سایر منابع:
سایر خبرها
علی(ع) نخواست با امتیازدهی و قبیله گرایی جامعه را اداره کند
میان مسلمین متهم کردند، چه رفتار و موضع گیری در برابر آنها دارد که بعد از گذشتِ 25 سال از خانه نشینی او، همان مردم مبتلا به نفاق، حولِ او جمع می شوند. امیرالمومنین نیز در اوجِ کراهت و عدم تمایل نسبت به خواست آنها، به خاطرِ هدایتِ همین مردمِ خو گرفته به نفاق، حکومت را قبول می کنند. لذا در زیارات به ایشان عرض می کنیم: مولای! انت الحجه البالغه فلاتناقضت افعالک و لاتقلبت احوالک و لااختلفت
قاتل برادر بخشیده شد
اتاق خبر 24 : رضا 35 ساله متهم است برادر معتادش را 15 اردیبهشت امسال در خانه شان در یکی از محله های کیانشهر با ضربه های چاقو از پای درآورده است. او و خانواده اش ابتدا وانمود کرده بودند وی دست به خودکشی زده، اما در جریان تحقیقات پلیسی ماجرا لو رفت و رضا با دستور بازپرس محسن مدیرروستا، رئیس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران به اتهام قتل برادرش بازداشت شد. او با اعتراف به جنایت و بازسازی صحنه
مادر از قاتل برادرکش گذشت کرد
خلیج فارس: مردی که برادر معتادش را به قتل رسانده است، از سوی خانواده اش بخشیده شد اما به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه می رود. به گزارش خلیج فارس به نقل از تابناک؛ 15 اردیبهشت امسال به مأموران کلانتری کیانشهر خبر دادند مردی خودکشی کرده است. با تماس مأموران کلانتری بازپرس محسن مدیرروستا و تیم تحقیق وارد عمل شدند و تحقیقات را آغاز کردند. خانواده کامران به مأموران گفتند این جوان دست به مرگی خودخواسته زده و با واردکردن ضربه چاقو به گردنش خودکشی کرده است. آنها همچنین گفتند کامران اعتیاد داشته است و همین امر هم باعث شد او دست به خودکشی بزند.هرچند خانواده کامران همچنان اصرار داشتند او خودکشی کرده است اما کارآگاهان در تحقیق از همسایه ها دریافتند لحظاتی قبل از این جنایت صدای درگیری از خانه سهراب به گوش رسیده است. به این ترتیب به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برادر کامران بازداشت شد. درحالی که کیوان مدعی بود برادرش خودزنی کرده است، متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند ضربه ای که به مقتول وارد شده است خودزنی نبوده بلکه دیگر زنی بوده است. هم زمان مادر متهم به دادسرا رفت و به بازپرس جنایی گفت: پسرم شب حادثه با برادرش درگیر شد و از سوی او به قتل رسید. متهم جوان که در برابر مدارک و شواهد قرار گرفته بود، به ناچار به قتل برادر اعتراف کرد و گفت: شب حادثه به خانه مادرم رفته بودم که برادرم به من گفت مواد او را برداشته ام. سر این موضوع با هم بحثمان شد و من خواستم اتاق را ترک کنم که او قندان به سمتم پرت کرد. توجه نکردم و او وسیله دیگری پرتاب کرد و من که عصبانی شده بودم، چاقویی را که از آشپزخانه برداشته بودم، روی گردنش گذاشتم؛ نمی خواستم او را بکشم؛ فقط خواستم کاری کنم بترسد و به سمتم چیزی پرت نکند اما یک دفعه گردنش بریده شد. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جرم مادر مقتول در جایگاه حاضر شد و اعلام گذشت کرد. با توجه به اینکه متهم دیگر شاکی خصوصی ندارد، کیفرخواست علیه متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. ...
مرد ؛ زن کارتون خواب را شکنجه کرد و کشت
پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده قرار گرفت. در ابتدا نماینده دادستان، کیفرخواست را قرائت و قصاص متهمان را درخواست کرد. در ادامه عباس در جایگاه ویژه قرار گرفت و گفت: من قاتل نیستم. روز حادثه فاطمه با مهرناز درگیر شد و سر او را چند بار به دیوار کوبید من هم زمانی که متوجه شدم حال مهرناز خوب نیست او را به بیمارستان بردم.
پایان داستان خیالی قاتل سعادت آباد
قول مبلغ قابل توجهی پول و اجاره خانه ای برای پسرم داده بود تا قتل را به گردن بگیریم. اما حالا که خودم را بی دلیل پای دار می بینم چاره ای جز بیان حقیقت ندارم چراکه نمی خواهم بمیرم. درپی این اظهارات متهم، قضات دادگاه کیفری یک استان تهران دستور تحقیقات بیشتر در این باره و بازجویی از همسرمقتول را صادر کردند. بدین ترتیب او بار دیگر برای تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شد.
رهایی یک برادرکش از مجازات اعدام
به خاطر پول مواد با مادرم درگیر شده بود که من از راه رسیدم. من با او درگیر شدم که محسن قندانی را به طرف من پرتاب کرد. سپس او چاقویی برداشت و به من حمله کرد که دستم زخمی شد. ما با هم درگیر بودیم که چاقو به گردنش اصابت کرد. متهم پس اعتراف به قتل صحنه حادثه را بازسازی کرد. مدتی قبل مادر مقتول به دادسرای امور جنایی آمد و متهم به قتل را بخشید. او گفت: به احترام محرم و امام حسین(ع) پسرم را می بخشم. چند روز قبل قاضی مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را صادر کرد. بدین ترتیب متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه می شود. ...
قتل مادر و دختر در پی رابطه پنهانی
اولیای دم، اعترافات متهم و سایر مدارک موجود در پرونده کیفرخواست علیه متهم صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده قرار گرفت. در این جلسه پدر فرشته که قبلا در دادسرا درخواست قصاص متهم را کرده بود در دادگاه حضور نداشت اما پدر و مادر ساناز به عنوان دیگر اولیای دم پرونده پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان در جایگاه ویژه
اظهارات یک قاتل در دادگاه: در زندان،هم بندهایم به من یاد دادند که قتل را به گردن همسر مقتول بیاندازم
میان سال او به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: در زندان که بودم هم سلولی هایم مسخره ام می کردند و آخر به من گفتند قتل را به گردن زن مقتول بیندازم تا از مجازات قصاص رها شوم. برای همین در دادگاه منکر قتل شده و تقصیرها را به گردن همسر مقتول انداختم درحالی که او در جنایت هیچ نقشی نداشت. با توجه به اینکه مشخص شد اظهارات متهم دروغ و تنها برای رهایی از قصاص بوده است، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، کیفرخواست علیه متهم را صادر کرد و او یک بار دیگر پای میز محاکمه می رود.
جوان آدمکش قصاص می شود
که منکر جنایت بود، در بازجویی های تخصصی لب به اعتراف گشود و قتل را پذیرفت. با اعتراف هولناک حبیب کیفرخواست وی به اتهام قتل عمد صادر شد و متهم از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری انتقال یافت ودردادگاهی به ریاست قاضی هدایت رنجبر و با حضور قاضی یزدان پور وخنک دار-مستشاران دادگاه- پای میز محاکمه ایستاد. در این جلسه ابتدا اولیای دم خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند. سپس متهم در
ماجرای مسخره شدن قاتل طبقه 13 برج سعادت آباد توسط همسلولی ها در زندان
این جنایت صبح 25 اردیبهشت سال گذشته در منطقه سعادت آباد رخ داد و پلیس و بازپرس جنایی را به محل کشاند. مردی 50ساله داخل با ضربه چاقو به رسیده بود و همسر وی در تحقیقات اولیه مدعی شد که قتل از سوی یکی از بستگان نزدیک شوهرش به نام محمد که شب حادثه مهمان خانه آنها بوده صورت گرفته است. این زن گفت: شب قبل یکی از بستگان همسرم به خانه مان آمد و قرار شد او پس از خوردن شام در خانه ما بماند. او و
نجات از اعدام با پرداخت 500 میلیون تومان
جیبم بود ضربه ای به او زدم. فرید در دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شد و دیوانعالی کشور هم این حکم را تأیید کرد. اما سرنوشت این نوجوان به گونه ای دیگر رقم خورد و خانواده اش توانستند با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 500میلیون تومان مانع اجرای حکم اعدام شوند. بدین ترتیب متهم صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران که به ریاست قاضی اصغر
قاتل آشنا به میز محاکمه رسید
منتقل شد. متهم این بار قتل عمد را قبول کرد و گفت: پس از اینکه به زندان رفتم هم سلولی هایم مرا تشویق کردند قتل را به گردن همسر مقتول بیندازم و من هم این داستان خیالی را مطرح کردم. من قصد داشتم با این داستان از قصاص نجات یابم، اما الان پشیمان هستم و اعتراف می کنم فرزاد را به قتل رسانده ام. پس از این قاضی مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را صادر کرد و بدین ترتیب متهم به زودی در دادگاه کیفری محاکمه می شود.
آن آخرین محرمِِ طیب
. خلاصه با سلام و صلوات از خانه حسین آقا رمضان یخی آمدیم بیرون، خیالاتمان از این دو جهت راحت شد. حالا تقریباً دوم، سوم محرم است. و سپس روز واقعه راوی سپس به بازتاب واقعه دستگیری امام خمینی در تهران، آغاز اعتراض عمومی و همکاری طیب با آن می پردازد و از موافقت طیب با تعطیلی بازار پس از انتشار خبر دستگیری امام پرده برمی دارد. عراقی در روایت خود آورده است: آمدیم یک پیشنهاد هم به آقا
پایان محاکمه مردی که یک زن و دختر3ساله اش را کشت
به اتهام قتل زن جوان ودختر سه ساله اش و سرقت 15 میلیون تومان پول نقد، طلاجات وگوشی تلفن همراه، برای محاکمه در برابرقاضی باقر قربانزاده-رئیس شعبه دهم دادگاه کیفری تهران-وقاضی محمود غفاری-مستشاردادگاه- ایستاد. در آغاز جلسه دادگاه نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند. سپس پدر ومادر سمانه از قضات تقاضای قصاص قاتل را کردند. پدر دختر سه ساله هم خواستار قصاص قاتل فرزندش شد. آنگاه
اعتراف قاتل سمیه و شبنم به قتل/ مرد بی رحم با روسری مادر و دختر را خفه کرد
به گزارش س تاره ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مردی که مادر و دختر سه ساله را کشته و برای فرار از دست پلیس، صحنه سازی کرده بود، در مقابل درخواست قصاص اولیای دم در جلسه دادگاه، سکوت کرد. او سپس در چند جمله کوتاه گفت از خانواده مقتولان خجالت می کشد و حرفی برای گفتن ندارد. اول بهمن 92 آتش نشانی پایتخت از گازگرفتگی منجر به مرگ دو نفر در ساختمانی مسکونی در خیابان زمزم تهران باخبر شد. اجساد
دانشجوی دام پزشکی، دوستش را به درخواست همسر سابق او کشت
کشیدم و متواری شدم. با توجه به اعترافات متهم و شکایت اولیای دم، محاکمه وی در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی زالی انجام شد.عامل قتل در دفاع از خود گفت: قتل را قبول ندارم.البته همسر سابق حسن از من خواست که او را به قتل برسانم؛ برای همین آن شب به نمایشگاه ماشین رفتم و قصد داشتم حسن را خفه کنم اما در نهایت پشیمان شدم و او را رها کردم. زمانی که آنجا را ترک می کردم، حسن زنده بود
دیه 500 میلیونی برای رهایی از اعدام
مردی که در یک درگیری مرتکب قتل شده بود با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه 500 میلیونی، از قصاص نجات یافت. به گزارش جام جم، ششم آبان 92، درگیری سه مرد جوان در خرابه نزدیک پارک اقاقیای تهران به قتل سعید 28 ساله منجر شد. قاتل، رامین 20 ساله بود که سه هفته بعد در خانه دختر خاله اش دستگیر شد. او در همان بازجویی های ابتدایی به قتل اعتراف کرد و پس از مدتی در دادگاه کیفری استان تهران
دومین حکم قصاص برای عامل جنایت درکارخانه متروکه
پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند. در دومین جلسه رسیدگی به این جنایت که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند اما او با انکار قتل دوستش گفت: من قتلی انجام نداده ام و تنها به دلیل اینکه آن شب در محل جنایت حضور داشتم در معرض اتهام قرار گرفته ام.من آن شب رفته بودم با دوستم-مقتول- صحبت کنم و تریاک بکشیم. بعد از آن برای خوابیدن به خانه برگشتم که متوجه شدم کارخانه آتش گرفته و او میان آتش سوخته است.در پایان محاکمه قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند و متهم رابرای دومین بار به قصاص محکوم کردند. ...
سحر وقتی شوهرش به سفر می رفت مرا به خانه اش می برد تا اینکه! + عکس
حکم قصاص خواسته بود. سپس پدر و مادر سحر در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل The Murderer دخترشان حکم قصاص خواستند. وقتی مصطفی روبه روی قضات ایستاد گفت: من شرمنده پدر و مادر سحر هستم و نمی خواهم درباره قتل حرفی بزنم. این متهم به سوالات قضات دادگاه پاسخ نداد و فقط گفت که شرمنده است. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. منبع: رکنا
دومین حکم قصاص برای قاتل بد سابقه
درگیر شدم و با کارد کوچکی که در جیب داشتم ضربه ای به گردن او زدم. من کارخانه را آتش نزدم و احتمالا کارخانه به خاطر روشن بودن پیک نیک در آن آتش گرفته است. به دنبال اعتراف های این مرد وی در شعبه 113 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد اما قتل را گردن نگرفت و ادعا کرد بی گناه است. قضات دادگاه با توجه به کشف پیراهنی خونی در خانه محمود و همچنین اظهارات تنها شاهد این ماجرا وی را
فایل صوتی دست قاتل کارخانه دار تهرانی را رو کرد
هایش بازی می کردند. سر و صدای آنها آسایش را از ما گرفته بود. شب حادثه سراغش رفتم و در جریان درگیری با چاقوی کوچکی به او ضربه زدم. اما من کارخانه را به آتش نکشیدم. در جلسه محاکمه که چند روز قبل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی برگزار شد در شرایطی که متهم همچنان دست داشتن در قتل را انکار می کرد فایل صوتی پخش شد و وقتی قضات از متهم توضیح خواستند او گفت صدایی که پخش شده مربوط به او نیست. با این حال قضات دادگاه وارد شور شدند و در نهایت روز گذشته او را به قصاص محکوم کردند رکنا 110 ...
فایل صوتی قاتل را پای چوبه دار برد
کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی فرستاده شد. در نخستین جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند، اما متهم برخلاف اعترافاتش در بازجویی ها خود را بی گناه دانست. این درحالی بود که یکی از دوستان قاتل مدعی شد متهم در روز حادثه، پیش او به قتل اعتراف کرده و او هم با تلفن همراهش، صدای متهم را ضبط کرده است. این فایل صوتی در اختیار قضات قرار گرفت و در دومین جلسه دادگاه پخش شد. متهم
حکم مردی که به خاطر توهم خیانت،نامزدش را کشته بود،اعلام شد
قرار دادند. بررسی های مقدماتی نشان داد مقتول، همسرعقدی پسر جوان ساکن ساختمان بوده است. پس از اعتراف صریح متهم و بازسازی صحنه، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار قصاص قاتل عروس نوجوان شدند و سپس متهم در جایگاه ایستاد و در شرح جنایتش به قضات گفت: یک سال پیش از آن شب شوم، با نازنین نامزد کردم و قرار شد تا تهیه جهیزیه اش، او
اخبار حوادث
نشده است. سرهنگ رضا زینلی فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با تایید این خبر گفت: 2 دانش آموز 13 و 18 ساله صبح امروز در خارج از محیط مدرسه با چاقو با یکدیگر درگیر شده که در نهایت دانش آموز 18 ساله به قتل رسیده و قاتل که نوجوان 13 ساله است درکمتر از 2 ساعت در خیابان حمزه سراوان دستگیر و به ارتکاب این قتل اعتراف کرد. سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در
از دستگیری زن و شوهر خلافکار تا توضیحات پلیس درباره فیلم جنجالی راننده تاکسی
-سرقت دستگیری زن و شوهر خلافکار در بازار سمنان -آتش سوزی در کانکس مسکونی رخ داد -تولد تولد نوزاد عجول در آمبولانس -قتل دستگیری پسر قاتل -قصاص اجرای حکم قصاص قاتل چرامی -محیط زیست دستگیری باند زنده گیری سُهره در ازنا فیلم جنجالی توضیحات پلیس درباره فیلم
درگیری خون بار به خاطر پیدا نکردن توالت
خودم را معرفی کنم. با پایان گفته های متهم و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. او یک بار دیگر گفته هایش را خطاب به قضات تکرار کرد و گفت که قصد قتل نداشته است و بسیار ناراحت است و از اولیای دم می خواهد او را ببخشند. این در حالی بود که برادر مقتول به قضات گفت: متهم دروغ می گوید برادر من چاقو نداشت و چاقو دست متهم بود و ما اصلا درگیری با او ایجاد
شهیدی که با زبان روزه به استقبال شهادت رفت/ هادی شهید امر به معروف و نهی از منکر شد
اینکه از قصاص قاتل فرزندش گذشت کرده است و او را بخشیده است، گفت: تا روزی که قرار بود او را اعدام کنند به بخشش فکر نکردم اما در آن روز بود که با خود اندیشیدم که قصاص این فرد نتیجه ای نخواهد داشت اما ممکن است با بخشش او ادامه دهنده راه فرزندم باشم و یک نفر را در مسیر درست هدایت کنم. پدر شهید محبی تصریح کرد: از اینکه فرزندم در راه احیای امر به معروف و حفظ واجبات دین به شهادت رسیده خیلی
دیه 500 میلیونی مجازات قتل در پارک اقاقیا
بروم. با اقرارهای متهم و بازسازی صحنه جرم، نوید روانه زندان شد و پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی، اولیای دم درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم بعد از شرح حادثه از خودش دفاع کرد. در پایان هیئت قضایی بنا به درخواست اولیای دم او را به قصاص محکوم کرد. با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور متهم در آستانه مرگ قرار داشت، اما
بخشش قاتل زن خیانتکار
، پلیس همسایه مقتول را دستگیر و او در بازجویی ها به قتل زن شوهردار همسایه اعتراف کرد. اشکان به مأموران گفت: من عاشق راحله بودم اما روز حادثه که به خانه اش رفتم با هم درگیر شدیم و او را با چاقوی آشپزخانه کشتم و فرار کردم. پس از اعتراف اشکان به قتل زن جوان و بازسازی صحنه و تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات او را به قصاص محکوم کردند.
حادثه ها
پرونده قاتل ستایش قریشی به دادسرای اجرای احکام رفت میزان: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: حکم متهم پرونده ستایش قریشی پس از تأیید در دیوان عالی کشور و انجام فرایند استیذان به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است. غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه حکم متهم پرونده ستایش قریشی توسط دیوان عالی کشور قطعی شده است، گفت: اولیای دم تقاضای اجرای حکم را کرده و فرایند استیذان