سایر منابع:
سایر خبرها
رویارویی نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ اوایل مرداد
نیویورک تایمز طی گزارشی مدعی شده که سوم مرداد ماه در خلیج عدن میان ارتش آمریکا و نیروهای مسلح ایران یک رویارویی رخ داده است. این روزنامه نوشت: یک کشتی ایرانی به کشتی ای که یک هلیکوپتر ارتش آمریکا در حال فرود روی عرشه آن بوده، نزدیک شده و سلاح های سنگین خود را به سوی این هلیکوپتر نشانه گرفته است. در پی این حادثه، هلیکوپتر آمریکایی بار دیگر اوج گرفته تا مانع از تشدید تنش و بروز احتمالی
ناگفته های روزهای پایانی جنگ و عملیات مرصاد
با دوربین مشاهده نمودیم که نیروها در حال عقب نشینی از جبهه بودند. سرانجام به طرف موقعیت جدید قرارگاه (حدود 50 کیلومتر عقب تر) پرواز کردیم تا بعد از عبور از راه های زیرزمینی به مقرّ جدید فرماندهی برسیم. در آن جا با چند تیمسار نیروی زمینی ارتش که فرماندهی عملیات رزمی را به عهده داشتند ملاقات نموده و آن ها را تشویق نمودیم . اما هنگامی که از فرماندهی علت عقب نشینی را پرسیدیم، پاسخ دادند: استراتژی
62 سال پس از کودتا دست نوشته های خلیل ملکی در درس 28 مرداد منتشر شد/ وقتی کارد به استخوان مصدق و ...
جهان این گارد محافظ خود را به وجود آورده است. اگر گارد نهضت ملی به وجود آمده بود، در مواقع بحرانی حتی عده متنابهی از نیروی ارتش و انتظامی به این مرکز ملی می پیوست. باید توجه داشت که نهضت در موقع شکست نیروی قابل ملاحظه ای در ارتش و ادارات و غیره داشت، ولی متاسفانه این نیرو غیرمتشکل بود. اگر یک مرکز متشکلی مانند گارد نهضت ملی وجود داشت تمام نیروها به آن می پیوستند و کودتاچیان با علم و اطلاع به قدرت این
اتحاد همه جانبه با شعار #ماهم_اجازه_نمی دهیم
معظم رهبری ضمن هشدار نسبت به قصد آمریکا مبنی بر سوء استفاده از توافق، اعلام کردند که با قاطعیت جلوی نفوذ آمریکا در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهیم گرفت. مقام معظم رهبری طی سخنرانی بسیار مهمی که در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع)داشتند نسبت به نفوذ و سوء استفاده آمریکا از نتایج توافق هشدار دادند، پیش از این حضرت آقا در مورد نفوذ آمریکا به مراکز حساس نظامی هشدار داده بودند ولی
بی مخی که تاریخ ساز شد/ شعبان بی مخ و لمپنیسم ایرانی + تصاویر
و ادارات حول و حوش بازار و میدان ارک هجوم بردند ، عکس های شاه را که آماده داشتند به سر در اماکن مزبور نصب کردندو سپس بطرف میدان سپه و خیابان های مرکزی به راه افتادند . تصویر متعلق به روز 28 مرداد می باشد. شعبان بی مخ در راس لمپن ها که چند کامیون پاسبان و سربازان فرمانداری نظامی در پیشاپیش و دنبال آن ها حرکت می کرد، به حزب ایران رسیدند و پس از شکستن در عمارت و غارت وسایل و دفاتر آن
وقتی ارتش آمریکا با کارد هلفایر سراغ زنبورهای سرخ سپاه می رود +عکس
کشورمان شده اند. با توجه به اقتدار روز افزون نیروی دریایی سپاه و اینکه بسیاری از قدرت های دریایی به اهمیت نبرد در آبهای کم عمق پی برده و به دنبال راه حل هایی برای حضور در این مناطق هستند، برخی ارتش های اشغالگر موجود در این منطقه، به سراغ راه حل هایی برای جبران ضعف شدید خود در برابر این شناورهای مجهز و تندرو رفته اند چراکه اکثر نیروهای دریایی غربی، خصوصا نیروی دریایی آمریکا به صورت سنتی برای
توضیح اینستاگرامی امیر سیاری درمورد اقتدار نیروی دریایی
به گزارش عرش نیوز ,صفحه امیر دریادار حبیب الله سیاری در اینستاگرام، با انتشار متنی جزئیات درگیری اخیر نیروی دریایی ایران با دزدان دریایی را از زبان فرمانده نیروی دریایی تشریح کرد. متن اینستاپست صفحه منتسب به دریادار سیاری بدین شرح است: دریادار دکتر حبیب الله سیاری: 2 روز پیش در منطقه خلیج عدن 4 یا 5 فروند قایق که در داخل هر کدام از آنان 5 نفر نیروهای مسلح و مجهز به
عربستان به انبارهای غذایی و دارویی یمن حمله کرد
، تشبیه کرده اند. ارتش وجنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.
نو مسلمانانی که یک شبه کیش عوض کردند ! ؛ سانسورچی سابق و انقلابی امروز هشدار می دهد !
ارتش ، و قوای انتظامی ، و بازگردید و به انتصابات خود نیز بار دیگر نظر بیندازید . امروز می توان گفت ، تا زود است ، تا به موقع است ، اما فردا ، نه . وی همچنین با انتقاد از برخی انتصابات نوشته است : آمریکایی ها قسمت عمده جنایات نو استعماری و استراتژیک خود را از طریق همین سازمان ها و تشکیلات زیر سرپوش نام ایران مرتکب می شدند . این جا ، پل و پایگاهی بود که با وجود شرایط بسیار پیچیده سیاسی
از بوی پیراهن یوسف آزاده نامداری تا عکس یادگاری شیخ و سردار سلیمانی
گذاشت. کوه به کوه می رسد، آدم به آدم نمی رسد صفحه منتسب به امیر دریادار حبیب الله سیاری در اینستاگرام، با انتشار متنی جزئیات درگیری اخیر نیروی دریایی ایران با دزدان دریایی را از زبان فرمانده نیروی دریایی تشریح کرد. دریادار دکتر حبیب الله سیاری: "2 روز پیش در منطقه خلیج عدن 4 یا 5 فروند قایق که در داخل هر کدام از آنان 5 نفر نیروهای مسلح و مجهز به سلاح آرپی جی
پاوه! شهری که در آن خشن ترین قتل عام ها صورت گرفت
بر لزوم شکست حصر پاوه مقاومت نیروهای انقلابی مضاعف شد و مردم کرمانشاه نیز پس از این پیام با ابزار آلات بعضا غیرجنگی به سوی پاوه حرکت کردند، هجوم مردم و نیروهایی که به سمت پاوه می آمدند باعث عقب نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه شد. متن این فرمان که از رادیو پخش شد در واقع مهلت 24 ساعته ای بود که امام به دولت و ارتش جهت شکست حصر پاوه و پاکسازی منطقه از لوث ضد انقلابیون داد؛ امام خمینی(ره
حمله تبهکاران به خانه ثروتمندان پایتخت
دستور کار کارآگاهان قرار داشت، سرقت مشابه دیگری این بار در منطقه مرزداران به پلیس اعلام شد. در این پرونده نیز به همان شیوه سرقت منطقه ویلاشهر، چند جوان با تهدید چاقو و قمه وارد خانه ای متعلق به یک پیرمرد و پیرزن در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی شده و در شرایطی که در زمان سرقت تنها این پیرمرد و پیرزن در مجتمع حضور داشتند، ضمن ورود به داخل خانه اقدام به بستن دست و پا و سرقت بیش از دو میلیارد تومان طلا
اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه 27 مرداد
ها انجام می شود. سردار مسعود جزایری در مورد حضور نیروهای سپاه در شمال شرق سوریه و حاشیه های ایجاد شده در پی این خبر گفت: نیازی به حضور فیزیکی نیست و خود ملت، دولت و ارتش سوریه، یمن و عراق می توانند از خودشان دفاع کنند. درگیری سنگین ناوگروه ارتش با دزدان دریایی فارس فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تشریح جزییاتی از درگیری اخیر ناوهای نیروی دریایی با دزدان دریایی
تجزیه عراق و سوریه از خیال تا واقعیت + نقشه
اقدامی را پیش از هجوم تروریست ها انجام نداد درحالی که داعیه رهبری ائتلاف علیه داعش را یدک می کشید و در صورتی که کمک های به موقع تهران نبود، بغداد به اشغال تروریست ها در می آمد. در آخرین مورد نیز الرمادی مرکز الانبار به اشغال داعش درآمد بدون اینکه این گروه تروریستی با مقاومت قابل ملاحظه ای روبه رو شود. طبق گزارش های رسیده از عراق، به رغم درخواست های بسیار مقامات ارتش این کشور از آمریکا برای حمایت هوایی
وفاداری به میهن در انفرادی های مخوف تر از زندان الرشید
آن در پادگان ها بودند و تنها تعدادی مرزبان مراقبت از مرزهای زمینی را برعهده داشتند. دشمن از طریق ستون پنجم مطلع شده بود که نیروی منسجم زمینی در مرزها نداریم، بنابراین وارد مرزهای کشور ما شد. وی افزود: در چنین شرایطی نیروی هوایی ما با نیروی زمینی دشمن وارد جنگ شد و چندین روز پیاپی بر حسب وظیفه از صبح تا شب نیروهای زمینی مهاجم را می زدیم. به این ترتیب تا زمان تقویت نزاجا، نیروی زمینی دشمن را زمین گیر کرد و به خیال خام دشمن که می خواست تهران را نیز فتح کند پایان داد.
آل سعود نابودی انبارهای مواد غذایی و دارویی در یمن را شدت بخشید
مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند. کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند. ارتش وجنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند. شبد**1480** 2023
روایتی از پایان اولین عملیات برون مرزی ایران در جنگ
عراقی ها جلو نیایند، امشب عملیات خواهیم کرد. این کار انجام شد، با سه گردان نیرو از تیپ ما به اضافه یک گروهان از ارتش، که با هم ادغام شده بودیم. ما چند نفر نیروی اطلاعات عملیات هم قاتی گردان مصطفی خمینی وارد عمل شدیم که نتیجه خاصی به دست نداد و با شهید و مجروح شدن چند نفر از ماها و کشته شدن بسیاری از نیروهای دشمن که بیشترشان را موقع برگشتمان، با لودر و با اسلحه زدیم و از بین بردیم، برگشتیم سرجای قبلی مان-پاسگاه زید- و آنجا غیر اوتوردوق باتمان گلدوق! (اگر جُنب نخوریم سنگین تریم!)- اینجوری ها بود که عملیات رمضان تمام شد. منبع: فارس ...
اخبار ویژه / برخورد با مجری خط پروازی به تل آویو
نه به دلیل نداشتن نیاز، بلکه ناشی از تعداد کم ناوهای هواپیمابر و اولویت بیشتر منطقه اقیانوسیه است. نیروی دریایی آمریکا که در چند دهه گذشته حضور پررنگی در آبهای خلیج فارس داشته، اکنون تصمیم گرفته ناوگان خود را در آینده نزدیک از این آبراهه حیاتی خارج کند. رویارویی ناوگروه ایران با دزدان دریایی مهر: روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: دو گروه دزدان دریایی که قصد
هیچ کس در دنیا امنیت ملی و اسرار نظامی خود را معامله نمی کند/ کاسبان تحریم، عصبانی اند / مخالف تعطیلی ...
، تاکید کرد: اگر ما در زمینه هسته ای نمی توانستیم پیشرفت کنیم، چون در همان زنجیره اول ناموفق بودیم، زنجیره دوم درست می کردیم و ناموفق بودیم. در تولید آب سنگین ناموفق بودیم، در ساخت راکتور نمی توانستیم، حرکت کنیم. معنا نداشت دنیا با ما حرف و مذاکره کند. روحانی خاطرنشان کرد: اولین سرمایه ملت حضور 73 درصدی آنها در حماسه سیاسی و در انتخابات بود. اگر من تعبیر کنم که انتخابات دو سال پیش یک نوع
ناوگروه ایرانی به زودی به روسیه سفر می کند
است و همواره ناوگروه ما در خلیج عدن و باب المندب و دریای سرخ برای کشتی های تجاری دریایی فعالیت دارند. البته ممکن است از بعضی از بنادر در کشورهای حاشیه اقیانوس هند هم بازدید داشته باشند. وی درباره آخرین وضعیت قرارگیری ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش نیز اظهار کرد: فکر می کنم ناوگروه 35 اکنون در ورودی باب المندب است و مرتب گشت زنی دارد و ناوشکن های الوند و بندرعباس نیز حضور دارند البته یکی از فعالیتهای اینها برقراری امنیت کشتی های تجاری در برابر دزدان دریایی است که طی دو روز گذشته درگیری شدیدی با دزدان دریایی وجود داشته است. *ایسنا ...
کارنامه ننگین و سیاه دولت های آمریکا و انگلیس در ایران
این مدعا است. 7-با پیروزی کودتا، سرنوشت جدیدی برای ملت ایران رقم خورد که هزینه آن 25 سال سلطه مستقیم امریکا، همراه با ده ها هزار کشته و زخمی و زندانی، و تاراج میلیاردها بشکه های نفت کشور، بود. 8-در فتنه 88 و انتخابات 88 نیز شاهد بودیم که انگلیسی ها و امریکایی ها قصد داشتند در امور ایران دخالت کنند و با ایجاد جریان های همزاد کودتای 28 مرداد، دوباره زمام ایران را در دست بگیرند، که با
عقاب ها در بند نمی مانند
/> صدام برای از بین بردن روحیه بالای اسرای ایران، جنگ روانی در اردوگاه ها و زندان ها به راه انداخته بود. نیروهای عراقی با ادعای اینکه در جنگ پیروز شده اند و هر روز شهرهای مختلف ایران سقوط می کنند سعی داشتند تا اسرای ایرانی را وادار کنند اطلاعات نظامی را در اختیارشان قرار بدهند. اما جنگ روانی و تبلیغات دروغ آنها با ترفند تعدادی از اسرا نقش بر آب شد. یکی از این ترفندها برداشتن رادیو از اتاقک نگهبانی
احتمال عملیاتی شدن ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح تا پایان سال
آب های روسیه اظهار داشت: ناوگروه های روسیه هفته گذشته مهمان ما بودند و امیدواریم در آینده ناوگروه ما مثل سال گذشته به عنوان مهمان به بندر آستاراخان روسیه سفر کند. وی گفت: البته غیر از روسیه در پی ارتقای دیپلماسی دریایی و اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با هدف حضور در آب های آزاد دنیا هستیم. امیر سیاری با اشاره به حضور ناوگروه سی وپنجم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن تصریح کرد
ناوشکن سهند تا آخر امسال به آب انداخته می شود
اعزام ناوگروه ارتش است. وی ادامه داد: موضع دیگر ما برقراری امنیت برای منافع کشور است؛ امروز در خلیج عدن با ناامنی هایی که دزدان دریایی به وجود آوردند، اگر ما حضور نداشته باشیم اقتصاد کشور آسیب می بیند و ملت ایران اقتدار خودش را امروز در آنجا نشان می دهد که ما چگونه امنیت را در فاصله 3 هزار کیلومتری، مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفظ می کنیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه