سایر منابع:
سایر خبرها
علیه و آله و سلم] نوشت، عبدالله بن ابی سرح بود که بعدها مرتد شد و باز دوباره در روز فتح مکه اسلام آورد. از جمله ی این نویسندگان پیامبر، خلفای چهارگانه، زبیر بن عوام، خالد و آبان دو فرزند سعیدبن عاص بن امیه، حنظلة بن ربیع اسدی، مُعَیقب بن ابی فاطمه زهری، شرحیل بن حسنه و عبدالله بن روحه بوده اند. نخستین کسی که در مدینه نوشت بی بن کعب بود و قبل از او، زید بن ثابت. گروهی دیگر نیز برای پیامبر می نوشتند ...
، آنها در این زیارتگاه ها، جز تلّی سنگ و خاک، به عنوان علامت باقی نگذاشتند . از جمله تخریب ها، از میان بردن گنبد مرقد عبدالله و آمنه، پدر و مادر حضرت رسول خدا(صلی الله علیه وآله) و نیز مزار همسران آن بزرگوار و قبر عثمان بن عفان و قبر اسماعیل بن جعفرالصادق(علیه السلام) و قبر مالک، امام دارالهجره و غیر آن بود که بیان همه آنها به طول می انجامد و به طور خلاصه، تمام مزارات مدینه و اطراف آن و ...
باقی می ماند، هر کسی بعد از یزید می آمد، می توانست دین را بالا و پایین کند و تغییر دهد. اصلاً خودِ امام حسین(ع) را با چه مجوزی به شهادت رساندند؟ با دستور امیرالمؤمنین(یعنی همان یزید)! ولی امام حسین(ع) با شهادت خودش کاری کرد که این وسیله از دست آنها بیرون آمد. دیگر خلافت فقط ریاست بر دنیا داشت و به دین مردم کاری نداشت. اینکه حسین(ع) اسلام را نجات داد، حقیقت معنایش همین است. و الا شما حساب کنید که ...
) واگذار و مردم هم مأمور به پیروی از آن حضرت شده اند و در روایت صحیح آمده است: إِنِّی أُوتِیتُ الکِتَابُ وَمِثلُهُ مَعَهُ که مراد از مِثلُهُ مَعَه سنّت پیامبر(ص)می باشد، کوتاه سخن آن که تبیان قرآن مربوط به قواعد و اصول کلّی است و تفاصیل و رفع اجمال از آنها به عهدة رسول خدا(ص)می باشد (شوکانی، 1404ق.، ج 7: 42). شایستة یادآوری است که علمای شیعه نیز در تفسیر آیه بر همین نظر تأکید ورزیده اند ...
...، آغاز شد (ر.ک؛ صبحی منصور، 2006م.: 120). در پاسخ باید گفت که این ادّعایی مبالغه آمیز است و تدوین سنّت نبوی، بنا بر شواهد تاریخی، در آغازین سال های قرن دوم هجری (101ق.) و در عهد خلیفه عمر بن عبدالعزیز به صورت رسمی آغاز شد (ر.ک؛ مؤدّب، 1386: 196). از امام مالک در الموطّأ نقل است که عمر بن عبدالعزیز به ابوبکر بن محمّد بن حزم نامه ای به این مضمون برای او فرستاد: می ترسم عالمان و حافظانی که احادیثی ...