سایر منابع:
سایر خبرها
فریب چوپان دروغگو را نخورید
ارسال پیامک های اغواگرایانه و کلاهبردارانه یکی از رایج ترین انواع کلاهبرداری هاست که متأسفانه با وجود اطلاع رسانی گسترده،شاهد گرفتار شدن قربانیان در دام کلاهبرداران هستیم. سرگرد حمید کیانی، سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از شهروندان خواست درمواجهه با پیامک هایی مانند برنده شدن در سفرهای زیارتی، وجه نقد،لپ تاپ، تبلت یا پیامک هایی مشابه با تیز هوشی برخورد کنند تا طعمه افراد سودجو
جدیدترین تحولات میدانی سوریه
مراکز استقرار نیروهای خود در این روستا خبر داده اند! با انهدام مواضع داعش، صدها تن از نیروهای ارتش سوریه و حزب الله وارد محوطه فرودگاه شده و مورد استقبال بیش از 1000 تن از نظامیان سوری محاصره شده در داخل آن قرار گرفتند. این نظامیان، اساتید و دانشجویان دانشکده بزرگ نیروی هوایی ارتش سوریه مستقر در فرودگاه بودند که از دو سال پیش ابتدا از سوی گروههای تروریستی تکفیری همچون ارتش آزاد، القاعده و
رضاروزبه دردانشنامه جهان اسلام
گاهی در جلسات هفتگی طباطبایی که در تهران برگزار می شد، شرکت داشته و به علاوه، مباحث تفسیری طباطبایی در المیزان را با علاقه پیگیری می کرده است. او همین کتاب را متن درس تفسیر خود در کلاسهای مدرسة علوی و نیز دوره های آموزش غیررسمی، که برای فارغ التحصیلان برگزار می کرد، قرار داده بود. گفتنی است که طباطبایی پس از درگذشت همسرش در 1344ش، در اواخر دهة 1340ش خواهر روزبه را به همسری گرفت. روزبه در
فیتیله ای ها ، فیتیله پیچ شدند!!+فیلم عذرخواهی عموهای فیتیله ای
برنامه فیتیله تعطیل شد آن هم پس از 15 سال فعالیت مستمر. آن هم درحالی که مدتی پیش محمد مسلمی کارگردان این برنامه حدود دو ماه پیش اعلام کرده بود با توجه به عدم حمایت های مادی و معنوی تلویزیون از آثار ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان سری جدید فیتیله تا آخر امسال برنامه اش ادامه خواهد داشت و پس از آن دیگر عمو فیتیله ای ها برنامه ای در تلویزیون نخواهند داشت. حالا تلویزیون دست پیش گرفته و به دلیل اتفاقی که در برنامه روز جمعه فیتیله رخ داد نه تنها اقدام به تعطیل کردن برنامه فیتیله کرده بلکه کار به توبیخ های شدید و حتی برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو رسیده است. اما ماجرا چه بود و چرا صداوسیما نسبت به آن چنین واکنش سختگیرانه ای از خود نشان داده است؟ ماجرا چه بود؟ روز جمعه در برنامه فیتیله آیتمی پخش شد که داستان آن توهین به هموطنان آذری زبان تلقی شد. ماجرا از این قرار بود که در این آیتم محمد مسلمی و حمید گلی که با زبان آذری صحبت می کردند میهمان هتل درجه یکی بودند اما به دلیل نارضایتی شان از شرایط هتل می خواستند آن جا را ترک کنند. دلیل شان هم بوی بد اتاقی بود که آنها ساکنش بودند. در ادامه آیتم مشخص می شود که بوی بدی که آنها حس می کردند از دهان پسربچه بیرون می آمده و دلیلش هم این بوده که پسربچه به جای استفاده از مسواک... این شوخی به تنهایی جای ایراد و اشکال داشت چراکه حتی تصور چنین صحنه ای برای بزرگسالان هم کمی مشمئز کننده است چه برسد به کودکان. واکنش ها از کجا آغاز شد این اتفاق با همه ناپسند بودنش اما قابلیت تبدیل شدن به یک بحران و حاشیه را نداشت و تنها می توانست به یک تذکر جدی ختم شود اما ماجرا از زمانی که یکی از نمایندگان مجلس اعتراض شدیدی به این موضوع کرد رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل بلافاصله پس از پخش این برنامه در صفحه اینستاگرامش به شدت نسبت به این موضوع اعتراض کرد و نوشت: بدین وسیله توهین آشکار رسانه ملی اقتدارگران خودحق پندار خودپسند در برنامه دیروز فیتیله به ترک زبان های مکرم را محکوم می کنم و به عنوان نماینده آذری زبان کشور بزرگ ایران اسلامی اشعار می دارم تا تحقیق و تفحص از صداوسیما و ارجاع پرونده به قوه قضائیه باهمکاری دوستان این توهین علنی نابخردان را پیگیری خواهم کرد. پس از این برخورد پیرموذن هم حساسیت ها آغاز شد و بلافاصله برخی دیگر از نمایندگان آذری زبان، استاندار اردبیل و سایت های خبری محلی به پوشش گسترده و اعتراضی به این اتفاق پرداختند و ماجرا بیشتر بیخ پیدا کرد. عکسی از اجرای جنجالی فیتیله ای ها عذرخواهی فیتیله ای ها پس از این که کمی در سایت ها بر سر این موضوع بحث راه افتاد بلافاصله عوامل تولید برنامه متوجه سوءتفاهمی که این آیتم برای آذری زبان ها ایجاد کرده بود، شدند و علیرضا آقایی و محمد مسلمی در دو پیام مجزا عذرخواهی از سوی سازندگان برنامه منتشر کردند. مسلمی در یادداشت خود هم که مخاطبش همه مردم ایران بود با اشاره به تلخ بودن اوضاع برای اعضای فیتیله نوشت: گفتیم مانند همیشه با شما حرف بزنیم با شما که بیست و چهار سال هم صحبت و همدل بودیم. دل های ما آن قدر بهم نزدیک بود که شما بیست و چهار سال ما را در جمع خود پذیرفتید. همیشه از دوستی و اتحاد گفتیم. محبت بی چشمداشت شعارمان بود و لبخند را روی لبان کودکانتان نشاندیم. همیشه از ترک و لر و گیلکی در نمایش هایمان نماینده داشتیم از آن رو که ایران را با همه قومیت هایش زیبا می دانیم. مگر می شود و می توانیم به توهین و تحقیر فکر کنیم؟ مگر می توانیم به آزار هم میهنان مان بیندیشیم. به عنوان کارگردان فیتیله افتخار کرده و می کنم که فرزند ایران و آذربایجانم. مگر می شود که عموهایی که بیست و چهار سال با شما زندگی کرده اند در مقام توهین به ملت غیور آذربایجان نمایشی را اجرا کنند. ما خدمتگزار شماییم. امید ما شمایید. نمی گوییم در این چند سال اشتباه نکرده ایم اما می دانید و می دانیم که گل بی عیب فقط خداست. برخورد تند صداوسیما خب تا این جا یک اشتباه سهوی پیش آمده که عوامل آن متوجه اشتباهی که کرده بودند شده و رسما عذرخواهی کردند. کاری که معمولا تا همین جایش را هم خیلی ها عادت به انجام دادنش ندارند. اما گویا برای سازمان صداوسیما که در این چند سال ثابت کرده پشت هنرمندان و برنامه سازان خود نمی ایستد و به جای مسئولیت پذیری سر هر مشکل و حاشیه هایی آنها را سپر بلا می کند این بار هم همان روش همیشگی را پیش کشیدند و با اعلام بیانیه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. در این بیانیه با اشاره به اهمیت قومیت های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای حفظ و احترام آنها آورده شده: متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در یکی از بخش های برنامه فیتیله که ازجمله برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیماست، به سبب اشتباه، بی دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می شود. عکس های فیتیله ای ها عموها هم فتیله پیچ شدند در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مسأله، وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه ای برای رفع کوچک ترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند: باوجود سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مسأله تا آشکار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد، با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته که از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه فیتیله فعلا متوقف می شود، مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود. فدا شدن دوباره هنرمندان اما به نکات جالب موجود در این بیانیه دقت کنید، اول این که خود صداوسیما بر دو نکته سهوی بودن این اتفاق و باسابقه و پربیننده بودن برنامه فیتیله اذعان دارد ولی باز هم آنها را متخلف دانسته است. نکته بعد این که مدیران موثر در پخش شدن این برنامه توبیخ و حتی برکنار شده اند و این برخورد درستی است اما چرا کسانی که برنامه را تولید کرده اند باید مجازات شوند، آنها برنامه خودشان را تولید کرده اند و به سازمان ارایه داده اند، مدیران مربوطه هم می توانستند اجازه پخش آن را ندهند اما بنا به هر دلیلی این کار را کرده اند این جا دیگر تیم فیتیله مقصر نیست ولی آنها مثل باقی مواقع نخستین قربانیان این گونه حاشیه ها می شوند. ضمن این که محمد مسلمی در بخشی از نامه خود حرف جالبی می زند: نمی گوییم در این چند سال اشتباه نکرده ایم اما می دانید و می دانیم که گل بی عیب فقط خداست. دقیقا نکته همین جاست. حق تیمی که 24 سال است در تلویزیون کار می کند، 15 سال است در قالب فیتیله برنامه می سازند و در این مدت از کم حاشیه ترین تیم های برنامه سازی تلویزیون این نیست که به خاطر چنین اشتباه کوچکی - تأکید می کنیم کوچک چرا که تلویزیون اشتباهاتی به مراتب بزرگ تر و تاثیرگذار تر از این را هم داشته است - تعلیق و مجازات شوند. این خالی کردن پشت هنرمندان و برنامه سازان به وسیله مدیران تلویزیون همان رویه ای است که سال هاست باعث شده بسیاری از هنرمندان و برنامه سازان موفق، باسواد و خوش ذوق تلویزیون عطای کار کردن در این سیستم را به لقایش ببخشند. عموهای فیتیله ای عذرخواهی عموهای فیتیله ای از آذری ها محمد مسلمی کارگردان و مجری برنامه "فیتیله"، علی فروتن و حمید گلی از بازیگران این برنامه و همچنین علیرضا آقایی تهیه کننده "فیتیله" مراتب عذرخواهی خود را به مردم آذربایجان اعلام کردند. تهیه کننده این برنامه با اشاره به سابقه فعالیت گروه فیتیله در سراسر کشور و در استان های مختلف گفت: حضور " فیتیله ای ها " در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف مختلف گواه این ادعاست که همواره اقوام مختلف مورد احترام این برنامه بوده اند و هیچگاه در طول 14 سال سابقه این برنامه توهینی به هیچ کدام از اقوام نشده است. علیرضا آقایی با اشاره به اینکه این سه بازیگر از اقوام مختلف (آذری، لری و گیلکی) بوده اند افزود: هیچگاه کسانی که خود از اقوام مختلف هستند به خاستگاهی که به آن تعلق دارند توهین نکرده و نمی کنند. تهیه کننده برنامه فیتیله گفت: این سه بازیگر و مجری برنامه کودک حدود 24 سال است که در برنامه های مختلف تلویزیون برنامه اجرا کرده اند و نوع فعالیت آن ها و ارتباطی که با مردم برقرار کرده اند نشان می دهد که هیچگاه قصد جسارت به قوم و لهجه ای را نداشته و ندارند و در برنامه های آموزشی خود با اجرای نمایش، ترکیبی از گویش و لهجه های مختلف را ارائه کرده اند. تهیه کننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی می کنم و اگر هم سوء تفاهمی پیش آمده سهوی بوده و هیچ عمد و غرضی در کار نبوده است. محمد مسلمی کارگردان این برنامه نیز گفت: خود من آذری زبان هستم و افتخارم این است که متعلق به این خطه ام و گویش آذری داشته ام، چرا باید به مردمانی از جنس خودم توهین کنم و باعث رنجش آنان شوم اما با این حال خود من نیز از این مسئله پیش آمده رنجیده خاطرم و از مردم آذربایجان عذرخواهی می کنم. درد دل عمو فیتیله ای با مردم بعد از اتفاقات بوجود آمده دانلود ویدیو 2 توبیخ و 1 برکناری حاصل بی دقتی فیتیله در پی بی دقتی صورت گرفته در بخشی از برنامه فیتیله روز جمعه 15 آبان ماه، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، طی نامه های جداگانه ای مدیر گروه کودک و نوجوان و مدیر پخش این شبکه را توبیخ و جانشین مدیر پخش و مسئول نظارت نهایی برنامه های شبکه را ضمن توبیخ، از مسئولیت خود برکنار کرد. اجراهای متفاوت فیتیله ای ها بنا بر این گزارش، جعفری جلوه در نامه توبیخ مدیر پخش و مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو با اشاره به غفلت و بی دقتی صورت گرفته در برنامه فیتیله، ضمن تذکر جدی و توبیخ کتبی، به هوشیاری و مراقبت بیش از پیش آن ها در حوزه مدیریتی شان تاکید کرده است. در بخشی از نامه برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو نیز آمده است: عرصه نظارت و پخش برنامه ها در صدا و سیما، عرصه خطیر لحظه ها و دریغ هاست که گاه یک سهل انگاری و لغزش موجب خساراتی است جبران ناپذیر، مصداق این امر آنچه که در بازبینی و پخش برنامه فیتیله ای ها در روز جمعه 15 آبان ماه جاری حاوی اهانت نسبت به یکی از عزیزترین اقوام غیور این سرزمین یعنی آذری ها رخ داد و علیرغم توجه بازبین اولیه این برنامه و اشاره درست ایشان به اشکالات برنامه، به سبب فقدان تشخیص و اغماض بلاوجه شما به آزردگی گروهی از مردم عزیز بدل شد. لذا ضمن تذکر جدی و توبیخ کتبی، از مسئولیت و ایفای نقش در این عرصه برکنار می شوید. تصاویری از فیتیله ای ها تجمع در تبریز و برخی شهرها علیه فیتیله برخی تجمعات برای اعتراض به پخش برنامه فتیله از شبکه دو سیما برگزار شد. جمعی از مردم تبریز امروز با برپایی تجمعی به پخش یک برنامه از گروه کودک شبکه دو سیما اعتراض کردند و خواستار برخورد جدی با عوامل اصلی این برنامه شدند. مشابه تجمع تبریز در شهرهای ارومیه ، اردبیل و زنجان نیز برپا شد. روز جمعه در بخشی از برنامه هفتگی فیتیله که ویژه کودکان است ، دیالوگ های توهین آمیزی نسبت به هموطنان ترک زبان پخش شد. رییس سازمان صدا و سیما صبح امروز با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه فیتیله ها گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مسئله تأسف بار که موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری زبان شده است برخورد جدی و رسیدگی کامل می شود. سرافراز ضمن اعلام پوزش رسانه از خطای به وجود آمده تاکید کرد: رسانه ملی در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد. واکنش امام جمعه تبریز به توهین فیتیله نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی اقدام موهن برنامه پخش شده از شبکه دو سیما را محکوم کرد و خواستار پیگیری این مسئله در مراجع قانونی شد. متن پیام آیت الله محسن مجتهدشبستری در این باره که امروز یکشنبه منتشر شد، به شرح ذیل است: باسمه تعالی از قرار برخی نقل ها در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه ای پخش شده است که گویا اهانت آمیز به گویش آذری و مردم غیور آذربایجان بوده است، اینک این حرکت نابجا را محکوم نموده، امید است مسئولین محترم همواره مراقبت نمایند تا این قبیل موارد ولو به طور ناآگانه و بی غرضانه هم بوده باشد، تکرار نگردد. از اینکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام مناسبی در عزل دست اندرکاران مربوطه نموده است سپاسگزاری می شود. محسن مجتهد شبستری در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی 'فیتیله' صحنه ای به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود. روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این موضوع اعلام کرد پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود. واکنش محسن رضایی به برنامه "فیتیله" محسن رضایی با انتشار عکسی با لباس بختیاری، در یادداشتی اینستاگرامی نسبت به توهین هایی که به اقوام می شود واکنش نشان داد. وی در این یادداشت خود نوشت: ظاهراً اهانت به اقوام ایرانی پایانی ندارد. اگر هم برنامه ریزی شده نباشد بی توجهی است. دیروز در سریال سرزمین کهن به بختیاری های سربلند اهانت شد و امروز در برنامه ای دیگر به آذری های باغیرت و چندی پیش به اعراب وفادار ایرانی. باید اهانت به اقوام ایرانی جرم تلقی گردد و در مجلس تصویب شود و برای آن مجازات در نظر بگیرند. اقوام ایرانی بدون ایران و ایران بدون اقوام ایرانی معنا ندارد. در دفاع مقدس، لشگر پرافتخار عاشورای آذربایجان در کنار لشگریان سایر اقوام، در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه آفریدند. در انقلاب مشروطه لشگر بختیاری ها و لشگرهایی از گیلان و آذربایجان استبداد را از بین بردند. در انقلاب اسلامی هم همه اقوام ایرانی شرکت داشتند. البته تذکر دو نکته را ضروری می دانم: نخست آنکه باید مردم با حفظ آرامش و رعایت امنیت عمومی در این موارد پیگیری را به متولیان قانونی بسپارند و دوم آنکه اگر مجموعه ای در توهین خود عمدی نداشت و بابت سهو خود پشیمان بود، عذرخواهی او را بپذیریم. برنامه فیتیله، در برنامه اخیر خود، مرتکب خطایی شد که رنجش خاطر دهها میلیون ایرانی را به دنبال داشت، نه تنها ترک ها که همه ایرانیان از این برنامه ناراحت شدند چرا که هیچ انسان شرافتمندی توهین به انسان های دیگر را بر نمی تابد. در این باره نکاتی چند قابل توجه و تأمل است: 1 - آنچه در این برنامه رخ داد، صرفاً استفاده از "زبان ترکی" یا "فارسی با لهجه ترکی" در یک برنامه طنز نبود چرا که این موضوع ، اساساً توهین تلقی نمی شود و همه زبان ها و گویش ها از جمله ترکی، شمالی، لری و... در برنامه های طنز و جدی مورد استفاده قرار می گیرند و کسی هم رنجیده خاطر نمی شود. آنچه اتفاق افتاد، فارغ از بحث قومیت ها ، یک بی نزاکتی بود که نام طنز و حتی جوک هم نمی توان بدان نهاد (مسواک زدن با فرچه دستشویی! مشمئز کننده نیست؟ آن هم در برنامه کودک). حال نسبت دادن این بی ادبی چندش آور به یکی از اقوام ایرانی، چه ترک، چه لر، چه شمالی و ... حتماً باعث رنجش می شود که شد و حق را باید به مردم آذربایجان و ترک های ایران داد که نسبت به این بی ادبی و اهانت، اعتراض کنند. 2 - اعتراضات مردم آذربایجان به این موضوع، به صورتی کاملاً مسالمت آمیز و مدنی رخ داد. آنها در ارومیه، تبریز و برخی شهرها و مراکز دانشگاهی، تجمعاتی شکل دادند و با در دست داشتن نوشته ها و سر دادن شعارهایی، از این موضوع انتقاد کردند و سپس به تجمع خود پایان دادند. این در حالی است که برخی جریان های خارج کشور تلاش می کردند این ماجرا را زمینه ای برای آتش افروزی و اختلاف زایی کنند و هیزم بیار معرکه شوند. همراهی نهادهای دولتی و حکومتی با مردم، از امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان غربی گرفته تا نمایندگان مجلس و نیروی انتظامی و ... نشان داد که اگر مسؤولان با مردم همراه شوند و حتی در اعتراضات تقابل نکنند، کارها بهتر پیش می رود. حال فرض کنید که مسؤولان، نابخردانه عمل می کردند و سعی در پراکندن مردم معترض یا بازداشت آنها داشتند؛ در چنان فرضی، چه فاجعه ای رخ می داد و یک اعتراض مدنی مسالمت آمیز به چه بحرانی تبدیل می شد! 3 - عذرخواهی رئیس صدا و سیما، مدیران شبکه 2، تهیه کننده برنامه و بازیگران فیتیله، اقدام مناسبی بود که به عنوان مطالبه مردم شهرهای ترک نشین محقق شد و لذا ادامه دادن موضوع، با منطق و خردمندی سازگار نیست. ماجرای اخیر، یک ماجرای پایان یافته است اما درس ها و عبرت های آن، باید دائمی باشد و احترام به اقوام ایرانی، آویزه گوش همه و مشخصاً صاحبان تریبون باشد. مردم آذربایجان نیز بزرگوار تر از آنند که نبخشند یا به قطع نان کسی راضی شوند. مهم تنبّه بود که حاصل شد. 4 - اما نکته مهمی که در این ماجرا نهفته است و نباید آن را مغفول گذاشت، این است که اعتراضات اخیر، صرفاً ناظر به یک برنامه خاص تلویزیونی نبوده است بلکه بیش از آن، اظهار هویت و اعتراض به عدم اجرای کامل اصل 15 قانون اساسی است؛ اعتراضی که همواره مترصد فرصتی برای ظهور است. اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است . اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس ، در کنار زبان فارسی آزاد است . بخش اول این اصل به طور کامل اجرا می شود ولی موضوع تدریس زبان های محلی و قومی، مغفول مانده است یا بسیار محدود بدان پرداخته می شود. این در حالی است که مردم آذربایجان،به معنای واقعی کلمه و بی هیچ شعار و تعارفی، متعهد به قانون اساسی، تمامیت ارضی و همبستگی ملی هستند و موضوعاتی نظیر پان ترکیسم، در بین عموم مردم واقعاً جایگاهی ندارد. اتفاقاتی نظیر ماجرای فیتیله را نیز به حساب خطای افراد می گذارند و نه فراتر از آن. لذا اگر این اصل قانون اساسی به طور کامل اجرا شود، هم مطالبه قانونی مردم محقق شده و هم بهانه جویانی که می کوشند از آب آلوده ماهی بگیرند و اتحاد ملی را خدشه دار کنند، خلع سلاح می شوند. و سخن پایانی این که احترام به همدیگر، سرمایه تاریخی و گرانبهایی است که ایران را در گذر تاریخ با همه اقوام و زبان ها و ادیان و مذاهب مختلف، پا برجا و استوار نگه داشته است. این سرمایه بی بدیل را حفظ کنیم و همدیگر را ، مانند همیشه ی تاریخ، دوست بداریم. ...
جوان برومند آذربایجانی که برای کیان دین الهی و دفاع از حریم اهل بیت هم مهاجر شد، هم مدافع و هم مجاهد
همرزمان معمم وحید که برای مراسم تشییع و تدفین به تبریز آمده بود می گفت؛ بسیاری از فرماندهان عراقی که همگی دوره های عالی نظامی را گذرانده اند از وحید درس می گرفتند. می دانست که چطور از یک سلاح می شود بهره ی بهتر برد. چگونه می شود یک سلاح را ترمیم و بازسازی کرد. می گفت که وحید را کسی در تبریز نمی شناسد! او در عراق به واسطه ی اقدامات و ابتکاراتش خیلی شناخته شده است. در چندین مورد هم هوش و ذکاوت
بابک زنجانی چه ضرر بزرگی به ایران زده است؟
اینگونه افراد برخورد نکند اینگونه روش ها را بزهکاران دیگر در کشور استفاده می کنند. صادقی قهاره افزود: گویا بابک زنجانی مانند دزدی است که با چراغ آمده و گویا وی ماشین جعل داشته است. وی گفت: بابک زنجانی تنظیم اسناد بانکی را مختل کرده و موجب اخلال در نظام پولی و بانکی کشور شده است. صادقی قهاره افزود: امتناع زنجانی در پرداخت مطالبات پیمانکاران نفتی موجب تأخیر در انجام
آن گونه که جناب شریعتمداری فهمیده و می فهمد
این پرسش منطقی در میان است که مسئولان صدا و سیما در واکنش به ماجرای مورد اشاره باید چه اقدام دیگری انجام می داده اند که نداده اند؟! به یقین با شناختی که از هموطنان آذری زبان خود داریم، خواسته آنان، مثلا اعدام دست اندرکاران خطاکار برنامه مزبور نبوده و نیست، پس ادامه اعتراضات برای چیست؟! اگر منظور از اعتراضات یاد شده، اعلام مخالفت و اعتراض به سراسر ایران اسلامی است، که این خواسته نه فقط در سراسر
پراید یا پورشه یقه متخلف داخل خودرو را می گیریم
باشند. فرمانده ناجا تأکید کرد باید در استان های سراسر کشور با این تخلفات برخورد شود و این موضوع مختص به استان یا شهر خاصی نیست. مزدا3 در راه پلیس ایران فرمانده ناجا درباره به کار گیری خودروهای مزدا3 در پلیس راهنمایی و رانندگی هم توضیح داد: تأکید ما بر استفاده از خودروها و تجهیزات تولید داخل است، اما خودروهایی را که داخل کشور مونتاژ می شوند، هم خریداری می کنیم و جز در موارد
روزنامه های چهارشنبه
دیروز دریابان علی شمخانی در خصوص ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع خبرنگاران بازداشتی گفت: این موضوع در حال مدیریت شدن است. این اقدام به شکلی صیانت از سلامت خبرنگاران است. این روزنامه تذکر شورای امنیت کشور به صدا و سیما در باره فیتیله را با انتخاب عنوان توضیحات ناجا درباره تجمعات ارومیه و تبریز پوشش داده که نحوه ی بازتاب این خبر به این شرح است: یک مقام مسئول در وزارت کشور گفت: شورای
نظر شریعتمداری در مورد فیتیله
مسئولیت برکنار کرده اند و اکنون این پرسش منطقی در میان است که مسئولان صدا و سیما در واکنش به ماجرای مورد اشاره باید چه اقدام دیگری انجام می داده اند که نداده اند؟! به یقین با شناختی که از هموطنان آذری زبان خود داریم، خواسته آنان، مثلا اعدام دست اندرکاران خطاکار برنامه مزبور نبوده و نیست، پس ادامه اعتراضات برای چیست؟! اگر منظور از اعتراضات یاد شده، اعلام مخالفت و اعتراض به سراسر ایران اسلامی است، که این
کشف 18 کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگرمرگ در مهریز/کشف 7 میلیاردی کالای قاچاق در یزد/عامل برداشت غیرمجاز ...
ما، سرهنگ "منوچهر نصیری" فرمانده انتظامی شهرستان مهریز گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان روز گذشته در بازرسی از یک باب واحد صنفی، تعداد 6 هزار نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند. وی ادامه داد: سیگار های کشف شده که همگی خارجی و قاچاق و فاقد مجوز گمرکی می باشد دارای مارک های "کنت، وینستون و مور" است. نصیری در پایان تصریح کرد: محموله دخانی کشف شده تحویل
بهانه دست بداندیشان ندهیم
/> آذری ها صف خود را از فرصت طلبان جدا کردند فرمانده ناجا گفت: مسؤولان مربوط خیلی بهنگام و خوب در رابطه با توهین انجام شده به آذری زبانان موضعگیری کردند و برخورد لازم را انجام دادند. سردار حسین اشتری افزود: خوشبختانه قاطبه شرکت کنندگان در تجمعات اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند، ولی متأسفانه شماری افراد فرصت طلب به قصد سوءاستفاده از این وضعیت بودند که با هوشیاری و بصیرتی که
ایران در گلستان
گسترده در این زمینه باز هم شاهد گرفتار شدن قربانیان در دام کلاهبرداران پیامی هستیم. وی ادامه داد: شهروندان در مواجهه با پیامک هایی از جمله برنده شدن در سفرهای زیارتی ، وجه نقد ، لپ تاپ ، تبلت یا پیامک هایی مشابه؛ با تیز هوشی برخورد کنند تا طعمه افراد سودجو نشوند. * بیش از پنج میلیون نفر در کشور زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند رئیس سازمان بهزیستی کشوراز قرار داشتن پنج
تحرکات ضدانقلاب را بی پاسخ نگذاشته ایم
طلب به قصد سوء استفاده از این وضعیت بودند که با هوشیاری و بصیرتی که مردم با فرهنگ و متشخص آذری زبان انجام دادند به موقع صف خود را از افراد سودجو و فرصت طلب که از خارج از کشور هدایت می شدند جدا کردند. فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: مردم تبریز و شهرهای آذربایجان همین روند را ادامه دهند و دشمنان را مأیوس کنند. اشتری با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه مشترک بین پنج کشور جمهوری اسلامی ایران
کشف و ضبط بیش از 80 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی
بررسی و تجزیه و تحلیل کند. وی بیان کرد: تجزیه و تحلیل ها باید براساس انطباق وضعیت موجود با واقعیات و عملکرد انجام شده باشد، بنابراین رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی و یک بخش نخبه و اندیشمند جامعه در وهله نخست باید اشراف خوب و جامعی بر فعالیت ناجا داشته باشد و از سوی دیگر از ظرفیت بالایی که در اختیار دارد استفاده و بهره گیرد. پذیرای نقدهای سازنده و راهگشای رسانه ها هستیم
سوء استفاده ضدانقلاب از احساسات آذری زبان ها با راه اندازی پروژه کشته سازی/استفاده از تصاویر و اخبار ...
به گزارش زاهدانه به نقل از راه دانا؛ عصر روز گذشته بود که از برخی شهرهای شمال غربی کشور و مناطق آذربایجان و ترک زبان خبر رسید که تجمعاتی در پی حرکت ناشایست برنامه فیتیله شبکه دوم سیما انجام شده است. این تجمعات البته در شرایطی بود که از چند روز قبل برخی از وابستگان به جریان های ضد انقلاب در قالب گروهک پان ترکیسم شیطنت های خصمانه خود را آغاز کرده و با سوء استفاده از احساسات مردم آذربایجان، اقدام به
معترضان به فیتیله همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند/در ساعت مقرر بیشتر تجمع کنندگان محل تجمع را ترک ...
در روزهای اخیر رخ داده بود، داشتند. وی با بیان اینکه خوشبختانه قاطبه شرکت کنندگان در این تجمعات همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند، گفت: در ساعت مقرر بیشتر تجمع کنندگان محل تجمع را ترک کردند ولی متأسفانه تعدادی افراد سودجو به قصد سوءاستفاده از این وضعیت دست به اقدامات هنجارشکنی زدند که پلیس با سعه صدر و آرامش با آن برخورد کرد. فرمانده ناجا تأکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت در این شهرها آرام است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. انتهای پیام/
اعمال جریمه کشف حجاب توسط پلیس راهور
آنا- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این امکان پذیر نیست که خودرویی که آلودگی صوتی داشته یا دوردور کرده یا سرنشینان آن کشف حجاب کرده اند، از کنار افسر پلیس بگذرند و آنها هیچ برخوردی نکنند، گفت: همکاران بنده در پلیس راهور و پلیس راه سراسر کشور موظفند با هرگونه تخلف در حوزه ترافیکی و رانندگی برخورد کنند. سردار حسین اشتری در حاشیه دومین همایش فصلی روسا و فرماندهان پلیس راهور ناجا در پاسخ
مردم آذربایجان فرصت طلبان تجزیه طلب را از صف خود جدا کردند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز ، سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز در جمع خبرنگاران رسانه های تبریز با اشاره به حوادث روزهای گذشته منطقه آذربایجان اظهار داشت: توهین صورت گرفته به مردم آذری زبان محکوم است و نباید تکرار شود. وی با بیان این که مسؤولان مربوطه و رییس صدا و سیما در این خصوص به موقع موضع گیری کرده و برخورد لازم را انجام دادند، خاطرنشان
برخورد پلیس با دور دور و کشف حجاب در خودروها
حداکثر 12 تا 24 ساعت اقدام به توقیف خودرو کنند. اشتری همچنین تاکید کرد که باید با خودروهایی که اقدام به دور دور می کنند نیز برخورد شود و افزود: ملاک برای ما نوع خودرو نیست، پورشه یا پراید برای ما فرقی ندارد بلکه این تخلف است که باید با آن برخورد شود. فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مزاحمت برای نوامیس، دور دور، کشف حجاب، آلودگی صوتی و... جزو مصادیق مشهود تخلف است اظهار کرد: پلیس وظیفه دارد طبق قانون با این تخلفات برخوردی قاطع، سریع و البته توام با رافت و مهربانی داشته باشد.
هلاکت یک قاچاقچی و کشف مواد مخدر در زابل
فرمانده هنگ مرزی زابل گفت: طی عملیاتی 30 کیلوگرم مواد مخدر در شمال استان کشف و ضبط شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، سرهنگ رضا علی احمدی افزود: مرزداران هنگ مرزی زابل با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال محموله مواد مخدر از سوی مرز به داخل کشور به صورت پرتابی و انتقال آن به داخل کشور بررسی موضوع را بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند
بازخوانی هزینه سازی های یک طیف تندرو
در ایران و پاسخگویی مسئولین به تبعیض و فساد برگزار می کند و به همراه عزت الله سحابی سخنرانی تند و توهین آمیزی انجام می دهد. غائله خرم آباد؛ تاجزاده فرمانده چماق به دستان حزب مشارکت 13 ماه پس از غائله 18 تیر، در یازدهم مرداد ماه 1379 مسئول برگزاری هفتمین اجلاس دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای از استاندار لرستان درخواست همکاری در خصوص اردوی دانشجویان با عنوان آینده اصلاحات در ایران از
سوء استفاده عده ای فرصت طلب از اعتراضات مردم تبریز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سردار سرتیپ پاسدار اشتری که امروز به تبریز سفر کرده ضمن ابراز تاسف از اهانت صورت گرفته در رسانه ملی خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی در سایه جدیت مدیران و مسوولان نیروی انتظامی و امنیتی و مشارکت بیش از پیش مردم با پلیس، همواره از امن ترین استان های کشور است. وی افزود : در اعتراضات روزهای گذشته مردم آذربایجان شرقی به ویژه تبریز با
ناگفته هایی از نحوه شهادت سردارهمدانی
مشاهده و در چارچوب همان کار مستشاری به فرماندهان نظامی کمک کند. کوثری تأکید کرد: فرماندهان ما این طور نیستند که عقب بنشینند و بگویند بقیه جلو بروند؛ بلکه یک فرمانده قبل از آغاز عملیات جلو می رود و وضعیت را ارزیابی می کند، زیرا پس از آن راهنمایی او بسیار دقیق خواهد بود، و دقیق دستور می دهد. نحوه شهادت سردار همدانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه
یک میلیارد از استقلال طلبکارم
پیدا کند. * داوری که 6 ماه حقوق نگیرد چطور می تواند تمرکز داشته باشد اما به نظر می رسد تنها مسائل مالی دلیل این همه مشکلات در بحث داوری نباشد. به نظر می رسد داوران ما از نظر جسمی آمادگی خوبی ندارند که حتی آقای بهروان هم روز گذشته به این مسئله اشاره کرد. در هر صورت داوران هم روی کار و شخصیت خود تعصب دارند. آنها خانواده، اقدام و دوستانشان را می بینند و در مورد عملکردشان اظهارنظرها
روایت شهید طهرانی مقدم از تشکیل یگان موشکی سپاه
به شهرها پایان بدهند. یک روز من در قرارگاه بودم، به عنوان فرمانده توپخانه ی سپاه. به من اعلام شد که آماده باش که گلوله های هشدار دهنده منور روی بصره بزنی و با عملیات هماهنگی که ما با صدای برون مرزی جمهوری اسلامی که در منطقه اهواز بود، انجام می دادیم، اعلام به عراق می کنیم که این گلوله های هشداره و این گلوله های هشدار تبدیل به گلوله های جنگی خواهد شد و عراق باید به حملات، بر روی شهرهای
اشتری: آذری زبان ها دروقایع اخیر سوءاستفاده کنندگان را از صف خود جداکردند
سردار اشتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز با محکوم کردن اتفاق و توهین صورت گرفته به مردم آذری زبان بیان کرد: خوشبختانه مسئولان مربوطه و ریاست صدا و سیما در این خصوص بموقع موضع گیری کردند و برخورد لازم را انجام دادند. وی ادامه داد: همه مسئولان دروقایع اخیر پای کار آمدند و این عمل را محکوم کردند، مردم نیز نظرات و اعتراضات خود را اعلام و همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته اند
موضع گیری به موقع مسئولان و هوشیاری مردم آذربایجان/ جریمه های رانندگی افزایش می یابد
انجام دادند. وی افزود: خوشبختانه قاطبه شرکت کنندگان در تجمعات اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند ولی متأسفانه تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب به قصد سوءاستفاده از این وضعیت بودند که با هوشیاری و بصیرتی که مردم با فرهنگ و متشخص آذری زبان انجام دادند به موقع صف خود را از افراد سودجو و فرصت طلب که از خارج از کشور هدایت می شدند جدا کنند. فرمانده ناجا تصریح کرد: مردم تبریز و شهرهای
عناوین روزنامه های صبح امروز کشور
/> - معاون سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد؛ تعیین حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین دو سال آخر اشتغال * بهار - محمدرضا عارف؛ به ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت خوشبینم - اقدام دستگاه ها برای بازگرداندن اعتماد به آذری ها ادامه دارد؛ توضیح پلیس درباره اعتراضات خیابانی اخیر - فرمانده نیروی انتظامی؛ پلیس بر حسب وظیفه ذاتی خود وارد عمل شده و طبق مصوبات و تمهیدات شورای
آمادگی پلیس برای ساماندهی خودروهای پلاک قشم در هرمزگان
مرحله اول خودروهای اورژانسی و دولتی در دستور کار است، اضافه کرد: اگر سازمان منطقه آزاد نسبت به ایجاد زیر ساخت ها اقدام کند در نظر داریم یک مدیر فنی در مرکز شماره گذاری قشم مستقر کنیم تا مردم بتوانند با خودروهای شخصی پلاک منطقه آزاد قشم در مرحله دوم از خدمات ترافیکی مناسبی برخوردار شوند. ملکی با اشاره به اینکه برخورد با تکدی گری جزو وظایف ناجا نیست و این مسئولیت به عهده اداره بهزیستی گذاشته