کتاب وقعة صفین را معرّفی کنید و آیا این کتاب به فارسی ترجمه شده است؟
سایر منابع:
سایر خبرها
محمدحسن خان اعتمادالسلطنه؛ همدم و همنشین ناصرالدین شاه قاجار
، می پردازند تا دریابند که خرابی ایران نتیجه خیانت کدام یک از آنان است. بخشی مهم از این کتاب به محاکمه امین السلطان اختصاص دارد. محمدحسن خان این کتاب را از بیم امین السلطان تا پایان عمر پنهان داشت؛ ولی پس از مرگ او، همسرش نسخه ناتمام این اثر را در اختیار کتابخانه آستان قدس قرار داد. این کتاب نخستین بار در 1324ش، به کوشش محمد شهید نورایی، در مشهد چاپ شد و سپس محمود کتیرایی آن را تصحیح کرد و در ...
در روایتی از امام رضا( علیه السلام ) میان روایات مختلف درباره نوع میوه ممنوعه بهشتی حضرت آدم و حوا جمع ...
...، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ص 124، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1403ق. [3]. تفسیر و ترجمه شجره= درخت که منظور میوه آن است؛ به حسد، به نوعی تعبیری اخلاقی و عرفانی است. [4]. عیون أخبار الرضا( علیه السلام )، ج 1، ص 306. [5]. نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 259، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ ششم، 1365ش. [6]. همان، ص 138. [7]. همان ...
آیا این که غلام سیاه امام سجاد( علیه السلام ) درخواست باران کرد و باران آمد، معتبر است؟
......[3] [1]. ر.ک: مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 102، ص 61، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق؛ و ابن شاکر، محمد بن شاکر بن أحمد، فوات الوفیات، ج 3، ص 12 – 13، دار صادر، بیروت، چاپ اول، 1973 و 1974م. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 472، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [3]. مسعودی، علی بن حسین، اثبات الوصیة، ص 175، انصاریان، قم، 1384 ش؛ 1426ق. ...
آیا کتاب های تعبیر خواب موجود و تعابیری که از امام صادق( علیه السلام ) نقل می کنند معتبرند؟
ودیعه من در زمین شما دفن گردد؟ حضرت فرمود: مدفون در زمین شما من هستم، ودیعه و پاره تن پیامبر من هستم. گفتنی است؛ این گونه تعبیر خواب ها از ائمه( علیه السلام ) در منابع شیعی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هر آنچه به نام تعبیر خواب امام صادق( علیه السلام ) و دیگر ائمه در هر کتابی نقل می شود، مورد تأیید باشد. [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی ...
آیا کتاب الزهد کوفی اهوازی از منابع معتبر روایی شیعه به شمار می رود؟
محدّثان و بزرگان حدیث؛ مورد بررسی و دقت نظر قرار می گیرد و حکم کلی درباره یک کتاب و یا روایات یک محدّث نمی توان داد. [1]. نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 58، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ ششم، 1365ش. [2]. همان. [3]. فیض کاشانی، محمد محسن، الوافی، ج 8، ص 846، کتابخانه امام أمیر المؤمنین علی( علیه السلام )، اصفهان، چاپ اول، 1406ق. [4]. شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 1، ص 25، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [5]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار ج 68، ص330، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. ...
آیا دو روایتی که پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: مجالس خود را به ذکر علی( علیه السلام ...
، ص 368، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، چاپ اول، 1407ق؛ علامه حلی، حسن بن یوسف، کشف الیقین فی فضائل أمیر المؤمنین( علیه السلام )، محقق و مصحح: درگاهی، حسین، ص 450، وزارت ارشاد، تهران، چاپ اول، 1411ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 38، ص: 199، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [2]. ابن مغازلی، علی بن محمد، مناقب الإمام علی بن أبی طالب( علیه السلام )، ص 199، دار الأضواء، بیروت، چاپ ...
معنای تَوَشُّح که در روایات مربوط به نماز آمده، چیست؟
...؛ تاج العروس من جواهر القاموس، ج 4، ص 246. [7]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 3، ص 395 ، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [8]. شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 2، ص 329، کتاب فروشی داوری، قم، چاپ اول، 1385ش؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 4، ص 396، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [9]. وسائل ...
آیا فرشتگان نیز شادی و اندوه و گریه دارند؟
...، ص 38، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. فتال نیشابوری، محمد بن احمد روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 2، ص 507، انتشارات رضی، قم، چاپ اول، 1375ش. [5]. شیخ حر عاملی، محمد بن حسن، الجواهر السنیة فی الأحادیث القدسیة (کلیات حدیث قدسی)، ص 484، دهقان، تهران، چاپ سوم، 1380ش. آیات مرتبط سوره الرعد (13) : وَیُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ ...
آیا بر اساس روایات بیشتر بهشتیان را افراد ابله تشکیل می دهند؟!
بی تا. [4]. ابن منظور، لسان العرب، ج 13، ص 477، واژه بله ، دار صادر، بیروت، 1414ق. [5]. طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، ج 6، ص 343، کتابفروشی مرتضوی، تهران، 1375ش. [6]. ابن ادریس، محمد بن احمد، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی (و المستطرفات)، محقق، مصحح، الموسوی، حسن بن احمد، ابن مسیح، ابو الحسن ، ج 3، ص 566، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1410ق . [7]. کافی، محقق، مصحح ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) در جواب شمعون مسیحی، عقل را چگونه معرفی می کند؟
...> [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 27 – 28، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق؛ مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ج 1، ص 93، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. [6]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، ج 1، ص 192، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق؛ کافی، ج 1، ص 21 – 23؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 1، ص 41، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. ...
آیا در نهج البلاغه به ظهور حضرت امام مهدی( عجه الله تعالی فرجهم الشریف )، اشاره ای شده است؟
، چهارم، 1400ق. [3]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله، شرح نهج البلاغة، محقق، مصحح، ابراهیم، محمد ابوالفضل، ج 10، ص 96، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، قم، چاپ اول، 1404ق. [4]. أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَکَهَا مِنَّا یَسْرِی فِیهَا بِسِرَاجٍ مُنِیرٍ وَ یَحْذُو فِیهَا عَلَی مِثَالِ الصَّالِحِینَ لِیَحُلَّ فِیهَا رِبْقاً وَ یُعْتِقَ فِیهَا رِقّاً وَ یَصْدَعَ شَعْباً وَ یَشْعَبَ ...
منظور از خاک آلود کردن نامه چیست؟ و چرا در گذشته این کار را انجام می دادند؟
...، بیروت، چاپ اول، 1410ق. [5]. جزائری، نعمت الله بن عبد الله ، ریاض الأبرار فی مناقب الأئمة الأطهار، ج 2، ص 358، مؤسسة التاریخ العربی ، بیروت، چاپ اول، 1427ق؛ کمره ای، محمد باقر، ترجمه و شرح اصول کافی، ج 6، ص 597، اسوه، قم، چاپ سوم، 1375ش. [6]. مازندرانی، محمد صالح بن احمد، شرح الکافی (الأصول و الروضة)، محقق، مصحح، شعرانی، ابوالحسن، ج 11، ص 138، المکتبة الإسلامیة، تهران، چاپ اول ...
چکیده ای از ویژگی های کتاب محاسن برقی و حدیث گواهی خضر( علیه السلام ) بر امامت ائمه( علیه السلام ) را ...
( علیه السلام ) روایتی را برای اولین بار، احمد بن محمد برقی در کتاب محاسن خود آورده است که کامل تر آن را مرحوم شیخ کلینی در الکافی آورده است که جهت احتیاج به مضمون کامل روایت؛ آن را از این کتاب نقل می کنیم: عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرْقِیِّ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ دَاوُدَ بْنِ الْقَاسِمِ الْجَعْفَرِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی .... ؛ ترجمه روایات چنین است ...
کنیه أبو عبدالله و أبو الحسن که در روایات وجود دارد، اشاره به کدام یک از ائمه( علیه السلام ) دارد؟
شیعه نیوز : پرسش منظور از أبی عبدالله أبو الحسن و ... اشاره به کدام ائمه دارد و اگر بدون قرینه باشد، حمل بر کدام امام می شود؟ پاسخ اجمالی 1. کنیه ابو عبدالله برای امام حسین( علیه السلام ) و امام جعفر صادق( علیه السلام ) استفاده شده است، ولی در بیشتر موارد موجود در روایات، مقصود از آن، امام صادق( علیه السلام ) است؛ مانند: محمّد بن یحیی العطار عن احمد بن ابی زاهر عن ...
در چه روزها و ماه هایی زیارت امام حسین( علیه السلام ) مستحب است؟
با دشمنان خدا در رکاب نبی مرسل یا امام عادل به او می دهد .[4] 4. ماه رجب و ماه شعبان: احمد بن محمّد بن ابی نصر بزنطی می گوید: از حضرت امام رضا( علیه السلام ) پرسیدم: در چه ماهی حضرت امام حسین( علیه السلام ) را زیارت کنیم؟ آن حضرت فرمود: در نیمه ماه رجب و نیمه ماه شعبان .[5] 5. روز عاشورا و روز اربعین: جابر جعفی می گوید: در روز عاشورا خدمت امام صادق( علیه السلام ) رسیدم، آن حضرت به من ...
چرا در برخی روایات امام علی( علیه السلام ) را هاجر الهجرتین (انجام دهنده دو هجرت) توصیف کرده اند؟
...، قم، چاپ اول، 1418ق. [7]. بحار الأنوار، ج 45، ص 174. [8]. مناقب آل أبی طالب علیهم السلام، ج 4، ص 168. [9]. طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق، مصحح، خرسان، محمد باقر، ج 2، ص 311، نشر مرتضی، مشهد، چاپ اول، 1403ق؛ بحرانی اصفهانی، عبد الله بن نور الله ، عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال( مستدرک سیدة النساء إلی الإمام الجواد، محقق، مصحح، موحد ابطحی اصفهانی، محمد باقر، ج 17، ص 408، مؤسسة الإمام المهدی( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1413 ق . [10]. بحار الأنوار، ج 40، ص 11. ...
مشیخه چیست و چه کتاب هایی مشیخه دارند؟ عبارت عدة من أصحابنا در سند روایات به چه معناست؟
؟ بحث مفصل جداگانه ای می طلبد که جهت اختصار به همین مقدار بسنده می شود. [1]. حریری، محمد یوسف، فرهنگ اصطلاحات حدیث، ص 80، نشر هجرت، قم، 1381ش. [2]. ازهری، محمد بن أحمد، تهذیب اللغة، ج 7، ص 196، دار احیاء التراث العربی، بیروت. [3]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 12، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. شیخ صدوق ...
نسل در روایات مربوط به راه رفتن به چه معنا است؟
، ص 439، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [4]. المحاسن، ج 2، ص 377؛ وسائل الشیعة، ج 11، ص 439. [5]. همان. [6]. المحاسن، ج 2، ص 377. [7]. وسائل الشیعة، ج 11، ص 438. [8]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 276، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [9]. جوهری، اسماعیل بن حماد، الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، محقق و مصحح: عطار ...
منظور روایاتی که دانش پژوهان را مانند مجاهدان در راه خدا معرفی می کند چیست؟
علیهم السلام ، چاپ دوم، قم، 1385 ق . [2]. قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ( علیه السلام ): الشَّاخِصُ فِی طَلَبِ الْعِلْمِ کَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ، فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 1، ص 10، انتشارات رضی، ایران، قم ، چاپ اول، 1375 ش . [3]. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ( علیه السلام ) قَالَ إِذَا کَانَ یَوْمُ ...
آیا عبارت این الفاطمیون در روایات آمده است؟ آیا اساساً گروه هایی وجود دارند که در قیامت به صورت مستقل از ...
، 167، دار المرتضویة، نجف، چاپ اول، 1356ش. [7]. ر.ک: حواریون ائمه اطهار( علیه السلام ) ، سؤال 32625؛ حواریون عیسی( علیه السلام ) ، سؤال 21221. [8]. شیخ مفید، محمد بن محمد، الإختصاص ، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 61-62، الموتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید، قم، چاپ اول، 1413ق. [9]. حافظ برسی، رجب بن محمد، مشارق أنوار الیقین فی أسرار أمیر المؤمنین، محقق و مصحح ...
مهلاً مهلاً یعنی چه؟ و سخن کیست؟
ها به معنای مدارا کردن و...، می باشد که با در نظر گرفتن حال مخاطب و متکلم و مکان ایراد سخن، باید معنای دقیق آن را مشخص کرد. [2]. بستانی، فؤاد افرام، مهیار، رضا، فرهنگ ابجدی عربی-فارسی، متن، ص 87، اسلامی، تهران، چاپ دوم، 1375ش؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 11، ص 633، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق. [3].نصر الله زاده، حمید، نحو جامع، ص 33، انصاریان، قم، چاپ اول، 1385ش. [4 ...
روایاتی که تنها بر رجعت مؤمنان خالص دلالت دارند، با روایات مربوط به خواندن دعای عهد در چهل روز که عمومیت ...
برخی از امور – که قرائت دعای عهد در چهل صبح، می تواند از جمله آن باشد - رجعت می کنند و آن مؤمنان، امام زمان( عجه الله تعالی فرجهم الشربف ) را یاری می دهند. [1]. حلی، حسن بن سلیمان بن محمد، مختصر البصائر، محقق و مصحح: مظفر، مشتاق، ص 107، مؤسسة نشر اسلامی، قم، چاپ اول، 1421ق. [2]. ابن مشهدی، محمد بن جعفر، المزار الکبیر، محقق و مصحح: قیومی اصفهانی، جواد، ص 663، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1419ق. [3]. بدون هر شرط خارجی که موجب تحقق رجعت برایشان شود. ...
نگاه احادیث به قیمت گذاری کالا چگونه است؟
. [14]. گروهی از فقیهان، قیمت گذاری را غیر مجاز دانسته اند، از جمله: شیخ طوسی، ابو جعفر محمد بن حسن، النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی، ص 374، دار الکتاب العربی، بیروت، چاپ دوم، 1400ق؛ ابن زهره حلبی، حمزة بن علی، غنیة النزوع إلی علمی الأصول و الفروع، ص 231، مؤسسه امام صادق( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1417ق؛ محقق حلّی، نجم الدین جعفر بن حسن، شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، محقق و ...
آیا در معاشرت با هم مثل برادر اما در معامله چون بیگانگان باشید حدیث است؟
: 518 ق)، احمد بن محمد، مجمع الأمثال، ج 1، ص 158، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، مشهد، 1407ق؛ شهاب الدین ابشهی(متوفی: 852)، محمد بن احمد، المستطرف فی کل فن مستطرف، ص 38، عالم الکتب، بیروت، چاپ اول، 1419ق؛ شیخ بهایی، محمد بن حسین، الکشکول ، ج 2، ص 67، اعلمی ، بیروت، چاپ اول، بی تا. [2]. بقره، 282؛ ر.ک: آداب و شرایط قرض الحسنه ، سؤال 15215. [3]. حمیری، عبد الله بن جعفر، قرب الإسناد، ص 79 ...
این که در روایات آمده، آسمان و زمین بر شهادت امام حسین( علیه السلام ) و حضرت یحیی( علیه السلام ) ...
قُلْتُ فَمَا بُکَاؤُهَا قَالَ کَانَتِ الشَّمْسُ تَطْلُعُ حَمْرَاءَ وَ تَغِیبُ حَمْرَاء ؛ ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی طالب( علیه السلام )، ج 4، ص 54، علامه، قم، چاپ اول، 1379ق. [13]. برای نمونه ر.ک: علامه حلّی، حسن بن یوسف، مختلف الشیعة فی أحکام الشریعة، ج 2، ص 57، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق؛ میرزای قمّی، ابو القاسم بن محمد حسن، جامع الشتات فی أجوبة السؤالات، محقق ...
روایات درباره دانشمندان چه نظری دارند؟ آیا دانشمندانی هستند که هنگام ظهور امام مهدی( عجه الله تعالی ...
یَحْتَاجُ إِلَی رَغْبَةٍ وَ إِرَادَةٍ وَ فَرَاغٍ وَ نُسُکٍ وَ خَشْیَةٍ وَ حِفْظٍ وَ حَزْم ؛ منسوب به جعفر بن محمد علیه السلام (امام ششم)، مصباح الشریعة، ص 14 – 15، اعلمی، بیروت، چاپ اول، 1400ق. [4]. مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع یَقُولُ: إِذَا بَلَغَتِ النَّفْسُ هَذِهِ لَمْ یَکُنْ لِلْعَالِمِ تَوْبَةٌ وَ کَانَ لِلْجَاهِلِ تَوْبَةٌ ؛ کوفی اهوازی، حسین بن سعید، الزهد، محقق و مصحح: عرفانیان یزدی، غلامرضا، ص 71، المطبعة العلمیة، قم، چاپ دوم، 1402ق. [5]. ابن عربی، محی الدین، فتوحات مکیه، ج 3، ص 327، دار صادر، بیروت، بی تا. ...
آیا در روایات توصیه شده است هنگام گم کردن راه در بیابان، به سمت راست متمایل شوید؟
، 1409ق. [2]. اصفهانی (مجلسی اول)، محمد تقی، لوامع صاحبقرانی، ج 7، ص 443، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چاپ دوم، 1414ق. [3]. سید ابن طاووس، رضی الدین علی، الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان، ص 123، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق.
منظور از این که در روایات آمده: خدا کالاها را گران و یا ارزان می کند، چیست؟ آیا این دسته از روایات بر ...
غَلَا فَهُوَ عَلَیْهِ وَ إِنْ رَخُصَ فَهُوَ عَلَیْه ؛ شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 3، ص 267، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق. [5]. عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ( علیه السلام ) قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَکَّلَ بِالسِّعْرِ مَلَکاً یُدَبِّرُهُ بِأَمْرِهِ ؛ من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 268. [6]. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ ...
چرا قهقهه و خنده با صدای بلند مذمت شده و مورد نکوهش است؟
وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة، ج 16، ص 17، مؤسسة آل البیت علیهم السلام، قم، چاپ اول، 1409ق. [5]. ر. ک: سم کین، گابریل مارسل، ترجمه، ملکیان، مصطفی، ص 40، به نقل از جوادی، محسن، امینی، علیرضا، معارف اسلامی، ج 2، ص 14، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، قم، 1383ش. [6]. وَ رَوَی مُحَمَّدُ بْنُ زِیَادٍ الْأَزْدِیُّ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ الْأَحْمَرِ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ ...
آیا حدیثی از حضرت علی اکبر( علیه السلام ) نقل شده است؟
مواجهه با دشمن آن را ایراد کرده: أنا علیّ بن حسین بن علی نحن و ربّ البیت اولی بالنّبی تاللّه لا یحکم فینا ابن الدّعی .[1] من علی بن حسین بن علی هستم. قسم به پروردگار کعبه که ما به پیامبر شایسته تر هستیم. به خدا قسم که اجازه نمی دهیم که یک زنازاده بین ما حکم کند. [1]. ابو مخنف کوفی، لوط بن یحیی ، وقعة الطف، محقق: یوسفی غروی، محمد هادی، ص 241، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ سوم، 1417ق. ...