سایر منابع:
سایر خبرها
افشاگری احمدی مقدم سایه به سایه احمدی نژاد/ هجمه زنجیره ای به سیر وحدت در اصولگرایان
های درونی یک مکتب و سیستم فکری به هم بریزد، آن مکتب دیگر مشکل گشا نبوده و دردی را دوا نمی کند. لذا اگر تفکری در دست عده ای بد تفسیر شد، مشکل از آن فکر نیست بلکه ایراد از تفسیر کنندگان آن است. یادگار امام در ادامه سخنان خود با توصیه به وحدت میان گروه ها، اظهار داشت: همه گروه هایی که با هم کار می کنند نباید انسجام خود را از دست بدهند؛ لذا تفرق و تشتت ایجاد نکنید و بدانید که هر حرکت سیاسی در سطح ملی ...
تهران شهر جهانی می شود
خواسته های شهروندان است، بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به اصول انسانی و پافشاری بر آنهاست. میراث داران آسیب های تاریخی پایدار قالیباف ادامه داد: هر یک از شما به نمایندگی از شهری آمده اید که ساکنان آن به ارزش های تاریخی و فرهنگی خود می بالند و این یکی از مزایای تعامل و همگرایی اعضای مجمع شهرداران آسیایی و UCLG-MEWA برای پرداختن به مسائل مشترک و دستیابی به راهکارهای مثبت و ...
آینده تهران را به صورت شهری جهانی ترسیم کرده ایم
شرایط سخت لازم است تلاش هایمان را بیش از هر زمان، به تامین نیازها و انتظارات حیاتی انسانی درسطح محلی و در چارچوب دولت های محلی متمرکز نماییم. تردیدی ندارم که ایفای مسئولیت مشترک شهرداران و مدیران شهری و محلی که مهمترین آن تدارک و تجهیز هوشمندانه شهر و نظام مدیریت آن برای تامین خواسته های شهروندان است، بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به اصول انسانی و پافشاری بر آنهاست. از سوی دیگر نیاز به گسترش ...
روحانی: با ایجاد شرایط لازم باید سدی در برابر رخنه ها و نفوذها باشیم
بانک مرکزی اعلام کرده است. آن رقمی که مال دولت است یک رقم زیادی نیست. اما در کل بخشی ذخایر بانک مرکزی است که برای کل تحرکات اقتصاد ما مهم است. بخشی هم مال صندوق توسعه ملی است که میتواند فعال شود. لذا ارقام، البته برخی رقمها مبالغه هست ولی اینکه چند جور رقم گفته می شود به دلیلی است که گفتم. خبرگزاری فرانسه: با مردم ایران در ارتباطم و با جوانان ایران حرف می زنم که فکر میکنند در مذاکرات ...
چگونگی شکل گیری سازمان فقاهت با مدیریت اهل بیت/ نقش یهود در حکومت بنی امیه و بنی عباس/ تحلیل استاد طائب ...
اگر به تحلیل تاریخ بپردازیم و عملکرد امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را با حوادث تحلیل کنیم، می توانیم خط سیری پیدا کنیم. گرچه ممکن است انسان در تطبیق این خط سیر دچار تردید شود، ولی علائم و نشانه های فراوانی وجود دارد. برای نمونه پس از حادثه عاشورا چه اتفاقی رخ می دهد؟ امام سجاد(ع) چگونه برخورد می کنند و نتیجه این برخورد چه می شود؟ تمام این مسائل نکاتی است که باید به آن ها توجه داشت. ...
دفاع روحانی ازطرح تحول سلامت/بازسازی چهره ایران در افکار عمومی
دعوت به قانون را می گویند حاشیه سازی نکنید، عجب! پس قانون حاشیه شد پس متن چیست؟ پس متن همان رانت و بی عدالتی که شما می گویید به آن اشاره می کنید، می شود. رییس جمهوری ادامه داد: همه باید تسلیم قانون شویم و راه دیگری وجود ندارد لذا برای پیشرفت مملکت همه باید قانون را اجرا کنیم و در برابر قانون باید خاضع شویم؛نمی خواهم بگویم دولت در زمینه ایجاد عدالت،حذف رانت ها و انحصارها کاملا موفق بوده است ...
بیم و امیدها به تدبیر و امید روحانی در میانه راه
شکننده هستند، مقاوم و با صلابت بار می آیند و برای برطرف ساختن نیازهای مهم مردم، مفید واقع می شوند. *هنر دولت دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است دولت یازدهم اگر هنری داشته باشد، همین است که با مشکلات دست و پنجه نرم کند، بر آنها فائق آید و راه را برای توسعه همه جانبه کشور هموار نماید. حتی بد بین ترین افراد نیز نمی توانند حداقل سه موفقیت درخشان و چشمگیر دولت یازدهم را نادیده ...
تک جمله 511 شخصیت درباره روحانی/ از هاشمی و حسن خمینی تا انتظامی و مشایخی
بختیاری (فرماندار اراک): دولت یازدهم دولت توسعه همه جانبه پایدار و احیاگر عزت و سربلندی کشور است. *** 278**شهریار فولادوند (مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی): دولت تدبیر و امید دولتی که مباحث را با عقلانیت پیگری می کند **** 269**لیلا رجبی( دارنده 11 مدال آسیایی ساکن بوشهر) : فراهم کردن زمینه برداشت تحریم ها مهم ترین عملکرد دولت دولت تدبیر و امید است. ...
وحدت اصولگرایان کلید خورد/ تحریم های جدید علیه ایران در دستور کار کنگره است/ معتبرسازی گزینه زیر میز ...
احکام و ارزش های دینی بگذارید. ** خراسان دستور ویژه به وزرا برای مدیریت مصرف آب و انرژی بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت به همه اعضای کابینه، تاکید شده است که با توجه به اهمیت افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف ادارات مختلف، کلیه دستگاه های اجرایی موظف شده اند برای اجرای طرح های کاهش مصرف آب و انرژی خود، با شرکت های معتبر در این زمینه قرارداد منعقد کرده و تعهدات ...
سخنان صریح وزیر درباره متن و حاشیه ورزش در ایران
این دولت برداشته شده. آیا امیدوار هستید که ورزش بانوان با همه ملاحظاتی که هست، توسعه بیشتری پیدا کند؟ در مورد ورزش بانوان این که می گویم نگاه ما متوازن بوده تعداد مدال هایی که این بار بانوان آوردند، نسبت به قبل دو برابر شده و هم رشد کیفی و هم کمی داشته اند. پس نشان می دهد که برای پرداختن به این موضوع فضا بازتر شده است. جایگاه ورزش بانوان در استان ها از کارشناسی، به مشاور مدیر کل و مشاور ...
روحانی: امیدواریم انتخابات مجلس رقابتی تر و با احساس سلامت بیشتر باشد/ برخی رسانه ها هرچه می گویند مشکلی ...
طبق قانون پایان دهیم ادامه یک مشکلی که در جامعه به وجود امده قوه قضاییه و دادگاه ها حکم می کند یک موضوع را به مساله دائم تبدیل کنیم کسی سود نمی برد . ما همه باید تلاش کنیم قانون اجرا شود . کسی خطایی کرده باید اجرا شود . تبدیل کنیم به شعار دایم . و هی تکرار کنیم نتیجه چی؟ اقتدار یک نظام و دولت این است که مسایلش را نهایی کند . اگر بتوانیم در چارچوب منافع ملی حل کنیم به نفع ما است . مقام معظم ...
کلاهبرداری سیاسی بنام طایفه داری
محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائسیصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالیمن تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر [...] محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائس یصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالی من تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر ، از شما بدست آورده ام . عذاب و قهر من به قومی می رسد و آنها نابود می سازد و بخشش من بر قومی دیگر می رسد و به آنها زندگی و نشاط می آورد.( 1 ) بر محققین و تاریخ پژوهان پوشیده نیست که بخش عمده تاریخ سیاسی گذشته کشور ما را کشمکش های قبیله ای و طایفه ای تشکیل داده و هریک از سلسله های قدرت با پشتوانه قبیله ای و طایفه ای خود توانسته است برای مدتی سایر طوایف را سرکوب و سیطره خود را بر آنان بگسترانند تا اینکه طایفه ی قویتر سر بر آورد و طومار طایفه حاکم را بپیچد و بدین منوال ظهور و سقوط سلسله های حاکم در چرخه قدرت سیاسی گذشته ایران جریان داشت لذا این وضعیت بر ذهنیت تاریخی و فرهنگ سیاسی ما اثری ژرف گذاشته است بطوری که استمرار این فرهنگ سیاسی با وجود بیش از سی وشش سال از عمر پر برکت انقلاب که با تأسی از ارزشهای اصیل و اسلام ناب و تربیت نسل جدید بر اساس باورهای دینی و طرد باورها و پندارهای غلط از جمله طایفه مداری این دشمن اتحاد و انسجام ملی هنوز سایه ی کریه آن در بعضی از شهرها و مناطق که بافت طایفه ای و قبیله ای خود را حفظ کرده اند گسترانده و جهت دهنده رفتار سیاسی مردم در عرصه ی انتخابات بوده و نشان می دهد که این وضعیت سد راه تفکر، تحلیل و تصمیم گیری درست سیاسی است به طوری که نزد عده ای مناقع قبیله ای و طایفه ای خود بر مصالح جامعه و ملت برتری می یابد. لذا تفکر طایفه مداری به عنوان یکی از منابع قدرت، مانعی جدی بر سر راه انتخاب نمایندگان و مسئولین شایسته که بتوانند گره از مشکلات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه بگشایند گردیده و در چنین شرایطی تعصبات کور طایفه ای مانع از وفاق اجتماعی و مشارکت ها و رقابت های اجتماعی و سیاسی سالم شده است . این وضعیت بیگمان با فرهنگ اسلامی و تمدن و دنیای مدرن در تناقض آشکار است. عصبیت و برتری طلبی طایفه ای جریانهای فکری و سیاسی را در مسیر طایفه گرایی و قبیله گرایی قرار داده بطوریکه در جریان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و یا گزینش ها و عزل و نصب های مدیران با وضوح بیشتری آشکار می شود. بی شک فعالیت سیاسی بر اساس چنین تفکر و میزانی راه را برای برگزیدن افراد توانمند و شایسته دشوار می سازد و افکار و اندیشه های پویا و منتقد را بر نمی تاید . لذا در صدد بر آمدیم تا از سر دردمندی آفتها و آسیبهای پندار غلط طایفه مداری بعنوان اسلوب نادرست و معیار باطل مشارکت سیاسی را در چند سطر در محضر مخاطبین محترم ارائه نمایم تا راه تحقیق و پژوهش عزیزان تحصیل کرده در خصوص نقش طایفه گرایی در مدار توسعه نیافتگی سیاسی و اقتصادی شهرستان عزیزمان هموار نمایم چکیده: مرکز و محور فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در طایفه گرایی از راه تحریک عواطف و هیجان های جمعی شکل می گیرد که این امر به عوام فریبی می انجامد طایفه گرایی چون بر مدار عوام گرایی است نخبگان ، خردمندان و افراد تحصیل کرده و دانشگاه رفته نادیده گرفته می شود و خرد ورزی زیر چکمه های طایفه مداری خرد می شود ، اعضاء را تنگ نظر و متعصب بار می آورد ، نقادی علمی و بی طرفی چون با منش طایفه اندیشی سازگاری ندارد سخت سرکوب می کند قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد در طایفه گرایی منافع طایفه بر منافع سایر طوایف و حتی مصالح ملت ترجیح داده می شود زیرا اعضاء خود محور و انحصار طلب اند اگرطایفه اندیشی برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی چون موجب تحریک سایر طوایف می شود ضررهای بسی بدتر از منافع آن نظیر تخریب وحدت و انسجام و ترویج بداخلاقی و کاهش آستانه تحمل برای آنها همراه خواهد داشت طایفه مداری سخت با ضوابط و هنجارهای رسمی اداری مخالف است و انجام امور بر اساس سفارش و پارتی بازی ترویج می نماید بنابراین قانون گریزی یک امر رایج بوده و کسانیکه در چنین جامعه ای در عرصه مدیریت قرار می گیرند قانون گریزترند لذا اینان در چشم طایفه محبوبتر و عزیزترند تا کسانیکه به قانون و ضوابط پایبندند در طایفه گرایی آنچه مطمح نظرمردم است این است که در انتخاب یک نماینده نه بر اساس شایستگی و صلاحیت علمی و اخلاقی بلکه بر اساس میزان تعلقات و درجه وفاداری به طایفه داری مبادرت به حمایت و پشتیبانی از آنها می نمایند لذا کاندیداهایی که به تعلقات طایفه ای وقعی نمی نهند و صرفاً بر معیار حق و در نظر گرفتن ضوابط قانونی و شرعی عمل می کنند و دلالان سودجو طوایف در تصمیماتشان جایگاهی ندارند مقبول واقع نشده و از دایره انتخاب طایفه مداری خارج می شوند طایفه مداری در تقابل با دین مداری است زیرا در طایفه مداری رفتار مردم بر محور خون و تبارمشترک شکل می گیرد لذا رضایت طایفه هدف غایی است ولی در دین مداری رفتار مردم بر محور توحید و کلام وحی شکل می گیرد و صرفاً رضایت خدای تبارک و تعالی مورد نظر است بنابراین از دیدگاه دینداران همه انسانها از هر قوم و طایفه با هر رنگ و نژادی برابر و بنده خدا محسوب می شوند . لذا عدالت و حق محوری رفتار غالب دینداران است ولی رعایت عدالت و جاری کردن حق در طایفه مداری جایگاهی ندارد طایفه مداری در تقابل با جامعه مدنی است زیرا در طایفه مداری فرد و استعدادهایش نه تنها نادیده گرفته می شود بلکه در طایفه هضم می شود ولی در جامعه مدنی فرد به معنای واقعی خود موجودیت دارد و زیر چرخ اجتماع خرد نمی شود . در طایفه مداری غرایز بر جامعه حاکم است و مدیریت جامعه بر مدار غرایز می چرخد اما در جامعه مدنی عقل به رسمیت شناخته می شود و لذا نه تنها مدیریت جامعه در دست عقلا بوده و عقلانیت و خرد ورزی محور فعالیت آنها خواهد بود بلکه مردم در چنین جامعه ای عقلایی می اندیشند و عمل می کنند . طایفه مداری و حذف شایسته سالاری امروزه بر کسی پوشیده نیست که کاربرد های عملی علم در مهندسی ، صنعت ، پزشکی و رشته های مختلف علوم انسانی از جمله مدیریت ، اقتصاد و تعلیم و تربیت و ... بیش از پیش بر زندگی ملتها امروزی تأثیر شگرفی بر جای گذاشته است البته باید توجه داشت که آنچه جوامع پیشرفته غربی در مقایسه با کشورهای عقب مانده در خصوص اثرات و خدمات علم در این دو جوامع متفاوت کرده است ارج نهادن جوامع پیشرفته به مقام عالمان و متخصصین در عرصه های مختلف علوم و واگذاری امور به ایشان است به همین دلیل است که دکتر سمیعی متخصص مغز و اعصاب بی توجه به ملیت ایشان جانشین استاد خود پروفسور کورت شورمن در بیمارستان جراحی مغز و اعصاب در آلمان می شود. ولی در جامعه ما بویژه استانهای با بافت طایفه ای در واگذاری مدیریت جامعه به متخصصین و نخبگان علمی خساست بخرج داده و جامعه را از دانششان محروم می نمایند زیرا در طایفه گرایی تبار و نسب بی توجه به توانایی ها و شایستگی ها ی ناشی از تلاش خود فرد به عنوان یک امتیاز شناخته می شود بنابراین دانش و خردمندی در مدیریت جامعه جایگاهی ندارد بلکه این پایگاه اجتماعی و نفوذ طایفه ای است که نقش محوری در عزل و نصب ها ایفا می کند لذا انتصاب سلسله مراتب اداری در نهادهای دولتی متأثر از آن است بطوریکه عواقب منفی اینگونه عزل و نصب ها بر سرنوشت مردم ، تأثیرات نامطلوبی بجای گذاشته است. حاکم شدن جاهلان در قالب طایفه گرایی و محروم کردن جامعه از مدیریت خردمندان و افراد شایسته و کاردان دو پیامد نامطلوب به دنبال دارد اولاً انتصاب افرادنالایق موجب می شود آینده جامعه بویژه جوانان که سرمایه های کشور محسوب می شوند تلف و بودجه و اعتبارات را بدلیل سوء مدیریتشان ضایع می کنند ثانیاً ناکار آمدی جاهلان در عرصه مدیریت جامعه موجب سست شدن پایه ها و ارکان نظام سیاسی گردیده و بدبینی مردم را نسبت به حکومت بر می انگیزند که این امر در دراز مدت زمینه زوال و فروپاشی حکومت را فراهم می کنند علامه جوادی عاملی در این خصوص چنین بیان می فرمایند : بدترین صفت برای کار گزاران یک نظام همان تحجر فکری و نابخردی عملی آنان است که باعث فروریختن آن نظام می گردد ، زیرا یک کار گزار جاهل یا طرح باطل و برنامه غلط تدوین و تهیه می کند ، یا در اجرای طرح و برنامه صحیح به افراط و تفریط می گراید و کار را از مسیر اصلی خود منحرف می سازد و باطلی را حق و حقی را باطل قرار می دهد و هرگاه باطل در یک نظام راه یافت و غلط در یک قانون رخنه کرد وسایل فرو ریختگی آن نظام و محو این قانون فراهم می گردد ) ( 2 ) امام صادق ( ع ) در خصوص بکار گیری جاهلان در عرصه مدیریت جامعه می فرماید : لا ابالی الی من ائتمنت : خائنا او مضیعاً در نظر من فرق نمی کند که کار را به آدم خائن بسپارم یا آدم ناشی ( ناپخته ، غیر متخصص ، کار ضایع کن ) .( 3 ) زیرا در هر حالت موجب تباهی جامعه و سقوط در فساد می شود . کلاهبرداری سیاسی و عوام فریبی بنام طایفه گرایی: در زبان سیاسی جدید، دماگوژی به معنای عوام فریبی و مردم فریبی به کار میرود، یعنی بهرهگیری نادرست از احساسات و تعصبهای عامه مردم. ( 4 ) در واقع طایفه گرایی همان کلاهبرداری سیاسی است که شخص به جای بهره گیری از ادله عقلی و بهره گیری از خردجمعی برای تحقق عقاید و نیات خود و یا رسیدن به مقاصد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی خود سعی می کند از راه تحریک عواطف و هیجان های طایفه ای و با بهرهگیری نادرست از فوران احساسات و تعصبات عامه مردم و جوّ حاکم بر طوایف به نوعی تصدیق جمعی نسبت به هدفٔ مطلوب دست یافته و با رنگ و لعاب مشروع و در کسوت حق عمل کرده به شیوه ای که آحاد طایفه چنین می اندیشند که آن ها با پذیرش این عقیده، به نوعی یگانگی با گروه و طایفه می رسند و این یگانگی به آن ها امنیت و قدرت می بخشد و اگر کسی با این ایده مخالفت کند، به او بر چسب بی تعصب و ضد طایفه داری زده می شود فلذا از امتیازات و توفیقات آن که ناشی از قدرت مکتسبه است محروم گردیده و مورد بی مهری شدید قرار خواهد گرفت.ا تیره بختی اینجاست که عده ای از اقشار تحصیل کرده و دانشگاه رفته که باید مدیریت راهبری جامعه و طایفه خود در مسیر درست را بدست گیرند، از یک طرف بدلیل گریز از بی مهری و طرد شدن از سوی طایفه اندیشان و از طرف دیگر بدلیل رسوب فرهنگ طایفه گرایی در جریان اجتماعی شدنشان در طوفان خانمان سوز اقیانوس طایفه گرایی گرفتار شده و عوام زده می شوند و متعصب تر از عوام و با بهره گیری از اندوخته های علمی و دانشگاهی شان در توجیه رفتارهای طایفه مداری جانبداری می نمایند و در واقع ابزار دست سود جویان و دلالانی می شود که با کلاهبرداری خاص خودشان صرفاً به مقاصد نامشروع خود می اندیشند و لاغیر و بقول سنایی چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا طایفه گرایی و عوام باوری یکی دیگر از پیامدهای طایفه گرایی در فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی عوام باوری یا پوپولیسم است ؛ پوپولیسم در فارسی معادل واژه های عوام گرایی و مردم باوری استعمال شده است این واژه در مقابل خردگرایی، عقلانیت و نخبه گرایی است؛ در عوام گرایی فرد برای جلب پشتیبانی مردم به شعارهای عامه پسند و کلی گویی روی می آورد و برای پیشبرد اهداف شخصی و گروهی خود و مستقل از نهادها و احزاب موجود، گام برمی دارد. امروزه عده ای فرصت طلب سیاسی در استانها و شهرستانهای با بافت طایفه ای که از مجراهای پذیرفته شده نظیر احزاب و انجمنها و .... قادر به جلب آراء و نظر مردم نیستند با دامن زدن به طایفه گرایی و شعارهایی که مورد پسند طوایف است به پوپولیسم و عوام باوری روی می آورند این اینگونه افراد اگر بخواهند درباره موضوعی تصمیم بگیرند به جای این که سراغ خردمندان، بزرگان فکر و اهل اندیشه و کارشناسان و افراد دارای تخصص بروند، بر اساس جو روانی حاکم بر طوایف تصمیم می گیرند. لذا به گفتمانهای روزمره میان عوام مراجعه می کنند و آنچه مورد پسند و رضایت آنان است صرف نظر از اینکه حق باشد یا باطل معیار فعالیت خود قرار می دهند و در واقع بجای اینکه عوام از خواص پیرو ی نمایند این خواص اند که از عوام پیروی می کنند وپوپولیسم با بی توجهی به خرد و فکر و برنامه ریزی و آینده نگری موجب می شود که آینده را از دست بدهیم و از گذشته عبرت نگیریم. پوپولیسم در واقع چارچوب های منطقی تصمیم گیری را مختل می کند؛ مردم را برای یک دوره زمانی کوتاه راضی نگاه می دارد و منابع و سرمایه های اقتصادی و اجتماعی را تلف می کند از آنجا که پوپولیست ها به دنبال حفظ وضع موجود و بهره برداری از امکانات برای منافع فردی و گروهی خود هستند با هر نوع افکار و عقایدی که منافع آنها را به مخاطره اندازد سخت مخالفت می کنند. کسانی که امروزه به عنوان کاندیدا به طایفه گرایی دامن می زنند و خود را مرید و خدمتگزار طایفه می دانند و در قالب این طرز تفکر برای جلب آرا مردم فعالیت می نماید خود نوعی عوامفریبی است اینگونه کاندیداها در فعالیتها و شعارهای انتخاباتی خود به تحریکات گمراه کننده و هدایت آنان در دالانهای فکری خود دست می زنند و تلاش دارند مردم را تحت تاثیر قرار دهند تملق گویی از طوایف را سرلوحه کار خویش قرار می دهند. بنابراین مخاطبش احساسات و غرایز و پیشداوری ها طایفه ای است و با بهره گیری از این احساسات از طوایف بی مزد سواری می گیرند. طایفه مداری و نژادگرایی یکی از پیامدهای ناگوار طایفه گرایی ترویج برتری طلبی نژادی و طایفه ای است مراد از نژادپرستی آن است که شخص؛ گروه ، قبیله و یا طایفه ای که به آن تعلق دارد معیار حق و باطل قرار میدهد.و در واقع حق در تعلق خاطر طایفه می داند و باطل در تنفر و بیزاری آن خلاصه می کند در واقع فلسفه ی طایفه گرایی بر پایه ی رجحان و اصیل دانستن یک طایفه بر سایر طوایف و اقوام قرار دارد نتیجه نهایی این عقیده شکل گیری نژاد پرستی است ؛ در نژاد پرستی انسانها به دلیل پاره ای تعلقها و وابستگی ها؛ از قبیل خون، نژاد و نظیر اینها، خود را از دیگران جدا می شمارند و به قومی خاص، احساس تعلق و وابستگی می کند و توجه خود را به تأمین منافع طایفه ای و قومی، حتی اگر مستلزم زیان دیگران هم باشد، معطوف می گرداند. هیچ کس منکر میهن دوستی، و دوستی هم طایفه ، همشهری و خویشان نیست و حتی در ادیان آسمانی بویژه اسلام مذموم محسوب نمی شود، بلکه بدان هم سفارش شده است. اکثر علمای اجتماعی معتقدند که وطن دوستی غیر از وطن پرستی است. وطن پرستی یک انحراف است،زیرا به برتری نژادی و خونی و تحقیر سایر اقوام و نژادها می انجامد و این مذموم است. ولی وطن دوستی، عشق به دفاع از سرزمین و خدمت گذاری و تلاش در راه اعتلا و پیشرفت همه جانبه و زدودن چهره فقر و بیکاری در سطح جامعه و ارج نهادن به آن است . لذا در جامعه ای که حب وطن وجود نداشته باشد ، طمع تجاوز همه جانبه اجانب در بخشهای مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی را فراهم می نماید لذا باید میان حب وطن و وطن پرستی که یک انحراف است تفاوت قائل شد. تحلیل پتانسیل و انرژی جامعه (غلبه محوری ) تهلیل پتانسیل و نیروهای جامعه در مسیرهای غیر ضروری و انحرافی و صرف انرژی مردم در راه مقاصد شخصی و درگیر کردن مردم با مسائل چالش برانگیز نظیر غلبه محوری و برتری طلبی طایفه ای در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی بجای صرف انرژی مردم در خدمت گذاری و رقابت بر سر ارائه بهترین راه حلهای معضلات اجتماعی نظیر بیکاری ، فقر و توسعه اقتصادی صرفاً انرژی مردم در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و تغلب طوایف به بهای حاکم کردن فرصت طلبان سیاسی است امروزه معتقدین به طایفه مداری به عنوان یک گروه فشار و متعصب در جریان فعالیتهای سیاسی و عرصه انتخابات با تلاش در راه غلبه یک طایفه بر طوایف دیگر دارای ریشه تاریخی بلندی به قدمت شکل گیری اقوام بشری در روی این کره خاکی است این خوی غلبه گرایی در گفتار فارابی در تبیین خصایص انواع مدینه چنین بیان شده است (( مردم در مدینة تغلب در راه تحقق بخشیدن به چیرگیها و غلبت ها به یکدیگر معاونت می نمایند و این وضع هنگامی پیش می آید که همة مردم آن شیفتة غلبه بر اقوام دیگر شوند ... به هر حال هدف و شیفتگی آنان در همة انواع چیرگیها خوار کردن و مقهور کردن دیگران است )) ( 5 ) لذا بدلیل در گیر شدن در اختلافات طایفه ای مشاهده می شود که افراد متشخص و تحصیل کرده و حتی نخبگان سیاسی در افکار اصلاح طلب و یا اصول گرایند ولی در عمل طایفه طلب و پای بند به اصول طایفه ای است زیرای برای این عده رقابت در قالب طایفه گرایی از رقابت در قالب جریانهای سیاسی و حزبی مهمتر است .در اینجاست که در عرصه انتخابات مشاهده می شود افرادی اصلاح طلب هستند اما برخلاف گرایش سیاسی و حزبی خود به اصول گرایان طایفه خود رأی میدهند و یا برعکس اصولگرایان از اصلاح طلبان طایفه خود حمایت می کنند لذا آنچه برای توجیه چنین رفتارهای متناقض و متلون به نظر می رسد صرفاً طایفه مداری و منفعت طلبی شخصی چنین افرادی است که باعث نوعی ساختار شکنی جدید سیاسی و حزبی در عرصه جامعه شده است بدلیل غالب بودن رقابتهای قومی و طایفه ای به تجربه مشخص است که نقش غالب جهت دهی سیاسی به نفع یک کاندیدای خاص را نه تحصیل کرده ها و نخبگان سیاسی و یا لیدر های حزبی بر عهده دارند بلکه متنفذین طوایف و قبایل هستند که چنین نفوذ و قدرتی دارند لذا در این شرایط دیگر این فعالین سیاسی نیستند که باهم رقابت می کنند بلکه این متنفذین قبایل و طوایف اند که در مقابل هم صف آرایی می کنند و هر کدام به نفع کاندیدایی با یکدیگر مبارزه می نمایند اینجاست که پس از انتخابات دیگر مردم طوایف و بویژه جوانان برای حل مشکلات و گرفتاریهای خود و یافتن شغل نه اینکه بر اساس ضوابط به افراد ذی صلاح مراجعه می کنند بلکه به سراغ متنفذین طایفه ی خود می روند که در مبارزات طایفه ای توانسته زمینه استیلای یک کاندیدا را فراهم نماید و او را وامدار خود نموده. از این رو، افراد صاحب نفوذ یک طایفه یا خانواده گسترده نقش تعیین کننده ای همچون لابی کردن ، فراهم آوری فرصتهای شغلی، تسهیل فرایندهای اداری اخذ یک وام بانکی ، و بوی ژه صعود سلسله مراتب اداری مدیریتی کارکنان دوایر دولتی را بر عهده دارند. تبعیض در ارائه خدمات عمومی و محرومیت اغیار جامعه شناسان، مورخان و انسان شناسان معتقدند وقتی دو گروه با قومیت های متفاوت با هم در تماس قرار می گیرند و بر سر یک موضوع رقابت می کنند تبعیض نژادی با شدت و خشونت بیشتری بروز می کند. اما جوامعی که عاری از هر گونه درگیری قومی و طایفه ای هستند از پتانسیل همه ی شهروندان خود بهره برده و بسوی حذف این تعصبات گام بر می دارند. تبعیض به فعالیتی اطلاق می شود که حق اعضای یک گروه [و طایفه و قوم] را برای استفاده از فرصتهایی که در برابر دیگران گشوده است سلب می کند.( 6 ) تبعیض تهدیدی جدی برای دمکراسی بویژه نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود و در تعارض با ارزشهای بنیادی هر جامعه دمکراتیک و دینی قرار دارد، تبعیض به شیوه مستقیمی نمایانگر عدم قائل شدن ارزش برابر و یا برابری حقوقی انسانها می باشد. ممنوعیت عمومی تبعیض بعنوان یکی از ستون بنیادی حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم بند نهم به صراحت برای رسیدن به اهداف خود بر )) رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنوی)) تأکید شده است. از منظر جامعه شناختی صیانت و حمایت از اقلیتهای ملی، قومی و دینی یکی از وجوه مهم امنیت ملی و بین المللی می باشد. و هر کس با هر نامی و تحت هر عنوانی [ طایفه مداری ] آنرا خدشه دار نماید ضد امنیت ملی عمل کرده و خائن به ملت شناخته می شود. ابرام و اصرار بر قوم گرایی و طایفه مداری خواه ناخواه با تبعیض و مثله کردن عدالت در جامعه همراه است زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد ( 7 )قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود لذا همراهی اقوام و طوایف همدوش جریانهای سیاسی که خود بعد از پایان رقابتهای انتخاباتی و حاکم شدن در عرصه قدرت که به محروم کردن رقبای سیاسی خود از خردترین تا کلان ترین امتیازات و حقوق اجتماعی مبادرت می ورزند به تبعیض های قومی مشروعیت بخشیده و به آن رنگ ولعاب سیاسی می دهند . صیانت و حمایت برابر و هم ارج از همه گروهها و طوایف مختلف جامعه و همچنین تامین رابطه ای مطلوب بین اجتماعات و گروههای ملی و قومی داخل آن، و توزیع عادلانه بودجه و اعتبارات بی توجه به قوم و طایفه خاصی همواره بعنوان یکی از اهداف امنیت ملی و یکپارچگی کشور نگریسته می شوند لذا هر نوع طایفه گرایی در جذب اعتبارات و استخدام های دولتی و رفع محرومیت ها و ... گامهایی بر علیه امنیت ملی محسوب می شود تخریب وحدت و انسجام اگر چه طایفه مداری برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی بیش از آنچه برای آنها منفعت داشته باشد به زیان آنها و کل جامعه خواهد بود زیرا دامن زدن به طایفه گرایی موجب تحریک عواطف و احساسات آنها شده و هر طایفه خود را برتر از دیگر طوایف می داند لذا برتری طلبی طوایف که با تحقیر دیگر طوایف همراه است موجب جریحه دار شدن طرف مقابل شده و این امر زمینه ظهور تنشها و درگیریها را در سطح جامعه فراهم می کند و این موجب ترویج تضاد و اختلاف میان طوایف خواهد شد و وحدت و انسجام جامعه را به عنوان یک امر ضروری در شرایط کنونی خدشه دار خواهد کرد آنچه امروز در افغانستان ، عراق و سوریه شاهد آن هستیم نتیجه همین اختلافات طایفه ای است که دشمن بیگانه به آن دامن زد تا شرایط فعلی در این کشورها پدیدار شد بطوریکه جبران خسارات ناشی از این اختلافات به سادگی میسر نخواهد بود در این خصوص رهبر معظم انقلاب فرمودند : امروزه انگیزه تحریک قومیت ها جدی است. دشمن مشغول تحریکات است. دشمن را نباید دست کم گرفت. مراقب باشید. این از جمله چیزهای بسیار مهم است. احساس می شود دستهایی در جریان هستند برای اینکه زمام این کار را از دست دولت خارج کنند. ترویج بداخلاقی و پرخاشگری طایفه ای در طایفه گرایی که از مصادیق دماگوژی یا عوام فریبی است ، شخص گروه زیادی از مردم را مخاطب قرار داده، با انحراف افکار عمومی از واقعیات پیش روی جامعه نظیر مشکل مسکن ، بیکاری ، فقر ، اعتیاد با شعار طایفه گرایی هیجانات و شور طایفه ای احساسات و عواطف مردم بویژه جوانان و نوجوانان را تحریک می کند و با تکیه بر همین شور و هیجان ، آن ها را نسبت به نتیجه و مدعای خود که همان طایفه داری است متقاعد می کند در اینجاست که اخلاق محوری و منطق فکری جای خود به غریزه محوری و احساسی می دهد بطوریکه هریک مخالفین خود را با الفاظ رکیک و توهین آمیز نظیر خائن ، وطن فروش بی تعصب بی غیرت مبادرت به جریحه دار کردن رقبا شده و بدینوسیله به بد اخلاقی و پرخاشگری در عرصه اتتخابات دامن می زنند اینجاست که رقابت سیاسی به تنش و درگیری طایفه ای مبدل می شود. افراد اینگونه جوامع ، دارای آستانه ی تحمل بسیار پایین بوده و قادر به تحمل آرا و اندیشه های رقبا ندارند لذا گاهی شعارهای حقی را بیان میکنند ولی مراد باطلی از آن مستفاد می نمایند نظیر شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند . در واقع این شعار ؛ کسانی سر می دهند که از حقانیت مولای متقیان و تنهایی او در احیاء و جاری کردن ارزشهای متعالی و مترقی اسلام ناب که داشت در مدیریت جامعه به دست فراموشی سپرده می شد و داشت سنتهای قومی و طایفه ای دوران جاهلیت را بر جامعه مسلط می کردند ابراز می نمایند و لذا رهبرانی که در هر زمان و برهه ای قیام به اقامه ارزشهای با محوریت حق نمایند حامیان ایشان این شعار را برای حمایت از آنها بیان می دارند ولی طوایفی که برای اعلام پشتیبانی از کاندیدای طایفه ای شان از این شعار فحش گونه چون پتکی بر علیه رقبا خود فارغ از هر حقی و هر نوع شایستگی و لیاقتی فقط به صرف اینکه فلان کاندیدا از هم طایفه ای شان است استفاده می کنند . اینان شور طایفه گرایی چنان شعله ور می نمایند که از مصادیق فعالیت های جماعت مورد نظر لوبن در نظر می می آید. لوبن این موقعیتها را چنین تحلیل می کند ((هنگامی که مردم در جریان هیجان جمعی قرار می گیرند که توسط جماعت بوجود آمده ، موقتاً برخی قوای تعقل منطقی ای را که در زندگی عادی دارند از دست می دهند . آنها فوق العاده تلقین پذیر گردیده و به آسانی تحت تأثیر اصرار و ترغیب رهبران غوغا یا عوامفریبان قرار می گیرند . تحت تأثیر جماعت افراد دستخوش سیر قهقرایی به سوی انواع واکنش ابتدایی تر می شوند.......یعنی موجودی که بر اساس غریزه عمل می کند)) ( 8 ) منابع: 1-داود فیروحی قدرت ، دانش و مشروعیت در اسلام ص 211 2-علامه جوادی عاملی ، اخلاق کار گزاران در حکومت اسلامی ، ص 189 3- محمد رضا حکیمی ، حکومت اسلامی ( بخشی از کتاب الحیات ) ص 119 4-داریوش آشوری ، دانشنامه سیاسی ،157 5-ابونصر فارابی سیاست مدنیه ، ترجمه سید جعفر سجادی ص 180 6-آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 281 7- ساروخانی ، فرهنگ علوم اجتماعی ص 120)) 8 -آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 677 درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
50 درصد مدارس استان قم دونوبته هستند
به گزارش قم نا ، امان الله عباسی ظهر امروز در مراسم افتتاح 6 پروژه آموزشی و پرورشی که به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در دبیرستان سرافرازان جانباز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور رونق پروژه های عمرانی را در آینده نه چندان دور شاهد باشیم. وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی شروع پروژه جدید بی انصافی در حق دولت است، بنابراین ...
راه دشوار تا رسیدن به چشم انداز 20 ساله
.... درصورت توجه به درآمد سرانه و فراهم آوردن شرایط رونق تولید تا سال 1404 زمینه ارتقای رفاه اجتماعی کشور فراهم خواهد داشت. در واقع دولت پس از گذر از دوره رکود و موانع متعدد خارجی و داخلی می بایست در مسیر هموار تا رسیدن به اهداف و برنامه های چشم انداز قرار بگیرد . در حال حاضر سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در ارتباط با برنامه ششم توسعه منطبق با جهتگیری سند چشم انداز است و اگر همین خط سیاستی در تصویب ...
سیمان یکی از 7 صنعت استراتژیک در سند راهبرد توسعه صنعتی تا 1404
اقتصاد کشور است، کمک می کند تا بهتر و آسان تر بتواند درباره توسعه فعالیت های خود تصمیم بگیرد و توان و خلاقیت خود را برای رونق و شکوفایی کسب و کارها به کار گیرد. در این سند برای لایه های اجرایی کشور که عمده ترین آنها بخش خصوصی است، تکلیف دستوری تعیین نشده است. نکته مهم اینکه در این رویکرد، میدان دار اصلی توسعه بخش خصوصی است و دولت فقط مطابق بسته سیاست های اجرایی تعیین شده، نقش توانمندساز، پشتیبانی ...
پسرهای روستایی برای کاربه شهر میاینداما ازدواج میکنند / دختران 30ساله درروستاهایی که پسرانش به شهرها ...
کرد و گفت: وجود جاذبه های اجتماعی و فرهنگی در کلانشهرها روستاییان را به مهاجرت تشویق و ترغیب می کند لذا برای کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی لازم است دولت به قشر روستایی و شهرهای محروم توجه بیشتری داشته و امکانات لازم و مناسب را در اختیار آنها قرار دهد. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، با انتقاد از رواج مشاغل کاذب در کشور، تصریح کرد: افراد به خاطر وجود شغل های کاذب در کلانشهرها ...
متن سخنان دکتر روحانی در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی
...> دولت با تمام توان می کوشد همه اصولی را که در اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده ، اجرایی وعملیاتی کند و ادامه دهد و البته دولت توجه دارد که مشکلات مردم از لحاظ اقتصادی هنوز باقی است و همچنان وضع تورم شرایط دلخواه مردم نیست. البته خیلی طبیعی است مردمی که حدود 7 درصد در اقتصاد ملی شان در سال 91 کاهش را شاهد بودند به این سادگی آن کاهش جبران نخواهد شد و ما باید 7 درصد رشد مثبت داشته باشیم که به سال 90 ...
تیم اقتصادی هاشمی با همان نگاه دهه 70 وارد کابینه روحانی شدند
دولت فقدان یک برنامه است و اینکه وقتی یک دولتی برنامه نداشته باشد اصولاً همه چیز را به گردن عامل بیرونی می اندازد، اتفاقی که اکنون افتاده است. وی می گوید از این می ترسم که حتی مذاکرات هسته ای هم به اتمام برسد و تحریم ها هم لغو شود اما دولت برای آن هم مانند این روزها برنامه نداشته باشد.
رئیس پارک علم و فناوری یزد : توجه به ظرفیت های منطقه ای؛ اولویت اصلی پارک یزد است
توسعه فناوری، حساس سازی اجتماعی نسبت به موضوع علم و فناوری، نیل به بالاترین بهره وری با برون سپاری فعالیت ها، توسعه مراکز رشد فناوری مبتنی بر نیازها و پتانسل های منطقه ای، توسعه ارتباطات درسطح ملی و بین المللی و فراتر از آن تأثیرگذاری درنهادهای ملی و بین المللی، پاسخ به انتظارات فرا پارکی استان با توجه به تاثیر گذاری بالای فناوری درتحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و کمک به توسعه متوازن منطقه از عمده برنامه این این مجموعه در دولت تدبیر و امید است. ...
جایگاه معدن و صنایع معدنی در برنامه راهبردی دولت
بالایی به کشور بازگردد. 6- وجود تحریم های بین المللی 7- غیر قابل پیش بینی بودن قیمت نهاده های تولید در ادامه برنامه راهبردی صنعت فولاد راهبردهای توسعه این صنعت اینگونه اعلام شده است: با توجه به سیاست ها و هدف گذاری انجام شده در صنعت فولاد کشور در افق 1404 راهبردهای منتخب برای تحقق این اهداف به شرح ذیل تعیین می شود: 1- اکتشاف و استخراج معادن ...
هدف گذاری معامله 500 هزار تن قراضه در بورس کالا
به گزارش بولتن نیوز ، قراضه یکی از مواد اولیه راهبردی صنعت فولاد به شمار می رود که قابلیت بازگشت مجدد به چرخه بازیافت و تولید مجدد فولاد را دارا است. این محصول در صرفه جویی منابع انرژی از قبیل آب و برق نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند. کشورهای پیشرو و توسعه یافته به نقش تاثیر گذار قراضه در صنعت، اقتصاد و محیط زیست کاملا واقفند و دولت هایشان تمام امکانات و بسترهای مورد نیاز جهت تولید، عرضه، فرآوری ...
در عقب ماندگی های شهر رشت صرفا شهرداری یا شورا را نمی توان مقصر دانست
. وی گفت : ممکن است که خیلی زود باشد در خصوص مدیریت واحد شهری صحبت بکنیم ؛ زیرا، تجربه کارکرد شورا و شهرداری و عدم تفاهم و تعامل مناسب ، عدم وجود دیپلماسی کارآمد شهری ، بدگمان بودن به توانایی و کارآمدی چنین سیستمی و ... زمان زیادی را طلب می کند تا بتوان به اجماعی در این حوزه در سطوح کلان مدیریتی کشور رسید اما به نظرم نبود مدیریت واحد شهری عمده ترین مشکل در توسعه همه جانبه در شهرها از ...
مطالعات پژوهشی حوزه متناسب با نیازهای جامعه باشد
انجام مطالعات علمی و ارائه راهبرد مناسب که با فطرت انسانی سازگار است امری اجتناب ناپذیر بوده، لذا باید به تمام زوایای شخصیت انسان برای برنامه ریزی دقیق جهت رسیدن به کمال، هدف گذاری کرد که این خود نشانه اهمیت موضوع پژوهش در مورد مسائل دینی است. وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه موفقیت در این هدف گذاری در گرو ارائه یک پژوهش علمی متقن است که علاوه بر بهره مندی مؤلف آن از دانش تخصصی درباره موضوع ...
افق های پیش روی معدن
ماین نیوز: با پایان یافتن مذاکرات ایران و 1+5 و توافق هسته ای در وین انتظار می رود سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی افزایش یابد. بخش معدن ایران به دلیل مزیت های زیادی که از آن برخوردار است، می تواند در شرایط فعلی کشور به عنوان موتور توسعه کشور عمل کند و مسیر برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام های عالی نظام و دولت بر آن صحه گذاشته اند، هموار بماند. ...
محمدرضا پهلوی کارخانه داران مستقل را دوست نداشت
و پنهان است در ایران و در میان بخش خصوصی هم طرفدارانی دارد. در درازمدت اما اگر خوب توجه کنیم اقتصادهای بسته رشدهای بالا ندارند و این به زیان کل جامعه و از جمله بخش خصوصی است. دلایل نظری چیست؟ نخستین دلیل رشد بیشتر اقتصاد در کشورهای دارای اقتصاد رقابتی و در نتیجه زاد و رشد و رونق گرفتن کسب و کار بنگاه های اقتصادی انگیزه مادی و به دست آوردن سود بیشتر است. این انگیزه سود بیشتر به دست آوردن در اقتصاد ...
گرفتار در چنبره دیوان سالاری/به بهانه گزارش عملکرد سازمان سینمایی
و نه به عنوان نماینده صنف و صد البته جامعه اصناف سینمایی یعنی خانه سینما. دکتر حجت الله ایوبی دانش آموخته دانش سیاسی از دانشگاه لیون فرانسه و امام صادق (ع) است و به خوبی می داند کنش سیاسی یک کنش جمعی است و نه فردی. اینکه در شورا های مشورتی و نه ساختاری از سینماگران به عنوان شخص دعوت می شود اقدامی بنیادی برای مشارکت سینماگران در حل مسایل و مشکلات کسب و کار شان (سینما) تلقی نمی شود. البته که ...
وزیر دفاع:اس 300 را تا پایان سال 2015 تحویل می گیریم
را دریافت کرده ایم در حالی که تحقق درآمدهای دولت حدود 80 تا 85 درصد بوده است. سردار دهقان با اشاره به محدودیت هایی که در کشور وجود دارد ادامه داد: باید این محدودیت ها مورد توجه قرار بگیرد لذا دولت باید توجه بیشتری را داشته باشد تا اقتصاد بهتر شود. وی با اشاره به این که باید نیروهای مسلح عزتمند و مجهز به تجهیزات روزآمد به جلو پیش بروند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ...
واکنش فعالان اقتصادی به دستور روحانی/اقتصاد زیرزمینی پا می گیرد
مالیاتی بر آنهایی خواهد شد که با شفافیت کار کرده، اظهارنامه مالیاتی دارند و به نوعی تامین کنندگان اصلی مالیات کشور هستند. از جنبه دیگر، آنها نگران بیشتر شدن فرار مالیاتی افرادی هستند که به صورت زیرزمینی کار می کنند و دولت هم هیچ ردپایی را برای اخذ مالیات از آنها نمی بینند و از آن خبری ندارند؛ بنابراین بیم آن را دارند که باز هم اقتصاد زیرزمینی و پولشویی رونق گیرد و بخواهند، جور افرادی را در ...
ناطق نیاید، فاطمه هاشمی رفسنجانی سرلیست حزب اعتدال و توسعه است
کرده لیست معتدلین فراسوی یک جناح را بدهد. یعنی معتدلین اصولگرا و اصلاح طلب و میانه روهای حدفاصل دو جناح بوده اند و لیست ترکیبی، فراجناحی و ملی بسته شده است. اعتدال و توسعه معتقد است آنچه اهمیت دارد، گفتمان اعتدال است و کشور نیاز دارد که در مرحله گزار به توسعه دموکراتیک، پایدار و همه جانبه از تمام نیروهای خلاق و فعال کشور استفاده شود و ما در اساسنامه و مرامنامه خود در سال 78 نیز به این ...
آموزش های دانشگاهی در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص باشد
کاربردی را در مقوله کارآفرینی و اشتغال برجسته تر از سایر دانشگاه های آموزش عالی دانست و یادآور شد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با هدف ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه در گسترش اعتلای دانش، ارتقای شاخص های کمّی و کیفی و منزلت اجتماعی آموزش های کاربردی، فعالیت می کند و رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد را به دوش می کشد. آبین به تلاش همراه با دانش در انجام فعالیت های آموزشی ...