سایر منابع:
سایر خبرها
مردم چطور با بزرگترین کلاهبرداری پولی برخورد کنند ؟
رانت هایی که در اختیار داشته اند طی سی سال گذشته از طبقه متوسط یا پایین به طبقه ثروتمند ترقی کرده و اکنون سیاست های پولی کشور را تحت تاثیر قرار داده اند. پازوکی تاکید کرد: اظهارات اخیر سیف را می توان گام اول برای مقابله با این موسسات تلقی کرد و امیدوار بود که نهادهای امنیتی، انتظامی و قوه قضاییه نیز این ضرورت را درک کرده و با دولت در این مسیر همراه شوند. ورشکستگی موسسات تبعاتی ...
متن کامل و 5 ضمیمه برنامه جامع اقدام مشترک
همکاری گسترده تر بین المللی شامل تضمین عرضه سوخت، همگام با روندهای پیشرفت فنآوری بین المللی در اتکاء بر آب سبک برای راکتورهای تحقیقاتی و تولید برق آینده خود، حرکت نماید. 10.به مدت 15 سال، راکتور آب سنگین دیگر یا انباشت آب سنگین در ایران نخواهد بود. همه آب سنگین اضافی برای صادرات در بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد. 11. ایران قصد دارد همه سوخت مصرف شده کلیه راکتورهای هسته ای ...
چگونگی محافظت از دستاورد عرفانی رمضانی درطول سال
ادامه داد: اما به طور خلاصه مهم ترین خطراتی که معنویت به دست آمده از ماه مبارک رمضان را تهدید می کند عبارتند از غفلت و نسیان و عصیان و در حقیقت این سه خطر امهات تهدیداتی هستند که در این هنگام بیشتر خودنمایی می کنند و خطرات دیگر در ذیل این سه مورد می گنجد لذا اگر این سه را در نظر بگیریم می توانیم راه مبارزه با همه خطراتی که انسان را تهدید می کند، پیدا کنیم. به گفته وی نخستین تهدید مواجه شدن ...
نمایه سازی؛ ابزاری مهم در سازماندهی محتوایی علوم و معارف اسلامی
؟ مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی فعالیتهای گسترده ای در هر چهار مرحله فوق الذکر دارد. هم در تولید، کارهایی چون فرهنگ نامه و اصطلاح نامه را عرضه می کند، هم در گردآوری، کتابخانه دیجیتالی مهمی به وجود آورده، هم در سازماندهی، رشته های مختلف علوم اسلامی را نمایه نموده و هم در اشاعه، چه به صورت کتبی و چه به صورت الکترونیکی محصولاتی را ارائه نموده است. اما گروه نمایه سازی، فعالیتش منحصر در نمایه ...
مقاومت 36 ساله ملت ایران گزینه های روی میز استکبار را بی اثر کرد
پیامبر آغاز شده بود که پیامبر عظیم الشان پرچم دار اسلام و مشرکان مکه پرچم دار کفر بودند این روند حتی در دوران ائمه معصومین (ع) نیز ادامه داشت همانطور که امام علی (ع) پرچم دار اسلام بود در طرف مقابل معاویه پرچم دار کفر بود و این روند تا زمان حال ادامه داشته است. وی با اشاره به وضعیت حکومت ملت های مسلمان گفت: با توجه به اینکه اسلام آمریکا در منطقه خصوصاً در کشورهای عربی، امروزه پرچم اسلام ناب ...
یادتان نرود صدا و سیمای ما رایگان است
بدون کمک دولت نمی توانند بیشتر از دو سال روی پای خود بایستند. از این رو همانگونه که دولت پول فوتبال را پرداخت می کند قادر است با بیشتر کردن کمک خود به بودجه صدا و سیما، در آمد های فوتبال را هم بیشتر کند. در قانون اساسی اجازه خصوصی سازی تلویزیون وجود ندارد، اما تیم های فوتبال را می شود به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کرد، اگر این واگذاری به صورت صد در صد واقعی اتفاق افتاد آن وقت قانون ...
فلسفه، علم نیست/فلسفه به شکلی اساسی با هنر و ادبیات تفاوت دارد
توانایی حقوق است، آن را تنها به صورت تجربی بررسی کرد. تنها قانون گذاران می توانند با قانونی کردن معامله با آشنایان این آزمایه فکری را اجرا کنند. حتی در آن صورت هم نمی توان این آزمایش را به صورت کاملا علمی انجام داد مگر اینکه به منظور مقایسه، گروه شاهد مجزایی که در آن معماله با آشنایان غیرقانونی باقی بماند وجود داشته باشد. با وجود این، قضات به واسطه دلایل فلسفی از قانونی شدن آن جلوگیری می کنند. ...
تهران عقب مانده/ هویت شهری، چیزی که مسئولان شهری نمی دانند
از بین برود، اگر خانه دایی جان ناپلئون نباشد، اگر باز مانده خانه های تاریخی یکی یکی فرو ریزند و بافت تاریخی پر شود از ساختمان های نچسب کج و کوله دیگر مردم چگونه در شهر راه بروند و روحشان عذاب نکشد؟ وین لینچ، جامعه شناس کتاب شکل خوب شهر، هفت ارزش یا معیار را برای سنجش شکل خوب شهر مطرح می کند، شامل سرزندگی، معنی، تناسب ، دسترسی، نظارت و اختیار، کارایی و عدالت. معیارهایی که تهران با آن ها ...
تفسیر " اِذا حَکَمتُم" از نظر امام خمینی (ره)
حضرت امام خمینی (ره) کتاب مخصوصی بنام "تفسیر قرآن" ننوشته اند. به عبارت دیگر فرصت این کار را با توجه به دقت وحساسیتی که داشته بدست نیاورده اند. اما گاهی برخی از سوره های کوچک و یا بعضی از آیات را در مباحث و آثار خود به اقتضای بحث بطور اجمال تفسیر نموده که بسیار جالب و جاذب می باشد. به گزارش گلستان ما ؛ إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُوا الْأَماناتِ الی أَهْلِها وَ اذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النْاسِ انْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ، إنّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ، إنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعاً بَصیراً. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولی الْأَمْرِ مِنْکُمْ، فَإنْ تَنازَعْتُمْ فی شَی ءٍ فَرُدُّوهُ الیَ اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أحْسَنُ تَأْویلًا . خداوند امر فرموده که امانتها را به اهلش (صاحبش) بدهید. و هرگاه بین مردم داوری کردید، به عدالت داوری کنید. خدا چه خوب به آن اندرزتان می دهد و یادآوری تان می کند. بی شک خدا شنوای بیناست. ای ایمان آوردگان، خدا را اطاعت کنید؛ و پیامبران را اطاعت کنید؛ و اولیای امرتان (متصدیان رهبری و حکومتتان) را. بنابراین، اگر در مورد چیزی با یکدیگر کشمکش پیدا کردید، آن را به خدا و پیامبر عرضه بدارید، اگر به خدای یگانه و دوره آخرت ایمان دارید. آن روش بهتر است و خوش عاقبت تر. خداوند امر فرموده که امانات را به اهلش رد کنید. عده ای بر این عقیده اند که منظور از امانتْ مطلق امانت خلقی (یعنی مال مردم) و خالقی (یعنی احکام شرعیه) می باشد. و مقصود از رد امانت الهی این است که احکام اسلام را آن طور که هست اجرا کنند. گروه دیگری معتقدند که مراد از امانت امامت است. در روایت هم آمده که مقصود از این آیه، ما (یعنی ائمه علیهم السلام) هستیم ، که خداوند تعالی به ولات امر (رسول اکرم (ص) و ائمه (ع)) امر کرده ولایت و امامت را به اهلش رد کنند؛ یعنی رسول اکرم (ص) ولایت را به امیر المؤمنین (ع)، و آن حضرت هم به ولیّ بعد از خود واگذار کند، و همین طور ادامه یابد. در ذیل آیه می فرماید: وَ اذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ انْ تَحْکُمُوا بِالْعَدلِ (وقتی که حاکم شدید بر پایه عدل حکومت کنید.) خطاب به کسانی است که زمام امور را در دست داشته حکومت می کنند، نه قضات. قاضی قضاوت می کند، نه حکومت به تمام معنای کلمه. قاضی فقط از جهتی حاکم است و حکم می کند، چون فقط حکم قضایی صادر می کند، نه حکم اجرایی. چنانکه قضات در طرز حکومتهای قرون اخیر یکی از سه دسته حکومت کننده هستند، نه تمام حکومت کنندگان و دو دسته دیگر، هیأت وزیران (مجریان)، و مجلس (برنامه ریزان و قانونگذاران) هستند. اساساً قضاوت یکی از رشته های حکومت و یکی از کارهای حکومتی است. پس باید قایل شویم که آیه شریفه و " اذا حکمتم" در مسائل حکومتْ ظهور دارد؛ و قاضی و همه حکومت کنندگان را شامل می شود. وقتی بنا شد تمام امور دینی عبارت از امانت الهی باشد و باید این امانت به اهلش رد شود، یکی از آنها هم حکومت است. و به موجب آیه شریفه باید هر امری از امور حکومت بر موازین عدالت، یعنی بر مبنای قانون اسلام و حکم شرع باشد. قاضی حکم به باطل نکند؛ یعنی بر مبنای قانون ناروای غیر اسلامی حکم صادر نکند؛ و نه آیین دادرسی او، و نه قانونی که حکم خود را به آن مستند می کند، هیچ یک غیر اسلامی (باطل) نباشد؛ برنامه ریزان که در مجلس برنامه مثلًا مالی کشور را طرح می کنند، بر کشاورزان املاک عمومی خراج به مقدار عادلانه تعیین کنند؛ و طوری نباشد که آنان را بیچاره کنند، و سنگینی مالیات باعث از بین رفتن آنان و خرابی املاک و کشاورزی شود؛ اگر مجریان خواستند احکام قضایی را اجرا کنند و مثلًا حدود را جاری نمایند، از مرز قانون باید تجاوز نکنند؛ یک شلاق بیشتر نزنند و اهانت ننمایند. حضرت امیر المؤمنین (ع) بعد از اینکه دست دو نفر دزد را قطع می کند، چنان نسبت به آنان عاطفه و محبت نشان می دهد و معالجه و پذیرایی می کند که از مداحان حضرت می شوند . یا وقتی می شنود ارتش غارتگر معاویه خلخال از پای یک زن اهل ذمه درآورده اند، به قدری ناراحت می شود و عواطفش چنان جریحه دار می گردد که در نطقی می فرماید: اگر از تأثر این واقعه انسان بمیرد، قابل سرزنش نخواهد بود! با این همه عاطفه، روزی هم شمشیر می کشد و افراد مفسد را با کمال قدرت از پا درمی آورد. معنای عدالت این است. حاکم عادل رسول اکرم (ص) است. او اگر فرمان داد که فلان محل را بگیرید، فلان خانه را آتش بزنید، فلان طایفه را که مضر به اسلام و مسلمین و ملتها هستند از بین ببرید، حکم به عدل فرموده است. اگر در چنین مواردی فرمان ندهد، خلاف عدالت می باشد؛ زیرا ملاحظه حال اسلام و مسلمین و جامعه بشری را نکرده است. کسی که بر مسلمین و جامعه بشری حکومت دارد، همیشه باید جهات عمومی و منافع عامه را در نظر بگیرد؛ و از جهات خصوصی و عواطف شخصی چشم بپوشد. لهذا اسلام بسیاری از افراد را در مقابل مصالح جامعه فانی کرده است؛ بسیاری از اشخاص را در مقابل مصالح بشر از بین برده است؛ ریشه بسیاری از طوایف را چون مفسده انگیز و برای جامعه مضر بوده اند، قطع کرده است. حضرت رسول (ص) یهود بنی قریظه را چون جماعت ناراحتی بودند و در جامعه اسلامی مفسده ایجاد کرده و به اسلام و حکومت اسلامی ضرر می رساندند، از میان برداشت 1 . اصولًا این دو صفت از صفات مؤمن است که در جای عدالت با کمال قدرت و جرأت اجرای عدالت کند، و هیچ عاطفه نشان ندهد؛ و در مورد عطوفت هم کمال محبت و شفقت را بنماید. برای جامعه مأمن ، یعنی پناهگاه باشد مسلمان و غیر مسلمان در سایه حکومت او در أمن و آسایش باشد؛ به راحتی زندگی کند و بیم نداشته باشد. اینکه مردم از این حکام می ترسند، برای این است که حکومت آنها روی قواعد و قوانین نیست؛ قلدری است. لیکن در حکومت شخصی مانند حضرت امیر (ع)، در حکومت اسلامی، خوف برای کسانی است که خائنند؛ ظالمند؛ متعدی و متجاوزند؛ ولی برای عموم مردم ترس و نگرانی مفهوم ندارد. در آیه دوم می فرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّه وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْامْرِ مِنْکُم ... . در روایت است که آیه اول (انْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إلی اهْلِها) مربوط به ائمه (ع) است. و آیه حکم به عدل (و إذا حکمتم بین الناس) مربوط به امرا می باشد. و این آیه (أطیعوا اللَّه) خطاب به جامعه مسلمین است. به آنان امر می فرماید که از خدا، در احکام الهی، و از رسول اکرم (ص) و أولو الأمر ، یعنی ائمه پیروی و اطاعت کنند. از تعالیمشان پیروی، و از احکام حکومتی آنان اطاعت نمایند. عرض کردم که اطاعت از اوامر خدای تعالی غیر از اطاعت از رسول اکرم (ص) می باشد. کلیه عبادیات و غیر عبادیات (احکام شرع الهی) اوامر خداوند است. رسول اکرم (ص) در باب نماز هیچ امری ندارد. و اگر مردم را به نماز وامی دارد، تأیید و اجرای حکم خداست. ما هم که نماز می خوانیم، اطاعت امر خدا را می کنیم. و اطاعت از رسول اکرم (ص) غیر از طاعة اللَّه می باشد. اوامر رسول اکرم (ص) آن است که از خود آن حضرت صادر می شود، و امر حکومتی می باشد. مثلًا از سپاه اسامه پیروی کنید؛ سرحدات را چطور نگهدارید؛ مالیاتها را از کجا جمع کنید؛ با مردم چگونه معاشرت نمایید... اینها اوامر رسول اکرم است. خداوند ما را الزام کرده که از حضرت رسول (ص) اطاعت کنیم؛ چنانکه مأموریم از أولو الامر - که به حسب ضرورت مذهب ما مراد ائمه (ع) می باشند- اطاعت و پیروی نماییم. اطاعت از أولو الأمر که در اوامر حکومتی می باشد، نیز غیر اطاعت خداست. البته از باب اینکه خدای تعالی فرمان داده که از رسول و أولو الأمر پیروی کنیم، اطاعت از آنان در حقیقت اطاعت خدا هم می باشد. در دنبال آیه می فرماید: ... فَإنْ تَنازَعْتُم فی شَیْ ءٍ فَرُدّوهُ إلیَ اللَّهِ و الرَّسُولِ إنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَومِ الآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تأْویلًا. (... اگر در امری با هم نزاع داشتید، به خدا و پیامبر (ص) رجوع کنید ...) منازعه ای که بین مردم واقع می شود، بر دو نوع است: یک نوع، اینکه بین دو دسته یا دو نفر سر موضوعی اختلاف می شود. مثلًا یکی ادعا دارد که طلبکار است؛ و دیگری انکار می کند. و موضوعْ اثبات شرعی یا عرفی لازم دارد. در این مورد باید به قضات رجوع شود. و قاضی باید موضوع را بررسی کرده دادرسی نماید. اینها دعاوی حقوقی است. نوع دیگر، اینکه اختلافی در بین نیست، بلکه مسأله ظلم و جنایت است. مثلًا قلدری مال کسی را به زور گرفته است؛ یا مال مردم را خورده است؛ دزد به خانه کسی رفته و مالش را برده است. در چنین مواردی؛ مرجع و مسئول قاضی نیست؛ بلکه مدعی العموم (دادستان) است. در این موارد، که موارد جزایی- و نه حقوقی- است، و گاهی جزایی و حقوقی توأم است، ابتدا مدعی العموم، که حافظ احکام و قوانین است و مدافع جامعه به شمار می آید، شروع به کار می کند، و کیفر خواست صادر می نماید؛ سپس، قاضی رسیدگی کرده حکم صادر می کند. این احکام، چه حقوقی و چه جزایی، به وسیله دسته دیگری از حکام، که مجریان باشند، اجرا می شود. قرآن می فرماید: فَإنْ تنازعتم در هر امری از امور بین شما نزاع واقع شد، مرجع در احکامْ خدا، و در اجرا رسول است. رسول اکرم (ص) باید احکام را از خدا بگیرد و اجرا نماید. اگر موضوع اختلافی بود، حضرت رسول به عنوان قاضی دخالت می کند و قضاوت (دادرسی) می نماید. و اگر منازعات دیگری، از قبیل زورگویی و حق کشی بود، نیز مرجع رسول اکرم (ص) است. او چون رئیس دولت اسلام است، ملزم می باشد دادخواهی کند؛ مأمور بفرستد و حق را بگیرد و رد نماید. باید دانست در هر امری که مرجع رسول اکرم باشد، ائمه (ع) هم می باشند. و اطاعت از ائمه (ع) نیز اطاعت از رسول اکرم (ص) می باشد. خلاصه، آیه اول: إذا حَکَمْتُم بَیْنَ النّاس و دوم: أطیعوا اللَّه و أطیعوا الرسول و آیه فَإنْ تَنازَعْتُمْ فی شَیْ ءٍ اعم از حکومت و قضاوت می باشد؛ و اختصاص به باب قضاوت ندارد. صرف نظر از اینکه بعضی از آیات ظهور در حکومت به مفهوم اجرایی دارد. در آیه بعد می فرماید: أَ لَمْ تَرَ إلیَ الَّذینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إلَیْکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ یُریدونَ أَنْ یَتَحاکَموا إلیَ الطّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِروا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ ... آیا ندیدی کسانی را که می پندارند به آنچه به سوی تو نازل شده و آنچه پیش از تو نازل شده ایمان آورده اند، می خواهند نزد طاغوت (قدرتهای ناروا) دادخواهی کنند؛ در حالی که مسلم است که دستور دارند به آن (یعنی طاغوت) کافر شوند. اگر نگوییم منظور از طاغوت حکومتهای جور و قدرتهای ناروای حکومتی به طور کلی است، که در مقابل حکومت الهی طغیان کرده و سلطنت و حکومت برپا داشته اند، باید قائل شویم که اعم از قضات و حکام است. چون رجوع برای دادرسی و احقاق حقوق و کیفر متعدی غالباً با مراجعه به مقامات قضایی انجام می گیرد؛ و باز حکم قضایی را مجریان- که معمولًا آنها را حکومت کننده می شناسند- اجرا می کنند. حکومتهای جور، چه قضات و چه مجریان و چه اصناف دیگر، آنها طاغوت اند، چون در برابر حکم خدا سرکشی و طغیان کرده، قوانینی به دلخواه وضع کرده، به اجرای آن و قضاوت بر طبق آن پرداخته اند. خداوند امر فرموده که به آنها کافر شوید؛ یعنی در برابر آنها و اوامر و احکامشان عصیان بورزید. بدیهی است کسانی که می خواهند به طاغوت کافر شوند، یعنی در برابر قدرتهای حاکمه ناروا سر به نافرمانی بردارند، وظایف سنگینی خواهند داشت که بایستی به قدر توانایی و امکان در انجام آن بکوشند. (اخذ از کتاب ولایت فقیه(حکومت اسلامی)- تالیف امام خمینی- ره) تنظیم:غلامرضا خارکوهی - نویسنده و مورخ گلستانی انتهای پیام/ ...
تفاوت نسخۀ لیبرالی و اسلامی برای کنترل انسان
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان امسال به مدت 30 شب در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین به موضوع تنها مسیر برای زندگی بهتر می پردازد و به سوال چگونه یک زندگی بهتر داشته باشیم؟ پاسخ می دهد. در ادامه فرازهایی از بیست و دومین جلسه این سخنرانی را می خوانید: نباید فشار دینداری را بیش از حد بر دوش ایمان و اعتماد به خدا و پیغمبر(ص) قرار دهیم ما ...
مردم هیچ وقت به تورم عادت نمی کنند
همیشه تورم با نرخ مثبت داشته ایم. پیش از دولت جدید، تورم 44درصدی داشتیم که خوشبختانه حالا مهار شده و به 15درصد رسیده که این اتفاق خوبی برای سال93 است. اگر تورم ایران بتواند در طول یک سال صفر باشد، آن اتفاق خیلی خوبی برای کشور خواهد بود. امروزه، شاید کمتر از 10کشور در دنیا باشند که تورم دورقمی دارند. اینکه در یک ماه خاص، بر پایه مجموعه تحولاتی که رخ داده، تورم صفر باشد؛ خوب است، اما ...
اسلام رحمانی
به نمایش می گذارند. حال در این شرایط پیچیده، اسلام ناب تحول آفرین که حامی امنیت، پاکی و عدالت است و نویدبخش زندگی به تمام معنا انسانی بوده و در عین رحمانیت واقعی، نسبت به نظام سلطه و هرگونه ظلم و ستم، شدیدترین موضع را دارد، به سان سکه ای که دارای تنها دو روی کاملاً متفاوت اما در یک جهت و انگیزه شوم انحرافی تعریف می شود، به دنیا عرضه می گردد. چیزی که افکار عمومی دنیا را نسبت به حقیقت اسلام ...
تثبیت فناوری هسته ای ثمره 12 سال مقاومت ملت
رویکرد استکبارستیزی به رویکرد نه غزه نه لبنان... تن می دادیم، امروز شاهد نشستن وزیر خارجه کشورمان در مقابل وزیر خارجه 6 قدرت دنیا نبودیم و در حال تمنای بی نتیجه برای حقوق و منافع خود بودیم. و- بدون شک توانایی دیپلمات های ما در پیدا کردن راه حل های فنی و مذاکرات خلاقانه، با وجود نقدهای وارده، بخشی از دلایل توفیقات به دست آمده است، گرچه بی تردید تمام 10 سال مذاکره 3 دوره روحانی، لاریجانی و ...
ایران در آستانه تبدیل به خانه ای شیشه ای / پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید
ندای ایرانیان - دیرزمانی است نیاز به این مسئله که جامعه ایرانی یک جامعه جهانی شده باشد و هر انسان ایرانی یک انسان جهانی باشد و به نظام های جهانی متصل شود بدون اینکه هویت خود را از دست دهد، احساس می شود. داوود فیرحی (پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام) سیمای ایرانِ بعد از توافقات هسته ای را ایرانی فعال در نظم سیاسی جهان پیش بینی می کند. به گزارش ندای ایرانیان از جماران، استاد گروه ع ...
تأمین اجتماعی تحقق عدالت اجتماعی
دیدگاه معیارهای عمومی بر اساس سه نیاز یا حادثه تعریف می کنند: نیاز به خدمات درمانی از دست دادن یا کاهش بالقوه درآمد به دلیل بیماری، زایمان، حوادث ناشی از کار، بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت نان آور خانوار یا بیکاری. مخارج مرتبط با نگهداری از فرزندان در چارچوب این تعریف، نظام تأمین اجتماعی به عنوان مهم ترین اهرم برقراری عدالت اجتماعی تلقی می شود. در شعار اصلی انجمن بین ...
خطرناک ترین داروی موجود در عطاری ها/دیوار بزرگ چین در حال ناپدید شدن است!
فهرست قرار دارند. شرکت بین المللی پژوهشی آکامای فعال در حوزه تکنولوژی ،امنیت و اطلاعات سایبر با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد، پس از چین و آمریکا، کشورهای تایوان، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، کره جنوبی، ترکیه و ونزوئلا شاهد بیشترین اقدامات هکرها از این مبدا بوده است. آمریکا با جمعیت حدود 320 میلیون نفر و چین با جمعیت یک میلیارد نفر میزبان بیش از 10 درصد از اقدامات هکرها در فصل پاییز سال ...
جذابیت تحصیل در تحصیلات تکمیلی ؛ ابزار سوء استفاده برخی اساتید از دانشجویان
به خاطر اینکه من زیاد به دانشگاه مراجعه نداشته ام می گوید کارهایت ارزش علمی ندارد در حالی که همه آنچه من کار کرده ام با راهنمایی خود ایشان بوده است، هر کسی را هم که واسطه کرده ام قبول نمی کند حالا تکلیف من چه می شود؟! یک سال سنوات خورده ام و از زندگی هم عقب افتاده ام کی باید جوابم را بدهد؟ استاد مشاور هم که حرف مرا تأیید می کند می گوید می دانم حق با تو است اما استاد راهنما را باید راضی کنی! ...
با موسیقی کوچه بازاری چطوری؟
مجله زندگی ایده آل - بهمن بابازاده: هنوز هم گاهی صدای شان را می شنویم. در شهرستان ها بیشتر و در کافه سنتی های پایین شهر تهران، کم و بیش. آنها را باید مشاهیری دانست که با گذشت سال های زیادی از عمر کاری و هنری شان هنوز هم هستند و بخشی از علاقه مندان به موسیقی با آثار و ترانه های شان خاطره بازی می کنند. موسیقی کوچه بازاری قدمتی 80 تا 100ساله در ایران دارد و به مرور شاخه های متعددی از آن در جامعه به ...
هالیوود چگونه مسلمانان را با تکنیک معرفی کلیشه ای بدنام می کند + تصاویر
با ایجاد صنعت فیلم بوده است." وی ادامه می دهد: "آن چه اکنون اتفاق افتاده این است که از تصویرسازی به عنوان "کم تر انسان" عبور کرده ایم و به جای آن که نشان دهیم یک نفر در انتهای فیلم می میرد و همه از مردن او خوشحال می شوند، اکنون فرهنگ خشونت علیه یک قشر خاص را ترویج می کنیم. شاید وقتی فیلم "تک تیرانداز آمریکایی" عرضه شد، کسی نمی گفت هدف فیلم سازها تشویق مردم به کشتن مسلمان ها باشد، اما ...
طول عُمر از منظر قرآن کریم
است که عیسی (علیه السّلام) در آسمان یاقی و زنده است یه همان حیاتی که در زمین داشته است. زنده یه آسمان یالا رفت و شریت مرگ نچشید و نخواهد چشید تا آن که در آخرالزمان فرود آید و پشت سر مهدی (علیه السّلام) نماز، گزارد.(39) حال اگر تاریخ میلادی، از صحّت و دقّت کافی یرخوردار یاشد، عُمر عیسای مسیح، اکنون، حدود دو هزار سال است. یا این وجود، عُمر 1150 سال یرای حضرت مهدی (علیه السّلام) امر یعیدی نخواهد ...
6 دیدگاه درباره پیامدهای رفع تحریم ها برای هنر ایرانی
رونق اقتصادی کشور، شاهد مبادلات هنری بیشتر خواهیم بود افزود: افزایش این مبادلات تاثیر مثبتی بر زندگی هنرمندان خواهد گذاشت و سبب می شود آنها با نگرانی معیشتی کمتر و فراغت خیال به کار خلاقه خویش همت کنند. سمیع آذر همچنین درباره مشکلاتی که به واسطه تحریم ها در حوزه هنرهای تجسمی وجود داشت گفت: در چند سال اخیر شرایط در همه عرصه ها بسیار بغرنج شده بود؛ به ویژه انتقال آثار هنری به خارج از ...
قرائت جزء سی، مناجات و دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان
تا همه جا برای حضور در میهمانی بزرگ خداوند آماده و پاکیزه باشد. در این میان نظافت و غبارروبی مساجد با همکاری مردم و روحانی محل از اعمال قطعی است که از سال های دور انجام می شود. در غروب روز آخر ماه شعبان مردم به پشت بام ها و بلندی ها می روند تا ماه را رؤیت کنند، امروزه با نفوذ رسانه در بیشتر نقاط ایران این امر برای مردم آسان شده است. - ˈ پیشواز ˈ (استقبال از رمضان ...
برند معروفی که محصولاتش اوریجینال نیست!
با آخرین مدل های پژو وارداتی اشتباه نگرفته اند و تفاوت کیفیت را به دلیل تفاوت قیمت کاملا می پذیرند. شاید در پایان بد نباشد که از سازمانهای ذیربط مانند وزارت صنعت، معدن، تجارت و علی الخصوص سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان به صورت جدی درخواست شود که در خصوص چنین تضییع حق بینی که همه روزه از طریق عرضه کالای سامسونگ سرهم شده به جای اوریجینال در بازار ایران صورت می گیرد؛ اقدام عملی نموده و جلوی این روند فریب مشتری به صورت رسمی گرفته شود. ...
موسویان: ایران و آمریکا می توانند با اتحاد آینده خاورمیانه را شکل دهند
استراتژیک خود در خاورمیانه استفاده کند. با به دست آمدن توافق هسته ای میان ایران و آمریکا این مسئله باعث خواهد شد عربستان از صدر جدول بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا تا سال 2020 میلادی به زیر کشیده شود، زمانی برای این تغییر استراتژی هرگز بهتر از زمان کنونی وجود نداشته است. نتایج چنین سیاستی باعث شده منافع آمریکا در منطقه و همچنین ثبات منطقه به طور قطع دچار آسیب شود. نه تنها آشوب و هرج و ...
اعلام میزان فطریه از سوی دفتر مقام معظم رهبری/ ارائه نقشه راه وزارت اقتصاد
مدیریت ثروت و دارایی وجود داشته باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین ضمن تقدیر از معاونت امور اقتصادی، ایجاد دفتر پایش بهبود محیط کسب وکار و آغاز مناسب فعالیت های آن را گام مهم و ارزشمندی برشمرده و تصریح کرده است: لازم است این اقدامات که شاکله اصلی یکی از هشت ابرپروژه کلیدی وزارتخانه و راهبرد اصلی دولت در توسعه بخش خصوصی را تشکیل می دهد،باید با جدیت و سرعت ادامه یابد. وی در ادامه یادآور ...
پایان موفقیت آمیز مذاکرات/ دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب
جامعه هنر بیشتر باشد و زبان و صدایش بلندتر، افراط و خشونت کمتر می شود، اظهار کرد: باید شرایط خلاقیت هنرمندان را در جامعه مهیا کنیم، تا جامعه ما از خشونت و افراط بپرهیزد. رییس جمهوری با ابراز تأسف از رواج خشونت در جامعه ای که هزاران سال سابقه فرهنگی دارد و ما به آن سابقه افتخار می کنیم، گفت: هر جا هنر به معنای واقعی کلمه باشد، ادب نیز وجود دارد. هنرمندان باید در اخلاق و استقرار مفاهیم اخلاقی ...
حال و هوای عید فطر در کشورهای مختلف دنیا
خوراکی و هدیه در میان جمع های فامیلی از جمله رسوم تونسی ها برای عید فطر است. استرالیا ائتلافی در سیدنی از سال 1987 با برگزاری جشن و برنامه های مختلف در روزهای پس از عید فطر به مسلمانان و پیروان دیگر ادیان جهان، خدمات عرضه می کند. طی سال های اخیر ده ها هزار نفر در این فستیوال که دیگر از مرزهای سیدنی گذشته، شرکت می کنند. در کانبرا، پایتخت استرالیا، پلیس فدرال اسپانسر برپایی ...
رکورد ایران در ذخیره گندم
عمل می کنید؟ ما به دنبال این هستیم که درحدامکان قیمت ها به نحوی باشد که ایجاد رقابت کند. در مورد برنج، شکر و روغن این اتفاق افتاده اما در مورد گندم و نان قیمت عرضه کمتر از قیمت تمام شده است. به این دلیل دنبال راهکار هایی هستیم که این ما به تفاوت را کم کنیم و این پول را به اموری مانند بهداشت، آموزش و کالاهای زیربنایی اختصاص دهیم؛ البته هنوز ما با این مساله فاصله زیادی داریم. این اتفاق باید با ...
ابتکار رهبر انقلاب در تعیین مجمع مشورتی شورای نگهبان در امور فقهی/ شورای نگهبان در بحث نظارت دل بخواهی ...
گذاشته می شود، قهرا سه نفر فقیه و سه نفر حقوقدان می ماند؛ به جای شش نفری که رفته اند شش نفر جدید انتخاب می شوند، یعنی سه نفر فقیه را مقام رهبری و سه نفر حقوقدان را رییس قوه قضاییه و مجلس انتخاب می کند که این سه نفر نیز شش ساله مسؤولیت دارند. با این وجود شورای نگهبان 12 نفر است ولی از این 12 نفر در یک دوره شش نفر سه سال در این سمت می توانند باشند و شش نفر دیگر شش سال می توانند باشند. از این رو هر سه ...
مشاجره علنی نتانیاهو و هاموند بر سر ایران / "نتانیاهو حاضر است خودکشی کند"
حمله دیک چنی به توافق هسته ای این توافق را بر اساس اینکه آیا رژیم ایران را تغییر می دهد یا خیر، ارزیابی نمی کنیم