سایر منابع:
سایر خبرها
لوریس چکناواریان کلارینت را افتتاح کرد
، فریبا خادمی، سجاد دیرمینا، لیلا بوشهری، مرتضی کاظمی، امیر حسین ناصر، ستایش محمدآبادی ایفای نقش می کنند. کلارنیت روایتگر ماجرای عاشقانه دختر و پسری است که جنگ آنان را از هم جدا کرده و بعد از چند دهه در قالب یک گروه موسیقی به یکدیگر می رسند و اتفاقاتی برای آنان رقم می خورد. کلارینت در نوبت اجرایی یک هفته ای خود هر شب رأس ساعت 21 در تالار سایه روی صحنه می رود. علاقه مندان برای تهیه بلیط می ...
بهرام تشکر در تئاتر دختر یانکی
دهم و ذاتا گرایشم به آن بیشتر است. فکر می کنم دلیلی که باعث می شود یک کارگردان به سمت بازیگری قدم بردارد عشق و علاقه به شخصیت طراحی شده در نمایشنامه است. نمایش دختر یانکی با بازی بهنام تشکر، یکتا ناصر و بهرام تشکر هر شب تا 9 مهر در تماشاخانه کنش معاصر اجرا می شود. 5858
دختر یانکی به دلیل استقبال مردم تمدید شد/ پیش فروش هفته پایانی
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، اجرای نمایش "دختر یانکی" به کارگردانی بهرام تشکر از 31 شهریور تا 9 مهر به دلیل استقبال عموم مردم تمدید شد. و دیگر در سال جاری تمدید نخواهد شد. این اثر نمایشی که در 22 اجرا خود بیش از 3200 مخاطب را به سالن تئاتر کشانده است از 4 شهریور اجرا خود را در تماشاخانه کنش معاصر آغاز کرده بود. تاکنون میترا حجار، ابوالحسن داوودی، یکتا ناصر ...
نمایش دوشیزگان باغ لیمو
امروز 31 شهریور ماه هر روز ساعت 30/19 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش روی صحنه خواهد بود. ** دختر یانکی به دلیل استقبال مردم تمدید شد /پیش فروش هفته پایانی اجرای نمایش 'دختر یانکی' به کارگردانی بهرام تشکر از 31 شهریور تا 9 مهر به دلیل استقبال عموم مردم تمدید شد. به گزارش ایرنا این اثر نمایشی که در 22 اجرا خود بیش از 3200 مخاطب را به سالن تئاتر کشانده است از چهارم شهریور اجرای ...
از کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تا بازدید رئیس صدا و سیما از پشت صحنه "معمای شاه"/ اعلام برگزیدگان جشن ...
محمد رضا شجریان و زنده یاد پرویز مشکاتیان به زودی منتشر می شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، آلبوم موسیقی طریق عشق در حالی به زودی منتشر می شود که پیش فروش این اثر، پیش از انتشار رسمی آن در هفته نخست مهر ماه آغاز می شود آلبوم طریق عشق حاصل همکاری محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان و گروه موسیقی عارف است که شامل 10 قطعه ی ساخته شده بر سروده هایی از حافظ ، مولانا و پرویز ...
اهداف غرب در جنگ ایران و عراق چه بود؟
تیرماه 1359 کودتای نوژه به اجرا درآمد که آن هم با شکست روبه رو شد. هم زمان، برژینسکی، مشاور امنیت ملی کارتر، بر مقابله نظامی با خطر ریشه دار شدن انقلاب ایران تأکید کرد و گفت استراتژی امریکا در مقابله با انقلاب ایران باید به تقویت دولت هایی که توان انجام عملیات نظامی علیه رژیم امام خمینی را دارند توجه کند. گسترش درگیری های نظامی در مناطقی از کشور مانند کردستان، گنبد، خوزستان و ... میان ...
صدا، دوربین، خمپاره!
رسانه ملی هم کوشیده هرساله آثار درخور و قابل توجهی را با موضوع دفاع مقدس بسازد و روانه آنتن کند؛ روالی که حتی در دوران تنگناها و سختی ها هم متوقف نشده و مجموعه هایی با موضوع دفاع مقدسی همواره جایگاه و سهم خود را از آنتن سیما داشته اند. مطلب زیر نگاهی است به شاخص ترین مجموعه هایی که طی بیش از دو دهه اخیر با موضوع دفاع مقدس از شبکه های گوناگون روی آنتن رفته است. گل پامچال جنگ و کودکان گل پامچال نام مجموعه ای بود که سال 1370 به کارگردانی محمدعلی طالبی از شبکه اول سیما روی آنتن رفت؛ مجموعه ای که درست در سال های اولیه پس از پایان جنگ پخش می شد و با توجه به حال و هوای عمومی جامعه در آن سال ها بسیار مورد توجه واقع شد. سریال روایت زندگی لیلا ، دختربچه ای است که پس از بمباران شدید محل زندگی و کشته شدن تمام افراد خانواده و اطرافیانش به پیرمردی از اقوام (با بازی زنده یاد داوود رشیدی) پناه می آورد و برای یافتن خواهرش از جنوب به شمال کشور سفر می کند. فاطمه معتمدآریا، ستاره جعفری، کیومرث ملک مطیعی، رضا بابک و تانیا جوهری از جمله بازیگران این مجموعه بودند که به انتخاب بینندگان در همان سال به عنوان محبوب ترین سریال سال هم انتخاب شد و موسیقی به یادماندنی و ترانه تیتراژ آن تا مدت ها در یاد مردم ماند. محمدعلی طالبی، کارگردان این مجموعه سال ها بعد طی گفت وگویی هدف از ساخته شدن گل پامچال را نمایش دادن تاثیر موضوع عظیمی چون جنگ بر زندگی و احوال کودکان و نوجوانان عنوان کرد؛ اتفاقی که حتی امروز هم نگاهی متفاوت نسبت به دیگر مجموعه های دفاع مقدسی سیما محسوب شده و گل پامچال را از میان سایر نمونه های ساخته شده متمایز می کند. لیلی با من است جنگ و کمی هم طنز لیلی با من است را باید نمونه ای متفاوت و حتی ویژه تر از آن، ساختارشکن، در میان دیگر مجموعه های مختلف مرتبط با دفاع مقدس دانست. کمال تبریزی این اثر را درست در همان سال هایی ساخت که جنگ تازه پایان یافته، اما آثار و تبعاتش هنوز در جامعه قابل رویت بود. در این فضا لیلی با من است، به عنوان اولین اثری مطرح شد که می کوشید نگاهی از زاویه ای متفاوت به جنگ داشته باشد و در این راه کمی هم مرزبندی های مرسوم را بشکند. صادق مشکینی (با بازی هنرمندانه پرویز پرستویی) فیلمبرداری بود که به واسطه ماموریتی می بایست به جبهه ها و جایی در فضای پشت خط مقدم جبهه ها می رفت، اما مشکل اینجا بود که او بشدت از جنگ و مردن می ترسید و در عین حال دلش هم نمی خواست کسی از این ضعفش مطلع شود. این کشمکش و اتفاقات رخ داده در دل داستان، اثری خوش ساخت را پدید آورد که نه تنها در سینما بخوبی دیده شد، بلکه نسخه تلویزیونی آن هم در چند قسمت تدارک دیده شده و روی آنتن رفت. محمود عزیزی، شهره لرستانی و مهدی فقیه از دیگر بازیگران این فیلم مجموعه بودند. در چشم باد مرثیه ای برای وطن در چشم باد اثر عظیم مسعود جعفری جوزانی بود که در بخش های پایانی خود به جنگ تحمیلی هم اشاراتی داشت؛ مجموعه ای که ساختش به مدت پنج سال، در چیزی بیش از 480 لوکیشن و چندین شهر مختلف فیلمبرداری شد و پخش آن نهایتا از سال 1388 از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. در چشم باد داستان خانواده ایرانی بود که در مسیر تاریخ معاصر ایران به پیش می رفتند. در این مجموعه بیژن با بازی پارسا پیروزفر پس از پشت سر گذاشتن ماجراهای مختلف مشغول زندگی در خارج از کشور است که متوجه می شود همسرش در ایران هنوز زنده است و پسری هم دارد. او برای پیدا کردن این دو نفر به ایران برمی گردد، اما متوجه می شود پسرش از رزمندگان جنگ در خرمشهر است و در قسمت پایانی فیلم و در تمثالی یوسف وار، درحالی پسرش را پیدا کرده و در آغوش می کشد که خود مجروح شده و لحظه های پایانی زندگی اش را پشت سر می گذارد. این واقعه همزمان با آزادسازی خرمشهر است و شادی رزمندگان از پیروزی شهر در نمایی هنرمندانه با تصویر دیدار پدر و پسر گره می خورد. خاک سرخ خانواده ای در جنگ مجموعه خاک سرخ اولین اثر تلویزیونی ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان بود. حاتمی کیا در خاک سرخ روایتی از خانواده ای در شروع جنگ را برگزید و مجموعه ای 17 قسمتی را تدارک دید که سال 1381 از شبکه اول سیما روی آنتن رفت. خاک سرخ داستان دختری به نام لیلا را روایت می کند که در سال های قبل از انقلاب از خانواده اش جدا افتاده و در شب عروسی اش اطلاعاتی از محل زندگی پدر و مادرش در جنوب کشور پیدا می کند، اما سفر وی برای پیدا کردن این خانواده همزمان با شروع جنگ تحمیلی می شود. نقطه اتکای اصلی خاک سرخ، نمایش تصویری از روزهای اولیه شروع جنگ و حال و احوال مردم شهرهای جنوبی کشور در آن دوران بود؛ مردمانی که ناگاه متوجه می شوند که باید خانه و زندگی و خاطراتشان را رها کرده و به جایی دیگر پناه ببرند. تصویری قوی، قدرتمند و در عین حال دردناک. پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، بهناز رضایی، حبیب رضایی، لاله اسکندری و هما روستا در قالب نقش هایی متفاوت در سریال حضور پیدا کردند و موسیقی خوب محمدرضا علیقلی هم به تاثیر دوچندان مجموعه افزود. وضعیت سفید زندگی در پشت خط جنگ وضعیت سفید را به شکل مستقیم نمی توان جزو مجموعه های سبک دفاع مقدسی دانست، اما در عین حال دقیق ترین تصویری است که در قاب تلویزیون و سال های پس از جنگ از حال و هوای خانواده های ایرانی در آن دوران به نمایش درآمده. وضعیت سفید روایت خانواده هایی بود که در سال های پایانی جنگ و به بهانه موشکباران تهران به شهرهای اطراف پناه برده و در کنار هم جمع شده بودند؛ جنگی که در پس خصم خود موجب آشتی یک خانواده شد و روایت شیرینی را از شهروندان سال های دهه 60 تهران نمایش داد. وضعیت سفید مجموعه ای پربازیگر و با جزئیاتی دقیق بود که تصویری بشدت مشابه با زندگی واقعی داشته و احتمالا بسیاری از مخاطبانی که خود تجربه زندگی در آن دوران داشته اند را به یاد خاطراتشان انداخت. این مجموعه را حمید نعمت الله با همکاری رفیق همیشگی اش، هادی مقدم دو ...
رسانه ها؛ مقتدران نرم در دنیای سخت
اگر همین شرایط را در رقابت کشورها درنظر بگیریم، نمی توان ادعا و نظریات بسیاری از کارشناسان سیاسی در مورد جنگ دیجیتالی عصر جدید را انکار کرد. این روزها، کشورها و قدرت های سلطه گر با بهره گیری از بیشترین حجم اطلاعات و انتقال آنها، اهداف خود را در خارج از مرزهای سرزمینی جستجو می کنند و به همین منظور رسانه های قدرتمندی برای انتقال اطلاعات و تفکرات استعماری خود به مردم کشورهای مختلف جهان راه اندازی می کنند که هر روز تعداد آنها در حال افزایش است. اکنون به جرات می توان گفت که حفظ و گسترش قدرت استکباری نظام سلطه به حضور و ظهور رسانه هایشان در این دنیای دیجیتال وابسته است. امروزه رسانه ها، وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت دوران معاصر به شمار می آیند و از قدرتی انکارناپذیر در هدایت افکار عمومی برخوردارند. مراکز رسانه های استکبار که به مدرن ترین فناوری جهانی مجهزند، از یک سو ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرت ها علیه ملت ها و دولت های مستقل هستند و ازسوی دیگر وسیله ای برای کنترل، تضعیف، جهت دهی و هدایت افکار و احساسات جوانان با بهره گیری از جاذبه های گوناگون در سراسر جهان محسوب می شوند. با توجه به تحولات عظیم در بهره گیری از رسانه ها، نظام سلطه از رسانه های نوین الکترونیکی، دیداری، شنیداری و نوشتاری، برای تحمیل اراده خود بر ملت ها استفاده می کند. با نگاهی به عملکرد آمریکا در جنگ های ویتنام، بالکان، کارائیب، افغانستان، دو جنگ خلیج فارس و همچنین اقدامات روانی و رسانه ای اش علیه انقلاب اسلامی، آنچه مسلم می نماید این است که جنگ رسانه ای از برجسته ترین مولفه های جنگ نرم و کمک به پیشبرد جنگ سخت است. عملیات روانی حتی بدون نیاز به جنگ سخت، به عنوان مهم ترین جنگ مدرن در جهان کنونی محسوب می شود. از آنجا که قدرت ها توان به میدان آوردن نیروی نظامی را ندارند یا جامعه آنان قادر به تحمل تلفات انسانی نیست، به جنگ رسانه ای روی می آورند و از این ابزار بهره برداری می کنند. در عصر کنونی به دلیل پیچیدگی اجتماعی و اهمیت یافتن نقش رسانه های جمعی در ایجاد روابط جوامع، کاربرد این وسایل در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی بیش از پیش مشهود است و اثر آن را می توان در ظهور رفتارهای جدید و با تمایل به غرب در میان جوامع در حال توسعه و حتی در کشورهای اسلامی مشاهده کرد. در چنین هنگامه عظیمی، آنچه ملت ها را از یکدیگر متمایز می کند و آنها را هوشیار و مسلط یا غافل و تحت سلطه نشان می دهد، توان بهره گیری شان از رسانه ها و به عبارتی میزان سواد رسانه ای آنهاست. هرچه ملتی از درک و سواد بیشتری در استفاده و بهره برداری عالمانه از رسانه ها برخوردار باشد و بتواند استفاده خود از رسانه ها را به نحو مطلوب مدیریت نماید، میزان تاثیرپذیری و تحت شبیخون قرار گرفتن آن کمتر خواهد بود و می تواند به مغلوب نشدن خود در این جنگ نرم امیدوارتر باشد، در غیر این صورت تلفات انسانی بزرگی نصیب آن ملت خواهد شد که اثرات آن به مراتب از جنگ های سخت و نبردهای مسلحانه بیشتر است، چراکه در این شبیخون فکری و فرهنگی خاموش و خزنده، روح و جان و احساسات افراد (بویژه جوانان) در معرض هجوم بیرحمانه شیاطین قرار گرفته و داوطلبانه و با میل و اراده خویش تسلیم اهداف و اغراض شیطانی رسانه سلطه گر خواهند شد، لذا تلاشی برای رهایی از این اسارت روحی صورت نخواهد گرفت و شکست، سرنوشت محتوم است! دکتر امیرهوشنگ آذردشتی مدرس ارتباطات ...
فروش بلیت نمایش سردار با تخفیف ویژه
امکان خرید بلیت نمایش سردار جدیدترین اثر نادر برهانی مرند که قرار است از 4 مهرماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود؛ برای مخاطبین فراهم شده است. این نمایش که اثری تازه از گروه تئاتر معاصر است، با فرارسیدن عید غدیرخم و شروع هفته دفاع مقدس عرضه بلیت خود را از طریق سامانه تیوال آغاز کرده و به منظور رفاه مخاطبین تخفیف های ویژه ای هم درنظر گرفته است. هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری ...
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
نیا روابط عمومی. خبرهایی درباره ی پیش فروش بلیت سردار امکان خرید بلیت نمایش " سردار " جدیدترین اثر نادر برهانی مرند که قرار هست از 4 مهرماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود از روز گذشته برای مخاطبین فراهم شده است. این نمایش که اثری تازه از گروه تئاتر معاصر خواهد بود با فرا رسیدن عید غدیرخم و شروع هفته دفاع مقدس عرضه بلیت خود را از طریق سامانه تیوال آغاز کرده و ...
پینو دی بودو: ما با تئاتر نمی توانیم جهان را تغییر دهیم
همکاری می تواند آغازگر مناسبی برای تبادل های فرهنگی میان دو کشور باشد. *قراردادی برای مبادله دانشجوی بازیگری بین ایران و ایتالیا کیومرث مرادی مجری طرح این نمایش نیز در این نشست گفت: ایجاد تئاتر الگو و ارائه الگوهای درست از نمایش هایی که در دنیا اجرا می شود، از مهم ترین اهداف تئاتر باران در دعوت از گروه های خارجی بود برای همین اولین نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا انتخاب شد ...
عطر دفاع مقدس در تئاتر شهر می پیچد
نارنج دیگر اجرای مجموعه تئاتر شهر، نمایش کلارینت نوشته سیروس همتی و به کارگردانی فرید یوسف پور است که مهمان تالار سایه خواهد بود. این نمایش از سی و یکم شهریور، هر شب ساعت 21 اجرا می شود. کلارینت ماجرای عاشقانه دختر و پسری است که جنگ آنها را از هم جدا کرده و بعد از چند دهه در قالب یک گروه موسیقی به هم میرسند و اتفاقاتی برای آنها رقم می خورد. مجید آهنگران، فریبا خادمی، سجاد ...
ناگفته های مهدی زاده از سبک زندگی تا رسانه و سیاست
، هفته نامه و ماهنامه بودند. امتیاز و مجوز نشریه گرفتن نیز دشوار بود و شاید بیش از یک سال و نیم طول می کشید. نکته بعدی، نبودن فضای مجازی در آن زمان است. اینترنت به صورت بسیار محدود وجود داشت. حتی بالاتر از اینها دوربین دیجیتال نبود. حتی پخش مستقیم فوتبال نیز درکار نبود و هفته نامه ها و روزنامه ها وظیفه داشتند که در این زمینه اطلاع رسانی کنند. مثلاً در هفته نامه سیر و سیاحت که ...
خطر براندازی گفتمانی نظام اسلامی/ کم آورندگان خط مبارزه
کثرت تبلیغات و هجمه دشمنان به حیرت آمده بودند و در خود و عقایدشان ضعف می دیدند و از به زبان آوردن باورهایشان شرمگین بودند، به دنبال هم صدایی با تبلیغات دروغین می گشتند. این گروه تا بدان جا احساس ضعف می کردند که حتی از نشان دادن و گفتن از ذوالفقار نیز واهمه داشتند. تا مبادا به آنها خشونت طلب بگویند. آنان که با مطبوعات و رسانه ها سروکار دارند به یاد دارند که یکی از مجلات معروف و اثرگذار اصلاحاتی آن ...
بحران بازیگر، زخمی بر پیکره سینمای ایران
داریم اما مدتها است چهره جدیدی وارد این گروه نشده اما ریشه یابی این مساله به این سادگی نیست. سرتیپی در ادامه گفت:به علت هزینه بالای تولید فیلم،قدرت ریسک تهیه کنندگان برای وارد کردن چهره جدید به سینما کم شده چون همه دوست دارند به مدد بازیگر شناخته شده،فروش فیلم را بالا ببرند و این یعنی نمی توان چهره ای را وارد سینما کرد. تهیه کننده ورود اقایان ممنوع افزود:علاوه بر هزینه بالای ...
فضای مجازی وسوسه ام نمی کند
فضای مجازی چقدر در زندگی شما نقش دارد؟ اگر خودم را با بیشتر آدم های امروز مقایسه کنم، می توانم بگویم که هیچ نقشی ندارد. از تلگرام استفاده می کنم که تقریبا 30 روز یک بار به آن سر می زنم و حداکثر نیم ساعت برایش وقت می گذارم. اینستاگرام هم دارم ولی شاید باورتان نشود که تا به حال صفحه ام را باز نکرده ام. هنوز ترجیح می دهم روزنامه و مجله بخوانم و اخبار گوش بدهم. این روند جدید برایم جذاب نیست و نتوانسته ام به آن عادت کنم. ظاهرا یک صفحه رسمی در اینستاگرام دارید که چندان هم فعال نیست؟ بله، اما خودم تا به حال به این فضا نرفته ام و اگر فعالیتی صورت گرفته، احتمالا از طرف دخترم بوده است. هیچ علاقه ای به این فضا ندارم و حضور در آن حتی وسوسه ام نمی کند. چرا همچنان به شیوه قدیمی و سنتی ارتباط پایبند هستید؟ به نظرم ابزارهای قدیمی ذهن را فعال تر نگه می دارند. وقتی می خواهند فیلمنامه را برایم ایمیل کنند، می گویم لطفا برای من روی کاغذ بفرستید. هنوز حس واقعی بودن آن نوشته و دست زدن به کاغذ برایم جذاب است. وقتی می خواهم از روی یک صفحه مجازی مطلبی را بخوانم، حس خوشایندی ندارم. احساس می کنم آن نوشته جان ندارد و دارم سر خودم را کلاه می گذارم. ابزارهای جدید امکان برقراری ارتباط با دوستانی را که از شما دور هستند، آسان تر می کند. این کارکرد نیز شما را جذب نکرده است؟ خیر، شاید به این دلیل که اطرافیانم این شرایط را ندارند. با تمام کسانی که می خواهم ارتباط داشته باشم، نزدیکم هستند. اگر از من دور بودند، احتمالا رغبت بیشتری برای استفاده از این ابزارها پیدا می کردم. اغلب بازیگران امروز از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و از این طریق با مردم در ارتباطند. حضور نداشتن در شبکه های اجتماعی خللی در ارتباط شما با علاقه مندانتان ایجاد نکرده است؟ من همچنان سوار اتوبوس و تاکسی می شوم. بسیاری از مواقع برای فرار از ترافیک و با مردم بودن، ماشینم را کنار مترو پارک می کنم و مسافتی را با قطار می روم. همچنین سالی یک تئاتر کار می کنم و با تماشاچی از نزدیک در ارتباطم. بسیاری از تماشاگران علاقه مند پس از اجرا می مانند و با هم گفت وگو می کنیم. پس ارتباطم با مردم را قطع نکرده ام. مگر ارتباط چیست؟ همین است دیگر. در فضای مجازی این ارتباط گرچه واقعی نیست اما تنگاتنگ تر است. به عنوان مثال یک هنرمند تصاویر روزانه اش را با دنبال کنندگانش به اشتراک می گذارد و با آنها وارد تعامل می شود. این که مردم ما را دوست داشته باشند، مهم و خوشایند است ولی من معتقدم برای هر آدم بدون در نظر گرفتن شغلش باید حریم خصوصی وجود داشته باشد. قصد توهین به کسی را ندارم، اما این که اعلام کنی من الان فلان دسر را خوردم یا الان در فلان رستورانم، بیشتر شبیه نمایش و خودنمایی است. البته هرکس سلیقه و نظری دارد، اما به نظر می آید چون ارتباط واقعی و نزدیک با مردم ندارند، ارتباط را به شکل دیگری برقرار می کنند. من وقتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنم با مردم مراوده دارم. آنها سوالاتی را که برایشان جالب است می پرسند، این که چند سال است ازدواج کرده ای؟ چند تا بچه داری؟ و سوالاتی از این قبیل. خیلی وقت ها آدم ها درددل می کنند و از خصوصی ترین مسائل زندگیشان می گویند، چون گمان می کنند با من آشنا هستند و نوعی قرابت میان من بازیگر و خودشان احساس می کنند. ارتباط مستقیم و شنیدن لحن و آکسون آدم های مختلف از نزدیک به یک بازیگر کمک زیادی می کند، چون آدم هایی که نقششان را بازی می کنم همین افراد هستند. این راه بهتری برای شناخت نقش هایی است که قرار است بازی کنی تا با جست وجو در اینترنت ببینی یک زن در فلان روستا چگونه راه می رود؟ یا چگونه غذا می خورد؟ مگر تا پیش از ظهور و گسترش ابزارهای جدید ارتباطی بازیگران چه می کردند؟ معتقدم آن زمان بازیگران موفق تری داشتیم، فیلم ها و نمایش هایمان هم حال بهتری داشت. نیمی از این موفقیت به دلیل ارتباط واقعی بازیگر با مردم بود نه ارتباطی که از طریق چهار تا عکس با دکورهای ساختگی باشد. به نظرم ارتباط حقیقی با مردم در فضای مجازی چندان ممکن نیست. اگر مردم ما را در شرایط عادی ببینند، ارتباط حقیقی تری میانمان شکل می گیرد. مثلا وقتی شما به درمانگاه مراجعه می کنی با لباس و تیپ آنچنانی نمی روی، پس مردم با خود واقعی ات ارتباط برقرار می کنند و حرف می زنند تا زمانی که در رستوران با بهترین لباس و در بهترین حالت نشسته ای و عکست را به اشتراک می گذاری. حتی صحبت های همکارانتان درباره تجربه حضورشان در شبکه های اجتماعی، شما را ترغیب و وسوسه نکرده است؟ اصلا و ابدا. خیلی بامزه است و جای تعجب دارد. دوستانی که در فضای مجازی حضور دارند، گاهی به من غبطه می خورند و می گویند خوش به حالت. جالب است که می گفتند اگر تلگرام داشته باشی، دیگر نمی توانی آن را کنار بگذاری اما برای من این اتفاق نیفتاد. حتی مدت زمان زیادی این برنامه از روی تلفن همراهم پاک شده بود و به اصرار دیگران دوباره آن را نصب کردم. خودم هیچ احساس نیازی به آن نمی کنم. حتی می بینم در برخی گروه های تلگرام صدها پیغام آمده است اما وسوسه نمی شوم که باز کنم و آنها را بخوانم. با توجه به این که شما علاقه ای به فضای مجازی ندارید، برای فرزندانتان در استفاده از این فضا محدودیتی تعیین کرده اید؟ باورم این است که بچه ها به پدر و مادر نگاه می کنند. وقتی من و همسرم خودمان را درگیر این فضا نکرده ایم، فرزندانم هم زیاد به آن وابسته نیستند. شرایط خانه ما درست مثل زمان کودکی من است. یعنی از غروب که خانواده دور هم جمع می شوند با هم غذا می خوریم، تلویزیون می بینیم، معاشرت می کنیم و بعد می خوابیم. زمانی که کنار هم هستیم برای یکدیگر وقت می گذاریم و کسی سرش در گوشی نیست. از فضای مجازی بگذریم و برسیم به بازگشت دوباره شما به تلویزیون؛ چه شد که پس از سال ها با سریال نفس به تلویزیون برگشتید؟ آقای سامان در این حرفه آدم موجهی است. دو سریال قبلی ایشان کارهای خوبی بود. البته من هیچ وقت تنها به کارنامه کاری یک شخص اکتفا نمی کنم. گروه تولید و عوامل درجه یک هستند و در ابتدا فیلمنامه ای قوی، کامل و بازنویسی شده در 26 قسمت به من دادند. این روزها فیلمنامه کامل به بازیگر دادن جزو اتف ...