سایر منابع:
سایر خبرها
و وظیفه محور به آن که در آیات متعدد لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مالاً إِنْ أَجرِیَ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ آمده است؛ زیرا دنیاگرایی پنهانی که در ورای روش های کاسبکارانه نهفته است امکان اثرگذاری عمیق را سلب می کند، همان گونه که اخلاص و مجاهدت، مقدمات حکمت را فراهم می آورد: مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً ظَهَرَتْ یَنَابِیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِهِ و وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا ...
، به موازات فساد اصلاح جویی و اصلاحگری همواره مورد تاکید قرآن بوده است، قاعده گذاری تعارض منافع از آن جهت می تواند از این آیات استفاده شود که اولافلسفه اصلی تعارض منافع نیز جلوگیری از فساد است، ثانیاً ممکن است گفته شود که مفهوم فسادی که در حوزه تعارض منافع مطرح است با مفهوم فسادی که در قرآن آمده معادل نیست، اما مسلم است که مفهوم فساد در مباحث تعارض منافع، بخش اندک و مختصری از گستره مفهومی فساد در ...
رمضانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی در اسفندماه سال 1342 شمسی در خانواده ای مذهبی در شهر رشت متولّد شد. وی از سال 1359 در کنار دروس دبیرستان، تحصیلات مقدّماتی حوزوی را در رشت آغاز کرد سپس عازم مشهد شد و تا تیرماه سال 1366 به مدّت چهار سال نزد اساتید برجسته مشهد کسب علم نمود. پس از آن برای گذراندن سطوح عالی و اجتهاد به قم هجرت کرد و تا سال 1380 درس خارج فقه و اصول، فلسفه، کلام ...
بِشَیْ ءٍ فَاسْاَلونی عَنْ کِتابِ اللّه؛ هرگاه برای شما حدیثی گفتم، درباره سَنَد آن مطلب در کتاب خدا از من بپرسید. منظور حضرت اظهار فضل نبوده است، بلکه می خواهند آموزش معارف را در شیعه با این سنگ بنا و محوریت قرار دهند که هرچه می شنوید آن را قرآنی تحلیل، درک و برداشت کنید. این روش اهل بیت(ع) بود که ابتدای آموزش معارف اسلام حقه که همان شیعه است با قرآن محوری شروع کنند، اما بعد از آن متأسفانه بنا به ...
وعده داده است. آزار پیامبر(ص) آزار خدا دانسته شده(احزاب، آیه 57)؛ چنان که آزار مؤمن از نظر روایت آزار پیامبر(ص) و خدا دانسته شده است. 6. تهدید: کسانی که آزاری به زنان و مردان مؤمن می رسانند مورد تهدید الهی قرار گرفته اند و خداوند آنان را به عذاب سخت وعده می دهد.(همان) از امام صادق (ع) نقل شده که رسول خدا (ص) فرمود: من نظر إلی مؤمن نظرة لیخیفه بها، أخافه اللَّه عزّ و جلّ یوم لا ظلّ إلّا ظله ...
اظهارنظر کند و تشخیص بدهد؟ قدرت تشخیص شرط است. به هر حال ما این سابقه را از آنجا داریم. به غیر از مسأله اجتهاد، شرایط دیگری هم لازم است. آقایان طبق حُسن ظنّی که به افراد داشتند و آن ها در درس این آقا شرکت کرده بودند، می گویند: لا نَعْلَمُ مِنْه إلاّ خَیْرا ، یک چنین جمله ای را که باید برای اموات گفت، در این مسأله مهم می گفتند که این آقا چند سال در درس ما آمده، ما جز خوبی از او ندیده ...