سایر منابع:
سایر خبرها
آرشیوخبر:بررسی هر دو سوی ساخت کمپین ها/نگاهی به عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو در ایران و جهان" حرکت قیمت ...
و اصولِ جذابِ آن، بخش هایی از جامعه را زیر تاثیر قرار می دهد زیرا بیان و نماد خواسته هایی است که شاید در زمان و مکانی دیگر فرصت بروز پیدا نکند. این جامعه شناس با اشاره به این که کارزارها مردم را به مشارکت اجتماعی و توجه به مصالح و منافع جمعی دعوت می کنند افزود: کمپین ها نوعی دادخواهی و فرجام خواهی برای زیر فشار قرار دادن سازمان های رسمی، دولت و نهادها به منظور رسیدن به اهداف هستند. البته از ...
جمهوری اسلامی ایران به ایجاد امنیت پایدار در منطقه کمک می کند
شعار امام حسین (ع) و یارانش بود که ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند و اکنون پس از 1400 سال مردم به پاسداشت این غیرت دینی، سوگواری می کنند و این سوگواری دولتی نیست که دولت ها برنامه ریزی کرده باشند زیرا شهادت در فرهنگ ایرانی نهاده شده که در برابر هجوم ایستادگی می کند. لاریجانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این گونه بود و پایداری ها بیشتر شد که ما جلوه آن را در جنگ تحمیلی مشاهده می ...
حرکت بی باکانه در مسیر حق جوهره فرهنگ عاشورا است
روشن شود. وی متذکر شد: عاشورا همچنین به همه نشان داد که دشمنان حقیقت برای رسیدن به منافع دنیایی خود از انجام هیچ جنایتی فرو گذار نمی کنند. حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: اگر طرفداران جبهه حق با استقامت و استحکام پای اعتقادات خود نایستند زیان های بزرگی را در مقابل چنین دشمنانی متحمل می شوند. امروز(سه شنبه) دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم هشت آموزشگاه تویسرکان در قالب طرح 'احلی من العسل' در دبیرستان نمونه شهید بهشتی این شهر گردهم آمدند و به سوگواری برای سالار شهیدان و اصحاب باوفایش پرداختند. تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است. 7524/ ...
مشاور وزیر کشور: مشکلات حوزه بانوان و خانواده ریشه یابی شود
پیشگیری و آسیب شناختی در حوزه بانوان بپردازیم بلکه باید به مدیریت آسیب ها نیز توجه شود. وی با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی نمی تواند ماموریت های خود را به تنهایی انجام دهد گفت: همه دستگاه ها در انجام ماموریت ها کمک کنند و پوشش دهنده نیازهای همدیگر باشند. وی افزود: با توجه به اینکه در استانداری ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کارگروه تخصصی بانوان و خانواده را داریم امیدواریم معاونت سیاسی و امنیتی ...
نفوذ و رخنه سیاسی از دریچه درخواست دیپلماسی میانجی گرایانه / تحلیلی بر چرایی شکست نشست جانبی کنفرانس ...
این سیاست هوشمندانه تحت پوشش دیپلماسی میانجی گرایانه یک بازیگر تنها و خیرخواه نیست و این سیاست بخشی از راهبری یک سیاست دسته جمعی در حوزه غرب آسیا است که اولا بدنبال حفظ و تقویت نفوذ بلوک غرب در غرب آسیاست ثانیا بدنبال تضعیف و فروپاشی بلوک مقاومت است. بنابراین رکن اصلی این سیاست خارجی همکاری و همراهی با ایالات متحده و تامین منافع خاورمیانه ای آن است.این موضوع را نه تنها با عنایت به دلایل ...
3 بیمارستان کرمانشاه عنوان بیمارستان برتر کشور را گرفتند
امام رضا(ع) ، فارابی و دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه به عنوان بیمارستانهای برتر کشور معرفی شده و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تندیس دریافت کردند. شتابی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تهران تنها دانشگاههایی هستند که سه بیمارستان آنها به عنوان بیمارستانهای برتر در این زمینه معرفی شده، این موفقیت را مدیون تلاش های مدیران و کارکنان تلاشگر دانشگاه و بیمارستانها ...
معرفی و تاریخچه پان عربیسم
که اعراب مهمترین آنان اند. در برنامه این سازمان به استقلال یا خودمختاری ملت عرب اشاره ای نشده بود. ← این برنامه ضربه ای جدی بر تصورات ملی گرایان عرب از نشانه های ملی گرایی در برنامه آنها، تنها می توان به تقاضای برابری ملی، گسترش آموزش به زبان عربی و رعایت رسوم عربی اشاره کرد. اعلام این برنامه ضربه ای جدی بر تصورات ملی گرایان عرب وارد ساخت. ترکها وعده هایی را که در کنگره 1325 ...
گفته ام که در حمایت از دانشجویان استعفا دادم
مصطفی معین که در همایش دانشجو و اصلاحات اجتماعی در بوشهر سخن می گفت، اظهار داشت: محور همه اتفاقات انسان است که باید جایگاه و منزلت وی حفظ شده، از حداکثر آگاهی برخوردار باشد و از حقوق اساسی اش بهره ببرد. جنگ هشت ساله تحمیلی خسارت های جدی به کشور وارد کرد و البته با فداکاری ملت و ترسی که در دل دشمنان انداخت، مانع از گرفتن خاک کشور شد. وی گفت: امروز هم در حال بازسازی یک دوره هشت ساله در ...
حرکت بدون توقف قطار انتفاضه؛اعراب دیگر کاری به فلسطین ندارند
تواند آن را متوقف کند و همه وظیفه دارند در آن مشارکت کنند. الزهار خواستار حمایت تسلیحاتی از انتفاضه مردم فلسطین در کرانه باختری شده است. حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر ضرورت مسلح شدن کرانه باختری برای مبارزه قاطعانه تر با رژیم اشغالگر قدس تاکید کرده اند. بررسی روند تحولات اخیر در کرانه باختری، کرانه باختری و قدس اشغالی نشان می دهد که خشم و ...
ضرورت بهسازی مکان رسانه های قم با توجه به پدافند غیرعامل
استانداری قم با اشاره به این که ایران تنها کشور منطقه است که مدیریت پدافند غیرعامل را دارد بیان داشت: قم قدرت نرم نظام اسلامی را در خود دارد و در حالی که وجود مراکز علوم دینی و مراجع تقلید و فعالیت های سایبری فرصتی برای قم است در عین حال تهدیدهایی نیز وجود دارد که اگر راهکارهای خود را نداشته باشیم آسیب پذیر می شویم. متقیان با اشاره به جایگاه استان قم در حوزه پدافند در سیاست و فرهنگ گفت ...
جزئیات بسته 33 بندی خروج از رکود
ناخالص داخلی در سال های 1391 و 1392 به ترتیب، به میزان 8/6- و 9/1- درصد کاهش یافته بود. در این شرایط، دولت در گام اول، بازگرداندن ثبات اقتصاد کلان، و در گام دوم، کاهش فشارهای اقتصادی خارجی و خروج از رکود را بعنوان اولویت برنامه های اقتصادی خود برگزید. برای بازگرداندن ثبات به اقتصاد کلان، دولت پارادایم سیاستگذاری پولی را تغییر و هدف کاهش تورم را در اولویت قرار داد. با اجرای این سیاست و ...
فاخر بودن رسانه ها ذائقه فرهنگی جامعه را تعالی می بخشد
آینده باشد. وی یادآور شد: در جدال احسن رسانه ها نیز باید هم خود حدود اخلاق را رعایت کند هم به جامعه بیاموزند. قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اهالی رسانه و صداوسیما، ابراز داشت: مقابله با جنگ نرم نیازمند حرکت جهادی از سوی رسانه ها است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان صداوسیما مفصل و مشروح جنگ سخت و نرم را تبیین کردند و گفتند در جنگ ...
امر به معروف و نهی از منکر در راس کار مسئولان قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی در مراسم نکوداشت فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی در برنامه های کاری خود موضوع امربه معروف و نهی از منکر را عملیاتی کنند قطعا از بخش منکرات نیز دور خواهیم شد. وی افزود: اگر قرار است جامعه اصلاح شود مسئولان، ائمه جمعه، کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی ...
اعتماد عمومی به رفتار ما در کمیته امداد بستگی دارد
به گزارش خبرگزاری مهر ، سید پرویز فتاح با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم گفت: با گذشت 35 سال از انقلاب در شأن نظام نیست که محرومیت در برخی مناطق وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری جامعه را برطرف کند، ادامه داد: باید تلاش کنیم ریشه های اقتصادی درست شود تا فقر تولید نشود نه اینکه بعد از تولید فقر به سراغ آن برویم. وی با ...
افزایش 10 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور مازندران
برداشته و با میثاق با امام امت و رهبر انقلاب در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد. دیوسالار با اشاره با اینکه این دانشگاه در فراهم کردن آموزش در مناطق توسعه یافته و دیگر مناطق پس از 25 سال از تاسیس به دستاوردهای خوبی دست یافت، گفت: دانشگاه پیام نور با محوریت در ایران اسلامی حتی در بسیاری از کشورهای خارجی توسعه علم و تولید آن را برعهده دارد. سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران با بیان ...
نرم افزار قرآن و امام حسین(ع) حجت الاسلام قرائتی منتشر شد+دانلود
قابلیت جستجو در متن و نمایش با قلم و اندازه های مورد نظر کاربر است. همچنین زیارت مجازی حرم امام حسین(ع) و معرفی شبکه های اجتماعی مربوط به حجت الاسلام قرائتی از دیگر امکانات این برنامه است. علاقه مندان می توانند برای استفاده برنامه به صورت رایگان از اینجا اقدام کنند. به گزارش فارس، در سال 1381 کتابی با عنوان قرآن و امام حسین(ع) به قلم حجت الاسلام قرائتی با نگاهی ...
رشد تروریسم امنیت حوزه انرژی را با چالش روبرو می کند
انسان زیربار ذلت زندگی کند و این شعار امام حسین (ع) و یارانش بود که ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند و اکنون پس از 1400 سال مردم به پاسداشت این غیرت دینی ، سوگواری می کنند و این سوگواری دولتی نیست که دولتها برنامه ریزی کرده باشند زیرا شهادت در فرهنگ ایرانی نهاده شده که در برابر هجوم ایستادگی می کند. دکتر لاریجانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این گونه بود و پایداری ها بیشتر شد که ...
نهضت حسینی از چشم اندازی دیگر
هادی قبادی / میرملاس : با حلول سال 1437هجری قمری که با ماه محرم آغاز می شود اینک 1376 سال از واقعه جانگداز و عبرت آموز کربلا می گذرد. نهضتی که به یک انقلاب بزرگ انجامید و در مسیر حرکت تاریخ و سرنوشت بشر تاثیری بس شگرف ازخود باقی گذاشت . عظمت و اهمیت این انقلاب [...] هادی قبادی / میرملاس : با حلول سال 1437هجری قمری که با ماه محرم آغاز می شود اینک 1376 سال از واقعه جانگداز و عبرت آموز کربلا می گذرد. نهضتی که به یک انقلاب بزرگ انجامید و در مسیر حرکت تاریخ و سرنوشت بشر تاثیری بس شگرف ازخود باقی گذاشت . عظمت و اهمیت این انقلاب بزرگ تا آنجاست که پس از وقوع آنچه که در کربلا گذشت ، این موضوع تنها مورد توجه شیعیان و محبان بزرگ پرچمدار نهضت عاشورا حضرت امام حسین علیه السلام نبوده است بلکه تمامی فرقه های اسلامی و حتی غیر مسلمانان نیز به بحث و بررسی پیرامون ابعاد مختلف آن پرداخته و از درس های آموزنده مکتب عاشورا الهام گرفته اند و کربلا به کانون توجه تمامی انسان های بیدار و طالب حقیقت مبدل گشته و معمار بزرگ انقلاب عاشورا حضرت حسین بن علی علیهما السلام به عنوان سرور آزادگان عالم، اسوه و الگوی حق طلبی و باطل ستیزی بر تارک تاریخ بشر می درخشد . در گذر زمان و طی قرون متمادی ، شیعیان در احیای فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان والا مقام کربلا تلاشی وافر مبذول داشته اند که اوج آن ، الهام گرفتن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از آن مکتب خون بار است و البته فلسفه توجه جامعه اسلامی به ویژه شیعی به نهضت حسینی به این خلاصه نمی شود بلکه به اصل امامت، ولایت، ضرورت شناخت و معرفت نسبت به اسوه ها و الگوی انسان های الهی که در خصوص سومین امام شیعیان به سبب ویژگی های واقعه استثنایی و منحصر به فرد کربلا و ابعاد گوناگونی که این جریان تاریخ ساز دارد و درس های بزرگی که نه تنها به جامعه اسلامی که به بشریت می دهد آن را در شرایط ممتازی بر صفحات تاریخ قرار داده است و به سبب همین درخشندگی و جذبه عشق حسینی است که همه ساله باشکوه تر از قبل در سراسر جهان اسلام عزای حسینی اقامه می گردد و چه بسیار کتاب ها که پیرامون آن به نگارش درآمده و اشعار و مراثی سروده شده است . سال ها می گذرد اما به مروز زمان این عشق و ارادت نه تنها به سردی نگراییده بلکه بر حرارت آن افزوده شده و این مضمون همان روایاتی است که از معصومین در مورد حرارت عشق حسینی در قلوب مومنین وارد شده است . در این نوشتار به برخی از عناوینی که با انقلاب عاشورا و پرچمدار این انقلاب بزرگ مرتبط است به صورت بسیار اجمالی اشاره می شود و بدیهی است که به دست آوردن تحلیلی جامع و صحیح ، در گرو توجه به تمامی ابعاد و جوانب این انقلاب و مطالعه و بررسی عوامل مختلف آن است : 1 – مقام امام حسین علیه السلام در نزد خدا ، انبیاء و اولیای الهی شناخت شخصیت این امام همام به عنوان بنیانگذار انقلاب عاشورا و محور این حرکت اسلامی در فهم صحیح علل به وجود آمدن آن و نیز انگیزه های آن حضرت از اقدام به این حرکت تاثیری جدی دارد . حسین علیه السلام کیست ؟ او در پیشگاه خدا دارای چه مقام و منزلتی است ؟ چه آیاتی در قرآن کریم در بیان فضائل او نازل گردیده و شأن نزول آن ها چیست ؟ در سایر کتب آسمانی نیز آیا اسمی از حسین علیه السلام به میان آمده است ؟ در وصف او در آن کتب چه گفته شده است ؟ در روایات اسلامی به ویژه آنچه که از رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه در معرفی شخصیت او نقل شده به چه خصوصیاتی از سالار شهیدان اشاره گردیده است ؟ این که در روایات آمده است که تمامی انبیا در عزای او گریسته اند و در هنگامه مشکلات و گرفتاری ها به او توسل جسته اند به چه صورت بوده است ؟ ادوار زندگی پربرکتش به چه صورت سپری گشته است ؟ دوران طفولیت، کودکی و در زمان حیات جدش نبی اکرم صلوات الله علیه و مادرش حضرت فاطمه سلام الله علیها ، نوع برخورد آن ها به ویژه پیامبر عظیم الشأن اسلام با او چگونه بوده است ؟ و شخصیت او در این دوران چگونه شکل گرفته است ؟ در دوره جوانی ، خصوصاً در اوج مظلومیت پدرش امیر مومنان علی علیه السلام چه در مدت 25 سال خانه نشینی و محرومیت از حق مسلّم و الهی جانشینی پیامبر و چه در مدت قریب به پنج ساله حاکمیت ، نقش امام حسین علیه السلام در کنار پدر بزرگوارش چه بوده است ؟ در بحران های سهمگین این برهه از تاریخ اسلام حضور او چسان بوده است ؟ و بعد هم در دوره ده ساله امامت امام حسن مجتبی علیه السلام و شرائط بسیار سخت این دوره ، آن حضرت نقش خویش را در کنار امام و برادر خویش چگونه ایفا می کرده است ؟ در بررسی پرسش های فوق و ده ها پرسش دیگر که امکان خطور آن ها به ذهن وجود دارد و یافتن پاسخ های صحیح که خوشبختانه در منابع متعدد در دسترس همگان وجود دارد می توان بیشتر به ابعاد شخصیت بنیانگذار نهضت خونین کربلا آگاهی یافت و این آگاهی می تواند در تحلیل صحیح تمامی ابعاد نهضت و بهره گرفتن بیشتر از درس ها و عبرت های آن موثر باشد . 2 – بررسی زمینه های نهضت و وقوع آن حادثه جانگداز این که چه عوامل و عللی باعث شد تا آن فاجعه بزرگ به وقوع بپیوندد و نهضت خونین حسینی شکل بگیرد از مهمترین و اساسی ترین نکات تحلیل جریان عاشورای حسینی در کربلاست . چه شد که در فاصله نیم قرن و تنها پنجاه سال پس از رحلت رسول خدا صلوات الله علیه ، امت او بر فرزندانش شمشیر کشیدند و آن ها را به سخت ترین وجه که در تاریخ نظیر ندارد به شهادت رساندند و به اسارت بردند ؟ آن هم در شرایطی که امام حسین علیه السلام در طول حرکت خویش از مدینه به مکه و مکه به کربلا ، حجت را بر آنان تمام کرد و بارها و بارها خود را معرفی نمود . در فاصله رحلت پیامبر تا حادثه عاشورا چه تغییراتی در بینش و نگرش امت اسلام رخ داده بود که به راحتی حاضر شدند فاجعه ای دردناک چون واقعه عاشورا را بیافرینند ؟ به نظر می رسد برای یافتن پاسخی صحیح و دقیق به این پرسش ها لازم است سه برهه از تاریخ مورد مطالعه قرار گیرد : الف) دوره جاهلیت عرب جامعه و ملتی که اولین مخاطبین پیام اسلام بودند در چه شرایطی به سر می بردند از نظر جغرافیایی،محیطی و آداب و رسوم اجتماعی و اعتقادات مذهبی و روابط حاکم بر آن جامعه دارای چه اصول و ضوابطی بودند ؟ چه فرهنگی بر آن جامعه حاکم بود ؟ روابط خانوادگی و قبیلگی بر چه قواعدی استوار بود ؟ و ده ها پرسش دیگر که می تواند طرح گردد . اگر این بخش از تاریخ حیات عرب به خوبی بررسی شود آن گاه روشن خواهد شد که چگونه بعد از رحلت پیامبر صلوات الله علیه ، بخشی از جامعه اسلامی دوباره به همان دوره جاهلیت برگشت و آن همه فاجعه را به بار آورد . ب) دوره رسالت بیست و سه ساله پیامبر رنج ها و محنت های بی شماری پیامبر و یاران صدیق او در این برهه حساس متحمل شدند . آیا تمام آنان که به پیامبر گرویدند دارای ایمانی قوی و راستین بودند ؟ آیا پیامبر حتی در دوران حیات خویش با کارشکنی ها و سنگ اندازی های برخی از به ظاهر مسلمانان رنج نمی برد ؟ آیا در بین یاران نزدیک آن حضرت نبودند کسانی که مدام اشکال تراشی می کردند ؟ آیا ایمان و اسلام برخی از آنان صوری و ظاهری و مصلحتی نبود ؟ آیا رنج و سختی که پیامبر و پیروان راستین او و خون دل هایی که از ناحیه برخی مسلمان نماها می خوردند بیشتر از رنج مبارزه با دشمنان آشکار و بیرونی نبود ؟ بدیهی است که در یافتن تحلیل صحیح وقایعی که بعدها در جامعه اسلامی رخ می دهد همه این پرسش ها می تواند راهگشا باشد . ج) دوره پس از رحلت پیامبر دوره ای که با حادثه سقیفه بنی ساعده آغاز شد، حادثه ای که تنها 70 روز با واقعه غدیرخم فاصله داشت . بر امت اسلام چه گذشته بود که در شرایطی که هنوز جناره پیامبر دفن نشده است و سرمبارک حضرتش بر دامان علی علیه السلام بود گروهی در مکانی به نام سقیفه بنی ساعده گرد آمدند و خلیفه و جانشین پیامبر را انتخاب نمودند ؟ مگر این ها نبودند که هفتاد روز قبل در غدیر خم جانشینی علی علیه السلام برای پیامبر را به او تبریک گفتند ؟ معیار انتخاب آن ها چه بود ؟ آیا این بازگشت به همان جاهلیت اولی نبود ؟ آیا در سقیفه بنی ساعده رگه هایی از همان دوره جاهلی که در دوران رسالت پیامبر از روی مصلحت مکتوم مانده بود زنده نشد ؟ پس از حادثه سقیفه بنی ساعده چه حوادثی در جامعه اسلامی رخ داد ؟ چرا آن همه اهانت ها را به جانشین واقعی پیامبر روا داشتند ؟ چرا خانه علی علیه السلام و زهرای اطهر سلام الله علیها را به آتش کشیدند ؟ چرا پهلوی آن بانوی دو عالم را شکسته و بر صورت مبارکش سیلی نواختند ؟ چرا عترت پیامبر را با وجود آن همه سفارش ، در تنگنا قرار داده و ظلم وجور فراوان بر آنان رواداشتند ؟ چرا حاکمان و والیان ناصالح ، مقدرات امور مسلمانان را به دست گرفتند ؟ چرا امثال معاویة بن ابی سفیان و ولیدبن عقبه و مروان بن حکم و زیاد بن ابیه را برای حاکمیت بر مسلمانان گماردند ؟ تقویت حکومت معاویه در شام و حمایت مستمر از او چه نتایجی را به بار آورد ؟ شکافتن فرق مبارک علی علیه السلام در محراب مسجد کوفه و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی علیه السلام و تیرباران جنازه مطهرش نتیجه چه بود؟ از بین رفتن سنت های الهی، نبوی و احیای فرهنگ جاهلی و گسترش ظلم و جور و جنایت و معصیت و ایجاد بدعت های ناروا و تضییع هزاران حق از حقوق مسلم مسلمانان و افراد جامعه اسلامی و قتل صدها انسان بی گناه از کجا نشأت گرفت ؟ و از همه این ها فجیع تر اعلام ولایتعهدی یزید که فسق و فجورش بر همه روشن بود توسط معاویه ثمره چه بود ؟ آیا جز این بود که تمامی فجایع و انحرافاتی که پس از ارتحال جانسوز پیامبر اکرم صلوات الله علیه در جامعه اسلامی به وجود آمد ریشه در حادثه سقیفه بنی ساعده داشت؟ و چه زیبا آن شاعر عرب (( مهیار دیلمی )) در یک بیت شعر خود این حقیقت را خطاب به امام حسین علیه السلام بیان کرد و گفت : فَیَومُ السَّقیفَةِ یَا بنَ النّبی طَرَّقَ یَومَکَ فی کَربَلا ای پسر پیامبر ! حادثه سقیفه ، شهادت تو را در کربلا زمینه سازی کرد . در این نوشتار ، مقصود بیان اجمالی مطالب با طرح پرسش هایی مرتبط با آن است . اگر بنای بر تفصیل باشد تحلیل این بخش تاریخ و بیان جزئیات آنچه که در فاصله دو حادثه سقیفه بنی ساعده و عاشورای حسینی گذشت ، نیازمند مباحث بسیار گسترده و عمیق است که اینجا مجال آن نیست اما خوشبختانه تمامی جزئیات آن در تاریخ حتی در منابع اهل سنت ثبت است . 3 – بررسی تاریخ وقوع نهضت حسینی بهنگام به حکومت رسیدن یزیدبن معاویه چرا امام حسین علیه السلام حرکت خویش را پس از مرگ معاویه آغاز کرد ؟ دوره امامت آن حضرت از سال 50 هجری و در پی شهادت برادرش امام حسن مجتبی علیه السلام شروع می شود و این در حالی است که معاویه با شدت بیشتر به جنایات خود ادامه می داد و توطئه شهادت امام دوم شیعیان هم نمونه بارز آن بود اما چرا حسین بن علی علیه السلام در همان تاریخ شروع امامت خویش قیام نکرد ؟ آن حضرت در سال های آغازین امامت ، چه عکس العمل هایی در قبال حکومت معاویه داشت ؟ مخالفت خود را چگونه ابراز می داشت ؟ آیا در زمان معاویه قیام نفرمود ؟ چرا به محض به قدرت رسیدن یزید قیام کرد ؟ آیا دعوت کوفیان عامل اصلی این حرکت بود ؟ در حکومت یزید چه شرائطی بر جامعه اسلامی حاکم شد که امام سکوت را جائز نشمرد ؟ شخص یزید دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی بود که امام تحت هیچ شرایطی به حضور او بر مسند حکومت رضایت نداد و با تمام توان به مقابله با او برخاست ؟ چرا امام همین برخورد را با معاویه که سرمنشأ تمامی این فجایع بود نکرد ؟ آیا عوام فریبی های معاویه باعث شده بود تا امام در زمان او زمینه حرکت را مساعد نبیند ؟ یافتن پاسخ این پرسش ها روشن می سازد که چرا حضرت این مقطع از تاریخ را برای تحقق انقلاب عاشورا برگزید . 4 – بررسی خروج امام حسین (ع) از مدینه چرا امام پس از پاسخ منفی به دعوت ولید والی مدینه در خصوص بیعت با یزید ، مدینه را ترک نمود ؟ چرا در مدینه نماند و شهر پیامبر را به کانون مخالفت با حکومت یزید مبدل نساخت ؟ اگر قصد مبارزه با یزید و یزیدیان و تشکیل حکومت و احیاء سنت نبوی را داشت چرا شهر جدش پیامبر و مرکز حکومت او یعنی مدینه را انتخاب نکرد؟ چرا پس از خروج از مدینه ، در شهر مکه رحل اقامت افکند و بیش از چهار ماه در مکه توقف نمود؟ در مدت اقامت در مکه چه برنامه هایی را به اجرا درآورد وانگیزه او از توقف چند ماهه در شهر مکه چه بود ؟ آیا برای حجاج بیت الله الحرام که از تمامی بلاد اسلامی ، به شهر مکه وارد می شدند برنامه خاصی داشت ؟ چرا مناسک حج را نیمه تمام گذاشته واین دیار را به مقصد کوفه ترک نمود؟ آیا او با هدف پاسخ مثبت به دعوت نامه های مردم کوفه و بصره ، راه کوفه را در پیش گرفت ؟ چرا در مکه نماند و برنامه های مبارزاتی خویش علیه حکومت یزید را در شهر نزول وحی عملی نساخت ؟ چرا مکه معظمه میعادگاه بت شکنان و یادآور مبارزات جدش رسول الله علیه کفار و مشرکین را به مرکز قیام مبدل نساخت ؟ و چرا در آن دیار ماندگار نشد ؟ این ها همه سوالاتی است که یافتن پاسخ درست آنها در آگاهی یافتن به فلسفه واقعی قیام امام کمک خواهد کرد . 5 – ترکیب کاروان حسینی زمانی که امام از مدینه خارج شد تمامی اهل بیت او و تعدادی از یارانش او را همرانی نمودند . چرا امام در کاروان خود این مجموعه را جای داد؟ چرا در این کاروان از کودک چند روزه حضور داشتند (زیرا علی اصغر اگر در کربلا شش ماهه بوده قطعاً به هنگام خروج کاروان حسینی از مدینه چند روزه بیشتر نبوده است) تا کودکان دو سه ساله و نوجوانان یازده و سیزده ساله و دختران و پسران خردسال؟ اگر به قصد مبارزه با حکومت یزید و تشکیل حکومت اسلامی حرکت کرد همراهی این تعداد کودک و نوجوان به چکار می آمد ؟ و اگر به قصد پاسخ به نامه های اهل کوفه و بصره ، شهر مکه را نیز پشت سر نهاد بازهم همراه بردن اطفال و دختران و زنان برای چه بود ؟ در کاروان ، دختران و پسران جوان و نیز زنان حضوری فعال داشتند ، فلسفه حضور آنان چه بود ؟ آنان در این کاروان چه نقشی را ایفا می نمودند ؟ در کنار آنان حضور سال خوردگان به چه معنی بود ؟ حضور گروه های مختلف سنی از دختر و پسر گرفته تا زن و مرد در کاروان کربلا به چه منظور بود ؟ این ترکیب عجیب و استثنایی چه هدفی را دنبال می نمود؟ و امام چرا همه اینها را با خود همراه برد ؟ 6 – خط مشی ، شعارها و سخنان امام حسین علیه السلام از آغاز حرکت از مدینه تا لحظه شهادت چه چیز بهتر از سخنان و فرمایشات آن حضرت می تواند مبیّن اهداف حرکت او باشد ؟ و چه مأخذ و منبعی مطمئن تر از بیانات و سخنرانی های سالار شهیدان می تواند انگیزه های او را از حرکت و قیام و انقلابش تبیین نماید ؟ از همان لحظات آغازین حرکت و خروج از مدینه ، حضرت سخنانی در قالب خطبه ، پاسخ به پرسش ، پاسخ به نامه مردم بصره و کوفه ، وصیت نامه و امثال آن دارد . در لابه لای مجموعه این گفتارها حضرت صریحاً وضعیت اسفناک جامعه اسلامی را در آن روز و در آن عصر و زمان بیان فرموده و لزوم قیام علیه حکومت جور را با استناد به آیات کریمه قرآن و روایات جدش رسول الله صلوات علیه با تعابیر گوناگون و به صورت مکرر ذکر فرموده است. مجموعه این گفتارها در کتبی تحت همین عنوان توسط برخی از محققین و نویسندگان جمع آوری و به زیور طبع آراسته و قابل دسترسی است و بدیهی است که در آگاهی یافتن به تاریخ نهضت کربلا و بسیاری از حوادث حتی جزئیات امور ، این مجموعه ثمربخش است و می توان به بسیاری از ابعاد نهضت حسینی پی برد . علل و انگیزه های حضرت از حرکت خویش ، پاسخ به بسیاری از شبهاتی که مطرح می گردید ، خبر دادن از حوادث آینده ، پیش بینی های حضرت در مورد سپاه عمر سعد و تحقق آن ها ، سروده های حکمت آموز حضرت ، رویای امام در شب عاشورا ، سخنان امام بر بالین یارانش به هنگام شهادت آن ها ، ادعیه و مناجات های حضرت و ده ها عنوان دیگر مسائلی هستند که در مجموعه گفتارهای امام در تاریخ ثبت است . 7 – بررسی موضع گیری های متفاوت در قبال حرکت امام حسین علیه السلام واکنش شخصیت های مختلف نسبت به حرکت امام چه بود ؟ عوامل حکومت یزید با چه ترفندهایی قصد آن داشتند تا امام را برای بیعت با یزید متقاعد سازند . به عنوان نمونه نوع برخورد ولید بن عقبه استاندار وقت مدینه یا مروان حکم استاندار سابق مدینه و عامل معاویه و پیشنهادات آن ها به امام چگونه بود و حضرت چه پاسخ هایی به آن ها داد ؟ نظر برخی از نزدیکان امام امثال محمدبن حنفیه و عمر اطرف که از برادران ناتنی حضرت بودند و یا ام سلمه از زنان پیامبر که امام حسین علیه السلام او را به عنوان مادر خطاب می کرد در مورد حرکت امام چه بود و حضرت چه پاسخی رابرای تبیین قیام خویش ارائه فرموده است ؟ در تاریخ ضبط است که پس از جریان مخالفت امام در موضوع بیعت و تصمیم وی به مبارزه و حرکت ، در مدینه منوره و در میان افراد معروف و مخصوصا در میان خاندان و قوم و خویش آن حضرت معلوم گردید چند تن از آنان که از وظیفه مقام امامت و رهبری بی اطلاع بودند و در اثر علاقه ای که به حفظ وجود امام داشتند به حضور آن حضرت رسیدند و سازش با یزید را به امام پیشنهاد نمودند و در تحلیل حرکت امام توجه به این نکات نیز ضرورت دارد . رأی و نظر دیگران چه بود؟ برای منصرف نمودن حضرت از حرکتش ، ابن عباس پسر عموی پیامبر چه پیشنهادی ارائه کرد و چه پاسخی شنید ؟ پیشنهاد عبدالله بن جعفر پسرعمومی حضرت و شوهر حضرت زینب سلام الله علیها چه بود ؟ و امام حسین علیه السلام در پاسخ به خیرخواهی او چه فرمود ؟ موضع بزرگان جامعه اسلامی آن روز نسبت به حرکت امام اعم از موافق و مخالف چه بود ؟ و آنها برای بیان موضع خویش به چه چیز استدلال می نمودند . سخنان آنان و جواب های امام در درک شرائط آن زمان و پی بردن به اسرار نهضت عاشورا می تواند بسیار سودمند باشد . 8 – بررسی وضعیت اجتماعی بلاد و طوائف و گروههای مختلف در زمان حادثه جانگداز کربلا و نقش آنان در زمینه سازی واقعه کربلا آن گاه که امام حسین علیه السلام مخالفت صریح خود را با مسئله بیعت با یزید آشکار ساخته و تصمیم به ترک مدینه گرفت و باحضور بر مزار جدش رسول الله و وداع معنا دارش با آن حضرت ، عزم خویش را بر ترک مدینة النبی جزم کرد و خط سیر خود را تبیین نمود ، واکنش مردم مدینه چه بود ؟ آیا او را همراهی نمودند ؟ موضع اهل مدینه در قبال حرکت امام حسین علیه السلام چه بود ؟ آیا مانع خروج او از مدینه نشدند و با ابراز حمایت و دفاع از حضرت ، از او خواستار ماندن وی در مدینه نشدند ؟ موضع اهل مکه چه بود ؟ در توقف چند ماهه حضرت در شهر مکه چه تعداد از مکیان به ایشان پیوستند و کاروان حسینی را همراهی نمودند ؟ آیا مکیان از امام خواستند تا در حرم امن الهی بمانند و مکه را ترک نکنند ؟ به طور کلی آن ها باحرکت امام موافق بودند یا مخالف ؟ سایر شهرها و بلاد چطور ؟ مردم بصره و اهل کوفه از خود چه عکس العملی بروز دادند ؟ چرا از میان تمام شهرهای جهان اسلام در آن زمان ، بیش از همه مردم کوفه از امام دعوت به عمل آوردند تا امام آنان را رهبری نماید و حکومت تشکیل دهد؟ آن همه نامه و دعوت نامه که حاوی اصرار به امام بود با چه انگیزه ای می نوشتند و چرا بر پیمان خویش نماندند ؟ مردم کوفه دارای چه خصوصیات و ویژگیهای اخلاقی بودند که ابتداء هزاران هزار نامه نوشتند و با گذشت تنها چند روز از خواسته خود منصرف شدند ؟ و نه تنها منصرف شدند بلکه بر امام شمشیر کشیدند ؟ نقش مردم شام و دیگر بلاد در وقوع حادثه جانگداز کربلا چه بود؟ شامیان که اسلامشان را از معاویه و بنی امیه آموخته بودند نسبت به امام حسین (ع) و مقام و منزلت او چقدر شناخت داشتند ؟ با چه انگیزه ای یزید را حمایت می نمودند ؟ طرفداران امام در شامات چه تعداد بودند ؟ بررسی میزان نقش هر یک از شهرهای مهم زمان حیات امام حسین علیه السلام و تحلیل دقیق انگیزه های آنان در نیل به یک تحلیل صحیح پیرامون نهضت عاشورا می تواند بسیار موثر باشد . 9 – مطالعه تاریخ زندگی سربازان دولشگر و لشگریان در هر دو جبهه سپاه عمر سعد را چه افرادی تشکیل می دادند و از چه طوایفی بودند ؟ آن ها با چه انگیزه ای در سپاه یزید گردآمده بودند ؟ آیا تبلیغات گسترده امویان و جوسازی های دیرینه معاویه ، ذهن آنان را منحرف ساخته بود یا آنان تحت تاثیر دنیا خواهی و دنیا طلبی ، سپاه یزید و عمر سعد را همراهی می کردند ؟ آن ها دارای چه تربیت خانوادگی بودند و در چه محیطی رشد کرده بودند ؟ آیا در خاندانی اصیل رشد یافته بودند یا در دامان پدران و مادران دنیا طلب بزرگ شده بودند ؟ نوع تربیت آنان چه تاثیری در حضورشان در سپاه یزید داشت ؟ سرگذشت زندگی آنان چه بوده که عاقبت سر از لشگر عمرسعد درآوردند ؟ یاران امام حسین علیه السلام چه کسانی بودند ؟ چه تعداد از آنان از بنی هاشم بودند ؟ مابقی از چه طوایفی بودند و به چه انگیزه ای امام را همراهی می نمودند ؟ آنها دارای چه سوابقی در زندگی خویش بودند ؟ با وجود لشگر به ظاهر بزرگ عمر سعد ، چگونه انصار و یاران حضرت حاضر شدند در مقابل آن سپاه گران مقاومت نمایند و از امام خویش حمایت نموده و او را یاری نمایند ؟ مگر اینان که بودند که از نظر قوت ایمان و ثبات عقیده به این مرحله از یقین رسیده بودند ؟ چرا آن گاه که خود را در محاصره شدید دشمن دیدند صحنه را ترک نکردند ؟ چرا آنگاه که تجهیزات جنگی لشگر عمر سعد را نظاره نمودند امام خویش را تنها نگذاشته و با وجود عده بسیار کم نسبت به سپاه مقابل ، پایداری پیشه ساخته و مقاومت کردند ؟ براستی مطالعه ادوار زندگی و حیات تک تک یاران حسین علیه السلام برای آنان که بدنبال حقیقت هستند می تواند بسیار راهگشا باشد و بدیهی است که این نکته نیز در تحلیل صحیح وقایع کربلا تاثیری شگرف دارد . یعنی بررسی دوره زندگی ، محیط و خانواده ای که افراد تربیت یافته اند و شناخت انگیزه ها و اهداف سپاهیان هر دو لشگر و مطالعه ادوار زندگی تک تک آن ها ، بی شک می تواند در تحلیل جامع و همه جانبه نهضت حسینی موثر باشد . 10 – بررسی آنچه که در مسیر حرکت کاروان حسینی از مکه تا کربلا گذشت کاروان در چه منزل گاه هایی توقف نمود ؟ در این مسیر با چه افراد و گروه هایی مواجه شدند و آیا امام با آن افراد سخنانی داشته اند یا نه ؟ آیا آن ها را دعوت به یاری خویش نموده اند ؟ آیا فلسفه اینکه مکه را ترک نموده و مناسک حج را ناتمام گذاشته و بسوی کوفه در حرکت است را بیان فرموده اند ؟ اصلا در این مسیر چه اتفاقاتی برای کاروان حسینی به ویژه قافله سالار آن رخ داده است ؟ چرا آنگاه که در یکی از همین منازل خبر شهادت مسلم بن عقیل را آوردند بازهم به حرکت خود ادامه داد ؟ چرا کاروان حسینی به کوفه نرسید و مسیر حرکت آن رو به کربلا شد ؟ چه کسانی مانع شدند تا آنها به کوفه بروند ؟ نقش سپاهی که حرّ بن یزید ریاحی آنرا فرماندهی می کرد در این جریان چه بود ؟ نوع برخورد امام و یارانش با سپاه حرّ چگونه بود؟ آیا امام با حرّ و سپاهش مذاکراتی نیز داشتند یا نه ؟ چرا حرّ و سپاهش که از طرف عبیدالله بن زیاد مأموریت داشتند کاروان حسینی را از حرکت بسوی کوفه بازدارند ، به هنگام اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ، به امام حسین علیه السلام اقتداء نمودند ؟ اگر او را به امامت قبول داشتند چرا مانع ادامه حرکت او شدند ؟ آیا امام با ایراد خطبه و سخنرانی سعی در بیدار نمودن وجدان خفته آنان داشتند ؟ عاقبت برخورد این دو سپاه به کجا انجامید ؟ آیا سپاه حرّ، کاروان حسینی را وادار کرد که حرکتش به سرزمین کربلا منتهی شود یا خود این مسیر را اختیار نمودند ؟ توقف در کربلا چطور ؟ چرا کاروان در این سرزمین رحل اقامت افکندند ؟ آیا امام در اینکه خود و همراهانش در زمین کربلا متوقف شده و در آنجا قیام خود را رهبری کرد نظر و انگیزه خاصی داشته اند یا عوامل دیگر موجب این توقف و برپا داشتن خیمه ها گردید ؟ در تمام مسیر مکه تا کربلا حضرت سخنان بسیاری ایراد فرموده اند ، به پرسش های فراوانی پاسخ داده اند ، افراد مختلفی را دعوت به یاری نموده اند که بررسی جامع آنچه که در این مسیر گذشته است و مطالعه سخنان آن حضرت می تواند در یافتن پاسخ صحیح سوالات فوق موثر و مفید باشد . 11 – و قایع ایام حضور کاروان حسینی در سرزمین کربلا به ویژه حوادثی که در روز عاشورا رخ داد با وجود روایات و اخبار و شنیدنی ها ی بسیار پیرامون آنچه که در کربلا گذشت اما به نظر می رسد اطلاعات افراد پیرامون آن حتی در خصوص وقایع روز عاشورا با کاستی هایی مواجه بوده بلکه بعضا با تحریفاتی همراه است . در آن چند روز بین دو سپاه چه گذشت ؟ موضوع قطع آب چگونه بوده و نحوه دسترسی لشگر امام به آب ، به چه صورتی بوده است ؟ امام برای هدایت قوم چه اقداماتی نمودند ؟ چه مذاکراتی صورت گرفت ؟ نهایتاً چگونه واقعه کربلا منجر به حوادث عاشورا شد ؟ در شب عاشورا در سپاه امام چه گذشت ؟ در روز عاشورا حوادث چگونه آغاز شد ؟ نحوه مبارزه و سپس شهادت یاران امام چگونه بود ؟ عکس العمل امام در قبال شهادت بستگان و یارانش چگونه بود ؟ آن حضرت در روز عاشورا چه درس هایی به بشریت داد ؟ در سپاه دشمن چه مسائلی در جریان بود ؟ چه تعداد از آنان به درک واصل شدند ؟ نحوه کشته شدن آنان به چه صورت بود ؟ پس از شهادت حضرت بر قیام امام حسین علیه السلام چه گذشت ؟ جزئیات حوادث چگونه بوده است ؟ و ..... و ...... 12 – حرکت کاروان اسراء و نقش بسیار اساسی امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیهما در تداوم نهضت حسینی و ابلاغ پیام خون شهدا و رسوا نمودن حکومت یزید سپاه عمر سعد چه جنایاتی بر اسرا روا داشتند ؟ در طول حرکت اسراء به کوفه و شام بر آنان چه گذشت ؟ قافله سالار اسراء چگونه در خطابه های خویش در کوفه و شام ، یزید و یزیدیان را رسوا ساخت و پس از آن نهایتا در شام چه گذشت ؟ کاروان چگونه شام را ترک نمودند ؟ امام سجاد(ع) و زینب سلام الله علیها در مجالس و محافل امویان در کوفه و شام چگونه به ایراد سخن پرداختند و در خطبه های خویش چه فرمودند که این کاروان به هنگام خروج ازشام وضعیت دیگری پیدا نمود ؟ محور برنامه های آن بزرگواران در بیان اهداف نهضت حسینی و افشای جنایات بنی امیه چه بود؟ 13 – بازتاب کوتاه مدت نهضت حسینی و شروع نهضت توابین آیا پس از واقعه عاشورا و به ویژه روشنگری های امام سجاد و زینب سلام الله علیهما ، وجدان خفته ای برخی بیدار نشد ؟ آیا کسانی که به یاری امام حسین علیه السلام نشتافتند پس از شهادتش ، ندامت و پشیمانی آنان را فرا نگرفت ؟ چه کسانی به عنوان توابین به پاخاستند ؟ سردمدار نهضت توابین چه کسی بوده است ؟ آنها در مجازات قاتلین شهدای کربلا به چه توفیقاتی دست یافتند و عاقبت کارشان چه شد ؟ پس از توابین ، قیام علویان به چه صورت بوده است ؟ زیدیان چه کردند و در راه خونخواهی شهیدان نینوا به چه اقداماتی دست زدند ؟ در مطالعه و تحلیل نهضت حسینی به این بخش از تاریخ نیز کمتر توجه می شود که ضرورت دارد با بررسی دقیق تمام آنچه که در این راستا گذشته است ، این بخش نیز مورد مداقه قرار گیرد . 14 – بازتاب و دستاوردهای جاویدان نهضت حسینی و ثمرات انقلاب عاشورا در تاریخ بشریت و درس های فراوان آن آیا نتیجه نهضت حسینی صرفاً عرضه اسلام محمدی در برابر اسلام ابوسفیانی بود ؟ آیا این نهضت به شکل گیری مکتبی نوین برای نجات اسلام نینجامید ؟ آیا امام حسین علیه السلام به عنوان الگویی برای تمامی آزادگان عالم معرفی نگردید ؟ آیا با گذشت صدها سال و قرن ها از آن واقعه بزرگ ، چراغ نهضت خاموش شد یا الهام بخش هر نهضت آزادی خواهانه گردیده است ؟ تاریخ به روشنی به اثبات رسانده که بسیاری از آزادگان و نهضت های آزادی بخش ، از درس های عاشورا الهام گرفته و تا قیام قیامت این نهضت چراغ راه آزادگان عالم خواهد بود . آنچه در این مقال به اختصار گذشت تنها نگرشی اجمالی به نهضت حسینی بود. روشن است که دستیابی به تمامی اسرار، رمز و رموز و تحلیل جامع این نهضت بزرگ ، نیازمند مطالعه و بررسی تفصیلی تمامی ابعاد آن است که خوشبختانه منابع غنی و جامع در دسترس همگان می باشد. به امید آن که تمامی خصال و فضائل امام حسین علیه السلام ، این رحمت واسعه الهی نصب العین آحاد جامعه اسلامی باشد . ان شاءالله درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
همایش لبیک یا حسین(ع) در مشگین شهر برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین شهر ، آیدین افزون عصر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری همایش لبیک یا حسین در امامزاده های مشگین شهر اظهار داشت: با توجه به حساسیت شرایط کنونی و هجمه های فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، برگزاری این همایش می تواند در اعلام برائت از دشمنان اسلام و تبعیت از اهداف شرافتمندانه امام حسین(ع) در بین مردم مفید و موثر واقع شود. وی با اشاره به بیان ...
مروری بر آثار پژوهشی انتشارات سوره مهر در رابطه با ماه محرم
و بررسی روایات، احادیث و چگونگی واقعه کربلا می پردازد و مصائب و مشکلات و آنچه بر حضرت سید الشهداء و خاندان و یاران وی آمده را از زمان حرکت امام از مدینه تا بازگشت اهل بیت علیه السلام پس از شهادت حضرت بیان می کند. از جمله عناوین و مباحث مطروحه عبارت است از: مقدمات حرکت حضرت از مدینه به مکه، ورود به مکه، مأموریت مسلم و شهادت او، شهادت فرزندان مسلم، حرکت امام به سوی عراق، جریان حربن یزید ریاحی در ...
کمبود تخت بیمارستانی در لارستان
وارد شده اند. رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت 22 میلیارد تومان جذب بیمارستان ها و صرف ارتقا هتلینگ و کیفیت خدمات بیمار شد، ابراز خرسندی کرد که با حمایت مسئولان و تلاش مجموعه پزشکی لارستان، این شهرستان به قطب پزشکی جنوب فارس تبدیل شود. وی از تدوین برنامه چشم انداز 20 ساله دانشکده علوم پزشکی لارستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ترسیم این نقشه راه، می توان چشم انداز روشنی را برای این منطقه رقم زد. انتهای پیام/2448/گ30/ ...
توصیه هاشمی به جنتی - اعتراض شمخانی و ولایتی به روحانی و لاریجانی - ادعا در مورد سرنوشت رکن آبادی
...> "ولفگانگ نیومن"رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: طرح فاضلاب ایران به عنوان یکی از 15 پروژه برتر جهان در سال 2016 در میان طرح های برتر همه کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا، چین و استرالیا انتخاب و نامزد دریافت جایزه جهانی انرژی شناخته شده است. زیبایی ریاست لاریجانی در برابر زشتی پایداری ها محمدهاشمی در گفت و گو با طلوع صبح اظهار داشت که این اقدامات در شان مجلس و آن نگاهی که امام(س ...
عرفان یهودی و مکتب گنوسی
....(86) در عرفان مرکبه اشاره ضعیفی در خصوص شناخت خلقت و پیدایش عالم وجود وجود دارد. در این زمینه، عرفان مرکبه نه تنها با شکل های غیریهودی گنوسی ها، بلکه با قبالاگرایی دوران بعد هم تفاوت دارد. در معسه برشیت، شناخت نظام گیتی مطرح است، نه شناخت آفرینش و پیدایش آن؛ یعنی تأکید بر نظام کیهانی است تا داستان زایش و پیدایش عالم که در اسطوره شناسی گنوسی مطرح است. دلیل این امر آن است که قلمرو ...
دشمنان به دنبال فرافکنی در مفاهیم اقتصاد مقاومتی هستند
را کجا باید فرا بگیریم. رئیس مرکز میان رشته ای علوم انسانی و اسلامی دانشگاه امام صادق (ع) به اهمیت آموزش علم اقتصاد در آموزش و پرورش پرداخت و عنوان کرد: در آموزش و پرورش علوم شیمی و حرفه و فن و غیره آموزش داده می شود در حالی که درس اقتصاد و حقوق و علوم سیاسی که از دروس مهم و مبتلابه همه ما است آموزش داده نمی شود. وی در خصوص عمدی یا سهوی بودن عدم فرا گیزی علم اقتصاد در نظام آموزشی ...
توهین مفتی عربستان درباره عزای حسینی
عملیات تروریستی علیه شیعیان قملداد کردند. پس از حملۀ مسلحانه در روز جمعه (24 مهر) به حسینیه ای در منطقه سیهات در قطیف که منجر به کشته شدن 5 نفر شد، اهالی قطیف رژیم آل سعود را مسئول اصلی این عملیات دانستند. لازم به ذکر است که سیره و روش حضرات معصومین(ع) بر زنده نگه داشتن چنین مراسم و مجالسی بوده است که در زیر به دو نمونه از آن اشاره می کنیم؛ 1 علقمه بن محمد حضرمی می ...
متن کامل بسته 33 بندی خروج از رکود
درصد رسیده بود و تولید ناخالص داخلی در سال های 1391 و 1392 به ترتیب، به میزان 8/6- و 9/1- درصد کاهش یافته بود. در این شرایط، دولت در گام اول، بازگرداندن ثبات اقتصاد کلان، و در گام دوم، کاهش فشارهای اقتصادی خارجی و خروج از رکود را بعنوان اولویت برنامه های اقتصادی خود برگزید. برای بازگرداندن ثبات به اقتصاد کلان، دولت پارادایم سیاستگذاری پولی را تغییر و هدف کاهش تورم را در اولویت قرار داد ...
30 میلیارد دلار سلاح در دست داعش است
را در این زمینه بیان کرد و ادامه داد: سیاست کشور ما ایجاد امنیت پایدار منطقه ای است چرا که این سیاست به نفع همه کشورهای منطقه است که می تواند امنیت انرژی را به وجود بیاورد. رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: وظیفه اسلامی و انسانی ما ایجاد این امنیت است چراکه از نظر منافع ملی به نفع ما است. وی عنوان کرد که اگر منطقه دچار آشوب شود کشور ما نیز به دنبال آن گرفتار ...
هفتمین یادواره شهدای فاریاب تاسوعای حسینی برگزار می شود
جمهوری اسلامی و مداحی محمدرضا موسوی و حاج حمیدرضا احمدی برگزار خواهد شد. ملاکی افزود :همه ما نسبت به شهدای عزیز وظیفه ای بسیار خطیر داریم و آن این است که بتوانیم با پیروی از ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای ادامه دهنده را شهدا باشیم و نگذاریم دشمنان به نظام و انقلاب خدشه ای وارد نمایند. وی در پایان بیان داشت : از تمامی بسیجیان زن و مرد و مردم ولایتمدارفاریاب و بخش بوشکان و تمامی ...
زمینه احداث شهرک ورزشی دراین استان فراهم شود
امام جمعه بوشهر: به گزارش "ناصرون " آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در جمع رئیسان هیات های ورزشی استان بوشهر افزود: با راه اندازی این شهرک می توان همه هیات های ورزشی را در آن مستقر کرد و برای هر کدام از هیات ها سالن ورزشی استاندارد مورد نیاز آنها فراهم شود. وی بیان کرد: احداث شهرک ورزشی می تواند باعث صرفه جویی در بسیاری از هیات های ورزشی شود که مقدمه انجام این مهم تامین ...
جزییات پرداخت پول به تیم های فوتبال استان بوشهر/ نامگذاری ورزشگاه بوشهر به نام شهید شاخص کشوری
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تشریح کرد به گزارش "ناصرون " احمد بهروزیان فرد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار داشت: برنامه های هفته تربیت بدنی شامل برگزاری برنامه خانوادگی امید و نشاط، بازی های بومی محلی در روستای اخند عسلویه با حضور تمامی شهرستان ها و همچنین بازدید استاندار بوشهر از اداره کل ورزش و جوانان و دیدار با امام جمعه بوشهر است. ...