سایر منابع:
سایر خبرها
آب شرب اردبیل هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارد
اردبیل 24 چاه به دلیل آلوده بودن٬ پلمپ شده است. معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: 8 واحد تصفیه خانه آب شرب در سطح استان اردبیل فعال بوده که در سال گذشته 76.400 میلیون مترمکعب در سطح استان آب آشامیدنی تولید شده است. پاست با اشاره به اینکه بالغ بر 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح استان وجود دارد٬ تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد شبکه توزیع آب فرسوده
اردبیل در تنش آبی/ 26 درصد آب تولیدی هدر می رود
به گزارش خبرنگار مهر ، معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری استان اردبیل صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: 300 شهر بزرگ در کشور با تنش آبی شناسایی شده که اردبیل یکی از این شهرها است. شاهین پاست افزود: با وجود بحران آبی همچنان ما شاهد عادات نامطلوب مصرف هستیم بطوریکه مصرف بی رویه آب برای بهداشت و شرب مشاهده می شود. وی آحاد تحت پوشش آب شرب را 339 هزار و 403 واحد برشمرد و
آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب روستاهای املش
استان با بیش از 190 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید، اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها 12 هزار و 500 نفر از روستاییان گیلان از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند. وی افزود: با بهره برداری از طرح های مزبور شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب سالم به عدد 76.1 درصد ارتقاء یافت. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه طرح جمع
وجود 17 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شرب روستایی در گیلان
بیان اینکه رویکرد مدیران و معاونین شرکت آبفار گیلان رفع مشکلات موجود است، گفت: امیدواریم با همدلی، تعامل و تلاش همه کارکنان عزیزمان، شاهد رشد و تعالی این شرکت در بخش های مختلف باشیم. وی، با اشاره به اینکه در زمان حاضر شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی 76.1 درصد است،افزود: این استان دارای2 هزار و 568 روستاست که 1584 روستای بالای 20 خانوار و 174 روستای زیر 20 خانوار
بهره برداری از 13 طرح آب و فاضلاب در مشهد
/> وی اظهار کرد: در این راستا عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهرک عسکریه، محدوده الهیه و بولوار آموزگار و ساخت 2 مخزن بزرگ ذخیره آب هر یک با ظرفیت 30 هزار متر مکعب آغاز می شود. وی گفت: هم اکنون آب شرب مشهد از 420 حلقه چاه، سدهای دوستی، کارده، طرق و ارداک، قنوات امامیه و قاسم آباد و چشمه اندرخ تامین می گردد. طباطبایی افزود: تامین پایدار آب شرب نیازمند پایش مداوم تاسیسات، منابع تولید و توزیع
47 روستایی آذربایجان شرقی فاقد آب شرب/ آبرسانی به 137 روستا با تانکر سیار
به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود شامگاه امروز در مراسم افتتاح ایستگاه تصفیه آب شرب روستای ذوالبین واقع در بخش مرکزی هشترود اظهار داشت: دو هزار و 210 روستا دارای آب لوله کشی سالم هستند. وی تعداد مجتمع های آبرسانی در حال احداث استان را 32 مجتمع برشمرد و گفت: در فاز اول 9 روستا با اعتبار 220 میلیارد ریال در هفته دولت از آب لوله کشی بهره مند می شوند. صمدنژاد تعداد روستاهای فاقد
38 پروژه آبرسانی به ارزش 154 میلیارد ریال در روستاهای استان مرکزی به بهره برداری رسید
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی ، یوسف عرفانی نسب با اشاره به پروژه های آماده بهره برداری این شرکت در هفته دولت اظهار داشت: 154 میلیارد و 286 میلیون ریال در راستای بهره برداری این طرح ها هزینه شده است. وی افزود: این طرح ها شامل حفر 15 حلقه چاه، بهسازی یک دهنه چشمه، ساخت 16 باب ایستگاه پمپاژ، احداث 14 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 2
بهره مندی 3 روستای شهرستان گنبدکاووس از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی در هفته دولت
همزمان با پنجمین روز ازگرامیداشت هفته دولت که با حضور استاندار گلستان ، فرماندار ، امام جمعه ، مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار گردید، 3 روستای شهرستان گنبد از نعمت آب شرب سالم بهداشتی پایدار بهره مند شدند. به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبو فاضلاب روستایی استان گلستان: سید مهدی حسینی مدیر امور آبفار شهرستان گنبد کاووس حجم عملیات پروژه های
مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی "موگرمون" شهرستان لنده افتتاح شد
برداری رسید. پاسره راه اندازی دو ایستگاه پمپاژ، ایجاد سه هزار متر مکعب مخزن، حفر دو حلقه چاه عمیق، ایجاد و اصلاح و بازسازی قریب به شش کیلومتر خط لوله و شبکه داخلی را بخشهایی از این پروژه عنوان کرد. مدیرعامل آبفای روستایی استان افزود: با اجرای این پروژه و احداث این مجتمع آب سالم و بهداشتی برای 31 روستای این شهرستان فراهم شده است.
بیش از 7 میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی رضوانشهر هزینه شد
مخازن زمینی و هوایی و ایستگاه پمپاژ آب پره سر، مبلغ 50 میلیون تومان هزینه شده است. کاظم زاده با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی در شهر رضوانشهر و پره سر گفت: جهت اصلاح شبکه آبرسانی به طول 2 هزارو دویست متر در سطح شهرهای رضوانشهر و پره سر با لوله های پلی اتیلن 90 و 110 مبلغ 80 میلیون تومان هزینه شده است. وی همچنین با بیان این مطلب که توسعه شبکه آبرسانی از مهمترین نیاز های مردم در دو شهر
31 روستای شهرستان لنده از آب شرب سالم برخوردار شدند
آبرسانی روستایی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری افزون بر 220 میلیارد ریال اجرایی که 110 روستای استان از مزایای آن ها بهره مند می شوند. وی با تاکید بر اینکه سلامت آب شرب مردم جزو مهمترین اولویت ها مجموعه آبفای روستایی بوده و در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده است، ادامه داد: با وجود همه مشکلات مالی خوشبختانه در دو سال اخیر با پیشنهاد دولت، تلاش نمایندگان مجلس و
160 روستا در جیرفت فاقد آب آشامیدنی است
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، هوشنگ سنجری در آئین افتتاح طرح های هفته دولت در این شهرستان اظهار داشت: آب شرب روستای اسفارچ ساردوئیه با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی ملی به بهره برداری رسید. وی تصریح کرد: حجم کار این پروژه شامل حفر، تجهیز و اجرای خط برق یک حلقه چاه، اجرای یک مخزن 100 متر مکعبی، خرید و اجرای لوله گذاری به طول هزار و 800 متر می شود
طومار کم آبی شهر عقیق با حفر چاه جدید پیچیده می شود
قدس آنلاین -گروه استان ها-فاطمه معتمدی: در این طومار که رونوشت آن به سازمان بازرسی استان، دفتر امام جمعه و اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان قوچان نیز ارسال شده، آمده است: از سال 90 مشکلات آب شرب روستا به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان قوچان واگذار شد در حالی که تا قبل از آن کار توسط شورای روستا اداره می شد. با این حال با هدف رفع مشکلات حوزه آب شرب، اهالی با این واگذاری مخالفت نکردند.
بهره برداری از 23 طرح آبرسانی روستایی در استان یزد
، ایستگاه پمپاژ و ساخت مخازن یکهزار مترمکعبی است و بیش از 50 نقطه از روستاها در شهرستان های استان یزد از مزایای این طرح ها بهره مند شده اند. خاکزار همچنین بابیان اینکه هم اکنون 85.8 درصد جمعیت روستایی استان یزد تحت پوشش شبکه آبرسانی است افزود: از تعداد یکهزار و 194روستای استان 567 روستا و پنج شهر دارای تاسیسات آبرسانی و قریب 108 روستای فاقد شبکه و در مجموع بیش از 270 هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات
حفر 8حلقه چاه برای گذر از بحران کم آبی تابستان/ضرورت راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان
به گزارش اصفهان شرق ، هاشم امینی پیرامون چگونگی مهار بحران کم آبی در تابستان، اظهار داشت: در تابستان سال جاری با اینکه با کمبود 2.7 متر مکعب در ثانیه آب به منظور تامین پایدار آب شرب مشترکین روبرو بودیم با این وجود علاوه بر فعالیت های حوزه مدیریت مصرف در بخش تامین آب نیز توانستیم با حفر هشت حلقه چاه و لایروبی و بهسازی دو رشته قنات در مناطقی که با بحران شدید مواجه بودند تبعات کم آبی را به حداقل
افتتاح طرح عمرانی در بانه همزمان با هفته دولت
بخش مرکز بانه با جمعیت چهار هزار و 900 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخودار می شوند. نصیری اضافه کرد: عملیات اجرایی مجتمع 'شیوی ده' شامل 2 حلقه چاه تامین آب، چهار دستگاه پمپاژ آب ، 2 دستگاه ایمنی بین راهی، ایجاد 45 کیلومتر شبکه داخلی روستاها، 48 کیلومتر خط انتقال آب و احداث 18 مخزن ذخیره آب به ظرفیت یک هزار و 960 متر مکعب است. وی اعتبار هزینه شده را برای این طرح 2 میلیارد ریال عنوان کرد
بوی بد آب در اردبیل به شبکه داخلی ساختمان ها مرتبط است
شهری استان در عین حال متذکر شد: آب شهر اردبیل از سد یامچی که با هدف کشاورزی و نه شرب احداث شده بود تأمین می شود. پاست افزود: برداشت آب در مصارف کشاورزی از رقوم پایین است که چنین آبی برای شرب کیفیت کافی ندارد اما با اجرای بارج های برداشت این مشکل رفع شده است. وی بیان داشت: در وضعیت فعلی آبی که از سد وارد تصفیه خانه شده و سپس وارد شبکه آبی شهر می شود از کیفیت بهداشتی برخوردار است و به اذعان مسئولان بهداشت مشکل میکروبی و شیمیایی ندارد.
آبرسانی به چهار روستای شهرستان دوره چگنی لرستان در هفته دولت
پروژه اشاره کرد و گفت: حفاری و لوله گذاری به طول 13 هزار متر، احداث دو باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث راه دسترسی برای دو ایستگاه پمپاژ، احداث 21 باب حوضچه شیرآلات و کنتور گذاری خانگی این روستاها صورت گرفته است. زینی وند در پایان به اعتبارات این طرح روستایی اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی جهت حل مشکل آب روستاییان شهرستان چگنی استان لرستان به بهره برداری رسیده است. 46
بهره برداری از 40 تصفیه خانه فاضلاب و 25 سد بزرگ در دولت یازدهم
18 تصفیه خانه آب از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش می باشد. بختیار افزود : همچنین طی چهار سال گذشته پنج هزار 600 روستا به شبکه آب شرب سالم متصل شد. وی اظهار کرد: هم اکنون تمام شهرهای کشور و 82 درصد روستاها زیرپوشش شبکه آب شرب سالم هستند و این مهم در دولت دوازدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا تمام روستاها تا پایان این دولت به شبکه تامین آب شرب سالم متصل شوند. وی گفت: در زمینه
بهره برداری از 40 تصفیه خانه فاضلاب و 25 سد بزرگ در دولت یازدهم
آب از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش است. بختیار افزود : همچنین طی چهار سال گذشته پنج هزار و 600 روستا به شبکه آب شرب سالم متصل شدند. وی اظهار کرد: هم اکنون تمام شهرهای کشور و 82 درصد روستاها زیرپوشش شبکه آب شرب سالم هستند و این مهم در دولت دوازدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا تمام روستاها تا پایان این دولت به شبکه تامین آب شرب سالم متصل شوند. وی گفت: در زمینه برق رسانی نیز
افتتاح پروژه پمپاژ آب دمدره دهدشت/دهدشت ازتنش آبی خارج شد
از همراهی و تلاش نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در رفع مشکلات و موانع پروژه های تامین آب شرب این شهرستان ها اظهار کرد: این همکاری باعث تسریع در روند اجرای پروژه های تامین آب شرب این شهرها خواهد شد و شهروندان از مزایای آن بهره مند می شوند. در ادامه این افتتاح نیز عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه اظهار کرد: امیداریم که با اجرای پروژه های تامین آب مشکلات کمبود آب شرب سایر شهرهای و روستای حومه دهدشت و چرام نیز هرچه سریع تر برطرف شود. ...
افتتاح ایستگاه تصفیه آب شرب روستای ذوالبین/ آبرسانی به روستای احمدآباد هشترود
هشترود اجرا شد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی آذربایجان شرقی نیز گفت : دو هزار و 210 روستا دارای آب لوله کشی سالم هستند.علی صمد نژاد تعداد مجتمع های آبرسانی در حال احداث استان را 32 مجتمع برشمرد و گفت: در فاز اول 9 روستا با اعتبار 220 میلیارد ریال در هفته دولت از آب لوله کشی بهره مند می شوند. وی تعداد روستاهای فاقد آب شرب و یا فاقد شبکه لوله کشی در استان را حدود 47 روستا
چهار طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان شهرضا به بهره برداری رسید
به مساحت 100 متر مربع در اختیار اداره آب و فاضلاب روستایی قرار گرفت و در مهرماه 95 قراردادساخت با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال امضا شد. وی گفت: دستگاه آب شیرین کن مهیار به روش اسمز معکوس عمل می کنند و تمامی املاح موجود در آب گرفته شده و آبی سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد. مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرضا در پایان گفت:با این دستگاه آب شرب سالم و پایدار برای بیش از هزار
سه طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی در ساردوییه جیرفت به بهره برداری رسید
20 خانوار در جیرفت فاقد آب آشامیدنی سالم هستند، عنوان کرد: هزار و 200 میلیارد ریال برای تامین آب شرب این روستاها اعتبار نیاز است. وی خاطرنشان کرد: از این تعداد روستا 48 مورد آنها از طریق آبرسانی سیار خدمات دهی می شوند و در این روستاها 38 طرح نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که در صورت تامین اعتبار این طرح ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند. ساردوئیه یکی از بخش
31 روستای لنده از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند
که این تعداد روستا در قالب 65 طرح آب رسانی با اعتبار افزون بر 240 میلیارد ریال از آب سالم بهره مند شدند. کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است. یک هزارو 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب رسانی هستند. مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که شاخص بهره مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال 92 از 68 درصد به حدود 73.15 درصد رسیده است. خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد 9868/6110 ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir تماس بی واسطه با مسئولین ...
آب رسانی به 600 روستای خوزستان با تانکر/تشنگی در کنار سدهای بزرگ
، برداشت های بی رویه آب از سفره های آب زیرزمینی به منظور کشاورزی، باعث افت فشار چاه های آب شده است. همچنین عدم رعایت الگوی مصرف آب شرب توسط برخی مشترکان مشکلاتی را برای برخی روستاهای شهرستان به وجود آورده و دچار مشکل کم آبی شده اند ولی تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر قطعی کامل آب شرب روستاها آن هم به مدت 45 روز به مجموعه امور آب و فاضلاب روستایی در شهرستان های ایذه و باغملک و ستاد استان گزارش نشده
بهره برداری از 18 طرح تامین آب شهری در هفته دولت
کامران اسماعیلی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عملیات اجرایی این طرح ها شامل حفر و تجهیز 82 حلقه چاه، ساخت 2 واحد تصفیه خانه آب به ظرفیت سه هزار و 870 متر مکعب در روز و 2 واحد سامانه نمک زدایی به ظرفیت سه هزار و 800 متر مکعب در روز، ایجاد 167 هزار متر مکعب مخزن ذخیره و 10 ایستگاه پمپاژ و ساخت 200 کیلومتر خطوط انتقال آب در شهرهای کاشان، بیرجند، سرخه، زابل، زنجان، خمین
کمتر از نصف اعتبارات پروژه های هفته دولت آب و فاضلاب زنجان تامین شده است
شعارسال : رضا کابلی اظهار داشت: در دولت یازدهم 35 روستای استان از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی با 11 هزار و 375 مشترک و اعتباری بیش از 528 میلیارد و 135 میلیون ریال بهره مند شدند . وی با بیان اینکه در مجموع برای پروژه های قابل افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی 13 میلیارد 613 میلیون ریال اعتبار نیاز است، عنوان کرد: در حال حاضر پنج میلیارد و 418 میلیون ریال از این اعتبار تامین شده است .
بهره برداری از 3 پروژه آبرسانی روستایی شهرستان مراوه تپه در هفته دولت
همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت که با حضور نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ، فرماندار ، مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار گردید. 3 پروژه آبرسانی روستایی به بهره برداری رسید به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان سید محمود زین الدین مدیر امور آبفار شهرستان مراوه
بهره برداری از پروژه توسعه و بازسازی شبکه آب بندرخمیر
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیرامور آبفای شهرستان خمیر گفت: توسعه و بازسازی شبکه توزیع آب این شهرستان 6 کیلومتر بوده و از این میزان 4 کیلومتر شبکه آب بندرخمیر و دو کیلومتر شبکه توزیع آب شهر رویدر توسعه و بازسازی شده است. سلمان افروشه، هدف از اجرای این پروژه ها را جلوگیری از هدر رفت آب و بهسازی و بهره برداری بهینه از شبکه توزیع آب عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در مجموع با اعتبار