سایر منابع:
سایر خبرها
مفهوم "فلسفه" در برنامه فلسفه برای کودکان
شعار سال: چندی است انتقاداتی با موضوع چیستی مفهوم فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان طرح شده است، برخی از دوستان مدعی شده اند انتخاب عنوان فلسفه برای این برنامه توسط ماتیو لیپمن بیشتر جنبه ذوقی داشته و به دلیل جذابیت فرمی این عنوان بوده و برنامه فلسفه برای کودکان صرفا یک روش تربیتی برای آموزش تفکر به کودکان است و نه فلسفه به معنای فلسفی و این برنامه اهداف مشخصی ندارد. به شکل موجز و ...
آمریکا چگونه با سمن ها بافت جامعه ایرانی را تغییر داد +عکس
پنتاگون و نمایندگی سیاسی آن دولت در تهران) خود را ایفاگر نقش درجه اول در سقوط حکومت ضداستعماری دکتر مصدق، و پیروزی کودتای 28 مرداد می دانستند، به همین دلیل نیز یکه تازی در صحنه فرهنگ و سیاست ایران را خالی از اغیار می خواستند. این مجریان دیپلماسی بزرگترین دولت امپریالیستی جهان برای رویارویی با ترفندهای رقیب و گسترش نفوذ خود در سطح کل جامعه و آمریت بی چون و چرا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و ...
عارف قزوینی: تصنیف ساز و نغمه پرداز وطن
عارف قزوینی سال 1259 خورشیدی در قزوین متولد شد. در زادگاهش خواندن و نوشتن فارسی و صرف و نحو عربی را آموخت. همچنین خوشنویسی، موسیقی و آواز را به خوبی فرا گرفت. وی در هفده سالگی به تهران آمد و به دلیل صدای خوبی که داشت مورد توجه شاهزادگان قاجار قرار گرفت. مظفرالدین شاه که آوازه اش را شنیده بود، دستور استخدام عارف را در دربار داد اما عارف با ترفندهای گوناگون از این قید گریخت. عارف این رویه را ...
حروف سربی تمدن ساز
نشر بپردازد. میرزا زین العابدین چاپخانه ای ایجاد کرد و با برخورداری از حمایت منوچهرخان معتمدالدوله، که یکی از بزرگان دربار بود، کتب فراوانی را که اغلب هم دینی و مذهبی بودند، به چاپ رساند. ارتباط نزدیک زین العابدین با منوچهرخان معتمدالدوله که او را در راه اندازی چاپخانه کمک کرده بود، موجب شد که محصولات این اولین چاپخانه تهران با عنوان چاپ معتمدی معروف شود. زین العابدین در تهران شاگردانی تربیت کرد که ...
از اکران مردمی "فروشنده" تا جشن امضای "سی سالگی" احسان خواجه امیری/ "لبخند رخساره" جلوی دوربین میرود + ...
کرده ایم که خود آنها رعایت می کنند اما ممکن است گاهی تماشاگران این موارد را رعایت نکنند و اینگونه مشکل ساز شود. جنتی همچنین گفت: برای رفع مشکلات موجود در این راستا تمام های نهادهای فرهنگی باید با عزم و هماهنگی هر چه بیشتر فعالیت کند همانگونه که از ابتدای امسال که رهبر انقلاب اسلامی سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده اند تمامی نهادهای فرهنگی برای تحقق این عنوان تلاش کرده اند. ...
نگاهی به حمله مغولان به ایران و عراق، بر اساس یک متن تازه یاب
با اصل متساوی کردند . [80] رشیدالدین جزئیات بیشتری در رابطه با رفت و آمد نمایندگان مغولان و خورشاه و نیز ارسال شیرانشاه برادرش را در گام نخست و ایرانشاه برادر دیگرش را در گام بعد به نزد هولاکو آورده است. [81] نویسنده احوال در باره قلعه الموت و امیران اسماعیلی نوشته است: در این وقت، امیر اسماعیلیه، کیا [علاءالدین] محمد بن حسن بود که او را قائم بامر الله می خواندند. بر اساس آنچه شنیده ...
چگونه می توان ننه قمر را جایگزین باربی کرد؟
سال 91، در جایگاه بهتری ایستاده ایم. کدام تولیدکننده تصویر ننه قمر را جایگزین باربی کرد؟ در چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از دفترچه هایی که شخصیت های شناخته شده کودکان بر جلدشان نقش بسته استقبال خوبی شده است؛ از کلاه قرمزی و پسرخاله و ببعی و سنجد گرفته تا سعید معروف و بازیگران مجموعه تلویزیونی پایتخت؛ امسال جناب خان هم آمده و اینجاست که می شود به نقش مهم تبلیغات و رسانه پی برد و ...
حسینعلی منتظری؛ از عصر طلایی تا دوران انزوا و دگردیسی
منتظری عصر طلایی منتظری با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می شود. دورانی که او همه کاره انقلاب می شود. بر مسند رئیس مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی تکیه می زند. با فوت آیت ا... سید محمود طالقانی با حکم امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران برگزیده می شود و سالها نیز ریاست هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) را برعهده می گیرد. بخش زیادی از اختیارات حکومتی و اداره کشور از سوی امام خمینی (ره) به ...
تحف و هدایا برای اهل بیت علیهم السلام
تعلیق دکتر گرجی، انتشارات دانشگاه تهران، چ 2، سال 1361، ص 480 به بعد. احمد میانجی، علی بن حسینعلی، مکاتیب الرسول، نشر یس، چ 3، 1363، ج 1، ص 90 به بعد. نیل الاوطار، من احادیث سید الاخیار، ج 6، ص 3. القشیری النیشابوری، ابی الحسین مسلم بن الحجاج، صحیح مسلم، المکتبه الاسلامیه، استانبول، ترکیا، کتاب الجهاد و السیر، باب 27. باب کتب النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) الی ملوک الکفار، یدعوهم الی الاسلام، ج 3 ...
مروری بر غصب فدک
: سرزمین آباد و حاصل خیزی را که در نزدیکی خیبر قرار داشت و فاصله آن تا مدینه حدود 140 کیلومتر بوده و پس از دژهای خیبر محل اتکای یهودیان حجاز به شمار می رفت، قریه فدک نامیدند. معجم البلدان، ج 4، ص 238. و نیز رجوع شود به: مراصد الاطلاع، بیروت منشورات دارالمعرفه 1373 ه ، ماده فدک. فیومی می نویسد: فدک شهری است به فاصله دو روز راه تا مدینه پیامبر و تا خیبر کمتر از یک روز راه است. این منطقه از جمله مواردی ...