سایر منابع:
سایر خبرها
اسعدیان: بلد نیستم فیلم بدون قهرمان بسازم
اجتماعی نگاه کنم، به بازخوردهایش توجه کنم آن موقع است که پا را یک قدم فراتر گذاشتم و به یک معضل اجتماعی پرداخته ام نه یک گزارش اجتماعی. امسال علاوه بر یک روز بخصوص که کارگردانی اش را به عهده داشته اید و در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارید، ردپای شما را در چند فیلم دیگر هم می توان دید. دستکم در فیلم سارا و آیدا که به همکاری همیشگی تان با مازیار میری ادامه داده اید و در ...
مردمی که مرغ مُرده می خورند اما عزت خود را نمی فروشند +تصاویر
دراماتیک گفتمان غالب جشنواره سی و پنجم و بدون تاریخف بدون امضا یکی از سرآمدهای این گفتمان است. اگر چهارشنبه 19 اردیبهشت مثل نگینی درخشان، به وجه مسلط گفتمان سینمای ایران بدل می شود تنها دلیلش تاکید بر عهد سوم زندگی ایمانی و چهارچوب ارائه حکمت صدرایی است.خالقان چهارشنبه 19 اردیبهشت با همان جهد دراماتیک مزین، گفتمان ویژه خودشان را مبتنی بر عهد سوم منتج از حکمت صدرایی به خوبی در قالب قصه دیگری، با ...
بنیاد مستضعفان پاسخگو باشد؛ چرا نفسِ نرگس آبیار از نفس افتاد؟
، از همان اول مشخص بود که این فیلم آنگونه که شایسته و بایسته است، مورد اقبال عموم قرار نخواهد گرفت. زیرا که "نفس" نه تنها از فیلمنامه رنج می برد بلکه از کارگردانی، صد چندان فیلمنامه ضعیفش، خسته و رنجور است بطوری که در برخی سکانس های فیلم، صرفا خیل عظیم سیاهی لشکر و طراحی صحنه به داد فیلم رسیده است و کارگردانی در حد یک مستند گزارشی ابتدایی می باشد. اما همه این موارد را اگر نادیده بگیریم ...
از بازی در فیلم "دعوتنامه" متاسفم
...: بازیگر فیلم "آباجان" گفت: وقتی اثری ساخته می شود همه اثر را به فیلمنامه منتسب می کنند و نمی دانند این فیلمنامه تا لحظه تولید تا چه حد دچار تغییرات شده است و همه چیز را بر گردن فیلمنامه می اندازند. حمیدرضا آذرنگ یکی از پرکارترین بازیگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با میزان، در خصوص انتخاب فیلمنامه از سوی بازیگر گفت: فیلمنامه اولین قراردادی است که یک بازیگر با اثر می ...
بسیار توصیه کردند که از ساخت این فیلم منصرف شوید
ایران آنلاین / ماه گرفتگی به کارگردانی مسعود اطیابی و هادی انباردار در بخش سودای سیمرغ سی وپنجمین فیلم فجر قرار دارد. این اثر به رویدادها و حوادث سال 88 می پردازد. کامبیز دیرباز، سارا خوئینی ها، فریبا کوثری و... در این فیلم بازی کرده اند. آنچه می خوانید گفت وگوی ما با تهیه کننده و کارگردان این اثر است. باتوجه به این که در این سال ها تجربه بسیاری در حوزه سینما کسب کرده اید، به چه علت ...
نشست پرسش و پاسخ فیلم سوفی و دیوانه
وب سایت آی سینما: نشست خبری فیلم سینمایی سوفی و دیوانه به کارگردانی مهدی کرم پور شب گذشته در کاخ جشنواره فیلم فجر برگزار شد. در این جلسه امیر جعفری بازیگر، مهدی سجاده چی فیلمنامه نویس و مهدی کرم پور تهیه کننده و کارگردان سوفی و دیوانه در مورد این فیلم صحبت کردند. امیر جعفری در بخش پایانی این نشست کنایه هایی را به مسعود فراستی منتقد برنامه هفت زد و گفت بسیاری از تماشاگران بعد از تماشای تنها دقایقی ...
دو نقد بر فیلم آباجان در جشنواره فجر آباجان ی که نیست/ انتظار به سطحی ترین شکل ممکن!
سرویس فرهنگی فردا: فیلم آباجان ساخته هاتف علیمردانی با بازی فاطمه معتمد آریا، شبنم مقدمی، سعید اقاخانی و حمیدرضا آذرنگ در روز چهارم جشنواره فیلم فجر برای خبرنگاران و منتقدان به نمایش در آمد. در ادامه نوشته دو منتقد پایگاه خبری فردا برای این فیلم را می خوانید: به سطحی ترین شکل ممکن! محمد مهدی شیخ صراف در آباجان همه چیز در یک خانه می گذرد. خانه ای در دهه 60 که البته ...
روند استقلال روبه رشد شد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شاهین بیانی در خصوص عملکرد آبی پوشان در دیدار با ماشین سازی تبریز گفت: شرایط جوی و زمین بازی به شکلی بود که اصلاً نمی شود در مورد مسائل فنی صحبت کرد، ولی استقلال برد باارزشی به دست آورد و این می تواند در ادامه راه کمک حال تیم باشد. وی درخصوص درخشش آبی پوشان در سه مسابقه اخیر با زدن 9 گل، گفت: این اتفاق هم به سود منصوریان است، هم به سود استقلال. امسال ...
قطبی زاده: ابد و یک روز شروع ژانر نکبت در سینمای ایران بود/ فراستی: آباجان قابل تحمل نیست
...> نقد فیلم های روز چهارم جشنواره فیلم فجر هفت در ادامه با حضور مسعود فراستی و سعید قطبی زاده به نقد و بررسی فیلم های روز چهارم جشنواره فیلم فجر پرداخت. سعید قطبی زاده درخصوص فیلم سینمایی کوپال ساخته کاظم ملایی گفت: کوپال فیلم عجیبی بود. اما احساس کردم فیلم با وجود زحمت های کارگردان فیلم اولی، رخدادها خیلی مناسب با ظرفیت های زمانی فیلم نیست. بخاطر همین در میانه فیلم بسیار کش می آید. بنظرم ...
نگاهی به فیلم جدید رامبد جوان در فجر
فیلم نگار ساخته جدید رامبد جوان را می توان از منظرهایی چون حال و هوای معماگونه، بازی های آن و قصه ای که دستمایه روایت قرار گرفته است مورد توجه قرار داد. به گزارش شاینا ؛ فوژان احمدی فعال رسانه ای در یادداشتی مروری بر فیلم نگار ساخته رامبد جوان داشته است. این فیلم که در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد شامگاه سه شنبه 12 بهمن در برج میلاد به عنوان کاخ رسانه ای جشنواره به ...
کیمیایی و پولاد در مقابل همه
تغییرات قاتل اهلی بدبین است و می گوید احتمالا به نقشش در فیلم ضربه خورده. حاشیه های قاتل اهلی مسعود کیمیایی همچنان ادامه دارد. تغییرات او در فیلمنامه بعد از اعتراض تهیه کننده، حالا صدای ستاره های فیلمش را هم درآورده است. بعد از پرویز پرستویی، این بار امیر جدیدی شوکه از اتفاقاتی است که برای تنها فیلمش در جشنواره سی و پنجم رخ داده. البته او هنوز فیلم را ندیده، اما می گوید: راستش آقای پرستویی ...
از افتادن به دام کلیشه ها در آباجان تا فیلمی در نقد بی عدالتی و تأثیرات مانور تجمل بر جامعه / داودنژاد ...
حامد یامین پور - گروه فرهنگی رجانیوز: چهارمین روز را می توان روز غافلگیری دانست. هر سه کارگردان فیلم های مهم روز گذشته مخاطب و اهالی رسانه را غافلگیر کردند. اتفاقی که شاید مهم ترین آن مربوط با علیرضا داودنژاد و فیلم فِراری باشد. اثری که توانست توجه های زیادی را به خود جلب کند و باعث شود بار دیگر منتقدین و نویسندگان سینما برای گفتگو در خصوص یک فیلم رغبت پیدا کنند. آباجان / دست و پا زدن ...
پوست اندازی خطرناک
بودن فضای فیلم های من صحبت می کنند. آنها درحالی از وجود بحران های غیرعادی سخن می گویند که گویی به نظرشان زندگی، یک قصه آرام و یکنواخت است. برای کسی چون من که از چهل سالگی در این فیلم ها عبور کرده اصلا بیشتر از آنچه باید ناسازگاری و بحران وجود ندارد. خانواده ای که من در فیلم هایم مورد توجه قرار می دهم فارغ از طبقه اجتماعی که دارد، بخشی از جامعه من است. گویی من ذره بینم را برمی دارم و آن چیزهایی را ...
نگاهی به پنج فیلم نمایش داده شده در سه روز نخست جشنواره
جشنواره فیلم فجر | هفت روز خبر | اگر قدرت تحمل و درک شخصیت نسل جوانی را داشته باشید که اوضاع اجتماع پیش رویش او را به سمت یک لاقیدی، بی نظمی و آنارشیسم سرخوشانه کشانده است قطعا از فیلم خوشتان خواهد امد. کاوه صباغ زاده در اولین اثر بلند خود داستان زوج جوانی را تعریف می کند که زندگی شان کم کم دچار یک رخوت و رکود آزار دهنده می شود و این وضعیت در کنار مشکلات به ظاهر بی اهمیت و ریشه ای زمینه ساز حوادث ...
آشوب بازیگر معروف خبرساز شد
...> به هرحال آدم برای اولین کار سینمایی اش حال و هوای عجیبی دارد، البته من با کار تصویر بیگانه نبودم و قبلا در تلویزیون در کار آقای حسن فتحی بازی کرده بودم. خوشبختانه آقای رضا کیانیان که در فیلم سینما سینماست بازی می کردند، بسیار درجه یک بودند و هستند و حواسشان به حضور و بازی من بود. چون ایشان کارهای تئاتری مرا دیده بود. ضمن این که من یک سال قبل از این فیلم، جایزه بهترین جشنواره تئاتر فجر را گرفته ...
روز سوم، روز فیلمسازان زن
نعمت الله، مهدی کرم پور، مازیار میری، مسعود کیمیایی، منوچهر هادی و جوانان امتحان پس داده ای چون محمد حسین مهدویان و همچنین امیدواری به غافلگیری های چشمگیر فیلم اولی هایی همچون منیر قیدی می توان امید داشت ضرباهنگ اشتیاق برای تماشا و شنیدن و گفتن از سینما شتاب بیشتری بگیرد و سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از رخوت چند روز اول بیرون بیاید و بواقع رنگ بهار سینما بگیرد. علاقه مندی فیلمسازان زن ...
ویلایی ها همه را غافلگیر کرد +تصاویر
به گزارش ، در روز سوم جشنواره، دو فیلم از دو کارگردان زن با موضوع دفاع مقدس و حواشی آن در کاخ جشنواره به نمایش درآمد. اما فیلم ویلایی ها، غافلگیری بزرگ امسال بود، فیلمی زیبا و شکوهمند از حماسۀ زنان در دوران دفاع مقدس که فیلم اول سازنده اش به حساب می آید. در این روز، فیلم های ماجان(رحمان سیفی آزاد)، دریاچۀ ماهی(مریم دوستی)، ویلایی ها(منیر قیدی) و نگار(رامبد جوان) در سالن همایش های برج میلاد به ...
قلاب فیلمنامه باید درگیرم کند
چطور شد که حضور در زیر سقف دودی را پذیرفتید؟ سابقه خانم درخشنده و دغدغه های اجتماعی ایشان برای همه روشن است. مسلما هر بازیگری دوست دارد با کارگردانان حرفه ای در سینما کار کند. وقتی فیلمنامه زیر سقف دودی را خواندم، از کلیت کار و نقش خوشم آمد و در جلساتی که با خانم درخشنده داشتیم، به این نتیجه رسیدم که می توانم از عهده کار برآیم. در این فیلم نقش اصلی را بازی می کنید؟ نه ! در زیر سقف دودی، نقش اصلی ندارم اما این را هم بگویم که نقش اول یا دوم برایم اهمیت ندارد. آنچه مهم ...
بسته های تکراری سینمای ایران
است که در زمان جنگ در شهرکی ویلایی در اندیمشک زندگی می کنند و هر لحظه از زندگی شان آکنده از عشق، صبوری، خطر و دلاوری است. قیدی برای این فیلم دست به پژوهش زده که نتیجه آن همذات پنداری خوب تماشاگر با داستان و زنان این قصه است. فیلم را می توان حاصل نگاهی زنانه به جنگ و زنان جنگ دانست که تاکنون کمتر به خلوت آنها راه پیدا کرده ایم. از این رهگذر، با موقعیت هایی ناب از حریم زنانه و با روایت هایی تازه از ...
هیجان یک فیلم اولی برای حضور در جشنواره فجر/آرزوی پدرم برآورده شد
هایی که در روزهای اول دیده اند در خاطرتشان نباشد، وجود دارد. نکته دیگر بحث سیمرغ مردمی است. چرا همه 44 فیلم که تعدادی از آنها اصلا در بخش مسابقه حضور ندارند باید در بخش سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران حضور داشته باشند؟ اگر مردم به یک فیلم از بخش خارج از مسابقه بیشتر رای دادند اینگونه هیات انتخاب جشنواره زیرسوال می روند. من در جایی دفاع کردم و گفتم خوب است که آقای ...
“گیتا” نمایی از معضلات اجتماعی در فرآیندی خانوادگی
امیر با بازی حمیدرضا آذرنگ ، زوج دوست داشتنی قصه گیتا هستند که پس از سپری کردن عمرشان به بهای بزرگ کردن متین، تنها فرزندشان، اکنون او را به خارج از ایران فرستاده اند تا ادامه تحصیل دهد. گیتا و امیر هر روز با متین ارتباط تصویری و تلفنی دارند، از حال هم جویا می شوند، در جریان جزئیات زندگی هم هستند، با هم گپ می زنند، شوخی می کنند و ... درواقع بعد مسافت، مانعی برای صمیمت بین آن ها نیست. جریان ...
ویلایی ها اولین فیلم قابل تماشای جشنواره امسال بود/ ماجان یک فیلم هندی به شدت ضعیف با موسیقی آزاردهنده
...؛ 2 مشکل اصلی سینمای ایرا منصور لشکری قوچانی، تهیه کننده سینما میهمان هفت شد. وی درخصوص جشنواره امسال گفت: بد است که آدم بگوید تا روز سوم هنوز فیلم خوب ندیده ام. مشکل اصلی همه این فیلم ها، فیلمنامه است. متاسفانه من به عنوان تهیه کننده اول باید یقیه خودم را بگیرم و بعد دیگران. ضعف هم مشخص است. بدون وقت گذاشتن روی فیلمنامه و پرداخت خوب روی صحنه رفته اند. بنظرم سینمای ایران دو ضعف اصلی ...
گفت و گو با بازیگر دهه هفتادی در جشنواره فجر امسال
هر چیزی برایم مهم بود گروهی که مهدی کرم پور دور خودش جمع کرده بود گروهی آرام و صمیمی بودند. به عنوان بازیگری که از تئاتر کارش را شروع کرده چقدر طول کشید تا بتوانی با مختصات بازی جلوی دوربین کنار بیایی؟ سوفی و دیوانه ، اولین تجربه من جلوی دوربین نبود. چون فیلم کوتاه زیاد کار کردم اما اولین تجربه حرفه ای ام بود. وقتی جلوی یک دوربین حرفه ای قرار گرفتم، اول خیلی برایم دست و پاگیر ...
جشنواره فجر35: واکنش های ضد و نقیض خبرنگاران به مانی حقیقی در نشست خبری فیلم نگار
سینمای ایران استفاده از ویژوال افکت هنوز ناشناس است و جا دارد که آن را بهتر یاد بگیریم. به هر حال تجربه کردن آن اولین بار برای من کیف خاصی داشت. ر امبد جوان در ادامه در باره انتخاب فیلمش برای بخش هنر و تجربه گفت: راستش را بخواهید نمی دانم. بعد از اینکه فیلم را دیدند، به من زنگ زدند و این بخش را برای نمایش فیلم پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم. هیچ تحلیلی پشت قضیه نبود. او ...
نشست رسانه ای 2 فیلم زنانه
. از زمان نگارش تا ساخت ده سال طول کشید چون کسی تهیه کنندگی این فیلم را قبول نمی کرد. طناز طباطبایی نقش اول زن این فیلم در مورد ویلایی ها گفت: وقتی منیر قیدی ده سال پای ایده ایستاد، از قبول نقش خودم مطمئن تر شدم و فکر می کنم که جای همه ما در فیلم درست بود. او ادامه داد: ما فکر نمی کردیم که این اتفاق خوب برای فیلم بیفتد. از سعید ملکان و منیر قیدی تشکر می کنم که باعث شدند یکی از ...
یادداشت های روزانه جشنواره فجر /نگار /حرفی که نصفه ماند
کند . اما ، داستان ادامه دارد . نوبت به نگار می رسد . نگار در عالم خواب و بیداری با روح پدرش ملاقات می کند . پدر چکی را در دست او می گذارد و حرف هایش با حرف های نگار یکی می شود . نگار که از این عالم بیرون می آید ، چک مچاله شده را میان مشت خود پیدا می کند . حالا وقت آن است که مخاطب گمانه های قبلی اش را خط بزند و باور کند مشغول تماشای یک فیلم ماورایی است . این هم نیست . نگار که حالا به نوعی پدر است ...
بر بال سیمرغ
ویلایی ها ؛ یک قصه خوب از زنان مرد نویسنده: منیر قیدی، ارسلان امیری کارگردان: منیر قیدی بازیگران: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، ثریا قاسمی، امیرعلی ایمان وند، علیرضا داوری، آناهیتا افشار، صابر ابر، هستی فرتوتی، فریما کهنمویی به قول سعید قطبی زاده اتفاق مبارکی است که ما در این یکی دو سال فیلم های خوبی را می بینیم که حتی نام فیلمساز آنها را نمی شناسیم. منیر قیدی ...
معمای شاه نمیتواند شناسنامه انقلاب باشد
...؛ هیچ ربطی هم به اینکه تولید تلویزیون باشد و سینما و قصه هایی با محتوای خاص، ندارد. پس خواهشا فکر نکنید من از معمای شاه متنفرم! شما به قول معروف، یک درصد فکر کنید کسی که از اساس مخالف مضمون معمای شاه باشد؛ مگر می شود این اثر را مثلا خوب بداند و ازش تعریف کند و این حرف ها. من هم همینطورم شاید، البته متقابلا؛ یعنی همه جوره مخالف فیلم های ضدمذهبی ام چه خوش ساخت باشد و چه بدساخت. پس الکی ...
هیاهو برای هیچ
را خسروان دانستند. اگرچه من تردید ندارم فیلم ما حداقل از هفت، هشت فیلم بخش مسابقه از جهات مختلف بهتر هست اما خب می دانیم که با آن ترکیب، خواستند دق دلی خانه سینما را دربیاورند. بهزاد فراهانی هم در نشست پرسش و پاسخ دعوتنامه گفت که بازی دختر بزرگش حرف ندارد. او که به عنوان مهمان به این نشست آمده بود، در میانه جلسه ناگهان گفت: خوب است اگر نقدی به یک اثر داریم، کاش با بیان فرزانه تری اظهار کنیم ...
حاشیه و متن جشنواره فیلم فجر /روز سوم، روز فیلمسازان زن
شامگاه دوازدهم بهمن ماه با صف بلند تماشاگران، حضور سینماگران شناخته شده، تشویق ممتد حاضران در سالن همایش های برج میلاد و نشست های خبری پربحث و البته با حاشیه، سکوت جشنواره فیلم فجر شکسته شد و برج میلاد شور و شوق جشنواره را گرفت. حالا با نزدیک شدن به زمان نمایش آثار فیلمسازانی چون همایون اسعدیان، حمید نعمت الله، مهدی کرم پور، مازیار میری، مسعود کیمیایی، منوچهر هادی و جوانان امتحان پس داده ای چون ...