سایر منابع:
سایر خبرها
راننده؛ مقصر اول و آخر حادثه
گذرد؛ ابتدا درگذشت هفت نفر از دانش آموزان عزیز و سرپرست محترمشان از استان هرمزگان را تسلیت عرض نموده و در خصوص حادثه جانکاه واژگون شدن اتوبوس حامل دختران عزیز دانش آموز هرمزگانی توضیحات زیر تقدیم می شود: [...] 4- به طور خاص، اردویی که این سانحه در آن اتفاق افتاد مربوط به اردوی ملی- قطبی تشکّل پیشتازان و فرزانگانِ سازمان دانش آموزی بود که با استعداد 16.000 نفر دانش آموز و مربی
راننده اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی آهنگر بود/حرکت در شب ضروری نبود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس ، گروه کارشناسی وزارت آموزش و پرورش که از سوی وزیر آموزش وپرورش مامورد شد تا به بررسی سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی بپردازد، گزارش اولیه خود را منتشر کرد. متن گزارش اولیه تیم تخصصی به شرح زیر است: ابتدا درگذشت هفت نفر از دانش آموزان عزیز و سرپرست محترمشان از استان هرمزگان را تسلیت عرض نموده و در خصوص حادثه جانکاه
نخبگان در آغوش خاک/ وزیر بی خیال، و وکیل الدوله هایی که عنوان مردمی یدک می کشند!
محمد جوهری / به نام نامی الله - یکبار دیگر قصه پرغصه و تلخ و تکراری حوادث جاده ای به گونه ای دیگر رخ نشان داد و اتوبوس حامل دختران نخبه هرمزگانی دچار حادثه ای تلخ و تکان دهنده شد. با کمال تاسف تعدادی از آنها ناباورانه جان باختند و تعدادی دیگر مجروح و مصدوم شدند. رخت عزا اینبار پهنه بیکران خلیج فارس را نیلی تر، و استان هرمزگان راسیاهپوش و غرق در ماتم و اندوه نموده و حتی سراسر ایران را داغدار کرد
آقای بطحایی، منتظریم اظهار تاسفتان از رنگ و بوی شعار فراتر برود
برای خانواده دانش آموزان از دست رفته و مجروحان پرشمار این حادثه، عید قربان امسال تا ابد فراموش شدنی نیست اما چه باید کرد که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی در آینده نباشیم؟ این شاید پرسش کلیدی و مهمی است که این روزها ذهن همه، به ویژه والدین دانش آموزان را به خود مشغول کرده است. به گزارش تابناک ، با رقم خوردن فاجعه خونین اتوبوس دانش آموزی حوالی داراب در استان فارس، بار دیگر
چند خبر کوتاه از استان هرمزگان
کردند. حجت الاسلام امین اسماعیلی، امام جماعت کانون فرهنگی هنری حضرت قائم(ع)، طلب آرامش برای فرزانگان جان باخته، گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان جان باخته سانحه دلخراش تصادف جاده داراب و همدردی کردن با خانواده های داغدار این حادثه را از اهداف برگزاری این محفل برشمرد و با استناد به کلام وحی، گفت: هرگاه مصیبتی بر ما نازل می شود باید صبر پیشه کنیم. وی شرکت در مراسم عزاداری و
نجات 2 مجروح اتوبوس دانش آموزان از خطر قطع نخاع شدن
سلامت نیوز : در بین همه خبرهای تلخی که از حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی منتشر شد، نجات 2 نفر از مجروحان حادثه از خطر فلج دائمی، خبر امیدوارکننده ای بود که به نگرانی خانواده های آنها پایان داد. فائزه ذاکری و آرزو دیدا، 2 نفر از مجروحان این حادثه مرگبار بودند که پیش از این اعلام شده بود به دلیل شدت آسیب دیدگی قطع نخاع شده اند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، فائزه تنها
ارابه های مرگ در جاده های غفلت
/> آنچه موجب شد تا باز در گزارش امروز به موضوع نا امنی جاده ها و خودروها اشاره کرده و بپردازیم، حادثه تلخ و دردناک واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان نخبه و فرزانه استان هرمزگان در جاده داراب و فوت 9 دانش آموز دختر در این حادثه است. خبر این حادثه دردناک از این قرار است: اتوبوس دختران دانش آموز هرمزگانی برای شرکت در اردوی فرزانگان (استعدادهای درخشان) به شیراز می رفت که حدود چهار صبح روز جمعه دهم
توضیحات معاون سازمان دانش آموزی در مورد وضعیت حادثه دیدگان اتوبوس داراب
تابناک ، به رغم گذشت 4 روز از وقوع حادثه مرگبار سقوط اتوبوس که در شهرستان داراب شیراز رخ داد، هنوز ماجرای تصادف دانش آموزان هرمزگانی در صدر اخبار کشور قرار دارد و انتظار این است که تا تعیین تکلیف نهایی مصدومان و سایر سرنشینان این حادثه خدمات رسانی و پیگیری ماجرا ادامه داشته باشد. هنوز در رابطه با واژگونی اتوبوس دانش آموزان اهل شهرستان های میناب و رودان استان هرمزگان سئوال های فراوانی در
آیا هر رضایت نامه اردو برای آموزش و پرورش 8 میلیون تومان آب خورده است؟
و این اداره کل همکاری لازم را برای روشن شدن ابعاد این حادثه دارد . البته این موضوع به شکایت آموزش و پرورش هم انجامید و خبرنگار مربوطه نیز عنوان کرد که مورد تهدید قرار گرفته است. ساعتی بعد در فضای مجازی تصویری منتشر شد مبنی اجازه نامه ولی دانش آموز که در تاریخ یکم شهریور ماه اجازه اردو را داده است. چند سوال: 1- آیا سازمان دانش آموزی در تمام رضایت نامه
ضرب و زور راه حل مناسبی برای ریشه یابی مشکلات نیست
طرفی روزانه حدودا 70 نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند. بنابراین حادثه واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگان را در این راستا و به عنوان یکی دیگر از حوادث تلخ جاده ایی - ظاهرا اجتناب ناپذیر! - ایران باید مورد ارزیابی قرار داد. متاسفانه صدا و سیما و بسیاری از مطبوعات کشور با تئوری توطئه و با پیش فرض اهمال و سهل انگاری مسئولین آموزش و پرورش این حادثه را دنبال می کنند که با
نوجوانان کانون حضرت قائم(عج) محفل انس با قرآن برگزار کردند
طلاب بخش فرهنگی و خدام امامزاده برگزار شد، شرکت کنندگان آیات سوره مبارکه یس را تلاوت کردند. حجت الاسلام امین اسماعیلی، امام جماعت کانون فرهنگی هنری حضرت قائم(ع)، طلب آرامش برای فرزانگان جان باخته، گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان جان باخته سانحه دلخراش تصادف جاده داراب و همدردی کردن با خانواده های داغدار این حادثه را از اهداف برگزاری این محفل برشمرد و با استناد به کلام وحی، گفت: هرگاه مصیبتی
شکستنی است با احتیاط حمل کنید
خیام مشهد شدیم. بسیاری از ما و بویژه مردم استان چهار محال و بختیاری به خاطر دارند که در مهر سال 91 در غم کشته شدن 22 دانش آموز دختر که عموماً از شهرستان بروجن بودند، به سوگ نشستند. همان مصیبتی که برایش یک هفته عزای عمومی دربروجن و سه روز در استان اعلام شد. این ها فقط اشاره ای بود به بعضی از دهها حادثه مشابه طی سال های اخیر و این بار و در تازه ترین مورد خبر می رسد که اتوبوس
ادعای سیاسی در کنار پیکر دانش آموزان هرمزگانی
مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان نخبه هرمزگانی غیرممکن باشد اما قطعا با برنامه ریزی و اندیشیدن ابتدایی ترین تدابیر مربوط، آمار آن را به کمترین میزان کاهش داد تا این گونه خانواده های زیادی داغدار عزیزان خود نشوند. نکته قابل اهمیت این است که در صورت بروز چنین حوادثی دولتمردان و منتقدان همه و همه در مرحله اول به جای اندازه گیریهای سیاسی باید به فکر برون رفت از این حادثه عمومی و در مرحله بعد به فکر آینده و جلوگیری از حوادث بعدی باشند. داغ وقوع چنین حوادثی برای مردم ایران و مخصوصا بازماندگان بزرگتر از آن است که بشود در کشمکش های سیاسی و دعواهای بعد آن جا بگیرد. ...
شهید حججی معجزه جهان اسلام است/ شهادت حججی تجسم رشادت های سیدالشهدا بود
می دانند در صورتی که تنها مقصر این حادثه غیبی نبود بلکه مسئولان رده بالای سازمان آموزش و پرورش با تصویب بخش نامه ها و دستور العمل نسنجیده عامل وقوع تصادفات مرگبار دانش آموزان هستند. غیبی: خبر استعفا زودتر از تصمیم من در فضای مجازی پخش شد یکی از نزدیکان غیبی پس از صحبت در خصوص استعفای وی مطلبی به شرح ذیل را در اختیار یکی از دوستان خود قرار داده بود: براساس اظهارات
جاده ها به قربانگاه تبدیل شده اند/ این بار آخوندی عذرخواهی می کند؟!
شعار سال : بامداد پنج شنبه هفته گذشته، یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان شهرستان های میناب و رودان استان هرمزگان که برای شرکت در اردوی ملی فرزانگان عازم شیراز بود، دچار حادثه شد که در اثر آن، 11 دانش آموز کشته، دو نفر قطع عضو و یک نفر نیز قطع نخاع شدند. در تمام دنیا با سوانحی چون سقوط آنتونوف، قطار سمنان و این بار حادثه جاده ای در هرمزگان، مدیر مربوطه استعفا یا برکنار می شد اما در
جلسه شورای آموزش وپرورش
جلسه شورای آموزش وپرورش به ریاست مهندس راعی سرپرست فرمانداری و اعضاء شورای آموزش وپرورش شهرستان در سالن جلسات اداره آموزش وپرورش خمینی شهر برگزار شد. سرپرست فرمانداری شهرستان خمینی شهر درجلسه شورای آموزش وپرورش ضمن تبریک اعیاد قربان وغدیر و اشاره به حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان عزیزهرمزگانی، با ابراز همدردی وعرض تسلیت به ملت شریف ایران،جامعه فرهنگیان وخانواده های داغدار
کوچ دانش آموزان هرمزگانی و داغ هایی که دوباره تازه شد
خبرگزاری مهر، گروه جامعه - فائزه مومنی: بامداد روز دهم شهریور ماه 96ایران بار دیگر عزادار دانش آموزان کشور شد. 7 دانش آموز در پی واژگونی اتوبوس در محور بندرعباس_شیراز راهی دنیای دیگری شدند و پدر و مادران شان برای همیشه داغدار شدند. این حادثه آتش آرام گرفته وجود خانواده های بروجنی را نیز شعله ور کرد و بار دیگر آن ها را بر سوگ فرزندانشان نشاند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم حادثه