سایر منابع:
سایر خبرها
متکدی است، تفاوت های بسیاری دارد که این تفکیک ها چه در سازمانهای متولی داخلی مثل بهزیستی و چه در نهادهای بین المللی مثل یونیسف قابل پی جویی است.در این وادی اجتماعی،کودکی که در یک مکانیکی کوچک یا یک کارگاه خیاطی زیر زمینی یا شالیزار سبز کار می کند و این کار باعث آسیب های روانی،جسمی و آموزشی به وی می شود نیز در زمره کودکان کار پنهانی محسوب می شوند که از چشم قاطبه جامعه دور می مانند.ظهور کودک کار مدرن ...
آشفته ساز شود که فرد را از درون به طور کامل درگیر کند. معمولا افراد آسیب دیده از خیانت با داشتن علائمی مانند نشخوار فکری، گوش به زنگی یا حساسیت مفرط، بی حسی و کرخت شدگی، گسستگی، خشم غیرقابل فهم، وحشت زدگی های غیرقابل کنترل و همچنین احساس ملالت و اندوه به روانشناس و مشاوره ازدواج مراجعه می کنند. خیانت در زندگی زناشویی یکی از پدیده های رایج در زندگی مدرن است آقای دکتر به نظر شما ...
تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که باید به زودی خودشان را برای برگزاری آزمون جامع آماده کنند، معتقدند با ضربات متعددی که از پاندمی کرونا خورده اند، نمی توانند برای یکی از مهم ترین رویدادهای تحصیلی زندگی شان آمادگی کامل داشته باشند و از مسئولان دانشگاه آزاد تقاضای یک مسیر جایگزین دارند؛ درخواستی که منجر به تشکیل یک کمپین شده که حالا بیش از 1500 عضو دارد. اعضای این کمپین هر کد ...
به خصوص فرودستان جامعه متمرکز شویم. اما برای پیش بینی دوره بعد از کرونا باید مبناها و مفروضاتی داشت. مفروضات من این است: جهان اجتماعی ما را در وهله اول، ساختارهای زیستی، روانی انسان ها می سازند. این ساختارها با توجه به تفاوت های فرهنگی که وجود دارد، تقریباً در همه جهان، بنیان های مشترک و مشابهی دارند. شاهد این مدعا، مشابهت واکنش های صورت گرفته به شیوع کرونا در همه جوامع بود از هراس اولیه و هجوم ...
نشان دادیم. من سوالم را از منظر دیگری می پرسم چون می خواهم بحث باز شود. مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند یا نیستند؟ نارضایتی اقتصادی و معیشتی دارند یا ندارند؟ این نارضایتی ها محصول چه اتفاقاتی است؟ محصول تعاملات مختلف در جامعه. قطعاً وجود دارد. *چگونه می شود راه برون رفت از این وضعیت [را ایجاد کرد] و تبدیل نارضایتی به رضایتمندی مردم بر اساس چه فرایندی صورت می گیرد؟ آیا بینش مان ...
لحاظ تاریخی با رشد ناگهانی سنت های دینی هم زمان شده باشد، که پیوسته به راه یابی در جوامع انسانی از زمان های پیشاتاریخ ادامه داده اند. در پرتو این الگوی تکاملی، همبسته های نوروبیولوژیکی [عصب زیست شناختی]و نوروسایکولوژیکی [6][عصب روان شناختی]تجربه های دینی و معنوی کم کم شناسایی شده اند. همچنین با توجه به دیگر پژوهش های مرتبط در نوروبیولوژی، [7]الگوی پیچیده تری از رخداد های نوروسایکولوژیکی در طیّ تجربه ...