سایر منابع:
سایر خبرها
لاوروف خواهان اعزام فوری بازرسان بین المللی به سوریه شد
، عینی و به دور از هرگونه غرض ورزی تاکید کرد. وی همچنین از بازرسان بین المللی خواست که از پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص سوریه که به ادعای کارشناسان غربی تسلیحات به کار رفته در حمله خان شیخون در آنجا با مواد شیمیایی پر شده اند، بازدید کنند. لاوروف گفت سازمان منع تسلیحات شیمیایی در تحقیقات درباره حمله شیمیایی ادعایی در خان شیخون استان ادلب سوریه تا حدودی مرموز عمل می کند.
عکس یادگاری روحانی با دستاوردهای دولت قبل!
ملت شریف ایران به واسطه معرفی دست آورد های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در پارس جنوبی را در سر داشته باشد، سودای جلب آرای مردم عزیزمان آن هم به روش غیرصادقانه و ناصحیح برای اخذ رای ریاست جمهوری را در سر دارد. لازم بذکر است نگاه بخشی نگری وزارت نفت در دولت فعلی و معطل نگه داشتن شروع احداث خطوط اصلی شبکه اتصال گاز(IGAT11, IGAT10-IGAT9) باعث گردیده است علیرغم بهره برداری از فاز های جدید پارس
همه آنچه که باید درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بدانیم
اتهام فیون همسرش را به عنوان معاون خودش تعیین کرده و ماهانه به او حقوق پرداخت می کرده. من اینجا نمی خواهم وارد مسائل قضایی و حقوقی شوم چون می دانم که فیون حتما تبرئه می شود اما نکته مهم این است که وقتی افکار عمومی فرانسه مقابل چنین جو تبلیغاتی قرار می گیرند به شدت تحت تاثیر واقع می شوند و کاندیدایی که مورد اتهام واقع شده به سرعت پایگاه اجتماعی اش را از دست می دهد، این در حالی است که همه نمایندگان
ثبت نام افراد بی نام ونشان برای ریاست جمهوری، حریم شکنی است/ثبت نام این افراد باعث خنده و شادی و مسخره ...
قید شده است که بعد از رهبر، رئیس جمهور دومین رجل مملکت است و در قانون به صراحت آمده است که رئیس جمهور باید رجل سیاسی و مذهبی و متدین و مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و شهرت و امانت دار و اهل تقوی و تابع مذهب رسمی کشور باشد؛ اما ما مشاهده می کنیم هرساله به شوخی مردم را سرگرم و به خاطر آنکه چهار نفر بخندند رجال مملکت را خرد می کنند. امام جمعه پاوه سپس به بیان نظرات عده ای از این افراد
انتقاد شدید قالیباف از روحانی/ بذرپاش ثبت نام نکرد
از اتاق بیرون بگذارند و به میان مردم بروند از واقعیت های ملموس جامعه تصویر دقیقتری پیدا می کنند و مشخص می شود تنها 4 درصد جامعه از وضع موجود راضی هستند. قالیباف اظهار کرد که اگر آقای رییس جمهور در میان مردم بودند می دانستند مردم ساعت ها کار می کنند و به جای آنکه از روی آمارهای کاغذی سخن بگویند مردم می پرسند چقدر شعار، چقدر وعده، و چقدر حرف؟ شهردار تهران با بیان این که در میان
یک کشور همواره نیاز به قدرت بازدارنده دارد / نیروهای مسلح نیاز به بازسازی و تقویت بزرگ دارند
است، گفت: دستیابی به موشک زمین به زمین، خواست ملت ایران بود چرا که در دوران دفاع مقدس، زمانی که صدامیان مناطق مختلف کشور را با موشک مورد حمله قرار می دادند، ملت از ما خواستند و شعار سر می دادند که موشک جواب موشک . روحانی خاطر نشان کرد: ما امروز مغروریم و به فرماندهی کل قوا، صنعت دفاعی، نیروهای مسلح، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و مردم خود افتخار می کنیم. رییس جمهور گفت: رهبر
حمایت فرهنگیان مشروط است به آنکه به نفع کاندیدای نهایی جبهه مردمی کنار روند
کشور و حاکمیت تفکر جهادی و دلسوز ملت، تمام توان خود را به کار گیرند ، افزود: موضوعی که امروز به خاطرش جمع شدیم، فرهنگیان و انتخابات ریاست جمهوری است و می خواهیم با هم اندیشی و خرد جمعی به این موضوع دست پیدا کنیم که فرهنگیان چگونه می توانند در انتخاب رئیس جمهور آینده موثر باشیم. وی افزود: فلسفه برگزاری نشست هم افزایی نخبگان فرهنگی در انتخاب دولت آینده ، دستیابی به تحلیلی عمیق تر از شرایط
تنها مهندس نماینده ساز، اعترافی صادقانه اما... (کنکاشی در مصاحبه اخیر آقای اسماعیل دوستی)
محمد جواد (عرفان) آزادبخت/ میرملاس: امام خمینی: انتخابات در انحصار هیچ کس نیست ،نه در انحصار روحانیون نه در انحصار احزاب .... انتخابات مال همه مردم است. مقام عظمی ولایت: مراقبت از رای هر ایرانی واجب شرعی و اسلامی است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه نتیجه آرا مردم [...] محمد جواد (عرفان) آزادبخت/ میرملاس: امام خمینی: انتخابات در انحصار هیچ کس نیست ،نه در انحصار روحانیون نه در انحصار احزاب .... انتخابات مال همه مردم است. مقام عظمی ولایت: مراقبت از رای هر ایرانی واجب شرعی و اسلامی است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه نتیجه آرا مردم نیز مظهر کامل حق الناس است و همه باید در مراقبت و دفاع از آن تلاش کنند. مهندس! دوستی: تنها نماینده ادواری که در لرستان نماینده می سازد من هستم. دو دوره است که من ملکشاهی را بالا میکشم . متعقدم اصلاح طلب ها در خود زنی خیلی تبحر دارند. وزیر کشور: قبل از این گفته ام پول های کثیف می تواند در همه عرصه ها از جمله انتخابات وارد شود ما لایحه ای دو فوریتی اماده کردیم و به مجلس نهم فرستادیم اما مجلس آن را به بعد موکول کرد . گرچه تصمیم گرفته بودم حداقل از جانب خودم درباره تراژدی انتخابات 7 اسفند دیار طرهان بزرگ چیزی ننویسم تا شاید قدری آن زخم عمیق التیام یابد. اما با مطالعه مصاحبه اقای اسماعیل دوستی با پایگاه خبری و تحلیلی دیدبان ،نشر شده در سایت خبری هنجس و اعتراف به نقش سردار سازندگیش در دو دوره نمایندگی آقای ملکشاهی ما را به کنکاش این نوشتار مجبور نمود. 1_آرمان های انقلاب: من فرزند نسل سوم انقلابم ،اوضاع قبل از انقلاب را ندیده ام بعد از انقلاب هم حتی سعادت دیدن رشادت های نسل اول انقلاب در دفاع از آرمان های انقلاب را ندیده ام ، اما در کتاب های دوره تحصیلی و در نقل قول فرزندان باقی مانده از نسل اول انقلاب از جمله پدرم آموخته ام که رژیم شاهنشاهی ،در تمام زمینه ها برای مردم ایران ارزش قائل نبودند، تعیین سرنوشت سیاسی ،اقتصادی ،علمی و حتی برنامه های فرهنگی در دست اجانب بوده، رای و نظر مردم در سرنوشت خویش جایگاهی نداشت ، اکثریت نمایندگان قلابی مجلس توسط امرای ارتش ، و سازمان مخوف ساواک یا سفارتخانه های آمریکا و انگلیس بر مردم تحمیل می شدند. این تحقیر مردم سبب شد تا نامه مورخه 43/11/29 جمعی از علما از جمله مقام معظم رهبری و شادروان آیت الله هاشمی رفسنجانی به هویدا نخست وزیر وقت نگاشته شد که در بخشهایی از آن آمده است: جناب آقای نخست وزیر ،متاسفانه در سال های اخیر اقداماتی بر خلاف قوانین اسلام و قانون اساسی در این کشور مذهبی انجام یافته که موجبات ناراحتی عموم طبقات را فراهم آورده و فاصله عمیقی بین ملت و هئیت حاکم ایجاد کرده است ملت و هئیت حاکم که باید متفقا در پیشرفت و عظمت دین و تعالی کشور بکوشند و با اعتماد و حسن اطمینان به یکدیگر در زمینه واحدی فعالیت کنند با کمال تاسف هر دولتی که روی کار آمده،بجای اینکه به این اختلاف خاتمه دهد آن را شدید تر و احساسات ملت را علیه هئیت حاکمه بر افروخته تر نموده است. نمی دانیم ،متصدیان امور چه می کنند و در نظر دارند این مملکت را به کجا بکشانند . آیا در این مملکت (به اصطلاح دینی و مشروطه) مردم حق هیچگونه اظهار نظر در سرنوشت خود باید نداشته باشند. خفقان ، محدودیت، سانسور تفتیش عقاید از یک طرف ، شکست اقتصادیات و تصاعد کمر شکن زندگی از طرف دیگر، ملت را از پای در آورده و اگر کسی از وضع موجود اظهار نارضایتی کند، سیاه چال زندان و سپس حکم دادستانی نظامی زندگی تیره او را تیره تر می نماید. آخر کدام گوشه جهان تا این حد فشار، اختناق ،حبس ،زجر و شکنجه و ترور افکار بر مردم حکومت میکند . در کدام کشور مراجع و علمای دینی ، سخنگویان مذهبی ،روشنفکران ،اساتید دانشگاه،بالاخره طبقات فعال کشور حق اظهار نظر در شئون اجتماعی خود ندارند. در جهان امروز کجا معمول است، عده ای مطلق العنان حاکم مطلق بر جان و مال و ناموس مردم باشند و کسی حق فریاد و تظلم نداشته باشند .... ایا این قسم حکومت در بین ملل نیمه وحشی آن هم در دوران حکومت فردی از پست ترین حکومت ها شمرده میشده است..... و بالاخره اگر کسی خواست با استفاده از حق قانونی خود در شئون کشور اظهار نظر نماید باید در سیاهچال زندان زندگی کند و با محرومیت های همه جانبی دست به گریبان باشد...... آقای مهندس! برای نابودی این رژیم با گوشه ای از آن اوصاف، رنج ها ،شکنجه ها، کشیده شده، خون های پاک زیادی بر کف خیابان های کشور جاری شد، برای دفاع از کیان کشور و آرمان های انقلاب فرزندان نخبه و دلاور مردان پاک باخته فراوانی از جمله عموی شهیدم که همکلاسی شما بود و به خوبی می دانید که او که بود، جان خویش را هدیه نمودند تا امثال شما که در بحبوحه پیروزی انقلاب دانش آموز سال دوم دبیرستان بودید وبه گفته برخی فرهنگیان اهل قلم همکلاسیت از پاره شدن عکس شاه آزرده خاطر میشدید ،برای مردم نماینده نسازند و دو دوره نماینده بالا نکشند.اینکه با قهقه آنچنانی اعلام میکنیدتنها نماینده ادواری هستید که در استان لرستان نماینده مجلس می سازید و در اصل بیان میکنید سرنوشت مردم در ید قدرت و ثروت من است، کاهش قدری به هزینه ای که رهبران انقلاب و فرزندان این سرزمین با طوفان انقلاب برای نابودی این طرز فکر پرداخته اند، آگاهی داشتید. این نوع قهقه....... خیانت به خون شهدا ،اندیشه امام راحل (ره) که میزان را رای ملت تبیین فرموده و جفا در حکم شرعی مقام معظم رهبری است که نتیجه آرا مردم را مظهر کامل حق الناس اعلام فرموده اند .حتی توهین بزرگ در حق کسی است که در مجلس بر صندلی رئیس کمسیون قضایی تکیه زده است، کاش به خوبی در این گفته تدبیر می کردید که مفهوم من دو دوره او را بالا کشیده ام از نظر عرف سیاسی چیست و بعد از این گفته چه جایگاهی برای او باقی می ماند. پس جناب مهندس! هرگونه خیانت به رای مردم و حتی شائبه خیانت به رای مردم و عدم وجود رقابت های انتخاباتی عادلانه ، هم خیانتی نابخشودنی به اصل و آرمان های انقلاب است و هم جفا به خرد جمعی که زمینه ساز سرکوب آزادی اندیشه و عزلت نخبگان فکری و سیاسی و زمینه ساز سلب اعتماد مردم به کار گزاران نظام است که این اعتماد بزرگ ترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 2_ خیانت به اصلاح طلبان: در جواب پرسش امکان جز لیست اصلاح طلبان نرفتن گفته اید ، مگر من به اصلاحات خیانت کرده ام که جزء لیست نباشم و در لیست قرار گرفتن را حق مسلم خویش دانسته اید در این باب چند نمونه ذکر میکنم و قضاوت را به خوانندگان فهیم واگذار میکنم، الف): بخوبی می دانید که برای اولین بار در انتخابات اسفند 94 اصلاح طلبان طرهان بزرگ به اجماع کم نظیری رسیده بودند ، و بخوبی می دانید که زمانیکه کاندیدای نهایی اصلاح طلبان دانشجوی اصفهان و نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه بود ، شما آن موقع دانش آموز سال دوم دبیرستان بودید که با روح لطیفتان از پاره شدن عکس شاه اشکتان در می آمد و اقای ملکشاهی دانش آموز سال اول دبیرستان بودند . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان در جهاد سازندگی در هئیت واگذاری زمین و از همه مهمتر بیشتر عمر خویش در میان و در خدمت توسعه علم و فرهنگ و دانش فرزندان این دیار بوده و لحظه ای جدا از درد و رنج های مردم محروم و مظلوم زندگی نکرد. و همانند بسیاری برای کسب زندگی بهتر راهی دیار مرفه دیگری نشد. از طرفی دیگر مردم با توان علمی و خدمات صادقانه ایشان و سایر اعضای خانواده وی و هزینه ای که این خانواده برای انقلاب داده اند آشنایند. و خود اقای دوستی اگر دچار فراموش نشده باشند می دانند که کاندیدای نهایی اصلاح طلبان کوهدشت و رومشگان (اقای محمد آزادبخت) برای بالا کشیدن وی در دوره چهارم مجلس چند ماه زندگی را بر خویش حرام نمودند و در دوره نهم مجلس همراه او برای بالا کشیدن اقای ملکشاهی ( شاید تنها ایراد وارد بر ایشان) چه هزینه ای متحمل شده اند، اقای دوستی در مصاحبه 28 اسفند 93 با سایت کشکان قسم خورده اند که بنده آقای محمدی آزادبخت را از نخبگان ، زبدگان و سرمایه های این شهر میدانم و ایشان یکی از پیشکسوتان خط امام در کوهدشت است که برای تفکر و مرام خودش هم زحمت های زیادی کشیده و باید کم حافظه و بی معرفت باشیم که آنرا فراموش کنیم ، حال این قسم را باور کنیم یا دم خروس را! لازم به ذکر است که زیبایی حضور وحدت بخش اصلاح طلبان دیار طرهان بزرگ در اسفند 94 و ویژگی های شخصیتی و صداقت اقای محمد آزادبخت به گونه ای بود که با حضور بزرگان و اصولگرایان معتدل و ارزشی ، رستاخیز حضور زیباتر شد. حال با این اوصاف جناب مهندس!،نتنها به اصلاح طلبان جفا کرده بلکه مروت ،جوانمردی ، انسانیت، و قدری شناسی را نیز زیر سوال برده است. ب): پشت پرده انتخاب شهردار تهران و درخواست مدل جهادی برای او:از محتوای مصاحبه اخیر اقای دوستی در باب انتخاب شهردار تهران، استنباط میشود که وی یقین داشته اقای محسن هاشمی شهردار نمیشود، از طرف دیگر اقای عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان اخیرا بیان داشته برخی اصولگرایان عضو شورای شهر پیغام داده بودند گه اگر نامزدی غیر از اقای محسن هاشمی مانند اقای بی طرف معرفی شود آن ها نیز رای خواهند داد تا قالیباف شهردار نشود، اما اصرار برخی اصلاح طلبان (که مصر ترین آن ها دوستی بود) بر نامزدی اقای محسن هاشمی علی رغم توصیه برخی بزرگان اصلاح طلب مبنی بر میدان آوردن هاشمی یعنی شکست در انتخاب شهردار، باعث شهردار شدن قالیباف شد. حال باید بین ، اصرار بر حضور آقای محسن هاشمی با وجود علم به شکست و دادن نمره بالای 15 برای اقای قالیباف در 8 سال مدیریت ( به ندرت مدیری تا حالا نمره بالای 15 گرفته) و تقاضای مدیریت جهادی برای وی از طرف اقای دوستی رابطه معنی داری پیدا کرد. پ): در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که گفتمان اصلاح طلبی بعد از 8 سال نفسی تازه میکرد، اقای ملکشاهی تمام قد در استان لرستان برای آقای قالیباف سعی فراوان نمود، در دنیای رسانه ای نیز کنکاش نمودم ، چه قبل از انتخابات و چه حین انتخابات سال 92 کوچیک ترین اثری از اعلام موضع اقای دوستی یافت نمی شود. اما بعد از پیروزی شما و اقای ملکشاهی تمام قد بر سر سفره ای که با خون دل یاران اصلاحات آماده شده بود ،نشستید. ت): در مصاحبه اخیر گفته اید که اصلاح طلبان در خودزنی خیلی تبحر دارند و به طور ضمنی تهدید کرده اید دوست ندارید که با در لیست قرار نگرفتن، در مقابل اصلاح طلبان قرار گیرید. تفسیر بنده این است که در صورت ،خودزنی بسیاری از حساب و کتاب ها را خواهید بست. اما یک پرسش اساسی : چرا از بین نمایندگان ادوار استان و شاید کل نمایندگان ادوار ایران تنها شما رسالت ساختن نماینده دارید. چند جواب متصور است الف: شما تنها کسی هستید که احساس مسئولیت انسانی می نماید چون مردم صغیرند بجای انتخاب نماینده توسط خودشان شما نماینده بسازید. و بقیه این احساس را ندارند و همانند برخی روئسای جمهور آمریکا بعد از ریاست جمهوری از راه نوشتن کتاب و تدریس در دانشگاه ها امرار معاش میکنند. ب): آنها بعد از نمایندگی هیچ دغدغه و احساس مسئولیتی ندارند اما دغدغه شما فراوان است چون حتی یک روز انقلاب نباید شما را بی مسئولیت ببیند، از شهرداری بخش گراب گرفته، تا شهرداری کوهدشت ،نمایندگی مجلس ، شهرداری مرکز استان ، استانداری، شهردای منطقه 3 تهران و شورای شهر تهران با آن املاک نجومی اش. پس احساس میکنید برای ایفا این رسالت نیاز به ساختن یک نماینده دارید و حتی هم اکنون در شهر کوهدشت سازندگی جدیدی را شروع نموده اید و گویا برادرتان رسالت ساختن شورای شهر کوهدشت را به عهده گرفته است . پ): آن ها احساس میکنند که حقی در ساختن نماینده ندارند اما شما ساختن نماینده را حق مسلم خود می دانید. ت): شاید گمان های سه گانه فوق تخیل باشند و مقصر اصلی مردمند که شما را بالا کشیدند، و شما نیز هرگز قصد پایین آمدن ندارید بلکه از آن بالا، برای آنها نماینده میسازید. برای حسن ختام، این نوشتار اشعار گوناگون زیر تقدیم میشود: ناکسی گر از کسی بالا نشیند عیب نیست روی دریا خس نشیند ،قعر دریا گوهر است دود گر بالا رود کسر شان شعله نیست جای چشم ابرو نگیرد،گرچه او بالاتراست شست وشاهد هر دو دعوی بزرگی کنند پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است. به امید سعادت و بهروزی و اجرای عدالت برای تمام مردم ایران اسلامی به ویژه دیار محروم و مظلوم طرهان بزرگ. محمد جواد (عرفان) آزادبخت 96/1/26 درج شده توسط : مدیریت خبر میرملاس ...
هزینه مرگ هر داعشی در افغانستان
برای کشتن تعدادی از جنگجویان داعشی از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان هرگز قابل توجیه نیست که این نمایان گر اهداف فرامنطقه ای آمریکا از این حمله است. با این وجود حمله بمب مادر آمریکا واکنش های گسترده ای را در سطح نمایندگان و مقامات افغان و مردم در پی داشته است، برخی این حمله را محکوم و ناموجه دانسته و برخی نیز از آن استقبال کرده اند. عمر زاخیلوال نماینده ویژه اشرف غنی در امور
گزارش ایسکانیوز از آخرین روز ثبت نام ها/حضور قالیباف در ستاد انتخابات کشور/جهانگیری در آخرین لحظات ثبت ...
هستند که انتخاب می کنند چه کسی کاندیدای جمنا خواهد بود و این نوع نگاهی است که مردم به آینده کشور دارند. حمید رضا حاجی بابایی گفت: مدیریت اجرا دارای ضعف هایی است، این مدیریت به معنای یک دولت نیست مردم با تمام قدرت در صحنه فرهنگ و مدیریت کشور حضور ندارند. مدیریت کشور باید کاملا مردمی باشد یعنی براساس استعدادها شایستگی ها و رقابت بین آحاد ملت ایران باشد. وی ادامه داد: مردم باید
نگرانی دنیا از ترامپیزه شدن دیپلماسی سایبری
پیشبرد مسالمت جویانه اهداف سیاست خارجی این کشور در دیگر کشورها بود، روش پرخاشگرانه و عصبی ترامپ در زمینه استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی و ادبیات تحریک آمیز وی در فضای مجازی بر علیه دیگر کشورها احتمالا نتیجه ای معکوس به دنبال خواهد داشت. یکی از مهم ترین جلوه های کاربرد دیپلماسی سایبری یا دیپلماسی دیجیتال در دولت ترامپ، حضور مداوم شخص رئیس جمهور در شبکه اجتماعی توییتر برای ارسال پیام هایی
سرمایه گذاری خطرپذیر یا جسورانه چیست؟
ماهنامه صنعت و توسعه – رضا زرنوخی*: در سال های اخیر توجه زیادی به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری و صنایع نوآور شده است. تغییرات سریع فناوری منجر به رقابت شدید بنگاه های اقتصادی برای استمرار موفقیت های تجاری و حفظ بازار کالا و خدمات شده و دولت ها و صاحبان بنگاه ها، در برنامه های راهبردی خود دلایل تداوم رشد را مورد مطالعه قرار داده اند. در ایران نیز این موضوع مورد توجه سیاست گذاران دولتی و
حمله موشکی آمریکا به سوریه پیامی برای ایران بود
نظامیان حوثی (انصارلله) برای شلیک کردن موشک علیه سعودی ها باشد. فهرست تجاوزات ایران، از روز امضای برجام افزایش چشمگیر داشته است!استدلال من این است که ایرانی ها اقدامی مثل اقدام هفته گذشته ما در سوریه را باید مشاهده کرده باشند! مایک پومپئو درباره اقدام نظامی دولت ترامپ در هدف قرار دادن پایگاه هوایی شعیرات نیز اظهار داشت: روند تصمیم گیری قاطعانه بود و واقعا مبتنی بر درک واقعی از اهمیت
اقتصاد آشفته تحویل روحانی شد
دولت بسته بود؛ با این حال نمره ای که می توانم به عملکرد اقتصادی دولت بدهم از 100 بیشتر از 70 است.حتما برای کاهش نرخ تورم اولین پارامتر کند کردن رشد نقدینگی یا متوقف کردن گردش پول است. ما به یک پدیده بسیار زشت به نام تورم حمله کردیم، ولی غافل شدیم که این کار می تواند تاثیرات جانبی ایجاد کند. شاید برآورد و برداشت اشتباهی داشتیم، یعنی اینکه فکر می کردیم تورم را پایین آوریم نهایتا مردم راحت تر زندگی
دوباره برای ایران آمدم
این دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر صحنه شگفتی ها باشد. رئیس دولت یازدهم می گوید از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهمترین مسایل سیاسی داخلی و اقتصادی ملت ایران خواهد بود. هووهایی که بارها به قصد کشتن این فرزند و نوزاد یعنی برجام تصمیم گرفته بودند، نمی توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد از ثبت نام در دوازهمین دوره ریاست جمهوری در
نامزدهای انتخابات نزاکت اخلاقی و قانون را رعایت کنند
اینکه هر نوع تهمت، تخریب و جوسازی خلاف منش و شخصیت نظام اسلامی است، اظهار داشت: همه باید مر قانون را رعایت کنند؛ رئیس جمهور بعد از رهبری حافظ قانون است، اگر کسی بخواهد رئیس جمهور شود و از همین ابتدا پایگاه های قانون را مورد حمله قرار دهد و بگوید شورای نگهبان کیست، خیلی برای ملت تلخ است. آیت الله صدیقی ادامه داد: برای ملت تلخ است که ببینند که کسی بخواهد در سنگری استقرار پیدا کند که از
عدم ولایت پذیری از ولی خدا از جمله ترفندهای منافقان است
ایران سوریه بسازند. در سوریه چه خبر است؟! از ان طرف دنیا شیطان بزرگ دستور میدهد ، فلان رییس جمهور باید برود چون منافع متحد ما یعنی رژیم صهیونیستی را تامین نمیکند،در ظاهر از مردم حمایت میکند، بین حاکمیت و مردم فاصله می اندازد و سرشان که به اختلافات درونی گرم شد، برای تضعیف آن کشور یعنی سوریه تروریست های داعش را تجهیز میکنند تا مال و جان و ناموس مسلمین را حلال بشمرند...این نتیجه ی دمیدن در اختلافات و
آتش مهرورزی بر جان نفت
کار خود نزدیک می شد، روزانه 250 هزار بشکه فرآورده نفتی صادر می کرد که این رقم در مقایسه با سال آغاز به کار دولت به چهار برابر رسیده بود. دوره اصلاحات؛ ثبات در تولید و صادرات دوران اصلاحات دورانی باثبات برای صنعت نفت کشورمان بود. میزان تولید نفت که در ابتدای دولت سه میلیون و 623 هزار بشکه در روز بود، به سه میلیون و 840 هزار بشکه رسید. این در حالی است که درآمدهای دولت اصلاحات
جهانگیری و قالیباف کاندیدا شدند/ جلیلی ثبت نام نکرد/ جدول اسامی کاندیداهای شناخته شده
رئیس جمهور در دوره آیت الله خامنه ای، وزیر ارشاد دولت دوم هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی 2 روز دوم مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور در دولت دوم احمدی نژاد، عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران 3 روز دوم حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت اول احمدی نژاد، معاون اجرایی
ما توانستیم تورم را از 40 درصد به 8 درصد برسانیم/ بعد از برجام، 700 هزار شغل ایجاد شد
؛ در ابتدای دولت 13 هزار میلیارد بود که الان به 40 هزار میلیارد رسیده است، گفت: امید است که توسعه یابد و بنای ما بر این است که تا پایان دولت 1100 میلیارد دیگر سرمایه گداری کنیم. وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از اصول جدی دولت است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور داده اند که مدیران، سیاست های اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل قرار دهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان
چرا در غرب کارناوال ثبت نام برپا نمی شود؟
نام برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کرده اند به صورت روزانه تعدادشان فزونی یافته است. به طوری که: روز اول: 126 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد شش نفر خانم و 120 نفر مرد بوده اند. جوان ترین فردی که ثبت نام کرده 18 سال و مسن ترین فرد هم 79 سال داشته است. یکی از داوطلبان کاندیداتوری، لباسی شبیه کفن پوشیده بود و قرآن در یک دست و پرچم ایران در دست دیگر وارد وزارت کشور شد. حسن و
رهبری به اوگفته بودند نظام دارد شما را تحمل می کند
اطلاعات هم شرکت می کند توی جلسه دولت. خوب کسانی در این فاصله می روند دیدار با ایشان و ملاقات انجام می دهند و هر کسی هم با زبان خودش، رفته یک نصیحتی، موعظه ای، راهنمایی و یک چیزی به ایشان و گفت و گویی با ایشان داشته، به خصوص تعداد زیادی از نمایندگان محترم مجلس که حالا توی این نمایندگان هم مثلاً یک جمع سه نفره بودند، یک جمع چند نفره بودند، چند تا از نمایندگان بودند، بعضی ها را موافقت کرده و بعضی ها
آیا اصلاح طلبان دقیقه 90 از روحانی عبور می کنند؟!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از انقلاب نیوز ،در واقع هر چند با توجه به نتیجه آرای روحانی در انتخابات 92 این طیف در انتخابات امسال هم به آرای خاکستری ملت به شدت دل بسته اند و امیدوار که به بادی که به سود پرچمشان بوزد اما با این حال ابر بدون باری همچون برجام را بالای سرشان می بینند و منتظر بارانی هستند که هرگز نمی بارد! این ناامیدی که با توجه به آرای بالای منفی روحانی
تشدید بی سابقه تنش ها میان آمریکا و کره شمالی و جدی شدن وقوع جنگ هسته ای در شبه جزیره کره +ویدیو
: ما از بازدارندگی هسته ای قدرتمندانه ای برخورداریم و مطمئنا در مقابل حمله پیش دستانه آمریکا دست به سینه نخواهیم نشست. هان سونگ ریول درباره احتمال انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی گفت: آن چیزی است که ستادهای فرماندهی ما درباره اش تصمیم می گیرند. معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: در هر زمان و هر مکان که ستاد فرماندهی ضروری بداند، این آزمایش انجام خواهد شد. در
چالش مهم روحانی در انتخابات، پوپولیسم است
به گزارش نخست نیوز ،روزنامه آرمان آورده است: محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بود که امروز خود را کاندیدای شورای شهر تهران کرده است. این در حالی است که از وی به عنوان یکی از گزینه های جدی شهرداری تهران نیز نام می برند. به همین دلیل و برای تحلیل آرایش سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مهم ترین چالش ها و فرصت
دومینوی نظام بانکی ایران
هرچه بنامیم بی شک پدیده ای شگرف است که چنین سخنانی به صورت هم زمان نه توسط منتقدان بلکه توسط دو تن از ارشدترین، با سابقه ترین و باصلاحیت ترین مقامات اقتصادی آن ابراز می گردد، اما آن چه از حوزه ی اقتصاد ایران نیز شگرف تر است، پهنه ی سیاست آن است که گویی بی خبر یا دست کم بی اعتنا به این اخبار است. نه نمایندگان مجلس در این باره سوالی می کنند، نه سخنگوی دولت توضیحی در باره چیستی این مشکل دارد و نه
روحانی: از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد رسیدیم
معنای عزت ملت ایران است. پول ایران در دولت یازدهم دارای ثبات در برابر پوند و یورو بود. ریال در برابر دلار ثبات بیشتری حتی نسبت به پوند و یورو داشته است. رییس جمهور ادامه داد: در پیشرفت کمی علمی در جهان اول شدیم. این به معنای عزت ملت ایران است. ما واردکننده گازوییل بوده ایم، امروز صادرکننده آن هستیم و از اواسط امسال صادرکننده بنزین خواهیم بود. این به معنای عزت ملت ایران است که این راه را
ترامپ دستور حمله به کره شمالی را صادر می کند؟
خبرگزاری آریا نوشت: تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی شبکه فرانس 24 گفت: ترامپ باید درباره حمله به کره شمالی دو بار فکر کند. گوتیه ربینسکی در پاسخ به سوالی دایر بر اینکه با توجه به تهدیدات اخیر دولت آمریکا، آیا می توان انتظار داشت که ترامپ دستور حمله ای با هدف مشخص را علیه کره شمالی صادر کند، گفت: ما با یک رئیس جمهور آمریکا که در حال کشف واقعیات دنیاست سر و کار داریم. بر این اساس می توان درک
انتقاد شدید قالیباف از روحانی/ بذرپاش ثبت نام نکرد
از اتاق بیرون بگذارند و به میان مردم بروند از واقعیت های ملموس جامعه تصویر دقیقتری پیدا می کنند و مشخص می شود تنها 4 درصد جامعه از وضع موجود راضی هستند. قالیباف اظهار کرد که اگر آقای رییس جمهور در میان مردم بودند می دانستند مردم ساعت ها کار می کنند و به جای آنکه از روی آمارهای کاغذی سخن بگویند مردم می پرسند چقدر شعار، چقدر وعده، و چقدر حرف؟ شهردار تهران با بیان این که در میان
آوینی، بزرگترین ضربات را به جریان روشنفکری وارد کرد/ حزب اللهی ها هیچ بخش او را سانسور نکردند
بلکه حتی دانشجویان ما ، چقدر با جامعیت شخصیت امام آشنا هستند؟ یا در مورد شخصیتی مانند مدرس! ملک الشعرای بهار که آدم بسیار فاضلی است، کسی است که تاریخ ادبیات ایران را نوشته و تسلط و اشراف خوبی روی تاریخ ایران دارد و از طرف دیگر آقای مدرس را از نزدیک می شناسد، یعنی خودش در مجلس شورای ملی آن زمان در جناح مدرس بوده است ،بهار می گوید بعد از حمله مغول ما شخصیتی در تراز سیدحسن مدرس در ایران نداشتیم، الان