سایر منابع:
سایر خبرها
بازار سیاه مدارس فوتبال !
، استفاده کنند که همین مسئله باعث می شود خروجی این مدارس فوتبال از نظر فنی در حد پایینی باشد."جعفر خوشحال" خاطرنشان می کند:مدارس فوتبال می توانند نقش کلیدی در شناسایی استعداد های برتر داشته باشند، اما باید ساماندهی شوند.این مسئله باعث می شود که میزان تخلفات در مدارس فوتبال هم به حداقل برسد. آموزش، اولویت دوم! یکی از مربیان با سابقه از رشد قارچ گونه مدارس فوتبال خراسان رضوی انتقاد ...
مازاد دریافتی های غیرمتعارف به خزانه بازگشت
با بیان اینکه طرح جدید آمریکا، صنایع موشکی ایران را مورد تحریم قرار می دهد، عنوان کرد: سازوکار جمهوری اسلامی در برخورد با این اقدام روشن است چنانچه باید تا تشکیل شورای برجام صبر کنیم و در این مدت باید صبر و مدارا پیشه کرده و از حرکت تند پرهیز کنیم. فلاحت پیشه ادامه داد: آمریکایی ها قصد دارند فضای چالش برای ایران با عرصه بین الملل ایجاد کنند در حالی که تنها چالش ایران با آمریکاست که ربطی ...
قدرت اقتصادی ایران از نگاه مراکز منطقه ای و جهانی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در زمینه ی قدرت اقتصادی ایران حجم زیادی از اظهارنظرها و بحث های کارشناسی توسط مراکز فکری و رسانه ای غرب تهیه شده است. برای مثال، مرکز وودرو ویلسون در گزارشی به وضعیت اقتصادی ایران بعد از انقلاب اسلامی پرداخته است: آمارها نشان دهنده ی سرمایه گذاری گسترده جمهوری اسلامی در زیرساخت های کشور (مانند بزرگراه ها، راه آهن، راه های روستایی، سد و بنادر) است؛ بهبود وسایل ...
ماجرای طرح تبلیغات رایگان در صداوسیما چیست/
همه شرایط آن طرح را در نظر گرفت، اما این طرح در نهایت جذب بیشتر آگهی ها و افزایش درآمدها را در برخواهد داشت. قائم مقام سازمان صداوسیما در اظهار نظری کوتاه این طرح را در راستای راه اندازی شبکه ایران کالا برای حمایت از تولیدات ملی و داخلی دانست؛ اقدامی که پیش از این بارها با تاسیس شبکه های بازار و تغییر کاربری شبکه پنج اجرایی و البته رها شد و موفقیت چشم گیری نداشت. خودروسازان ...
روحانی برای رفع حصر تلاش زیادی کرد
اسلامی ایران با سایر کشورهای دنیا متفاوت است، در دیگر نقاط جهان فعالیت حزبی جایگاه خودش را دارد و افراد از طریق احزاب برای حضور در انتخابات معرفی می شوند اما آیا ما حزبی در کشور داریم که اجازه بدهیم از سنین جوانانی افراد در سیاست رشد کنند و علمش را یاد بگیرند؟ به بهانه مختلف در میان راه نیروهای شایسته که آینده خوبی می توانند داشته باشند حذف می شوند! پس در چنین فضایی ما یک سری مسائل را مشاهده می ...
راه گل زدن به استقلال را بلد است!
بازیکنی که راه گل زدن به رقیب سنتی پرسپولیسی ها را بلد است، به این تیم بپیوندد . آمدن نعمتی و یک دغدغه قطعا برانکو اجازه جذب سیامک نعمتی را با بررسی تمام جوانب داده و برای استفاده از این بازیکن و بهره بردن از آن برنامه دارد . با این حال مهم ترین مساله در مورد این بازیکن که بدون شک برای بازی کردن به پرسپولیس پیوسته و نمی خواهد نیمکت نشین ستاره های فعلی باشد، جایی است که او قرار است بازی ...
کدام ستاره ایرانی از قطر پیشنهاد دارد؟
و اگر صحبت و ادعایی نیز در این مدت مطرح بوده تنها جنبه بازارگرمی داشته است. کسادی بازار نقل و انتقالات در لیگ ستارگان قطر به قدری مشهود است که ثابت می کند مالکان این باشگاه با توجه به قانون مند شدن قوانین مالی و حرفه ای در لیگ فوتبال قطر دیگر ریسک خریدهای این چنینی را به جان نخرند چون تبعاتی که این ماجرا گریبانگیر باشگاه هایی مثل العربی کرد می تواند درس عبرتی برای سایرین باشد تا خود را با شکایت و شکایت بازی با کمیته انضباطی فیفا نکنند از همین رو بعید است در تابستان شاهد حضور ستاره ای از ایران در قطر باشیم . ...
شماره 104 هفته نامه آتیه نو منتشر شد
به گزارش ایلنا، یکصد و چهارمین شماره آتیه نو، هفته نامه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه هفتم خردادماه 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد. محرومان شگفتی ساز عنوان اصلی صفحه نخست این شماره از هفته نامه آتیه نو است و بر اساس آن آرای استان های محروم و کم درآمد که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به وعده های غیرعملی نه گفتند و حالا در انتظار تحقق مطالبات خود ...
هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم
زمینه گسترش فرهنگ اسلام و قرآن تشکیل می دهند. این افراد، هر سال در یکی از مراکز اسلامی دور هم جمع شده و پیرامون ایده های گوناگون اعضا برای نهادینه کردن اصول قرآنی در جامعه مسلمانان، بحث و تبادل نظر می کنند. موضوعات مورد بحث شامل تمامی دستورات قرآن کریم مثل جایگاه قرآن کریم در کشورهای غربی، باورسازی قرآنی در جوانان، جایگاه زن در جامعه اسلامی، قرآن و اندیشه برتر و برنامه های دیگر است. هر یک از این ...
ستاری: وقف زمینه ساز تداوم راه اقتصاد دانش بنیان است
...: با طرح بنیاد ملی نخبگان برای جذب و بازگشت استعدادهای برتر و نخبگان خارج از کشور، این مسیر آغاز شده است و تاکنون بیش از 700 ایرانی خارج از کشور که بیش از 70 تن از آنان در برترین و معتبرترین مراکز علمی و دانشگاهی دنیا فعال هستند، برای کمک به کشورو آغاز کردن این راه جدید، عزم خود را جزم کرده اند. *** ایجاد زمینه مساعد برای شکوفایی نخبگان رییس بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای برتر ...
کدامیک از وزرای اقتصادی روحانی عوض می شوند؟
یارانش طی چهار سال فعالیت در دولت یازدهم، در اقدامی مثبت فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به مرحله بهره برداری رساندند؛ راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که زنگنه به آن لقب مهم ترین طرح راهبردی صنعت نفت بعد از پارس جنوبی را داده بود نیز از اقدامات مثبت دولت بود که در اواخر دولت یازدهم به بهره برادری رسید. طرحی که زنگنه اعتقاد داشت تکمیل آن از نان شب واجب تر است. اجرای فاز اول ...
شهردار رشت: نه اصلاح طلب هستم نه اصولگرا و تنها توسعه گرا هستم/بکارگیری واژه های انتزاعی همانند سیاسی ...
فراغت و فعالیت داشته باشد و احتمالا چنین فردی با یک ساعت کار نخبه است. پول اداره شهر را باید از رانتخوارها بگیریم / 15 بدهکار دانه درشتی که در صدر لیست قرار دارند دولتی ها هستند ثابت قدم گفت: وقتی این حرفها می خواهد در اقتصاد شهری مدلی پیدا کند تابع مدلی می شود که بر اساس همان ادبیات است. او گفت: امروز که در حضور شما هستم می گویم که آخرین بروزسانی لیست بدهکاران ...
غفلت از تاریخ صفویه، خطایی نابخشودنی
تاریخی اش از مدار علم خارج نمی شود. با او اواخر اردیبهشت، طی سفری که به تهران داشت، ساعاتی پیش از بازگشت به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید. آقای پروفسور روتا! در ابتدا و برای ورود به بحث بگویید که در چگونه محیطی متولد شدید و رشد کردید؟ و اینکه این فضا در جهت گیری آینده شما چقدر اثر داشته است؟ من در 23 مارس 1964 که مصادف با سومین روز نوروز بود، در شهر میلان (Milano) در ...
دیدار با خارپُشت در تلویزیون خمیده
و روز بعد از انتخابات به فرجام می رسید. در این باره دو مشکل وجود داشت: نخست، سه روز دور شدن از فضای اوج تبلیغات انتخابات البته کوشیدم با ارسال یادداشت از طریق تلگرام جبران شود و جالب است بدانید هر سه روز آغاز سفر یادداشت هایی منتشر شدند. به بیان دیگر جسم ما در کُره بود و ذهن و نگاه ما به ایران : غوغای روحانی نگر، سیلاب توفانی نگر و غوغا و سیلاب را از راه دور می دیدیم و می ...
خروج تدریجی ستاره های تیم قهرمان
رضاوند به دایی در سایپا ملحق شده و گفته می شود سرمربی سابق نفت به دنبال جذب محمد قاضی، رضا اسدی و اکبر صادقی هم هست. آندو تیموریان و سجاد شهباززاده که نیم فصل لیگ گذشته به نفت پیوستند به زودی راهی تیم های دیگری خواهند شد و ارسلان مطهری هم مشتریان زیادی از جمله پیکان دارد. ایگور پراهیچ مدافع خارجی نفت قصد ماندن در این تیم را ندارد و گفته می شود با پرسپولیس به توافق رسیده و ...
نظرسنجی از کارشناسان درباره ی شهردار آینده تهران
نتایج این نظرسنجی براساس معیارهای مورد تاکید 55 صاحب نظر مسلط به چالش های تهران، نشان می دهد شهردار جدید پایتخت علاوه بر دارا بودن مجموعه ای از ویژگی های لازم، باید در قالب دست کم سه شاخص کلیدی، یک تکنوکرات کاربلد و آشنا به تعاملات سیاسی باشد و در عین حال کارنامه قابل دفاعی در پرهیز از سیاست بازی داشته باشد تا بتواند مطالبات شهروندان را در کمترین زمان و بهترین شکل ممکن، محقق کند. نام های 3 منتخب ...
دیوارهای بی انتهای مجازی برای تبلیغات انتخاباتی
درآورد عملاً امکان گسترش و افزایش تأثیر گذاری گروهی تعاملی را به صورت ماتریسی در فضای مجازی می دهد. این امکان تلگرام هم از نظر کنشگران تبلیغات انتخاباتی دور نماند و صدها سوپر گروه به هواداری از هریک از نامزدها راه اندازی شد. در این گروه ها اعضا به مباحثه و مجادله با یکدیگر درباره کاندیدای مورد نظر می پرداختند و آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی دست به دست می شد. هر چند در فضای بسیاری از این گروه ...
کیانوش عیاری: هیچ اما و اگری را برای اکران خانه پدری نمی پذیرم/ این فیلم چقدر کشنده تر از مناظره های ...
انگار ما عمر نوح داریم و باید صدها سال زندگی کنیم. ما مدام در حال تکرار تجربه های پیشینیان خودمان هستیم و هیچ وقت با اتکا به آن تجربیات قدمی را برنمی داریم. خانه پدری کیانوش عیاری رفع توقیف شد. این نخستین اقدام عملی دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ و هنر است؛ فیلمی که در فضای غبارآلود سیاسی و اجتماعی سال های 89 ساخته شد اما از همان روزها هیچ وقت نتوانست به معنای واقعی کلمه اکران گسترده شود. به گزارش هفت روز خبر به نقل از سلام سینما، بی انصافی است اگر به اقدامات دولت یازدهم برای از میان برداشتن موانع اکران خانه پدری اشاره نکنیم؛ اقداماتی که سال 92 منجر به نمایش فیلم در جشنواره فجر و بعد از آن با اصرار و پافشاری فراوان به اکران آن در گروه سینمایی هنر و تجربه ختم شد اما واقعیت اینجاست که مدیران فرهنگی دولت یازدهم توان ایستادگی در مقابل این سنگ اندازی ها را نداشتند و در نهایت عیاری وادار شد به صبر مثال زدنی اش برای حل این مشکل تکیه کند. عیاری که در این مدت کاناپه را ساخت، این روزها از خبر مسرت بخش خانه پدری هم خوشحال است و هم غمگین، غمگین برای سال هایی که او و سینمای ایران از دست داده اند و خوشحال از اینکه سال های بیشتری از عمر او و این سینما قربانی نگاه سلیقه ای مدیران نشده است. چه اتفاقی افتاد که بعد از شش سال ونیم فیلم خانه پدری از توقیف نجات پیدا کرد؟ به نظر می رسد دولت دوازدهم در ابتدای کار خود برگ برنده ای در حوزه فرهنگ و هنر رو کرد... این اتفاق شاید از منظر هر دولتی اتفاق زیاد مهمی نباشد، اما به عنوان یک نماد بسیار بااهمیت است. نه تنها خانه پدری که هر فیلم دیگری و حتی هر اتفاق فرهنگی که سال ها توقیف بوده اگر به هر شکل اجازه عرضه پیدا کند، طبیعتا نشانه گشایش در وقایع سیاسیِ در حال وقوع است. از این رو به نظرم برای دولت جدید سرآغاز خوبی است. اطلاع دارید کدام نهاد یا سازمانی مشخصا در رفع توقیف این فیلم نقش داشتند؟ من خودم پنجشنبه با این مساله برخورد کردم و از انعکاس این خبر در رسانه ها متوجه رفع توقیف شدم. موج این خبر را در فضای مجازی دیدم و از ماوقع اطلاع چندانی ندارم. دو روز گذشته هم تعطیل بود و باید صبر می کردم تا امروز اتفاق خاصی بیفتد. شما همچنان بر سر مواضع تان درباره نحوه اکران خانه پدری هستید؟ قرار نیست صحنه ای حذف شود؟ فکر می کنم اگر جای تصمیم گیرنده ها بودم، هر پاسخی به این سوال بیشتر من را عصبانی می کرد. چون قاعدتا باید بگویم معلوم است بعد از گذشت شش سال و نیم همچنان بر سر مواضعم هستم. اگر قرار باشد اصلاحیاتی که آن زمان من را ملزم به انجام آن دانستند، بعد از گذشت این همه مدت رعایت کنم، از این همه کار بیهوده باید دچار ناراحتی و افسردگی شوم پس لطفا از خیر این سوال بگذرید. خانه پدری تاریخ مصرف دارد؟ اگر این فیلم شش سال و نیم پیش اکران می شد چه فرقی با این می کرد که حالا اکران شود؟ این فیلم قاعدتا تاریخ مصرف ندارد. یک درامی در حال مطرح شدن است و اگر پایه های این درام درست باشد در هر زمانه ای می تواند روی پرده برود. من در جایی هم گفته بودم که ممکن است فیلم بیات شود اما می بینید که الان شاهد نسل هایی هستیم که از لذت ناشی از دیدن فیلم شاهین مالت یا جویندگان فورد تعجب می کنند. توجیه چنین لذتی حتما دشوار است. خانه پدری شش سال ونیم پیش ساخته شده و به طور طبیعی در این مدت صدها فیلم دیگر ساخته شده است که به دوران حاضر نزدیک تر هستند، اما شاید موضوعات این فیلم همیشگی باشد و مشمول زمان نشده باشد. من ترجیح می دادم به خاطر منافع خودم هم که شده این فیلم را همان زمان عرضه کنم. یعنی اینکه سال 89 یا حداقل سال 90 این فیلم روی پرده برود، اما محرومیت این فیلم از حیث مالی زیانبار است. مخارج 900 میلیون تومانی این فیلم در سال 89 شبیه راکد ماندن سرمایه ای است که خیلی عوامانه است تا در موردش بگویم با این پول اگر زغال هم می خریدم می توانستم سود خوبی کنم! نمی خواهم وارد این وادی بشوم، اما اگر این فشار مالی نبود برای ساخت فیلم کاناپه وارد مسیر سخت جذب سرمایه نمی شدم. این حداقل و مهم ترین آسیبی است که توقف این فیلم به زندگی من زده است. چه اتفاقی می افتد که فیلمی مثل خانه پدری این همه مدت توقیف می شود و بعد در حالی که قوانین همچنان همان قوانین است، فیلم اجازه اکران پیدا می کند؟ این اتفاق به نظر عجیب نیست؟ در حالی که ممیزی ها و خط قرمزها همان هایی است که از قبل بوده است... وقتی مبنای توقف یک فیلم صرفا سوءتفاهم است چنین اتفاقی عجیب نیست. اصلا این اتفاق می توانست در مدت طولانی تری بیفتد. یعنی 20 سال خانه پدری متوقف شود و بعد از 20 سال گروهی بیایند که بدون تعصب و داشتن افکار تنگ نظرانه خودشان متوجه شوند توقف یک فیلم از اساس سوءتفاهم بوده است. گاهی گذشت زمان آدم ها را متوجه این می کند که درگیر سوءتفاهم شده اند. گاهی هم دیگران، آنها را متوجه می کنند. در مورد خانه پدری هم این اتفاق افتاد و فهمیدند نکات ظریفی که در این فیلم دیده بودند کاملا واهی بود. فیلم خیلی راستگو است و مطلب خودش را می گوید. این اتفاق می توانست شش سال پیش بیفتد یا حتی سال 92 که این فیلم در فستیوال ونیز عرضه شد، می توانست نقطه پایانی برای رفع این سوءتفاهم باشد. درست بعد از این بود که فیلم از حضور در 10 فستیوال محروم شد. من چون اصولا اهل ایجاد بحران نیستم، فیلم در جشنواره ای شرکت نکرد و ترجیح دادم در لاک خودش باقی بماند و مشکل آفرین نشود. من بهانه ای ندادم که بتوانم فیلم بعدی ام را راحت تر شروع کنم. اگرچه از رفع توقیف خانه پدری خوشحالم اما پشت این خوشحالی ناراحتی هم وجود دارد، اینکه چطور راحت چنین تصمیم هایی گرفته می شود؟ تصمیم هایی که عده ای می گیرند و عده ای دیگر در جایی دیگر متوجه واهی بودن این اتهامات و تصمیم ها می شوند. سعی می کنم خوشبینانه به این مساله نگاه کنم و صرفا به خاطر بازی های سیاسی این جریان را توجیه نکنم و با این حساب بیان دیگری داشته باشم برای رفع توقیف این فیلم. به هر حال این فضا، چه بخواهیم چه نخواهیم، برآمده از فضای نوین سیاسی و اجتماعی است. بعد از انتخابات دیدیم که ادبیات مردان سیاست کشورمان فرق کرد و حرف های آنها وارد وادی دیگری شد؛ وادی ای که در آن صراحت بیش از پیش پررنگ شد. من تعجب می کردم اگر باز هم گفته می شد فیلم خانه پدری مسائلی دارد. با فرض کنار گذاشتن ذهنیات مرتبط با شریعت و دین، درباره ساختار تلخ فیلم و ناهنجاری های آنا اگر وقت بگذاریم متوجه این موضوع می شویم. نگاه کنید که در مناظره های پیش از انتخابات پرده دری ها تا کجا رفت؟ در فضای مجازی با یک لطیفه ای برخورد کردم که یک نفر با 110 تماس گرفته و گفته بود در صداوسیما شش نفر دارند آبروی هم را می برند و مدرک های مستدلی هم برای این کارشان دارند. خب، این لطیفه ای که ماحصل ذهنیت تیزبین بسیاری از مردم ایران است، درباره این فیلم هم می توانست صدق پیدا کند. خانه پدری چقدر کشنده تر از مناظره های انتخاباتی شش نامزد ریاست جمهوری بود؟ اینجا فقط بحث خانه پدری مطرح نیست و فیلم هایی چون آشغال های دوست داشتنی ، عصبانی نیستم و... هم وجود دارند. همه فیلم هایی که در طول تاریخ و نه فقط این 38 سال، بلکه از زمانی که دوربین وارد ایران شده است با مشکل مواجه شدند از چنین منظری دچار توقیف می شوند. وقتی گروهی با بصیرت بیشتری روی کار می آیند و در واقع با درایت با این مساله برخورد می کنند و تمام این اتهامات را کنار می گذارند، باید تناقض موجود برای همه، حتی برای مردان سیاسی فعلی ما درس عبرتی باشد. آنها ممکن است برای فیلم دیگری سختگیری هایی را به وجود بیاورند در حالی که باید به این نگاه کنند که چند ماه قبل تر از تعدادی فیلم ها که سال ها توقیف بود رفع توقیف کردند. چیزی که شما می گویید خیلی ایده آل است، چون این اتفاق به شکل یک سیکل مداوم در تاریخ سینمای ایران در حال تکرار است. در دوره های مختلف فیلم هایی ساخته شدند که یک دولت اجازه ساخت و نمایش آن را داده و دولت بعدی هم امکان اکران آن را فراهم کرده است. به نظر می رسد سینماگران ما هم به چنین وضعیتی تن داده اند و در این میان تنها تبدیل به آدم های صبوری شده اند. نه فقط در فرهنگ و سینما، بلکه در همه زمینه ها وضعیت این چنین است. انگار ما عمر نوح داریم و باید صدها سال زندگی کنیم. ما مدام در حال تکرار تجربه های پیشینیان خودمان هستیم و هیچ وقت با اتکا به آن تجربیات قدمی را برنمی داریم. همین باعث می شود سیر پیشرفت و توسعه، درست در زمانی که برای ما به طور طبیعی مورد نیاز است، کور یا کند شوند و با طولانی شدنش، آن نتایجی که دنبالش هستیم را دور از دسترس ما قرار بدهد. در چنین فضایی نمی توان روی قانون تاکید کرد؟ نمی دانم شاید لازم باشد که صنف سینما به عنوان یک مرجع حمایت کننده پا در میانی کرده و از حقوق سینماگران دفاع کند. یا حداقل اگر قرار است سینما به عنوان بچه ای یتیم به عرصه ای برای سهم خواهی دولتمردان تبدیل شود، این موضوع به صورت شفاف و روشن برای سینماگران عنوان شود. محافظه کاری اجازه این کار را نمی دهد. در همه جا این محافظه کاری وجود دارد. ما ردپای این محافظه کاری را در عرصه ورزش هم می بینیم. برخی از مشکلات و بن بست هایی که در حوزه ورزش و سینما وجود دارد ناشی از تناقضات موجود است. باید کارهایی انجام شود اما آن کارها به سدهایی که عرف است و توسط افراد پذیرفته شده، تبدیل می شود. همه ما این عرف را به صورت نانوشته در ذهن خودمان داریم و جالب تر اینکه آن را در ذهن مان می پرورانیم. ما در حال حاضر خودمان می دانیم خطوط قرمز ما کجاست، اما کثرت این خطوط قرمز خواه ناخواه اجازه نمی دهد که ما آزادانه به کشف آینده بپردازیم. به هر چیزی فکر می کنیم بلافاصله در قدم بعدی مشکلات و موانعی که گفته می شود جامعه ما را دچار نارضایتی می کند، به ذهن مان می آید. البته این مورد را هم بگویم که من چنین چیزی را قبول ندارم. مثلا دلواپسانی که در جامعه ما مانع ایجاد می کنند، سبب می شوند که نتوانیم به راحتی پیش برویم. غل و زنجیری که به پای فیلمساز ایرانی و هر کسی که در عرصه فرهنگی کار می کند بسته شده، راه رفتن را مشکل می کند. در این صورت من چطور می توانم همپای کسی که غل و زنجیر بر پای او نیست بدوم و عقب نیفتم. حرف من این است که سینماگران هم در طول این سال ها از ایده آل های شان فاصله زیادی گرفته اند. این را قبول دارید؟ بدون تردید همین است. من هر فیلمی که می سازم به این فکر می کنم که اگر آبشخور این اثر، 20 یا 30 درصدش از فکر اولیه من باشد برایم کافی است. آقای کیمیایی، 30 سال پیش حرفی زده بودند که همچنان در ذهن من مانده است. ایشان گفته بودند که فیلم های فیلمسازان ایرانی با توجه به ظرفیت و استعدادشان بسیار کوتاه قدتر از خودشان است. این در حالی است که فیلمی که در هالیوود ساخته می شود بسیار بلندقدتر از ظرفیت های فیلمسازش است. فیلمساز هالیوودی آنچنان مورد حمایت قرار می گیرد که در نهایت این حمایت ها و آزادی ها باعث تبلور بیشتر کارش می شود. در چنین شرایطی آن اثر از فکر سازنده اش بالاتر قرار می گیرد. اما این مساله در سینمای ایران کاملا برعکس است. به نظر من کارهای درخشانی هم که در این سینما، طی چهار دهه ساخته شده، محصول اعجاب برانگیز استعداد سازندگان شان بوده است. حالا ببینید اگر چنین موانعی بر سر راه این فیلمسازان نبود، آنها چه پروازی داشتند. آیا این، یکی از دلایلی است که موجب محدودیت زمانی بروز استعداد سینماگران در ایران می شود؟ به نظر می رسد ما در اینجا سن مفید فیلمسازی داریم... من ترجیح می دهم این مساله را خیلی بومی و محلی نکنم. این اتفاق شامل حال همه فیلمسازان دنیا می شود. مگر کوروساوا دچار فروکش و نشست نشد؟ نه فقط او، بلکه خیلی های دیگر هم این اتفاق برای شان افتاده است. این اتفاق دلایل متعددی دارد. سن، یکی از این دلایل است. بی حوصله و خسته تر شدن فیلمساز طی سال ها هم می تواند به چنین اتفاقی دامن بزند. اینکه فیلمساز دیگر شور دوران جوانی خودش را نداشته باشد. کوروساوایی که هفت سامورایی و ریش قرمز را ساخته با کوروساوایی که شبح جنگجو را ساخته است مقایسه کنید تا ببینید او چقدر از آن شور جوانی اش فاصله گرفته است. پختگی هایی در کارهای بعدی یک فیلمساز وجود دارد اما این پختگی ها نمی تواند همپای شوری قلمداد شود که او صرف فیلمش می کند. این شور هم عمدتا در سنینی رخ می دهد که فیلمساز هنوز تا میانسالی فاصله دارد. به نظر شما رفع توقیف خانه پدری نتیجه تغییر سیاست های دولت است یا تغییر و بلوغ جامعه؟ خیلی وقت ها فیلمی را به این بهانه توقیف می کنند که جامعه آمادگی درک و هضم آن را ندارد. به نظرم تغییر سیاست نخستین چیزی است که در رفع توقیف خانه پدری نقش داشته است. در اوایل صحبت هایم تلاش کردم بهای زیادی به این مساله ندهم، اما در جایی ناچاریم درباره اهمیت این تغییر سیاست حرف بزنیم. اما در مورد جامعه باید بگویم که حضور و هستی فضای مجازی در کنار همه معایبی که داشته و دارد و بعضا مزاحمت هایی را ایجاد می کند، برای این اتفاقات نقش کمک کننده دارد. فضای مجازی در این روزها می تواند با برداشتن یک گام بلند جای رسانه ملی و مطبوعات را بگیرد. طبیعتا فضای مجازی مانع از این می شود تا خانه پدری گم، محو و کم رنگ شود. این فضا کمک می کند موضوعاتی از این دست در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی دیده شود و خطاهای ریز و درشت مردان مطرح کشور ما زیر ذره بین قرار بگیرد. به نظر من امنیت نداشتن فضای مجازی بخش کاملا طلایی و زرین آن است. خواه ناخواه تحت تاثیر چنین فضایی بود که خانه پدری در طول این هفت سال هرگز به صورت قاطع به بوته فراموشی سپرده نشد. یعنی معتقدید فضای مجازی در برخی موارد نقش اهرم فشار را بازی می کند؟ در مقاطعی این اتفاق افتاد و فضای مجازی فشار زیادی وارد کرد. این فشار در سطوح بسیار بالای مملکت ما هم بسیار تاثیرگذار بوده است. فکر می کنید مدیران فرهنگی تا چه زمانی صرف نظر از خطوط قرمز مشخص و معین ارشاد، می توانند برای مخاطبان و اینکه دیدن یک محصول فرهنگی به نفع آنها است یا به ضررشان تعیین تکلیف کنند؟ اینکه این اتفاق تا کی می افتد قابل پیش بینی نیست؛ اما چیزی که قطعی است این است که این حقارت ها مثل آینه ای در مقابل افراد تنگ نظر است. آنها یک زمانی به اشتباه خودشان پی می برند، اگرچه از اتفاق های زندگی شان کمتر عبرت می گیرند! اگر عبرت خود آنها هم حایز اهمیت نباشد، دست کم برای دیگرانی که خلف آنها هستند این موضوع می تواند عبرت برانگیز باشد. اما به نظر می رسد در عبرت گرفتن همه با هم پوست کلفت شده اند و دیگر خیلی چیزها برای آنها بی اهمیت است. آنها بیشتر به فراموش کردن مردم اتکا می کنند و به اینکه حافظه مردم در یادآوری خطاهای شان یاری نکند. اما فشار زندگی باعث نمی شود این خطاهای شان برای مردم ابدی ازلی باشد. اگر مشخصا بخواهید به این اشاره کنید که رفع توقیف خانه پدری را شخصا مدیون کدام مدیر فرهنگی و وزیر هستید، می توانید از شخص خاصی اسم بیاورید؟ فعلا از جزییات خبر ندارم، اما می دانم که آقای محمدمهدی حیدریان به اندازه کافی پیگیر حل این مساله بودند و به نوبه خودم از او تشکر می کنم. ادامه این راه می تواند رضایت نسبی به وجود بیاورد و کمک کند تا این رضایت نسبی به طور کامل نهادینه شود. همین اتفاقات سبب می شود ما کم کم باور کنیم اتفاق های رو به جلویی در حال وقوع است. تا جایی که من شنیدم دستوری است که در وزارت ارشاد داده شده و گفته اند که پیگیر فیلم های توقیفی باشند. بله، کمیته ویژه ای تشکیل شده است... من از شما می پرسم دستور این کمیته ویژه را چه کسی داده است؟ آقای حیدریان... پس در واقع پاسخ پرسش شما همین چیزی است که گفتید. این اتفاق ها زمان آقای حیدریان افتاده است و به نظر می رسد او باقدرت تر با تکیه بر شرایط نوین جامعه و با تکیه بر اتفاقاتی که در یکی دو ماه گذشته برای دولت و آقای روحانی افتاده است پیش می رود. به نظرم تاثیر خودش را روی مدیریت سینمایی کشور گذاشته است. جایی هم مجلس شورای اسلامی به این مساله ورود پیدا کرد... بله، آقای الیاس حضرتی در صحن علنی مجلس درباره اتفاقاتی که درباره خانه پدری افتاده است، گلایه کرده بودند و خواهان نگاه مجدد به توقیف طولانی فیلم شدند. آن قدم ها در شکل گیری چنین روزی موثر بود. گمان می کنم پیش از عید این اتفاق افتاد. حرکت آقای حضرتی برای خیلی ها در فضای فرهنگی جامعه ما غافلگیرانه بود که با شجاعت و تمرکز کامل در صحن مجلس درباره چیزی که شاید از نظر مسوولان چندان مهم نباشد، صحبت و روی آن تاکید کرد. چنین اتفاقاتی واقعا مثبت و جلو برنده است. الان که مجلس، دولت و شورای شهر همسو و هم جهت هستند، زمان خوبی است تا همه اقشار جامعه مطالبات خودشان را بیان کنند، به خصوص هنرمندان و سینماگران که تلاش خودشان را برای استمرار دولت آقای روحانی به بهترین شکل انجام دادند. اگر قرار باشد نگاهی به مطالبات سینماگران داشته باشید، شاخص ترین خواسته های تان کدام است؟ در قدم اول دادن آزادی عمل به فیلمساز است. بعد از این وارد حیطه صنفی می شویم. ما در امور صنفی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید آنها را مرتفع کنیم. وضعیت معیشت تمام دست اندرکاران سینمای ایران که چندهزار نفر می شوند باید بهبود پیدا کند. پیش از حضور شما برای این گفت وگو برنامه ای از تلویزیون درباره هنروران پخش شد که از میان همه آنها من فقط چهره غلام ژاپنی را شناختم. تصاویری از این هنروران با چهره های شکسته دیدم، اما به نظرم باید بپذیریم آنها هم سهمی از سینمای ایران دارند. سهم شان باید به فراخور حال شان خوب باشد. این گروه سال های سال است که در یک گوشه سینما در حال کمک کردن هستند. به همین دلایل نیازهای صنفی یکی از مسائل مهم سینمای ایران است. این مساله بستگی زیادی به جدل های میان خانه سینما، صنوف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. به عنوان مثال دوست دارم به بیمه اهالی سینما اشاره کنم که یک سالی می شد برچیده شده بود. به هر حال آنهایی که در سینما فعالیت می کنند هم بخشی از مردم هستند و به گرفتاری های روزمره ای که همه درگیر آن هستند، دچار می شوند. این گروه سینمایی هم خانواده دارند و در قبال خانواده های شان مسوولند. در نگاه اول چنین مطالبه ای در مقایسه با آزادی عمل فیلمساز شاید ناچیز به نظر برسد، اما وقتی وارد خلوت آن فرد شویم خواهیم دید که سلامتی یکی از عزیزانش از تاریخ سینمای ایران هم مهم تر است. برای من هم سلامتی عزیزان و نزدیکانم از خیلی مسائل دیگر مهم تر است. من نمی توانم ارزش گذاری کنم و با قاطعیت بگویم پیش از هر چیز آزادی عمل فیلمسازان ایرانی را می خواهم! چنین چیزی در ظاهر مهم به نظر می رسد اما مسائل صنفی و نیازها و آرامش از مهم ترین شرایط زندگی همه ما است. یکی از نقدهای وارد شده به دولت یازدهم، پرهیز از جوان گرایی بود. در حوزه سینما به نظرتان چقدر چنین نقدی وارد است؟ جوان گرایی یک امر از پیش تعیین شده دولتی نیست که کسانی مدعی باشند با عنایت به جوان گرایی سعی می کنیم آینده سینمای ایران را تضمین کنیم. در هر دورانی جوان گرایی وجود دارد. به طور طبیعی جوان ها می آیند و کسی هم نمی تواند مانع از حضور آنها در عرصه های مختلف جامعه شود. اما از سوی دیگر مشکلی که وجود دارد و ممکن است موانعی جلوی پای کسانی که قرار است وارد سینما شوند، ایجاد کنند. این سنگ اندازی ها صرفا از ترس تنگ شدن جای خودشان اتفاق می افتد. خیلی طبیعی است که جا تنگ شود. اما این تنگ شدن جا نتیجه خباثت نسل جوان نیست. همان طور که یک پدر کم کم در عرصه مدیریت زندگی عقب نشینی می کند و مدیریت را به فرزندان خودش واگذار می کند، در تمام زمینه ها و حتی علوم دیگر نیز این جوان گرایی شکل می گیرد. اما کوشش برای جوان گرایی ممکن است به یک واقعه افراطی تبدیل شود. گاهی متوجه می شویم که فیلمسازی به صورت افراطی به شیوه ای دم دستی تبدیل می شود و همه می توانند این عرصه را تجربه کنند. من نمی گویم همه باید دشواری های نگفتنی خود را، مثلا برای خودم در فاصله سال های 58 تا 63 که نخستین فیلمم تنوره دیو را ساختم، از سر بگذرانند. این شرایط آن سال ها بود و ما با چنگ و دندان تلاش می کردیم خودمان را بالا بکشیم و فیلم بسازیم. الان شرایط متفاوت شده و حتی می شود با دوربین عکاسی و موبایل هم فیلم ساخت. در نتیجه فیلمسازی آسان تر شده اما این آسان تر شدن نباید باعث شود تا با فیلمسازی سهل و ممتنع برخورد شود. فیلمسازی همچنان باید مشکلات خودش را داشته باشد، اما باید که این مشکلات بدون شرط و شروط های رایج باشد. منظورم این است کسی که مشکلات این حوزه را با تمام وجود لمس می کند تنها حق فیلمسازی دارد. به عقیده من نگاه ما به سینما باید درست و اصولی باشد و به عنوان یک بازیچه به سینما نگاه نکنیم. هرچند خودم بارها گفته ام که سینما برایم اسباب بازی ای است که از بازی کردن با آن لذت می برم. در حوزه اقتدارگرایی مدیران فرهنگی دولت دوازدهم چه تغییراتی باید رخ بدهد؟ اصلا اقتدارگرایی یک ویژگی ذاتی است یا اکتسابی؟ به ندرت و گاهی اوقات ممکن است با آدمی برخورد کنیم که گشودگی بسیاری در رفتار دارد اما این خصلت آنقدر نایاب است که ما مجبوریم بپذیریم که اقتدار یک امر ذاتی و نه اکتسابی، آن هم برای همه است. در واقع زمینه ساز افراد قدرت طلب می شویم. در سینما هم طی سال های گذشته معمولا با افراد گشوده رو و آدم هایی که نقطه مقابل شان هستند زیاد برخورد کردیم. چه اتفاقی می افتد که شما با داشتن دو فیلمی که سرنوشت نامعلومی داشتند، تصمیم به ساخت سریال می گیرید؟ نمی گویم توقیف که خودمان برچسب نچسبانیم! اتفاقا نباید از کلمه توقیف وحشت کنیم. سرنوشت نامعلوم تعابیر دیگر این کلمه است و درست مثل بشین، بفرما و بتمرگ می ماند! خب، با وجود دو فیلم توقیفی چه می شود که از ادامه حیات دولت یازدهم دفاع می کنید؟ برگردیم به همان بخشی از صحبت هایم که به تناقض ها و بن بست های ذاتی اشاره کردم. گاهی اوقات احساس می کنم مدیران سینمایی هم از همه این اتفاق ها و خیلی چیزهای دیگر که ممکن است دست آنها نباشد، متحیرند. ساخت سریال 88 متر که الان یک مترش هم کم شده و 87 متر شده است، ریشه در هشت سال پیش دارد. من در آستانه شروع سریال درگیر مسائل شخصی شدم و ساخت این سریال از اولویت افتاد. آقای اسلامی مهر، مدیر وقت سیمافیلم هم همان موقع به من گفت نگران پولی که از ما گرفتی نباش و هر وقت آمادگی روحی پیدا کردی سراغ ساخت این سریال بیا! من هم قصد سوءاستفاده از حسن نیت ایشان را نداشتم. به صورت طبیعی شرایط به گونه ای پیش رفت که پروژه ای که سال 87 کلید خورده، در سال 96 پیگیری شود. خیلی ها تصور کردند شما از آرمان گرایی و حرف های تان بعد از ساخت کاناپه عدول کردید! من درباره چیزی که جزیی از اقتدار خودم و به سرمایه خودم مربوط است صحبت کردم، اما با سرمایه دیگری که نمی توانم شوخی کنم. این یک تعهد هشت ساله است و بنابراین من از قدیم به تلویزیون متعهد هستم تا با همان شرایط رایج در فیلمسازی این سریال ساخته شود. نوبت فیلمسازی مجدد خودم و با سرمایه خودم که شد معلوم می شود چقدر روی حرفم می ایستم. اگر به شما پیشنهاد اکران خانه پدری در گروه هنروتجربه را بدهند، می پذیرید؟ بله، فیلم قابلیت برخورد عمده تماشاگران را داشته است. نمایش آن در هنروتجربه از ابتدا یک ضرورت بود. با پیشنهاد آقای امیرحسین علم الهدی که کمکی به اکران فیلم شود، من هم این مساله را پذیرفته بودم، اما اگر این فیلم از حیث رفع نیازهای روحی تماشاگر مشمول زمان نشده باشد، می تواند فیلم پرمخاطبی باشد. بنابراین فرقی نمی کند در گروه هنروتجربه اکران شود یا گروه آزاد. اصل مطلب برای من اکران عمومی است. بعد از رفع توقیف خانه پدری ، به مرتفع شدن مشکلات و موانعی که بر سر راه کاناپه است، امیدوار شده اید؟ در فیلم کاناپه هیچ بدعتی وجود ندارد برای اینکه چیزی که دیده می شود موی مصنوعی است. این مساله چیزی نیست که به کسی بربخورد و بی اعتنایی به ارزش ها، باورها و آن چیزی که نظام در پی تحقق آن است قلمداد شود. بنابراین من با چنین اعتماد به نفسی سمت ساخت کاناپه رفتم. مگر قبل از این، فیلم ملک سلیمان بدون حجاب ساخته نشد؟ خب، تفاوت میان این دو فیلم چیست؟ مشکل این است که کاناپه جامعه امروز ایران را تصویر می کند؟! این ذهنیت که با این فیلم ممکن است دیگران تحریک شوند چنین چیزی را در فیلم های شان دنبال کنند، با حفظ رعایت ضوابط چه اشکالی دارد؟ این کار غیرشرعی و غیرقانونی نیست و من این فیلم را برای خودنمایی نساختم. من فیلم کاناپه را ساختم که پیشنهادی به سطوح بالای مملکت بدهم. پیشنهاد اینکه ببینیم آیا این اتفاق واقعا ناهنجار و شکننده است و باعث آزار کسانی خواهد شد یا نه؟! خوشبین هستید برای کاناپه اتفاق خوشایندی بیفتد؟ واقعا امیدوارم. امیدوارم باور کنند این فیلم توهینی به ارزش ها و باورهای شان نیست. شما آدم بسیار صبوری هستید من خسته کننده صبورم. تا امروز هیچ وقت خانه سینما با نهاد صنفی دیگری به عنوان مزد این همه صبوری، پیگیر مطالبات و حقوق تان نبوده است؟ من در ارتباط با دو فیلم اخیرم انتظار توجه بیشتری از سوی خانه سینما داشتم. این توجه بیشتر برآورده نشد و گله مند هم نیستم، چون اصولا آدم گله مندی نیستم. چنین چیزی به خودی خود نوعی پوست کلفتی است، اما با تمام این اوصاف فکر می کنم خانه سینما می تواند در ارتباط با موارد مشابه مقتدرتر و سرسخت تر برخورد کند، چون خانه سینما تنها مفری است که ما داریم. نمی توانیم انتظار داشته باشیم صنف را کنار بگذاریم و آن را دور بزنیم و بعد مطالبات مان را از سوی مقامات دولتی پیگیری کنیم. این فرق عادت است و بدون توجه به صنف ناباورانه خواهد بود. کسی به صورت رسمی تا اینجا خبر رفع توقیف خانه پدری را به شما داده است؟ نه، منبع من هم مطبوعات و فضای مجازی است و همچنان نمی توانم این اتفاق را باور کنم. اما بسیار خوشحال می شوم که این فیلم بدون اما و اگری اکران شود. طبیعی است که هیچ اما و اگری را برای اکران فیلم نمی پذیرم و همانطور که گفتم اگر به چنین چیزی راضی می شدم، شش سال ونیم پیش این کار را می کردم. باز هم تاکید می کنم فیلم خانه پدری هیچ چیزی برای توقیف نداشته و ندارد. من این حرف را به شهادت خیلی از دوستان، سینماگران و مخاطبانی که فیلم را 10 سئانس در هنروتجربه و جشنواره فیلم فجر دیده اند، می گویم. به جز صحنه کوبش سنگ به سر دختر که اتفاقا گونی ای به سر دختر کشیده می شود، صحنه ای دلخراش تر ندارم. این تجسم فیلم است که باعث برانگیخته شدن تخیل تماشاگر می شود. من خودم حتی وقتی در فیلمی تصویر فرو رفتن سرنگی را بر دست بازیگر می بینم چشمانم را می بندم. این را گفتم که بگویم طاقت دیدن چنین چیزی را ندارم. خودم اگر باشم فکر می کنم کارگردان فیلم سادیسم دارد که این را به تماشاگر نشان می دهد. من با چنین تفکری آن صحنه خانه پدری را ساختم. حتما ضرورتی داشته که آن صحنه را در فیلم قرار دهم. فیلمی که داستانی پیچیده و بالا و پایین ها و گره هایی ندارد، احتیاج به صحنه ای دارد که تاثیرگذار باشد، صحنه ای که همیشه بوی مرگ را از آن زیرزمین بلند کند. ...
آمریکا، روسیه یا چین؛ قدرت نظامی کدام بیشتر است؟
280 موشک هسته ای را در خود جای داده اند و هر کدام توانایی محو کردن یک شهر از روی نقشه را دارند. همچنین نیروی دریایی ارتش این کشور 4 زیردریایی مجهز به موشک های بالستیک با قابلیت هدایت از راه دور را با 154 موشک کروز توماهاک و 54 زیردریایی هسته ای در حالت آماده باش می بیند. این زیردریایی ها همه از پیشرفته ترین تکنولوژی ها سود برده، خاصیت رادارگریزی و پنهانکاری داشته و به انواع سلاح ها مجهز هستند. ...
جایگاه ایران در آینده بازار جهانی خودرو کجاست؟
بنگاه های فناورانه در صنعت خودرو هستیم و بنا است که در سال های آتی این شرکت ها به دلیل مهارت ها یشان و تطابق آن با نیازهای صنعت، نفوذ غیرمعمولی بر بخش خودرو داشته باشند، بنابراین کارشناسان تاکید دارند هر شرکتی که قصد گام گذاشتن در مسیر خودروساز شدن را دارد باید بتواند براساس روندهای جهانی پیش برود. براین اساس باید تلاش شود که راه های جدید ریسک پذیری برای رسیدن به این هدف مورد بررسی قرار گیرد ...
آسیب های ناشی از مواد سوزاننده و نحوه برخورد با آنها
به نوع ماده، غلظت محلول، حجم، ویسکوزیتی، مدت تماس، pH ماده و در صورت بلع، حضور یا نبود غذا در معده بستگی دارد. مواد اسیدی در برخورد با سلول های اپی تلیال موجب نکروز انعقادی و ایجاد اسکار در محل می شوند که جلوی نفوذ و آسیب عمیق تر را می گیرد. با توجه به مقاومت نسبی اپی تلیوم مطبق در برابر نکروز انعقادی آسیب های حلق و مری کمتر اتفاق می افتند. از آنجایی که اسیدها بوی بسیار شدیدی داشته و ...
کلاهبرداری چند زن از آرزوی شما برای سفر به حج
می شوند که نقل و انتقال فیش ها مورد تایید سازمان حج و زیارت است، خلاف واقع ادعا کرده اند. این مقام انتظامی ادامه داد: دلالان برای کسب درآمدهای میلیونی، با استفاده از عدم آگاهی و اطلاع کافی مردم، فیش حج آنها را با قیمت پایین خریداری و با درج آگهی در برخی رسانه ها اقدام به فروش آن می کنند. سرهنگ اکبری اضافه کرد: گروهی از دارندگان فیش حج که قصد دارند تا از اعتبار و امتیاز فیش خود ...
چین هایی که روزگار بر پیشانیش گره انداخته است
خط های راست شکل گرفته است. ابزار آلاتی که برای ساختن گره استفاده می شود همان ابزاری است که دریک کارگاه دوردگری وجود دارد، بهترین ماده اولیه ساخت گره چینی که مورد توافق استادکاران چوب است درخت چنار است که خوشبختانه این درخت، درخت بومی ایران است زیرا بافتی منسجم داشته و از مقاومت بالایی برخوردار است البته درختان دیگری نیز در این امر استفاده می شود. دست های پینه بسته اش حاکی از ...
در پیشخوان سنا تیتر بخوانید
اقتصاد در باره طبقه بندی صنایع به شرکت بورس رسید؛ مختصات جهانی برای گروه های بورسی؟ نزول شاخص سهام به کانال 80 هزار واحدی بورس کالا در روش های معاملاتی خود چه تغییراتی را در دستور کار قرار داده است؟ توسعه ابزار محور جایگزین توسعه کالامحور دنیای اقتصاد چالش های نظام توزیع در صنعت فولاد را بررسی کرد؛ پل عبور از واسطه گری در بازار فولاد ...
نصرتی: پرسپولیس که قهرمان شده و تماشاگرش هم بیشتر است، تیم دوم پایتخت است؟!
حامد جیرودی / این روزها خیلی از بازیکنانی که به تازگی فوتبال خود را کنار گذاشته اند یا سال های پایانی فوتبال خود را سپری می کنند، در کلاس های مربیگری شرکت می کنند تا به جرگه مربیان جوان فوتبال ایران بپیوندند . یکی از این بازیکنان محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس است که فصل گذشته در گسترش فولاد و ماشین سازی بازی می کرد و همچنان هم قصد دارد به فوتبال خود ادامه دهد اما می خواهد دوره های ...
کاربران تلگرام در یک روز دیه یک زندانی را جمع کردند
به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه شهروند نوشت: لابی دانشکده شلوغ است؛ دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که قرار است مراسم گلریزانی به خود ببیند. گلریزان برای نجات علی از زندان. علی دانشجوی برتر کارشناسی ارشد علوم سیاسی که از 9، 8سال پیش، گرفتار پرونده کیفری است. پرونده ای که علی را مکلف به پرداخت دو دیه کامل و 45 درصد دیه کامل کرده بود. ساعت از 11:30 صبح گذشته بود که صندلی ها پُر ...
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: آمار قاچاق کالا 22 میلیارد دلار است
هماهنگی هایی که با مدیران استانی صورت می گیرد قابل حل است اما بخشی از مطالبات و مشکلات فعالان اقتصادی استان های مختلف توسط کمیسیون اقتصادی مجلس از طریق وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال گذشته کلیات در کمیسیون اقتصادی مصوب شد اما باید محدوده جغرافیایی این مناطق توسط دولت تعیین شود. البته ظاهرا دولت ...
چرا کارتر و هیچ رئیس جمهور دیگری نتوانست خاورمیانه را تغییر دهد؟
خاورمیانه کشاند: انقلاب ایران و حملۀ شوروی به افغانستان. این دو اتفاق باهم این دیدگاه را نزد رهبران سیاسی امریکا تثبیت کرد که باید حامی سیاست دسترسی به خلیج فارس نفت خیز بود، منبعی که آن هنگام ضروری تلقی می شد. کارتر، که آن زمان رئیس جمهوری ضعیف بود، به نمایش قدرت پرداخت و اعلام کرد خلیج فارس جزو منافع حیاتی امنیت ملی امریکا است. هر رئیس جمهوری پس از کارتر، به شیوۀ خود، چنین باوری داشته ...
رفع چالش های بانکداری بدون ربا در ایران
به گزارش سرمدنیوز به نقل از تعادل، در این گزارش مروری که توسط لیلا محرابی و رسول خوانساری تدوین شده، با اشاره به اینکه بازارهای مالی اسلامی توانسته اند به واسطه ارائه خدمات مالی قابل سرمایه گذاری در زیرساخت ها، گسترش تنوع پرتفوی تولیدات و ارائه خدمات بیشتر در راستای جذب مشتریان جدید از رشد و توسعه قابل توجهی در بازارهای جهانی برخوردار شوند، تاکید کرده است: به نظر می رسد این رشد همچنان ادامه داشته ...
تهران دومین شهر سوخته ایران است
امام رضا(ع) یا امکاناتی که در سطح روستا برای اقشار پایین دست انجام دادند ، رای بیاورند. فیلم منتشر شده از یک نماینده جبهه پایداری اشاره شده است که ما زمانی می توانیم حساب کنیم که مشارکت را بالا نبریم . اگر مشارکت بالا رود منطقی که طرف مقابل پیروز شود. چون اصولگراها امکان جذب رای را ندارند در صورت مشارکت بالای مردم شکست خواهند خورد لذا زمانی می توانند پیروز شوند که مشارکت به گونه ای باشد ...