سایر منابع:
سایر خبرها
چرا نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد؟
شراکت در نفت ملی شده ی ایران، اتحاد خود با انگلستان را بگسلد. در حالی که آمریکا، هم حضور در نفت ایران را (البته نه نفتی که دولت ملی ایران آن را اداره کند) می خواست و هم اتحاد با انگلستان در برابر شوروی را. در این میان، آمریکا مصدق را عامل عدم دستیابی به هر دو هدف به طور هم زمان دانست. چنان که آیزنهاور، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا، که کودتای 28 مرداد توسط دولت وی سازمان دهی شد، در خاطرات خود می
آرامش سهم کسانی که نسبت به وعده های الهی خوف دارند
موفقیت برای کسی است که از مقام من بترسد و از عذاب من بیمناک باشد. خداوند صالحان را نجات می دهد: انسان های صالح چه ویژگی هایی دارند؟ در قران کریم در مورد ویژگی های صالحان آمده که از اهل کتاب جمعیتی هستند که قیام می کنند و پیوسته در اوقات شب آیات خدا را می خوانند در حالی که سجده می کنند. به خدا و روز دیگر ایمان می آورند امر به معروف و نهی از منکر می کنند و در انجام کارهای نیک پیشی می گیرند و
روزه، تغییر مسیر زندگی به خدامحوری است/ نگاه اجتماعی به روزه داری در تابستان
موفق به اطاعت پروردگار شوند، خداوند هم شما را یاری خواهد کرد. مدیر مدارس علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: آیه شریفه وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ؛ و قطعا خدا به کسی که [دین] او را یاری می کند یاری می دهد (حج، 40) دعوت همین آدم ها است؛ یعنی خداوند به فردی که وقتی در جایگاه تمکن قرار بگیرد از تمکن خود به نفع اطاعت خدا در اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر، استفاده کند
برگزاری دوره های آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر در کردستان
. حجت الاسلام رحیم جعفری، معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز امروز به همراه مدیر عامل شرکت گاز از این دوره های آموزشی بازدید کرد و اقدامات انجام گرفته از طریق شواری امربه معروف شرکت گاز را قابل تحسین عنوان کرد.
توحید زیر تیغ تعصب-اسماعیل علوی*
صلح و حکمیت بودند سر بر شورش برداشتند و مدعی شدند که در دین خدا نباید کسی را داور قرار داد و قبول حکمیت کفر است. کم کم موج اعتراض بالا گرفت و حزب خوارج با شعار لاحکم الا لله تشکیل شد. پیدایش گروه خوارج از ابهامات تاریخ است زیرا گروهی که امیرشان را وادار به پذیرفتن داوری کرده بود در عرض چند ساعت به دستاویز چیزی که خودشان بر آن اصرار داشتند شورش کردندو بنای یک تنش مزمن را در میان امت
ادعای احتمال ترور فیزیکی احمدی نژاد/ دولت روحانی در معرض یک حمله گازانبری / روایتی از تخلف هزار و 800 ...
/> روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز و در حالی که مذاکرات ایران و 1+5 به روزهای حساس خود نزدیک می شود، کاریکاتوری را منتشر کرده که تعجب افکار عمومی را برانگیخته است. درخواست یک مرجع تقلید برای اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان گفت: در مقام اجرا بعضی از
گلریزان شرکای تجاری فولاد مبارکه برای آزادی زندانیان
حمید رضا قندی مشاور مدیر عامل و نماینده ایشان در ستاد دیه استان در خاتمه جشن گلریزان سال 94 فولاد مبارکه گفت: از تمامی همکاران، مدیران، معاونین و مدیرعامل محترم شرکت که عنایت خاصی به جشن گلریزان داشتند تشکر و قدردانی مینمایم. وی با تأکید بر این مطلب که موهبت روزه داری و مشارکت در کار خیر در چنین ایامی نصیب هر کس نمی شود، افزود: وقتی خداوند متعال مقرر میفرمایند که برکاتشان
مقابله نکردن دولت با بدحجابی عامل ترویج بی حجابی
تفاوتی خود مردم است امربه معروف و نهی از منکر امروز دچار قبح شده است و باید این فریضه را در جامعه اسلامی احیاء کرد. حجت الاسلام رفیعی با اشاره به این که سومین دلیل بی حجابی در جامعه عادی شدن گناه است، عنوان کرد: وقتی که گناه عادی می شود قبح آن از بین می رود و این خطرناک ترین سم جامعه اسلامی امروزی است. وی ادامه داد: چهارمین عامل بی حجابی عدم تولید پوشاک اسلامی در کشور است چراکه
دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران نقطه اوج خدمتگزاری مسئولان نظام است
مسئولین به این امر شد. در این دیدارها والدین شهدا از روحیات و اخلاقیات فرزندان شهید خود خاطراتی را بیان و از توجه مسئولین به مسایل و مشکلاتشان تقدیر و تشکر نمودند. در پایان لوح سپاس و هدایایی توسط حجج الاسلام دکتر احمدی و بحرانی به خانواده های معظم این سه شهید والامقام اهدا گردید.
امر به معروف و نهی از منکر به رفتاری اجتماعی تبدیل شود
رفتاری اجتماعی تبدیل شود. دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همچنین با اشاره به تشکیل شورای عفاف و حجاب در ادارات و اصناف و هیئت های ورزشی گفت: باید پوشش زنان در محیط های اداره های ما بسیار مورد توجه قرار بگیرد. مهدوی گفت: نظارت بر بحث حجاب در دستگاه ها فقط مسئله ای مبتنی بر تذکر نیست بلکه سعی شده که کارشناسان طی فعالیت های خود خدمات مشاوره ای نیز ارائه دهند.
660 پرونده روزه خواری در فارس تشکیل شده است
بودن فضای معنوی بر استان و کاهش برخوردهای سلبی باشیم. او ادامه داد: علیرغم مشخص شدن وظائف دستگاه ها، متاسفانه شاهد کم کاری برخی از دستگاه های به ویژه دستگاه های فرهنگی بودیم و تنها چند دستگاه از جمله نیروی انتظامی، سپاه فجر، ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر و دستگاه قضایی استان به وظائف خود در این زمینه عمل کردند.ک/2 3002/ 1876
دبیر ستاد امربه معروف فارس:می کوشیم تذکر لسانی را نهادینه کنیم
به گزارش ایرنا سلیمان مهدوی دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: فعالیت های خوبی در ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر انجام شده است که افتخار ما در این بخش عدم وجود حتی یک مورد درگیری عمومی و مردمی است. وی ادامه داد:درماه مبارک رمضان امسال ودرآیین های شب های قدر کتابچه های ویژه امر به معروف ونهی از منکر در 350 مسجد در شیراز توزیع می شود. مهدوی گفت: امیدواریم با این اقدام نگاه عمومی نسبت به این واجب های ترک شده، در شیراز ایجاد شود.ک/2 3002/ 1876
روز قدس امسال مهر باطلی بر حرکت افراطی گروه های تروریستی است
های اشغالی از لوث وجود رژیم جعلی، جنایت پیشه و کودک کش صهیونیستی دانست و گفت: مقاومت، تنها راه برای حل مسئله فلسطین و مردم مظلوم این سرزمین اسلامی است. معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این روز مسلمانان و آزایخواهان جهان، بار دیگر تنفر و انزجار خود را از دشمنان اسلام و در رأس آن ها آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می دهند.
تدبر در عظمت شب قدر عامل درک آن است
آن را طوری بیان فرموده است که حتی فرشتگان نیز از درک آن عاجز هستند. وی تفکر و تدبر در فهم بیانات الهی به ویژه درک عظمت شب قدر را الزامی دانست و تصریح کرد: پاداش اعمال نسبت به مکان، زمان و نوع عمل متفاوت است و اینکه خدای متعال در مورد شب قدر می فرماید که بهتر از هزار ماه است، ما را باید به این باور برساند که این شب از هزار ماه افضل تر و برتر است. دبیر ستاد احیا امربه معروف و
همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست وجو
معروف است. مایر یکی از مسئولان اصلی پروژهٔ آی گوگل نیز بود که به کاربر گوگل امکان می دهد به همهٔ سرویس های گوگلی که استفاده می کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او در توسعهٔ گوگل مپ و جی میل نیز نقش بسزایی داشته است. مؤسسه فناوری ایلینوی در 2009، دکترای افتخاری خود را به پاس فعالیت های او در زمینهٔ جستجو به او اهدا کرد. در 15 ژوئیه 2012 به عنوان رئیس هیئت مدیرهٔ یاهو انتخاب شد. ماریسا مایر که
زیارت مجازی 700 مکان مذهبی جهان اسلام
افزارهای یاس مدیا سپهر دنبال می شود و تحقق این امر در قالب سی دی هایی میسر شده است. در این لوح های فشرده، کودکان با موضوعاتی چون توجه به حیوانات در قرآن آشنا می شوند. طالبان در این باره می گوید: برای مثال در یکی از لوح ها با متن و عکس، داستان هایی از قرآن برای کودک روایت می شود و در آن کودک می آموزد که نام هر حیوان به چه دلیل و چند بار در قرآن ذکر شده است. این مورد درباره پرندگان نیز در لوح دیگری
اطلس ملی فولاد ایران رو نمایی شد منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 94/04/15
صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو شرایط صادرات تولیدات فولادی را فراهم کرده اند. مهدی کرباسیان اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار شاهد صادرات بیش از 2 میلیون تن تولیدات فولادی کشور بودیم. وزارت صنعت، معدن و تجارت از دی ماه 1392 نخست برای یک دوره 6 ماهه مجوز صادرات تولیدات فولادی را صادر کرد و سپس دوره زمانی آن تا پایان سال گذشته تمدید شد و این شرایط در امسال نیز تداوم یافته است. کرباسیان اضافه
ایجاد محیطی شاداب در مدارس از اهداف شورای پروژه مهر است
بازگشایی با نشاطی در مدارس باشیم. محمدی ابراز داشت: تکریم ارباب رجوع و پیگیری امور مربوطه به بهترین نحو ممکن مصداق امر به معروف است وئباید به گونه ای امور را به سرانجام برسانیم که ارباب رجوع و مراجعان به آموزش و پرورش موضوع تکریم ارباب رجوع را به صورت حقیقی مشاهده کنند. وی ضافه کرد: اجرای این پروژه در مدارس موجب بهره وری مناسب در حوزه آموزشی، پرورشی است همچنین حضور و مشارکت دانش آموزان در
مروری بر برنامه های تابستانی کانون های مساجد سراسر کشور
ایلام، کردستان، خراسان شمالی، سمنان و جنوب کرمان از استان های کشور به شرح زیر است. توزیع دو هزار کارت هدیه احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از توزیع 2 هزار کارت هدیه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر در بین کانون های مساجد ایلام خبر داد و گفت: این کارت همزمان با اجرای طرح اوقات فراغت کانون ها مساجد توزیع می شود .
برگزاری مراسم تجلیل ازبرترین های مسابقه فرهنگی زکات
دین اسلام راکامل ترین دین درجهت پاسخ گویی به نیازهای انسان دانست. وی درادامه افزود:برنامه های دین اسلام برپایه:خمس،حج،زکات،روزه و...پایه ریزی شده است ودراین میان زکات مهم ترین برنامه کمک به نیازمندان درسطح جامعه میباشد. مدیریت آموزش وپرورش شهرستان اسلامشهرتصریح کرد،ازوظایف مردم برطبق آیات قرآن واحکام دین اسلام میتوان به نمازوروزه،امربه معروف ونهی ازمنکراشاره نمود،لیکن درمسئله
ارزیابی عملکرد حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی در حوزه انتخابیه فومن و شفت
در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . عرض سلام وادب دارم خدمت تمامی اصحاب رسانه و مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس و امیدوارم که طاعات و عبادات همه در این ماه عزیز ، مقبول درگاه حق قرار گیرد . رشت پرس : روند مذاکرات ایران و 5+1 را در این برهه زمانی چگونه ارزیابی می کنید؟ آنچه مسلم است مباحث و روند مذاکرات هسته ای کشور نیازمند پیگیری های جدی و زمان لازم است . با توجه به اینکه هیات مذاکره کننده مصمم به ادامه ی مذاکرات هستند لذا با عنایت بر اساس اصول قانون اساسی ، سیاست گذاری های این مبحث از اختیارات مقام معظم رهبری است و با توجه به مباحث چالش برانگیزی که در جامعه از سوی طیف های مختلف وجود داشت ، در ملاقاتی که در ماه مبارک رمضان مسوولین نظام با مقام معظم رهبری داشتند این جعبه ی سیاه مذاکره توسط مقام معظم رهبری بازگشایی شد و ایشان مواضع خودشان ، نظام و رکن های تصمیم گیری نظام را به صورت مبسوطی شرح دادند و اینکه ظلم مضاعفی را به ملت ما تحمیل کردند و اینکه این تحریم باید به هر نحوی در مذاکرات برداشته شود و از شروط مذاکره است . به نظر بنده ، بسیاری از این مباحث شفاف سازی شد و اگر بعضا مصاحبه ها ، مصوبات و بیانیه هایی از طرف مجلس و دیگران صادر شد در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده بوده است . احساس من بر این است که هم اروپا نیاز به این مذاکره دارد و هم ما مسر به انجام این مذاکرات هستیم . روندی را که تا الان پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما باید تیم مذاکره کننده ی ایران را تحسین کنیم که با توجه به تجارب و انگیزه و پشتکاری که دارند در مقابل دیگر مذاکره کننده گان به نوعی کم نیاوردند و این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهند . اگر در این مذاکرات به نتیجه برسیم که یک پیروزی برای کشور به ارمغان آمده است چون در حال حاضر یکسری محدودیت ها و معذوریت هایی وجود دارند که باعث شده زندگی برای مردم گران تمام شود . اگر هم به نتیجه نرسیدیم در این مذاکرات و تعاملات به دنیا نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم . همانطور که 35 سال از سوی قدرتهای بزرگ کشور ما تحت فشارهای مختلف قرار گرفت اما احساس می شود که اکنون اروپا نیاز به تعامل در این مذاکرات دارد. رشت پرس : با توجه به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس شورای اسلامی ، واکنش هایی را از طرف معاون ریاست جمهوری در پی داشت . لطفا در این خصوص توضیح دهید . مجلس بر اساس قانون اساسی در تمام امور مملکت چه برون مرزی و چه درون مرزی می تواند اظهار نظر و دخالت کند و حدود آن را قانون اساسی مشخص کرده است . در خصوص این مصوبات جنبه مخالفت و موضع گیری با دولت را ندارد بلکه برخی از مصوبات به عبارتی اهرم هایی است برای فشار به طرف مقابل در دست دولت در جهتی که بتواند در مباحث خود استدلال های حقوقی کند . چون فقط من مذاکره کننده نیستم که تصمیم می گیرم ،بلکه بر اساس همین اصول قانون اساسی مصوباتی را مجلس باید تصویب کند پس باید نظر مذاکره کننده نیز تامین شود و یا نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب می زند با این مضمون که ما از آرمانهای انقلاب ، خون شهدا و دانشمندانی که در راه هسته ای شهید شده اند و دستاوردهایی که در این راستا به دست آمده ، نمی توانیم بگذریم این نهیب ها یک فرصت است . و هر زمانی که در مورد خاصی تصمیم گیری شود باید نظر رهبر انقلاب و موضع گیری ایشان را مد نظر داشته باشیم . تیم مذاکره کننده باید از این مباحث در مجلس و نظر مقام معظم رهبری در جهت دفاع از حقوق مردم ایران تلاش کند . ما درتقابل با یکدیگر نیستیم بلکه در یک مسیر قرار داریم . اکثریت مجلس همدل و همزبان و همراه دولت است . اما چون مجلس حالت نظارتی دارد در برخی از مواقع احساس می شود که مجلس به نوعی می خواهد حکم صادر کند . مشاوره هایی که در مجلس صورت می گیرد در جهت مساعدت و حمایت دولت برای حمایت از تیم مذاکره کننده است . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص ارجاع قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیات حل اختلاف قوا چیست؟ بنده با توجه به تجاربی که در چند دوره ی نمایندگی مجلس کسب کردم ، به شخصه قوانینی را می پسندم و اجرایی می دانم که از طرف دولت به صورت لایحه بیاید و شامل حذف و اصلاح و حتی ایجابی باشد برای صدور حکم . معمولا طرحهایی که از طرف مجلس و نمایندگان همکار اجرا و الزام می شود دارای پشتوانه ی کارشناسی قوی نیست این واقعیتی است که اینجانب به آن رسیده ام . این به معنای زیر سوال بردن نمایندگان و یا طرحهایی که نمایندگان ارایه می دهند نیست . این نتیجه گیری من حاصل 12 سال حضور در مجلس است . طرحی با 15 امضاء وارد کمیسیون تخصصی می شود مراحل قانونی را طی می کند سپس به صحن علنی وارد می شود و تایید شده و تبدیل به قانون می گردد . ما نیاز به تولید قانون های بیش از حد در کشور نداریم . بلکه بهترین راه این است که به دولت فرصت دهیم که همین قوانین موجود را اجرا کند و موانع و مشکلات آنها را بیان کند و از مجلس بخواهد که برخی از موانع در تبصره و مواد قوانین را حذف کند تا روال عادی سازی و یا تسریع عملیات اجرایی در جهت استیفای حقوق مردم راحتتر صورت گیرد . اینکه کارخانه ی تولید قانون در کشور داشته باشیم ضرورتی ندارد . بسیاری از قوانین ما ، مازاد است . در حقیقت به نوعی راههای فرار مدیران و دستگاههای اجرایی را فراهم می کند . مجلس باید بیشتر در زمینه ی بعد نظارتی ، پژوهش و تحقیق در کمیسیونهای تخصصی بپردازد و قوانین را بررسی ، تجزیه ، تحلیل و بازبینی کنند تا کمتر مواردی به صحن آورده شود و دو سه برابر این قوانین باید لایحه باشد . در حقیقت مجلس برای دولت راهگشا باشد و موانع را از سر راه دولت بردارد . رشت پرس : با توجه به وجود مشکلات عدیده ایی که در مسکن مهر حوزه انتخابی شهرستانهای فومن و شفت وجود دارد ارزیابی شما در این خصوص چیست؟ ایجاد مسکن مهر ایده ی بسیار خوبی بود . برای اینکه بخواهیم قیمت مسکن ارزان شود باید تولید داشته باشیم . دولت آقای روحانی در ابتدا نسبت به این مساله موضع داشت ، موضع دولت نیز غیر منطقی نبود ، عدله آنها این بود که بخش خصوصی همیشه از ساخت مسکن استقبال کرده است و باید در دولت گذشته از بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان منابع مصرف نمی شد . بحث هایی که با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته به این نتیجه ختم شد که در حال حاضر مسکن های مهر در کشور رصد می شود و آن شهرهایی که درصد بالایی از مسکن مهر را دارند در حال آماده سازی مسکن است و استان گیلان و شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیستند . بخشی آماده سازی و به مردم تحویل داده شد . در شهرستان فومن نیز ما سه نوع مسکن مهر داشتیم . مسکن مهر بسیجیان که عمدتا واگذار شد . مسکن بنیاد مسکن بود که از بیش از 100 واحد ، 30 واحد آن واگذار شده است . و فاز دیگر مسکن مهر در کردآباد بوده که سیاست های شروع آن از آغاز اشتباه بود . به عنوان مثال هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بابت دیوار سازی محوطه پرداخت شده که این در قیمت تمام شده ی مسکن تاثیر گذار است و یا میزان آورده ی مردم کم بوده است . جلساتی که نمایندگان و مسوولین استان در هفته های گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که افزایشی در مبالغ وام صورت گیرد و در زمینه ی ایجاد زیر ساخت ها ، تامین آب ، برق و گاز پیگیری های لازم انجام شود تا بصورت فاز بندی این مسکن ها را در فومن به مردم واگذار کنیم . رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص بحران آب کشاورزی در شهرستان های فومن و شفت در سال زراعی چیست؟ آنچه که مسلم است منابع آبی ما رو به کاهش است به دلیل رسوبی که در سد داریم و همچنین میزان بارش برف در زمستان و برف سنجی نشان می دهد که ذخیره های یخی کم داریم . ب ه همین دلیل آب رودخانه ها و چشمه سارهای ما رو به کاهش هستند . و از طرفی هم جو عمومی دنیا هم یک تغییراتی را شاهد است . سیل ها و خشکسالی هایی که در دنیا اتفاق می افتد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . امسال به حمد الله سال زراعی خوبی را داشته ایم . چنانچه بارندگی مختصری نیز داشته باشیم و زمین های ما در استان سیراب شود ، با ذخیره ی آبی که داریم و آماری که وجود دارد بتوانیم فصل زراعی را پشت سر بگذاریم ولی این امر مقطعی است . راه حل اساسی این است که چند سدی را که در حال اجرا داریم و مطالعات آن صورت گرفته ، مدیران ارشد استان ، محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بدانند که برای ادامه ی حیات کشاورزی نیاز به ذخیره سازی آب داریم . در حال حاضر سد شفارود ، سد پلرود ، سد لاسک که بصورت فاینانس پیمانکاران آنها انتخاب شده است باید جایگزین سد سفیدرود شوند . سد سفیدرود دیگر مانند گذشته نمی تواند به استان گیلان سرویس دهی کند و شاید 50 درصد آن توانمندی گذشته را داشته باشد . بنابراین همه ی این مسایل گویای این مطلب است که استاندار و نمایندگان محترم باید در جهت اجرایی کردن پروژه های سدهای مزبور و بهره برداری سریعتر از این سدها جدی تر باشند . بنده نیز 20 نقطه ی بحرانی را در شهرستان فومن و شفت شناسایی کرده ام که سعی داریم به آنها کمک کنیم . برخی از این مناطق کشاورزی را مجهز به موتورهای پمپاژ آب کرده ایم و همچنین تهیه لوله را از کانال به طول یک کیلومتر انجام داده ایم تا کشاورزان عزیز ما آسیب نبینند چون تکیه گاه اصلی ما در گیلان همین بحث شالیزار و برنج است . کمبود آب را باید مدیریت کنیم و تا کنون نیز این بحث مدیریت شده است . اگر مدیریت نمی شد هم اکنون با مشکل مواجه می شدیم . امسال برای فصل کشت از آب مخزن سد سفیدرود استفاده نکردیم بلکه از آبهای جاری و رودخانه ای و آب باران به سمت کانال 70 متری آب بر فومن هدایت آب صورت گرفت ، از چوبر تا رضوانشهر و با این منابع آبی ، کشت انجام شده است . دریچه های سد بسته شد و تا زمانی که نیاز مبرم بود دریچه ها باز گشایی شد . در چند سال اخیر ، منابع آب گیلان مدیریت گردید و در غیر اینصورت با مشکل سوخت محصولات کشاورزی روبرو می شدیم . رشت پرس : با توجه به جایگاه ویژه گیلان در بخش کشاورزی ، عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان در کمیسیون کشاورزی چیست؟ کشاورزی و دامداری در کشور ما عموما تا کنون سنتی بوده است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در گیلان هم به دلیل اینکه دامداران استان همیشه مهاجر بودند و ییلاق و قشلاق داشتند و برای پرورش دامها مسیرهای مختلف را طی می کرده اند لذا این قضیه اقتصادی نیست و مشکلات خاص خود را هم دارد . در مورد دامداری و کشاورزی قصوری صورت گرفته و می توانیم به جمع بندی هم در این خصوص برسیم . در حال حاضر ، در حوزه ی تسهیلات کشاورزی استان گیلان علاوه بر اینکه سهم خود را گرفته است سهم دو استان دیگر را نیز در سال 93 جذب کرده است . در مورد دامداری ، مرغداری و زنبور داری اعداد و ارقامی که جهاد کشاورزی استان ارایه داده است این صنایع رو به رشد هستند . بنابراین ما هم به دوستان برای انجام فعالیت هایشان اعتماد می کنیم. فرهنگ عمومی جامعه اینگونه نشان می دهد که نسل جوان و تحصیل کرده استان رمقی برای کار کشاورزی و دامداری ندارد . یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بر طبق طرز فکر جامعه و عرف هر کسی که تحصیلاتی داشته باشد به دنبال کار پشت میزی است و این یک نوع نگاه به مشاغل است و باید اصلاح شود . فردی که در رشته ی دانشگاهی تحصیل کرده می تواند در همان رشته ، تولید کننده و خدمات دهنده ی خوبی باشد . در خصوص اینکه چرا نمایندگان استان گیلان تمایلی به عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را ندارند باید عرض کنم که اگر افراد تحصیلات مرتبطی در آن خصوص می داشتند چه بسا این تمایل ایجاد می شد . از طرفی کمیسیون های دیگر مجلس به لحاظ تصمیم گیری در امور کشور موثر تر هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس . این کمیسیون ها کمیسیون های سرآمد مجلس هستند یعنی هر طرح و لایحه ای که ارایه می شود یک نسخه از آن طرح به کمیسیون اقتصادی آورده می شود چون منابع مالی آن طرح باید پیش بینی و تامین شود . احساس بنده این است که نمایندگان باید در جایگاهی قرار بگیرند که موثر تر باشند . اگر نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باشند از دید عمومی حسن هایی را ممکن است دنبال داشته باشد . در آیین نامه مجلس ساز و کارهایی در خصوص عضویت نمایندگان در کمیسیون ها پیش بینی نشده است . برخی از کمیسیون دارای تعداد اعضای بالا هستند ولی برخی دیگر از کمیسیون ها تعداد اعضا کم است . آیین نامه اصلاح شده و در دوره آینده مجلس را مکلف کرده ایم که سقف اعضای کمیسیون ها مشخص شود . اینگونه نباشد که نماینده ای تمایل داشته باشد به کمیسیون امنیت ملی برود و در کمیسیون مزبور تراکم باشد و کمیسیون دیگر عضو کمتری باشد . امید است که در دوره ی آینده این موارد اصلاح شود . اینگونه نیست که اگر کسی عضو کمیسیون کشاورزی باشد بیشتر می تواند خدمت رسانی کند . همین اکنون نمایندگان دولت را مکلف کرده اند که برای مدت چهار ماه برنج را به کشور وارد نکند و این تسهیلات به کشاورزان داده شود . اگر نمایندگان یکپارچه باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در هر کمیسیونی که عضویت دارند می توانند خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند . رشت پرس : علت طولانی شدن ثبت جهانی ماسوله چیست و آیا پیگیری هایی از سوی جنابعالی در این خصوص صورت گرفته است ؟ مجموعه های میراثی و فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم سازمان جهانی یونسکو این یادگارههای تاریخی را به ثبت جهانی برساند و این ثبت نیز آیتم ها و الزاماتی را می طلبد . این الزامات هنوز در شهر تاریخی ماسوله محقق نشده است . به عنوان مثال تیرک های برق و تلفن درسطح این شهرک داریم و یا اینکه در بعد از انقلاب درحاشیه این شهرک ، ادارات دولتی بنا شده است . این ساختمانها با ضوابط سازمان یونسکو همخوانی ندارد و باید صد در صد تخریب شوند و به حالت اولیه برگردند . طرح مطالعاتی این موضوع انجام گرفته و برای بخشی از آن اعتباراتی در نظر گرفته ، منتهای مراتب بیشترین اعتبار برای مهار سنگ های بالادست شهرک ماسوله اختصاص یافت چون شهر را تهدید می کرد و این پروژه در فاز اول اجرایی شده است . سنگ هایی که خطرناک بودند مهار شدند تا احیانا در صورت بروز زلزله باعث تخریب شهر نشوند . ان شاء الله درسال 94 و 95 نیز فاز دوم و سوم این پروژه اجرایی خواهد شد . اعتباراتی نیاز است تا ساختمانهایی که در ماسوله احداث شده ، تخریب شود و نوعی خدمات سنتی به مردم ارایه شود . رشت پرس : زمزمه هایی در حوزه ی ارایه خدمات شهری شهرستان های فومن و شفت عنوان می شود با این مضمون که جنابعالی دستور عدم رسیدگی به مناطقی که از آن بخش ها رای کمتری را اخذ کرده اید صادر می کنید ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ این صحبت ها فرافکنی و اتهام زنی است . برخی از آدم های کوچک زمانی که می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند دیگران را تخریب می کنند و این به دور از انصاف است . این فضا در کشور هم متاسفانه در برخی از موارد وجود دارد . آدم های کوتوله ی سیاسی ، شخصیت هایی را که سالیان سال برای این مملکت فعالیت و خدمت کرده اند تخریب می کنند که خود را بزرگ جلوه دهند . الحمد الله مردم با روحیات بنده آشنا هستند و سه دوره این مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر اینجانب آدم تندرو و انتقام گیری بودم و مردم را سیاه و سفید می دیدم و اینگونه حرفهای بچه گانه را عملیاتی می کردم مردم به بنده اعتماد نمی کردند . افتخارم این است که سه دوره نماینده ی مردم فومن و شفت بوده ام و آن دوره ای هم که نماینده نبودم با 1800 اختلاف رای به مجلس راه پیدا نکردم و به رقبای خود تبریک گفتم و از رای مردم تمکین کردم . این اتهامات متوجه بنده نمی شود . جا دارد در اینجا بیان کنم که در برخی از روستاها ، اینجانب تنها 36 رای از 1000 رای را اخذ کردم اما خدمات رسانی از قبیل گاز رسانی ، آسفالت ، تلفن ، ساخت مدرسه و ساخت پل و ... صورت گرفته مانند روستای گیگا سر و قابل مشاهده است. در طول سالهای گذشته ، شما نمی توانید موردی پیدا کنید که فردی به دفتر من مراجعه کرده باشد و بنده از وی سوال بپرسم که به چه شخصی رای داده است . خدمت رسانی وظیفه ی ماست . با توجه به اینکه مشاغل قبلی در سپاه و اطلاعات گویای این مطلب است که اینجانب همیشه عدالت را رعایت کرده ام . اعتقاد به این امر دارم که اگر هر فردی یک رای بیشتر از سایر کاندید ها در این کشور اخذ کند سایرین باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند و از وی تمکین کنند . امسال هم که سال انتخابات است و معمولا این مسایل و فرافکنی ها در زمان انتخابات بسیار صورت می گیرد اما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . و به رقبای جدید نیز هم میدان دهیم که ورود کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران دست برداریم . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص نطق های آقای مطهری و اظهارات ایشان در خصوص سران فتنه که واکنش هایی را در پی داشت چیست ؟ آقای مطهری از شخصیت های دوست داشتنی مجلس هستند . تفکر و اندیشه همیشه محترم و مبارک است مجلس نیز باید جای تفکر اضداد باشد . یعنی همه اندیشه های سیاسی و حزبی باید این اجازه را داشته باشند که در مجلس صحیت کنند . یکی از اصول قانون اساسی هم همین است که مجلس سکاندار نظارتی است و بر اساس قوانین آیین نامه ای مجلس نمی توان نماینده ای را به خاطر اظهاراتش مورد تعقیب قرار داد . ایشان نیز دارای اندیشه و نظر خاص و ویژه هستند و پسر بزرگوار شهید مطهری هستند و احترام ایشان بر ما واجب است . اینکه بنده بخواهم تمامی صحبت های ایشان را نقد و تجزیه و تحلیل کنیم ، در آن جایگاه قرار ندارم . در زمینه ی برخوردی که با ایشان صورت گرفت بنده مصاحبه ای را با یکی از رسانه ها داشتم که متاسفانه آن رسانه در مورد سخنان اینجانب امانتدار نبود و بخشی از سخنان من در سایت مطرح شد و بخش دیگر حذف گردید . من عنوان کرده بودم که برخورد نمایندگان که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود در شان نمایندگان مجلس نیست . ما باید ظرفیت و تحمل نقد و اظهار نظر همکارانمان را داشته باشیم و بتوانیم پاسخ منطقی را بر اساس آیین نامه ی مجلس در یک نطق 7 دقیقه ای بدهیم . چه مخالف و چه موافق این مطلب را هم ذکر کنم که در همان روز نیز آقای مطهری هم به نوعی غیر متعارف داوطلب تنش بود که این روحیه از ایشان بعید بود . برخورد نمایندگان که پرخاشگری کردند و اجازه ی صحبت به ایشان ندادند ، پسندیده ی نظام و مجلس ما نبود . رشت پرس : ارزیابی شما در زمینه ی استانی شدن انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی چیست ؟ استانی شدن انتخابات دارای حسن ها و معایبی است . حسن آن در این است که نمایندگانی از سطح روستا ، بخش و شهر در سطح ملی تری رقابت می کنند و به جای پرداختن به اجراییات ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری انجام می گیرد . به جای اینکه افراد را چهره به چهره ببینیم و جریانات ناثوابی در خصوص تطمیع اشخاص پیش آید ، جریان انتخابات تبدیل به جریانی برای تفکر آدم ها می شد و در یک فضای سیاسی و برداشت از شخصیت کاندیداها به آنها رای داده شود . از معایب استانی شده انتخابات این بود که پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان که از زبانها و گویش های مختلفی در یک استان هستند از بین رود و مشارکت کاهش یابد . اگر مردم نیازی به امکانات و عمران و آبادانی داشته باشند دسترسی مردم به نمایندگان کمتر شود و جوابگوی این مسایل نباشند . نمایندگان بیشتر متمرکز در مرکز استان میشوند چون جمعیت و احزاب و قدرت در آنجا بیشتر است . این دلشوره ها احساس می شد . بنده شنیدم که شورای محترم نگهبان این طرح را رد کرده اما اینکه مبنای آن شورا ی محترم ، شرع و یا قانون اساسی بوده بنده اطلاعی ندارم چون نظرات را مطالعه نکرده ام . پیشنهادی داده شد در خصوص اینکه چند استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شود که رای لازم را اخذ نکرد و حوزه ی انتخابیه در سراسر کشور بر اساس همان روند گذشته برقرار است . رشت پرس : اهم فعالیت های و دستاوردهایی که در حوزه ی انتخابیه خود داشته اید را بر اساس اولویت چگونه بیان می کنید ؟ وظیفه ی نمایندگان مجلس قانون گذاری است . اگر قانونی سرچشمه خیر برای ملت باشد آن چشمه سار خواهد جوشید و به همه جا خواهد رسید . بنده معتقدم که باید قانون خوب تولید کنیم و از تکرار مکررات بپرهیزیم . در حوزه عمران روستایی قانونی را وضع کردیم تحت عنوان طرح هادی و ارایه تسهیلات به روستاییان در جهت ساخت مسکن در روستا و ماندگاری آنان . در سراسر کشور بیش از 85 درصد از خانه های روستایی بازسازی شده است و منازل که در روستاها داریم از لحاظ استحکام و روستایی در حد خانه های شهری است . در رابطه با ساخت مدارس در سراسر کشور ، در روستاها مدارسی وجود دارد که بهتر از فضای اموزشی شهری است و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها تامین شده و از لحاظ سازه نیز ایمن هستند . در زمینه ی کشاورزی نیز قانونی در دوره قبل وضع شد مبنی بر اینکه کشاورزانی که از آب کانال و سد برای کشت استفاده نمی کنند از پرداخت عوارض حق آبه معاف شوند . این قانون شامل حال تمامی کشاورزان کشور شد و نوعی معافیت عام بود . در حال حاضر نیز طرحی امضا شده است که پرداخت حق آبه حذف شود ممکن است این امر مغایر اصل 75 قانون اساسی ودر جهت کاهش منبع دولت باشد اما قدمی است برای تشویق کشاورزان و رونق کشاورزی در کشور . وظیفه ی ثانویه نمایندگان نظارت بر چگونگی اجرای پروژه ها در استان است . بحمد الله در استان در دوره های مختلف پروژه های خوبی توسط نمایندگان پیگیری شده است . در اینجا یادآور می شوم پروژه ای ملی را تحت عنوان آبرسانی به شهر صومعه سرا داشتیم که در لایحه ی بودجه دارای ردیف بودجه بود و این پروژه بعد از پیگیری نمایندگان به شهرهای فومن و شفت و صومعه سرا تسری یافت . نتیجه ای که حاصل شد این است که تا کنون 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و شهرصومعه سرا از آب سالم و خوب برخوردار شده است . در زمینه ی شهر فومن نیز تا ماههای آینده خط اتصال وصل خواهد شد . تا کنون 24 حلقه چاه حفر شده و ایستگاههای پمپاژ ایجاد شده است . یک مخزن در حال احداث داریم و در سال 95 نیز برای شهر شفت از این آب بهره خواهیم گرفت . درست است که اجرای این طرح به عهده ی دولت و وزارت نیرو می باشد ولی شروع و پیگیری این طرح از طریق نمایندگان بوده است . در زمانی که بنده نماینده شهرستان فومن شدم هیچ مرکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت این بدان معنا نیست که اینجانب این مراکز را ساخته ام ، خیر ولی پیگیری آنها از طریق نمایندگان بوده است . آرزوی من این بود که شهرمن دانشگاه داشته باشد . در حال حاضر بیش از هفت مرکز علمی و دانشگاهی داریم . علاوه بردانشگاههای آزاد ، پیام نور ، موسسه غیر انتفاعی ، یک دانشکده ی فنی و مهندسی در فومن ایجاد شده است که در سال 94 و 95 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی شیمی و نفت وابسته به دانشگاه تهران جذب خواهد کرد و به نوعی آبروی منطقه خواهد بود . برای احداث این دانشکده از خیرین محترمی دعوت شد که برای اجرای پروژه ی آن 20 میلیارد تومان هزینه کرده است . و نمایندگان نیز پیگیر اجرای آن طرح بوده اند . امسال نیز مجوز اولین دانشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برای شهرستان فومن اخذ کرده ایم . اینجانب همچنین پیگیر اخد مجوزاحداث نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاههای آزاد شمال کشور در شفت بوده ام که دارای امکانات رفاهی مجهز است و برآورد اولیه این است که 20 میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نقطه سرمایه گذاری خواهد کرد که دارای مزیت هایی از قبیل چشم اندازهای زیبای منطقه ، نزدیکی به مرکز استان و دسترسی به آزاد راه شمال و رآه آهن در آینده را نیز خواهد داشت . دستور اجرای این طرح را جناب آقای میرزاده دادند و هیات امنای دانشگاه آزاد نیز این طرح را تصویب و ابلاغ کرده اند . در رابطه با شهرستان فومن یک مجموعه ی آموزشی بزرگ در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع را آغاز کرده ایم از اعتباراتی که در اختیار بنده بود پیمانکار برای پروژه جذب کردیم وسه فاز این مجتمع ساخته می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تحت عنوان مجتمع حضرت آیت الله بهجت فومنی که آبرویی برای شهر خواهد بود و دارای امکانات متفاوتی از قبیل ورزشی ، آموزِشی و تفریحی خواهد بود . زمینی به میزان هفت هکتارتهیه شده است برای احداث یک استادیوم 12 هزار نفره که دارای چهار سالن از رشته های ورزشی مختلف خواهد بود و اجرای آن بر عهده ی خیرین خواهد بود و آنان نیز تعهد کرده اند که تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند . در جذب سرمایه گذاران رکود داشته ایم البته یکی از سرمایه گذارانی که دعوت شد چهار طرح توسعه در شهرستان اجرا کرد که نئوپان فومنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های ایشان بوده است و کارخانه ی MDF نئوپان فومنات با حضور آقای جهانگیری معاون ریاست جمهوری به بهره برداری رسید . فاز دیگری از این کارخانه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ظرف مدت 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. رشت پرس : جایگاه اشتغال و بیکاری را درسطح شهرستان فومن چگونه می بینید ؟ همه جای ایران سرای من است . مقوله ای نمایندگان را خیلی متاثر و متاسف می کند بحش اشتغال جوانان است . من شرمنده ی خانواده هایی می شوم که چندین لیسانس و فوق لیسانس در منزل دارند و درخواست دارند که زمینه ای برای اشتغال یک نفر از عزیزانشان را فراهم کنیم . در این خصوص اشتغالزایی هم دولت و هم مجلس باید پاسخگو باشند . اینجانب پیشنهادی را به آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی داشتم در خصوص اینکه نیروهای تحصیل کرده ی کشور را در رشته های پزشکی، پیراپزشکی ، فنی ومهندسی را به خارج از کشور به صورت تیمی اعزام کنند . بازدید های را داشتم از برخی از پروژه ها در خارج از کشور که ایرانیان به دلیل تعهد بالا و استعداد ویژه ای که دارند توانسته بودند در آن کشورها به نحو احسن اجرایی کنند. نیروهای جوان و متخصص کشور می توانند هم کار را فرا بگیرند و هم تجربه اندوخته کنند علاوه بر اینکه بر خود و کشور درآمد زایی داشته باشند . این امر می تواند از طریق موسسات کاریابی بخش خصوصی با نظارت وزارت کار اجرایی شود . رشت پرس : تعامل جنابعالی با شوراهای اسلامی شهرستان به چه صورت است ؟ بنده مشکلی با شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود شهر فومن ، شفت ، ماسوله ، ماکلوان و احمد سر گوراب ندارم . آن عزیزان نیز معضلی با اینجانب نداشته اند . دلیلش هم این امر است که من در امور و وظایف آنان دخالت نمی کنم . بنده به آنان اعلام کرده ام که حوزه ی شهری مسوولیتش بر عهده ی آن عزیزان است و اگر کمکی از جانب بنده نیاز باشد دریغ نخواهم کرد . از ماده ی 180 در سال گذشته به هر پنج شهر کمک مالی کردم و اعتبار را برای آنان تخصیص دادم . چنانچه کار برای رضای خدا باشد فعالیت ها مطلوب خواهد بود زمانی اختلافی بروز می کند که ما به منیت برسیم . من وکیل و نماینده شهرستان هستم و فرماندار ، شهردار و شورای اسلامی هر کدام وظایفی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند . رشت پرس : جنابعالی خود را اصلاح طلب می دانید یا اصولگرا ؟ در هیچ دوره ای بنده وابسته به این گروهها نبوده ام چون در هیچ دوره ای حمایتی از اینجانب نشد ، اگر شما سندی دارید رو کنید . بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می دانستم ، مدتی توسط ساواک دستگیر شده و به زندان رفتم . در اوایل انقلاب نیز سازمان منافقین از من دعوت کردند که در سازمان عضو شوم اما بنده به آنها نه گفتم . آدم اعتقادی هستم به اصول دین و قانون اساسی پایبند هستم . در مسایل سیاسی واقعا مستقل وارد می شوم و تکیه گاه من مردم هستند . و بعضی از گروههای سیاسی پس از ورود من به عرصه از اینجانب حمایت می کنند آنهم نه به طور رسمی و حزبی . اعتقاد دارم که نماینده باید فراتر از حزب اندیشه داشته باشد و آن چیزی را که در جهت منافع ملی کشور است مد نظر قرار دهد . تفکر حزبی داشتن ، نماینده را محدود می کند . در دولت های گذشته نیز ، نه اینکه خودم را به رنگ دولتها درآورم بلکه دولت ها ، تفکر بنده را به عنوان یک تفکر مستقل پذیرا شده اند . در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بنده مشاور آقای دکتر نمازی بودم در دولت آقای خاتمی بنده نماینده ی وزیر بودم و مسئولیت داشتم در دولت گذشته بنده توسط آقای غضنفری برای معاونت وزیر دعوت شدم ، مدیر عامل مجموعه ی آتیه بودم . بنابراین نگرش من نگرش حزبی نیست . هر کسی از ظن خود شد یار من . برخی من را چپ می دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می کنند . اما گروهی در مجلس هستیم که نمایندگان مستقل محسوب می شویم و یک تشکل غیر رسمی با 20 عضو نیز داریم و از نیروهای اثر گذار در مجلس نیز به نوعی هستیم و در برخی از مواقع نیز به عنوان کدخدا منشی برای رفع اختلافات بین دولت و مجلس از این گروه بهره گیری می شود . رشت پرس :پیش بینی شما از میزان تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان در انتخابات آتی چگونه است؟ پیش بینی بنده این است که اکثر نمایندگان استان ریزش خواهند کرد . رشت پرس : با توجه به اینکه جنابعالی قصد ورود به انتخابات آتی را دارید چه برنامه هایی را در پیش دارید ؟ تا کنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام . چون نیازی به این امر نمی بینم در حال حاضر در حال فعالیت هستم و فکر می کنم آنهایی که جوان تر هستند و قصد ورود به انتخابات را دارند باید فعالیت کنند . و اما سخن پایانی شما ... کاش تجربه ارثی بود که به ما می رسید چون انسان برای بدست آوردن تجربه عمر خود را می گذراند و به پیری می رسد . بنده در دوره ی اول نمایندگی برای کسب تجربه و اطلاعات نزد آقایان نوبخت و حضرتی رفتم و مواردی را از زبان آن عزیزان که در طول دوره ی نمایندگی تجربه کرده بودند یادداشت کردم و فرا گرفتم و این سخنان سرمایه های خوبی شد برای من که در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنم. انتظار بنده از مردم استان این است که در دوره ی بعدی انتخابات افرادی را برای این مسوولیت با تدبیر و عقلانیت انتخاب کنند که شایستگی این امر را داشته باشند . شرافت هر مکان به آن است که چه شخصی در ان جایگاه می نشیند و به آن مقام شانیت و آبرو ببخشد . توصیه ی من به دوستان کاندیدا این است که همیشه در نظر داشته باشند که مسوولیت ها سپری می شود و برای اینکه بخواهیم میزی را تصاحب کنیم همه ارزشهای انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم . و بدانیم که مسلمانیم و حساب و کتابی در پیش است و حرمت داری در مورد رقبا را حفظ کنیم و این میدان را میدان دموکراسی تلقی کنیم . وقتی که مدعی هستیم که می خواهیم وکیل مردم ، سیاست گذار و قانونگذار شویم از ما انتظار می رود که پایبند اخلاقیات و حقوق خود و مردم و رقبا باشند . بنابراین باید الگوی فرهنگی برای مردم جامعه باشیم . در حوزه ی انتخابیه فومن و شفت نیز بنده علاقمند هستم که افراد تحصیل کرده و دلسوز دارای سوابق مثبت پا به عرصه بگذارند . چنین عقیده ای را نداریم که نمایندگی مجلس مادام العمر است . این آمادگی وجود دارد که هر کدام از عزیزان که توانمندی دارد در صحنه رقابت حضور یابند و هر فردی که رای بیاورد بنده تجربه ی چندین ساله خود را برای استمرار این راه ارایه خواهم داد . در خصوص رسانه ها باید بگویم که مسوولیت بسیار خطیری بر عهده دارند . مسوولیت اصحاب رسانه خیلی زیاد تر از گذشته شده است . چون انعکاس یک خبر می تواند بر عام بصورت گسترده تاثیر گذار باشد . از رسانه ها انتظار می رود که با رعایت انصاف و در جهت حفظ آبروی مردم تلاش کنند تا خدای نکرده حق الناسی بر گردن شان نباشد . انتهای پیام/083458 در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : ...
همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان قزوین برگزار شد
قزوین، افزود: به همت استاندار شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در قزوین راه اندازی شده و در این رابطه، تاکنون جلسات مثمر ثمری در راستای رفع مشکلات بخش صنعت و تولید استان برگزار شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در کارگروه صنعتی استان مسایل و مشکلات 28 واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد هشت مورد به ستاد وزارت صنعت و معدن برای بررسی ارجاع داده شده است
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/14
/> * درخواست روس ها برای افزایش واردات کالاهای ایرانی در دیدار مسئولان تجاری ایران و روسیه، طرف روسی از ایران درخواست کرد که میزان صادرات کالاهای ایرانی به این کشور افزایش یابد و طرف ایرانی نیز نسبت به این امر آمادگی خود را اعلام کرد. ** قدس 94/4/14 * 30 کشته در صحرای سینا در پی حملات هوایی دیروز ارتش مصر در سینا، دستکم 30 تن از نیروهای وابسته به داعش کشته شدند.
ترکیه ای ها پا بر قلب دوم تبریزی ها گذاشتند
نام چرم خسروی در این شهر ایجاد شد، از سال 1340 سیر صعودی رونق چرم و کفش در این شهر و استان پا گرفت و اکنون آذربایجان شرقی و در رأس آن تبریز دارای سابقه یک قرنی در صادرات چرم و کفش بوده، به نحوی که این شغل در برخی خانواده های تبریزی به صورت موروثی ادامه داشته و نام خانوادگی برخی نیز در این دیار به دباغ موسوم است. نابسامانی شرایط تولید و واردات غیرقانونی کیف و کفش چینی موجب شده تاکنون بیش
اعمال شب قدر+متن دعای جوشن کبیر
(8) یَا ذَا الْحَمْدِ وَ الثَّنَاءِ یَا ذَا الْفَخْرِ وَ الْبَهَاءِ یَا ذَا الْمَجْدِ وَ السَّنَاءِ یَا ذَا الْعَهْدِ وَ الْوَفَاءِ یَا ذَا الْعَفْوِ وَ الرِّضَاءِ یَا ذَا الْمَنِّ وَ الْعَطَاءِ یَا ذَا الْفَصْلِ وَ الْقَضَاءِ یَا ذَا الْعِزِّ وَ الْبَقَاءِ یَا ذَا الْجُودِ وَ السَّخَاءِ یَا ذَا الْآلاءِ وَ النَّعْمَاءِ (8) ای صاحب سپاس و ستایش،ای صاحب فخر و زیبایی،ای صاحب بزرگواری و
از شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش تقدیر شد
صنعت استان در هتل اسپیناس برگزار شد، از شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش به عنوان واحد برتر صنعتی استان تهران با اهدای تندیس بلورین و لوح سپاس تقدیر شد. مهندس میرافضل مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش درحاشیه این مراسم، درباره علت عدم توان داخل به تولید کارتخوان ها، گفت: این پتانسیل درکشور وجود دارد که بتوانیم این دستگاه ها را در ایران تولیدکنیم اما متاسفانه در ساخت بورد اصلی ضعف
عکس/مرگ خاموش در 70 قله ماندگار است؟
قله هرجا که پا می گذاریم دام اهلی می بینیم، بقول معروف دام از سر و کول منطقه بالا می رود، طبق گفته کارشناسان تعداد دام های ایران بیش از چهار برابر ظرفیت مراتع ماست! وی با بیان اینکه سهم بیشتری از کانون ریزگردها در حال تشکیل در داخل کشور است، بیان کرد: سالی 50 هزار هکتار بر بیابان هایمان افزوده می شود. مدیر عامل موسسه دوستداران و حافظان طبیعت ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره
آداب شب قدر به همراه نیایش جوشن کبیر
فَرْدُ یا وِتْرُ یا صَمَدُ یا سَرْمَدُ (86) یا خَیْرَ مَعْرُوفٍ نیکوکار ای برحق ای یکتا ای بی همتا ای بی نیاز ای ابدی (86) ای بهترین شناخته شده عُرِفَ یا اَفْضَلَ مَعْبُودٍ عُبِدَ یا اَجَلَّ مَشْکُورٍ شُکِرَ یا اَعَزَّ مَذْکُورٍ ذُکِرَ به نیکی ای برترین معبودی که پرستش شده ای بهترین سپاس شدگان ای عزیزترین یادشدگان یا اَعْلی مَحْمُودٍ حُمِدَ یا اَقْدَمَ
تکریم ارباب رجوع مصداق امر به معروف است
برای تربیت نسل جوان استفاده کنیم . معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان نقش مطبوعات و رسانه ها را در ترویج امربه معروف و نهی از منکر مهم و اساسی دانست و افزود: باید با ایجاد تعامل مطلوب با رسانه های جمعی از ظرفیت بالای آن ها در پیشبرد اهداف ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استفاده کرد. عباسی، با اشاره به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر گفت: جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع از مصادیق امر به معروف است که خوشبختانه آموزش و پرورش همواره در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی داشته و دارد. /طوماری/ انتهای پیام/ ...
روحانی به نام ما و به کام دیگران شد/ مرگ؛ هدیه مرد عراقی به همسر ایرانی/ علیخانی بغض کرد، رامبد خندید
. دیدار چندساعته و بی سابقه ارنست مونیز وزیر انرژی ایالات متحده و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی موید همین معناست و از طرف دیگر نهمین دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا نیز در همین راستا می تواند راهگشا باشد. اظهارات و دیدارهای یوکیو آمانو نیز نشان دهنده آن است که طرفین در موضوع حساس و خطیر پی ام دی و نیز بازرسی های آژانس به سرفصل های مشترک و راهکارهای مبتنی بر فهم متقابل رسیده اند و از آنجا که