سایر منابع:
سایر خبرها
اولین فرشته ای که بر حضرت آدم( علیه السلام ) سجده کرد، چه نام داشت؟
او نوشته شود .[1] 2. اولین فرشته جبرئیل بود که بر آدم سجده کرد و در قبال آن، این افتخار را پیدا کرد که مأمور نازل کردن وحی بر پیامبران خصوصاً پیامبر گرامی اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) باشد .[2] صاحب تفسیر البرهان –که از تفاسیر شیعی است- نیز همین نقل را مطرح کرده است.[3] [1]. سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور فی تفسیر المأثور، ج 1، ص 50، کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی، قم، 1404ق. ...
آیا در منابع اسلامی به موضوع ختم سوره انعام و دعاهای مرتبط با چنین ختمی اشاره شده است؟
نازل شده، هفتاد هزار فرشته آن را بدرقه و احترام و تعظیم می کردند؛ چرا که در هفتاد موضع آن نام خدا آمده است. اگر مردم فضیلتی را که در قرائت آن است می دانستند، هرگز آن را ترک نمی کردند. کسی که حاجتی نزد خداوند داشته باشد و بخواهد به اجابت برسد، چهار رکعت نماز بخواند با سوره حمد و انعام و پس از نماز بگوید: یا کَریمُ، یا کَریمُ، یا کَریمُ، یا عَظیمُ، یا عَظیمُ، یا عَظیمُ، یا اَعظَمُ مِن کُلِّ عَظیم ...
آیا دو روایتی که پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: مجالس خود را به ذکر علی( علیه السلام ...
، ص 368، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، چاپ اول، 1407ق؛ علامه حلی، حسن بن یوسف، کشف الیقین فی فضائل أمیر المؤمنین( علیه السلام )، محقق و مصحح: درگاهی، حسین، ص 450، وزارت ارشاد، تهران، چاپ اول، 1411ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 38، ص: 199، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [2]. ابن مغازلی، علی بن محمد، مناقب الإمام علی بن أبی طالب( علیه السلام )، ص 199، دار الأضواء، بیروت، چاپ ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) به چه کسانی نفرین می کنند؟
، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 559، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [8]. همان، ج 13، ص 173. [9]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، ج 1، ص 113، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق. [10]. همان، ص 114. آیات مرتبط سوره البقرة (159) : إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ ...
آیا فرشتگان نیز شادی و اندوه و گریه دارند؟
صفت فرشتگان هستند که آنها نیز در برابر مسائل تأثر انگیز، یا مسرت بخش اندوهگین و مسرور می شوند. [1]. کوفی، فرات بن ابراهیم، تفسیر فرات الکوفی، ص 654، مؤسسة الطبع و النشر فی وزارة الإرشاد الإسلامی، تهران، چاپ اول، 1410ق. [2]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، النص، ص 69، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول، 1356ش . [3]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ...
نسل در روایات مربوط به راه رفتن به چه معنا است؟
...: اریانی، مطهر بن علی؛ عبدالله، یوسف محمد؛ عمری، حسین بن عبدالله ، ج 10، ص 6584، دار الفکر، دمشق، چاپ اول؛ طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق: حسینی ، سید احمد، ج 5، ص 483، کتابفروشی مرتضوی، تهران، چاپ سوم، 1375ش. آیات مرتبط سوره الأنبیاء (96) : حَتَّیٰ إِذَا فُتِحَتْ یَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ کُلِّ حَدَبٍ یَنْسِلُونَ سوره یس (51) : وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذَا هُمْ مِنَ الْأَجْدَاثِ إِلَیٰ رَبِّهِمْ یَنْسِلُون ...
بر اساس قرآن و روایات، فرشتگان چند بال دارند؟
علیه و آله و سلم ) و سننه و أیامه(صحیح بخاری)، محقق: الناصر، محمد زهیر بن ناصر، ج 4، ص 115، دار طوق النجاة، بیروت، چاپ اول، 1422ق. آیات مرتبط سوره فاطر (1) : الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِکَةِ رُسُلًا أُولِی أَجْنِحَةٍ مَثْنَیٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ یَزِیدُ فِی الْخَلْقِ مَا یَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ سوره النجم (18) : لَقَدْ رَأَیٰ مِنْ آیَاتِ رَبِّهِ الْکُبْرَیٰ ...
آیا جواب سلام ندادن، گناهان فرد سلام گوینده را به فردی که پاسخ نداده منتقل می کند؟
، بیروت، 1408ق. [3]. شعیری، محمد بن محمد، جامع الأخبار، ص 147، مطبعة حیدریة، نجف، چاپ اول، بی تا. آیات مرتبط سوره النساء (86) : وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا
این سخن امام علی( علیه السلام ) که هیچ آزمایشی دشوارتر از مهلت دادن به انسانها نمی باشد، به چه معنا است؟
. [7]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 7، ص 32 – 33، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ اول، 1374ش؛ آقا جمال خوانساری، محمد، شرح بر غرر الحکم و درر الکلم، محقق و مصحح: حسینی ارموی محدث، جلالالدین، ج 4، ص 550، دانشگاه تهران، چاپ چهارم، 1366ش. [8]. ابن شعبه حرانی، حسن بن علی، تحف العقول عن آل الرسول( صلی الله علیه و آله و سلم )، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 246، دفتر انتشارات اسلامی ...
آیا روایاتی از اهل سنت داریم که پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) و یا ائمه( علیه السلام ) مبیّن ...
باب از علم را پنهانی به من آموخت که از هر بابی هزار باب باز می شود .[7] [1]. نحل، 44. [2]. ر.ک: فخرالدین رازی، ابوعبدالله محمد بن عمر، مفاتیح الغیب، ج 20، ص 212، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چاپ سوم، 1420ق؛ بغوی، حسین بن مسعود، معالم التنزیل فی تفسیر القرآن، تحقیق: المهدی ، عبدالرزاق، ج 3، ص 80، داراحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ اول، 1420ق. [3]. ر.ک: کلینی، محمد بن یعقوب ...
آیا روایت عشره مبشره (مژده بهشت به ده نفر از اصحاب پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم )) صحیح است؟
! [1]. بیهقی، أحمد بن حسین، الاعتقاد و الهدایة إلی سبیل الرشاد علی مذهب السلف و أصحاب الحدیث، محقق: کاتب، أحمد عصام، ص 332، دار الآفاق الجدیدة، بیروت، چاپ اول، 1401ق؛ حاکم نیشابوری، محمد بن عبد الله، المستدرک علی الصحیحین، تحقیق: عطا، مصطفی عبد القادر، ج 3، ص 498، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1411ق؛ ذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد، سیر أعلام النبلاء، ج 1، ص 104، مؤسسة الرسالة، بیروت، چاپ ...
آیا دعای نوری که بر روی کفن می نویسند، دارای سند معتبر است؟
پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) و امام کاظم( علیه السلام ) نقل کرده اند و فقها نیز نوشتن آن را بر روی کفن مستحب دانسته اند. پاسخ تفصیلی دعایی در فضای مجازی با استناد به مهج الدعوات سید ابن طاوس(ره) به نام دعای نور نگاشته شده که با اللّهم یا نورَ النّور تنوّرت بالنّور و النور فی نورک یا نور اللّهم یا عزیز تعزّزت بالعزّة و العزّة فی عزة عزّتک یا عزیز اللّهم یا جلیل تجللت ...
مستأثر و مستحل فیء در روایات به چه معنا است؟
آن متعلق به امام است.[12] در واقع گروه پنجم، به دلیل تصرّف بدون اجازه در اموالی که متعلق به امام است، ملعون واقع شده اند. [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 293، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم 1407ق. [2]. شیخ صدوق، الخصال، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 338، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1362ش. در این روایت، این ...
منظور از این روایت که؛ خداوند 99 اسم دارد که هرکس آنها را بر شمرد وارد بهشت می شود ، چیست؟
، صحیح ابن حبان، محقق: شعیب الأرنؤوط، ج 3، ص 87، مؤسسة الرسالة، بیروت، چاپ دوم، 1414ق؛ بخاری، محمد بن اسماعیل، الجامع المسند الصحیح المختصر من أمور رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم ) و سننه و أیامه(صحیح بخاری)، محقق: الناصر، محمد زهیر بن ناصر، ج 7، ص 108، ح 2736، دار طوق النجاة، بیروت، چاپ اول، 1422ق. [2]. شیخ صدوق، محمد بن علی، التوحید، محقق و مصحح: حسینی، هاشم، ص 194، دفتر انتشارات اسلامی ...
معنای کلمات جلال و جزار و قلائد در روایات چیست؟
قلائد و پوستش به قصاب ها نداد، بلکه آنها را صدقه داد .[7] [1]. بستانی، فؤاد افرام، مهیار، رضا، فرهنگ ابجدی عربی-فارسی، ص 296، انتشارات اسلامی، تهران، چاپ دوم، 1375ش. [2]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، محقق و مصحح: میر دامادی، جمال الدین، ج 11، ص 119، دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق. [3]. اصفهانی (مجلسی اول)، محمد تقی، لوامع صاحبقرانی، ج ...
خلیفه دوم، نگارش حدیث را ممنوع کرد. کدام خلیفه بعد از او فرمان رسمی به لغو این ممنوعیت داد؟
أبی بکر بن عمرو بن حزم: أن انظر ما کان من حدیث رسول الله صلی الله علیه و سلم، و حدیث عمرة بنت عبد الرحمن فاکتبه، فإنی قد خفت دروس العلم، و ذهاب أهله ؛ بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، تحقیق: محمودی، محمد باقر، ج 8، ص 202، مؤسسة أعلمی للمطبوعات، بیروت، چاپ اول، 1394ق. [7]. معارف، مجید، جوامع حدیثی اهل سنت، ص 29، نشر سمت، تهران، 1385ش. [8]. به نقل از: جوامع حدیثی اهل سنت، ص 51. [9]. به نقل از: مدیر شانه چی، کاظم، تاریخ حدیث، ص36، نشر سمت، تهران، 1376ش. [10] . تاریخ حدیث، ص 39. [11]. آلبانی، محمد، منزلة السنة فی الإسلام، ص20، الدار السلفیة،کویت، 1404ق. ...
آیا نگاه کردن به چهره عالم عبادت است؟
چهره عالم برتر از آزادی هزار بنده است... . [1]. ابن اشعث، محمد بن محمد، الجعفریات (الأشعثیات)، ص 194، مکتبة النینوی الحدیثة، تهران، چاپ اول، بی تا. [2]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 205، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق. [3]. شعیری، محمد بن محمد، جامع الأخبار، ص 38، مطبعة حیدریة، نجف، چاپ اول، بی تا. T ...
آیا در روایات چیزی به نام پری دریایی، دختر یا فرشته آب یا دریا داریم؟
تَحْوِیهِ لَوَاعِجُ الْأَمْطَارِ وَ عَوَالِجُهَا ؛ علی بن الحسین علیه السلام (امام چهارم)، الصحیفة السجادیة، ص 38، دفتر نشر الهادی، قم، چاپ اول، 1376ش؛ الصحیفة السجادیة، ترجمه آیتی، عبدالمحمد، ص 41، سروش، تهران، چاپ دوم، 1375ش. [13]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 545 – 546، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق. [14]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق و مصحح: امینی، عبد الحسین، ص 82، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول، 1356ش. T ...
در کدام آیه از قرآن بر امانت تأکید شده و آیا مفهوم ادای امانت، شامل سپردن کارها و موقعیتهای اجتماعی به ...
الْأَمَانَةِ وَ طُولِ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجِوَار فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ( صلی الله علیه و آله وسلم ) أَدُّوا الْأَمَانَةَ إِلَی مَنِ ائْتَمَنَکُمْ عَلَیْهَا بَرّاً أَوْ فَاجِرا . [6]. بنابر نقل برخی از نسخه های نهج البلاغة. ر.ک: ابن میثم بحرانی، اختیار مصباح السالکین، ص 636، آستان قدس رضوی، مشهد، چاپ اول، 1366ش. [7]. مغنیه، محمد جواد، ج 2، ص 356، تفسیر الکاشف، دار الکتب ...
آیا تصور زنی غیر از همسر هنگام آمیزش، موجب معلولیت ذهنی یا جسمی فرزند می شود؟
، کتاب فروشی علمیه اسلامیه، تهران، چاپ اول، 1369ش. [7]. کلینی، محمد، الکافی، محقق، مصحح، غفاری علی اکبر - آخوندی، محمد، ج 2، ص 469، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [8]. همان، ص 470. عَلَیْکُمْ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّ الدُّعَاءَ لِلَّهِ وَ الطَّلَبَ إِلَی اللَّهِ یَرُدُّ الْبَلَاءَ وَ قَدْ قُدِّرَ وَ قُضِیَ وَ لَمْ یَبْقَ إِلَّا إِمْضَاؤُهُ- فَإِذَا دُعِیَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ سُئِلَ صَرَفَ الْبَلَاءَ صَرْفَةً. [9]. همان، ص 469. [10]. همان، ص 469. T ...
آثار دنیوی دعا چیست؟
، فلاح السائل و نجاح المسائل، ص 29، بوستان کتاب، قم، چاپ اول، 1406ق. [3]. همان، ص 28. [4]. ر.ک: همان. [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 470، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. آیات مرتبط سوره الفرقان (77) : قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ ۖ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَامًا T ...
این حدیث از حضرت پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) در کدام منبع آمده است؟ هر کس دوست دارد عمر طولانی ...
... [1]. قطب الدین راوندی، سعید بن هبة الله ، الدعوات، سلوة الحزین، النص، ص 126- 127، انتشارات مدرسه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، قم، چاپ اول، 1407 ق. آیات مرتبط سوره البقرة (83) : وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا وَذِی الْقُرْبَیٰ وَالْیَتَامَیٰ وَالْمَسَاکِینِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا ...
در روایت لَا یمْسَحْ أَحَدُکمْ بِثَوْبِ مَنْ لَمْ یکسُهُ از چه چیزی نهی شده است؟
...، 1406ق. [7]. شیخ حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعه، ج 5، ص 111، مؤسسة آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [8]. لغت نامه دهخدا، واژه ازار . [9]. القاری، علی بن محمد، مرقاه المفاتیح، ج 7، ص 2975، دار الفکر، بیروت، چاپ اول، 1422ق. [10]. همان. [11]. لویس، معلوف، المنجد فی اللغة، ص 686، انتشارات اسلام، تهران، چاپ اول، 1379ش. ...
مقصود از روایاتی که مردم مکه و مدینه را نکوهش می کند و مردم شام را بدتر از مردم روم می داند، چیست؟
، محمد حسن، جواهر الکلام فی شرح شرائع الإسلام، محقق و مصحح: قوچانی، عباس، آخوندی، علی، ج 6، ص 60 – 61، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ هفتم، 1404ق. [7]. ثقفی، ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال، الغارات أو الإستنفار و الغارات، محقق و مصحح: محدث، جلال الدین، ج 2، ص 573 ، انجمن آثار ملی، تهران، چاپ اول، 1395ق؛ ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله، شرح نهج البلاغة، محقق و مصحح: ابراهیم، محمد ...
آیا این که در ماجرای فتح مکّه، مردم غیر نظامی و نیز زنان از رفتار لشگر پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ...
خودت به خدا سوگند می دهم و تو نیکوکارتر و مهربان تر و با پیوندترین مردم هستی. در این موقع، عبد الرحمن بن عوف و عثمان بن عفان گفتند: ای رسول خدا! ما از سعد در امان نیستیم که به قریش حمله ای نکند. پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: امروز روز رحمت و مهربانی است، امروز روزی است که خداوند قریش را عزیز و گرامی خواهد داشت! .[6] 3. از ابن عساکر نقل شده است: زنی در راهی که می رفت، به رسول خدا ...
آیا پیامبران و امامان از مظلومیت و شهادت امام حسین( علیه السلام ) سخن به میان آورده اند؟
ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی أَخَافُ عَلَیکَ أَنْ تَکُونَ مِنَ الْهَالِکِینَ قَالَ إِنَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنِی إِلَی اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ إِنِّی لَمْ أَذْکُرْ مَصْرَعَ بَنِی فَاطِمَةَ إِلَّا خَنَقَتْنِی الْعَبْرَةُ لِذَلِکَ ؛ ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق و مصحح: امینی، عبد الحسین، ص 107، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول، 1356ش. [11 ...
تفسیر بکم فتح اللَّه و بکم یختم و بکم ینزّل الغیث ... در زیارت جامعه کبیره چیست؟
.... مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج 15، ص 24، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [4]. همان، ج 54، ص 170. [5]. صفار، محمد بن حسن، بصائر الدرجات فی فضائل آل محمّد( صلی الله علیه و آله و سلم )، محقق و مصحح: کوچه باغی، محسن بن عباسعلی، ج 1، ص 487، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، قم، چاپ دوم، 1404ق. [6]. ر.ک: کربلایی، جواد بن عباس، الأنوار الساطعة فی شرح الزیارة الجامعة، ج 5، ص 221 – 224، دار الحدیث، قم، بی تا. T ...
آیا خدا انگشت دارد که در جایی پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: دل های آدمیان بین دو انگشت از ...
...، قاهره، چاپ اول، 1998م. [2]. همان. [3]. ر.ک: تفسیر لما خلقت بیدی ، سؤال 30654. [4]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، محقق و مصحح: میر دامادی، جمال الدین، ج 8، ص 193، دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق. [5]. همان. [6]. همان. [7]. همان. [8]. جزری، ابن اثیر، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج 3، ص 9، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان، قم، چاپ اول، 1367ش. [9]. لسان العرب، ج 8، ص 193. [10]. ر.ک: أمالی المرتضی (غرر الفوائد و درر القلائد)، ج 1، ص 318 – 323. T ...
آیا پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: من در بهشتم و علی کلید آن است؟
... فَإِذَا تَحْتَ الْعَرْشِ مَکْتُوبٌ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ نَبِیُّ الرَّحْمَةِ وَ عَلِیٌّ مِفْتَاحُ الْجَنَّة ؛[2] رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: هنگامی که خدا آدم( علیه السلام ) را خلق کرد و در او از روح خودش دمید ... به او فرمود سرت را بالا بگیر، پس آدم به بالا نگاه کرد و دید زیر عرش نوشته شده است، هیچ خدایی جز خدای یگانه نیست، محمّد پیامبر رحمت است، و علی ...
معنای حدیث احْفَظْ لِسَانَکَ تَسْلَمْ وَ لَا تَحْمِلِ النَّاسَ عَلَی رِقَابِنَا چیست؟
، ص 365، مدرسه امام علی بن ابی طالب( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1377ش. [6]. کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّة ؛ برقی، ابو جعفر احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق و مصحح: محدث، جلال الدین، ج 1، ص 259، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق؛ الکافی، ج 2، ص 220. [7]. مَنْ أَفْشَی سِرَّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ أَذَاقَهُ اللَّهُ حَرَّ الْحَدِید ؛ شعیری، محمد بن ...