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اما و اگر یا شرط و شروط می آورند، برخی شان حتی صحبت از به میدان فرستادن کاندیدای در سایه می کنند... بله ؛ عرض کردم چون اصلاح طلبان آقای روحانی را متعلق به خودشان نمی دانند
کرباسچی : گفتم اگر عارف رای داشت مخالفتی با رییس شدنش نداریم
کشور فعالیت کنند. - {در رابطه با مباحث مطرح شده مبنی بر بدعهدی برخی اعضای فراکسیون مستقلین که با لیست امید وارد مجلس}در کل خیلی قشنگ نیست بعد از برگزاری یک انتخابات موفق برای برخی خط و نشان بکشیم و بگوییم شما به خاطر ما بودید یا ما به خاطر شما بودیم. چون اگر بنا به حرف زدن باشد عکس این موضوع را هم می شود گفت که یکی از دلایل تشویق مردم برای رای دادن به لیست امید این بود که اصلاح طلبان
داریوش قنبری در گفتگو با روزان: روحانی مانند احمدی نژاد وعده هایش را فراموش نخواهد کرد
، نخواهند زد. فراموش نکنیم که اصلاح طلبان با این چهره ها تحت ائتلافی وارد انتخابات شدند که ائتلاف نیز به معنای تجمیع نیروها طبق یک حداقل هایی هستند که حمایت از دولت یکی از همین حداقل هاست. لذا من مجموعه این نمایندگان را حامی دولت می دانم. از نظر شما دولت و مجلس چقدر در تعویق وعده های انتخاباتی دولت نقش داشته اند؟ من فکر می کنم که نه دولت و نه مجلس دهم، بلکه مجموعه مشکلات کشور
استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات 96 چیست؟
تحلیلگران معتقدند که اصلاح طلبان در نهایت با حفظ موضع حامی منتقد از روحانی حمایت خواهند کرد و درصدد بر خواهند آمد که در دولت دوم روحانی امتیاز بیشتری را کسب نمایند تا بتوانند در انتخابات 1400 با کاندیدای خاص خود حضور پیدا کنند. موضوعی که دور از انتظار نخواهد بود اما در این میان موضع آقای عارف به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در این جناح می تواند تاثیر به سزایی در عملکرد ِآینده این جناح
اصولگرایی و بحران چه کنم؟
نیست. هرمقدار که به انتخابات نزدیک تر می شویم، مشکلات درونی شان افزایش می یابد. درعین حال آنها با مساله دیگری هم روبه رو هستند و آن مساله محمود احمدی نژاد است. شماری از اصولگرایان که می دانند که هیچ شانسی برای پیروزی درانتخابات ندارند، نیم نگاهی به احمدی نژاد دارند و خوشحال می شوند با احمدی نژاد شانس خود را بیازمایند. پایداری ها که اساسا مشکلی با محمود احمدی نژاد ندارند. آنها همچنان از
اصولگرایان تشکیلات انتخاباتی قوی ندارند
حضور اصلاح طلبان در قدرت هستند صورت می گیرد دارای پایگاه قوی تری نسبت به بقیه طیف ها است. مدیردفتر مطالعات و تدوین تاریخ با اشاره به ضعف های موجود در طیف اصولگرایی بیان داشت: اصولگرایان دارای ضعف های اساسی در تشکیلات هستند که موجب شده دارای ضعف های اساسی در انتخابات های گذشته باشند ضعف بالاتر از این این است که کسانی که خارج از اصولگرایی هستند بهتر می توانند انتخابات را مدیریت کنند.
اصولگرایان به دنبال توافق با حسن روحانی هستند
اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دقیقا چه خواهند کرد. اما آنچه که قطعا می توان گفت این است که آنها فعلا نتوانستند کاندیدایی برای این انتخابات تولید کنند. آن هم کاندیدایی که توان رقابت با آقای روحانی را داشته باشد. واقعیت این است که احمدی نژاد هم به دل اصولگرایان نمی چسبد. چون او سرکشی هایی دارد که اصولگرایان در مواجهه با آن نمی دانند باید چه رفتاری داشته باشند. اصولگرایان هنوز از یاد
حوزه سیاسی استانداری چالش عمده مدیریت استان/لزوم وفقاق وهمدلی اصلاح طلبان /برخی مدیران باقی مانده میراث ...
به گزارش تابناک لرستان ،رییس انجمن اسلامی معلمان لرستان گفت:تلاش مخالفان مآیوس کردن روحانی از حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری است. علی تیموری با بیان این مطلب در جمع اعضای انجمن اسلامی فرهنگیان پلدختر عنوان کرد:تنها گزینه مورد حمایت دکتر روحانی است و برخی از اصولگرایان هم چون فقر چهره داشته و از آمدن احمدی نژاد واهمه دارند چاره ای جز حمایت از روحانی ندارند. وی با بیان
بدیل روحانی فردی خواهد بود که خواهیم گفت صد رحمت به آقای روحانی
مجموعه تصمیم گیر دیگری در جناح اصلاحات به جمع بندی برسد که دیگر حاضر به حمایت از آقای روحانی نیست چون حرف ها را به رئیس جمهور منتقل کرده و رئیس جمهور حاضر نشده شرط های حداقلی را بپذیرد و بر همین اساس اصلاح طلبان رسما اعلام کنند دیگر از آقای روحانی در انتخابات اردیبهشت 96 حمایت نمی کنند، سوال این است که از چه کسی می خواهند حمایت کنند؟ یا باید بگویند مردم، جریان اصلاحات در انتخابات شرکت نمی کند و