شنبه ۰۲ تیرساعت ۱۴:۵۳Jun 2024 22
جستجوی پیشرفته

خبرهای افکار نیوز 2 بهمن 1397 - afkarnews.ir

افکار نیوز 29 اسفند 1393 افکار نیوز 29 اسفند 1394 افکار نیوز 30 اسفند 1395 افکار نیوز 31 اردیبهشت 1396 افکار نیوز 31 اردیبهشت 1397 افکار نیوز 31 خرداد 1397 افکار نیوز 31 تیر 1397 افکار نیوز 31 مرداد 1397 افکار نیوز 31 شهریور 1397 افکار نیوز 30 مهر 1397 افکار نیوز 30 آبان 1397 افکار نیوز 30 آذر 1397 افکار نیوز 30 دی 1397 افکار نیوز 1 اسفند 1397 افکار نیوز 1 بهمن 1397 افکار نیوز 2 بهمن 1397 افکار نیوز 3 بهمن 1397 افکار نیوز 4 بهمن 1397 افکار نیوز 5 بهمن 1397 افکار نیوز 6 بهمن 1397 افکار نیوز 7 بهمن 1397 افکار نیوز 8 بهمن 1397 افکار نیوز 9 بهمن 1397 افکار نیوز 10 بهمن 1397 افکار نیوز 11 بهمن 1397 افکار نیوز 12 بهمن 1397 افکار نیوز 13 بهمن 1397 افکار نیوز 14 بهمن 1397 افکار نیوز 15 بهمن 1397 افکار نیوز 16 بهمن 1397 افکار نیوز 17 بهمن 1397 افکار نیوز 18 بهمن 1397 افکار نیوز 19 بهمن 1397 افکار نیوز 20 بهمن 1397 افکار نیوز 21 بهمن 1397 افکار نیوز 22 بهمن 1397 افکار نیوز 23 بهمن 1397 افکار نیوز 24 بهمن 1397 افکار نیوز 25 بهمن 1397 افکار نیوز 26 بهمن 1397 افکار نیوز 27 بهمن 1397 افکار نیوز 28 بهمن 1397 افکار نیوز 29 بهمن 1397 افکار نیوز 30 بهمن 1397 
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۶:۰۳    
برخی مواد غذایی وجود دارند که به دلیل داشتن مواد سمی و آلودگی هایی باید از خوردن آن ها به صورت خام اجتناب کنید.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۴:۴۶    
معاون اداره کل تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران نحوه دریافت تسهیلات ساخت و خرید مسکن در بافت های فرسوده را تشریح و گفت ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۳:۴۸    
با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال کارکنان مشمول قانون کار در انتظار اخبار مربوط به مبلغ عیدی سالانه خود هستند و در این میان تمامی کارکنان مشمول قانون کار که طبق تعریف این قانون کارگر شناخته می شوند ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۲:۴۴    
مساله وابستگی به درآمدهای نفتی از آن دست اتفاق هایی است که به گفته بسیاری از مسئولان تنها راه علاجش، روی آوردن به درآمدهای دیگر از جمله درآمدهای مالیاتی است اما گره کار زمانی عیان می شود که مساله ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۲:۰۹    
وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال متوقف کردن تولید در کشور است و دولت برای رویارویی با این سیاست دشمن، هدف اصلی را حفظ وضعیت تولید قرار داده است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۱:۵۰    
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس گفت: کانال مالی سوئیس آماده راه اندازی شده و ویژگی های عملیاتی آن اعلام شده است اما فعلاً منتظر ورود پول ایران است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۱:۴۱    
طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال جاری 60 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مشارکتی و 27 هزار و 997 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید افتتاح شود.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۰:۴۷    
ترمیم تخصصی کارکنان قراردادی مدت موقت نفت که به طور مستقیم در عملیات تولید و بهره برداری چهار شرکت اصلی مشغول هستند، از سوی وزیر نفت برای اجرا به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ابلاغ شد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۹:۵۳    
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر مصون سازی و مراقبت از کشت های گلخانه ای، گیاهان دارویی و تولیدات اراضی شیبدار در برابر آفات و بیماری های جدید و معدوم سازی محصولات قاچاق توسط سازمان حفظ ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۹:۴۶    
سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: مشمولان از فرصت بوجود آمده برای ثبت شماره شبای خود در سامانه سهام عدالت استفاده کنند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۹:۰۳    
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود 80 درصد مردم توان خرید مسکن ندارند، گفت: این مسئله موجب می شود که مردم به سمت اجاره مسکن بروند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۸:۲۴    
همتی با اعلام اینکه مشکلی برای ارز نداریم، گفت: افرادی که می گویند وضع ما خوب نیست، اصلاً اطلاعی از وضعیت ندارند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۸:۰۳    
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد از اقدامات تاثیرگذار انجام شده در جهت کاهش قیمت گوشت مرغ خبر داد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۷:۴۸    
برای خرید رنو ساندرو دنده ای مدل 1394 با کارکرد 50 هزار کیلومتر در بازار به سرمایه 80 میلیون تومانی نیاز است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۷:۲۱    
بر اساس آمارهای استخراج شده از بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در 9 ماهه سال 1397 به 97.9 هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 25 ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۶:۴۸    
برای خرید آپارتمان 71 متری با عمر 6 ساله در محدوده استاد معین به سرمایه 781 میلیون تومانی نیاز است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۶:۱۸    
یک کارشناس اقتصادی حذف صفرهای واحد پولی را اقدامی بی تاثیر در تورم و قدرت خرید مردم عنوان کرد و افزود: پول قدرتمند منجر به افزایش واردات می شود که در شرایط فعلی ما باید به دنبال صادرات بیشتر باشیم.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۴:۱۸    
بنیاد خیریه "آکسفام" در گزارش جدید خود اعلام کرد که ثروت 26 نفر از افراد ثروتمند جهان با ثروت 3.8 میلیارد نفر از دیگر انسان ها برابر است!
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۳:۴۸    
چین اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته میلادی 6.6 درصد شده است، که این کمترین رشد از 1990 تا کنون است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۳:۱۸    
فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در کشور سوئد از سال 2030 میلادی ممنوع خواهد شد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۲:۴۸    
بررسی های انجام شده تا سال2022 در بخش مبادلات کالاهای لوکس نشان می دهد درآمد حاصل از فروش این کالاها به طور سالیانه به میزان 1.9درصد در حال افزایش است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۲:۱۸    
صادرات چای هند به ایران که در پی بلاتکلیفی ناشی از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران متوقف شده بود دوباره از سر گرفته می شود.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۱:۴۸    
وزیر انرژی روسیه پس از انتقادهایی از طرف عربستان گفت که به تعهداتش در قبال کاهش تولید نفت پایبند است .
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۱:۱۸    
اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق که مدتی است آغاز شده با هدف گرفتن سرشاخه های قاچاق موجب شد تا ذی نفعان با آن مخالفت کنند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۴۹    
جدیدترین آمار سازمان JODI نشان داد که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه نوامبر به بالاترین حجم در دو سال گذشته رسید.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۱۸    
رییس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام کاهش 27 و 66 درصدی معاملات مسکن به ترتیب در کشور و تهران طی دی ماه 1397 گفت ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۲۳:۵۳    
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف پروتئین حیوانی هر ایرانی 36 گرم است، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 150 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شود.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۲۲:۱۳    
آنچه در زیر می آید قیمت روز خودرو های صفر بازار تهران طی دی ماه 97 است که بین 50 تا 70 میلیون تومان در سطح بازار قیمت خورده که ممکن است تا 5 درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد؛
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۲۱:۴۱    
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: در حال حاضر قیمت خودرو ها نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۷:۴۷    
با حاکم شدن اندکی احساس دوری از ریسک در بازار ، قیمت طلا 2.39 دلار افزایش یافت و هر اونس 1282.22 دلار فروخته شد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۷:۱۱    
وزیر کار در نامه ای رسمی به وزیر نفت خواستار تعلیق الزام عرضه محصولات قیر همچون وکیوم باتوم در بورس کالا شده و ادعا کرده است الزام تولیدکنندگان قیر در رینگ صادراتی بورس کالا باعث توقف صادرات این ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۶:۰۸    
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات عراق با اشاره به دستاوردهای فضایی و ماهواره های سنجشی، این دستاوردها را زمینه مناسبی برای همکاری مشترک با عراق عنوان کرد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۵:۴۹    
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش 2 میلیون تومانی قیمت رانا در بازار دارد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۵:۳۰    
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور گفت: طرح پلاک کوبی گوش دام های زنده توسط سازمان دامپزشکی نه تنها موجب جلوگیری از قاچاق دام نشده ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۵:۰۸    
عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به افزایش نرخ اجاره بها در کلانشهرها به ویژه تهران انتقاد کرد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۴:۵۴    
س کانون بانکها و موسسات اعتباری غیردولتی از کاهش هزینه چاپ، نشر و امحاء اسکناس خبر داد و گفت: روزانه 60 میلیون تراکنش در نظام بانکی ایران به ثبت می رسد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۴:۵۴    
بررسی نرخ گروه های کالایی در دی ماه نشان می دهد، تنها دخانیات نسبت به آذر ماه با کاهش قیمت مواجه شده و 11 گروه کالایی دیگر رشد قیمت داشته اند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۴:۴۵    
درستی، از آزاد شدن واردات گوشی به صورت مسافری از دی ماه امسال خبر داد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۴:۳۱    
وزیر امور اقتصادی و دارایی در سیصد و چهل و پنجمین جلسه هیات واگذاری، استفاده از روش های مختلف واگذاری متناسب با اقتضائات را عامل مهمی در افزایش اثربخشی واگذاریها دانست.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۳۸    
وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: همکاران بنده در وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر ممنوع الخروجی پوری حسینی را پیگیری کرده اند که این خبر تکذیب شده است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۹    
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک ها 11 هزار و 545 تومان تعیین شد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۰    
جدیدترین نرخ سوخت هوایی بر اساس اطلاعیه مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام شد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۰۲    
طبق جزئیات مصارف عمومی لایحه بودجه سال 98، از میزان 320 هزار میلیارد تومان هزینه ها بالغ بر 115 هزار میلیارد تومان آن متعلق به حقوق کارمندان دولت است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۴    
یک کارشناس حقوقی با اشاره به سهامداری کمتر از 50 درصد دولت در برخی شرکت ها، گفت: از سال 90 تا لایحه بودجه 98، عددی که برای سود دولت از محل سهامداری شرکت ها ذکر شده 500 میلیارد تومان است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۴    
قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین حد خود در سه هفته اخیر ایستاد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۵    
روسای اتاق بازرگانی و اصناف با ارسال نامه ای به سران قوا طرحی را ارائه دادند که در قالب آن بتوان تنظیم بازار کالاهای اساسی را به شکل موثری انجام داد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۳    
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه دولت برای سال 98 تا به الان چیزی تحت عنوان افزایش قیمت یا سهمیه بندی سوخت وجود ندارد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۰۹    
کوتاه مدت بانکی فرا رسید. تصمیمی که تا حدودی از هزینه های بانک ها می کاهد و می تواند از بروز سفته بازی و پولشویی از طریق کارت های بانکی جلوگیری کند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۵۱    
در اینجا فیلمی از واکنش مردم به بزرگترین دزد و اختلاس گر ایران را ببینید.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۴۹    
بانک مرکزی به زودی آغاز معاملات در بازار متشکل نقدی را کلید خواهد زد. در حالی که در سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) حوالجات ارزی داد و ستد می شود در این بازار، بانک ها و صرافی ها می توانند ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۴۵    
بررسی معادلات اقتصادی و نمودارهای آماری نشان می دهد که توازن قدرت اقتصادی دنیا در حال تغییر اس؛ تغییری که می تواند همان بلایی را بر سر کشور آمریکا بیاورد که بر سر اقتصاد انگلیس آورد و این کشور را از ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۲۷    
حجت گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و 200 و متوسط مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 12 هزار و 500 تومان است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۲۱    
رئیس امور بازرسی اصناف گفت: هم اکنون حجم تامین و توزیع قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده که باید برای آن تدبیری فوری اندیشیده شود.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۰۶    
پرحاشیه ترین رئیس تاریخ خصوصی سازی کشور، در واکنش به ممنوع الخروجی اش در صفحه توییتری خود نوشت: ممنوع الخروجی برای من مجازات نیست ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۰:۳۸    
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو مُسکنی برای خودروسازی بوده و مشکل اصلی جای دیگری است بنابراین این طرح در ظاهر مردم را امیدوار کند و تا حدودی التهاب بازار را از بین برد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۰:۲۸    
سهام آسیایی و آمریکایی در معاملات امروز بازارها افت کرد؛ چرا که بدبینی نسبت به رشد اقتصادی جهان، سرمایه گذاران را از دارایی های ریسک دار دور کرده است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۰:۱۱    
طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور که در طول سال های گذشته، چندین بار اجرای ناموفقی داشت، بالاخره به صورت کامل برای گوشی ها اجرایی شد و به گفته مسوولان ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۰:۰۴    
در حالی که از شنبه 29 دی ماه واریز 200 هزار تومان بسته حمایت غذایی به حسابهای کارگران مشمول قانون کار آغاز شده ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۴۶    
با تصویب قانون جدید مجلس برای حمایت از تولید ملی، نقش دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از انحصار طلبی پررنگ شده است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۳۸    
یک فعال بخش ساخت و ساز کشور با هشدار نسبت به تبلیغات جریان های خاص برای فروش واحدهای مسکونی کشورهای دیگر به ایرانیان، گفت:هیچکدام از کشورهای همسایه پتانسیل گردشگری ایران را ندارند.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۲۵    
در حالی که نگرانی ها از تضعیف اقتصاد جهانی موجب ترس از آسیب دیدن میزان تقاضا برای نفت شده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۸    
یک کارشناس اقتصادی اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی را رانتی دانست که در اختیار واردکننده قرار می گیرد و گفت: 53 هزار میلیارد تومان رانت در واردات کالاهای اساسی اختصاص می دهیم.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۷    
بورس اوراق بهادار پس از چند هفته تعادل، دیروز با کاهش 2/ 2 درصدی شاخص کل تن به سنگین ترین افت خود از دهم آذرماه داد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۷    
گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که در سه ماه منتهی به دی ماه سال جاری، ارتفاع امواج تورم کاهش یافته است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۰۲    
جست وجو در میان فایل های ارزان قیمت در بازار مسکن، آپارتمان هایی با قیمت فوق العاده پایین نسبت به سطح متعارف قیمت محله را پیش روی متقاضیان مسکن می گذارد که به رغم کلنگی بودن ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۵۰    
آخرین صورت های مالی ارائه شده خودروسازان به بورس نشان می دهد زیان انباشته ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا تا پایان پاییز امسال به مرز 11 هزار میلیارد تومان نزدیک شده است ...
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۴۶    
مدیرعامل بانک مسکن از کاهش 30 درصدی قیمت ساخت در صورت طراحی درست چرخه اعتباری زنجیره سازندگان مسکن خبر داد.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۴۶    
ژاپن به عنوان پنجمین کشور از میان هشت کشور معاف شده از تحریم های نفتی آمریکا، واردات نفت خام ایران را از سر گرفت.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۲۹    
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، آخرین اخبار از مذاکرات صورت گرفته در مورد سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی را تشریح کرد. وی گفت که قراردادهای سوآپ نفت خام هنوز تمدید نشده است.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۲۲    
لازمه نظارت و کنترل بر معاملات بخش غیرمولد اقتصاد، ساماندهی تراکنش های بانکی است زیرا با ساماندهی این تراکنش ها، سیاستگذار می تواند به صورت متوازن بر همه بخش های غیرمولد، سیاست های تنظیمی اعمال نماید.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۰۸    
روزنامه های اقتصادی امروز سه شنبه 2 بهمن 97 را در اینجا مشاهده کنید.
افکار نیوز   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۴:۴۸    
آنچه در زیر می آید جدول معاملات انجام شده آپارتمان در منطقه لویزان تهران در دی ماه 97 می باشد.