سایر منابع:
سایر خبرها
قصه گویان غیرایرانی از اهمیت قصه گویی می گویند
آلفردو هرناندزکوردور، قصه گوی شیلیایی بر این باور است قصه های پر رمز و راز را به این دلیل که مخاطب در هر دوره ای، برداشت مورد نیاز خود را از آن دارد ماندگار و قصه های سنتی را دارای این ویژگی مهم است. این قصه گو با اشاره به اینکه قصه گویی سنتی در دنیای امروز کم رنگ شده است گفت: ورود قصه گویی به آموزش و پرورش نباید به صورت یک وظیفه درآمده و آن را از سنت ها و مسیر اصلی دور کند. قصه گویی در زمره آموزش ...
دعوت بزرگ ترین شبکه داستان سرایی اسپانیا از قصه گویان ایرانی
: بزرگ ترین شبکه داستان سرایی دنیا را با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی در اسپانیا تأسیس کرده است. مونته رو خاطر نشان کرد: این شبکه ی بین المللی قصه گویی بیش از 1200 قصه گوی حرفه ای و متخصص را از 56 کشور جهان دور هم جمع کرده است و در سه بخش: داستان سرایی، ارایه داستان به مخاطب و جشنواره قصه گویی فعالیت می کند. مونته رو که نویسنده کتاب رازهای قصه گویی است، با اشاره به این که کشور اسپانیا داستان ...
قصه گوی دانمارکی: کودکان بهترین مروجین قصه گویی هستند
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، ریکی لیو الکساندرا راسموسن شرکت کننده در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: مشکلی که امروز در جامعه دانمارک و بسیاری از کشورها وجود دارد این است که به سختی می توان مردم را متقاعد کرد که قصه گویی را به عنوان حرفه و شغل بپذیرند و تنها با علاقه مند کردن بچه ها به قصه می توان این هنر را به میان جامعه و خانواده ها برد. ...
قدرت بیان کودک با قصه تقویت می شود
تخصصی قصه گویی و آشنایی با قصه گویان خارجی را مفید دانست و یادآور شد: قصه و قصه گویی برای کودکان بسیار دلنشین است، به همین دلیل مفاهیم و پیام هایش را برای کودک درونی می کند. برگزیده بخش رضوی جشنواره قصه گویی از استان ایلام گفت: حضور قصه گویان در مکان های مختلف، دعوت از آنان برای اجرا، برگزاری کارگاه های آموزشی قصه، دعوت از اقشار و افرادی که با کودکان سروکار دارند در جشنواره های قصه گویی می تواند در ترویج هنر قصه گویی مؤثر باشد. هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور قصه گویان داخلی و خارجی در تهران روز 30 بهمن 1394 در تهران پایان می یابد. ...
قدرت کلام؛ ویژگی شاخص قصه گویان ایرانی است
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، وانگاری گریس قصه گوی کنیایی حاضر در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون گفت: قصه گو اول باید خودش قصه را دوست داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند؛ بتواند آن چه را که مدنظر دارد به مخاطب ارایه دهد آن گاه بچه ها در کنار لذتی که از قصه می برند، پیام آن را هم دریافت می کند. گریس با نام هنری وانگاری قصه گویی است که خود به مدت 12 سال به صورت حرفه ای قصه گویی می ...
داستان های جدید، قصه گویی را گسترش می دهد
هجدهمین جشنواره بین المللی در پایان تأکید کرد: قصه خود را حداقل برای 5 نفر تعریف کنید و چند کلمه کلیدی را که به یاد آوردن آن ها ادامه داستان را برای شما ساده می کند، به خاطر بسپارید. گفتنی است: هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران، صبح 27 بهمن 1394 با حضور قصه گویان ایرانی و خارجی در سالن غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران آغاز و در سه روز سپری شده ی این جشنواره ده نشست و کارگاه تخصصی با موضوع قصه گویی برگزار شده است. ...
استفاده از فن آوری های جدید در حوزه قصه گویی یک ضرورت است
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، مایک لی لاکت شرکت کننده در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران با اشاره به گسترش فن آوری در دنیا بر ضرورت تولید محتوای جدید برای جذب مخاطب در حوزه قصه گویی برای ورود به دنیای مجازی تاکید کرد . وی افزود: محتوای جدید و جذاب به صورت یک مجموعه می تواند با ورود به دنیای مجازی، فن آوری را در اختیار گیرد. وی با اشاره به اینکه قصه گویی با تاثیر ...
قصه گویی ایرانی ها آرام، ملایم و متین است
.... قصه گوی شرکت کننده در هجدهمین جشنواره بین المللی به تفاوت قصه گویی های ایرانی و خارجی اشاره کرد و گفت: قصه گوهای ایرانی با توجه به فرهنگ شان خیلی آرام ، ملایم و متین تر قصه می گویند اما در استرالیا در گفتن قصه بیشتر هیجانی هستیم و می خواهیم بیشتر توجه جلب کنیم. بنابه گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران، 27 تا 30 بهمن با حضور قصه گویان ایرانی و خارجی در سالن غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد. ...
قصه گویی مدرن، نیاز کودکان امروز
این است که آن ها می خواهند خودشان را جلوه دهند، اما قصه گویان هدف اصلی شان شریک کردن مخاطب در لذت و جذابیت قصه است. قصه گوی آلمانی حاضر در هجدهمین جشنواره بین المللی کانون اذعان داشت: این که در چنین رویداد بزرگی فرصتی فراهم می شود تا قصه گویان داخلی و خارجی در کنار هم در مکان های مختلف حضور پیدا کنند و قصه هایشان را بازگو کنند بسیار مهم و ارزشمند است و نشان از هوشمندی برگزار کنندگان جشنواره دارد. نوربرت کوبر گفت: اگر این امکان فراهم باشد تمایل دارم هرسال در جشنواره های قصه گویی ایران شرکت کنم. هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی روزهای 27 تا 30 بهمن 1394 در تهران برگزار شد. ...
قصه گویی بنیان های خانواده را محکم می کند
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی اصغر فانی شامگاه 30 آبان 1394 در سینما تئاتر کانون حاضر شد تا جوایز برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی را به آنان اهدا کند. وی پیش از بیان پیامدها و انتظارهایش از قصه گویی - به عنوان مسئول تعلیم و تربیت رسمی 13 میلیون دانش آموز ایرانی - ابتدا اظهار امیدواری کرد که توانسته باشیم مراتب میهمان نوازی مردم ایران را نسبت به شرکت کنندگان خارجی به نمایش بگذاریم ...
درخت جشنواره قصه گویی بخشنده است
مرحله ی رقابتی جشنواره ی بین المللی در ادامه به همکاری های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موسسه کشافه المهدی لبنان اشاره کرد و گفت: کتاب خانه های سیار در برخی مناطق لبنان که زیر پوشش این موسسه هستند با همکاری و مساعدت کانون راه اندازی شد و این کتاب خانه ها تأثیر چشمگیری در تقویت قصه گویی در این مناطق داشتند. وی معتقد است: اگر در قصه گویی بر نقاط فرهنگی و سنت های قدیمی - که بین اقوام ...
قصه گویی دیجیتال بهانه ای برای شنیدن صدای بچه ها
گرفتن عکس با موضوعات مختلف و نگاه دقیق به محیط اطراف و خوب شنیدن صداهای محیط خودشان تشویق کنند. در پایان حسام جوادی عضو 11 ساله از مرکز 9 تهران ، مهدی نوری 9 ساله ، پرهام جلیلی محب 8 ساله ، اسرا شاهی 10 ساله و سارا عیوضی 8 ساله چهار عضو مرکز فرهنگی 43 تهران - که از ابتدا در این کارگاه حضور داشتند و پنج داستان خود را که با عکاسی و استفاده از نرم افزار تصویرسازی کرده بودند، به زیبایی روایت کردند. در حاشیه هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی که از صبح 27 بهمن 1394 با حضور قصه گویان برگزار شد، 14 نشست تخصصی و 4 کارگاه آموزشی با موضوع قصه گویی در حال برگزاری است. ...
قصه گویی می تواند موجب تحکیم و پایداری خانواده ها شود
. عضو کابینه تدبیر وامید افزود: لازمه اثرگذاری قصه سه ویژگی سرگرم کننده ، لذت بخش و جذابیت است و باید بین گوینده وشنونده ارتباط تنگاتنگ برقرار شود تا داستان در شنونده پایدار ماند. وی گفت: باید به زبان کودک قصه بگوئیم تا او را جذب کنیم و قصه ما باید با فطرت پاک کودکان سازگار باشد، البته قصه گو باید سطح خود را تا حد مخاطب پایین بیاورد و سپس تا آنجاکه مخاطب توان دارد اورا بالا برد ...
افق های نو قصه گویی در نشستی تخصصی
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، عصر سومین روز از هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در پایتخت ایران، سالن کنفرانس شماره ی یک مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان برگزاری نشست تخصصی با عنوان افق های نو در قصه گویی بود تا در حضور دوست داران هنر قصه گویی الهه حریریان راهنمای موزه داری و گردشگری ، محمد امین چیت گران داستان نویس و نمایش نامه نویس ...
نقاشی های پرده ای، ابزاری برای خیال پردازی کودکان
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طی نشستی که در دومین روز از برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی برپا شد، تاثیرات پرده خوانی بر شکل گیری قصه های تصویری به بحث و بررسی گذاشته شد. دکتر علی بلوک باشی و علی اصغر سیدآبادی طی این مراسم با یادآوری تاریخچه ای از پیدایش داستان گزاری در ایران، بازگشت به سنت ها و فرهنگ بومی را ضرورت ادبیات کودک در ...
قرار نیست موفقیت های فیلم قبلی را تکرار کنم
الهه خسروی یگانه: وقتی خبر ساخت فیلم تازه نرگس آبیار منتشر شد، خیلی ها گمان کردند او باز هم به سراغ موضوعی مشابه فیلم قبلی اش شیار 143 رفته است. فیلمی که هم در جشنواره به آن توجه شد و هم در گیشه روزهای خوبی را سپری کرد. بااین حال فیلم نفس اتفاقی جدید در روند فیلمسازی این کارگردان جوان است. کارگردان جوانی که حالا با نفس نشان داده آن قدر هوشیار هست که نخواهد موفقیت گذشته را تکرار کند و از فیلم اولش ...
قصه های دیجیتالی برای بچه های دیجیتالی
خوشی در گوشه ای از ذهن مردم سرزمینم به یادگار گذاشته ام. این توفیقی بدون استحقاق برای من بوده است همچنین از محمد میرکیانی نویسنده قصه ظهر جمعه یاد می کنم که جشنواره های قصه گویی را بنیان گذاشت؛ جشنواره هایی که از کانون پرورش فکری شروع شد و در شهرداری تداوم پیدا کرد و به احیای یک سنت اجدادی انجامید. او افزود: افراد مسن وقتی توانایی دوران جوانی خود را از دست می دهند، گاه احساس بی هدف بودن می کنند ...
مردی شبیه همه ما "ایستاده در غبار"
...، فیلمی بسازد که از ابتدا تا انتهایش کاملاً بازسازی است و حتی یک سکانس مستند ندارد؛ که شاه کاری است ستودنی. تمام صحنه های این فیلم بازسازی شده و جالب توجه این که صداهای واقعی شخصیت اول داستان یعنی حاج احمد متوسلیان در جای جای فیلم به کاربرده شده است. فیلم ساز تمامی سخنرانی ها و صداهای باقی مانده از جاویدالاثر متوسلیان را به همراه پشتوانه تحقیق و پژوهشی دو ساله، مرور و بررسی کرده و تا ...
نگاه صرف تاریخی به آثار داستانی، مانع رشد هنری این تولیدات می شود
زبان در آثار ادبی اشاره کرد و ادامه داد: باید جایگاه زبان فهمیده شود تا داستان تاریخی به صورت قوی قرائت شود، به گونه ای که عامه مردم بتوانند آن داستان تاریخی را فهمیده و با آن ارتباط برقرار کنند، اما متاسفانه با توجه به اینکه زبان های مختلفی داریم که شناخت دقیقی نسبت به آن ها در دست نیست این نکته در اکثر آثار رعایت نمی شود. پیشینه تولید آثار داستانی با مضامین تاریخی به فاطمیون شمال ...
هنرپیشه زن هندی:من نمی توانم به آقای گلزار دست بزنم
ایران محمدرضا گلزار نقش آفرینی می کند، که میرزا او را خوش برخورد ،بانزاکت و خاکی توصیف می کند. گلزار طرفداران بی شماری در ایران دارد.میرزا می گوید: اززمانی که خبر فیلم منتشر شده، طرفداران او تایم لاین صفحه اینستاگرام من را پر از کامنت وعکس های دونفری ما کردند. دیا میرزا در دو فیلم بین المللی نقش آفرینی می کند که قرار است نمایش گسترده داشته باشند و در جشنواره ها به نمایش درآیند و می گویدکه نمی تواند جزئیات را برملا کند.من نمی توانم جزئیات را بگویم، اما هردو فیلم داستان های اجتماعی دارند و با تماشاگران مختلف دنیا می توانند ارتباط برقرار کنند. اخبار فرهنگی - سیمرغ ...
مصطفی کیایی و بارکدِ معروفش
مخاطب این فیلم را ساختم تا بتواند با طیف گسترده ای از تماشاگران ارتباط برقرار کند. می دانم مخاطب دوست دارد فضای فیلم های من شیرین باشد و فکر می کنم این فیلم بعد از عصر یخبندان - که از مخاطب بازخورد خوبی هم گرفت - به نوعی بازگشت من به فضایی شوخ و شنگ تر باشد که امیدوارم این ارتباط به خوبی برقرار شود. پیش بینی می کنید چه بخش هایی از فیلم در جشنواره مورد توجه قرار بگیرد یا انتظار ...
وقتی سیمرغ و ققنوس از هم فاصله می گیرند
لزوم مراقبت از نوجوانان در مدارس و به تصویر کشیدن ضرورت احترام و ادای دین به خانواده های شهدا از جمله نکاتی است که در جدیدترین اثر حاتمی کیا به تصویر کشیده شده است. سیانور بهروز شعیبی هم با زبان هنر بخش مهمی از تاریخ سیاسی کشور را به تصویر می کشد و گنجاندن قصه سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین) در یک بستر درام گونه سبب شده است که شعیبی خالق اثری متفاوت در تاریخ سینمای ایران باشد. ...
"بارکد"؛ نمایشی سطحی و پراکنده از آسیب های اجتماعی
در بارکد فساد اخلاقی جامعه و زنان معتاد نیز به نمایش گذاشته شده که به صورت طنزی غم آلود در داستان آمده است. داستان ستاره که حاضر است برای به دست آوردن مواد به تن فروشی دست بزند و میلاد به علت علاقه ایجادشده نسبت به ستاره، تمام مواد را به او می دهد تا فقط یک شب دست از تن فروشی بردارد. مسئله زنانِ بدون حامی که به اعتیاد و فحشا کشیده شده اند و در جامعه توجهی به آنان نمی شود تا آنان به دام مسائلی بی فرجام گرفتار نشوند، در این فیلم خودنمایی کرده است. ...
نگاه فانتزی به مسائل قرآنی در نمایش کودک مصداق وهن نیست
نوجوان بسیار مهم است و در صورت درک و پرداخت صحیح به آن می توان از تمامی جنبه ها به این امر توجه کرد. به طور مثال من در یک تجربه شخصی در مواجهه با داستان اصحاب کهف، آن را برای کودک و نوجوان از منظر سگی که همراه آنها بود روایت کردم که اتفاقاً بسیار جذاب بود و در جشنواره های قرآنی نیز مورد توجه قرار گرفت، در صورتی که در نگاه نخست شاید اصحاب کهف چندان مناسب این گروه سنی نیست؛ این نوع نگاه را می توان به ...
راعی: عده ای می گفتند بادیگارد رد شد تا حاتمی کیا مظلوم بماند
ابوالحسن داوودی و مجتبی راعی - دو تن از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر - شامگاه گذشته به بیان نظرات خود درباره فیلم های حاضر در جشنواره فجر 94 و نحوه داوری آثار پرداختند. داوودی در بخشی از صحبت هایش با اشاره به فیلم های شرکت کننده در جشنواره امسال، تاکید کرد که اختلاف فیلم ابد و یک روز و ایستاده در غبار با دیگر آثار بسیار فاحش بود. راعی هم اظهار کرد: اگر ابد و یک روز ...
برنامه های مراکز فرهنگی هنری پایتخت در هفته اول اسفند
باموضوع ارتباط با کودکان، کودکان و پرخاشگری و کودک و بازی درمانی 1 اسفند ساعت 10 قصه های مادرانه با حضور نویسندگان کتاب کودک به همراه قصه های از انقلاب برای کودکان 4 اسفند ساعت 10 ویژه برنامه خانه فرهنگ سلام برگزاری مراسم زیارت عاشورا 3 اسفند ساعت 8 ستارهٔ ایرانی رصد ستارگان از طریق آسمان نما در مدارس 6 اسفند ماه ساعت 16 ویژه برنامه خانه فرهنگ دی ...
انتقاد اندیشه فولادوند از سندروم اصغر فرهادی
گاهی سالن تقریبا پر بود و فقط سی نفر سالن را ترک کرده بودند. شما در اکران های مردمی در ایام جشنواره جشن امضای کتاب هم داشتید. خیلی دوست داشتم خانم نوری و آقای عرب نیا در این زمان تهران می بودند. چرا که حضورشان در این بازه زمانی به تهییج تماشاگر کمک زیادی می کرد. متاسفانه در حال حاضر هردوی این عزیزان خارج از ایران هستند. من سعی می کردم جای خالی این عزیزان را پر کنم. ...
لزومی به ساخت برج میلاد نبود/ هویت و نماد ایران را مردمِ آن شکل می دهند
را ایجاد کند. با توجه به این که اکثر فیلم های موفق از معماری به عنوان یک هویت و کاراکتر در داستان بهره می گیرند و ارتباط با محیط برای کارگردان و حتی بازیگر امری مهم تلقی می شود؛ در ایران بیشتر فیلم سازان، فیلم برداری در شهرک های سینمایی را به سطح شهر ترجیح می دهند؛ چرا تهرانِ امروز توانایی ایفای نقش و هویت نمایی در فیلم ها را ندارد؟ به نظر شما این امر خوب است یا نه؟ و چه راه کاری را ...
کتابخوان در جمع کتابخوان های استان البرز
است که از دهه 20شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می شود و تا سال 90 ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است. این رمان که برگزیده جشنواره داستان انقلاب است اخیرا به عنوان رمان برگزیده جایزه جلال که به عنوان گرانترین جایزه ادبی کشور محسوب می شود معرفی شده است. نطفه شازده در همین عمارت کاشته شده بود، در همین اتاق پنج دری، پای طاقچه های گچ ...
فرهنگ در رسانه
ایرانی در طول سفرم از سوی ستاد جشنواره به ما معرفی شد اجراهای بسیار با کیفیت با استاندارد بالایی بودند و من با ذهنیت اروپایی که از موسیقی دارم به طور کامل توانستم هم با این موسیقی ارتباط برقرار کنم و هم موسیقی خوبی را بشنوم که تجربه جدیدی برایم بود. البته این انتظار را هم نداشتم که تماشاگران ایرانی تا این حد بتوانند بعد از شنیدن کارهای عکس العمل های متفاوت و عالی داشته باشند. وی افزود: به هر ترتیب ...