سایر منابع:
سایر خبرها
اجرای برجام در فضای همدلی با حضور 56 مقام دولت در 32 شهر
باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود یکهزار و 800 طرح گلخانه ای در سال جاری برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است. زنجان - علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس پنجره جمعیتی شمار جمعیت سالمند کشور تا 20 سال آینده 25 درصد افزایش می یابد. سمنان - کوروش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، از تدوین سند برنامه های تحول مهارت در
زمزمه های تغییر در کابینه روحانی رویکردی سیاسی دارد یا اقتصادی!
سیاستی فراجناحی را اتخاذ کرد که در آن انتخاب وزیران مبتنی بر شایسته سالاری و توانمندی های مدیریتی صورت گیرد. با این حال در مدت ریاست روحانی در قوه مجریه کابینه وی محکوم به دریافت 14 کارت زرد از سوی نمایندگان مجلس شد که برخی گمانه زنی ها خبر از نیاز به تغییر در میان همان وزیرانی را می دهد که از مجلسی ها اخطار گرفتند. علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم، علی
3 تاکتیک جدید دولت در پساتحریم
مراسم تجلیل از زنان کارگر با حضور علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور وزیر کار از اجرای طرح تکاپو در 7 استان خبرداد و با بیان اینکه سیاست ما صدقه ای نیست و مبتنی بر کارشناسی و عقلایی است، گفت: دولت مبارزه با کالای قاچاق و واردات را سیاست کاری خود قرار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با بیان اینکه توسعه
اخذ مجوز تأسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در خوزستان
های عمده ای در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وجود دارد و فراتر از این مسئله، فراهم کردن منابع مالی کافی برای ادامه و استمرار این طرح است. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: شکافی که بین دو وزارتخانه بهداشت و تعاون درخصوص پرداخت به موقع بیمه ها وجود دارد، مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است ولی با وجود تمام این مشکلات دانشگاه علوم پزشکی
جایگاه خانواده در برنامه ششم توسعه چگونه باید باشد؟
سازمان ثبت احوال، تعداد ازدواج ثبت شده در ده سال گذشته به میزان بسیار ناچیزی اتفاق افتاده است، به طوریکه آمار ازدواج از 723976 مورد در سال 83 به 773161 مورد در سال 92 رسیده است. این در حالی است که روند طلاق در کشور سیری صعودی داشته است. نسبت ازدواج به طلاق در سال 83 به میزان 9.8 بوده است که در سال 92 به 5.4 می رسد. باز هم طبق گزارش سایت آمار ایران 48 درصد مردان و 46 درصد زنان در سن ازدواج هستند ولی
از خط و نشان جاسم کرار تا پس لرزه سفر یک مقام ارشد
است . امروز جمعی از جوانان یزدی در اعتراض به سفر جک استراو به استانشون بیانیه داده و تاکید کردند : از اینکه روی خاک دارالعباده قدم زدید ، احساس خوبی نداریم هشدار . . . افزایش تجرد ! درصورت باقی ماندن ترکیب جمعیتی ، در 20 سال آینده تعداد سالمندان ، حدود 25 درصد افزایش می یابد . وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفته : بر اساس مطالعات ، تعداد زنان سالمند از مردان سالمند بیشتر خواهد
ساخت مصلای یزد و درخواستی به جا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سرمقاله شماره های 297 و 424 آیینه یزد با عنوان آیا با وضعیت موجود، احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر احداث مصلی و نیازهای ضروری تر مبنی بر اینکه در حال حاضر و موقعیت کنونی نیازی به ساخت و احداث مصلی در یزد نیست مطالبی به اطلاع خوانندگان آیینه رسید. در روزهای اخیر عده ا ی از روحانیون، مهندسان شهرسازی و متخصص در امور ثبتی و ساختمان سازی، فعالان سیاسی، فرهنگیان و برگزارکنندگان مراسم مذهبی حضوری و یا تلفنی نه تنها مراتب تشکر خود را اظهار نموده و نویسنده را مورد لطف قرار داده اند بلکه همگامی و همراهی فکری و نظری خویش را به ویژه در ارتباط با موارد دهگانه مندرج در شماره 424 در این زمینه اعلام نمودند. علاوه بر نشر و چاپ هفته نامه، آن مقاله طبق معمول عیناً در چندین سایت منتشر شد و یکی از کاربران که خط و سلیقه سیاسی وی با نویسنده متفاوت می باشد به شرح زیر اظهار نظر نموده است: با سلام جدای از اینکه بنده با آقای سلطان زاده زاویه فکری داریم، اما به نظر می رسد این مطلبشان درباره مخالفت با طرح احداث مصلای یزد بجاست چرا که ظرفیت بالای مسجد ملااسماعیل را کمتر شهرهایی از آن برخوردارند و رها شدن آن در آینده اسراف و بلکه تبذیر و ناسپاسی است و اگر محل ترمینال سابق به مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز تبدیل شود مناسبتر است و با نگاهی به اتراق بسیاری از مردم که شب ها در میدان امام حسین (ع) انجام می دهند داشته باشیم این ضرورت بیشتر احساس می شود و این مجموعه می تواند جایگزین چنین شب نشینی های خانوادگی باشد که رفت و آمد به چنین میدانی بسیار خطرناک هم می باشد. متأسفانه بعضی از کارشناسان متناسب با نظر بعضی از مسئولین که از پختگی کافی برخوردار نیستند، طرح هایی را ارائه می دهند که جامع الاطراف نیست. 1 یکی از کارشناسان مسلمان و متعهدی که بیش از 30 سال در اداره ثبت اسناد انجام وظیفه نموده و با وضعیت اکثر زمین های یزد آشناست اظهار می داشت: فردی را می شناسم که مسائل مربوط به زمین ترمینال را برای ساخت مصلی دنبال می کرد، دوستانه به او گفتم: فلانی! به صلاح و مصلحت فرد متدینی همانند شما نیست که این موضوع را پیگیری کنید چون بخشی از زمین مورد بحث به منظور دیگری واگذار گردیده و نمی تواند محل عبادت و مسجد مسلمانان باشد!! در این شماره درج ترجمه بعضی از آیات قرآن مجید و نقل احادیثی از معصومان بزرگوار- که درود خدا بر همه آنها باد،- تنها به منظور تذکر و یادآوری محترمانه و مودبانه به مشاوران و اطرافیان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استمداد از ایشان جهت صدور دستور برای بررسی سه مقاله آیینه یزد در این زمینه می باشد. نگارنده با توجه به تحقیقاتی که به عمل آورده و از بسیاری افراد نظرخواهی نموده مناسب می داند که مساله را در حد گفتن و نوشتن و به سمع و نظر مردم و مقامات اداری و روحانی رساندن و در تاریخ جراید استان و کشور ثبت و ضبط کردن و درخواست ارسال جوابیه نمودن پی گیری نماید. خداوند بزرگ در آیه شریفه 86 سوره نساء می فرماید: و هنگامی که کسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را به گونه ای بهتر بدهید یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید، خداوند حساب همه چیز را دارد. عده ا ی از مفسرین ذیل این آیه آورده اند: آیه شریفه یک حکم کلی درباره پاسخ گویی به هر نوع اظهار محبتی اعم از لفظی و عملی می باشد و نیز در احادیث وارد شده سواره بر پیاده و آنها که مرکب گران قیمت تری دارند به کسانی که مرکب ارزان تر دارند سلام کنند و گویا این دستور یک نوع مبارزه با تکبر ناشی از ثروت و موقعیت های خاص مادی است و این درست نقطه مقابل چیزی است که امروز دیده می شود که تحیت و سلام را وظیفه افراد پائین تر می دانند و شکلی از استعمار و استعباد و بت پرستی به آن می دهند و لذا در حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) می خوانیم که آن حضرت به همه حتی به کودکان سلام می کردند البته این سخن منافات با دستوری که در بعضی از روایات وارد شده که افراد کوچکتر از نظر سن بر بزرگترها سلام کنند ندارد، زیرا این یک نوع ادب و تواضع انسانی است و ارتباطی با مسئله اختلاف طبقاتی و تفاوت در ثروت و موقعیت های مادی ندارد 2 جواب دادن به نامه نیز همانند جواب سلام واجب می باشد و از قول حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که آن جناب فرمودند: جواب دادن به نامه واجب است مانند جواب سلام و آنکه به سلام آغاز کند به خدا و رسولش نزدیکتر است. 3 راقم این سطور بنا ندارد زمامداری و دوران حکومت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی بن ابیطالب(ع) را با دیگر حکومت ها مقایسه نماید اما عملکرد و دستورات آنها باید سرمشق و الگوی رفتار دولتمردان و مسئولان باشد چون در مورد رسیدگی به زندگی نیازمندان نیز سفارش اکید شده است. در تاریخ اسلام می خوانیم که امیرالمومنین علی(ع) هم همچون حضرت پیغمبر(ص) ساده می زیستند و خفیف الموونه بودند. در حدیثی که اهل تسنن هم نقل کرده اند آمده است که عمربن الخطاب در شرائط خاصی وارد اتاق پیغمبر اکرم(ص) شد آنگاه که حضرت از قصه زن هایشان اعراض کردند و آنها را مخیر کردند بین طلاق و صبر کردن به زندگی ساده. عده ای از زن ها گفتند ما خیلی وضعمان، وضع ساده ایست از این غنائمی که به دست می آید به ما بدهید. حضرت فرمودند صبر کنید و بسازید و اگر نمی خواهید من حاضرم شما را طلاق بدهم و یک چیزهایی هم به شما بدهم همه گفتند نه، ما به زندگی ساده می سازیم... 4 عده ای که نظریه مدیر مسئول آیینه یزد را قبول دارند، می گویند زمینی که می خواهند در آن مصلی احداث نمایند باید از جهت شرعی و قانونی موضوع به طور کامل مورد بررسی و مداقه قرار بگیرد و علاوه بر آن معتقدند در حال حاضر تامین خوراک و مسکن، جهیزیه برای دخترانی که به علت مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند، حمایت و پشتیبانی از فرزندان بدسرپرست یا بی سرپرست، رسیدگی به زندگی خانواده های زندانیان، احداث و مقاوم سازی هزاران کلاس مورد نیاز در استان، مساعدت برای درمان بیماران، سر و سامان دادن به زندگی زنان بدسرپرست، کمک به دانش آموزان مستمند و یتیم، احداث نمازخانه برای مدارس و ساخت مسجد برای دهها مجتمع مسکونی که فاقد نمازخانه می باشد، حمایت از خانواده های مستضعف و از کارافتاده و معتاد و تامین رفاه نسبی شهروندانی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و نظایر آن نسبت به ساخت مسجد و مصلی در یزد اولویت دارد و از همه مهمتر آمار نمازگزاران در چندین سال اخیر نمایانگر این است که تا سال های آینده مردم در روزهای جمعه و اعیاد مذهبی با مشکلی از نظر مکان تجمع روبرو نیستند و با رفت و آمد هفتگی در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل خاطرات دوران نهضت و انقلاب اسلامی در یزد نیز زنده خواهد ماند. به ویژه که تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند پیاده یا با دوچرخه و موتور برای شرکت در نماز جماعت در مسجد حاضر شوند. در تعلیمات دینی آمده است که در حرکت های انسان سازانه بیشترین توجه خویش را به نسل جوان معطوف دارید چه اینکه جوانان قابل ساخته شدن هستند و قلب آنان حساس و پذیرنده است و از چیزهای دیگر خالی است و شما می توانید بذر حقایق و تعالیم والا را در آن بیفشانید و بیشترین کار را درباره جوانان انجام دهید. و این هدف جز با تصحیح شکل زندگی و سالم سازی روابط اقتصادی، هرگز امکان پذیر نیست و تا به این مساله اصلی (که از اهداف عمده و اساسی پیامبران(ص) است و ما مدعی هستیم که جامعه و نظام ما جامعه و نظام انبیایی و دینی است) توجهی درخور نشود و به سطح عمل در نیاید سخنرانی ها، خطبه ها، سمینارها و وعظ ها و فلسفه ها درس های اخلاق و... هیچکدام کارساز نیست بلکه می توان گفت اتلاف وقت است و مایه از دست دادن فرصت و تضعیف توانائی های دین و گذاشتن مسائل غیراصلی در جای مسائل اصلی. از حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمود: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پایین ترین افراد نان گندم می خورند، خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند. ملاحظه کنید، پیشوای بزرگ موحدان و دنیا فراموشان تاریخ چگونه با واقعیات زندگی مردم واقع گرایانه برخورد می کند و هنگامی که می خواهد از موفقیت حکومت دینی خویش سخن بگوید به هیچ امری دیگر توجه نمی کند مگر تامین زندگی مادی مردم و رفاه نسبی همه افراد و خانوارها. 5 کارمندان و مدیران ذیربط در ادارات مختلف و نهادها و سازمان هایی که به نحوی با این قضیه و غیر آن درگیر خواهند بود به خوبی می دانند هر فرد، مسئول کارهای خود می باشد و به اصطلاح با یک چشم بر هم زدن دوران مدیریت ها تمام می شود و در نهایت پاسخگویی برای کسانی که اصول را رعایت ننموده اند باقی خواهد ماند. گاهی نیازی به لباس مبدل و گشت و گذار و درد دل مردم شنیدن و با آنها سخن گفتن هم نیست عموم شهروندان به راحتی خبرها را به اطلاع یکدیگر می رسانند. عملکرد مدیران یزدی و غیریزدی از گروه های مختلف از سی ، چهل سال پیش تاکنون در دارالعباده نقل محافل و مجالس و ورد زبان هاست آنها که روش خدا پسندانه ای در پیش گرفته بودند توانستند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و افرادی که خدای ناکرده برابر با ضابطه گام بر نداشته اند عملکرد و خاطراتشان در چشم و دل شهروندان باقی است. از پروردگار یکتا درخواست می نمائیم همه را موفق بدارد تا مطابق با شرع و قانون اقدام نمائیم. به امید آن روز مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- سایت یزد فردا ، 9/6/1394، اظهار نظر آقای علی اصغر باقری 2- تفسیر نمونه ، جلد 4، صفحه 46، چاپ 1355، دارالکتب الاسلامیه 3- اصول کافی ، جلد 4، صفحه 503 4- سیره نبوی ، استاد شهید آیت ا... مرتضی مطهری، صفحه 57 5- الحیاه ، علامه محمدرضا حکیمی، جلد سوم، صفحه 58 و 59 ...
آرشیوخبر:ممنوعیت خروج خودرو بالای 2500 سی سی از کیش/به هم ریختن دنیای خودروها توسط هکرها
جمهور، این مصوبه را در تاریخ 24/12/1393 برای اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ کرد. در بند 3 مصوبه شماره 70441 مورخ 23/6/1393 آمده است: تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدوده این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات امکانپذیر است.
ضرورت ایجاد گفتمان و مشارکت اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: برای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد گفتمان اجتماعی و مشارکت اجتماعی ضروری است. معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: برای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد گفتمان اجتماعی و مشارکت اجتماعی ضروری است. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورضمن بیان این مطلب اذعان کرد: در طرح ملی شیوع شناسی مصرف مواد مخدر در سال 1390 در بین جمعیت 64-15 ساله در کشور متأسفانه یک میلیون و 325 هزار معتاد داریم که از این تعداد 7/90 ( نود و هفت دهم) درصد مرد و 3/9 (9 و 3 دهم ) درصد زن هستند . وی در ادامه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت افزایش نرخ معتادان زن است که زنگ خطری برای کشور ما می باشد .نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بین افراد 64-15 سال 65/2 (2 و 65 صدم ) درصد برآورد شده است . امروز هدف از شرکت در این برنامه این است که بیش از 97 درصد از جمعیت کشور که معتاد نیستند بدانند در مقابل معتادان کشور خود وظیفه ای مهم دارند. دکتر پرند افزود: بیشترین گروه سنی درگیر با اعتیاد گروه سنی بین 24-20 سال و 39-35 سال می باشند . مسأله مهم افزایش جمعیت معتادان در گروه سنی 19- 15 سال است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از مردم تصور می کنند بیکاری علت مهم اعتیاد است اما متأسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که 53 درصد جمعیت معتادان کشور را شاغلان تشکیل می دهند، حتی تعدادی از این افراد دارای شغل دولتی بوده اند. وی تأکید کرد:مهمترین عاملی که در معتاد شدن افراد می تواند دخیل باشد پیشنهاد مصرف مواد مخدر از سوی دوستان، بستگان و حتی یکی از افراد خانواده است که فرد برای ارضای حس کنجکاوی و تفریح پاسخ مثبت می دهد. وی در ادامه بیان کرد: در آمار مربوط به معتادان 64-15 سال 55 درصد مصرف مواد مربوط به مصرف تریاک، 6 درصد مصرف شیشه و 9 درصد مصرف هروئین است. دکتر کورش پرند بیان داشت: در گلوگاه هایی که مورد بررسی قرار گرفتند در حوزه زنان آرایشگاه هایی که غیر مجاز و بصورت غیر قانون کار می کنند یکی از حوزه های آسیب می باشد و همچنین مصرف شیشه برای لاغری عامل دیگر اعتیاد است که البته شیشه باعث لاغری شده اما بافت ها و عضلات بدن را از بین می برد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه اظهار داشت: در حوزه آقایان در سالن های بدن سازی و ورزشگاه هایی که غیر مجاز کار می کنند افراد مورد آسیب اعتیاد می باشند. دکتر پرند تأکید کرد: آنچه اهمیت دارد موضوع پیشگیری از اعتیاد است که والدین باید به طور جدی به آن توجه کنند. وی افزود: از نکات مهمی که برادران و خواهران به خصوص دانش آموزان باید توجه کنند، مهارت نه گفتن است. ما باید قدرت نه گفتن را در فرزندانمان ایجاد کنیم. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان خود بیان داشت: نظارت کامل محسوس و نامحسوس والدین بر رفتار وکردار فرزندان، اجرای قانون مداری به طور جدی در خانواده از سوی والدین و ایجاد رابطه صمیمانه با فرزندان از موضوعات مهمی هستند که والدین باید توجه داشته باشند. در ادامه دکتر پرند در خصوص نقش دولت در حوزه پیشگیری از اعتیاد بیان داشت: در دولت تعاملی بین واحدهای مختلف به وجود آمده است که از جمله میتوان به تعامل بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها اشاره کرد که شهرداری هم در این امر همکاری و مساعدت دارد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: چند اقدام در حال انجام است که بخش اول بحث پیشگیری از اعتیاد است که سندی طراحی شده است و برنامه ریزی صورت گرفته است. وی در ادامه بیان داشت: موضوع پیشگیری از اعتیاد به صورت جدی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود و وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی در این حوزه را انجام داده است تا در بحث پیشگیری از اعتیاد اقدام لازم صورت پذیرد. دکتر پرند افزود: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش پیشگیری و مشاوره متمرکز شده است و همچنین در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گرفته است. رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با بیان اینکه اعتیاد مثل بیماری سرماخوردگی نیست افزود: بایستی همه ارگانها کمک نمایند تا این بیماری در کشور از بین رود. وی افزود: کمک به معتادین بهبود یافته در دو نوع (ماده 15 و 16)صورت می گیرد که نوع اول (ماده 15) زیر نظر سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند که معتادین به صورت داوطلبانه خودشان را برای درمان معرفی می نمایند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نوع دوم کمک به معتادین (ماده 16) به این صورت است که نیروی انتظامی این افراد را از اتوبانها، خیابانها و ... جمع آوری می کند و به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر در کمپ های در نظر گرفته شده درمان می شوند. دکتر کورش پرند با بیان اینکه اشتغال معتادین بهبود یافته امر مهمی است بایستی به آن توجه نماییم افزود: در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به خصوص سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به صورت تخصصی فعالیت می نماید. ارائه آموزشهای مهارتی فنی وحرفه ای به معتادین بهبودیافته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش معتادین بهبودیافته توسط سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در کمپ های ماده 15 و 16 خبر داد و بیان داشت: تعدای از مربیان آموزش دیده این سازمان بر اساس استانداردها و منابع آموزشی معتادین بهبود یافته برای آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای کمک می کنند. وی افزود: بر اساس فرآیند زمانی، معتادین یک پیش اشتغال و پیش آموزش دارند و به این صورت آموزش ها را طی می کنند تا به آموزش کامل برسند و بر اساس مدل جدید (آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در حوزه کارآفرینی) این افراد وارد اشتغال می شوند. دکتر کورش پرند با اشاره به اینکه متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی به معتادین بهبود یافته کار نمی دهند بیان داشت: بایستی همه به افراد معتاد کمک نمایند تا درمان شوند و همچین به اشتغال آنها توجه جدی داشته باشند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: هدف اصلی الگوی آموزشی تولید، بازاریابی و فروش که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کار گرفته شده این است که کارآفرینان، سرمایه گذاران، بهبودیافته گان، خیرین و نخبگان به عنوان پشتیبان عمل نمایند. وی افزود:صندوق کارآفرینی امید و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به خصوص در حوزه معتادین بهبود یافته ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری مثل شهرداری تهران به عنوان تسهیل گر عمل می نمایند. دکتر کورش پرند با تأکید بر نقش مهم خیرین در ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته از خیرین خواست تا در این حوزه ایفای نقش نمایند و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبودیافته را جزء اولویت کاری خود قرار دهند. رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در پایان اظهار امیدواری کرد تا با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر ارگانها بتوانیم برای معتادین بهبود یافته اشتغال ایجاد نماییم . ...
آرشیوخبر:انقلاب فناوری در بزرگترین بازار خودروی جهان
عادت کرده اند و... ترس سیاستمدار سرشناس از اتوبوس دوطبقه از سال 1335 به بعد استفاده از اتوبوسهای دو طبقه ساخت کارخانه های بریتانیا در خطوط اتوبوس رانی تهران رایج شد. دولت تعدادی اتوبوس دو طبقه قرمز رنگ از کشور انگلستان خرید. قسمت عقب آن اتوبوس ها، با توجه به عادات و سنن اتوبوس رانی در انگلستان، به صورت باز و بدون در و به صورت سکویی ساخته شده بود که شاگرد راننده در آنجا می ایستاد، بلیت
اهداف توسعه پایدار و مبارزه همگانی با فقر
زیست بوم/علی ربیعی*: سند اهداف توسعه پایدار که دستور کاری برای توسعه بعد از 2015 است و در سازمان ملل متحد با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید و حاصل سال ها فعالیت کارشناسان جهان است و جمهوری اسلامی ایران نیز در تدوین و نهایی کردن آن نقش داشته است، به کمک 17 آرمان و 169 شاخص تعیین شده برای توسعه پایدار، بستری برای پرداختن به اصلی ترین دلمشغولی های توسعه پایدار و مبارزه با فقر است
الگوهای آموزش مهارتی جهت توسعه اشتغال پایدار را تبیین کرد
فارغ التحصیلان و زنان فاقد کار در این میان ، باید از استراتژیهای کوتاه مدت نظیر توسعه کسب و کار کوچک و خرد و مشاغل خانگی برای رسیدن به این مقصود ، بهره برد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وجود صندوق مهر امام رضا (ع) ، معاونت توسعه اشتغال و تعاون و دیگر ظرفیت های این مجموعه میتوانیم با تجمیع این نهادها در راستای ایجاد اشتغال ایفای نقش
شهروندان علیه بازاریان/ رد پای اعضای شورای شهر در تجمع بازار/ همین هم برای سرگرمی و هیجان بود!
/> در همین ارتباط فرامرز جمشید پور معاون برنامه ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت هم حضور چند سرمایه گذار برای ایجاد پارکینگ جدید در مسیر طرح ترافیک خبر داد. همچنین چشم امید شهرداری به رفت و آمد خودروهای رایگان در محدوده طرح ترافیک است. خودروهایی که منتقدان ترجیح می دهند آن ها را نادیده بگیرند و یادی از آن ها نکنند چون به نظرشان کم تعداد است. البته بسیاری از شهروندان هم که به هر دلیلی
آمار ها نشان می دهد؛ بسیاری زنان تا سن 50 سالگی ازدواج می کنند/ بحرانی که مسئولان را نگران کرد
کشور شده است . علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ابراز نگرانی از روند پیری در کشور اظهار داشت: باتوجه به روند موجود در زمینه پیری جمعیت تا 20 سال آینده میانگین تعداد زنان سالمند کشور نسبت به مردان بیشتر می شود. افزایش سطح تحصیلات در بین زنان دلیلی شده تا به دلیل میل به مستقل بودن زندگی مجردی را انتخاب کنند و همین عامل دیگری در روند نزولی جمعیت شده است.
هر دقیقه 5 نفر به جویندگان کار اضافه می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،علی ربیعی در جلسه مشترک نمایندگان، کارفرمایان، کارگران، تعاون گران در حوزه تامین اجتماعی زنجان با اشاره به رکود طولانی مدت اقتصاد در کشور، اظهار کرد: در سال های گذشته قدرت خرید کارگر طوری بود که اگر ابتدای روز هزار تومان در جیبش می گذاشت هنگام شب می توانست با ششصد تومان به خانه اش باز گردد. در حالی که امروزه فاصله افزایش مزد در بازنشستگان
بیش از 2 هزار تعاونی در کردستان فعالند
اعتبار، 15 مورد را تعاونی تامین نیاز صنوف، 101 مورد را تامین نیاز مصرف کنندگان، بیش از 400 مورد را کشاورزی و 250 مورد را هم عمرانی تشکیل داده اند. وی بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور و همچنین سند توسعه تعاون موارد و اهداف و برنامه های زیادی در نظر گرفته شد ولی متاسفانه قسمت اعظم آنها تاکنون تحقق پیدا نکرده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: از جمله
کمپین نه به وام 25میلیونی خودرو به راه افتاد
پایانی سال از رکود خارج شده و به بازارها تحرک بخشند؟ مسئولین تا زمانی که توجهی به خواست مردم نداشته باشند وبه اسم رونق اقتصادی به فکر کمک به خودروسازانی باشند که هزینه های شخصی خود را از جیب مردم برداشت می کنند هزار هزار کمپین بر علیه شان راه خواهد افتاد.تنها راه تن دادن به خواست به حق مردم است نه دادن وام 25میلونی مسئولین باید توجه کنند مردم اگاه شده اند با این طرحهای تورمی و
آقای کاظمینی! واقعیت ها را نباید نادیده گرفت
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از انتشار سرمقاله های شماره 297 و 424 و 426 آیینه یزد تحت عناوین آیا با وضعیت موجود احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر طرح احداث مصلی و نیازهای ضرورتی تر و ساخت مصلای یزد و درخواستی منطقی آقای میرزامحمد کاظمینی مطالبی در توجیه ساخت مصلی و پردیس فرهنگی در مرکز استان تنظیم نموده و روز 19/7/94 با تیتر ساخت مصلی ضرورتی برای یزد در سایت یزد فردا منتشر شده است. مدیر مسئول آیینه یزد در نظر دارد ضمن درج فرازهایی از مقاله آقای کاظمینی در این شماره با ارائه شرح و توضیح مختصری دقت و توجه خوانندگان را به نکاتی پیر امون آن جلب نماید. آنچه ادلّة جناب سلطانزاده برای نساختن مصلّی می باشد، نوع برداشت ایشان از هدف مصلّی است. شاید اینگونه در ذهن ایشان نقش بسته که قصد آن است که یک مسجد بزرگ چند هکتاری ساخته شده که صدها هزار نفر در آن جای گیرند که مقالات فوق را توجیه می کند و نباید دست رد به آن زد و باید یادداشت های ایشان را در شرایط فعلی پذیرفت. تعبیر دوم آن است که متأسفانه مقامات مسئول به تشریح اهداف و تشکیلات جامع مصلّی و پردیس فرهنگی یزد نپرداخته اند و الّا یادداشت های ایشان به سمت ضرورت ساخت مصلّی می رفت. حقیر معتقد هستم تعبیر دوم دربارة نوشته های آقای سلطانزاده تعمیم پیدا می کند و خوب است به روند تاریخی برخی مخالفت ها اشاره و به اهداف بلند بانی مصلای یزد بپردازم. 1 یادآوری این نکته ضروری است که در هیچ یک از سرمقاله های آیینه یزد با ساختن مسجد مخالفتی نشده است بلکه بنا به دلایلی اعلام گردیده که در موقعیت و شرایط کنونی نیازی به ساخت مصلی در یزد نمی باشد از جمله در مقالات آیینه مواردی درج گردیده که به اهم آنها به شرح زیر برای تاکید اشاره می شود. ... در طرح جامع و تفصیلی شهر یزد که هزینه های زیادی بر دوش شهروندان گذاشته شده احداث مصلی دیده نشده است و تغییرات لازم به هر طریق که صورت گرفته باشد یا بعدا به دنبال تهیه طرح و نقشه باشند مستلزم صرف مبالغ زیادی از محل بیت المال است و بار اصلی آن را مردم باید عهده دار شوند... مکانی که برای ساخت مصلی در نظر گرفته شده است آن طور که بعضی از مطلعین می گویند، تملک بخشی از زمین منطقه ترمینال با اکراه انجام گرفته و یقیناً زمین مورد بحث به منظور دیگری غیر از مسجد واگذار شده یا قسمتی از آن مصادره ای است و مالک بخشی از آن نیز هموطنان غیرمسلمان بوده اند... شهرداری حق واگذاری چند هکتار زمین مرغوب را که دهها میلیارد تومان ارزش دارد به فرد، موسسه و شرکتی ولو در زمینه فرهنگی و مذهبی بخواهد فعالیت کند ندارد مگر این که از وزارت راه و شهرسازی زمین معوض بگیرد آن هم یا دقیقاً باید برابر با ضوابط روشن و مشخص با کار کارشناسی تصمیم گیری نمایند... در سال جاری در استان یزد نزدیک به دو هزار و نهصد کلاس باید مقاوم سازی شود که بعضی از آنها احتمال ریزش سقف و دیوار دارد. تقریبا هفتصد کلاس جدید نیز باید احداث گردد. بسیاری از آموزشگاهها نمازخانه ندارند... حدود یکصد هزار دانش آموز در ناحیه یک و دو آموزش و پرورش یزد مشغول به تحصیل هستند با کمال تاسف بیش از ده درصد آنها یتیم و یا فرزند طلاق یا پدر و مادر هر دو معتاد و یا بد سرپرست و عده ای هم فرزند پدر و یا مادری هستند که به بیماری های سخت و صعب العلاج گرفتار و مبتلا شده اند. آیا کمک و مساعدت به این دانش آموزان باعث شادی و شعف آنها نخواهد شد؟.. . چه بسیار از مجموعه های مسکونی و پروژه هایی که در توسعه نامتوازن شهری یزد بدون برنامه ریزی ساخته شده است فاقد مسجد و نمازخانه می باشد... متاسفانه در استان یزد بیش از یکصد و پنجاه برابر سال 1358 و در حال حاضر حدود 3300 نفر زندانی داریم. در بعضی از خانواده ها پدر و مادر هر دو زندانی هستند، عده ای از آنها فرزندانی دارند که در جامعه رها شده اند رسیدگی به این خانواده ها و حل مشکلات زندانی ها باید در اولویت کاری متصدیان نهادهای فرهنگی و دینی باشد... استان یزد سال ها است با مشکلات خشکسالی روبرو است صدها روستای یزد آب ندارد، بسیاری از دهات و روستاها آب خوردنشان با تانکر تامین می گردد... محل شهادت سومین شهیدمحراب و قبل از آن مکان های درگیری نیروهای هوادار حکومت پهلوی با انقلابیون در حوالی میدان امیرچقماق، شهیدبهشتی، بعثت، خیابان قیام و امام و گوشه و کنار بازار و نزدیک همین مسجد و ارتباط و نزدیکی با پایگاه اصلی انقلاب یعنی مسجد روضه محمدیه(حظیره) و آن همه رخدادها و حوادث و جریانات که خود یادآور رخدادهای گوناگون تاریخ انقلاب در دارالعباده است آیا این مجموعه یک میراث گرانسنگ فرهنگی- تاریخی نیست که باید پیوسته زنده بماند؟ 2 آقای کاظمینی می نویسد: بدون وابستگی به هیچ نهاد و فردی و فقط آگاه به طرح جامع مصلی و پردیس فرهنگی یزد، یادداشت زیر را برای ثبت، نوشته است... 3 سوابق نشان می دهد در تاریخ 5 تیرماه و 26 آبان ماه 1391 آقای کاظمینی با انتشار مقالاتی با شدت و تندی از غفلت آقای فلاح زاده استاندار و آقای میروکیلی شهردار وقت یزد شکوه و گلایه نموده و می نویسد: چرا برای ساخت مصلای حوزه جامع علمیه و احداث دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه و ساخت مصلای یزد که آن را ضرورتی به حقانیت اسلام دانسته !! اقدامی نشده است؟! 4 آیت ا... حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی)، به مرحوم حاج حسین برخوردار و مرحوم رسولیان پیشنهاد می دهند در دو نقطة مهم شهر در آن مقطع زمانی، مسجد بنا کنند که دوست جناب سلطانزاده (مهندس مهدی بازرگان)، مهندس ساختمان مسجد برخوردار بوده و این دو مسجد در آن مقطع زمانی در انتهای کوچة حنا و اول کوچة برخوردار چه معنایی می توانسته داشته باشد و الآن از مساجد پر رونق مردمی می باشد. بنابر این مخالفت با بناهای مذهبی با هر توجیهی ریشة تاریخی دارد... 5 اولاً ساخت مصلی ارتباطی به حقانیت اسلام ندارد و مسجد ریگ و مسجد برخوردار و مسجد رسولیان که درود و رحمت های بیکران الهی بر بانیان و سازندگان آنها باد از پول افراد خیر و تاجران مسلمان و خوشنام یزدی احداث شده است و نقل این گونه موارد صرف نظر از میزان صحت بعضی از استناد های آقای کاظمینی به عنوان شاهد و مثال و مقایسه آن با زمان حاضر بویژه اگر در این دوره و زمان استفاده از بیت المال و امکانات اداری و دولتی برای ساخت مصلی و یا پردیس فرهنگی در نظر باشد اصولی و منطقی نمی باشد. ضمناً مشخص نیست چرا آقای کاظمینی از شادروان مهندس مهدی بازرگان در نوشته خویش به عنوان دوست سلطان زاده نام برده است. گرچه باید به اطلاع ایشان برسانم بدون شک نگارنده این سطور همانند صدها هزار نفر دیگر با مطالعه کتاب های مجاهد و مبارزی نظیر آیت ا... طالقانی، شادروان مهندس مهدی بازرگان و زنده یاد دکتر علی شریعتی با رژیم ستمشاهی از سال های قبل از انقلاب و در دهه چهل مخالفت نموده و از طرفداران سرسخت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شده اند بنابراین افتخار می کنم که از آن موقع به بعد دوست مرحوم مهندس مهدی بازرگان بوده ام. در سال های اخیر، 2 پروژه با مخالفت جدّی عده ای و کشاندن مباحث متعدّد در روزنامه ها و رسانه ها بود: یکی ساخت پارک کوهستان و دیگری ساخت پاساژ ستاره یزد که حقیر خود شاهد بحث های تندی در این باب از سوی موافقان و مخالفان بودم، امّا هر دو پروژه به اتمام رسیده و منشأ رفاه و خیر مردم است... 6 آقای کاظمینی حقایق و واقعیت ها را نادیده گرفته و آن چنان سطح موضوع و بحث را پایین اورده که عملکرد عده ای از مالکان و افرادی را که در ساخت و ساز پاساژ ستاره یزد آن هم به دلیل منافع اقتصادی یا مشکلات اداری با شهرداری که احیاناً با یکدیگر اختلاف مالی داشته اند یا نظرات موافقان و مخالفان احداث پارک کوهستان را با اظهار نظر و انتقاد سازنده و دلسوزانه کسانی یکسان دانسته که نه تنها مخالفتی با ساخت مسجد ندارند بلکه می گویند احداث مصلی که اکنون تبدیل به ساخت پردیس فرهنگی شده چه از محل بیت المال یا با پول مردم به ویژه اگر خدای ناکرده بخواهند از زراندوزان و سوءاستفاده کنندگان اقتصادی هم کمک بگیرند در حال حاضر به مصلحت شهر و دیار و حکومت نیست با عنایت به اینکه دهها طرح عمرانی نیمه تمام نیز بر روی زمین مانده است؟ آقای کاظمینی عالماً، عامداً یا سهواً نکته دیگری را تحریف نموده و نوشته است: نویسنده مقالات آیینه یزد، اشاره ای به جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه کرده اند که با دوچرخه و موتور به مسجد می روند که در سال های اخیر همة حوزه های شهری، بخصوص حوزة شهر یزد، نمازجمعه با شکوه و استقبال زیاد مردم برگزار و اگر روز جمعه از مسیر خیابان امام و قیام و بلوار امامزاده جعفر (ع) عبور نمایند، ازدحام وسایل نقلیه را مشاهده که گواه علاقه مردم به نماز جمعه می باشد و بیشتر از دوچرخه و موتور، ماشین هم می باشد!!... 7 بررسی آمار شرکت کنندگان در نماز جمعه یزد نشانگر این است که حدود 90 درصد هفته های سال، جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه حدود 12 تا پنجاه درصد گنجایش مسجد ملااسماعیل می باشد و در بعضی از مساجد خیابان قیام و اطراف بازار یزد با آن همه رفت و آمد و پر جمعیت بودن خیابان و بازار و کوچه های اطراف، ظهرها یا درب مسجد بسته یا تعداد کمی نمازگزار شرکت می نمایند ضمناً در این بخش از نوشته خویش بگونه ای مرقوم داشته که مدیرمسئول آیینه یزد با خیابان قیام و اطراف مسجدملا اسماعیل و محل برگزاری نماز جمعه و یا نماز جماعت آشنایی ندارد و یا کسانی را که با اتومبیل به نماز جمعه می روند نادیده گرفته است!!. درود و الطاف پروردگار رحمان بر حجه الاسلام والمسلین حاج شیخ عبدالحسین عرب و عجم، آن روحانی ساده زیست و مورد اعتماد مردم یزد که از کلاس پنجم، ششم دبستان، حقیر را با کتاب صرف میر و مسجد و نماز جماعت آشنا نمود بویژه روال کار آن بزرگوار این بود که در روزهای جمعه چند نفر از شاگردانش از جمله این جانب را به مسجد جامع کبیر یزد می برد تا بعضی از نمازگزارانی که به مسجد می آمدند با تمایل خودشان حمد و سوره نزد دانش آموزانش بخوانند و در نهایت مرحوم عجمین بر آن صحه بگذارد. آقای کاظمینی در فراز دیگری از مقاله می نویسد: در مقالات مذکور اشاره ای به مالکیت محل در نظر گرفته شده برای مصلّی شده که باید گفت: بر اساس قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و احکام حکام شرع، زمین اراضی مورد نظر مصلّی هم باید خریداری شود یا معوّض داده شود، لذا مسلّماً عالم و مجتهد اوّل شهر بیشتر واقف به مکان نمازگزار می باشد که البته تذکر صاحب مقالات مذکور به جا می باشد، امّا مسلّماً قرار نیست مصلّی و پردیس فرهنگی شهر روی زمین غصبی بنا گردد... .8 اگر احداث مصلی بر روی زمینی که اشکال شرعی و قانونی داشته باشد نمایندگان محترم ولی فقیه و امام جمعه مناطق در هر یک از شهرها و مراکز استان ها نمی توانند بر خلاف قانونی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به تصویب مراجع ذی صلاح رسیده نظریه دیگری ابزار نمایند. چه بسیار پسندیده و شایسته می باشد دستیاران و مشاوران نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد زمینه هایی فراهم نمایند تا از ساختمان های زیبا و وسیع و دارای امکانات لازم که در محلات گوناگون یزد به عنوان مسجد، حسینیه، بیت الحسین(ع)، بیت العباس(ع) ساخته شده و هر سال تنها چند روز یا چند هفته از آنها بهره برداری می شود با برنامه ریزی صحیح و با حضور وعاظ و گویندگان مطلع و آگاه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و تربیتی اسلامی استفاده شود تا مقابله ای برای تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم نیز باشد. حسن ختام مقاله به درج بخشی از تفسیر قرآن کریم ذیل آیه شریفه 18 سوره مبارکه توبه که درباره عمران و اهمیت بنای مساجد می باشد اختصاص می یابد. تدرباره اهمیت بنای مسجد احادیث فراوانی از طرق اهل بیت (ع) و اهل سنت رسیده است که اهمیت فوق العاده این کار را نشان می دهد... از پیامبر(ص) نقل شده که آن حضرت فرمود: کسی که چراغی در مسجدی برافروزد فرشتگان و حاملان عرش الهی مادام که نور آن چراغ در مسجد می تابد برای او استغفار می کنند. ولی امروز آنچه بیشتر اهمیت دارد، عمران و آبادی معنوی مساجد است و به تعبیر دیگر بیش از آنچه به ساختن اهمیت می دهیم باید به ساختن افرادی که اهل مسجد و پاسداران مسجد و حافظان آنند اهمیت بدهیم. مسجد باید کانونی باشد برای هر گونه حرکت جنبش و سازنده اسلامی در زمینه آگاهی و بیداری مردم و پاکسازی محیط و آماده ساختن مسلمانان برای دفاع از میراث های اسلام. مخصوصا باید توجه داشت مسجد مرکزی برای جوانان با ایمان گردد... 9 مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- یزد فردا 19/7/94 2- آیینه یزد شماره 404 3- یزد فردا 19/7/94 4-یزد فردا مورخ 5/4/91 و 26/8/91 5- یزد فردا مقاله آقای میرزا محمد کاظمینی، 19/7/94 6- همان 7- همان 8- همان 9-تفسیر نمونه، جلد هفتم، از انتشارات دارالکتب الاسلامیه، صفحه 318 و 319 ...
غفلت از توانمندی های داخلی مشکل اصلی در اقتصاد کشور است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، محمد اسماعیلی امروز در جلسه مشترک نمایندگان کارفرمایان، کارگران، تعاون گران و سمن های فعال در حوزه تأمین اجتماعی زنجان با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هنوز از توانمندی های داخل کشور در راستای اقتصاد مقاومتی به نحو مطلوب استفاده نشده است. وی بیان کرد: مشکلی که کارفرمایان، کارگران و تعاونی ها با آن درگیر هستند به دلیل عدم توجه و استفاده از
سازمان دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با تهدیدات زیستی قرار دارد
کند. وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از نقاط جهان از نظام های مراقبت بهداشتی ضعیفی برخوردار هستند و چند نمونه اخیردر درگیریهای منطقه ای نشان داده که چگونه به سرعت شیوع بیماری ها می تواند نظام های مراقبت بهداشتی که مدیریت ضعیف دارند و فاقد زیرساخت لازم می باشند را تحت تاثیر قرار دهد. دکتر مهدوی شهری ادامه داد: برای مقابله با خطرات زیستی در یک شیوه پایدار، جامعه امنیتی با جامعه
افزایش 1.2 میلیون بازنشسته در 8 سال گذشته به منابع تأمین اجتماعی خدشه وارد می کند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، سیدتقی نوربخش امروز در جلسه مشترک نمایندگان کارفرمایان، کارگران، تعاونگران و سمن های فعال در حوزه تأمین اجتماعی زنجان با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مهمترین تولید سازمان اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی برای مردم است. وی با بیان اینکه در سال های گذشته این سازمان به دلیل تحت شعاع قرار دادن امنیت اجتماعی در یک دهه اخیر مورد انتقاد واقع شده بود
بروز پدیده زنان مجرد سالمند در 20 سال آینده
در حدود 25 درصد افزایش می یابد. وی افزود: بر اساس مطالعات، تعداد زنان سالمند از مردان سالمند بیشتر خواهد بود و با تجردی که هم اکنون در پیش رو داریم، زنان سالمند مجرد هم پدیده ای است که در آینده با آن روبه رو خواهیم بود. ربیعی با اشاره به سند توسعه سالمندی، تصریح کرد: با طرح این سند در شورای عالی رفاه و هیات وزیران، برنامه پیش سالمندی با جهت گیری بیمه های درمان به سمت اینکه سالمندان
دولت سیاست های رفاهی، اقتصادی و سیاسی را همزمان پیگیری می کند
مند شوند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته 735 هزار دفترچه و بیمه شده اجتماعی در کشور به ثبت رسید. وی تصریح کرد: در شرایطی که تمام تلاش دولت برای ساماندهی وضعیت و بهبود امور بود، میزان صادرات و نرخ فروش نفت در جهان کاهش یافت و شوکی به کشور وارد کرد. دکتر ربیعی ادامه داد: در این شرایط نمی شد به وضعیت قبل ادامه داد و باید سند جدیدی طراحی می شد و در دستور
کارفرمایانی که از ادامه کار بانوان پس از مرخصی زایمان ممانعت کنند جریمه می شوند
برخورد شدید با کارفرما انجام می شود. مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در صورتی که کارگری مجبور به امضا قرارداد سفید امضا شود با مراجعه به وزارتخانه، معاونت مربوطه و اداره تنظیم روابط کار شکایت خود را ارائه و از طریق کارشناسان مربوطه پیگیرهای لازم انجام می شود. وی مشاغل سخت و زیان آور معاونت روابط کار مدلی طراحی شده است که در صورت اجرایی شدن همه
شمار تشکل های کارگری و کارفرمایی در دولت یازدهم 32 درصد افزایش یافت
به گزارش "ناصرون " دلاور نظری چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از خانه سالمندان نرگس شهرستان خرمدره در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به پررنگ شدن نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی و رفع مشکلات آنها توجه شده، افزود: با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش استان ها بیش سه هزار تشکل در این مدت به مجموع تشکل ها افزوده شده است. وی شمار تشکل های کارگری و کارفرمایی در کشور را حدود
12 هزار تشکل کار و کارفرمایی در کشور فعال است
/> مدیرکل سازمان های کار و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به قرار دادهای سفید امضا اشاره کرد و یادآور شد: وزارتخانه بخشنامه ای را مبنی بر ممنوع کردن انعقاد قراردادهای سفید امضا به کارفرمایان ابلاغ کرده است. وی با اشاره به اینکه از زمان اجرایی شدن قانون کار از سال 69 مشکلات حاشیه ای زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است، عنوان کرد: مسائل قانون کار اولویت مانع فضای کسب و
نرخ بیکاری در زنجان کاهش داشته است
جلسه با اشاره به اینکه طبقه بندی مشاغل در زنجان انجام نشده است، گفت: این طرح در خیلی از استان ها اجراشده است. محسن علیمردانی نیز در ادامه این مراسم در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری زنجان افزود: استان زنجان استعداد لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود. وی اظهار کرد: متأسفانه حق استان زنجان در شرکت سرمایه گذاری شستا
فعالیت گروه کاری ناظر بر حقوق کودک و نوجوان در گلستان آغاز شد
ابریشم در گلستان بویژه در مناطق روستایی، علاوه بر ارزش افزوده ، برای تعداد زیادی از بانوان نیز اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد. غفاری توران تصریح کرد: برای توسعه صنعت نوغانداری در روستاها هماهنگی های لازم با فرمانداران، جهادکشاورزی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و منابع طبیعی شهرستان های مینودشت، کلاله، آزادشهر، رامیان، مراوه تپه و گالیکش انجام شده است. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان
وزیر رفاه : راه اندازی کمپین ضد تولیدات داخلی عاقلانه نیست
اینکه باید شرکت های مشکل دار آنالیز شود، افزود: در این میان جلسات متعددی برگزارشده و بر اساس بررسی های صورت گرفته خیلی از این شرکت ها به علت مشکل سرمایه در گردش، تسهیلات و نبود مواد اولیه به علت تحریم دچار مشکل شده اند. وی از معرفی 300 هزار نفر جویای کار به مراکز کاریابی خبر داد. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح تکاپو در 7 استان کشور اجراشده است گفت: طرح
ربیعی: اشتغالزایی بزرگ با ایجاد بنگاه های کوچک امکان پذیر است
/> وی با اشاره به افزایش 70درصدی اعتبارات امسال حوزه اشتغال در صندوق خاطرنشان کرد: امیدواریم در بخش خدمات شاهد رونق کسب و کار کوچک و خرد باشیم. ربیعی با تذکر نسبت به ساخت و ایجاد بازارهای جدید در حوزه کسب و کار در صندوق افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به تفاهم نامه های امضاشده بین این وزارتخانه با مرکز ملی فرش، شرکت شهرک های صنعتی و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها آمادگی