سایر منابع:
سایر خبرها
قطعنامه کاملا روشن است؛ دوره نظارت شورای امنیت 10 سال است
جدید قرار بر این شده که چرا برای فروش و چه برای خرید مورد به مورد از شورای امنیت مجوز گرفته شود. همین محدودیت هم در ظرف پنج سال به اتمام رسیده و روال عادی خودش را خواهد داشت." وی در ادامه در تشریح نقش آژانس در این فرآیند گفت: "یکی از گزارشاتی که آژانس در طول توافق می تواند بدهد، گزارشی که به گزارش جامع یا گسترده تر معروف است، یک جمع بندی است که آژانس بر اساس پروتکل الحاقی ارائه می دهد و
وقتی 1 در 5+1 بین دوراهی گیر می کند
ابتدایی ترین شاخصه های حقوق بین الملل برای "دولت" نامیدنِ یک مجموعه برخوردار نیست: وجود مرزهای مشخص جغرافیایی، تابعیت یکسان برای همۀ شهروندان و حاکمیت یک قانون اساسیِ ملّیِ مصوّب و مکتوب. *** "جمع نقیضین" محال است در پی اعلام توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، شرکت های اروپایی به ویژه آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی، برنامه هایی برای اعزام هیئت های اقتصادی جهت
موشکافی برخی تعهدات ایران در وین
محدودیت های صادراتی و فهرست اقلامی است که توسط باشگاه تولیدکننده صنعت هسته ای (nuclear supply group) تهیه شده است- عمدتاً این موارد فراتر از مفاد NPT پروتکل الحاقی است. بر این اساس فهرستی طولانی و مفصل شامل مواد، تجهیزات و فنّاوری ها برای کنترل صادرات به کشورهای مختلف تهیه شده است. بر اساس برجام، ایران توافق کرده است که زیر چتر نظارت کنترل صادرات گروه NSG قرار گیرد و واردات و صادرات کلیه مواد
مجوز رهبری برای اکتشافات هوایی اورانیوم
درباره برخی نگرانی ها از تأثیر اجرای برجام بر برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان گفت: در بعد فنی اگر محدودیتی پذیرفته ایم محدودیتی بوده که از دید آنان می خواسته مانع انحراف ما به سمت سلاح هسته ای شود. آنان گفته اند هر راهی را که ممکن بود به سلاح هسته ای ختم شود مسدود کرده اند؛ خب مسدود کنند ما که اصلا نمی خواستیم در آن راه قرار گیریم زیرا طبق فتوای رهبر انقلاب از اساس در پی رفتن در چنین مسیری نیستیم.
موشک های ما برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند/لفظ توافق بد ، بی انصافی است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اگر در شورای امنیت مصوبه ای تصویب شود که با منافع حیاتی مان در تضاد باشد، به آن تن نمی دهیم. به گزارش فرهیختگان آنلاین ، علی اکبر ولایتی در گفت وگوی ویژه خبری سیما تاکید کرد: بعد از 12 سال مذاکره، حاصل، برجام و قطعنامه 2231 شده است که نقاط قوت و ضعف توأمان دارد. علی اکبر ولایتی اظهار کرد: توافق دو طرف دارد و بحث دیکته کردن خواسته
دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟
منتقدین برنامه جامع اقدام مشترک که هفته گذشته میان قدرت های غربی و ایران امضا شد، دلیل اصلی مخالفتشان با این توافق را منفعت های احتمالی آن برای ایران و بد بودن آن برای ایالات متحده و متحدینش در خاورمیانه می دانند. با این حال آنها اشتباه می کنند و معتقدند که منابع مالی اختصاص یافته پس از لغو تحریم های ایران موجب گسترش نفوذ، افزایش بی ثباتی در منطقه و تضعیف منافع غرب می شود. این مباحث حداقل دو
جان کری: محال است ایران بتواند با محدودیت 15 ساله بر غنی سازی بمب بسازد
الاوسط، کری در این گفت وگو که حول محور توافق هسته ای ایران بود، بر مرحله آتی که شاهد هماهنگی میان واشنگتن و متحدان آن در خلیج [فارس] است، با هدف "ضمانت امنیت منطقه" تأکید کرد. او اشاره کرد که "اولویت نخست، مبارزه با سازمان داعش و رویارویی با افراطی ها در منطقه و تضمین احساس متحدان و دوستانمان به امنیت بیشتر است . کری: ایرانی ها نباید در عراق باشند؛ با آنان در عراق همکاری نمی کنیم
"مذاکرات هسته ای" و "داعش" از قاب بی بی سی و رویترز/ رسانه های غرب بیشتر با چه کلماتی بر افکار داخلی ...
تروریستی کاملاً قابل مشاهده است که در این باره با روح الله لطیفی کارشناس مسائل بین الملل و مدیر پایگاه اطلاع رسانی قربانیان ترور صحبت کردیم. "روح الله لطیفی" با اشاره به تأثیر رسانه در افکار عمومی اظهار داشت: رسانه ابزار مهمی در بحث سیاست خارجی کشورها محسوب می شود یعنی اگر کشوری دارای رسانه ای قدرتمند و دارای استراتژی خبری محکم و برنامه مناسب و پیوسته باشد، با تعداد مخاطبین رو به رشد و جلب
پازل قطعنامه و امنیت اسرائیل/ ایران زیر تیغ قطعنامه ظالمانه جدید
آغاز بهانه جویی های هسته ای و حقوق بشری و نظامی منجر به مذاکرات است و اختلافات اسلام و لیبرال سرمایه داری را به عنوان رقبایی که به قول غربی ها منافع آنها حتی از 5 درصد اشتراک نیز برخوردار نیست، هدف قرار داده است. امروز ژئوپلیتیک جدید منطقه که با تمرکز بر نقش آفرینی داعش به عنوان بازوی نظامی جدید صهیونیست ها برای زایش فرزند نامشروع غرب تحت عنوان خاورمیانه جدید طراحی شده بود به واسطه
همه خط و نشان های آمریکا پس از مذاکرات/از ادعای مضحک نابودی ارتش ایران تا اذعان به هدف اصلی دولت آمریکا ...
به گزارش موج رسا , هفته گذشته تیم مذاکره کننده هسته ای توانست با توافقی که در وین صورت گرفت به دو سال مذاکره خاتمه داده و با 6 کشور در گروه 5+1 به یک توافقی دست پیدا کند. از همان زمان اعلام این توافق، طرف آمریکایی ادعاهای واهی خود درباره ایران را شروع کرده و در شرایط مختلف تهدیدات خود را مطرح کرد؛ هرچند ایران توجهی به این تهدیدها نشان نداد. تنها یک روز پس از توافق، اشتون
پیرزن دیپلمات نسخه برجام را می پیچد؟
شرمن برای نخستین بار از تصمیم سیاسی اعضای دائم شورای امنیت جهت تمدید 5 ساله بند بازگشت فوری تحریم های ایران در قطعنامه جدید سازمان ملل خبر داده بود. بر اساس این تصمیم سیاسی، قرار است ایالات متحده آمریکا و دیگر اعضای دائمی و غیر دائمی شورای امنیت افزایش طول دوران توافق هسته ای از 10 سال به 15 سال را مورد بررسی قرار دهند. براساس متن برجام و مطابق قطعنامه شورای امنیت که اخیرا با
باز خوانی متن فارسی سند وین
چند نکته را ذکر کند. یکم...به قرار اطلاع در کنار اعضای اصلی تیم مذاکره کننده گروهی از بهترین متخصصان کشور در روابط و حقوق بین الملل و نیز کارشناسان با تجربه از سازمان انرژی اتمی ایران در پشت صحنه تلاش کرده و به تیم مذاکره کننده یاری رسانده اند و این گونه نبوده است که مذاکره کنندگان اصلی فقط به اتکای تخصص خود تصمیم گیری کرده باشند. دوم...وزیر محترم خارجه ما که به حق توانسته اند
صدای روزنامه زنجیره ای از عملکرد روحانی درآمد
ها را با کوچک ترین بهانه حاکم می کند در حالی که به اعتبار برجام قرار است ضمن خروج 9700 کیلوگرم از اورانیوم غنی شده ایران از کشور (از مجموع 10 هزار کیلوگرم- 97 درصد کل مواد غنی شده)، دو سوم سانتریفیوژهای ایران نیز برچیده شود و همزمان تحریم های تسلیحاتی شدید که رکن اصلی تحریم هاست، با شدت بیشتر ادامه پیدا کند. اما صرف نظر از این واقعیت ها، نکته قابل تأمل دیگر این است که جریان رسانه ای مذکور 2
سفر معاون مرکل به تهران نشانه علاقه زیاد آلمان به بهبود مناسبات با ایران است
به صورت خاص از طرف آمریکا مورد خیانت قرار گرفته است. این از دشوارترین مسائل سیاست بین المللی است زمانی که یک قدرت بزرگ مانند آمریکا متحدان تنگاتنگ خود مانند اسرائیل و عربستان سعودی را نادیده گرفته و یا حتی آن ها را کنار می گذارد و در راستای مناسبات بهتر با دشمنان خود تلاش می کند. باید منتظر بود و دید که آیا آمریکا می تواند این عمل تعادل شجاعانه را با موفقیت انجام دهد. وی افزود: ایران
مَثَلِ "خر" و "خرما" در توافق!
بیندازند یا نه!! راستی ما چه گناهی داریم که اوباما یک رئیس جمهور نادان است؛ و هم ولایتی های جمهوری خواهش یک عده سیاست مردِ نادان تر؟! تندروهای ایالات متحده از دست چه کسی باید ناراحت باشند جز خودشان؟! وقتی توافق سعدآباد را یک دهه قبل برهم زدند ما در ایران شاید در حدود 200 سو قدرت غنی سازی داشتیم شاید هم کمتر، حالا که دادوهوار راه انداخته اند تا توافق برجام را نیز برهم بزنند ما حدود
واشنگتن: ایران را دوست خطاب نمی کنیم
مقام معظم رهبری، مدعی ارتباط دیپلمات های آمریکایی و ایرانی در خصوص سوریه شد. جان کربی وجود چنین ارتباطی را تکذیب کرد و گفت: در خصوص سوریه، هیچ تماسی با ایران نداشته ایم؛ شفاف بگویم، ارتباطات میان ما فقط بر سر پرونده هسته ای ایران بوده و همانطور که بارها گفته ایم، در خصوص سوریه با ایران هیچ هماهنگی و یا همکاری نداشته ایم. خبرنگاران به سفر مقامات و تجار غربی به ایران پس از توافق
روزنامه کارگزاران: روحانی می خواهد اصلاح طلبان در حاشیه باشند
منتشر نشده است؟! ارائه اطلاعات نادرست به مجلس درباره تعلیق تحریم ها وزیر امور خارجه در مجلس گفت در متن نهایی توافق اصلاً کلمه تعلیق نیامده است! اما مرور متن نشان می دهد کلمه suspend چهاربار در متن نهایی آمده است. ظریف که دیروز به مجلس رفته بود پس از طرح این سؤال که در بند 18 برجام گفته می شود که UN پس از تأیید آژانس در تکالیفی که ایران در بند 19 پیوست 5 انجام داده آن زمان
توان دفاعی ما ربطی به قطعنامه ندارد/ حفظ نظام را معامله نمی کنیم
همکاران و دوستان قدیمی ما آقای ظریف و دیگر همکارانشان کشیده اند و هر آنچه که می توانستند انجام بدهند، انجام دادند. وی با بیان اینکه این قضیه دو طرف دارد، که یک طرف آن ایران و طرف دیگر آن 6 کشور قدرتمند جهانی است، افزود: اگر قرار است بحث توافق باشد، توافق دو طرف دارد، بحث دیکته کردن خواسته های یک طرف بر طرف دیگری نیست و اگر توافقی وجود دارد معنایش این است طرف مقابل باید به مقاصد خودش برسد و
توجیه جنایت با وسیله رسانه
ساله مورد تجاوز قرار گرفتند و همراه با صدها زن اعدام شدند، درحالیکه مردان مرتباً بازجویی، شکنجه و کشته می شدند. یکی از معدود کسانی که سازمان سیا برای لو دادنِ صدها کشیش و راهبۀ رادیکال واحدی ویژه ایجاد کرد. بسیاری از کشیش ها و راهبه هایی که در جنبش دست داشتند قربانیِ دیکتاتوریِ نظامیِ منطقه شدند. جان سالم به دربرد روفینا آمیا6 بود. او پشت درختی مخفی شده بود و قدرت هیچ کاری نداشت جز
سند چشم انداز توافق ایران در 15 سال آینده
بود و این بار نیز با ادبیات دیگری اعلام کرد که گزینه های نظامی همچنان روی میز قرار دارد. بررسی گفت و گوهای اوباما و همچنین مطالبی که در سایت های خبری و روزنامه های غربی منتشر شده نشان می دهد، آمریکا به شدت بر روی متن برجام کار کرده و امید دارد از این طریق مقدمات براندازی نظام جمهوری اسلامی را نیز فراهم سازد. بر اساس این توافق، ایران به مدت 15 سال باید تحت تدابیر شدید نظارتی آژانس بین
هیچکس نباید ایرانی راتهدید کند/مدعی نیستم برجام کاملا به نفع ماست
نیز توضیح داده ایم که ایران تفاهم مشترک و توافق صریح همه شرکت کنندگان در برجام را مورد تاکید قرار می دهد که بر مبنای آن مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تهیه برجام به مثابه مفاد برجام نبوده و به هیچ وجه نمی تواند اجرای برجام را تحت تاثیر قرار دهد. وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: برای تاکید بر حقوق کشور جهت تامین نیازهای دفاعی و همکاری با متحدین در مبارزه با افراط و تروریسم در
دولت در مورد عقب نشینی از برخی خطوط قرمز، شفاف سازی کند
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز در خصوص تحلیل خود از توافق برجام با اشاره به سابقه عهدشکنی و دشمنی ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: طبیعی است کشوری که برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر جنایتی می زند از عهد شکنی نیز هیچ ابایی ندارد و هر جا بداند منافعش در عهد شکنی است به آن مبادرت می ورزد. وی همچنین افزود: با توجه به مساله حق وتو در
همه مردم در این انتخابات شرکت کردند!
کره جنوبی] و تهدید جدید اتمی قرار داریم." این بیانیه افزوده است که "هر کشوری و هر قدرت اتمی منافع و اهداف خاص خود را دارد و آنها را دنبال می کند." رسانه های کره شمالی از کشورشان با عنوان "یک قدرت اتمی" نام می برند. سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته است که "در نتیجه، ما به گفتگو با آمریکا با هدف تعلیق یکجانبه برنامه های هسته ای یا تحویل تسلیحات اتمی خود تمایلی نداریم." خبری در همین
تصویب برجام هسته ای بدون رعایت خطوط قرمز میسر نیست
به گزارش ایلام بیدار به نقل از دیار زاگرس ، "سید محمد بیاتیان"، عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت:سخنان رئیس جمهور آمریکا مصرف داخلی داردوامکان دبه بازی آمرئیکائیها بعد از تصویب قطعنامه وجود دارد. وی اظهار داشت:برگزاری جشن هسته ای کار احساسی وزود بودزیرا فعلا هیچ چیزی مشخص نیست ومردم ما باید تا توافق نهایی صبر کنند. عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی
دولت مطالبات پس از توافق را برنامه ریزی کند
دانشگاه هم اطلاع درستی از داده ها و ستانده ها ندارند و تحت تأثیر جو قرار گرفته اند؟ اینکه اظهار نظر ها چه از ناحیه دلواپسان برجام، چه از سوی بعضی از موافقان، قبل از خواندن همه متن توافق صورت گرفت، شکی نیست اما به هر حال مفاد آن هم در رسانه های موافق و هم مخالف توافق منتشر و تحلیل هایی هم پس از آن، ارائه شد. برآیند و جمع بندی همه این موارد این بود که اتفاق مطلوبی رخ داده است و بیش از آنچه به
اشکالات توافق وین چیست؟
اعتماد در سرمقاله امروز خود نوشت: به نظر می رسد برخی منتقدان داخلی و خارجی توافق وین، همچنان پاهای خود را در یک کفش کرده اند و آن را به کلی مردود می دانند. ولی پرسشی که مطرح می شود این است که اشکالات این توافق در چیست؟ پاسخ در یک کلمه است؛ توافق . در حقیقت مهم ترین اشکال نفس رسیدن به توافق است، زیرا این توافق، یک متن یک سویه نیست که یک نفر یا یک گروه همفکر آن را تدوین کرده باشند. برای مثال یک
ایران از حقش کوتاه نیامد - تحریم ها در روز توافق لغو و در روز اجرایی شدن برداشته می شود
اجرایی، آماده سازی توجیه بنگاه های اقتصادی و مالی را در همین زمان که ما اقدام می کنیم اقدام خواهد کرد. و علاوه بر آن بر اساس برجام تدوین مقررات و دستورالعمل های داخلی رفع تحریم ها با هماهنگی جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت و همانگونه که آژانس یک رشته اقدامات مشخص از سوی ایران را تایید می کند و مورد مخالفت رهبری قرار ندارد ایران نیز اقدامات متناظری را برای راستی آزمایی رفع تحریم های طرف مقابل
گزارش مشروح جلسه هسته ای امروز مجلس با ظریف
مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید سوالات کتبی نمایندگان از رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان ارائه گزارش صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به نمایندگان در خصوص توافقات فنی در مذاکرات هسته ای، رئیس مجلس شورای اسلامی تعدادی از سئوالات کتبی نمایندگان را از رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد. لاریجانی گفت: سئوالی از سوی نمایندگان ارائه شده است مبنی بر اینکه در برجام توافق شده است که ایران تا زمانی که نیروگاه اراک کار می کند، سوخت مصرفی این نیروگاه را از کشور خارج کند که این یک محدودیت است، توضیح دهید. انتهای پیام/ ...
تصویب قطعنامه وین در شورای امنیت اولین اثرات مثبت این رویداد بین المللی است
به گزارش ایرنا، لیو جیه یی روز سه شنبه در سخنانی در خصوص تصویب قطعنامه شورای امنیت در رابطه با توافق ایران و شش قدرت بزرگ جهانی اظهار داشت: این یک شروع خوب محسوب می شود اما اجرای موثر آن باید از سوی همه جوانب مورد توجه قرار گیرد. او ضمن تاکید بر اینکه همه باید به توافق و قطعنامه پایبند باشند، تصریح کرد: اصولی در توافقنامه وجود دارد که بر اساس زمان بندی آن، در سال های آینده نباید کسی
در مذاکرات باج ندادیم/ برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران به هیچکس ارتباطی ندارد
همه قطعنامه های شورای امنیت این روش آن هم به صورت متقابل و دو طرفه با تعمیم بسیاری از نیازها و ضرورت های ما مورد قبول قرار خواهد گرفت از طرفی هر مذاکره ای بده بستان است و باید ببینیم چه می گیریم و چه می دهیم. برجام قدرت ایران را در منطقه تثبیت کرده است وی در ادامه با بیان اینکه برجام به اعتراف جامع تحلیلگران منطقه ای و جهانی جایگاه ایران را به عنوان بزرگ ترین قدرت منطقه تثبیت تحکیم