سایر منابع:
سایر خبرها
مظلومی کرار را می خواهد، افشارزاده نه
هستم و مدت ها مدیرعامل باشگاه بزرگ استقلال بوده ام. چطور به من می گویند که در مورد کی روش نظر ندهم. اگر کی روش مربی بزرگی است که من خودم بارها این موضوع را تایید کرده ام، به هر حال من هم آدم بزرگی هستم و سال ها در یکی از بزرگترین باشگاه های ایران مدیریت کرده ام. به هر حال کی روش سرمربی تیم ملی ایران است و ما حق داریم که در مورد او صحبت کنیم. مطمئن باشید با چند مقاله آبکی نمی توانند جلوی من را ...
امیدِ استقلالی ها تاریخ را تکرار کرد +جدول
. امید هفته چهارم دو گل به سایپا زد تا از این حیث هت تریک کرده باشد و البته عامل اصلی پیروزی 3-2 استقلال برابر خودروسازان لقب بگیرد. یازده ماه و 21 روز قبل یعنی سه شنبه 28 مرداد 1393 گل اول آبی ها را جاسم کرار به ثمر رسانده بود. بهترین فصل فوتبال ابراهیمی در ایستگاه هفدهم با زدن دو گل به استقلال صنعتی پررنگ تر شد. پنجشنبه 20 آذرماه سال 93 شاگردان امیر قلعه نویی برابر مردان عبدا ...
محسن قهرمانی و پایان روزهای تلخ
فصل جدید لیگ برتر کشور را سوت بزند و این همان مکانی است که جنجال مسابقه دو سال پیش پرسپولیس - سپاهان در آن حادث شد و با شکایت سرخ ها و تایید شدن اتهامات وارده به قهرمانی، بنای محرومیت 8 ماهه وی گذاشته شد. اینکه چطور یک محرومیت 8 ماهه این داور خراسانی را عملا 2 سال از صحنه قضاوت در لیگ برتر دور نگه داشت، به عدم تعادل و انصاف در کار فوتبال ما برمی گردد و به محافظه کاری های حاکم بر کمیته داوران که ...
در خبرآنلاین بررسی شد: چرا دعوا، یکی از 10جرم اول ایران است؟/ بی فرهنگ شده ایم یا بحران های اقتصادی عصبی ...
قضاییه هم اعلام کرده که منازعات جزو 10 جرم نخست ایران است. به نظرشما به خاطر افزایش مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد مردم ما عصبی ترشده اند یا اینکه الان به موضوع دقیقتر توجه می کنیم و تصور می کنیم که خشونت نسبت به گذشته بالا رفته است ؟ دانشور: ابتدا اجازه بدهید تعریفی در رابطه با خشونت داشته باشیم، هرچند که تعریف جامع دراین مورد دادن کارسختی است. درمکتب جامعه شناسی انتقادی که من ...
از این پرسپولیس آبی گرم نمی شود
ایران ورزشی: مشکل پرسپولیس فقط اکتفا به یک امتیاز در دو مسابقه اولش در فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور نیست و معضل عمده تر این تیم این است که در سه هفته بعدی و در هفته های سوم تا پنجم لیگ با رقبایی مواجه است که از پدیده و استقلال خوزستان به وضوح قوی تر نشان می دهند و در دو مورد از سه مورد، قرمزها میهمان حریفان خواهند بود. پرسپولیس که ابتدا میهمان سپاهان است، سپس پذیرای ذوب آهن و سرانجام میهمان ...
میناوند: اتفاقات دوره دایی در حال تکرار است
، با این حرف ها و متاسفانه باید بگویم تخریب ها، نتیجه ای جزء از دست دادن بازی های پیش رو حاصل نمی شود. هم به برانکو و هم به مدیریت انتقاد وارد است برای بازی مقابل خوزستانی ها به خاطر بعضی تصمیم گیری ها به برانکو انتقاد وارد است، ای کاش در ترکیب بازی اول تغییر و تحول زیادی ایجاد نمی کرد، از طرفی این تیم یک رهبر در میانه میدان کم دارد، ای کاش ایشان در دوران یارگیری به این موضوع ...
استقلال به دنبال جاسوس
گروه ورزش: اطلاعیه جدید باشگاه استقلال و یک علامت سوال بزرگ بالای سر همه رسانه ها. به گزارش بولتن نیوز؛ مسئولان باشگاه استقلال که سال گذشته حواشی زیادی را تجربه کردند برای سال جدید بندهای عجیب و غریبی را در اطلاعیه خودشان قرار داده اند تا بتوانند جلوی حواشی را بگیرند و به زبان عامیانه تر کاری کنند که اخبار باشگاه به بیرون درز نکند! این اتفاق در حالی است که به نظر آنها خبر ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
هایی که دارند، از ولایت فقیه این چنین صحبت می کنند واگر شما... باباصفری- اگر اعتراض وارد است، ادامه بحث چه معنی دارد؟ رئیس- روشن نیست که اعتراض وارد است، چون مجلس رای داده است ادامه بدهید. دیالمه- هر ایدئولوژی برود و حزب خودش را تشکیل بدهد و بیاید بمردم راه ها و فقهای خودش را عرضه کند (خواهش می کنم به این نکته توجه کنید ببینید مسئله از کجا مخلوط شده است) چنانچه در ...
استقلال من را مسخره کرده!
به گزارش افکارخبر ، کرار جاسم هافبک عراقی استقلال این روزها تبدیل به اصلی ترین سوژه استقلال شده است. استقلالی که با کادرفنی جدیدش خوب نتیجه گرفته اما اتفاقات اخیر حول قرارداد کرار باعث شده تا خیلی ها از به حاشیه رفتن این تیم حرف بزنند. با اینحال هافبک عراقی استقلال در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سایت نود، در مورد این اتفاقات صحبت می کند و می گوید خسته شده از بس که در فوتبال ایران، او را حاشیه ساز ...
وقتی گل نمی خورم از عملکردم رضایت دارم
به گزارش افکارخبر ، با شهاب گپ و گفتی زدیم که می خوانید. از شروع سپاهان در لیگ پانزدهم صحبت کنیم و کسب 2 پیروزی خفیف. خیلی مهم است در چند بازی اول حداکثر امتیازات را کسب کنیم. طبیعی بود پس از تعطیلی لیگ و شروع دوباره تمرینات در هفته های اول لیگ پانزدهم شادابی لازم را نداشته باشیم اما آنچه اهمیت داشت گرفتن امتیازات و رسیدن به شادابی تیمی در ادامه مسابقات بود. از عملکرد ...
بسته خبری متافوتبال دات کام / مهمترین خبرهای ورزشی امروز یک شنبه 18 مرداد 94 چه بودند؟
قبل از گل، کوتینیو را تعویض کنم! ونگر: در باخت مان برابر وستهام همه بازیکنان مقصر بودند نه فقط چک بگوویچ: برانکو مربی خوبی است باید به او زمان داد / مس به لیگ برتر بازخواهد گشت خوردبین: آشتیانی پیشکسوت من است و پاسخ او را نمی دهم افشارزاده: کجای دنیا بازیکنی به دلیل خوشحالی مقابل دوربین کارت می گیرد؟ پیگرینی: اگر قهرمان نشویم، تمدید قرارداد برای من بی معنا است خلعتبری: محکوم به شکست دادن پرسپولیس ...
پرسپولیس می تواند انتظارات هواداران را برآورده کند
پرسپولیس با توجه به بازیکنان جوانی که در اختیار دارد، می تواند انتظارات هواداران را برآورده کند. البته او تاکید می کند ممکن است در طول فصل تیمش با چالش های زیادی روبه رو باشد. او همه انتظارات هواداران را درک می کند اما بر این باور است که پرسپولیس این فصل تفاوت های زیادی با تیم سال قبل دارد. در ادامه، گفت وگوی او را می خوانید: زمانی که شما ایران را ترک می کردید فوتبال ایران ستاره ...
تا قیام قیامت مدیرعامل استقلال هستم
هشدارنیوز - گفت وگو با بهرام افشارزاده، نسبت به گفت وگو با سایر مدیران فعال در حوزه فوتبال کشور متفاوت است و این تفاوت هم به دلیل اخلاق و روحیات متفاوت مدیرعامل استقلال است. به عنوان خبرنگاری که از سال ها قبل با بهرام افشارزاده آشنایی داشتم و فعالیت هایش را در حوزه مدیریت ورزشی غیرفوتبال دنبال می کردم باید اعتراف کنم او از جنس دیگری است. برای این که منظور بنده را بیش از پیش ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
استقلال در هر دو بازی از داوری زیان دید
سوت پایان مسابقه هم حمایت های کم سابقه و کم نظیر هواداران ادامه داشت که بدون تردید این حمایت ها، در افزایش روحیه کلیه اعضای تیم و کمک به بهتر شدن استقلال، اثر مستقیم خواهد داشت. من دست تک تک هواداران را می فشارم و از همه حامیان استقلال دعوت می کنم با حضور در بازی های بعدی تیم، ورزشگاه را مملو از جمعیت کنند. افشارزاده در ادامه گفت وگوی خود با سایت باشگاه استقلال به صحبت در خصوص داوری این ...
حامد زمانی: چرا گلشیفته حق دارد، اما چرخنده نه؟
حرف بزنیم. کدام کسب و کار؟ نمایشگاه خودرویی که گفته می شود در خیابان عباس آباد تهران دارید و سرمایه دست کم ده میلیاردی اش را هم با کار موسیقی به دست آورده اید. (می خندد) این که چیزی نیست. تازه به این مورد می توانید پدرم را که یکی از اشخاص ذی نفوذ حکومتی است و با تکیه بر ایشان و پشتیبانی شان کار می کنم یا این که خانواده شهید هستم و خیلی موارد دیگر را می توانید اضافه ...
پیروزی پرسپولیس برابر مس کرمان در دیدار دوستانه
متوقف شد و داور یک ضربه خطا به سود میهمان اعلام کرد که ضربه کاشته پس از رفت و برگشت به سوشا رسید. مهدی طارمی و علی علیپور خط دفاعی مس را به شدت آزار دادند و برانکو نیز بیشتر روی حرکات این دو بازیکن تاکید داشت. فارسی صحبت کردن برانکو و بگوویچ جالب توجه بود. آنها با زبان فارسی بازیکنان خود را مورد تشویق قرار می دادند. در دقیقه 30 مس صاحب یک ضربه کرنر از جناح راست شد ...
کمالوند: تیم های من دیزلی هستند
امتیاز به دست آوردیم و حتی در همین گسترش فولاد نیز در 3 بازی اول تنها 1 امتیاز به دست آوردیم، اما بعد از اینکه راه افتادیم توانستیم به اهدافمان برسیم. یکی از دلایل این قضیه این است که ما اصولا بدنسازی خوبی داریم و همین موضوع باعث می شود هفته های اول بدن بازیکنانمان آماده بازی نباشد. به هر قولی که دادم عمل کردم شاید یک و یا دو بازی در طول فصل اتفاقات اینچنینی برای تیم ...
گل محمدی: قلب ذوب آهن نیست
غافلگیری با شوت استثنی علی کریمی گل خوردیم. به بدشانسی در فوتبال اعتقادی ندارم برای من مساله مهم این است که تیم خوبی داریم. این نتایج به ما نشان می دهد که باید بیشتر در هفته روی کارمان تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم این نتایج بدمان را جبران کنیم. بدون تردید با همدلی و صمیمیت بیشتر همین اتفاق هم می افتد. درست است که ما فصل قبل را هم با باخت شروع کردیم ولی شرایط امسال ما خیلی بهتر از ...
خاطرات شجریان از لغو کنسرت مسکو و احضار به ساواک
مانده بودیم که چه کار کنیم؟ به این فکر کردیم که با این شرایط نمی توانیم برای کنسرت به مسکو برویم. مردم ما را اینجا کشته بودند و آن وقت ما برویم کنسرت بدهیم؟ خلاصه اینکه سه چهارتایی تصمیم گرفتیم اصلا نرویم. بعد هم به آقای ابتهاج گفتیم برنامه را کنسل کنند و بگویند با توجه به این اتفاقاتی که افتاده است ما نمی توانیم برویم و نرفتیم. یک هفته یا ده روزی بعد از آن بود که ساواک مرا احضار کرد و صحبت کردیم. در ...
مکانی: پرسپولیس واقعی را جلوی سپاهان ببینید/درحال حاضر بهترین تیم ایران ما هستیم!
شد که در صحنه گل استقلال خوزستان به جای توپ سایه آن را زد؟ باور کنید درست ندیدم ولی فکر کنم ایمان چپ پاست و با پای راست خیز برداشت و... البته این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و نباید یک بازیکن را نابود کرد. شنیدی ایمان صادقی حدود 20 دقیقه در رختکن گریه کرده است؟ این مسئله تعصب ایمان صادقی را نشان می دهد. واقعاً شرایط سختی را تجربه کرده و او را خوب درک می کنم ...
اخبار کوتاه از فوتبال
اخطارهایی که داور به بازیکنان ما داد چه بود؟ مگر استقلال چند خطا کرد که بخواهد 4کارت زرد هم بگیرد؟ گل استقلال به چه دلیل مردود اعلام شد؟ کجای دنیا به خاطر خوشحالی مقابل دوربین های عکاسی، به بازیکن کارت می دهند؟استقلال تیم بزرگ و پرطرفداری است و هواداران از ما انتظار دارند پیگیر حقوق تیم باشیم. از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران می خواهم نظارت ویژه ای روی انتخاب و عملکرد داوران بازی های ...
اطلاعیه باشگاه استقلال خطاب به اهالی رسانه
باشگاه استقلال در اجرای موارد فوق الذکر سپاسگزاری نموده و امید است اصلاحات و تحولات انجام شده ، گامی جدید در روابط دو سویه میان اصحاب رسانه و باشگاه برداشته و با مساعدت و همراهی همه دست اندرکاران ، شاهد توسعه اطلاع رسانی حرفه ای توام با رعایت اخلاق برای مردم عزیز باشیم. باتشکر روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران ...
اشتباه بزرگ کمیته داوران | قضاوت دربی اصفهان ظلم به قهرمانی بود!
بازی سپاهان و پرسپولیس بود از چند جنبه اهمیت دارد که لازم است ابعاد آن به دقت مورد توجه قرار گیرد. سرمربی و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حالی به شدت از نحوه قضاوت محسن قهرمانی شاکی هستند که اگر داور دیگری به جای قهرمانی این دیدار را سوت می زد شاید این همه اعتراض انجام نمی شد. متأسفانه کمیته داوران یا دپارتمان داوری به چند نکته ظریف توجه نکردند که اولاً محسن قهرمانی پس از 22 ماه ...
پنجاه ویکمین پاس گلم تقدیم به هواداران استقلال | استقلال می خواهد مثل بارسا تیکی تاکا بازی کند
خواستن را صرف کنم. با خودم گفتم می توانم گل بزنم و جرأتش را پیدا کردم. شوت هم زدم که متأسفانه آن شکلی به تیر خورد. قبل از آن هم یکی، دو موقعیت پیش آمد. روی یک صحنه هم که داور به اشتباه خطای تو را گرفت. من فکر کنم داور یک مقدار عجله کرد. نمی دانم کمک داور چطور از پشت دید که توپ به دست من خورده است؟ فاصله هم که زیاد بود. او اصلاً به صحنه دید نداشت. اگر قرار بود کسی خطا بگیرد داور بود ...
برای گل زدن لحظه شماری می کنم
ادامه دهم. فوتبال بازی کردن خیلی سخت است و من به عنوان یک بازیکن جوان باید حواسم به خیلی چیزها باشد و وارد حاشیه نشوم. * خیلی ها شرایط تو را داشتند، اما زود محو شدند چون هرگز نفهمیدند که چطور باید رفتارکنند. تو مانند بعضی بازیکنان نمی شوی؟ - نه، اصلاً. راهی که بعضی ها رفتند و به نتیجه نرسیدند را من نمی روم. من حواسم هست. باورکنید اصلاً نمی خواهم وارد حاشیه شوم. فقط فوتبال بازی ...
من فقط به پیراهن تنم استقلال فکر میکنم نه قلعه نویی
تمرینات روی ضربات ایستگاهی و شوت خیلی تمرین می کنم و در فصل گذشته هم از فاصله دورتر هم گل زده بودم. چیزی که مهم است برتری استقلال و برد این تیم است و بیشتر از گلهایم از برد استقلال خوشحالم. هافبک دفاعی استقلال در مورد صدرنشینی استقلال در هفته های ابتدایی فصل گفت: خیلی خوشحالم که هواداران برای حمایت از تیم در استادیوم حاضر شدند و امیدوارم این حمایت تا روز پایانی لیگ ادامه داشته باشد. هر ...
بمب های خبری فصل نقل و انتقالات
باشگاه به امضا رساند. این کار ستاره پرتغالی باعث خشم سران باشگاه میلانی شد. گران ترین بازیکن ستاره 20 ساله تیم ملی فوتبال انگلیس، انتقال پرسر وصدایی به باشگاه منچسترسیتی داشت. استرلینگ که با وجود مخالفت هواداران تیم قبلی اش یعنی لیورپول تصمیم به جدایی گرفت با 49 میلیون پوند راهی منچسترسیتی شد. استرلینگ در همان مسابقه نخست خود موفق به گلزنی شد و تک گل تساوی بخش تیمش مقابل رم را در یک ...
پرسپولیس بد نبود | مگر می شود هیچ بازیکنی اشتباه نکند؟ | در دقایقی از بازی نمی توانستیم نفس بکشیم
انداختند که از این را هم به گل رسیدند و بازی را بردند. این همه اشتباه در خط دفاع پرسپولیس به نظرت طبیعی بود؟ نه طبیعی نبود اما در فوتبال دنیا بالاخره هر بازیکنی دچار اشتباه می شود. مگر می توانیم ادعا کنیم هیچ بازیکنی اشتباه نمی کند؟ نمی خواستیم این اشتباهات را داشته باشیم اما متأسفانه شرایط به گونه ای رقم خورد که تعداد اشتباهات فردی افزایش یافت و سه امتیاز را از دست دادیم. یک ...
بهترین های هفته دوم لیگ برتر | آسمان ایران آبی شد
خریده بودند دست خالی به خانه برنگردند. کریمی جوان با شوتی از فاصله 35 متری توپ را دور از دستان مظاهری به تور دروازه ذوب آهن چسباند تا آسمان نصف جهان با این گل زرد شود. بازنده های هفته برانکو ایوانکوویچ: توقف خانگی مقابل پدیده بس نبود، شکست غیرمنتظره به استقلال خوزستان در هفته دوم هم به روند ناکامی های ابتدای فصل سرخپوشان اضافه شد تا مربی کروات بدجوری زیر بار انتقادات اهالی فوتبال و ...