سایر منابع:
سایر خبرها
دلایل بوی بد عرق از نگاه طب سنتی
فراهم نموده و باعث متصاعد شدن بوی بد از پوست بدن می شود، رفع آن دغدغه خاطر فرد شده او را جهت درمان به تکاپو وادار می کند. در این حالت بهتر است ابتدا توصیه های ذیل رعایت گردد و در صورت عدم افاقه، نسخه های درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه ها 1. چون بوی بدن ناشی از فعالیت باکتری ها روی عرق می باشد، با شستن بدن با آب و صابون، خصوصا آب سرد و به ویژه در نقاطی که بیشتر بو می گیرد ...
کتاب تازه هری پاتر 30مرداد منتشر می شود
در قالب نمایشنامه به چاپ برسد. رولینگ پیش از چاپ این کتاب اعلام کرده بود که این اثر، از انتهای کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ شروع می شود. نکته ای که درباره این کتاب وجود دارد، نمایشنامه بودن یا رمان بودن آن است. این اثر نمایشنامه مشترکی به قلم جان تیفانی و جک ثورن است که توسط جی.کی.رولینگ تنظیم شده است. خلاصه داستان این اثر به این ترتیب است: هری پاتر بودن همیشه سخت بوده و اکنون ...
خودسانسوری چه به روز تخیل نویسندگان ما آورده است؟
بیهوده ای است. با بررسی بازارهای جهانی کتاب شاهد آن هستیم که کتاب هایی که از تخیل قوی برخوردار هستند، در هر ژانر و سبکی معمولا مورد استقبال مردم جهان قرار می گیرند؛ حالا چه رئالیسم جادویی مارکز در صد سال تنهایی باشد باشد، چه از جنس تخیل های مبتنی بر واقعیت (رئالیسم) مانند طاعون آلبر کامو، و چه حتی از جنس داستان های هری پاتر که در ایران هم خیلی ها برای خرید تازه هایش صف می بندند. سوال ...
چرخش قصه ها وپیوند آدم ها
فیلم ها و سریال هایی که از نعمت فیلمنامه های خوب و محکم برخوردارند، معمولا از کم تجربگی یا بی سلیقگی یا ارزان فروشی احتمالی کارگردان یا سایر عوامل کمتر آسیب می بینند و حتی در بدترین شرایط به آثاری قابل دیدن بدل می شوند. اهمیت فیلمنامه در یک اثر به اندازه ای است که می توان مساله اصلی فیلم ها و سریال ها را به تولد معیوب این آثار روی کاغذ نسبت داد و نیز درصد بالایی از موفقیت هر اثر موفق را مدیون فیلمنامه دانست. چرخ فلک نمونه روشنی از موفقیت مبتنی بر فیلمنامه است؛ طراح و سرپرست نویسندگان این سریال، آثاری چون در پناه تو، دوران سرکشی، صاحبدلان، رقص پرواز، شوق پرواز و سرزمین کهن را در کارنامه دارد که جزو بهترین های تلویزیون در چند دهه گذشته هستند و چرخ فلک هم با وجود ساختار اپیزودیک که نیاز به تمرکز و توجه بیشتر و دقیق تر دارد، توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. خاکستری های دلپسند شخصیت های سریال چرخ فلک مثل دیگر شخصیت هایی که علیرضا طالب زاده خلق کرده، از جنس آدم های زمینی هستند؛ همان قدر که مهربانند خشمگین می شوند، همان قدر که گذشت دارند ممکن است لجاجت کنند، همان قدر که می بخشند خودخواه هستند، همان قدر که ظلم می کنند مظلومند و همه خوبی ها و بدی ها را با هم در وجودشان دارند؛ خوبی ها و بدی هایی که در موقعیت های مختلف بر اساس نیازها، خواسته ها و آرزوهایشان از عمق وجود این شخصیت ها سر بر می آورند و منجر به کنش ها و واکنش های درست و غلط می شوند؛ درست مثل خود ما و مثل خود زندگی. باورپذیری مهم ترین صفت و ویژگی شخصیت هایی است که در آثار طالب زاده از جمله چرخ فلک می بینیم؛ تصمیم ناگهانی کامران برای به هم زدن ازدواجش، دردها، حقارت ها و انگیزه های نسترن، عشق سارا به یک پسر سرطانی یا حتی تبعیض های مادر مینا بین دخترانش عجیب و غریب نیستند؛ می شود این احساسات را لمس کرد، باور کرد و با آنها ارتباط گرفت. آدم هایی که طالب زاده در آثارش خلق می کند با تمام ابعاد دراماتیک شان، ریشه در واقعیت های جامعه دارند و براستی آدم های زمینی هستند. از دریچه ای دیگر قصه های چرخ فلک در زمانه و جغرافیایی روایت می شود که همه ما آن را تجربه کرده ایم؛ آدم های معاصر در شهری که خوب می شناسیم اما همان قدر که این آدم ها در دنیای واقعی ما به ازا دارند در مقایسه با برخی فیلم ها و سریال ها دور و غریب با به عبارت بهتر نو و تازه هستند. طالب زاده شخصیت های این سریال را شبیه به آدم های جامعه بازسازی کرده نه شبیه به همه پزشک ها، کارخانه دارها، بازاری ها و پرستارهای کلیشه ای که از این سریال به آن سریال فقط بازیگرشان عوض می شود. هیچ کدام از شخصیت های چرخ فلک مصنوعی نیستند و به زور برای ساختن یک قصه سرهم بندی نشده اند. این شخصیت ها از میان لایه های مختلف جامعه آمده اند و جهان بینی خاص خودشان را دارند. نوع نگاهشان به زندگی، شیوه تحلیل کردن مسائل و واکنش هایی که به موقعیت ها نشان می دهند با شرایط زیستی و طبقه ای که به آن تعلق دارند، متناسب است. به عبارتی این شخصیت ها متناسب با طبقه ای که در آن متولد شده و رشد کرده اند، تعریف می شوند. نگاهشان به زندگی متاثر از مختصات همان طبقه است و کنش ها و واکنش هایشان از جهان بینی، فرهنگ و تاثیرات عاطفی همان طبقه اجتماعی تبعیت می کند. به همین دلیل آنها موقعیت هایی تازه را به نمایش می گذارند که منحصر به فرد است. در حقیقت روایت ها و موقعیت هایی که در چرخ فلک به نمایش در می آید، به زاویه دید یا دریچه ای تازه می ماند که گوشه های کمتر دیده شده از زندگی آدم های معمولی را نمایش می دهد و راه به فضاهایی تازه و غیرتکراری می گشاید. زندگی در موقعیت در فیلمنامه سریال چرخ فلک به جزئیات توجه شده و نکات ریزی مد نظر قرار گرفته که شاید بسیاری از آنها با یک بار دیدن و به این سادگی ها به چشم نیایند. فیلمنامه های طالب زاده با آن که داستان های پرافت وخیز دارند و کاملا قصه گویی می کنند اما آدم ها، روابط و مناسبات شان طوری طراحی شده و جزئیاتی از آن به نمایش در می آید که گویی نویسنده در همان شرایط و موقعیت ها زندگی کرده، ابعاد و زوایای این موقعیت ها را می شناسد و به هر جزء از آن اشراف دارد. مثلا نوع مواجهه نسترن با مشتریانش، فضای زندگی و روابط حرفه ای کامران، نوع زندگی و حضور اجتماعی ظهیر و خالد به عنوان مهاجر در ایران و خانه اجاره ای سارا در سریال چرخ فلک ، نمونه های ساده ای هستند که از جزئی نگری در نگارش فیلمنامه حکایت می کنند. درهم تنیدگی همچنان که چرخ فلک می گردد و آدم ها را به هم می رساند، در سریال چرخ فلک نیز قصه ها می چرخند و آدم ها را به هم وصل می کنند. به عنوان یک اثر اپیزودیک که تقریبا هر دو قسمت از آن یک قصه را روایت می کند، کل فیلمنامه از انسجامی متفاوت برخوردار است؛ آدم های چرخ فلک جایی و به ترتیبی با هم ارتباط دارند و فصل مشترک همه این شخصیت ها حضور کوتاه یا بلندمدت آنها در بیمارستان است که به شکل ظریفی در روایت ها و اتفاقات گنجانده شده است. به یک اشاره نه در دیالوگ ها و نه در اوج و فرود قصه ها، هیچ نشانی دیده نمی شود که حکایت از تلاش نویسندگان فیلمنامه چرخ فلک برای شیرفهم کردن مخاطب داشته باشد. پیداست که نویسندگان فیلمنامه این سریال به هوشمندی مخاطب باور داشته اند و گاهی به یک اشاره، دنی ...
هتل ترانسیلوانیا در تلویزیون شعبه می زند
آنها می گویند کمپانی های بزرگ فیلمسازی، معمولا زمانی که نمایش عمومی موفقیت آمیز محصولاتشان ادامه دارد، سراغ تبدیل آن به یک کار تلویزیونی نمی روند. اما شرکت سونی عقیده دارد تولید مجموعه تلویزیونی هتل ترانسیلوانیا، لطمه ای به نسخه دنباله دار سینمایی آن نخواهد زد. این در حالی است که کاراکترهای محوری مجموعه، همان چهره های آشنای داستان نسخه سینمایی هستند. در اینجا، فقط داستان ها و ماجراجویی ها کمی تغییر خواهد کرد. گروه سازنده نسخه سینمایی هم، همکاری نزدیکی با نسخه تلویزیونی خواهد داشت. تا اینجای کار معلوم شده که آدام سندلر به عنوان صداپیشه با نسخه تلویزیونی همکاری می کند. او در مجموعه فیلم سینمایی هتل ترانسیلوانیا به جای شخصیت اصلی داستان کنت دراکولا صحبت کرده است. این مرد ماجراجو در داستان فیلم، مجبور می شود برخلاف میل باطنی اش، دختر خون آشام خود را به عقد یک جوان معمولی درآورد. فیلمنامه نسخه تلویزیونی را مایکل مک کولرس با یاری یک تیم پنج نفره فیلمنامه نویس می نویسد. گنادی تارتاکوفسکی کارگردان نسخه سینمایی هم، کارگردان اپیزودهای مختلف مجموعه خواهد بود . تارتاکوفسکی به عنوان کارگردان سومین قسمت نسخه سینمایی هم انتخاب شده است. این فیلم برای نمایش عمومی در اواخر تابستان 2018 آماده می شود. اما مجموعه تلویزیونی یک سال زودتر از آن، یعنی تابستان 2017 به روی آنتن می رود. مدیران شرکت سونی باور دارند پخش مجموعه تلویزیونی کمک می کند تا تعداد بیشتری از تماشاگران سینما در سال 2018 به دیدن قسمت سوم فیلم بروند. آدام سندلر که به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار هم با هر دو نسخه سینمایی و تلویزیونی همکاری دارد، از اقدام شرکت سونی پشتیبانی کرده و می گوید: نباید تصور کنیم یک مجموعه تلویزیونی، مانعی در راه موفقیت یک فیلم موفق سینمایی است. وقتی فیلمی خوش ساخت و قوی است، تماشاگران از آن استقبال لازم را می کنند. برای همین قرار شد نسخه تلویزیونی هتل ترانسیلوانیا هم در دستور کار تولید قرار گیرد. همه ما اطمینان داریم تماشاگران از هر دو نسخه سینمایی و تلویزیونی، استقبال خوبی خواهند کرد . فصل اول مجموعه در 13 اپیزود نیم ساعته تولید خواهد شد و از حالا تدارک تولید فصل های بعدی آن هم دیده شده است. داستان مجموعه در هتل نامتعارف ترانسیلوانیا رخ می دهد، جایی که دراکولای معروف در آن کار و زندگی می کند. اما این دراکولا هیچ شباهتی به همتایان ترسناک سینمایی زنده خود ندارد و برعکس، کمی بی دست و پاست. این شاهزاده همراه با داماد (با صدای اندی سامبرگ) و دختر خود (با صدای سلنا گومز)، درگیر یکسری ماجراجویی اکشن و کمدی خانوادگی می شوند. مترجم: کیکاووس زیاری ...
بازگشت پرستوها را در شبکه 2 ببینید
به گزارش جام جم آنلاین ، انیمیشن سرزمین خواب به کارگردانی علی لطفی، پنجشنبه 28 مرداد ماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه فیلم آمده است: بزگوش که به جرم دروغ گویی به یک بچه غول تبدیل شده است دچار بی خوابی مزمن می شود و به سرزمین قصه می آید و وارد قصه دخترک قصه گو پرهون می شود و او را به خانه خود در سرزمین غول ها می برد و در قفس می اندازد و مجبورش می کند که برایش قصه تعریف کند پرهون که مطمئن است برادرش دامونو الاغشان نوبر که شاهد ربوده شدن او بوده است برای نجاتش می آیند. فیلم سینمایی بازگشت پرستوها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، پنجشنبه 28 مرداد ماه ساعت23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود. این فیلم روایت گوشه ای از سال های اسارت جمعی از آزادگان عزیز در زندان های مخوف رژیم صدام در دوران دفاع مقدس است، که نشان دهنده سختی ها و دشواری هایی است که این عزیزان با آنها روبرو بوده اند. داوود رشیدی، عنایت شفیعی، کتایون ریاحی، شهرام قائدی، رسول توکلی و بهروز شعیبی در فیلم سینمایی بازگشت پرستوها ایفای نقش کرده اند. فیلم سینمایی الینا به کارگردانی کلاوس هارو، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 09:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: الینا دختربچه ای است که پدرش را به تازگی از دست داده و خانواده فقیری دارد. او که تحت فشار روانی است با معلمش خانم هولم، که بداخلاق و سختگیر است سرناسازگاری دارد. روزی الینا به باتلاقی که قبلا پدرش به آنجا می رفته، می رود و در اثر بی توجهی درون باتلاق می افتد، مادر و آقای معلم به کمک الینا آمده و او را نجات می دهند و ... فیلم تلویزیونی سفر به کارگردانی روح الله فخرو، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی علی سلیمانی، پوراندخت مهیمن و جلیل فرجاد خواهیم دید: امیر علی مهندس شیمی جوانی است که چندین سال بر روی کشف یک فرمول جدید زمان گذاشته است. او در عین حالی که بسیار به رشته کاری و مطالعاتی خود علاقمند است، به دلیل بی نظمی ها و تاخیراتی که در کارش داشته است، تاکنون به موفقیت نرسیده است. این وضعیت تا بدانجا پیش می رود که همسرش رویا به خانه پدرش رفته درخواست طلاق می دهد. امیر علی که از این وضعیت کلافه شده، تصمیم می گیرد برای فروش فرمولی که کشف کرده به یک سفر کاری برود. در راه این سفر ... فیلم سینمایی آرزوهای بر باد رفته به کارگردانی کنی لئون، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم با نقش آفرینی سانا لاتان، آئودرا مکدونالد و سین پی دیدی درباره زندگی خانواده ای سیاه پوست است که در شرایط بد و نامطلوب اجتماعی بسر می برند و تمامی اعضا مجبورند که برای امرار معاش کار کنند. والترلی پسر خانواده به همراه روت همسر و تراویس تنها پسرش و خواهرش بنیتا در خانه محقر و کوچک مادرش لنا زندگی می کند. والتر به عنوان رانندة شخصی فردی سفید پوست مشغول به کار است و روت همسرش، رخت و لباس های مردم را شسسته و اتو می کشد. لنا مادر خانواده نیز که به عنوان پرستار در خانه دیگران کار می کرده، به تازگی باز نشسته شده و در انتظار رسیدن چک پول بیمة عمر شوهرش می باشد که ... ...
هالیوود دست از سر قصه های مصور برنمی دارد
همچنان سال فیلم های تخیلی است؟ بانی فیلم – گروه سینمای جهان – پرویز نوری: خیالتان را راحت کنیم : هالیوود دست بردار قصه های مصور (کمیک بوک ها) و البته ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مملو از ترفندهای تکنیکی جدید، نیست. دلیلش هم کاملاً روشن است: چون مردم می پسندند! از اواخر امسال و سال آینده پرده سینماهای جهان لبریز از اینگونه فیلم ها خواهد بود، چه بخواهید و چه نخواهید ... پس نگاه کنید به مهم ...
- واسازی متون جلال آل احمد - به روایت مجتبی گلستانی
واسازی متون جلال آل احمد یکی از تازه های نشر نیلوفر است که نظرات انتقادی مجتبی گلستانی را درباره افکار و آثار آن نویسنده فقید و جایگاهی که در جریان های روشنفکری ایران بازی کرده است، دربردارد. بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشر نیلوفر کتاب واسازی متون جلال آل احمد با عنوان فرعی سوژه، نیهیلیسم، امر سیاسی نوشته مجتبی گلستانی را به تازگی روانه کتابفروشی ها ...
درباره ی دوری !
از همان زمان که دوری درباره ی مشکل حافظه اش می گوید: این یک مشکل خانوادگی است. البته گمان می کنم که هست! اما به زمان نیاز داشته تا بتواند داستان او و خانواده اش را بنویسد. حالا که مدتی است اکران جهانی قسمت تازه ی این انیمیشن خاطره انگیز شروع شده و احتمالاً به زودی به سینما و تلویزیون ایران هم می رسد، فرصت خوبی است که پای صحبت های کارگردان در جست و جوی دوری بنشینیم و ببینیم ...
جمعه سیزدهم احیا می شود
به گزارش جام جم آنلاین ، برک آیشنر که سال قبل فیلم ناموفق آخرین شکارچی جادوگر را روی پرده داشت، کارگردان نسخه تازه جمعه سیزدهم است. کمپانی پارامونت با اعلام خبر تولید این نسخه احیا شده، می گوید فیلم تازه ضمن وفاداری به نسخه اصلی، حال و هوایی امروزی خواهد داشت. با این حال، خط محوری داستان در باره کاراکتر بدشگون جیسن وورهیس است، که با تبر خود آرامش را از اهالی محل زندگی اش ...
پدر معنوی کارگزاران معتقد بود مسئولان باید مانور تجمل بدهند/ قوه مجریه از سال 92 تحت کنترل مدیریت اشرافی ...
دولت مدعی برخورد با نجومی هاست چرا کاری نمی کند * باید در انتخابات شعارهای عدالت طلبانه پررنگ شود * منشأ اشرافی گری مدیریت کارگزاران سازندگی است مشروح این مصاحبه خواندنی از نگاهتان می گذرد : با توجه به مسئله فیش های حقوقی که باعث اعتراض افکار عمومی و مردم نسبت به مسئولان دولتی شده است، شما ریشه های شکل گیری اشرافیت را در سال های بعد از انقلاب چطور ...
جریان های روشنفکری ایران در واسازی متون جلال آل احمد به روایت مجتبی گلستانی
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشر نیلوفر کتاب واسازی متون جلال آل احمد با عنوان فرعی سوژه، نیهیلیسم، امر سیاسی نوشته مجتبی گلستانی را به تازگی روانه کتابفروشی ها کرده است. پس پشت گفتار، سیاست مؤلف، سیاست مذکر، سیاست سلامت، سیاست حقیقت و سیاست سوژه عناوین فصول اصلی این کتاب را تشکیل می دهند. این کتاب در سال 93 نوشته شده و به دلیل تاثیری که آثار آل احمد در نوجوانی بر ...
دستاوردهای عینی و ذهنی برجام/ چرا حفظ خطوط فاصل با آمریکا مهم است؟
درعین حال اگر توصیه ای باشد و نظام و دستگاه های کشور در برابر آن بی اعتنا باشند، اتفاقی نمی افتد. متأسفانه الان درکشور ما این تفکرات انحرافی به یک پدیده سیاسی در درون دولت تبدیل شده است. یکی از افرادی که به دلیل شرکت فعال در فتنه 88 محاکمه و محکوم به حبس شده و هم اکنون در وزارت خارجه ما در حلقه اصلی تصمیم گیری حضور دارد- و این حلقه هم با این فرد هم داستان است- در مصاحبه با هفته نامه دولت ...
رسانه ملی صدای مقاومت در جهان است
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این مراسم حوزه برون مرزی را حوزه ای موثر در انتقال پیام انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و از این حوزه به عنوان سازمان دوم رسانه ملی یاد کرد. رئیس صدا و سیما از شبکه های برون مرزی به عنوان بستری مناسب برای انتقال پیام نام برد و گفت: اگر پیام ها را در قالبی زیبا ارائه کنیم می توانیم به اثر بخش بودن آن امید داشته باشیم. وی افزود: کار رسانه ای کاری متفاوت است و شاید به کمک رسانه بتوان بهتر و موثرتر پیام انقلاب اسلامی را به جهان انعکاس داد. دکتر علی عسکری به نقش موثر رسانه در فضای کنونی جهان اشاره کرد و افزود: باید به کمک حوزه برون مرزی، بتوانیم علاوه بر خنثی سازی تلاش دشمن برای ایجاد اسلام هراسی ، ویژگی های انقلاب اسلامی را برای مخاطبان و علاقه مندان خارج از مرزهای ایران اسلامی تشریح کنیم. وی به زحمات دکتر سرافراز و دکتر اخگری برای ارتقاء جایگاه معاونت برون مرزی اشاره کرد و افزود : در حالی که شبکه های رقیب مانند بی بی سی با بیش از شش میلیارد پوند بودجه سالانه اداره می شوند، ما شبکه های برون مرزی را با کمترین هزینه دوشادوش آن ها به پیش می بریم و این مهم با تکیه بر ایمان و اعتقاد کارکنان و مدیران این معاونت میسر شده است . دکتر علی عسکری صدای رسانه ملی را صدای مقاومت در جهان دانست و افزود :در میان هیاهوی رسانه های بزرگ بین المللی، صدای ما چون صدایی متفاوت و مستقل است به گوش مخاطبان خواهد رسید و می توانیم پیام انقلاب اسلامی را که مبارزه با استبداد و استکبار است به گوش جهان برسانیم. سپس دکتر اخگری معاون پیشین برون مرزی در تشریح عملکرد این معاونت به 24 ساعته شدن سیمای سحر و سیمای اردو اشاره کرد و افزود : این شبکه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان می توانند مخاطب زیادی را جذب کنند و نقشی تعیین کننده داشته باشند. وی همچنین به توسعه این شبکه ها در فضای مجازی و امکان دسترسی مخاطبان در سراسر جهان از این طریق به اطلاعات خبری، تولیدی، فیلم و سریال و موضوعات معارفی که در شبکه های برون مرزی تولید می شوند اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر توسعه در فضای مجازی موفق شدیم رادیو انگلیسی برون مرزی را نیز 24 ساعته کنیم . دکتر اخگری تصریح کرد : معاونت برون مرزی صدا و سیما مهمترین حوزه رسانه ملی در برقراری ارتباط با جهانیان است و ما تلاش کرده ایم که به بهترین وجه پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم . وی از راه اندازی پایگاه خبری پارس تودی به عنوان یکی از دستاورد های معاونت برون مرزی اشاره کرد و افزود: این پایگاه که اخبار و اطلاعات را به 32 زبان زنده دنیا تولید و به صورت چند رسانه ای ارائه می کند، ظرفیتی تازه برای رسانه ملی ایجاد کرده است. معاون پیشین معاونت برون مرزی صدا و سیما از علاقه مندی مردم جهان به فرهنگ و آداب و سنن ایرانی یاد کرد و افزود: از دیگر ظرفیت هایی که این معاونت می تواند از آن برای نشر فرهنگ انقلاب بهره ببرد، تولید مستند هایی از مناطق مختلف کشور و ارائه آن به مخاطبان خارج از مرزهای ایران اسلامی است . دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما هم در این نشست با قدردانی از اعتماد رئیس سازمان صدا و سیما به وی ، معاونت برون مرزی را مجموعه ای فراتر از زمان خود ارزیابی کرد و گفت: این معاونت همیشه چند گام جلوتر از حوزه های مشابه خود حرکت کرده است . جبلی از شبکه پرس تی وی به عنوان شبکه ای مهم در میان شبکه های جهانی نام برد و افزود: این شبکه نباید خود را در میان رقبا ،در سطح پایین تری بداند . وی به تلاش بخش های مختلف معاونت برون مرزی برای حضور فعال در صحنه رقابت جهانی که رقابتی ناع ...
دنیای عروسک های بخت برگشته
گروه فرهنگ و هنر مشرق- چارلی کافمن برای تازه ترین فیلمش آنومالیسا از تکنیکی استفاده می کند که خیلی ها پیش بینی می کردند. با ظهور تصویرسازی خلق شده با کامپیوتر (CGI) به کل منسوخ شود. اما استاپ موشن که نزد بسیاری کارگردان های بزرگ-ازتیم برتون تا گی برمو دل تورو- محبوبیت چشم گیری دارد، در حال تجربهِ یک رنسانس برای مخاطبان بزرگ سال است. دان دریسکول انیمیشن ساز می گوید: بحث بر سر آن زیاد بود که ...
پایان راه شجاعت!
وارد آن شوید و به جو تبلیغاتی آن توجه نکنید، پیتا به آن توجهی نکرد. شما باید به درون تمام ایده هایش نفوذ کنید. هنوز هم از آن دفاع می کنم. لارنس می گوید: واکنش تماشاگران به فیلم سوم تأثیری بر انتخاب هایش در ساخت آخرین قسمت نداشته است و به ما اطمینان می دهد که نیمه دوم فیلم در همان حال و هوای دو قسمت اول فرنچایز می گذرد. شاید با فکر کردن به زاغ مقلد-قسمت دوم بهتر بتوان متوجه منظور لارنس ...
وظیفه اصلی معاونت سیاسی انعکاس درست دست آوردهای نظام است
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی صداوسیما، در این مراسم دکتر علی عسکری با اشاره به جایگاه بسیاری کلیدی و حساس حوزه خبر وسیاسی در رسانه ملی گفت: حوزه سیاسی رسانه ملی وظیفه انعکاس دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را برعهده دارد و در این مسیر در انعکاس درست رویدادها و وقایع کشور نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند. وی افزود: فضای رسانه ای کشور متأثر از پیشرفت های تکنولوژیکی جدید در عرصه اطلاع رسانی است و همین موضوع سبب شده که نحوه اثرگذاری برمخاطبان و شکل دهی افکار عمومی پیچیدگی های خاصی پیدا کند لذا در این خصوص لازم است مدیران و کارکنان معاونت سیاسی با شناخت دقیق از شرایط کنونی، در هدایت افکار عمومی جریان رسانه ای معاند برنامه ریزی و اقدام کنند. دکتر علی عسکری با تأکید بر ضرورت بهره گیری از توان نیروهای جوان در بدنه اجرایی رسانه ملی تصریح کرد: توجه به جوان گرایی در رسانه ملی یک اصل است اما ماهیت کار رسانه در مواردی ایجاب می کند تا در برخی از مسئولیت های کلیدی و حساس از افراد حرفه ای و مجرب و آشنا به کار که سال ها در رسانه خدمت کرده و تجربیات ارزنده ای کسب کرده اند، استفاده شود تا با تلفیق تجربه و جوانگرایی شرایط برای حرکت رو به جلو در رسانه ملی فراهم شود. رئیس صداوسیما با قدردانی از آقای آخوندی به دلیل قبول این مسئولیت حساس از وی به عنوان چهره ای انقلابی، مؤمن، با تجربه و پیشکسوت در حوزه خبر یاد کرد و اظهار داشت: معاونت سیاسی با استفاده از ظرفیت های موجود و با تکیه بر بدنه جوان و متخصص خود می تواند شرایط جدید پیش آمده در عرصه رسانه ای کشور را مدیریت کند. دکتر علی عسکری در ادامه با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در دوره معاونت دکتر جبلی به هماهنگی و تعامل بیش تر میان دو معاونت سیاسی و برون مرزی اشاره و تأکید کرد: ماهیت رسانه برون مرزی نیز با خبر گره خورده است و انعکاس خبر در این حوزه بر سایر تولیدات رسانه ای غلبه دارد. بر این اساس این دو معاونت می توانند با تعامل وهمکاری نزدیک نقش خوبی را در معرفی چهره واقعی از کشور در عرصه بین المللی ایفا کنند. مجید آخوندی، معاون سیاسی رسانه ملی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از اعتماد دکتر عسکری یادآور شد: پیشرفت های رسانه ای در عرصه تکنولوژی و فن آوری های نوین ارتباطی شرایط دریافت و انتشار خبر را نسبت به گذشته متفاوت کرده است، به طوری که امروزه هر شهروند به عنوان یک منبع خبری می تواند تأثیرات زیادی را در فضای اطلاع رسانی کشور ایجاد کند. وی افزود: گسترش فضای مجازی و شبکه های موبایلی، ضرورت برنامه ریزی و حضور مؤثر در این فضا را گوشزد می کند که بر این اساس وظیفه داریم با تلاش بیش تر و کار مضاعف زمینه موفقیت در این عرصه را فراهم کنیم. در پایان این جلسه، با اهدا لوح از تلاش های دکتر جبلی در مدت تصدی وی برمعاونت خبر قدردانی شد. ...
آقای کارگردان و خانم بازیگر در خندوانه
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی برنامه خندوانه، رابعه مدنی که با فیلم هایی چون وضعیت سفید و بوسیدن روی ماه به بازیگری دوست داشتنی در سینما و تلویزیون تبدیل شده، مادر امیر شهاب رضویان کارگردان سینماست که امشب به همراه پسرش به خندوانه آمده و قرار است یک گفتگوی ویژه با رامبد جوان داشته باشند. رابعه مدنی که بعد از فوت همسر و به اصرارهای پسرش به دنیای بازیگری رو آورد؛ خیلی زود توانست به شهرت و محبوبیت دست پیدا کند. امیر شهاب رضویان نیز در کارنامه کاری خود فیلم هایی چون مینای شهر خاموش، یک دزدی عاشقانه و سفر زمان را ثبت کرده است. خندوانه امشب ساعت 11 از شبکه نسیم پخش می شود. ...