سایر خبرها
تصاویر روز
خطر قرار دارند گلخانه های سن آگوستین: بیشترین گلخانه های جهان که در این مکان واقع شده اند، باعث خشکاندن پوشش های طبیعی این منطقه یا همان ساواناها شده اند میدان های نفتی کالیفرنیا: بهره برداری از این میدان های نفتی که در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا قرار دارند، از سال 1899 شروع شد و تا پایان سال 2006 میزان برداشت از این میدان ها به 2میلیارد بشکه رسید، این میدان های ...
10 مسیر رویایی سفر با قطار در جهان+تصاویر
250 تونل و بیش از 400 پل نیز عبور می کند، بنابراین در مسیر اصلاً حوصله تان سر نمی رود! قیمت بلیت: 18 پوند برای هر بزرگ سال فیانارانتسوا به ماناکارا، ماداگاسکار این قطار مسافران خود را از میان جنگل های انبوه حاره ای در جنوب شرق جزیره انتقال می دهد. مسیری که در دهه 1920 میلادی ساخته شد. البته اصلاً سوار قطار مجللی نخواهید شد، زیرا قدمت برخی از واگن ها به اواخر قرن ...
عکس/لحظاتی از مرگ تدریجی کره زمین
گرچه ناچیز است؛ اما در طول زمان به مقدار قابل توجهی تبدیل می شود. سوراخی در زمین شاید در نگاه اول این عکس شبیه یک سوراخ عمیق در زمین باشد؛ اما در واقع آن بزرگترین معدن الماس جهان به اسم میر است که در کشور روسیه قرار دارد. عمق این معدن، 252 متر و قطر آن 1200 متر است. در دهه 1960، سالانه 2هزار کیلوگرم الماس از این معدن برداشت می شد که الان مقدار آن به کمتر از 400 کیلو در سال ...
طراحی های متفاوت در زیباترین جاده ها
...، زیبایی باورنکردنی به آن داده است. جاده قدیمی کوهستان "استرینفیل" (STRYNEFJELL) در نرو ژ این جاده به طول 16 مایل از دامنه کوهستانی آغازشده و پس از عبور از میان روستاهای سبز و خرم به جاده های پرپیچ وخم کوهستانی منتهی می شود. ارتفاع این جاده از سطح دریا هزار متر است. جاده "گریمزل پس" در سویس سویس همواره به داشتن جاده های زیبا معروف است. گریمزل پس نیز ...
مقایسهٔ چهار SUV اسپرت از دیار ژرمن ها
دهد و در دره های باریک و پر پیچ وخم دار مانند یک سدان اسپرت بزرگ احساس می شود” و هم چنین اضافه می کند من واقعاً از رانندگی سخت این خودرو لذت بردم. موتور 6 سیلندر خطی ب ام و X4 بهترین بخش این کراس اوور است و صدای فوق العاده ای دارد و تمام طول مسیر را به آوازخوانی در دور موتور 7,000 دور در دقیقه مشغول است. در هنگام تست های شهری و بزرگراهی هم انتظار عملکرد بهتری از ب ام و داشتیم. درست است که ...
یادنامه بیست وششم:: همه زمانی و همه مکانی شدن سفر؛ طرحی بر روی کاغذ
داد و گفت: با اجرای این طرح قرار بود که میزان زیاد تعطیلات عید نوروز در طول سال توزیع شود تا با هجمه سفر در دو هفته ابتدایی سال رو به رو نشویم ولی این طرح معطل ماند. اکنون درحال بررسی این موضوع هستیم تا بالاخره به نتیجه برسد. چون گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر به مشکلات زیادی برخورد کردند. وی ادامه داد: اجرای این طرح در اختیار دولت است. اگر در دولت اراده ای برای انجام آن وجود نداشته ...
صالحی امیری: همه استان ها پیشرفت کرده اند جز مازندران
ترین مزیت های شیلاتی استان یاد کرد و اظهار داشت : پرورش ماهی در قفس در دریای خزر مهم ترین برنامه برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان در استان است. فلاح از گردشگری هم به عنوان ظرفیت مهم اشتغالزایی در مازندران یاد کرد و با اشاره به اقامت 10 میلیون نفر شب گردشگر در تعطیلات نوروزی اظهار داشت : امروز سفر به استان مازندران در طول سال انجام می شود و لازم است با افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران ...
روایت قصه مجنون
سرگردانی هوای ساکن اطراف مان را می شکافت و از دوردست صدای تیراندازی می آمد. زیاد طول نکشید که راز سکوت را فهمیدیم. عملیات اصلی در جزیره ی جنوبی جریان داشت و ما آمده بودیم به مجنون شمالی. غروب بود. نی ها کمی جلوتر تمام می شد و جا به یک جاده ی خاکی می داد. بیسیم چی گردان شروع کرد به کسب تکلیف و ما هم نماز خواندیم و نفری یک کنسرو و کمی نان خشک برای شام گرفتیم. خورده و نخورده، دوتا کمپرسی بنز ...
ضرورت معرفی طرح های سودده به بخش خصوصی از سوی دولت
سال ها طول خواهد کشید. به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان، پروژه ریلی این استان تنها 30 درصد پیشرفت داشته و باید مسئولین آن را با جدیت دنبال کنند. وی ادامه داد: درآمد استان کردستان از معادن 240 میلیارد تومان است در حالیکه استان های همجوار با برخورداری از معادن کمتر درآمدهای به مراتب بالاتری دارند. نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران در مجلس تاکید کرد: به ...
صاحبان ویلاهای میلیاردی در حل مشکلات توسعه ای مازندران مشارکت کنند
توسعه استان نیز سهیم باشند. فلاح از کلاردشت به عنوان یک منطقه مهم گردشگری در مازندران نام برد و گفت: در حالی که ویلاهای مختلف با سرمایه گذاری میلیاردی در این منطقه قد کشیده اند، اما مشارکت این افراد در جلو گیری از سیل و دیگر بلایای طبیعی صفر است. استاندار مازندران تجاوز به حریم ساحل دریا و رودخانه های استان را معضل اصلی استان برشمرد و افزود : در شرایطی که دولت با کمبود اعتبار مواجه است ...
زیباترین شهر های آرژانتین برای گردشگری +عکس
، بازدید و مشاهده را آسان و لذت بخش می کند. تورهای قایق سواری روش محبوبی برای دیدن یخچال های طبیعی پریتو مورنو و مکان های دیگر در این پارک ملی می باشد. آبشارهای یواسو (Iguazu Falls) آبشارهای یواسو آبشارهای یواسو یکی از مقصدهای عالی توریستی در جهان هستند و در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارند. اغلب گردشگران از سمت آرژانتین و از طریق شهر پورتو یواسو به این آبشارها می رسند. قطار گردشگران را به طور مستقیم به ورودی گلوگاه شیطان می برد ، که در ارتفاع 82 متری قرار دارد و از 275 آبشار چشم گیرتر می باشد ...
مناطق عملیاتی غرب کشور در یک نگاه
.... **قصر شیرین قصرشیرین در منطقه ای کوهستانی از نوار مرزی طوری واقع شده است که از شمال و غرب با عراق هم مرز می باشد و توسط دو جاده آسفالت از گیلانغرب و سرپل ذهاب به شبکه جاده ای کشور مرتبط است. قصر شیرین قبل از شروع جنگ تحمیلی، هواپیماها و توپخانه ارتش عراق بارها این شهر را مورد تهاجم قرار دادند. ارتش عراق ، با دو لشگر به قصرشیرین حمله کرد و در روز پنجم مهر 1359 شهر را به ...
جبیر چگونه حیوانی است؟/ مرثیه ای برای غزال ایرانی
این زیستگاه آن در منطقه حفاظت شده سیرخون قرار داشته است و به دلیل این که خواف یکی از زیستگاه های این گونه نادر بوده است در خرداد سال 1386 سایت پرورش و تکثیر جبیر در منطقه گردشگری سلامی احداث شد و در سال 1388 طی دوفاز با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای شروع 3 رأس جبیر از منطقه شکار ممنوع شیراحمد سبزوار به این سایت انتقال یافت تا نسل این حیوان تکثیر یافته و منقرض نشود. سایت ...
پل طبیعت تهران و حضور در بین سازه های برنده جوایز سالانه A+
درونی و بیرونی آن است. از بیرون نمایی را مشاهده می کنید که شباهت بسیاری به ساختمان های اطراف دارد و از درون هم محلی آرام بخش است. پل Schaufelschlucht| اتریش همانند یک پل ساده به نظر می رسد اما در حقیقت بخش کوچکی از پروژه ای زیرساختی بسیار بزرگ برای ساخت جاده ای میان کوهی و زیبا در رشته کوه های آلپ کشور اتریش است. طراحی خاص آن سبب شده که بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با وجود اینکه ...
دهکده عجیب سرتار مرکز آموزش های آکادمی بودایی لارونگ گار (تصاویر)
اصفهان امروز: در جایی در میان دره های سرسبز کوهستان های لارونگ گار در چین ، هزاران خانه قرمز رنگ ساخته شده است. این مکان محل زندگی اعضای بزرگترین مدرسه بودایی جهان یعنی مدرسه لارونگ گار است. این روستا که سرتار نام دارد از دهه 1980 تاکنون محل زندگی 40 هزار راهب بودایی است. راهبان بودایی در این مکان دنج به دور از سر و صدای شهرها و آلودگی به مطالعه و امور دینی خود می پردازند. کلبه ...
بررسی آئودی A3 کابریولت 2015
آن در بین محصولات فولکس واگن، از لحاظ فنی، بیتل کانورتیبل است. ولی در همین حال، برای کسانی که هنوز هم به دنبال چیزی در کلاس بالاتر بازار هستند، A3 کابریولت می تواند این فضای خالی را پوشش داده و زیبایی و شکوه بیشتری نسبت به ایوس در دسترس قرار دهد. اگر ظاهر A3 نتواند معیارهای شما را برآورده کند، ولی این زمینه، چندان هم نقطه ضعفی برایش محسوب نمی شود. البته باید گفت که به عنوان مثال، وقتی ...
سرفاریاب سرزمین چشمه جوشان
قطب های گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود. این خطه از سرزمین ایران اگرچه بی مهری ها و کم توجهی های بسیاری را در طی سالیان دور و دراز از سوی مسئولان دیده است اما به دلیل بهره مندی از نعمت های خدادادی، همواره در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران از سراسر نقاط ایران بوده است. وجود بیش از 200 چشمه سار و رودخانه در سرفاریاب باعث شده است که این منطقه یکی از پرآب ترین ...
سیاحت در بابلسر، زیباترین شهر ساحلی مازندران
صخره هایی زیبایی به عنوان موج شکن استفاده شده است که در نوع خود بسیار زیبا است. برگزاری جشنواره مجسمه های شنی، یکی از برنامه های بکر مازندرانی ها در بابلسر است که از سال 1384 تاکنون هر سال در فصل تابستان، به طور مرتب در این شهر برگزار می شود و بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی، آثار دست ساز خود را در این جشنواره به معرض نمایش می گذارند. ز خزر شهر تا ساحل میرود : شهرک ساحلی خزرشهر واقع ...
بیشه زار (گذشته, حال و آینده همه چیزهای روستایی در استرالیا)
و به محل تلاقی رودخانه های Wingecarribee و Wollondily رسیدند و دوباره به محل گروه در ساحل سیدنی برگشتند. اینبار ویلسون با یک گروه بزرگتر تا 560 کیلومتری جنوب غربی و تا محل کنونی شهر Goulburn حرکت کردند و بعد از آن هم در سال 1800 ویلسون به جنگل بازگشت و در تلاش برای ربودن یک دختر بومی توسط یک بومی به نیزه کشیده و کشته شد. تا آن زمان علیرغم تلاشهای سازمان یافته و سازمان نیافته تصور اینکه ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
جاهای دیدنی اطراف جاده هزار
جاده می بینید. آبشاری که 50 متر ارتفاع دارد. این آبشار در روستایی به نام شاهاندشت قرار دارد و برای رسیدن به آن باید نیم ساعت در مناظر زیبای روستا و طبیعت کوهستانی آن پیاده روی کنید. بازدید از قلعه بهمن هم که در بالاترین منطقه روستا قرار دارد، می تواند برای شما جذاب باشد. جنگل الیمستان در جاده هراز به 35 کیلومتری آمل که می رسید، جاده امامزاده حسن لحاش را می بینید. کافی است به آن ...
اکشن کم کوچک HX-A1 پاناسونیک
روستای زیبا و هدف گردشگری کاستان بدون راه دسترسی مناسب
شده نیست. وجود دره ها و کوه های مرتفع، جنگلهای انبوه، رودخانه های خروشان، آبشار زیبا، غارهای فراوان، اماکن تاریخی و ...این روستا را به یکی از روستاهای دیدنی و منحصر به فرد خراسان شمالی تبدیل کرده است. اما آنچه که سبب مهجور ماندن این روستای زیبا شده، نبود راه دسترسی مناسب در بخشی از مسیر حرکت به سمت این روستا است که علی رقم شروع طرح بهسازی و آسفالت از حدود شش سال پیش، هنوز 16 ...
“چشمه پاچنار” یکی از جذابیت های دیدنی کوه صفه است
(ارک) است که مشهور به قلعه دیو است و در قلّه شمال شرقی کوه صفه قرار دارد و از دور دست نشانه های آن دیده می شود. چشمه پاچنار چشمه پاچنار یکی دیگر از جذابیت های این کوه دیدنی است که در ارتفاع 1850 متری واقع شده است، وجود این چشمه زیبا موجب ایجاد سرسبزی در این نواحی شده و به همین دلیل گذشتگان نام آن را پاچنار را مکانی با درختان سرسبز می نامند. برای مشاهده اصفهان به دور از شلوغی های ...
ضرورت اداره حرمین شریفین توسط شورایی منتخب از کشورهای اسلامی
بر سر کار آمدند و تاکنون بر این سرزمین شریف حکمرانی می کنند و در پرتو حکومت این خاندان است که مذهب وهابیّت در این کشور رواج یافته است. در نظر بسیاری از مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان خارج از منطقه خلیج فارس، عربستان جلوه گاه اسلام واقعی است و وهابیون، به عنوان پرده داران خانه کعبه و جانشینان پیامبر اسلام از آن بهره برداری می کنند. در طول سال میلیون ها زائر از سراسر کشورهای اسلامی برای ...
بازدید از روستاها به منظور شناخت ظرفیت های روستایی اولویت دارد
تابلوی جدید ورودی روستا از دیگر اقدامات صورت گرفته در روستای معین آباد است. ملایری تخریب و عقب نشینی جهت پروژه تعریض معابر، ایجاد جاده فرعی جدید از خیابان اصلی شهدا داخل روستا و رنگ آمیزی جداول را از دیگر پروژه های عمرانی صورت گرفته در روستا معین آباد شهرستان پیشوا نام برد. وی در ادامه با تشکر از دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا، اظهار داشت: شرط تحقق هر موفقیتی، اتحاد، همکاری و وحدت است و پیشرفت روستاها نیز در سایه همدلی مردم و مسئولان محقق می گردد و امیدوارم با تلاش همه مسوولان شاهد ارتقا و رشد عمرانی و رفاهی روستاها باشیم. /خبرنگار: امین کردبچه چنگی/ ...
قانون اساسی آلمان
استفاده عبور و مرورهای عمومی باشد 22 - رفت و آمد در جاده ها و حمل و نقل های موتوری و ساختن و نگاهداری شاهرا ه های با مسافت طولانی . 23 - راه آهن هایی که در اختیار دستگاه فدرال نباشد غیر از راه آهن های کوهستانی . اصل 75 فدراسیون با رعایت شرایط ماده 72 حق خواهد داشت مقرراتی راجع به موارد ذیل وضع کند: 1 - وضع حقوقی افرادی که در استان و قرا و در هیاتهای دیگری که تابع قانون عمومی اند استخدام شده ...
غار یخی چما یکی از اعجاب انگیزترین غارهای استان چهارمحال و بختیار
چما در استان چهارمحال و بختیاری نامگذاری این غار یخی به چما (یا چی ما)، از گویش بختیاری عشایر منطقه گرفته شده است. با وجود ویژگی های منحصر به فرد، این غار یکی از کم نظیرترین نقاط گردشگری استان و حتی کشور است که برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است. قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشته شدن حجم برف های چندین ساله در این مکان باعث شده قندیل های یخ و توده های ...
صبحگاه "منتظران خورشید" در دوکوهه/ زنی که وقت زا در سیل گرفتار شد
. تقریبا دو ساعت از مسیر را طی می کنیم که به جاده خاکی می رسیم. البته بیشتر از اینکه خاکی باشد، سنگی است. ماشین دائما در حال بالا و پایین شدن است. با این حال منظره زیبای کوه ها و سبزی طبیعت به همراه هوای دلپذیر کوهستان تحمل شرایط را آسان تر می کند. دره های عمیق منطقه شهیون به زیبایی جنگل های شمال است. تصورش کمی سخت است در استان گرم خوزستان منطقه ای چنین خنک و زیبا پیدا شود. به خاطر سختی ...
سرزمین مادری پل های تاریخی
...> ارتفاع تنها طاق برجای مانده پل 18 متر از سطح آسفالت جاده و 30 متر از آب رودخانه و عرض آن 11،30 متر است. جهت پل شرقی-غربی و طول آن 270 متر است. تصاویر از پل تاریخی دختر پل گاومیشان در جنوبی ترین نقطه لرستان و در نزدیکی مرز ایلام یعنی در حدود 30 کیلومتری شهرستان پلدختر واقع شده است. پل گاومیشان هم در سده چهارم هجری قمری و به دستور ابونجم بدر ابن حسنویه روی رودخانه پرخروش ...