سایر منابع:
سایر خبرها
از اینجا تا اونجا در شبکه یک
میهمان مقابل دوربین رضا مقصودی و محمود رضایی خواهند رفت. در لوکیشن دوران رئال بازیگرانی چون داریوش سلیمی، افشین نخعی، مجید شهریاری، امیر زریوند، علی ابوالحسنی، محمود راسخ فر، آرش عبدالعظیمی، لیلا سعیدی، سعید آهنج، مجید نظیمی، مهدی حسینی، ماریا زینالی، مختار سائقی و با حضور آرش نوذری به ایفای نقش خواهند پرداخت. ضمن این که در این لوکیشن هفتاد بازیگر میهمان نیز درکنار بازیگران اصلی ...
نمایش مغز گنده و یوز ایرانی در اهواز روی صحنه رفت
پارسیان وابسته به مرکز هنرهای نمایشی کشور است. عوامل این نمایش عبارتند از حسین ذوالفقاری (نویسنده)، حمید رضا سالاروند (طراح و کارگردان)، فاطمه پورشوشتری و صادق جدیمی (دستیار کارگردان)، داریوش نیک محمدی(مدیر تولید)، سعید شهبازی (مدیر صحنه)، شکیلا موری (منشی صحنه)، مهرداد سپهری (ترانه سرا). همچنین سید جمال موسوی، صادق جدیمی، سعید شهبازی، شکیلا موری، سحر حبیان، زینب سخراوی، کوثر شرفی، مختار حمادی، میلاد مدیری، محسن فرطوسی، حسین کوکلا در این نمایش ایفای نقش می کنند. این نمایش از 19 آذر 95 تا 14دی 1395 در تالار آفتاب کلانشهر اهواز هر شب ساعت 19 روی صحنه است. ...
'مغز گنده و یوز ایرانی' روی صحنه رفت
نمایشی کشور است. عوامل این نمایش عبارتند از: حسین ذوالفقاری (نویسنده)، حمید رضا سالاروند (طراح و کارگردان)، فاطمه پورشوشتری و صادق جدیمی (دستیار کارگردان)، داریوش نیک محمدی(مدیر تولید)، سعید شهبازی (مدیر صحنه)، شکیلا موری (منشی صحنه)، مهرداد سپهری (ترانه سرا). همچنین سید جمال موسوی، صادق جدیمی، سعید شهبازی، شکیلا موری، سحر حبیان، زینب سخراوی، کوثر شرفی، مختار حمادی، میلاد مدیری، محسن فرطوسی، حسین کوکلا در این نمایش ایفای نقش می کنند. این نمایش از 19 آذر 95 تا 14دی 1395 در تالار آفتاب کلانشهر اهواز هر شب ساعت 19 روی صحنه است. انتهای پیام/ ...
عکسی از بازیگران سریال جدید سامان مقدم
به گزارش جام جم آنلاین ، خیراندیش با انتشار این عکس نوشت: اولین جلسه رو خوانی سریالِ " خانه ما " به کارگردانی " سامانِ ِ مقدم عزیز کارگردانِ توانمند و باهوشی که همکاری با او همیشه لذت بخش بوده است . هنرمندانِ گرانقدری دور هم جمع شده اند تا برایتان سریالَ مفرح ، جذاب و دیدنی به تصویر بکشند سه شنبه 19 اذر ماه روز برفی زیبای است برایتان ارزوی شادی ، سلامتی ، خیر و برکت میکنم سامان مقدم پیش از این سریال شمس العماره را برای شبکه دو ساخته بود که در زمان پخش با استقبال خوبی رو به رو شد. ...
بازیگر پایتخت درفیلم جدید مهدویان +عکس
: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، صدابردار: هادی ساعد محکم، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس: سحاب زری باف، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، مجری طرح: کامران حجازی و تهیه کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد. ماجرای نیمروز محصول موسسه سیمای مهر است. ...
موازی بازی و تئوری انتخاب
محسن رهنما لیلا پرویزی را به عنوان کارگردانی می شناسیم که کارنامه کاری اش نشان از به صحنه بردن گونه های مختلف آثار نمایشی دارد. نمایش هایی مانند به خاطر مریم (مریم موحدیان)، تلخ بازیِ قمر در عقرب (نغمه ثمینی)، زندگی ضرب در سه (یاسمینا رضا)، پالتو (دینو بوتزاتی)، سرنخ (حمید امجد) و پَلنگیدن (محسن رهنما) تنها بخشی از تجربه های متنوع اوست. اما اکنون و با سابقه بیش از دودهه کارگردانی، به ...
چه میراثی از قاجارها برجای مانده است؟
دوره قاجار در جامعه ما بیشتر با قراردادهای ننگین و بخش هایی که از ایران جدا می شد به یاد آورده می شود. آیا این تصویر تمام واقعیتی است که از این دوره باقی مانده یا این که نکات مثبتی هم می توان در این دوره یافت؟ شاید مهم ترین مسأله ای که قاجار را از دولت صفوی و طبعا افشاریه و زندیه جدا می کند، ورود ایران به صحنه بین المللی و اساسا شکل گیری پدیده ای به نام روابط بین الملل در این دوره معاصر با حکومت قاجارهاست. ...
تدوین همزمان ماجان / فیلمبرداری از نیمه گذشت
، بابک انصاری، محمد مهدی احدی، عرفان برزین و سارا میرایی به ایفای نقش می پردازند. ماجان روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند. عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده: لیلا لاریجانی، کارگردان: رحمان سیفی آزاد، مشاور کارگردان: همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و ...
نمایش 'مغز گنده و یوز ایرانی' در اهواز روی صحنه رفت
ذوالفقاری (نویسنده)، حمید رضا سالاروند (طراح و کارگردان)، فاطمه پورشوشتری و صادق جدیمی (دستیار کارگردان)، داریوش نیک محمدی(مدیر تولید)، سعید شهبازی (مدیر صحنه)، شکیلا موری (منشی صحنه)، مهرداد سپهری (ترانه سرا). همچنین سید جمال موسوی، صادق جدیمی، سعید شهبازی، شکیلا موری، سحر حبیان، زینب سخراوی، کوثر شرفی، مختار حمادی، میلاد مدیری، محسن فرطوسی، حسین کوکلا در این نمایش ایفای نقش می کنند. این نمایش از 19 آذر 95 تا 14دی 1395 در تالار آفتاب کلانشهر اهواز هر شب ساعت 19 روی صحنه است. 7164 / 6037 خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی ...
معمای شاه ؛ کم سابقه در تاریخ سینما و تلویزیون ایران
کند و تصور نکند یک بازیگر نقش آن شخصیت را ایفاء می کند. اتفاق ها به صورت ساعت به ساعت روایت شده در مجموعه معمای شاه توجه جدی به مستندات تاریخی مهم ترین ویژگی سریال است. بر همین اساس در مراحل مختلف از حضور محققان و پژوهشگران بهره گرفته شده از مرحله پیش از نگارش فیلم نامه تا مراحل تولید. علاوه بر این سازندگان سریال در مقاطع مختلف تولید و در گروه های گوناگون همچون: صحنه و لباس ...
قالیباف در اندیشه روزهای پس از بهشت
کار و اشتغال و معیشت است. این هاست که باعث شده امروز در کشور دچار چالش های جدی مثل آسیب های اجتماعی شویم. این سخن قالیباف در شرایطی مطرح شده که عدم توجه به تخصص ها در شهرداری تهران، موج می زند. از حضور همسر قالیباف به عنوان مشاور امور بانوان شهردار یا حضور پررنگ فرزند ارشد قالیباف و افراد نزدیک به او در حوزه های تحت امر شهرداری که بگذریم، می توان فهرست بلندبالایی از افراد غیرمتخصص در ...
سعیدی: مصاحبه در تاریخ شفاهی بازجویی از افراد نیست/ ارائه تصویر اسطوره ای از راویان اشتباه است
از کشور با عنوان استاد دانشگاه که صاحب یک موقعیت علمی و بی طرفانه بودم در زمان حضور در انگلستان به عنوان یک محقق دانشگاه لندن سراغ این طرح رفتم و موسساتی که به من مجوز گفت وگو با کنشگران را داده بودند موسسات معتبری بودند. عامل دیگری که برای جلب توجه مصاحبه شونده به کار گرفتم بستن قراردادی بود که بر طبق آن مصاحبه ها در کتابخانه دانشگاه لندن آرشیو می شد. برای جلب اعتماد کنشگران حاضر بودم با مصاحبه ...
احمد مهران فر مقابل دوربین مهدویان رفت
، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیر احمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟ از عوامل تولید ماجرای نیمروز می توان به: فیلمنامه نویس: محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی ...
جدول پخش برنامه های صدا و سیمای مرکز قزوین
:30 مستند"روایت صنوبر" 18:10 شکرآباد 18:40 مسابقه تلفنی ستاره ها(زنده) 19:10 اخبار استان 20:00 شاید برای شماهم اتفاق بیفتد 20:15 بی حاشیه(زنده) 21:10 میدان 22:40 اخبار استان 23:00 سینمایی"پاییز" 23:20 خبر سراسری 00:01 شب های ایران 00:30 قصه شب 02:05 ...
رمزگشایی از سریال وست ورلد
. چقدر از داستان های مربوط به میزبانان به نگارش درآمده است؟ ما در فصل اول می فهمیم که متخصصان تمام داستان های مربوط به دنیای غرب را نوشته اند. لیزا جوی به ما گفت که هر شخصیت خاص دارای مجموعه ای از خطوط داستانی است که به صورت چرخه ای مدام تکرار می شود. او در این رابطه می گوید: مطمئنا تئوری علمی قصه در طراحی و تدوین چرخه های میزبانان مختلف نقش داشته است که برخی از این میزبان ها ...
وحید شمسایی همبازی لیلا اوتادی در سریال پیکسل
طرحی به نویسندگی حامد عنقا این روزها برای پخش در شبکه نمایش خانگی در حال تولید می باشد. پیکسل عنوان نخستین سریال تعاملی ایران است که این روزها با حضور جمعی از ستاره های سینما و تلویزیون مراحل تصویر برداری اش را در تهران پشت سر می گذارد. در این سریال که تولید فاز اولش به کارگردانی محمود معظمی روبه پایان است ، وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال و ستاره فوتسال آسیا هم به عنوان بازیگر ...
عملیات مطلع الفجر
57 قهرمانانه شرکت داشت و در خلع سلاح پادگانها نقش مؤثری ایفا نمود. پس از پیروزی انقلاب در جهاد سازندگی و سپاه پاسداران مشغول به خدمت شد و در صحنه های مختلف به انجام وظیفه پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران غلامعلی به سر پل ذهاب رفت، به لحاظ لیاقت و شایستگی که از خود نشان داد در جنگهای کردستان به سمت فرماندهی منطقه منصوب شد. پیچک فرماندهی بود که بر قلب نیروهایش حکومت می کرد و در سال 1360 ...
جمال میرصادقی؛ داستان شصت ساله ادبیات ایران
رابطه نزدیک ما به جلسات شورای نویسندگان بر می گردد که بعد از انحلال کانون نویسندگان روی کار آمده بود. در آنجا به پیشنهاد یک سری از دوستان که نظراتشان باری من بسیار مهم بود، تصمیم گرفتیم به نویسنده های جدید هم بپردازیم که یکی از آن ها همین احمد محمود بود. آن جا بود که رابطه من با ایشان بیشتر شد و حتی گاهی در کارگاه های من هم حضور پیدا می کرد یا ما با شاگردان پیش ایشان می رفتیم. او همیشه ...
تأثیر نئورئالیسم بر موج نو
عسل عباسیان: احمد طالبی نژاد، از منتقدان باسابقه و مطرح سینمای ایران که تجربه چند دهه نقد سینمایی را در کارنامه خود دارد، سرانجام در شصت وچندسالگی تصمیم دیرینه خود را برای حضور جدی در عرصه سینما محقق کرد و با کارگردانی مستند موج نو ، فیلم سازی را جدی تر از قبل آغاز کرد. در فیلم او کارگردانانی همچون اصغر فرهادی، پرویز شهبازی و شهرام مکری به عنوان ادامه دهندگان جریان موج نو در سینمای ایران، به ...
آتراکسیون بر پرده سینما- حقیقت
و تربیتی شان است، اما متأسفانه حضور شخصیت محوری فیلم (اسد) در این جلسه و تک مضراب های متوالی او که با راهنمایی کارگردان حاضر در صحنه، دائم عبارت ناچسب بُرد-بُرد را در گفتار خود به کار می برد، تمام روح واقعی این سکانس را مخدوش می کند، اما این همه، تنها نقش محسن خان جهانی در ساخت و پرداخت این فیلم نیست. این روزها مشغول ساخت فیلم مستندی درباره خیابان لاله زار تهران هستم، پرسش اصلی فیلم من این ...
تشخیص واقعیت با سواد رسانه ای
اولین نشست مشترک موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان بررسی تبلیغات سیاسی و سواد رسانه ای با حضور دکتر محمد کمال زاده، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و شراره عبدالحسین زاده، دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی و پژوهشگر کمپین های انتخاباتی برگزار شد. در این نشست اهمیت سواد رسانه ای در تاثیرپذیری از تبلیغات سیاسی و سهم کمپین ها و اقدامات رسانه ای در تغییر نتایج انتخابات با نگاهی به انتخابات اخیر آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. سواد رسانه ای؛ درک مبتنی بر مهارت شراره عبدالحسین زاده، دانش آموخته رشته جامعه شناسی و پژوهشگر کمپین های انتخاباتی معتقد است: پیام های رسانه ای از انواع رسانه ها به سراغ ما می آیند؛ از دیوار های شهری، عرشه ها، نوشته های روی لباس ها، تصاویر، نرم افزارها، گوشی ها، رادیو و تلویزیون، تبلیغات تجاری، فرهنگی، سیاسی و هر آنچه در رسانه ساخته می شود، قطعا محصولی است که بینش و تفکری در پس آن قرار دارد و باید این بینش و تفکر را شناخت. وی با تاکید بر این نکته که براساس اطلاعیه یونسکو، سواد رسانه ای در کنار سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، تربیتی و رایانه ای از ضرورت های زندگی قرن بیستم است؛ سواد رسانه ای را این طور تعریف کرد: این که بدانیم کدام رسانه معتبر است و کدام نامعتبر، مهارت تشخیص وثوق اخبار و دیگر پیام های رسانه را بشناسیم و این که بدانیم از سفره رسانه ای چه غذایی را برداریم و چگونه تغذیه شویم، یعنی به سواد رسانه ای تجهیز شده ایم. تفاوت اطلاعات و تبلیغات عبدالحسین زاده پس از تعریف سواد رسانه ای، به تشریح تفاوت اطلاعات و تبلیغات پرداخت و توضیح داد: تبلیغات یک شیوه ارتباطی است که در همه انواع آن از جمله تبلیغات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تجاری پیام طراحی می شود و هدفمند است. در اطلاع رسانی ممکن است جانبداری صورت نگیرد، اما در تبلیغات حتما جانبداری وجود دارد. وی ضمن نمایش چند فیلم تبلیغاتی و ارائه تاریخچه ای درباره شکل گیری تبلیغات سیاسی، به لغت پروپاگاندا اشاره کرد که به صورت مستقل برای تبلیغات سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد. این پژوهشگر کمپین های تبلیغاتی درباره اهداف تبلیغات سیاسی توضیح داد: دادن اطلاعات برای نفوذ در مخاطب، تلاش آگاهانه برای کنترل و تغییر یا شکل دادن نگرش دیگر گروه ها، ایجاد واکنش های احساسی، بازنمایی گزینشی واقعیت برای ایجاد احساسات و رسیدن به مقصود از مولفه هایی است که به تبلیغات سیاسی هدف و معنا می دهد. عبدالحسین زاده در همین رابطه دو کتاب نبرد من و هنر و القای ایدئولوژی را به عنوان کتاب های تبلیغات سیاسی معرفی کرد. تبلیغات سیاسی منفی تبلیغات سیاسی ملی و فنون ترویجی دولت ها و رژیم های سیاسی برای افزایش مشروعیت و حیثیت از دیگر مواردی بود که در این نشست تعریف شد و نیز شراره عبدالحسین زاده تبلیغات سیاسی منفی را تشریح کرد. وی درباره تاریخچه تبلیغات منفی توضیح داد: این نوع تبلیغ در آمریکا پایه گذاری شده و بعد در کل دنیا رواج پیدا کرد. براساس تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، در این نوع تبلیغ، جنبه های نامطلوب محصولات، خدمات یا ایده های رقیب مطرح می شود و حمله به سیاستمداران، اندیشه های سیاسی رقیب، حمله به نامزد رقیب و مواردی از این دست، دستمایه ساخت این دست تبلیغات قرار می گیرد. براساس اظهارات عبدالحسین زاده، تبلیغات سیاسی حمله یکجانبه و پرخاشگرانه را شامل می شود که در 11 انتخاب اخیر آمریکا، بیشتر از سوی دموکرات ها صورت گرفته است. این پژوهشگر توضیح داد: با وجود این که مک کین به عنوان رقیب بارها در جمع سفیدپوستان بر سیاهپوست بودن اوباما تاکید داشت، اما در جمع سیاهان اظهار می کرد که اوباما به اندازه کافی سیاهپوست نیست، به اندازه کافی مسیحی یا آمریکایی نیست و او را یک سلبریتی لقب داده بود که از پس کشور داری برنمی آید، اما با این حال نتوانست بر فعالیت های اینترنتی و کمپین های اوباما تاثیر بگذارد. روز مرگ رسانه های رسمی آمریکا دکتر کمالی زاده در ادامه توضیحات عبدالحسین زاده، فهرستی از مهم ترین رسانه های جهان را نام برد و توضیح داد: در انتخابات 2016 آمریکا، عموم رسانه های مطرح جهان طرفدار اوباما بودند، بجز فاکس نیوز. چنین اجماعی تقریبا کم نظیر است و زمانی که ترامپ انتخاب شد، روز سخت این رسانه ها بود؛ چراکه این انتخابات نشان می داد نه تنها رسانه های آمریکا درست پیش بینی نکرده بودند، بلکه نتوانسته بودند بر افکار عمومی آمریکا تاثیر بگذارند. به اعتقاد وی، در انتخابات اخیر آمریکا شبکه های اجتماعی کارکرد و اهمیت بیشتری داشتند. اخبار از طریق این شبکه ها در اختیار مردم قرار می گرفت و ترامپ توانست با شبکه های اجتماعی بر پیام های تبلیغاتی رسانه های رسمی آمریکا غلبه کند. این پژوهشگر کمپین های انتخاباتی، با تاکید بر این که اسلحه رسانه ای ترامپ با کمترین هزینه بهترین نتیجه را برای او به همراه داشت، توضیح داد: ترامپ در سخنانش بارها گفته که فیس بوک و توییتر مرا پیروز کرده و این نشان می دهد که در کمپین های سیاسی انتخابات اخیر آمریکا، مشاوران تبلیغاتی او می دانستند که رسانه های مورد نظر مردم عوض شده است. سیاستمدار محصول رسانه دکتر کمالی زاده بر این عقیده است که سیاستمدار یک محصول رسانه ای است و اگر رسانه نباشد، سیاستمدار هم وجود نخواهد داشت. این پژوهشگر کمپین های انتخاباتی تاکید کرد: سال 2004 اوباما با فعالیت اینترنتی و به خدمت گرفتن دو میلیون نفر در کمپین های اینترنتی توانست در انتخابات سناتوری رای به دست بیاورد. این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، اوباما را سیاستمدار ساخته اینترنت دانست و گفت: براساس مقاله ای از هافینگتن پست، اگر اینترنت نبود، اوباما حتی نمی توانست کاندیدا بشود. توییتر، یوتیوب و فیس بوک اوباما را ساختند و این یعنی برندسازی انتخاباتی. این استاد دانشگاه تاکید کرد: نقش و تاثیرگذاری رسانه ها در هر انتخاباتی از اهمیت سواد رسانه ای خبر می دهد و این که سواد رسانه ای مرز بین واقعیت و دروغ را مشخص می کند و فرصتی به دست می دهد که لااقل بسادگی فریب نخوریم. عبدالحسین زاده: سواد رسانه ای درک مبتنی بر مهارت است که به ما بینش انتقادی می دهد و براساس آن می توان رسانه ها را شناخت و تفکیک کرد. این دانش، مخاطب را از انفعال خارج می کند؛ مانع تاثیرپذیری می شود و نسبت محتوای رسانه ب ...
نگاهی تحلیلی به دربی خوزستان
را در یک رفت و برگشت با کوبیدن به مدافع فولاد ، تبدیل به گل نکرد تا طالب لو بخاطر اشتباهش ، مقصر این گل شناخته نشود . توپ برگشتی نیز ، با خوش شانسی طالب لو 34 ساله ، با برخورد مجدد به مدافع فولاد ، راهی به دروازه پیدا نکرد . پس از این صحنه بود که در دقیقه 70 ، عقیل کعبی تازه نفس بجای عاشوری خسته وارد بازی شد و همزمان در فولاد نیز ، عبدالله ناصری جای خود را به محمود مطلق جوانی داد که در انتهای بازی ...
از صدر تا ذیل همایش دو روزه اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی
بزرگ و صنعتی و به ویژه ابرقدرتها از جمله دغدغه های اساسی و بسیار تهدید کننده برای بشریت است که ضرورت دارد بحث ها در این خصوص تراکم بیشتر، نقش پرتأثیرتر و کیفی تر و حالت همگرایانه تر به خود بگیرد. اعرافی: در اسلام جنگ برپایه احقاق حق استوار است آیت الله علیرضا اعرافی در دومین همایش اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: قم به عنوان یکی ...
بنفشه خواه: در شهرکی ها آس و پاس می شوم
به گزارش جام جم آنلاین ، مجموعه تلویزیونی شهرکی ها به تهیه کنندگی فرید شب خیز و کارگردانی علی شب خیز شامل سریال 70 قسمتی است که هرشب به مدت 30 دقیقه لبخند را بر چهره بینندگان می نشاند. جمعی از بازیگران جوان و بعضاً کمدین از جمله بیژن بنفشه خواه، روشنک عجمیان، عباس جمشیدی، سوسن پرور، نگین معتضدی، علی موسویان، ماهان عبدی، ثمیلا شفیعی و امیر کربلایی در این مجموعه حضور دارند. جام جم آنلاین به بهانه نزدیک شدن به زمان پخش این سریال طنز، با نقش اول آن یعنی بیژن بنفشه خواه گفتگویی انجام داده است. مجموعه تلویزیونی شهرکی ها چه داستانی را دنبال می کند؟ شهرکی ها داستان یک تهیه کننده تلویزیونی است که دچار مشکلات زیادی می شود. او ورشکست و آس و پاس شده و به بن بست رسیده است. بیژن بنفشه خواه در این سریال چه نقشی دارد؟ من نقش بهرام گردآوری یا همان تهیه کننده بخت برگشته را بازی می کنم که در هَچل بی پولی گرفتار شده و عوامل برنامه نیز از او شکایت ها کرده اند. بهرام به چه دلیلی در این هَچل گرفتار شده است؟ سه عامل باعث گرفتاری های پی در پی آقای گردآوری شدند، یکی تأخیر سازمان صدا و سیما در پرداخت پول ساخت سریال. دوم اینکه کار تولید تلویزیونی او موفق نبوده و سوم وجود مدیر تولیدی نالایق و کارنابلد است. همه این ها دست به دست هم دادند تا بدبیاری ها پشت سرهم برای این تهیه کننده ردیف بشوند. کاری هم از دست آقا بهرام تهیه کننده برمی آید؟ نه ، آقای گردآوری برای فرار از این تنگنای مالی در صدد است طرح جدیدی را نوشته و به سازمان ارائه دهد و پول این طرح جدید را گرفته و زخم های زندگی اش بزند. البته در این میان اتومبیل شخصی خود را هم می فروشد ولی مشکلات با فروش خودرو هم مرتفع نمی شود. مضمون سریال با این اوصاف که اشاره کردید، به نوعی طنزتلخ است؟ سریال شهرکی ها مضمونی اجتماعی و طنزگونه دارد و مشکلات را در قالب طنز بیان می کند. البته انتقادات ریزی هم به برخی از امور اجتماعی می کند. در هر قسمت اتفاق تازه ای می افتد و فلاش بک هایی از نحوه آشنایی او با دختری که بعدها به ازدواج ختم شد، رابطه اش با دوستان، چگونگی ورود او با بازار کار و بسیاری دیگر در این سریال تعریف شده است. دیگر عوامل سریال که با شما تعامل دارند چه کسانی هستند؟ روشنک عجمیان نقش همسر مرا بازی می کند. ماهان عبدی هم پسر 20 ساله من است که شدیداً به اینترنت و فضای مجازی اعتیاد دارد. علی موسویان به همراه همسرش نگین معتضدی و دخترش ثمیلا شفیعی دوستان خانوادگی ما هستند. آن مدیر تولید کارنابلد هم امیر کربلایی است که از دوستان صمیمی و قدیمی آقای گردآوری محسوب می شود. همچنین سوسن پرور نقش خواهر من را بازی می کند که دکتر دامپزشک است و نقش شوهر او را عباس جمشیدی بازی می کند. به نظر شما این سریال می تواند نظر مثبت مخاطب را جلب کند؟ سه ماه است که مقابل دوربین شهرکی ها هستم. متن و سناریوی سریال را نمی گویم عالی است ولی معتقدم خوب است. همچنین کار و هماهنگی فرید و علی شب خیز نیز در کسوت تهیه کنندگی و کارگردانی بسیار خوب است. در نهایت بواسطه طنزگونه بودن مضمون آن امیدوارم که مورد پسند و خوشآیند مردم قرار گیرد. سخن پایانی بیژن بنفشه خواه؟ انتقادی از رسانه ملی دارم این است که نباید آنونس تبلیغاتی سریالی مانند شهرکی ها را از یک هفته قبل از پخش آن آغاز کند چرا که خیلی دیر است و خیلی از هموطنان به موقع از پخش سریال مطلع نمی شوند. چه بهتر است که از یکی دو ماه قبل پخش، تبلیغ سریال انجام شود تا بینندگان تلویزیون هم به نوعی منتظر پخش آن شوند. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری از نمایش 'الست' در شهرکرد دیدن کرد
انصاری و تفسیر تبیان و قصص الانبیاء است . در ابن اثر نمایشی پگاه فرج زاده، پگاه بلالی پور، حدیث صفاریان، زهرا صفری، زهرا رئیسی، صبا آل مومن، سمانه بخشیان، ستاره موسوی، سروش حبیبیان، شیرین مختارپور، فائزه نظیفی، مائده سرداری، محسن قاسمی، مسعود زیلابی، نوید جعفر زاده، نرجس کاظمی و وحید حبیبی بابادی ایفای نقش می کنند . طراح حرکت و طراحی لباس این اثر را سید مهدی حسام الذاکرین انجام داده و ...
گفت و گو با دکتر محمدتقی رخشانی از فعالان اصلاح طلب استان سیستان و بلوچستان با طرح مباحث ملی و ...
کلان امریکا را در جهان پیش می برند اما همیشه منافع حزبی و شخصی هم وجود داشته و دارد که به تبع آن برخی سیاست ها و رفتارها متفاوت می شود. به تعبیر خود ما همیشه حزب محافظه کار چاله میدونی بوده و عربده می کشیده است. آنچه امروز هم در امریکا اتفاق می افتد همین عربده کشیدن هاست که ما کم ندیده ایم، قبل از ترامپ، ریگان و بوش پدر و پسر هم بوده اند. البته یک نکته هست و آنهم این است که از گاوی که شاخ دارد و ...
دقیقی: فوتبال روی بدش را به ما نشان داد/ حقمان در این دیدار شکست نبود
به گزارش رادنیوز به نقل از سایت باشگاه خبر نگاران جوان دقیقی: فوتبال روی بدش را به ما نشان داد/ حقمان در این دیدار شکست نبود سعید دقیقی در گفت وگو با خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،درمورد نتیجه بازی سیاه جامگان مقابل پیکان بیان کرد: تیم ما امروز توانست بازی خوبی و حساب شده ای را مقابل پیکان انجام دهد.به طوری که در بیشتر دقایق بازی برتر از تیم ...
ستاره بی نظیر فوتسال ایران رسما بازیگر شد +عکس
روز نو : پیکسل عنوان نخستین سریال تعاملی ایران است که این روزها با حضور جمعی از ستاره های سینما و تلویزیون مراحل تصویر برداری اش را در تهران پشت سر می گذارد. در این سریال که تولید فاز اولش به کارگردانی محمود معظمی روبه پایان است ، وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال و ستاره فوتسال آسیا هم به عنوان بازیگر حضور دارد. نقش شمسایی در این سریال کلیدی است و بخشی از گره های قصه توسط کاراکتری که او نقش آن را بر عهده دارد ایجاد می شود. ...
احمد مهران فر مقابل دوربین مهدویان رفت
او همکاری داشت. در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیر احمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟ ...
رستاخیز یک فیلم زیرزمینی نیست
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی چشم شب روشن احمدرضا درویش در گفتگو با اکبر نبوی در نخستین قسمت سینمایی چشم شب روشن توضیحات مفصلی درباره آنچه بر فیلم رستاخیز گذشت ارائه داد و از نکاتی همچون داشتن 9 پروانه ساخت و 2 پروانه نمایش، اینکه این فیلم زیرزمینی نیست و برای تحت الشعاع قرار نگرفتن جشن هسته ای، از اکران آن صرف نظر شده و او شخص رییس جمهور را در این مسئله دخیل می داند، سخن گفت. رستاخیز یک فیلم زیرزمینی نیست احمدرضا درویش گفت: درباره رستاخیز باید بگویم که این فیلم نه تنها فیلم زیرزمینی است، حتی روی زمین هم نیست. رستاخیز یک فیلم آسمانی است و کسی که این توفیق را داشته که پیشانی خود را به آسمان دهد و چشم و گوش و خیالش را میان کواکب و معانی هستی شناسانه رها کند حتما بهره های فراوانی برده و محصول گرانبهایی برداشت کرده است. درویش ادامه داد: این فیلم محصول سینمای ایران است. آن چیزی که مربوط به شخص من می شود خیلی اندک و کوچک است در مقابل اندوهی که بر من مستولی می شود. رستاخیز محصول باغ سینمای ایران و تجمیع تجربه های سینمای ایران بوده و جمعی فرهیخته و بلندنظر عمر خود را در این کار سرمایه گذاری کرده اند اما این فیلم در شرایطی قرار گرفته که این پرسش بزرگ درباره اش مطرح است. امیدوارم رستاخیز ششمین وزیر فرهنگ را تجربه نکند! این فیلمساز افزود: از سال 63 مبانی این فیلم شکل گرفت. وزیر محترم جدیدی که تشریف آوردند پنجمین وزیری هستند که رستاخیز تجربه کرده. من از شخص ایشان سوال می کنم از زیر مجموعه خود سوال کنند و گزارش بخواهند چرا فیلمی 5 وزیر عوض شده و این مسیر ادامه پیدا کرده و به ایشان رسیده؟ امیدوارم آرزوهای سازندگان به وزیر ششم نکشد اما اگر بکشد بر عزم خود راسخ هستند. رستاخیز 9 سیمرغ بلورین جشنواره سی و دوم فجر را گرفت/ وزارت ارشاد مرا به مراسم رونمایی فیلم دعوت کرد وی تأکید کرد: رستاخیز بهترین فیلم جشنواره سی و دوم شد و سیمرغش را به تهیه کننده دادند. بهترین کارگردانی از آن من شد که آن را به بازیگر فیلم هدیه دادم و در مجموع این فیلم 9 سیمرغ بلورین گرفت. مراسم رونمایی آن توسط وزیر سابق ارشاد برگزار شد و اربعین سه سال پیش من به سینما فرهنگ دعوت شدم. آقای جنتی در آن مراسم خصوصیات این فیلم را مطرح کردند و آن را امید تازه ای در سینمای ایران دانستند که جریانی در بین شیعه ایجاد خواهد کرد. شاخص های تولید رستاخیز چه بود؟ درویش یادآور شد: فیلم رستاخیز از ابتدای امر مبانی و سه چهار شاخص داشته است که به انها اشاره می کنم. اول اینکه تلاش شده در شان و در قامت بلند فضای عاشورایی حرکت کند. دوم اینکه این فیلم به لحاظ سرمایه گذاری بر بخش خصوصی متکی بوده و از بیت المال استفاده نشده است. حتی ریالی. سوم بنا بود فیلم محدود به مرزهای داخلی نباشد. همانطور که نام سیدالشهدا علیه السلام و قیام ایشان جهانی است، این فیلم هم بتواند فراتر از مرزهای ملی حرکت کند. نکته سوم نسبت این فیلم با عمود خیمه شریعت و مراجع عالی قدر و اهمیتی که تشخیص آنها برایمان داشت است. شاخص دیگر این بود که در این اثر مسائل سیاسی و جناحی و دسته بندی های رایج وجود نداشته باشد. موضوع مربوط به همه نهله ها و افکار و اذهان است و قابل دسته بندی در یک جریان خاص نیست. وی تصریح کرد: در چهار پنج موردی که عرض کردم در جایی شاید قصوری صورت گرفته باشد از جمله وجه کیفی فیلم که آن را بنده برعهده میگیریم. ما در زمینه شاخص ها و خطوط قرمز، ذره ای کوتاه نیامدیم و نه تنها ریالی از بیت المال هزینه نشده، بلکه فیلم با سرمایه خارج از مرزهای ایران ساخته شده است. معذورم بگویم چه کسانی فیلمنامه را خواندند و مرا مورد تفقد قرار دادند درویش درباره نقش مراجع دینی در تولید این اثر توضیح داد: اگر با نگاه کارشناسانه به همین دقایق از فیلم که در برنامه پخش شد بنگریم در می یابیم این فیلم نمی تواند بدون مشاوره در همه ابعاد ساخته شده باشد. من از اسم بردن پرهیز می کنم اما وقت زیادی برای ارائه گزارش و ارائه آنچه که می خواهد اتفاق بیفتد گذاشته شد، من معذورم از اینکه بگویم متن توسط چه کسانی خوانده شده و من بارها مورد تفقد قرار گرفتم. به غیر از کسانی که اسامی شان در تیتراژ فیلم است چنین فیلمی بدون ارتباط با کارشناسان زمینه های فقهی، تاریخی و... نمی تواند ساخته شود. چنین فیلمهایی برای رسیدن به عمق بهتر و کیفیت بهتر به لحاظ بار معنوی که دارند، نیاز دارند این ارتباطات را داشته باشند. وی ادامه داد: یکی از مسئولیت های مدیریت فرهنگی، ایجاد پل بین سازندگان فیلم، افرادی که با هر نیتی تلاش می کنند به این عرصه های جدی نزدیک شوند، با مدیریت فرهنگی است که باید پل ارتباطی را به صورت نهادینه ایجاد کند. یکی ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با متخصصان و عالمان دینی برای رسیدن به عمق معنایی ماجرا و دیگری رعایت قوانین است و چنین فیلمهایی باید نعل به نعل با قوانین همراه باشد. رستاخیز 9 پروانه ساخت دارد! درویش یادآوری کرد: رستاخیز 9 پروانه ساخت دارد و 9 سال که طول کشیده سال به سال و دولت به دولت پروانه ساخت آن تمدید شده است. وقتی رستاخیز در شورای پروانه ساخت تایید می شود یعنی فیلمنامه تایید شده است. شورای پروانه ساخت فقط مجوز اداری نیست بلکه یک محتوا را تایید می کند. وقتی دولت های مختلف نسبت به اهمیت تولید این فیلم صحه گذاشته اند و قراردادهای ما با دو کشور خارجی مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد است، معانی دارد. فیلمی با دو پروانه نمایش، با مدیریت پخش حوزه هنری و تبلیغات گسترده از تلویزیون وی تصریح کرد: وقتی فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید معنی اش این است که شورای انتخاب دیده اند. وقتی دو پروانه نمایش رسمی با مهر وزارت ارشاد به فیلم داده می شود که یکی مربوط به نسخه کوتاه و دیگری ...