سایر منابع:
سایر خبرها
کودتای 28 مرداد و روسیاهی برای آمریکا و انگلیس
درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای این توطئه ها خنثی شد. پس بکوشیم بصیرت خود را بیشتر کنیم و از تاریخ عبرت بگیریم. 9-دولت امریکا پس از جلب اعتماد، به تدریج سیاست خود را ، حدودا از سال 1320 به بعد ، تغییر داد و در پوشش روابط دوستانه با دولت ایران، به دخالت مستقیم در تمامی امور داخلی کشور ما روی آورد و به شکل یک مستعمره با آن برخورد کرد و ستمهای بی شماری در حق ملت
بصیرت و اعتقاد سختی اسارت را آسان می کرد/ آموزش قرآن به اسرا در اوج خفقان و فشار
ابوترابی با رفتار و رهنمودهایش توانست حالت تعادل را بدون افراط و تفریط در بین آزادگان زنده نگه دارند که این امر در حفظ سلامتی اسرا و اینکه زندگی بهتری در اسارت داشته باشند موثر بود و هم باعث آرامش فضای اردوگاه ها می شد. ایشان هم چنین با اخلاق و درایتشان باعث مودت، دوستی و همبستگی بین آزادگان با وجود مشکلات و روحیات متفاوت شدند. وی در پایان تلخ ترین خاطره خود از دوران اسارات را شنیدن خبر
مرحوم ابوترابی پدر معنوی آزادگان بود
حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه ، در قزوین، با گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی، اظهار داشت: رزمندگان شجاع و سلحشور ما در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثار و جانفشانی تا پای جان از خاک کشور و آرمان های امام (ره) و انقلاب دفاع کردند. وی تصریح کرد: رزمندگان ما در دوران اسارت را که با سختی ها، مشقت های فراوان و
اخبار برتر ایران و جهان در 24 ساعت گذشته
انفجار در استان الرقه کیهان: داعش سه زن سُنی را اعدام کرد. رجا: عشیره خلیفه داعش از او اعلام برائت جست. ایرنا: فانی: بالغ بر 600 هزار دانش آموز از مناطق جنگی دیدن کردند. فردا: پوشش سنتی شیعه ژاپنی در تهران برای شرکت در مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام افکار: آمار وحشتناک از تعداد ابتلای کودکان به سرطان در کشور! پرس تی وی
بنیاد در آینه مطبوعات
تاسف رزمند هها شده و کینه و خشما زب عثیان در دلب رادران رزمندهب یشتر شد. در محاصره قرار گرفتهب ودیم. در عملیات خیبر، کلن یروها شهید و زخمی وا سیر شدند و دلیل این ناموف قبودن، آتش سنگین عراق یها و گلول هباران شیمیایی منطقهب ه وسیله دشمنب ود. روز سکوت در اردوگاه یک روز در اردوگاه سکوت مطلقی برقرارشد. سال 68 بود که بچه ها از ضایعه اسف بار تاریخ اسارت یعنی رحلت امام خمینی)ره( ا
اسرای زن ایرانی چند نفرند؟
این اردوگاه ها قلعه هایی بودند که ملامصطفی بارزانی در موصل ساخته بود. اولین اردوگاهی که به اسکان اسرا اختصاص داده شد، از نظر مکانی، اردوگاه دوم بود. بعدها که تعداد اسرا زیاد شد، هر چهار اردوگاه را به اسکان اسرا اختصاص دادند. چهار زن اسیر ایرانی ابتدا در اردوگاه موصل 1 بودند و ما هم حدود سه ماه آن جا بودیم. بعد به اردوگاه الانبار رفتند و بعد از حدود چهار سال به ایران منتقل شدند.
مرور صفحه فرهنگی روزنامه ها با صفحه فرهنگ در رسانه در بولتن نیوز
بزنید تا کسی نفهمد قصه از کجا شروع شده و به کجا ختم شده! تازه ترین خبرها از تئاتر شهر تا شهر آفتاب سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین شیوه نامه موسیقی، برگزاری احتمالی نمایشگاه کتاب سال آینده در باغ موزه دفاع مقدس، بهره برداری از فاز نخست بازسازی تئاترشهر در هفته دولت و برخورد با کلیپ های غیرقانونی سخن گفت . حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری
آزاده سرافراز فرماندار رومشکان : هرروز احساس کنم توانایش را ندارم استعفا می دهم
سرویس منتظران: به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و گرامیداشت راد مردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها و مضایق از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمان [...] سرویس منتظران: به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و گرامیداشت راد مردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها و مضایق از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمان های امام راحل (ره) دست بر نداشته اند و کماکان به این نظام مقدس خدمت می کنند، مصاحبه ای با فرماندار رومشکان جناب دکتر محمد محمدی نژاد اسیر دوران دفاع مقدس را فراهم کرده است. از ابتدای ورود به جبهه و احساستان بگویید؟ سال 1361 که 14 سال داشتم و به علت سن پایین سپاه اجازه ثبت نام و اعزام به جبهه را به من نمیدادند در نتیجه تصمیم گرفتم با گردانی که اسفند ماه به مرخصی اومده بودند با همان گردان به جبهه بروم. میدان شهدا کوهدشت جای که مینی بوس های گردان آماده حرکت به سوی جبهه بود خودم را تو یکی از مینی بوس ها جا دادم فرمانده گردان من را پیدا کرد و گفت باید برگردی من بهش گفتم : مگه جنازه من برگردد و من بر نمیگردم . در هر صورت سماجت و اصرار قبول کردند و من عازم جبهه شدم با اموزشهای که دیدیم در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کردم و پایان دوره من برگشتم سال بعد دوباره عازم جبهه شدم در عملیات جفیر شرکت کردم باز از جبهه برگشتم . کی و چگونه اسیر شدید؟ سال سوم 25/04/64 به جبهه جنوب اعزام شدیم مصادف شد با دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دقیقا روز جمعه در حالی که عملیات انجام داده بودیم در غرب کشور عملیات لو رفت چندان موفقیت آمیز نبود شناسایی های منطقه ای خوب صورت نگرفته بود به راحتی تو کمین دشمن گیر افتادیم ما را اسیر کردند بعد تو نیروی های عراقی یک نفر بود که دستور داد که ما بخط بشویم اون عراقی گفت که به انتقام خون پسرخاله ام شما را باید بکشم هنگامی که آماده شلیک بود یک جیب ارتشی عراق سر رسید و یک جوان خوشتیب از آن پیدا شد و مانع این شد که ما را به رگبار بگیرد بهش گفت که تو مسلمانی و اینها اسیر تو هستند و حق نداری به اینها تعرضی کنی . رفتارشان با شما چگونه بود؟ مردانگی که اون اوایل از عراقی ها دیدم با اینکه اکثر بچه ها کم سن و سال بودند ولی عراقی ها به بچه های زخمی و آسیب دیده کمک میکردند و پانسمان می کردند و نامردی که از این عراقی ها دیدم اون روزی که اسیر شدیم ما که تمام مجروح و زخمی شده بودیم سوار یک کامیون ارتشی کردند راننده کامیون ما را 34 ساعت تو بیابان با لب تشنه تو یه مسیر تکراری 24 کیلومتری می برد و می آورد تا اینکه ماشینش از جون افتاد. بدترین و بهترین خاطره از دوران اسارت را بیان نمایید؟ بدترین خاطره دوران اسارات خبر رحلت امام بود که به ما دادند بعد از این خبر کاملا ناامید شده بودیم اینکه بعد از امام چه بلایی سرما می آید و برخورد عراقی ها با اسرا چطور خواهد شد. افسر ضد شورش آن زمان امد گفت که امام فقط برای شما نبوده بلکه مرجعی برای تمام جهان اسلام بوده آزاد هستید که عزاداری کنید. شیرین ترین خاطره دوره اسارت اعلام و پذیرفتن قراداد و قطعنامه میان عراق و ایران بود و صدام به عنوان حسن نیت 17 اوت اولین گروه اسرا آزاد کند که ما از شدت خوشحالی سجده شکر بجا آوردیم و گریه کردیم از لحظات بازگشت به کشور برایمان بگویید؟ لحضات بازگشت شیرین بود حتی عراقی ها در اخرین لحضات از شکنجه ما دست بردار نبودند ما را تو مرز خسروی تحویل ایرانها دادند اون زمان اقای محسن رضایی به استقبال ما اومده بود و با اایشان روبوسی کردیم به عنوان فرماندار رومشکان اگر صحبتی دارید بفرمایید: روزی که معارفه شدم و به عنوان فرماندار رومشکان انتخاب شدم اعلام کردم که من به کربلایی که در اسارت ضریح آن را گرفتم برای توسعه و آبادانی رومشکان تلاش می کنم و هر روزی که احساس کنم دارم قسم را زیر پا می گذارم و توانایی را ندارم کنارم میروم و استعفا می دهم و این را از تمام مدیران در تمام جلسات شهرستان رومشکان گفتم و نیز می خواهم. درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
رهبر اردوگاه دارای مقبولیت بین عموم اسرا بود
به گزارش دفاع پرس ، در جنگ تحمیلی رزمنده هایی که به اسارت گرفته می شدند، به اردوگاه هایی منتقل شده و با انواع شکنجه های روحی و روانی مواجه بودند، اسرا در این اردوگاه ها لحظه ای آرام و قرار نداشتند. مسلما اگر مدیریت و آگاهی گروهی از انسان های وارسته در این اردوگاه ها نبود، چه بسا دشمن بعثی لطمات جبران ناپذیری را به اسرا وارد می کرد و در اینجا نقش رهبر معنوی در اردوگاه ها کاملا مشخص است. به گفته
رمز جاودانگی آزادگان حضور در مجامع علمی است/مقاومت؛ سند حقانیت نظام
26 مرداد ماه مورد توجه قرار گرفته و در روزهای دیگر سال فراموش می شوند، اظهار کرد: جمع آوری و نشر خاطرات اسرا از دوران اسارت اگر در قالب کتابی قابل درک مورد استفاده قرار گیرد دانش آموزان نیز از این فضا دور نخواهند بود و برای همیشه شکنجه های بی رحمانه و دور از انسانیت دشمنان اسلام نمایان خواهد ماند. رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان حضور آزادگان در مدارس و مراکز آموزش عالی را رمز
صدام از اسیران نوجوان هم پاتک خورد
ندیدند و... . دکتر حسین بهزادی یکی از نوجوانان کم سن و سال ایرانی در دوران جنگ بود که پس از اسارت توسط نیروهای بعث عراق به کمپ 7 اردوگاه الرمادیه منتقل شد. در جریان تبلیغات رسانه ای دولت عراق برای محکومیت ایران در استفاده و اجبار نوجوانان ایرانی در جبهه های جنگ؛ به همراه 22 نفر دیگر از اسرای عملیات الی بیت المقدس دست به اعتصاب گروهی می زنند و دولت عراق را وادار به عقب نشینی
آزادگان شهرستان میناب تجلیل شدند
مقدس برای ایجاد یک تصویر ذهنی از آن دوران برای جوانان است، این خاطرات به گفته امام(ره) باید بماند، فیلم ها، کارهای هنری برجسته که توسط خود شما صورت گرفته باید ماندگار بماند، جامعه نباید شما را فراموش کند. پاکدامن گفت: امروز این آسایش و راحتی را مدیون شما آزادگان و شهیدان هستیم که بدون هیچ چشم داشتی به دنیا جان خود را فدای آرمان های نظام و دفاع از میهن و ناموس خود کردید. وی در آخر جمله
حجت الاسلام ابوترابی برنامه زندگی را برای اسرا ترسیم می کرد
دفاع مقدس رزمندگان شجاع ما بارها در جبهه ها به پیروزی های درخشان دست پیدا کردند و در این میان عده ای از آنان به درجه رفیع شهادت یا جانبازی نائل آمده و یا به اسارت دشمنان بعثی درآمدند. معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: آزادگان سرافراز و مقاوم ما در میان اردوگاه های رژیم صدام و حزب بعث با اعتقاد به ائمه اطهار (ع) و آموزه های دینی علی رغم وجود شکنجه های ناجوانمردانه دست از ایمان و
غم آزادی! به قلم نویسنده کتاب "آن بیست و سه نفر"
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران: " احمد یوسف زاده" که با قلم شیوا و دلچسب خود در کتاب ارزنده " آن بیست و سه نفر" و بیان گوشه ای از خاطرات دوران اسارت در اردوگاه های عراق، مخاطب را با خود به آن دوران انباشته از زیبائی های معنوی، می برد و قبلا هم باری در جماران اثر خامه توانمند وی ارائه شده است، این بار هم با همان شیوائی و زیبائی قلم و نگاه خوب و متفاوت خود، حال و هوای لحظه شنیدن خبر آزادی از آن
اخبار کوتاه فرهنگی کاشان
تابستانی نشاط معنوی است. آزادگان تاریخ را به واسطه عظمت و معنویت خود زرین کردند رییس شورای اسلامی اسلامی شهر کاشان گفت: رشادت ها و دلاور مردی های آزادگان باید در تاریخ اسلام ثبت شود. علی رسول زاده رییس شورای اسلامی شهر کاشان در جشن پیک رهایی مهترین نکته در مورد آزادگان را حفظ تجربیات و خاطرات دوران اسارت اسرا دانست و افزود: تجربیات این بزرگواران هر کدام در جایگاه خود برای
زندگی 700 آزاده در یک سوله
در تیمارستان است، برای اجاره خانه اش دنبال کمک از آزادگان است، افسوس می خورم. سردار جنگ در خانه نشسته و 3 سال مفقود الاثر بوده و حالا بچه اش با مدرک فوق لیسانس از بیکاری افسرده شده است اما در اخبار می گویند خانواده اسرا و شهدا استخدام شدند. خب دو نفر از استخدام شده ها را معرفی کنید که ما هم بفهمیم چه کسی هستند! عوجی معتقد است مسئولین میانی در حق آزادگان خیانت می کنند. ما مطمئن هستیم رهبر از این موضوعات اطلاعی ندارند و نگذاشتند ایشان متوجه شوند.
کدام بازیگران نقش اسیر را بازی کرده اند
ایران با ساخت آثاری در حد بضاعتش به این موضوع پرداخته است و بازیگرانی نیز در قالب این کارکترها به ایفای نقش پرداخته اند که در میان آنها زنده یاد خسرو شکیبایی ( کیمیا و دست های خالی )، جمشید هاشم پور ( پرواز از اردوگاه و رنجر ) و ابوالفضل پورعرب ( قاصدک ، مردی شبیه باران ) در دو فیلم ایفاگر نقش اسیر بوده اند. کیمیا ساخته احمدرضا درویش در سال 1374 از جمله آثاری است که به تبعات اسارت
روایت آزاده اهوازی از تلخ و شیرین روزهای اسارت
آزاده سرافراز جنگ تحمیلی از خاطرات تلخ و شیرین و شکنجه های دوران اسارت می گوید. احمد لندی استاد تمام دانشگاه شهید چمران اهواز که برای انجام سربازی وارد ارتش شده بود در سال های آخر جنگ در منطقه عملیاتی جنوب اسیر شد و بعد از قطعنامه 598 و تبادل اسرا به ایران برگشت. به مناسبت 26 مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین و سرافرازانه آزادگان کشور به میهن اسلامی گفت وگویی با این استاد
ناگفته های یک نماینده مجلس از اسارت +عکس
/> نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری حضور خود در چند استان کشور برای بیان واقعیت های دوران اسارت، ادامه داد: درخواست های مکرری برای بازگو کردن این خاطرات در قالب یک کتاب به بنده شد و بر این اساس شروع به نوشتن این کتاب کردم. وی یادآور شد: این کتاب نمایانگر واقعیت هایی است که در روزهای اسارت اتفاق افتاده است، مقاومت ها، ایثار و از خود گذشتگی فرزندان دلیر
روایتی از نخستین زن اسیر ایرانی
طلوع یزد: اولین زن اسیر ایرانی است. او به همراه همسرش حبیب شریفی (فرمانده وقت سپاه سوسنگرد و اولین فرمانده شهید جنگ) هفتم مهرماه سال 59 به اسارت نیروهای بعثی درآمد و 2 سال در زندان های عراق اسیر بود. خدیجه استخبارات عراق، سلول انفرادی، زندان موصل و ... را در دوران اسارت تجربه کرده است. اسارت شهید تندگویان، شکنجه های وحشیانه اسرا، سربازان شیعه عراقی، زنان اسیر ایرانی که به همراه خانواده هایشان به
تاریخ به مقاومت و استواری ایمان آزادگان شهادت خواهد داد
از خاک ایران از دست نرفت. وی ادامه داد: این جنگ در اوج عدم انسجام داخلی به ما تحمیل شد چون انقلاب صورت گرفته و حکومت مستقر نشده بود اما حضور جوانانی چون شما در جبهه ها باعث دلگرمی و پایمردی مردم شد. وی اظهار داشت: امنیت و آسایش امروز به برکت خون شهدا و دلاوری و پایمردی آزادگان و رزمندگان است. رزم حسینی با بیان اینکه در دوران جنگ همیشه دعا می کردم که اسیر نشوم گفت:تحمل اسارت
فکر همه جایش را کرده بودم جز اسارت
همانجا سکته می کردم اما امید به خداوند تحمل سختی ها را برایم ممکن کرد. به دنبال مذاکراتی که برای اجرای قطعنامه 598 در سال 67 انجام شد قرار شد آزادی اسرا آغاز شود اما ما تا 2 سال بعد از آنهم هنوز در اسارت بودیم. به همین دلیل تا زمانی که به مرز خسروی نرسیده بودیم باورمان نمی شد قرار است آزاد شویم. از اسارت های خود در اردوگاه هایی همچون "رمادیه" و کمپ 7 نیز سخن به میان آورده و می افزاید: تنها راه
اردوگاهی مخوفی در تکریت عراق که صلیب سرخ هم از آن بی اطلاع بود
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر ، در سال 1348 در روستای سیف آباد کازرون در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. عشق به امام باعث شد در نوجوانی و در حالی که هفده سال بیشتر نداشت به جبهه های حق علیه باطل رود. او کسی است که 26 ماه را در در اردوگاه تکریت که حتی صلیب سرخ جهان هم از آن اطلاع نداشت را در اسارت بود و شکنجه شد. مسعود صالح که حالا ریاست شعبه مرکزی بانک مسکن کازرون را بر
روز رحلت امام(ره) ما را با واکسن آلوده مسموم کردند
بیستون نیوز نوشت: نادر جهانبخشی آزاده سرافراز از خاطرات دوران اسارتش در عراق گفت... دلهای همه ما در آن صبح ویژه گرفته بود. صبح چهاردهم خرداد سال 1368 چند دقیقه ای می شد که درها باز شده و بچه ها به حیاط اردوگاه آوردند .سرها پایین بود و هرکس در فکر و خاطره چه هست و به خاطر چه کسی؟ همه می دانستند که به خاطر امام (ره) است آخر دیشب تلویزیون عراق سیمای رنجور و بیمار امام (ره) را نشان داد
آزاده سرافرازی که قبر مزار خود را دیده است
خوبی عمل می کردند تشکیل صندوق تعاونی از جمله خروجی این تشکل ها تشکیل صندوق تعاونی بود و از بچه ها خواستند هرکس هرچقدر می تواند کمک کند و در این صندوق عضو شود اسرا در زمان اسارت ماهی یک و نیم دینار معادل 30 تومان مقرری داشتند که نیم دینار آن بابت امورات بهداشتی توسط اردوگاه برداشته می شد از این یک دینار هرکس هرچه میتوانست به صندوق کمک می کرد و بک نفر هم مسئول داشت که سر ماه پول
بنیاد در آینه مطبوعات
گوشه کوچکی از آن رشادت ها را در یک جلسه چند ساعته بیان و به نسل بعد منتقل کرد. عابدین عابدی مقدم در بخشی دیگر از سخنانش به دغدغه اشتغال فرزندان خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره و اظهار کرد: در پذیرشی که هم اکنون از طرف آموزش و پرورش کشور در حال انجام است، سهمیه فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران فقط 10 نفر است. وی افزود: با توجه به ثبت نام شش هزار و 400 نفر متقاضی کار که در سایت بنیاد
از دشداشه علی فقط یقه اش مانده بود
که 8 سال در بند اسارت بوده است. حسین کرمی نیز همین طور. اکبر کریمی نیز سابقه 8 سال اسارت دارد و در دوران اسارت در تامین روحیه سایر اسرا نقش موثری داشت. سیدعباس فاطمی و سیدمرتضی نبوی امیرحسین زیوری با سابقه 8 سال اسارت نیز در حوزه فعالیت های فرهنگی بسیار نقش مهمی داشت. حسین شکرنیچه که ارشد دوستان هستند همراه با شهید تندگویان اسیر شدند و سپس به اردوگاه عنبر آمدند. ایشان سابقه
آزاده سرافراز صارم طهماسبی موجب مباهات آزادگان متعهد بود
دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی آبدانان، دهلران و شهرستان اسدآباد استان همدان شد. سال 49 پس از آشنایی با شهیدان محمد منتظری و علی اندرزگو وارد مبارزات سیاسی بر علیه رژیم ستمشاهی شده و توسط ساواک ایلام شناسایی و دستگیر شد. وی سال 1350 همراه با چند نفر از همراهان و مبارزان انقلابی به لبنان سفر کرد و به مدت پنج سال، ضمن فراگیری
آزادگان دیروز در پیچ و خم چرخه اداری امروز
پرچم استقلال ایران اسلامی را در جهان به اهتزاز درآوردند، مردم و مسوولان نیز به تکلیف خود در تکریم و تجلیل از آنها عمل کنند . اکنون بعد از گذشت 25 سال از آن روزجاوید، از ایام اسارت که با تلخی و شیرینی زیادی برای اسرا همراه بود، تجارب و خاطراتی گرانقدر به جای مانده است که همچون گنجینه ای پر بها باید نسل به نسل به یادگار بماند و سال های استقامت و پایمردی آزادگان در اسارت گاه های رژیم بعث عراق و مقاومت جانانه فرزندان این مرز و بوم از جمله مقاطع فراموش نشدنی در تاریخ پرشکوه میهن اسلامی است. استان ایلام دارای 333 نفر آزاده است. 7172/6034/ 1257 ...
آموزش های فشرده موساد به سرکرده داعش برای قتل و کشتار بیگناهان !(پاورقی)
از مرزهای حلب تا 80 کیلومتری بغداد در هفت منطقه مهم از جمله دیرالزور، رقه، فلوجه و موسل به کشتار مخالفان دست زد. نیروهای کنونی داعش را در حال حاضر 10 هزار نفردر عراق که بسیاری از آن ها افراد وابسته به حزب بعث هستند و بین هفت تا هشت هزار نفر در سوریه تخمین می زنند که اگرچه در مقابل هزاران سرباز عراقی و سوری ناچیز به شمار می رود اما دستگیری و نابودی آن ها به دلیل میزان خشونتی که از آن ها در قبال مردم