سایر منابع:
سایر خبرها
قتل زن صاحبخانه برای رهایی از بدهی
به آنها اطلاع دادم. دختر خانواده گفت: مادرم تعداد زیادی دستبند و النگو به دست داشت که هیچ کدام از آنها در دستانش نبود. شوهر این زن نیز گفت: مثل همیشه، ساعت 5 صبح برای رفتن به محل کار از خانه خارج شدم، چند ساعت بعد دخترم با من تماس گرفت و موضوع مرگ مادرش را به من اطلاع داد. زمانی که به خانه رسیدم، مأموران کلانتری در محل حضور داشتند و اعلام کردند همسرم به قتل رسیده است. وی با ...
مردی که شوهر زن مورد علاقه اش را کشت
.... وقتی رسیدیم با جسد خونین او روبه رو شدیم. پس از آن با پلیس تماس گرفتیم و ماموران در جریان حادثه قرار گرفتند. با ثبت اظهارات شاهدان پرونده ای با موضوع قتل عمد تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. ماموران که تحقیقات خود را از همسر مقتول آغاز کرده بودند پس از مدتی متوجه تناقض گویی های او شدند تا سرانجام راز قتل مرد میانسال فاش شد. زن ...
شکسپیر و سیاست بدون اخلاق
ریچارد سوم محیل تر از آن است که آینه را بشکند. او بعد از فریب لیدی آن- که با ریا و تزویر شوهر و پدرشوهرش را به قتل رسانده و سپس لیدی را به همسری خود درمی آورد- و بعد از کشمکش های طولانی سرانجام به آینه می نگرد تا خود را در آن بخواند ولی چهره خود را آن گونه که می خواهد، نمی بیند. بااین حال بد به دل راه نمی دهد و برخلاف ریچارد دوم آینه را نمی شکند: مهم تیری است که به هدف بخورد اکنون تیر به هدف ...
سرقت جواهرات پیرزن؛ انگیزه جنایت
...: سارق سابقه دار صاحبخانه سابق اش را به قتل رساند تا طلا و جواهرات او را سرقت کند.به گزارش خبرنگار ما، خبر کشف جسد زنی 65 ساله ساعت 10:30 روز 25 خرداد از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری شهرری اعلام شد. بعد از تأیید خبر تیم های بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند. در همان بررسی های مقدماتی وجود آثار متعدد ضرب وجرح روی قسمت های مختلف بدن متوفی مشخص و ...
مروری بر زندگی اسدالله علم
خاندان بیگانه پرست علم و شرکا که اینک تمام مظاهر حیاتی را از دست داده اند مردم ما از تمام آثار هستی فاقد گردیده اند ولی قریب دو سال است که همگی قیام نموده و در مقابل تمام تحریکات باند علم در راه مبارزه درخشان ملت ایران علیه کمپانی غاصب سابق مردانه مقاومت کرده و مبارزه نموده اند. .... نامبرده برای رسیدن به منافع خود صدها نفر سیستانی را قربانی هوسهای اربابانش کرده و در تمام ادوار حکومتهای ...
36سال قبل سپاه پاسداران وارد ارتش های جهان شد و چه کرد؟+تصاویر
پاسداران انقلاب اسلامی امروز 36 ساله می شود و علاوه بر حفظ انقلاب و دستاوردهای آن، با ارائه تجربیاتش به حفاظت از مردم مظلوم خاورمیانه می پردازد و به قول رهبر کبیر انقلاب اسلامی اگر سپاه نبود، کشور هم نبود . سپاه پاسداران بعد از 36 سال وقتی نهادی مسئول حراست از انقلاب و به تبع آن دستاوردهای آن میشود، دیگر گستره مسئولیتی آن تنها در مقابله سخت با دشمنان خارجی نیست بلکه هرکجا، هر موضوعی که به ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
نقشه سرقت مرد بدهکار به جنایت ختم شد
به گزارش راگانیوز صبح 25خرداد ماه مأموران کلانتری شهرری در جریان قتل زن 65ساله ای قرار گرفتند و همراه تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی قتلگاه شدند. محل جنایت ساختمان 2طبقه قدیمی بود که مأموران پس از حضور در طبقه اول با جسد پیرزنی روبه رو شدند که آثار ضرب وجرح روی سر و صورت و بدن او دیده می شد و بر اثر خفگی به قتل رسیده بود. دختر مقتول نخستین کسی بود که با دیدن جسد مادرش گزارش ...
ادبیات افق زندگی انسان را تغییر می دهد
شهدایی شد که در زمان جنگ در دریا و یا رود خانه شهید شده اند. این رمان هم هنوز در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس موجود و تکلیف آن برای چاپ مشخص نشده است. *چقدر در آثار جنگ جهانی مطالعه کرده اید؟ تفاوت آن آثار با آثار در حال حاضر چیست؟ شاید تمام هم سن و سال های من که به ادبیات و هنر علاقه مند هستند و با رمان های جنگی و فیلم های سینمایی که بعد از انقلاب در کشور یافت می شد، به یک اندازه ...
اعتراف مردان شکاک به همسرکشی
قرار دهند، هرچند یونس در ابتدا مدعی بود از علت کبودی های بدن همسرش خبر ندارد اما بعد اعتراف کرد خودش همسرش را کشته است و مشخص شد رابطه ای میان یونس و زنی دیگر وجود داشته که علت این درگیری بوده است. این زن خاله مقتول بود و مهتاب نیز از این رابطه خبر داشت. نماینده دادستان ادامه داد: با توجه به مدارک موجود در پرونده، خواستار رسیدگی به اتهام قتل عمدی و رابطه مشروع در مورد یونس و همچنین ...
4 راه تهذیب نفس / کجا از هم عیب بگیریم ؟
خطبه اول اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله در این لحظات سراسر نور در این روز میمون و مبارک در این روز جمعه سیدالایام در محضر شریف شما عبادالرحمن، بندگان خوب و مومن خدا برادران عزیز و بزرگوار خواهران ایمانی در ابتدای امر خودم و بعد همه شما سروران عزیز و بزرگوار را دعوت به تقوای الهی می نمایم. آثار و برکات وضعی تقوای الهی، که در زندگی فردی و اجتماعی مان ملموس هست که ...
قتل در شب بارانی
به مقابل خانه مورد نظر رسید، از شدت باران کاسته شده بود. خیابان خلوت و خودروهای پلیس در مقابل خانه پارک بود. مامور کلانتری با مشاهده سروان با یک چتر به استقبال او رفت و گزارش داد. زن 30 ساله سحر نام داشت که در جریان یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد. او پرستار یکی از بیمارستان ها بود که بعد از تمام شدن کارش راهی خانه شد و در مقابل خانه اش تصادف کرد و جان باخت. ...
شکرانه نعمت امنیت داخلی؛ ضرورت حفظ امنیت منطقه ای
سلامت بدن و تندرستی آن است. از این رو حضرت امیرمؤمنان علی(ع) در نیایش خود تندرستی را برای انجام عبادت و پیمودن طریقت حقیقت و کمال با انجام عبادات شرعی می داند و می فرماید: قو علی خدمتک جوارحی، تنم را برای خدمت خود قوی و قدرتمند ساز؛ چرا که هرگونه ناخوشی به معنای کاهش قدرت و توانایی بدن بر انجام اعمال عبادی و خدمتی است که انسان با آن به کمال می رسد. با پیش زمینه طرح شده و کمی دقت نظر در ...
پیرزن آدمخوار دستگیر شد + عکس
پلیس شهر سن پترزبورگ روسیه پیرزن آدمخوار را بازداشت کرد. تاما را سامسونوا، ساکن سن پترزبورگ پس از بیست سال به جنایات مخوف خود از جمله قتل شوهرش اعتراف کرد. بر اساس آنچه که وی در دفترچه یادداشت روزانه خود به زبان آلمانی روسی و انگلیسی نوشته، تامارا طی این سالها یازده نفر از جمله همسر خود را کشته و از گوشت آنها تغذیه کرده است. به گفته ساکنان محل سکونت این پیرزن، وی با آشنایان ...
واکنش مردم به ارتباط پشت پرده منافقین و آمریکا
افزایش دهد و این موضوع حتی سبب شد تا چند ماه پیش مریم رجوی با وجود مخالفت های مردم و فعالان مدنی آمریکا، در کنگره حاضر شود. گروهک تروریستی منافقین از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 17 هزار نفر از مسئولان و مردم عادی کشورمان را به شهادت رسانده و بارها خیانت خود به مردم ایران را ثابت کرده است. دولت و کنگره آمریکا با آنکه در پشت تریبون ها خود را دوست مردم ایران معرفی می کنند، اما در واقع از ...
رسانه های انگلیسی به دنبال نمایش مسلمانان افراطی
زمانی که وی بی حرکت افتاده بود، دست از حمله برنداشتند. هنگامی که این حمله پایان یافت، آن نوجوانان با خنده صحنه را ترک کردند. در نتیجه این حمله، آن دانشجو به مدت سه ماه به حال اغما رفت و اکنون از سمت چپ بدن خود فلج و تقریباً نابینا شده است. پزشکان بیم آن دارند که وی هیچ گاه بهبود نیابد و در ادامه زندگی خود به پرستار نیاز داشته باشد. در دسامبر 2004، یکی از آن نوجوانان به علت ایجاد آسیب جسمانی شدید و ...
یک پیرزن 11نفر را کشت و برخی را خورد!
تامارا سامسوناوا 68 ساله که از اهالی سنت پترزبورگ است، 10 روز پیش بعد از اینکه توسط دوربین امنیتی در حال جابه جا کردن پلاستیک هایی دیده شد، به جرم کشتن 11 نفر بازداشت شد. پلیس می گوید در این پلاستیک ها اجزاء بدن یک انسان قرار داشت. این زن البته پس از بازداشتش ابراز خوشحالی کرد: من هیچ جایی برای زندگی کردن ندارم، 77 بار به این موضوع فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که باید در زندان زندگی ...
امکان مشابه سازی مصادیق
...: بدانید که فلانی صاحب امر است؛ پس جنگ بر سر چیست؟ فراگیر شدن مرگ و کشتار پیش از ظهور، امری است عادی و غیرمعجزه گونه که قابل مشابه سازی است، اما آن مرگ و کشتاری که به دنبال خود ندایی آسمانی _ که معجزه آساست _ داشته باشد، دیگر قابلیت مشابه سازی نخواهد داشت. همچنین می توان به قیام یمانی، سفیانی و خراسانی اشاره کرد که بر اساس مجموعۀ روایات مربوط، در ماه رجب سال ظهور ...
پنج قاره
پیرزن آدم خوار به دام افتاد پلیس روسیه، زنی سال خورده را دستگیر کرده که به مدت 20 سال از گوشت انسان تغذیه می کرد. این زن 68ساله که طی مدت 20 سال، 11 نفر را به قتل رسانده، بدن آنها را قطعه قطعه می کرد و می خورد. او که در تمام این سال ها به دام پلیس نیفتاده بود، سرانجام لو رفت و بعد از ماه ها تحقیق پلیس و کارآگاهان جنایی، در شهر سن پترزبورگ روسیه دستگیر شد. این زن که قاتل زنجیره ای آدم خوار ...
آزادی خواهی زنان از مشروطه تا امروز امتداد دارد
انتقاد می گشایند که قابل تأمل است. در طول تاریخ به خصوص در دوره مشروطیت نیز به صورت محدود این اعتراضات وجود داشته به طوری که می گویند تاج السطنه، دختر ناصرالدین شاه بعد از قتل پدرش خوشحال بود؛ از اینکه پادشاهی مستبد از بین رفته و از میرزارضا کرمانی قدردانی کرد تا جامعه رو به دموکراسی برود. می توان نتیجه گرفت آزادی خواهی در تمام زمینه ها برای هر ایرانی درخور اهمیت است. وقتی صحبت از هر ایرانی می شود، پیداست که فقط شامل مردان نمی شود. ...
یک پیرزن روس 11 نفر را کشت و برخی را خورد!
به گزارش سی ان ان، تامارا سامسوناوا 68 ساله که از اهالی سنت پترزبورگ است، 10 روز پیش بعد از اینکه توسط دوربین امنیتی در حال جابه جا کردن پلاستیک هایی دیده شد، به جرم کشتن 11 نفر بازداشت شد. پلیس می گوید در این پلاستیک ها اجزاء بدن یک انسان قرار داشت. این زن البته پس از بازداشتش ابراز خوشحالی کرد: من هیچ جایی برای زندگی کردن ندارم، 77 بار به این موضوع فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که ...
خودکشی ناکام پس از کشتن همسر
. ماموران مرد 57 ساله را آرام کرده و با خلع سلاح وی، متهم دستگیر شد. او برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی و همسر زخمی اش به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد جان باخت. مرد میانسال که با اتهام قتل رو به رو بود، در بازجویی ها گفت: مدتی بود میان من و همسرم اختلاف هایی به وجود آمده و باعث درگیری مان شده بود. روز حادثه دوباره درگیر شدیم. عصبانی شدم و با برداشتن کارد آشپزخانه سراغ ...
عکس:این زن 20 سال گوشت انسان می خورد!
به گزارش "توریسم آنلاین" به نقل از پارسینه این زن که قاتل زنجیره ای آدمخوار نام گرفته، در اولین حضور خود در دادگاه اعتراف کرده است که در تمام مدت دو دهه گذشته از گوشت انسان هایی که به دام می انداخته و پس از بیهوش کردن آنها با قرص های خواب آور، بدنشان را با اره قطعه قطعه کرده و در فریزر آپارتمانش نگه میداشته و سپس می پخته، تغذیه میکرده است و این غذای همیشکی اش بوده است. تامارا سامسونووا ...
غواصی شهدا در دل گلستانی ها/ نگارستان ایران قطعه ای از بهشت شد
کشوری که ام القرای جهان اسلام است؛ تهران. حلق حماسه مردم پایتخت در حضوری دشمن شکن که مستکبران را به گزیدن انگشت در دهان وادار کرد گام دوم رخداد بزرگ پیش رو شد. حماسه ای از جنس حضور و غیرت و شرافت. از جنس زمان شناسی و قدرشناسی و با پیامی از نوع ایمان و ارادت و شعور. ادامه ماجرا در کمی آن سوتر در کنار دریاچه ای رقم می خورد موسوم به خزر. در سرزمین شهدای شریفی چون غلامعلی تولی، سید ...
اخبار ویژه روزنامه های شنبه،17 مرداد
ساله است یک توافق 10 ساله است. توافق گذشته سه ماه دیگر دو سال می شود بنابراین 5 برابر همان است. اگر ما یک پنجم مفاد توافق را امروز انجام دادیم می تواند علامتی باشد برای اینکه ما می توانیم کار را پیش ببریم. به گزارش خبرگزاری دانشجو در حالی روحانی از عمل طرف مقابل به تعهداتش سخن می گوید که وزیر امور خارجه بعد از بیانیه لوزان با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک در همین زمینه از طرف غربی انتقاد ...
توافق وین بخش های محرمانه هم دارد؟/پایان یا ادامه راه؛ عاقبت طالبان چه خواهد شد؟/ ورود مجلس به ماجرای یک ...
انجام دادیم مگر پایانش چند ساله است یک توافق 10 ساله است. توافق گذشته سه ماه دیگر دو سال می شود بنابراین 5 برابر همان است. اگر ما یک پنجم مفاد توافق را امروز انجام دادیم می تواند علامتی باشد برای اینکه ما می توانیم کار را پیش ببریم. به گزارش خبرگزاری دانشجو در حالی روحانی از عمل طرف مقابل به تعهداتش سخن می گوید که وزیر امور خارجه بعد از بیانیه لوزان با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک در همین ...
روایت علی خوش لفظ از عملیات رمضان
کردن شهدای این سه ارتفاع، سازماندهی شوند. عده ای هم زیر نظر حاج آقا همدانی سازماندهی می شدند که به قله قراویز بودند تا هم شهدا را شناسایی بکنند و هم از مواضع عراقی ها بعد از عقب نشینی شان خبر بیاورند. میان آن ها یک لحظه حبیب را دیدم با سر تراشیده که رد ترکش را می شد در آن دید. دلم غنج رفت. لذت دیدنم او به تمام دنیا می ارزید. چشم او هم به من افتاد و بی کلام برایم آغوش باز کرد. تا چند ثانیه در ...
از تغییر تویئت روحانی و دستور وام 10میلیونی ازدواج تا آواز خوانی ضرغامی و راز پرسپولیسی نشدن سیدجلال
تمام این سال ها به دام پلیس نیافتاده بود، سرانجام لو رفت و بعد از ماه ها تحقیق پلیس و کاراگاهان جنایی، در شهر سن پیترزبورگ روسیه دستگیر شد! این زن که قاتل زنجیره ای آدمخوار نام گرفته، در اولین حضور خود در دادگاه اعتراف کرد که در تمام مدت دو دهه گذشته از گوشت انسان هایی که به دام می انداخته و پس از بیهوش کردن آنها با قرص های خواب آور، بدنشان را با اره قطعه قطعه کرده و در فریزر آپارتمانش ...
دستگیری زن آدم خوار
به نوشته ایران، تامارا سامسونوا 68 ساله یکایک قربانیانش را کشته و قطعاتی از بدن آنها را خورده و در دفترچه خاطراتش از همه جنایت هایش پرده برداشته است. پلیس سن پترزبورگ می گوید: این قتل ها در 20 سال گذشته به وسیله این زن روانی صورت گرفته و قاتل پس از خوردن بعضی از قطعات بدن قربانیانش قطعات دیگر را درون کیسه های پلاستیکی سیاه پنهان کرده و در مناطق مختلف دفن کرده است. افسران پلیس می گویند ...
دفتر خاطرات، راز پیرزن آدم خوار را فاش کرد
.... با کشف این دفترچه، پیرزن آدم خوار اعتراف کرد که طعمه هایش را به خانه اش می کشاند و با داروی خواب آور بیهوش و سپس با اره شروع به بریدن اندام آنها می کرد. سپس اندام آنها را در فریزر می گذاشت و آنها را می خورد. اعترافات این زن در حالی بیان می شوند که پلیس سال ها پیش با پرونده های مربوط به اجساد مثله شده در این منطقه روبه رو شده اما راز این جنایات هرگز فاش نشده بود. براساس این گزارش پیرزن آدم خوار همچنین متهم به قتل شوهرش است که سال ها پیش ناپدید شد و هم اکنون تحقیقات از او ادامه دارد. ...