سایر منابع:
سایر خبرها
...، و نیز کسی که بگوید: من به زودی مانند آنچه خدا نازل کرده نازل می کنم؟! ای کاش ستمکاران را هنگامی که در سختی ها و شداید مرگ اند ببینی در حالی که فرشتگان دست های خود را [به سوی آنان] گشوده [و فریاد می زنند] جانتان را بیرون کنید، امروز [که روز وارد شدن به جهان دیگر است] به سبب سخنانی که به ناحق درباره خدا می گفتید واز پذیرفتن آیات او تکبّر می کردید، به عذاب خوارکننده ای مجازات می شوید ...
را تنبیه کنند. امام صادق علیه السلام یا امام باقر علیه السلام فرمودند: هنگامی که کودک به سه سالگی رسید، به او بگویید: هفت مرتبه لااله الا اللّه بگوید، سپس او را آزاد بگذارید تا هفت ماه و بیست روز بگذرد، آن گاه هفت مرتبه صلی اللّه علی محمد و آل محمد و در پنج سالگی دست راست و چپش را به او یاد ده. پس از آن او را با قبله آشنا کن و به او بگو: به سمت قبله، سجده کند، سپس تا شش سالگی او را رها ...
منکَر می داند. برای اصلاح این وضعیت نیز انسان را دعوت به بیان استرجاع کرده و او را متوجه مبدأ و معادش می کند “الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَهٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ” (بقره/156) اما در حکم جهانی خود نیز همه را به تمسک به و وحدت در “کلمه سواء” فرامی خواند” قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلی کَلِمَهٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا ...
انسان ها است هدی للمتقین، نذیرا للبشر، نذیرا للعالمین، که انسان ها به عقل بیایند و عاقل بشوند. انگار مدام مجبوریم برگردیم عقب. من هر چه دنبال گفتگو می گردم پیدا نمی کنم. احتجاج که مناظره است و "ادع الی سبیل ربک..." که دعوت و تبلیغ. من هنوز آیات قرآنی مرتبط با گفتگو را نمی بینم. چون شما فرمودید هدف چه هست؟ هدف گفتگو نیست، گفتگو یک وسیله و ابزار است. وقتی درباره تعریف ...
...، بزرگ منشی کنی پس بیرون شو که قطعاً از خوارشدگانی قَالَ أَنْظِرْنِی إِلَیٰ یَوْمِ یُبْعَثُونَ گفت: مرا تا روزی که [مردگان] برانگیخته شوند، مهلت ده قَالَ إِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرِینَ خدا فرمود: البته تو از مهلت یافتگانی قَالَ فَبِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَکَ الْمُسْتَقِیمَ گفت: به سبب اینکه مرا به بیراهه و ...
مطالعه و پی جویی حقایق و دقت در امور هستی را به جان بخرد و از سستی و ترس و احتیاط در کشف حقایق پرهیز کند. امام علی (ع) مقدمات بصیرت را چنین معرفی می کند: فَإنَّما البَصیرُ مَن سَمِعَ فَتَفَکَّرَ وَ نَظَرَ فَأبصَرَ وَانتَفَعَ بَالِعَبرِ؛ انسان بصیر کسی است که بشنود و بیندیشد، نگاه کند و ببیند و از عبرت ها بهره گیرد. (میزان الحکمه، ح 1732) نیز علی (ع) فرمود: مَنِ اسْتَقْبَلَ الْأُمُورَ ...