سایر منابع:
سایر خبرها
سیاسی: استعفایم صوری نیست
بود. سیاسی درباره اینکه آیا شما از زندان با یحیی گل محمدی تماس داشتید گفت: من اصلاً با کسی تماسی نداشتم و فقط با خانواده ام تماس گرفته ام. وی درباره برکناری برانکو اظهار داشت: قصدی در این باره نداشته ام و هیچ اظهارنظری هم ندارم چون قرارداد ایشان را ندیدم من اصلاً در جریان آن نیستم. سیاسی در پایان تاکید کرد: در مورد نظر هیئت مدیره نمی توانم نظری بدهم اما با نظر مجمع آمدم و با نظر مجمع هم کناره گیری می کنم. د
این هفته در برنامه نود چه گذشت؟
. برانکو مربی بزرگی است که به ایران آورده اند و تا به این لحظه که ایشان کاری نکرده اند که بخواهم درباره ایشان نظر بدهم. او در پاسخ به این سوال که چه کسی قرار است هزینه قرارداد برانکو را پرداخت کند، گفت: برانکو با باشگاه قرارداد دارد و پول او را باید باشگاه بپردازد. تا زمانی که من هستم اگر زمان پرداخت حقوق ایشان برسد پرداخت می کنم. وی درباره جلسه خود با حمید درخشان و حسین عبدی
اخراج برانکو و بازگشت عبدی
تدبیر24 : در شرایطی که سیاسی بعدازظهر دیروز در گفت و گو با روزنامه نگاران خبر از برکناری قریب الوقوع برانکو ایوانکوویچ پس از بازی لخویا داده بود ، شب گذشته در برنامه نود این موضوع را تکذیب کرد . سیاسی همچنین درپاسخ به سئوالی درباره بازکشت حسین عبدی به کادرفنی پرسپولیس پس از مذاکره با وی در دفتر باشگاه ، این موضوع را هم منکر شد . این در حالی بود که عبدی در پایان جلسه با سیاسی گفته بود از وی خواسته
نژادفلاح: سیاسی از زندان به باشگاه می رود و ادای مدیریت در می آورد/او پول هایش را جای دیگری هزینه کند
محمدحسین نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس در گفتگوی تلفنی در برنامه نود اعلام کرد امروز عازم قطر خواهد شد. به گزارش کاپ، نژادفلاح با حضور روی خط تلفنی برنامه 90 در پاسخ به این سؤال که سمت شما در حال حاضر در تیم پرسپولیس چیست، گفت: من در حال حاضر قائم مقام باشگاه پرسپولیس هستم از ابتدا با من درباره قائم مقامی فرد خاصی صحبت نشده بود و من قائم مقام باشگاه هستم. وی درباره
واکنش خادم به جدال سیاسی و نژادفلاح
مدیرعامل پرسپولیس باشد. وی درباره اینکه اگر سیاسی نمی تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد چطور به این باشگاه مراجعه می کند و کارهای روزمره را انجام می دهد، عنوان کرد: ما باید در قاعده و چارچوب قوانین صحبت کنیم. افرادی که در هیئت مدیره پرسپولیس حضور دارند خوشبختانه پرسپولیسی هستند و از تجارب زیادی در مسائل فنی و اقتصادی برخوردارند. از هیئت مدیره انتظار داریم حال که سیاسی استعفا داده با استعفای او
باید لابی می کردیم تا دایی رییس کنفدراسیون آسیا شود
کسی نمی داند؟ نه این که نمی دانند؛ من را سر شغلی گذاشتند که اصلا نمی دانم این شغل چیست که بخواهم در مورد آن بپرسم. من که اینجا نشستم مدیر هستم ولی تخصص کاری که به من ارجاع شده را ندارم؛ اگر یک مدیر مدبر باشد، این مسئله ایرادی ندارد، چون سر این کار نشسته و از کسانی که به نحوی از انحاء در پویایی اینجا موثر بودند هم استفاده می کند، همانطور که دنیا این کار را می کند. شما همچنان
سیاسی نمی تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد
/> مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره دلایل این ادعا به پرونده باز سیاسی در دادگاه اشاره کرد و افزود: او عملا نمی تواند مدیرعامل باشگاه باشد واین رفتارهایی که صورت می گیرد فقط فضاسازی رسانه ای است و وجاهت قانونی ندارد. عابدینی درباره استعفای سیاسی و اینکه او مدعی است باید استعفایش درمجمع مطرح شود تصریح کرد: تا آنجا که من می دانم مدیرعامل را اعضای هیات مدیره انتخاب می کنند ودرخصوص
اتمام حُجت درباره حضور "کلمن" +افشای زوایای جدید فساد
تا بتواند پاسخ شرکت کنندگان را بدهد. قهرمان پرورش اندام ایران و اَسیا با اشاره به اینکه با توجه به شرایط رکود اقتصادی کشور حضور این آمریکایی فقط به اقتصاد و مصرف بی رویه مکمل ها و خروج ارز از کشور زیان خواهد زد، خاطرنشان کرد: بنده از دکتر تقی خانی سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی ایران درخواست می کنم که با توجه به زحمات و مطالعات شان درباره دوپینگ و مواد نیروزا حتماً نسبت به حضور "رونی
جدال لفظی مدیران پرسپولیس روی آنتن/ منتقد فردوسی پور در 90 محبوب شد
روز زندان بودم. در دوران زندان غیر از خانواده ام هیچ ارتباطی با فوتبال نداشتم . * در سوی مقابل هم نژادفلاح گفت: من صبح دوشنبه در اداره مالیات جلسه ای داشتم و توانستم مشکل مالیاتی 4 بازیکنمان را حل کنم تا همراه ما بیایند. در مسیر بازگشت به باشگاه شنیدم که آقای سیاسی رفتند باشگاه، تصمیم گرفتم به باشگاه نروم. بعد متوجه شدم که ایشان رفتند در اتاقی که محل کار من بوده است . * او
سیاسی:پول می دهم،برانکو می ماند،عبدی برنمی گردد
نبودم، آقای نژادفلاح زحمات باشگاه را می کشیدند. بنده تا زمان استعفایم هستم اما سعی می کنم در بحث کمکهای مالی در کنار باشگاه باشم. قصد ندارم در مسائل فنی دخالت کنم. او درباره شایعات دوشنبه و مصاحبه عبدی درباره برگشتنش به کادرفنی تیم یا اخراج برانکو هم گفت: من هیچ اظهار نظری درباره رفتن یا نکردن عبدی به قطر نکردم. اصلا بحث رفتن برانکو هم نیست. من هیچ بحثی در این باره نکردم. آقای برانکو
جوانفکر :برائت احمدی نژاد از رحیمی صحیح بود
ممکن می دانم. آیا اگر احمدی نژاد به قدرت بازگردد حاضر خواهد بود با مناسبات جدید بین المللی با آمریکا مذاکره کند؟ منظور شما از مناسبات جدید بین المللی روشن نیست، با این حال توجه داشته باشید که هیچ دولتی در ایران از مذاکره رویگردان نیست و نخواهد بود. مذاکره دولت ایران با دولت های مشروع و قانونی در سایر نقاط جهان، یک اصل ثابت و پذیرفته شده است، لیکن باید توجه کنید که هر مذاکراتی
سیاسی نباید به باشگاه می رفت/ هیات مدیره از نژادفلاح گله مند است
به گزارش خبرگزاری مهر، امیررضا خادم در خصوص بحث های ایجاد شده بین سیاسی و نژادفلاح در روزهای اخیر، ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: بعد از اتفاقاتی که برای حمیدرضا سیاسی رخ داده بود، ما در روزهای گذشته 3-2 جلسه با وی برگزار کردیم که خودش عنوان کرد علاقه مند به ادامه مدیریت نبوده و تصمیم بر این گرفته شد تا استعفا دهد. وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است از هیات مدیره باشگاه انتظاراتی
نژادفلاح: قائم مقام سیاسی نمی شوم
کشور می ماندم به خاطر همین فردا شب به قطر می روم. قائم مقام باشگاه پرسپولیس درباره حضور حمیدرضا سیاسی در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: ساعت 7 صبح دوشنبه به فرمانداری شمیرانات رفتم تا مشکل ممنوع الخروجی بازیکنان را حل کنم که با همکاری فرماندار و بدون پرداخت هیچ پولی مشکل بازیکنان حل شد. بعد از این می خواستم به باشگاه بروم که مطلع شدم سیاسی به باشگاه رفته است به همین خاطر ترجیح دادم به خانه
بررسی وضعیت پرسپولیس / مهمان این هفته رامین رضاییان
. وی درباره صحبت های عابدینی که گفته بود فردی که سوءپیشینه داشته باشد نمی تواند مدیرعامل باشد، گفت: بنده سوءپیشینه ندارم و تا به حال هیچ حکمی برایم صادر نشده است موارد اتهامی من انتقال منابع مال غیر بود که مربوط به پرسپولیس نیست و همچنین اقدام علیه امنیت ملی مربوط به سفرم بود . سیاسی درباره اینکه آیا شما از زندان با یحیی گل محمدی تماس داشتید گفت: من اصلاً با کسی تماسی نداشتم و
خلاصه ای از زندگانی حضرت امام هادی علیه السلام
نزد من به منزله حسین بن عبدربه است. اختیارات وکلای قبلی را نیز به ابوعلی بن راشد دادم تا وجوه مربوط به من را بگیرد و او را که فردی شایسته و مناسب است، برای اداره امور شما برگزیدم و بدین منصب گماشتم. شما - که رحمت خدا بر شما باد - برای پرداخت وجوه نزد او بروید. مبادا رابطه خود را با او تیره سازید، اندیشه مخالفت با او را از اذهان خود خارج سازید. به اطاعت خدا و پاک کردن اموالتان بشتابید. از ریختن خون
سیاسی برگشت، نژادفلاح وعده داد، هدایتی کات کرد
سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 0 افرادی که قبل از حضور در این هیأت مدیره استعفا داده بودند به همراه چند نفر که به سفارش افراد بانفوذ به این جلسه آمدند در کنار جعفر کاشانی صحبت ها را شروع کردند. سیاسی در ابتدا در این جلسه گفته بود نمی دانم اگر بخواهم استعفا بدهم، باید نامه خود را به چه کسی تحویل دهم. سپس نتیجه گرفتند استعفای سیاسی چون کمی پیچیده است و جدا از مدل مدیریتی، از نظر اقتصادی و مالی
انتقاد شدید نژادفلاح از سیاسی
تیم نروم چون باید چهار روز در قطر می بودم. به همین خاطر سه شنبه شب به تیم ملحق خواهم شد. قائم مقام پرسپولیس درباره اینکه چرا روز دوشنبه در باشگاه حضور نیافت، خاطرنشان کرد: ساعت هفت صبح جلسه ای با فرماندار شمیرانات داشتم و سپس در راه برگشت به باشگاه بودم که به من خبر دادند سیاسی در باشگاه حضور دارد. من هم ترجیح دادم به جای باشگاه، به خانه بروم! نژادفلاح که دوشنبه شب و همزمان با
پاسخ سیاسی درباره احتمال برکناری برانکو
. اگر موعد پرداخت قرارداد برانکو من مدیر باشم، باید به همان میزانی که هست تقبل کنم. اگر هم من نبودم، مدیران بعدی موظف به پرداخت این پول هستند. وی درباره حضور حمید درخشان در باشگاه پرسپولیس هم گفت: درخشان برای پیگیری مطالباتش به باشگاه آمده بود. مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که با حضورش در باشگاه، تکلیف محمد حسین نژادفلاح چه خواهد شد، اظهار کرد: نژادفلاح هر کجا بیاید
بازگشت دوباره حاشیه به باشگاه پرسپولیس / نژادفلاح از پرسپولیس می رود
زیادی در این باشگاه مسئولیت گرفته اند، آزادی حمیدرضا سیاسی از زندان معادلات را مجددا برهم زد و در شرایطی که قرار بود حسین هدایتی و یک نفر دیگر به اعضای هیات مدیره اضافه شوند اما با چرخش عجیب وزارت ورزش اوضاع پیچیده تر شد. اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس عصر یکشنبه در غیاب محمدحسین نژادفلاح تشکیل جلسه داده اند و قرار است مجددا تغییراتی در این باشگاه رخ دهد. این جلسه در شرایطی تشکیل شد که
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
پاسخ به کسانی که بر این تصورند که خداوند "حجاب" را واجب نکرده است؟
اجازه وارد خانه پیغمبر نشوید ، و اگر برای صرف غذا دعوت شدید، به موقع بیائید و بعد هم برخیزید و بروید و به قصه گوئی و صحبت های متفرقه وقت نگیرید ، زیرا این امور پیغمبر را ناراحت می کند و او شرم می کند شما را از خانه خود بیرون کند ولی خدا از شما شرم نمی کند . و ثانیا وقتی می خواهید چیزی از زنان پیغمبر بگیرید ، از پشت پرده بخواهید بدون این که داخل اتاق شوید . این کارها برای پاکیزگی دل شما و دل آنها
بررسی سیاست های کلی برنامه ششم در مجمع تشخیص/ جز انتقال تجربه ام به سپاه٬ چیز دیگری مطرح نیست /مشروح ...
یکدیگر تعامل کنند تا مسائل را پیش ببرند. رضایی در مورد بحث های به وجود آمده پیرامون پیوستنش به سپاه پاسداران گفت: من خود را سرباز انقلاب و رهبری می دانم و هر تصمیمی که رهبری بگیرند٬ عمل خواهم کرد. در شرایط 20ساله گذشته٬ ایران اولویت اول کشور اقتصاد بود. برای همین بنده و دوستانم تلاش کردیم تا جایی که می توانیم به تدوین سیاست های کلان اقتصادی کشور کمک کنیم. خوشبختانه هم اکنون مجموعه ای با نظر
انتخابات هیئت فوتبال زابل کاملا سالم برگزار شد/ برخی سعی در تشویش اذهان عمومی دارند
گفت: هیچکس نمی تواند به نحوه برگزاری این انتخابات اعتراض داشته باشد و اینکه مثلا فرد مورد نظر شما رای نیاورد دلیل نمی شود که کل مجموعه را زیر سوال ببرید. وی بیان داشت: این حق من است که به هرکسی که دوست دارم حکم بدهم اما این حقم را به جامعه ورزش دادم چون هیچ کس به اندازه کسانی که در فوتبال آن شهرستان فعالیت می کنند و دست و پایشان در زمین های بازی شکسته است نمی تواند انتخاب بهتری داشته
واکنش به برائت محمود احمدی نژاد از رحیمی
اظهارنظری نمی توانم بکنم زیرا نزدیک به دو سال است که در زندان به سر می برد وهنوز اعلام نشده رسما جرم اصلی او چه بوده است؟ شما توجه داشته باشید که دولت یازدهم دهها میلیارد دلار نفت را به کشورها و شرکت های خارجی فروخته ولی پول آن هنوز به حساب ایران واریز نشده یا برای استفاده در اختیار ایران قرار نگرفته است. ظاهرا از میان همه کسانی که پول ایران را پس نداده اند، فقط بابک زنجانی در دسترس بوده است!
سیاسی: سو پیشینه ندارم و هنوز هیچ حکمی برای من صادر نشده است
به گزارش افکارنیوز ، حمیدرضا سیاسی که مهمان تلفنی برنامه 90 بود در مورد اینکه سمتش در باشگاه پرسپولیس چیست اظهار داشت: استعفای خودم را شب گذشته به هیئت مدیره باشگاه ارئه دادم که در دست بررسی و اقدام است، فعلاً تا زمانی که اعضای هیئت مدیره استعفا را قبول نکنند مدیرعامل هستم. وی ادامه داد: نژادفلاح تا به الان قائم باشگاه بوده و من از او تشکر می کنم و امیدوارم از تجارب او استفاده کنیم. من
در برنامه نود دیشب چه گذشت؟
پرسپولیس ندارد ، گفت: از روزی که من آمدم بهنام پیشرو ، سازمان لیگ و آقای هدایتی به ما کمک مالی کردند و شرایط تیم پیش می رفت اما نیازی به پول هم نداشتیم. بود و نبود من و سیاسی خللی در حیات تیم پر هواداری مثل پرسپولیس نمی کند. پرسپولیس را هوادارانش می گرداند . فکر نکنیم فقط ما پول داریم و تا از زندان بیرون آمدیم باید بدو بدو برویم و بنشینیم روی صندلی مدیریت تیم. شما آقای سیاسی نظر وزارت را پرسیدی و
نژادفلاح:نرفتنم به قطر ربطی به اتفاقات اخیر باشگاه ندارد/سیاسی نبابد به باشگاه می رفت
مدیره هستم پس این موضوع که وزارت ورزش مرا دور زده است را قبول ندارم من مشکلی نداشتم که بخواهند با زور مرا از مدیریت ورزش استان تهران برکنار کنند اگر می خواهند می مانم و اگر مرا نخواستند به راحتی کنار می روم. نژادفلاح با انتقاد ازعملکرد هیات مدیره باشگاه گفت: برای من جای این سووال حقوقی هنوز باقی است چرا قبل ازبرکناری من با مدیر قبلی ارتباط گرفته اند آن ها باید ابتدا مرا برکنار می کردند.
فرزاد حسنی در واکنش به ادعاهای همسر سابقش آزاده نامداری /همه چیز از ابتدا تا انتها +تصاویر
مجری برنامه، از فرزاد حسنی و آزاده نامداری پرسشی مبنی بر اینکه از زمانی که خانواده شما تشکیل شد چه چیزی تفاوت کرد و تغییر پیدا کرد؟ پرسید که آزاده نامداری در پاسخ به این پرسش با خنده گفت: ایشان آقاتر شدند و من هم خانم تر شدم. سپس فرزاد حسنی در پاسخ به همین پرسش اینگونه مطرح کرد: باید در اینجا بگویم ازدواج کلید ندارد. هر کسی که می خواهد کاری مثل ازدواج، هنر و یا هرچیز دیگری انجام دهد در نوک
به صلاح زندگی ام نیست در مزایده پرسپولیس شرکت کنم
: بنده فقط اعلام کردم اگر سهام باشگاه به صورت بخش بخش فروخته شود، بخشی از آن را خواهم خرید ضمن اینکه در حال حاضر باشگاه به روزهای خوب خود برگشته و نیازی به حضور من در این باشگاه نیست. همچنین سیاسی از مدیریت نژادفلاح نیز به نیکی یاد کرد و گفت: نژادفلاح تا آنجا که در توانش بوده تصمیمات خوب و به موقعی برای پرسپولیس گرفته است و مدیریت او و عملکردش در پرسپولیس خوب است. در مجموع فکر نمی کنم در شرایط فعلی پرسپولیس احتیاجی به سیاسی داشته باشد.
به گذشته برگردیم باز هم دایی را برکنار می کنم !!
آمد. در حال حاضر هم اگر قرار باشد به کارم ادامه بدهم ممکن است هر لحظه اتفاقات قبل تکرار شود. در این شرایط باشگاه را یک خطر بزرگ تهدید خواهد کرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود او روز گذشته با نژادفلاح تماس گرفته تا به دفترش بیاید اما او نپذیرفته، به تسنیم گفت: من برای تماس گرفتن با نژادفلاح اقدام کردم اما گویا ایشان در دانشگاه بود. سیاسی درباره اینکه آیا