سایر منابع:
سایر خبرها
نظر مژده لواسانی از فیلم هایی که اخیرا در جشنواره سی و ششم فیلم فجر نمایش داده شده اند
... میشه نظرتون را در مورد بمب بگویید ؟ به لحاظ این فضاهای نوستالژی ، چون من دهه 60 را تجربه نکردم و سالی به دنیا امدم که جنگ کامل تمام شده بود منظورم این است که من تجربه موشک باران رو نداشتم ولی این فضا یک فضا دلچسبی بوده ولی اینکه تلفیق شده است با یک قصه عاشقانه بنظرم خیلی کار را جذاب کرده است به شدت منتظر لاتاری اقای محدویان هستم و امید وار هستم که فیلم هایی ساخته شود که بیش از اینها مردم خودشان را درون ان ببینند و همین باعث شود مردم بیشتر اشتی کنند با سینما ی ما . ...
نماز جمعه فعلی جناحی است / راه حل های آبی برای رفع کم آبی /روحانی از امنیت کشور دفاع کرد / زنجیره ای ها ...
گفته کسبه این ساختمان مشکلات شان همچنان پابرجاست و وعده هایی که آن زمان به آن ها داده شده در حد همان وعده و وعید باقی مانده است. بنیاد مستضعفان همان موقع قول داده بود که ظرف دوسال ساختمانی جدید در محل حادثه ساخته شود که البته پس از گذشت یک سال اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است. قرائت گزارش حادثه پلاسکو در مجلس اما با توجه به عمق فاجعه رییس مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده 49 آیین نامه ...
جشنواره فیلم فجر سی و ششم نقد فیلم لاتاری : وقایع نگاری یک انتقام
کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
کیایی و مهدویان؛ فیلمسازانی که نمی خواهند بی خاصیت باشند/ ادای دین لاتاری به آژانس شیشه ای
جشنواره فجر مشاهده کرده و در مطبوعات جامعۀ مدنیِ آن زمان، خوانده بودیم. بیشتر بخوانید: ریتم آهستۀ فیلم های روز دوم؛ بمب ، عاشقانه ای که به واقعیت ها وفادار نماند فیلم لاتاری یک ادای دین است به آژانس شیشه ای؛ با همان موضوع غیرت ورزی و عدم انفعال؛ در آنجا، بی توجهی به نسل جنگ بود و در اینجا اعتراض به تجارت با ناموس ایرانی. و چه باید گفت دربارۀ غفلت از غیرت ورزی، در ...
"ماهورا" خشونت را نفی و انسانیت را تبلیغ می کند
دشوارتر می کنند. وی با تشویق کارگردان این اثر و سایر دست اندرکاران، گفت: در اینجا برای حمید آخوندی آرزوی مغفرت دارم، پیش از آنکه او را در سینما بشناسیم، در جنگ و دفاع 8 ساله می شناسیم، خراسان رضوی در مسیر رونق سینمایی افتاده است، 12 سینما در دهه فجر و 38 سالن در این 4 سال افتتاح شده؛ صحنه فراموش نشدنی که داریوش ارجمند گرانقدر به همراه هنرمندان مشهدی یعنی میترا حجار و ساعد سهیلی در سینمایی "ماهور" خلق کردند، در تاریخ سینما جاودانه شد. انتهای پیام/ ...
بمب پیمان معادی روایت عاشقانه هاست نه تیشه به ریشه ها!
کاملا بازتولید فضای مدارس همان دوران است، با اندکی لحن طنزگونه که نیاز کشش مخاطب در یک فیلم سینمایی است. احتمالا نویسنده یادداشت حوزه علمیه، شاکله مدارس دوران جنگ را درک نکرده است. سوم: فیلم بمب، یک عاشقانه ، با تیزبینی دقیقی، روایت های چندگونه از عشق را در همان دوران به تصویر کشیده است. اینکه از نگاه متخصصان سینما، اجزاء فیلم چقدر درست سرجای خودشان به تصویر کشیده شده اند، در تخصص نگارنده و ...
لاتاری؛ تجربه ای متفاوت برای کارگردان ماجرای نیمروز
که در سال های جنگ تحمیلی رزمنده جبهه بوده و حالا، از شرایط به وجود آمده احساس گناه می کند و خواهان مقابله است. حجازی فر در این نقش هم طنازی های خود را دارد و در سالن سینما خنده را از مخاطب می گیرد. حمید فرخ نژاد هم که به نوعی مصلحت اندیش است، نقطه مقابل حجازی فر را بازی می کند اما در پایان قصه می بینیم که غیرت ایرانی او را هم با دیگر کاراکترهای فیلم همراه می کند. مهدویان در لاتاری به نسبت دو فیلم قبلی خود داستان ها را با صبر بیشتری روایت می کرد. شاید صبوری مهدویان از با تجربه تر شدن وی سرچشمه می گیرد. یادداشت از محمدرضا فلاحی انتهای پیام/ ...
نگاهی به فیلم بمب؛ یک عاشقانه ، فیلمی از پیمان معادی
داستان مقهور اشیا می شوند. فضا سازی که آن و روایت هم که این! می دهد فیلمی که خیلی خوشبینانه در نهایت معمولی است. هر چند که اهمیت گفت و گو و عشق را یادمان بیاورد. هر چند که دغدغه های خوبی داشته باشد و لابه لای نوستالوژی بازی هایش بخواهد خشونت جنگ و دهه 60 را یادمان بیاورد، موسیقی خوب، طراحی لباس خوب، ایده هایی چون کراوات بستن در خیابان، گیلکی خواندن آن معلم مدرسه و بیم ها و امیدها و تخته نرد در پناهگاه، همه محترم و قابل ستایش است اما ضعف های بمب را پوشش نمی دهد، گو این که کسی برای دیدن چند ایده درخشان یک فیلم نمی بیند مثل همان هایی که برای یک دکمه کت نمی خرند. برترین ها ...
بمبی که هرگز منفجر نشد
فراتر نمی گذارد. اولین پلان یک فیلم به مخاطبش می گوید که با چطور فیلمی روبروست. سکانس اول فیلم صرفا برای عنوان بندی آغازین طراحی شده و علی رقم طراحی صحنه نسبتا خوب و نورپردازی عالی، تصاویر چشم نواز و سیالش می خواهد به مخاطب بگوید که ما فیلمی را روایت می کنیم که برای دوران جنگ است. البته اگر حذف شود هم تاثیری بر روند کند فیلم نخواهد داشت. فیلم شاعرانه نیست وفقط فیلمساز به سیمای شاعرانه و کیارستمی گونه ...
چه کسی تیشه به ریشه ها می زند و تسویه حساب سیاسی با انقلاب می کند؟ درباره فیلم بمب، یک عاشقانه
نیاز کشش مخاطب در یک فیلم سینمایی است. احتمالا نویسنده یادداشت حوزه علمیه، شاکله مدارس دوران جنگ را درک نکرده است. فیلم بمب، یک عاشقانه به ما می گوید که در اوج جنگ هشت ساله ایران و عراق، عشق در میان مردمان این سرزمین از گونه های مختلف متولد شده است. فیلم نشان می دهد که عشق در اوج آسیب ها، میان کارگران، بین معلمان، بین خانواده ها و حتی بین بچه های نوجوان و جوان، چگونه در جریان زندگی جاری بوده است. اگرچه ممکن است متخصصان سینما معتقد باشند که کارگردانی این نشانه ها در مجموع ضعیف بوده است./ خبرآنلاین کلمات کلیدی فیلم بمب، یک عاشقانه پیمان معادی ...
اخبار چهارمین روز جشنواره فیلم فجر96/لحظه به لحظه با مهم ترین رویداد سینمایی کشور+فیلم و عکس
میلاد کی مرام برای شخصیت اصلی فیلم خود گفت: این فیلم حاصل تعامل تمامی اعضای گروه امیر است. من سال گذشته با میلاد می مرام آشنا شدم و از همان زمان با یکدیگر صحبت کردیم. خوشبختانه میلاد پای فیلم ایستاد و هم اکنون این اثر آماده تماشای مخاطب است. سحر دولتشاهی درباره پذیرش نقشش در فیلم امیر افزود: من یک مقدار دیرتر به گروه پیوستم. در ابتدا فیلمنامه را بی نهایت دوست داشتم. بازی در نقش یک بیمار ...
بمب ، عاشقانه ای که به واقعیت ها وفادار نماند
...، تنبیه های نو به نوی دانش آموزان با چوب و نواختن سیلی و خودکار لای انگشت گذاشتن و یک لنگه پا ایستادن و غیره، ریاکاری معلمان با آوازخوانی در غیاب مدیر مدرسه، سفارش ریاکارانۀ مدیر برای شرکت در نماز جماعت، شعارهای ضد استکباری که برای فیلمسازی که در امریکا متولد شده، واضحاً فضاحت بارند. و از همه مهم تر قصۀ عاشقانۀ فیلم است که مضحک جلوه می کند. نه قهر و غیرت زوج اصلی فیلم، قابل فهم ...
من،جنگ و آژیر قرمز و زیر زمین را دوست دارم
؛ تردیدی که مشخص می شود تکیه گاه محکمی نیست، اما هر چه هست ارتباط را مخدوش کرده. از سوی دیگر در مدرسه و اپارتمان محل زندگی ایرج کودکی پسر را می بینیم که عاشق شده است. عشق دوران نوجوانی. آن هم در حال شکل گیری در میان هیاهوی بمب ها. درون مایه اثر به غیر از تاکید بر عشق و عاشقانه ها، به این تضاد پهلو می زند که چگونه می توان موقعیت هایی تراژیک را دوست داشت و برای تکرارش دعا خواند. هر چند کودکانه، اما ...
هجو مرگ بر امریکا در بمب دوتابعیتی!
بهارستانه : کارگردان فیلم سینمایی بمب اصرار زیادی دارد تا واژه عشق را به فیلمش الصاق کند و در نامگذاری این کار را به توصیه دوستان امریکایی اش کرده است، اما مشک آن است که خود ببوید. شاعرانه و عاشقانه بودن به هیچ اثری الصاق شدنی نیست. تمایل به بازنمایی دوره ای مهم از تاریخ کشورمان چند سالی است که از سوی برخی فیلمسازان مشاهده می شود و آثار خوبی هم در این رابطه تولید شده است. سال گذشته ...
مرگ برآمریکا با یک بمب عاشقانه
کارگردانی و مضمون و خط روایی فیلم ونحوه تعریف داستان، بمب یک عاشقانه یک پیشرفت چشمگیر برای پیمان معادی محسوب میشود.یک فیلم سرزنده و خلاقانه با فیلم نامه ای منحصربه فرد که نظیرش در این سالها کمتر بر پرده ها ی سینما شاهد بودیم ومی توان گفت این را از تجربه کار با اصغر فرهادی دارد و ناگزیر در شکل نگاه به واقعیت متأثر از اوست وکمی تا قسمتی فرهادیسم شده.اما بمب یک عاشقانه نشان می دهد که معادی شبیه به ...
بمب؛ یک اعتراف
فیلم فرهادی است. جامعه هم که همان جامعه مروج خشونت حتی در مواجهه با کودکان است. اما نکته بامزه اینجاست که این بار، نادر و سیمین فیلم بمب، زیر باران موشک، ساز عاشقانه کوک می کنند. و اصلا انگار اگر این جادوی دهه شصت و فرصت خلوت شب های موشک باران نبود، چه بسا این وصال حاصل نمی شد. البته که معمولا شبه روشنفکران سی سالی تاخیر دارند در اعتراف کردن. بنابراین نباید هجو مرگ بر... ها را ...
نمایش امیر و خجالت نکش در حاشیه رونمایی از به وقت شام / اعلام نتیجه آرای مردمی بدون رده بندی!
کنید 28/5 درصد گزینه زیاد را انتخاب کرده و 58/4 درصد خیلی زیاد را برگزیده اند و این به معنای تاثیر و تقویت انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته است. در پیمایش دیگر 35/3 درصد به شرکت در جنگ (اگر جنگی روی دهد) گزینه زیاد را انتخاب کرده اند و 19/6 درصد گزینه خیلی زیاد را ثبت نموده اند. و این روحیه همان چیزی است که انقلاب اسلامی برای آن شکل گرفته است. صالحی در خصوص بهار سینمای کشور و ایام جشنواره ...
بمب، یک عاشقانه ؛ هراس مرگ در زنجیر عشق
تصورت نیز می تواند فیلم را به کلی از سکه بیندازد. (به ویژه در فضای رسانه ای جشنواره و با فشردگی های خاص خودش برای نظر و تحلیل). بمب، یک عاشقانه اما واقعا فیلمی هفت ساله است؛ حسابی جا افتاده و حسابی خوشمزه. رعایت ریز و دقیق جزییات، اولین عامل موفقیت فیلم تازه معادی است. اولین پلان فیلم همچون ماشین زمان عمل کرده و مخاطبش را راهی دهه 60 می کند بی آنکه مخاطب تمام طول این همراهی را صرف ...
انتقام پیمان معادی از دهه شصت در بمب
، حتماً به خاطر کوتاهی ماست. اینکه از دهه شصت در ذهن معادی و امثال معادی فقط کتک و خشونت و هراس باقی مانده، حتما به خاطر کوتاهی ماست. ما انقلابی ها هنوز روایت درستی از شیرینی ها، لبخندها و عشق های انقلابمان نداشته ایم. شاید بمبِ معادی، باید در زمین نیروهای انقلاب منفجر شود. تا به خود بیایند و روایت زیست شهریِ مردم دوست داشتنی در دهه شصت را، آن طور که واقعا بوده به نسل جدید عرضه کنند. جای خالی "حال خوب" مردم صبور ِ دهه شصت، حالا و پس از نمایش بمب، خیلی بیشتر از گذشته روی پرده نقره ای احساس می شود. ...
آتش در سینما
مدروز که ساختار بصری شان تلویزیونی است، فیلمی محسوب می شود که استتیک بصری اش از همان ابتدا بر ابعاد بزرگ پرده سینما بنا شده است و چه زیباست زمانی که این پرده بزرگ با جاه طلبی های دیوانه وار و مریض نعمت ا... به آتش کشیده می شود و انسانگرایی و اخلاق مداری اگزوتیک میرکریمی ها را مورد هجوم و تمسخر قرار می دهد. نعمت ا... با شعله ور پا فراتر از استانداردهای سینمای ایران گذاشته وشاهکارش و دنیای عجیب و غریب ...
داستان بمبی که شعله ور نشد
غیبت ستاره مهم ترین نکته نشست رسانه ای فیلم شعله ور ، غیبت امین حیایی ستاره اصلی آن بود. دلیل این غیبت بازی این بازیگر در پروژه در حال ساخت ساخت ایران 2 عنوان شد. حمید نعمت ا... (کارگردان)، محمدرضا شفیعی (تهیه کننده)، هادی مقدم دوست (نویسنده)، مهدی سعدی (تدوینگر)، روزبه رایگا (فیلمبردار)، دارا حیایی، مژگان صابری و پانته آ مهدی نیا (تعدادی از بازیگران) از جمله عوامل این فیلم بودند که در نشست خبری فیلم شعله ور حاضر شدند. ...
گاف هایی که بمب پیمان معادی را خنثی کردند
مردم نیوز : سرگردانی در روایت، احساسات گرایی غلیظ، نشانه نگاری افراطی دهه 60 و تناقض در محکومیت جنگ، بمب پیمان معادی را خنثی کرده اند. این فیلم همان طور که در پسوند عنوانش آمده، قصد ترسیم یک عاشقانه در دوران جنگ و زیر بمباران را داشته. اتکای اصلی درام فیلم نیز بر فضاسازی شدید احساسی است. اینکه یک نوجوان در کشاکش ترسناک پناهگاه و خیل بارش بمب ها بر شهر، وارد یک تجربه عاطفی و عاشقانه می ...
روز دوم جشنواره و ناامیدی مفرط
چرا که قهرمان فیلم نعمت الله خصیصه های بسیار نامعقول و نامتعارف دارد و مخاطب هیچ گونه احساس قرابتی با وی نمی کند. فیلم می تواند مدت ها ادامه داشته باشد یا به یک باره در میانه به پایان برسد. همه این ها اتفاقاتی است که در فیلم جدید خالق بوتیک وجود دارد و از آن اثری ساخته که به هیچ عنوان قابل دیدن نیست. اما فیلم دوم پیمان معادی با عنوان بمب، یک عاشقانه هم جزو آثاری است که برخلاف پیش بینی ها ...
کف گیر به ته دیگ خورده؟!
است که در حد بیست فیلم در سال هم فیلم استاندارد تولید نکند! بمب، یک داستان عاشقانه چگونه یادگرفتم دست از نگرانی (وطن) برداشته و بمب را دوست بدارم! وقتی چند نام؛ پیمان معادی به عنوان نویسنده و کارگردان، مانی حقیقی که تا پایان فیلمبرداری فیلم به عنوان تهیه کننده معرفی شده بود و احسان رسول اف تهیه کننده بعدی فیلم بمب، یک داستان عاشقانه معرفی شدند و گفته شد داستان فیلم هم یک ماجرای ...
7 فیلمی که نباید در جشنواره امسال از دست بدهید
، اتفاقا سعی کرده مخاطب هدف خود را کودکان قرار دهد؛ البته این معنای آن نیست که مخاطب بزرگسال از دیدن تازه ترین اثر تولید شده مجموعه هنرپویا لذت نخواهد برد. فیلشاه در زمینه های فنی نیز اثر قابل توجیه است به همین خاطر امسال قرار شد تا این اثر در بخش هایی همچون تدیون، صداگذاری، موسیقی و... نیز مورد داوری قرار بگیرد. تنگه ابوقریب سینمای ما همیشه در زمینه تولید ساخت آثار ...
یک تلخی شعله ور و درام عاشقانه بمب
برای اکران باید حداقل 60 دقیقه از فیلم را حذف کند که در نهایت هیچ ضربه ای به فیلم نخواهد زد. بمب دهه 60 روز های پایانی جنگ، آژیر قرمز و سفید، پنهان شدن در زیر زمین خانه ها نور شمع و چراغ گازی. همه این ها برای مردم ما خیلی آشناست. در به دری های جنگ روز های بمباران تهران در شش ماه آخر دوران جنگ و همه ترس های بچه ها، در کنار همه این ها تصویری عاشقانه را در نظر بگیرید که زن و مردی جوان با ...
روایتی عاشقانه از روزهایی سخت/نوستالژی با طعم بمب و آژیر خطر+عکس
رعایت کرده و نیازی به هیجانات کاذب و یا نشان دادن خشونت جنگی نمی بیند. آنچه کمی خشونت را القا می کند برخورد معلمان با دانش آموزان است که آن هم برای نسل آن زمان کاملاً ملموس و گاه خنده دار است. خنده ای که با مرور خاطرات شیرین زمان دور هم بودن ایجاد می شود. معادی بعد از برف روی کاج ها امضای شخصی اش را پیدا کرده است. او یک کارگردان ملودرام است و در این فیلم هم با توجه به سویه های جامعه شناختی ...
موتیف عاشقانه، فضای تلخ
فراتر از شخصیت اصلی داستان است و بسیاری از شخصیت های داستان، به نوعی پشتوانه هایی از عواطف و زمینه های عشقی دارند که در طول روایت به تدریج مرور و آشکار می شوند. موتور محرک داستان ماهورا، اصلاً از عشقی نافرجام شروع می شود و شروع تکان دهنده داستان، عزیمت گاهی است برای انگیزه سازی شخصیت اصلی ماجرا تا اتفاق های ملتهب بعدی را رقم بزند. زرگرنژاد با همین موتیف عاشقانه، به سراغ آن اتفاق تلخ ...
روایت بمب درعالی ترین فاصله روانشناختی
اختصاصی جامعه سینما :محسن سلیمانی فاخر/ بمب فیلم کاملی از حیث نگرش هنرمنوتیک بودن برای مخاطب است ومی تواند با نگاهی کل نگر و جامعه نگر هر معنایی را بنا به ذهن مخاطب به گونه ای تاویلی ارائه دهد .فیلمی انتقادی که هم می تواند اتهام ضد جنگ بودن را داشته باشد و همه می تواند در تقبیح آثار جنگ و پسا جنگ باشد. بمب به واقع عاشقانه ای در وانفسای هراس سال های جنگ و بلوا با درونیاتی از ترس و بیم از بمب و ...
سکانس هایی که تیشه به ریشه ها می زنند
دلار می گوید شعارهای ضد استکباری را مسخره می کند، رزمنده فراری از جبهه را نشان می دهد که می ترسد بجنگد و با دزدی امرار معاش می کند! خرده قصه ای که هیچ کمکی به داستان نمی کند، اما باید باشد، چرا که کارگردان ایرانی آمریکایی عزیزمان خواسته از میان این همه رزمنده دلاور جنگ هشت ساله، بزدل ترینشان را به تصویر بکشد!؟ فیلم هجوی علیه استکبار ستیزی این سال های ملت ایران می کند و مشکلات را گردن ...