سایر منابع:
سایر خبرها
آخرین قسمت خندوانه را دهم مهرماه ببینید
به گزارش بلاغ ، شهیدیان، مسئول روابط عمومی برنامه تلویزیونی "خندوانه" گفت: این روزها ضبط برنامه "خندوانه همچنان ادامه دارد و تا پنجم مهر ماه ادامه دارد و البته شاید زود تر هم ضبط برنامه تمام شود. وی در خصوص زمان پخش آخرین قسمت "خندوانه" قبل از ماه محرم خاطرنشان کرد: آخرین قسمت "خندوانه" قبل ماه محرم و دهم مهرماه از شبکه نسیم روی آنتن می رود. ...
ازدواج رامبد جوان و نگار جواهریان در یونان
این گونه که کانال تلگرامی کافه سینما نوشته مراسم ازدواج رامبد جوان، مجری برنامه خندوانه و نگار جواهریان، بازیگر فیلم هایی چون طلا و مس و این جا بدون من، در کشور یونان برگزار شده است. چند سینماگر، از جمله حاضران در این مراسم بوده اند.
پاسخ دهید لغو پاسخ
برای حضور در خندوانه باید ساعت سه در لوکیشن برنامه حوالی خیابان آزادی حاضر شویم. خانم ها و آقایانی که تعدادشان به حدود 300 نفر می رسد، در صف های جداگانه ایستاده اند تا اسامی و پوشش شان برای حضور در لوکیشن چک شود؛ پوششی که باید در عین رعایت معیارهای حضور در یک برنامه تلویزیونی، شاد و خوش رنگ باشد. ساعت پنج به سالن وارد می شویم. در گوشه ای از سالن ردیف آخر و یک ردیف پایین تر از گروه ...
خندوانه بازار کتاب را به هم ریخت
گروه فرهنگی تیتریک ، با توجه به فرا رسیدن روزهای غدیریه و عید سعید غدیر کتاب های، غدیر در مدائن، یک روز در غدیر، خطبه پیامبر اکرم در غدیر خم از جمله
چرا بهروز بقایی از خندوانه رفت؟
بهروز بقایی در پاسخ به این پرسش که چرا با سری سوم خندوانه همکاری ندارد؟ گفت: به دلیل مشکلات مالی و عدم توافق با تهیه کننده ی این برنامه، در سری سوم حضور ندارم. این بازیگر همچنین درباره ی فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: فیلمنامه سریالی با موضوع محیط زیست توسط پسرم، بهرنگ بقایی در دست نگارش است که خودم کارگردانی آن را بر عهده دارم. تاکنون نگارش بیش از چهار قسمت از این سریال ...
نکوداشت کارگردان فیلم "پدرسالار" هنرمندان اصفهانی را دور هم جمع کرد
. زمانی که برنامه خندوانه به کمبود آب اشاره دارد، بسیار این نکته را مردم بهتر قبول می کنند تا زمانی که از زبان یکی از مسئولان این مسئله مطرح می شود. عبدالرضا اکبری، بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون شخصیت استاد اکبر خواجویی گفت: بسیار خوشحال هستم که در جمع اصفهانی ها و در شهر اصفهان حضور دارم؛ من در این شهر فعالیت های هنری بسیاری انجام داده ام و اکنون تمام خاطره های خوب اصفهان در ذهن من زنده شد ...
طنز؛ حکایت بچه بی ادب و پدر رادارش
......] بود. بابا گفت: آهان، منظورت همون سردار ایرانیه که اعراب به ما آموختند که نوعی ناسزاست؟ گفت: نه مرتیکه خر، چرا نمی فهمی؟ دارم فحش ناموسی میدم. بعد رو به پدرش گفتیم: آقا مثل این که به شما هم فحش دادها. بعد پدره عصبانی شد و رو به ما گفت: داد که داد. مرتیکه بی ناموس! چرا بی غیرتی می کنی که بچه ام آزرده خاطر بشه؟ این هم گذشت و رسیدیم به خندوانه. این دفعه بچه رو کرد به مجری و کمدین محبوب ...
کاربرد کتاب آبنبات هل دار در مجموعه خندوانه
... انگار که در کوچه خیابان های شهر داری با یک بجنوردی قدیمی گپ می زنی. بهانه ی خواندن این کتاب شیرین یک طرف، مسابقه ی کتاب خوانی خندوانه و بودنِ این کتاب در لیست مسابقه هم طرف دیگر؛ یک تیر و دو نشان. هم کتابی شیرین بخوان و هم در یک مسابقه ی خوب شرکت کن. مهرداد صدقی، نویسنده ی آبنبات هل دار هم در توصیف کتابش گفته که خیلی سعی کرده است چنان بنویسد که خواننده حین مطالعه، غم و ...
سحر زکریا: بلد نیستم جوک تعریف کنم!
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، برنامه دورهمی شب گذشته با موضوع حسادت به روی آنتن شبکه نسیم رفت و آیتم نمایشی خود را هم به این موضوع اختصاص داد. در ادامه برنامه مهران مدیری از سحر زکریا به عنوان مهمان خود دعوت کرد. سحر زکریا در پاسخ به سوال ابتدایی مدیری درباره ورزش مورد علاقه اش گفت: کیک بوکسینگ ورزش مورد علاقه ام است؛ چرا که همه خشم آدم را خالی می کند. مدیری به طنز گفت: مگر خیلی خشمگین هستید؟ زکریا جواب داد: خیلی وقت ها ما آدم ها خشمگین می شویم و می توانیم این خشم را سر کیسه بوکس خالی کنیم. زکریا درباره سن و سال خود و دلایل ازدواج نکردنش گفت: چه سوالی! 42 ساله ام و ازدواج نکردم. اگر یک شریک خوب در زندگی پیدا شود، حتما ازدواج می کنم. شریکی که در کنار او احساس آرامش کنم که متاسفانه هنوز پیدا نشده است (خنده). مدیری گفت: مگر چه توقعاتی برای ازدواج دارید؟ زکریا در پاسخ گفت: صداقت مهمترین توقع من برای ازدواج است. زکریا درباره موضوع برنامه دورهمی گفت: هر آدمی حسادت در وجودش است حسادتی خوبه که به رقابت سالم برسد. بازیگر پاورچین درباره اینکه آدم ها باید به جدایی عادت کنند، اظهار داشت: به نظرم در زندگی به هیچ چیزی نباید وابسته شد و هر لحظه منتظر جدایی باشیم و از قبل خود را آماده کنیم. چرا که چیزی ماندگار نیست و باید این را بپذیریم. زکریا در پاسخ به سوال مدیری مبنی بر مخالفت با جراحی زیبایی گفت: خود من بینی ام را عمل کردم. در حد متعادل جراحی زیبایی قشنگ است. زمانی که من وارد عرصه بازیگری شدم، به خاطر عمل بینی خیلی از نقش های تاریخی را از دست دادم اما در شرایط حال عمل بینی بین جراحی های زیبایی گم شده است. وی ادامه داد: شرایط حال حاضر در عرصه بازیگری نه تنها برای من بلکه برای دوستان قدیمی که می شناسم خوشایند نیست؛ چرا که ما سال ها در تلویزیون کار کردیم. در حق ما اجحاف می شود و از طرفی این مسئله به شرایط اقتصادی بر می گردد. به این ترتیب که تهیه کننده با من با سابقه بیست ساله قرارداد نمی بندد؛ با کسی کار می کند که اولین کارش است و با بودجه کم کار بسته می شود اما این به چه قیمتی! در ادامه مدیری عنوان کرد: به تازگی خبر شنیدم که زمان ساخت فیلم سینمایی را 16 روز اعلام کردند. چون پول ندارند؛ خب فیلم نسازید! فیلم سینمایی طبق استاندارد باید بین45 تا 60 روز ساخته شود. زکریا درباره نقش آفرینی خود در آثار طنز گفت: واقعیت این است که من بازیگر طنز نیستم. حتی در سریال پاورچین هم از ابتدا گفتم که نمی توانم طنز بازی کنم. شاید باورتان نشود اما من نه می توانم جوک تعریف کنم و نه به لطیفه کسی بخندم! زکریا در پایان درباره احساس خوشبختی خود بیان کرد: بعضی وقتها که همه چیز بر وفق مراد باشد، احساس خوشبختی می کنم. گفتنی است؛ سحر زکریا کیسه بوکس خود را به موزه دورهمی اهدا کرد. ...
اولین بازیگری هستم که در تلویزیون نقش طنز پلیس بازی کردم
به گزارش جام جم ، یکی از این بازیگران، مجید شهریاری است که بازیگری را ازسال 68 با بازی در تئاترهای آزاد و در ادامه در آثاری مثل اخراجی ها، رسوایی، پله آخر، معراجی ها، باغ سرهنگ، متهم گریخت، خانه به دوش، سه درچهار، سه دونگ سه دونگ و ترش و شیرین، شش و بش، پنجاه کیلو آلبالو و ساختمان پزشکان حضور داشته است. شهریاری توانایی بازی در قالب هر نوع نقشی اعم از دکتر در ساختمان پزشکان، بنگاهی (سه دانگ سه دانگ)، راننده کامیون (شاهگوش) و غیره را دارد. بازیگری که پیشینه تئاتریش کمک کرده است با تسلط نقش های کمدی را با تکیه برکار بداهه بازی کند و با برخی از کارگردان های طنز مثل رضا عطاران، سعید آقاخانی و سروش صحت همکاری داشته است. نمایش کمدی قصر زرین به کارگردانی محمدحسن غمخوار و تهیه کنندگی مهدی محبی نیز از تجربیات موفق تئاتری شهریاری محسوب می شود. شهریاری سوای بازیگری از مداحان اهل بیت هم هست. با این بازیگر در باره نقش های کمدی و شخصیت های متفاوتی که در قاب کوچک تلویزیون بازی کرده است،گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. بیشتر علاقه دارید نقش های طنز و کمدی بازی کنید یا نقش های جدی؟ طنز را خیلی دوست دارم، اما نقش های جدی را هم می توانم بخوبی نقش های طنز بازی کنم. این نظریه را که طنز باید به صورت ژنتیکی در وجود یک بازیگر وجود داشته باشد تا بتواند نقش کمدی را بازی کند چقدر قبول دارید؟ خیلی از کارها را می شود با تمرین و ممارست به دست آورد، اما بازیگر کمدی شدن نیاز به خمیرمایه دارد و باید در خون آدم باشد. کمدی امر ذاتی است و نه اکتسابی. خیلی وقت ها پدر و مادری سراغ من آمده اند و گفته اند پسرمان خیلی بامزه است و در مهمانی های فامیلی با جوک گفتن سر همه را گرم می کند. آیا می توانید کاری کنید که بازیگر بشود؟ همه فکر می کنند جوک بلدند می توانند بازیگر کمدی بشوند. به چه دلیل عامه مردم تصور می کنند بازیگری کار سهل و آسانی است؟ مهم ترین دلیلش وجود همذات پنداری مخاطب با قهرمان سریال یا فیلم هایی است که می بیند. مخاطب جوان تر پای تلویزیون می نشیند و در درونش خودش را در قالب این شخصیت ها می بیند و با خودش می گوید من هم می توانم براحتی این طوری جلوی دوربین بازی کنم. طبق آمارهای تائید شده بازیگری، کارگر معدن و جوشکاری زیر آب جزو سخت ترین مشاغل دنیاست. ممکن است به لحاظ فیزیکی بازیگری کار سختی نباشد، اما روح و روان شما را درگیرخودش می کند. همه از پنج حس شان استفاده می کنند. بازیگر باید در کارش از حس ششم نیز استفاده کند. یکی از تجربه های جدی موفقتان در قالب یک نقش خاکستری در سریال زمانی برای عاشقی رخ داد... بله، در سریال زمانی برای عاشقی محمدحسین لطیفی در نقش فرش فروش را که نقش اصلی داستان با بازی فرهاد قائمیان است بازی کردم. این شخصیت تحت تاثیر ماه محرم قرار می گیرد و آدم دیگری می شود در اصل این سریال تاثیر گذاری ائمه اطهار را در رفتار و منش آدم ها نشان می دهد و ازجمله نقش های جدی ام بود که دوستش دارم. فکر می کنید چه میزان از توانایی شما در بداهه کاری به سابقه تئاتری تان مربوط است؟ 26 سال بازی در تئاتر بداهه را در من پرورش داد. در تئاتر من در بازی صحنه حتی به بازیگران روبه رویم هم در ارائه بداهه کمک می کنم و البته حضور نزدیک تماشاگر به شما انرژی مثبت می دهد تا کارتان را به نحو احسن ارائه کنید. در فیلم تلویزیونی ثبت باسند برابر است تنها در یک سکانس بازی داشتم. تدوینگر کار به من گفت موقعی که کار تدوین این فیلم را شروع می کنم. یکی از سکانس های مهم بازیگریش سکانسی است که من بازی داشتم. در فیلم شیش و بش که با محمد رضا گلزار و امین حیایی همبازی بودم، نقش یک سمسار را به عهده داشتم و بخوبی توانستم از قابلیت های بازی ام در کمدی استفاده کنم و در صحنه های سه نفره با گلزار و حیایی صحنه های خنده داری شکل گرفت. آیا صرفا به بازی حسی اعتقاد دارید یا از تکنیک در بازیتان استفاده می کنید؟ من از حس و تکنیک توامان استفاده می کنم. در یکی از کارهایم در اوج خنده در یک صحنه تراژیک اشک از چشمانم سرازیر شد. نمایش این دو حس متفاوت با استفاده از تجربه و تکنیک به وجود می آید. در چند سریال نقش پلیس را خوب بازی کرده اید... در سه در چهار مجید صالحی در نقش یک افسر عالیرتبه اداره پلیس که بسیار با هوش است بازی کردم و نقش جذابی بود . به نوعی من اولین بازیگری هستم که در تلویزیون نقش پلیس را طنز بازی کردم. در یکی از سریال ها بازیگری را برای ایفای نقش پلیس انتخاب کرده بودند که ظاهر جدی و عبوسی داشت. سردار رادان که در آن دوران رئیس پلیس بود، گفت ما دیگر پلیس تلخ و عبوس نمی خواهیم و باید چهره پلیس مردمی و منعطف تر نشان داده شود و از بازیگری که در سه در چهار نقش پلیس بازی کرده، استفاده کنید. من زیر و بم نقش پلیس، خط قرمز ها و دیگر خصوصیاتش را می شناسم و در بازی ام بجا و در زمان مناسب از آنها استفاده می کنم . البته مدتی است که دیگر نقش های پلیس را بازی نمی کنم . بازی کردن با کارگردان هایی مثل عطاران، سروش صحت و مجید صالحی که تجربه بازیگری هم دارند برای شما چگونه بود؟ تجربه خوبی است، زیرا کارگردانی که جلوی دوربین بازی کرده است . تمام حس های بازیگرش را درک می کند و با او همراه و همدل است. در خانه به دوش، متهم گریخت و ترش و شیرین با رضا عطاران همکاری داشتم. او در شرایط سخت تولید سه کار که به صورت فشرده برای پ ...
یالثارات الحسین ، کاش نامت این نبود!
وجودش شاکی اند، این نشریه برای بار چندم لغو مجوز شد. پیش از این هم با شکایت رسمی دولت روبه رو بود که باز هم به لغو مجوز منتهی شده بود. داستان شکایت دولت هم برمی گردد به مطلبی که شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان را مورد لطف! قرار داده و او را هم پالگی یک فاحشه خوانده بود. به تازگی نیز با ادبیاتی بسیار سخیف به نقد برنامه ی خندوانه و مجری این برنامه رامبد جوان پرداخته بود که با زیر سوال ...
مهمان ویژه خندوانه در عید غدیر مشخص شد!
براساس اعلام مسئولین برنامه خندوانه, رضا صادقی مهمان, ویژه برنامه عید غدیر برنامه خندوانه خواهد بود. رضا صادقی در خندوانه رضا صادقی خواننده محبوب موسیقی پاپ، مهمان ویژه برنامه خندوانه رامبد جوان به مناسبت عید غدیر خواهد بود. خندوانه یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می شود. ...
آدم ریسک پذیری هستم
به گزارش جام جم ، ازدواج یک مرد سنتی، اما با نگاهی معتدل به مسائل هنری که در ضمن شغل پدری اش یعنی انتشاراتی را ادامه می دهد، با دختری نویسنده که دغدغه های روشنفکری دارد و خانواده اش هم وضعیت نابسامانی دارند (خواهر الکلی و متارکه کرده و مادر بیمار) در نهایت به شکست منجر می شود و دختر سودای مهاجرت به آن سوی آب ها دارد و مرد هم برای بازپس گیری دخترش در یک سفر ادیسه وار وارد چالش بزرگی در زندگی اش می شود. سامیه لک بازیگر جوان و مستعد سریال مرگ تدریجی یک رویا با درک درست از نقش خود توانست بخوبی ابعاد شخصیتی یک دختر جوان روشنفکر و نویسنده که تحت تاثیر راهنمای های مخرب خواهرش قرار می گیرد را بازی کند. با سامیه لک درباره ویژگی های نقش مارال، حضور در نقش اصلی سریال و همکاری با فریدون جیرانی گفت وگویی انجام داده ایم. موقعی که متوجه شدید قرار است در سریال مرگ تدریجی یک رویا در نقش اصلی سریال که محور اتفاقات درام است بازی کنید چه حسی پیدا کردید؟ همه اتفاقات و حضور و بازی ام در سریال مرگ تدریجی یک رویا خیلی سریع رخ داد (از مرحله انتخاب تا تست گریم و تصویربرداری) و من هیجان، شوق و انگیزه زیادی داشتم. ولی این هیجان همراه با دلهره یا ترس نبود چون اصولا آدمی ریسک پذیر و عاشق تجربه کردن عرصه های مختلف هستم. (البته برای ریسک کردن هم یک چارچوب منطقی دارم و هیچ گاه بدون منطق و تفکر این کار را انجام نمی دهم) شاید بهتر باشد بگویم دائما در حال محک زدن خودم و توانایی هایم هستم. در کل در ایفای نقش مارال به عنوان نقش محوری چیزی برای از دست دادن نداشتم جز تجربه کردن یک دنیای دیگر و آموختن مسائل مختلف و جدید. چگونه برای بازی در سریال انتخاب شدید؟ فریدون جیرانی برای نقش مارال دنبال یک چهره نو، تازه و دیده نشده بودند، چهره ای که دیدنش برای مخاطب تجربه نشده و توام با جذابیت باشد و علاقه ای نداشتند برای ایفای این نقش از یک بازیگر شناخته شده استفاده کنند. دوستی من را به ایشان معرفی کرد و به دفترشان رفتم و در ابتدا سوالاتی از من پرسیدند و درباره مسائل مختلف نقش مارال صحبت کردیم و جیرانی با نگاه حرفه ای از من پرسید، می توانی از پس ایفای نقش محوری این سریال بربیایی و آیا اعتماد به نفس چنین کاری را دارید؟ در جواب ایشان گفتم نمی توانم در دایره لغات من جایی ندارد و تا به حال هر کاری را که در زندگی انجام داده ام از عهده اش برآمده ام. فریدون جیرانی با شنیدن حرف های من خیالش راحت شد و بعد از انجام مراحل مختلف تمرینات دورخوانی نقش و آشنایی ام با کاراکتر مارال به من اعتماد کرد و نقش مارال را به من سپرد و جا دارد از این اعتماد ایشان تشکر کنم. آیا با سبک و شیوه کاری فریدون جیرانی آشنایی داشتید؟ بله، اغلب فیلم ها و سریال های فریدون جیرانی از قبیل قرمز را دیده بودم و با سبک کاریشان آشنایی کامل داشتم. در دوران نوجوانی که به مطالعه مجلات تخصصی سینما علاقه داشتم، نوشته ها، گفت وگو ها و نقدهای ایشان را در مجلات تخصصی مثل هفته نامه سینما می خواندم و نگاه تحلیلی که به سینما و تلویزیون داشتند برایم خیلی حائز اهمیت بود و از جمله نویسندگانی بودند که در فیلمسازی هم موفق بودند. همبازی شدن با هنرمندانی چون ناصر طهماسب، دانیال حکیمی، هوشنگ توکلی، پولاد کیمیایی و بخصوص با ستاره اسکندری که در اغلب سکانس ها با او همبازی بودید و سایرین چه دستاوردها و ویژگی ای داشت؟ همبازی شدن با هنرمندانی که نام بردید و هرکدامشان جزو بهترین های سینما و تلویزیون هستند، قطعا یکی از بهترین اتفاقات زندگی ام بود، دانیال حکیمی با بزرگواری و شکیبایی با من همراهی کرد و در اغلب سکانس های دو نفره مثل یک پارتنر حرفه ای و دلسوز به من کمک های زیادی کرد و دیگر بازیگران هم هر کمکی که از دستشان برمی آمد، دریغ نمی کردند که جا دارد از همه شان به خاطر این همراهی تشکر کنم، در مورد ستاره اسکندری موضوع فرق می کند. ستاره اسکندری بازیگر ارزنده تلویزیون که همه خاطرات خوبی از نقش آفرینی هایش در مجموعه هایی مثل نرگس در یاد دارند. در تمام مدت فیلمبرداری مثل یک رفیق، همراه خوب و دلسوز در کنارم بود و به نظرم مثل یک معلم و استاد به من کمک کرد تا بتوانم از پس ایفای چنین نقش بزرگی بربیایم و درست مثل نقش هایمان در سریال که خواهر بودیم، مثل یک خواهر بزرگ تر پشتیبانم بود. من از ستاره اسکندری یاد گرفتم ستاره اسکندری بعد از گذشت سال های زیاد از ساخت سریال هنوز بهترین دوست و همراهم است و اوقات زیادی را با هم سپری می کنیم و در خیلی از سفرهایش همراهش هستم. با توجه به وضعیت متزلزل مادر مارال، چقدر رابطه مارال و ساناز رابطه مادر فرزندی می تواند تلقی بشود یا همان رابطه میان دو خواهر قابل تعریف است؟ رابطه ساناز و مارال رابطه مادر و فرزندی نیست، رابطه بین دو خواهر است، البته یک رابطه مریض، از بنیاد مریض، دلسوزی و اعتماد بیش از حد و اشتباه مارال به ساناز که خودش(ساناز) دچار مشکلات اساسی در نگاه به زندگی است واین اعتماد کردن برای ساناز فاجعه تراژیکی را رقم می زند. تصمیم ازدواج مارال بامردی که با او فاصله فرهنگی دارد چقدر درست بود. با توجه به این که مارال دختر تحصیلکرده و روشنفکری بوده است؟ نمی شود گفت تصمیم ازدواجش درست بوده یا قابل نقد کردن است. وقتی پای یک علاقه مشترک در حد عشق در میان است، عشق هر دوی آنها (حامد و مارال) به نوشتن، ادبیات و حتی نویسنده های مشترک، ضمنا علاقه مندی آنها به هم بی تاثیر نبوده و می گویند عشق چشم عقل را کور می کند. ضمن این که حامد مخالف روشنفکری نیست و تفکراتش منطقی و مبتنی بر دموکراسی و احترام به نظر طرف مقابل است. برای ...
می خوام سوپر استار شوم!
از منظری دیگر بازیگر هنرمندی است که با اتکا به بدن، روح و صدایش به گونه ای منحصر به فرد دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. همین تعاریف و معانی است که اهمیت این حرفه را در یک اثر نشان می دهد. حرفه ای که تمام عوامل تولید یک فیلم سینمایی یا سریال را در خدمت بهتر و دقیق تر نشان (و نمایش) دادن بازیگر و کارهای او قرار می دهد و حتی توانایی یا ناتوانی بازیگران یک اثر معیاری برای انتخاب آن یا برتری آن از دیگر آثار تصویری می شود، جذابیت های ظاهری چون جلوه گری و شهرت نیز این حرفه را بیش از پیش قابل بحث و تامل می کند. همین بحث کافی است ما را به تب بازیگری در میان نسل جوان هدایت کند که بسیاری از آنها حاضر هستند به دلیل انتخاب شدن در نقش هرچند کوتاه در یک فیلم سینمایی یا سریال، بهای گزافی پرداخت کنند. دسته ای از این بازیگران که بیشتر شبیه مدل هستند و هدف تهیه کنندگان از انتخاب آنها ستاره سازی و بهره گیری از نمای ظاهری شان است، توان بازیگری چندانی ندارند و در حال و هوای شخصیت های قصه در مرتبه دوم و سوم قرار می گیرند، اما هستند علاقه مندانی که بازیگری را به عنوان یک حرفه دنبال می کنند و در پی ارائه نقش های طبیعی و منطبق بر شخصیت های فرضی داستان هستند و از این جهت به دنبال آموختن هنر و توان بازیگری می روند. بدیهی است که در این میان نقش آموزشگاه هایی در عرصه آموزش بازیگری فعالیت می کنند، پررنگ تر می شود. آموزشگاه هایی که با حضور یک چهره معتبر و موفق سینمایی سعی در جذب افراد بیشتری برای ثبت نام دارند و با وعده و وعیدهایی که به جوانان جویای نام می دهند مسیر زندگی بسیاری از آنان را تغییر داده و البته گاه به مسیری نادرست هدایت می کنند. هرچند در طول سال های سال بسیار بوده اند علاقه مندانی که از طریق این آموزشگاه ها وارد سینما شده، بعضا هم به چهره های ماندگار سینمای ایران تبدیل شده اند؛ اما این که هر روز آموزشگاه جدیدی در عرصه آموزش بازیگری دایر می شود و با وعده و وعید اعتماد جوانان را به این مقوله مخدوش می کند، فریبی است که ماحصل آن سوءاستفاده از اشتیاق و شور معصومانه جوانان مشتاق عرصه بازیگری است. دروازه ای به سوی بازیگری با نگاهی به نحوه ورود علاقه مندان بازیگری به عرصه سینما و تلویزیون می بینیم که بخش اندکی از بازیگران موفق امروزی از طریق کلاس و آموزشگاه های سینمایی و بازیگری بازیگر شده اند و می بینیم که دانشجویان رشته های بازیگری، تئاتر و حتی رشته های مرتبط با صنعت سینما و داشتن ارتباط فامیلی با بازیگران و اهالی سینما یا معرفی از طریق دوست و آشنا راه های دیگری است که سینما و تلویزیون برای جذب چهره های جدید از آن بهره می برد. در این میان وجود کارگاه های آموزش سینما و آموزشگاه های بازیگری در کنار رشته های تخصصی سینما در دانشگاه ها فی نفسه نه به ضرر صنعت سینما و نه آسیب زننده به این حرفه است و بسیاری از افراد به عنوان بازیگر از این آموزشگاه ها فارغ التحصیل شده اند؛ اما نکته قابل توجه این است که آیا این آموزشگاه ها به جایگاهی که تعریف شده اند رسیده اند یانه؟ در حالی که هر سال صدها نفر در این آموزشگاه ها ثبت نام می کنند، چند هنرجو از کلاس های بازیگری به جایگاه مناسب رسیده اند؟ گاهی حتی این سوال پیش می آید که آیا در این آموزشگاه ها واقعا افراد حرفه سینما را یاد می گیرند و به شکل آکادمیک وارد این حرفه می شوند؟ و در نهایت آیا مافیای سینمای ایران یا تهیه کننده های تلویزیون این اجازه را به فارغ التحصیلان این آموزشگاه ها می دهند که بتوانند از طریق کلاس های بازیگری وارد این عرصه شوند؟ در حالی که عده ای از منتقدان این آموزشگاه ها معتقدند که آنها تنها بازیگران نقش دوم و سوم را به سینما و تلویزیون تحویل می دهند و تنها موجب سوددهی بیشتر و بیشتر دارندگان این آموزشگاه ها می شوند. ضمن این که تعدادی از ثبت نام کنندگان اطلاع درستی از کم و کیف کلاس ها ندارند و صرف وجود یک نام یا چهره کارگردان یا بازیگر پیشکسوت و صاحب نام وارد این آموزشگاه ها می شوند که البته گاهی می بینیم برخی از این نام ها جنبه تبلیغاتی دارند و اصلا در کلاس ها حضور ندارند. نکته قابل تامل دیگر چگونگی ورود به مافیای قدرت در سینماست. نمی توان از نقش پول و پارتی چشم پوشید و این حقیقت تلخ و اسفبار همچنان وجود دارد که کشف یک استعداد به تنهایی دغدغه بعضی از کارگردانان نیست و کسی اگر سفارش نشده باشد از طریق کلاس های بازیگری، در سینمای ایران به جایی نخواهد رسید. فرصتی برای دیده شدن بازیگران جوان بازیگری یک فن است و اغلب بازیگران موفق علم و دانش این فن را در دانشگاه کسب کرده اند. به گفته مهدی فخیم زاده، کارگردانی که خود صاحب کارگاه آموزشی است و البته برخی از بازیگران مجموعه های تلویزیونی اش را از هنرجویان آموزشگاه خود انتخاب کرده است، تحصیلات دانشگاهی برای حضور در حرفه بازیگری یا هر رشته هنری لازم و ضروری است، اما آنچه مهم تر است استعداد و علاقه فرد در این حرفه است. وی می گوید: می توانم در همین جا نام بسیاری از بازیگران خوب ایرانی را ببرم که تحصیلات آکادمیک نداشتند، اما بازیگران قابلی از آب درآمدند. اما این به آن معنی نیست که نقش آموزش را نفی کنیم. به نظر من آنچه در آموزشگاه های بازیگری رخ می دهد این است که فرد متوجه می شود که اصلا برای بازیگر شدن ساخته شده است یا نه و تا آموزش نبیند، متوجه این مطلب نمی شود. با کشف این استعداد او باید مطالعات آکادمیک خود را در این رشته آغاز کند و تازه شروع راه برای اوست. وی که با انتخاب لیلا برخورداری و انوشیروان فاطمی دو نفر از شاگردان آموزشگاهش ب ...
بهروز بقایی سریال محیط زیستی می سازد
به گزارش بی باک نیوز؛ بهروز بقایی عنوان کرد به دلیل عدم توافق با تهیه کننده برنامه خندوانه ، در سری سوم این برنامه حضور ندارد. وی درباره فعالیت هایش گفت: فیلمنامه سریالی با موضوع محیط زیست توسط پسرم، بهرنگ بقایی در دست نگارش است که خودم کارگردانی آن را برعهده دارم. تاکنون نگارش بیش از 4 قسمت از این سریال به پایان رسیده و قرار است در چند روز آینده فیلمنامه را به صداوسیما ببرم. ...
عکسی از 17 سال پیش بهرام رادان
جام جم آنلاین: بهرام رادان در اینستاگرامش عکسی از سال 78 منتشر کرد. خبر خیلی زود در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و همه جا پر شد از این که هرمز شجاعی مهر به سرطان حنجره مبتلاست! بعد از چند ساعت خبر تکذیب شد، اما صورت مساله پاک نشد! این مجری و گوینده باسابقه صداوسیما بیمار است، اما این که بیماری چیست، حکایت همان ضرب المثل قدیمی است؛ یک کلاغ، چهل کلاغ! با شجاعی مهر که این روزها در خانه مشغول استراحت است، هم صحبت شدیم تا از روزهای درمان و بعد آن برایمان بگوید. می گویند انسان از یک ثانیه بعد خود هم خبر ندارد. شاید همین ناتوانی اش از پیش بینی سرنوشت و آینده اش است که اطلاع از آینده را به آرزویی همیشگی تبدیل کرده. حال مردی را تصور کنید که هر روز نسخه ای از روزنامه فردا به دستش می رسد و او در جریان اتفاقاتی قرار می گیرد. این موضوع، دستمایه داستان سریالی پرطرفدار و پربیننده است که سال ها پیش از شبکه 2 سیما به نمایش درآمد و اکنون شبکه نمایش آن را برای نمایش مجدد و البته پخش قسمت های جدید انتخاب کرده است. هنرنامه، برنامه ای از گروه ادب و هنر شبکه چهار است که با حضور چند منتقد به اطلاع رسانی و نقد هنرهای تجسمی مانند نقاشی، عکاسی و خوشنویسی می پردازد. به گفته عوامل هنرنامه، این برنامه در نوع خود، پیشگام محسوب می شود. سری سوم این برنامه هر جمعه به مدت 45 دقیقه از ساعت 21 روی آنتن می رود و بینندگان خاص خودش را دارد. گفت وگو با امیرحسین رستمی حتی اگر با سوال و جواب های جدی یا حتی تند همراه باشد، خشک و جدی نخواهد شد. لحن شوخ این بازیگر و طنازی همیشگی او به جلوی دوربین خلاصه نمی شود و تقریبا هر آینه می توان تصویر مبهمی از شکور شمس العماره یا بهروز دودکش را در رفتار و حرکات او رویت کرد. دکتر علی عسکری رییس رسانه ملی از پشت صحنه معمای شاه بازدید و توصیه کرد که سازندگان بخش های زمان معاصر را با حساسیت بیشتری دنبال کنند. گوینده و مدیر دوبلاژ صدا و سیما گفت: حفاظت امنیتی که از فرهنگ کلان کشور وجود دارد باید در تعریف وظایف نیروی انتظامی گنجانده و از آن حمایت شود. معاون امور استان های رسانه ملی در مراسم معارفه مدیر کل مرکز گیلان تلاش برای شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف در کشور را از اهداف مراکز استانی دانست. دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی، در حکمی حسن ظهیری را به سمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان منصوب کرد. در جشنواره تلویزیونی رمز موفقیت علاوه بر تجلیل از برخی چهره های منتخب، باشگاه مخاطبان رمز موفقیت نیز راه اندازی د. طبق سنت چند سال اخیر آکادمی اسکار در رابطه با فیلم های بخش اسکار بهترین فیلم خارجی سال، رای گیری در این بخش در دو مرحله انجام می شود. مستند تنهاوش موفق به حضور در دو جشنواره اروپایی و یک جشنواره آمریکای شمالی شد. پخش فیلم های دنباله دار سینما از شبکه نمایش، این هفته وارد سومین هفته خود می شود. شب گذشته برنامه دورهمی با موضوع خانواده از شبکه نسیم پخش شد. جلیل فرجاد بازیگر و کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون است. در دهه 60 و 70 او یکی از بازیگران پرکار بود که در بیشتر سریال های تلویزیونی حضور داشت. مدتی است که مجموعه تلویزیونی دولت مخفی از شبکه دوم سیما پخش می شود. این سریال، روایتگر سال های دفاع مقدس و رنج و امید اسرا در اردوگاه های رژیم بعث عراق است. به تازگی در فضای مجازی عکسی از مزار زنده یاد داود رشیدی منتشر شده است که با وجود واکنش تاسف برانگیز به این عکس، احترام برومند آن را به نوعی علاقه و محبت مردم می داند. جام جم آنلاین: بهرام رادان در اینستاگرامش عکسی از سال 78 منتشر کرد. خندوانه در شب گذشته میزبان پدر و مادر صدا پیشه جناب خان، محمد بحرانی بود. خبر خیلی زود در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و همه جا پر شد از این که هرمز شجاعی مهر به سرطان حنجره مبتلاست! بعد از چند ساعت خبر تکذیب شد، اما صورت مساله پاک نشد! این مجری و گوینده باسابقه صداوسیما بیمار است، اما این که بیماری چیست، حکایت همان ضرب المثل قدیمی است؛ یک کلاغ، چهل کلاغ! با شجاعی مهر که این روزها در خانه مشغول استراحت است، هم صحبت شدیم تا از روزهای درمان و بعد آن برایمان بگوید. شب گذشته برنامه خندوانه میزبان قهرمان طلایی المپیک کیانوش رستمی بود. خیلی از بازیگران تلویزیونی با کارهای طنزشان شناخته می شوند و محبوبیت شان بین مردم بواسطه بازی در کارهای کمدی است. مگر می شود مخاطبان تلویزیون دایی سریال زیر تیغ مرد مهربانی که همیشه کت و شلوار به تن داشت و کلاهی بر سر را از یاد ببرند؟ این دایی مثل بزرگ تری بود که همه ما نمونه آن را در زندگی شخصی مان داشتیم و جنس آن را لمس کردیم، او کسی نیست جز هوشنگ توکلی که تا امروز ایفاگر نقش های خاص در تلویزیون بوده است. مگر می شود مخاطبان رسانه ملی سریال مدرس را با بازی خسرو شکیبایی از یاد ببرند که کارگردانی آن را توکلی به عهده داشت. فریدون جیرانی کارگردان باسابقه و حرفه ای تلویزیون با ساخت مجموعه تلویزیونی مرگ تدریجی یک رویا دست به یک آسیب شناسی جدی و با نگاه منصفانه نسبت به جریان روشنفکری در طبقه مرفه جامعه زده است و در این آسیب شناسی شاهد این هستیم که تقابل تفکرات سنتی و مدرن یک زن و مرد می تواند چه تبعات منفی و زیانباری برای کیان و امنیت خانواده داشته باشد. کارگردان 66 ساله ایرانی فهرستی از بهترین فیلم های سینمایی را در کارنامه خود دارد؛ آوار، یک بار برای همیشه، چهره، هتل کارتن، دست های آلوده، برگ برنده، رستگاری در هشت و بیست دقیقه و... سیروس الوند آ نقدر تجربه و آگاهی دارد که می توان درباره بخش های مختلف زندگی با او هم صحبت شد. با این کارگردان گپ کوتاهی زدیم درباره جوانی، استقلال، سینما و... ...
بهروز بقایی سریال محیط زیستی می سازد
به گزارش فرهنگ نیوز؛ بهروز بقایی عنوان کرد به دلیل عدم توافق با تهیه کننده برنامه خندوانه ، در سری سوم این برنامه حضور ندارد. وی درباره فعالیت هایش گفت: فیلمنامه سریالی با موضوع محیط زیست توسط پسرم، بهرنگ بقایی در دست نگارش است که خودم کارگردانی آن را برعهده دارم. تاکنون نگارش بیش از 4 قسمت از این سریال به پایان رسیده و قرار است در چند روز آینده فیلمنامه را به صداوسیما ببرم. ...
فیلم/ کل کل جناب خان با رامبدجوان قبل از خندوانه
به گزارش مشرق، این ویدئو ، رامبد جوان را با "جناب خان” قبل از شهرت در خندوانه نشان می دهد ؛ زمانی که یک گروه عروسکی به کارگردانی سعید سالارزهی و نویسندگی محمد نادری مجموعه "کوچه مروارید ” را برای شبکه نمایش خانگی تولید کرد. دانلود البته "جناب خان” بعد از حضور موقت در خندوانه مشهور شد و حالا تیم اصلی کوچه مروارید برنامه های جدیدی برای جناب خان و بقیه شخصیت های عروسکی این مجموعه دارد. "جناب خان ” از این جهت مهم است که بر خلاف شهر موش ها و کلاه قرمزی ، محصول تولید بخش خصوصی است که در تلویزیون بیشتر دیده شد. منبع: هفت صبح ...
کیمیا علیزاده به قولی که در تلویزیون داده بود عمل کرد +تصاویر
به گزارش پرداد به نقل از خبرآنلاین : کیمیا علیزاده ورزشکار مدال آور ایران در المپی ک 2016 ریو که پیش از این در برنامه خندوانه قول داده بود که با حضور در یکی از مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست، آنان را شاد کند، به قول خود عمل کرد و با این کودکان به کشیدن نقاشی پرداخته است. این تکواندوکار درباره واکنش های مردم به حضورش در خندوانه گفته است: هر کس من را می دید می گفت در تلویزیون تو را دیدیم و صدها نفر این جمله را به من گفتند. کیمیا علیزاده با 18 سال سن، اولین زن مدال آور المپیک تاریخ ایران می باشد که با بدست آوردن این افتخار بزرگ بسیار محبوب شده است. ...
تیپ جدید امیر مهدی ژوله +عکس
اتاق خبر 24 : امیر مهدی ژوله (زادهٔ 27 مرداد 1358 در تهران) فیلم نامه نویس ، بازیگر و روزنامه نگار ایرانی است. وی از نویسندگان سریال های طنز مهران مدیری می باشد. امیر مهدی ژوله سال گذشته صاحب دختری به نام گندم شد و زندگی اش تحت تاثیر تولد دخترش تغییرات زیادی کرده است. امیر مهدی ژوله که تا چندی پیش کارهای نویسندگی انجام میداد به تازگی به حرفه بازیگری پرداخته است و چه در تئاتر و چه در سینما و تلویزیون هنر بازیگری اش را به اثبات رسانده است و همچنین در برنامه های استندآپ کمدی خندوانه هم به خنداندن مردم پرداخته است. ...
جنجال های امیرتتلو با چهره های معروف ایرانی +عکس
پیچ مجری مورد نظر کرد تا انتقام زرشک ظلایی را از او بگیرند. کمی بعد هم در آهنگ خونه خوبه از مجری مورد نظر با نام زالومه یاد کرد. وقتی تتلیتی ها سوژه استندآپ های خندوانه شدند یک سال پیش وقتی امیرمهدی ژوله در برنامه خندوانه استندآپ کمدی اجرا می کرد به شوخی طرفداران خودش را ژوژولیتی نامید و همین باعث شد که تتلو دوباره دست به تایپ شود و این بار هم ارتش سه میلیونی اش را به پیج ...
حال ناخوش لوازم التحریر تولید داخل
برای فرزندت می خواهی، چیزی بخر که دوست داشته باشد... یا برو از فروشگاه های خاص بگرد و پیدا کن؛ اینجا بازار است!" سوالم کمی ناراحتش کرده، چون ادامه می دهد که "الان دخترها فروزن و توت فرنگی دوست دارند، پسرها هم باب اسفنجی و بن تن." ظاهرا کنجکاوی ام کمی آزارش داده و حوصله اش را سر برده، وقتی می گویم خب دفترهای ایرانی هم طرح های خوب و جذابی دارد. مثل طرح شکرستان یا خندوانه و جناب خان. چرا ...
نسخه رسانه ای چیست؟
به سهولت هر فعال رسانه ای می تواند فهرست مطولی از این تقاضاها را که در جای خود نیز صحیح است ارائه کند. هر فعال رسانه ای خود را نیز مکلف به کمک می داند تا امورات مردم و جامعه در مسیر مطلوب حرکت نماید، اما هر دو، یعنی هم فعال رسانه و هم اولیای امور، از این گفت وگوها به نتیجه مطلوبی نمی رسند. علت چیست؟ به رغم این که در هر دو طرف به حدکافی انگیزه وجود دارد، اما نتیجه درخوری به دست نمی آید. برای درک بهتر مفهوم نسخه رسانه می توان آن را با نسخه های پزشکی مقایسه کرد. به طور مثال اگر کسی برای رفع بیماری به پزشکی مراجعه کند یا مثلا در پی کاهش وزن، جلوگیری از ریزش موی سر، یا مثلا افزایش بلندی قد، فرزندآوری و ... باشد، در این صورت انتظار دارد پزشک برایش نسخه ای بدهد تا نتیجه حاصل شود. این نسخه هیچ شباهتی به تعاریفی که از چاقی، موی سر یا مثلا اهمیت قلب می شود، ندارد و ممکن است هیچ نشانه ای از آنها در این نسخه نباشد. برای رفع چاقی نسخه ای حاوی دستوراتی درباره خوراکی ها و برخی توصیه های رفتاری به فرد داده می شود و همین گونه درباره سایر موضوعات و درخواست هایی که افراد از پزشکان دارند، وجود این گونه نسخه ها رایج و قابل انتظار است. همان گونه که نسخه پزشکی، شباهت چندانی با موضوع مورد مراجعه به پزشک ندارد یا شباهت بسیار اندکی ممکن است داشته باشد، نسخه های رسانه ای نیز ممکن است شباهت چندانی با موضوعات و مباحث مورد نظر مسئولان یا هر درخواست کننده دیگری نداشته باشد، اما در جهت وصول به همان خواسته باشد... البته تولید نسخه رسانه ای برای هر موضوع کاری حرفه ای و شاید بتوان گفت تا حدی سخت است، و البته منحصر به فرد نیست، یعنی همان طور که ممکن است برای یک درخواست پزشکی چند نسخه مفید باشد، به همین ترتیب نسخه های رسانه ای هم می تواند گوناگون باشد اما می توان ادعا کرد که از میان این نسخه ها یکی مناسب تر و موثرتر است. این کار حرفه ای و سختی اش از جهتی بی شباهت به کارهای تبلیغاتی نیست؛ اگر نسخه درست و شیوه اقدام مطلوب باشد، نتیجه خوشایندی درپی دارد، در غیر این صورت حتی ممکن است منجر به ورشکستگی سفارش دهنده تبلیغ نیز بشود. نوشتن هرگونه نسخه یا راهنمای عمل برای هر کار در هر زمینه ای مستلزم طی مراحلی است که می توان برخی از آن را لاجرم دانست که چاره اش توجه و تاکید بر آن است. هرگونه نسخه نویسی از دو بخش اساسی نظری و عملی تشکیل می شود که هر بخش دربرگیرنده مراحلی مختلف است. متاسفانه در کارهای تبلیغاتی در رسانه ها توجه و تاکید بیشتر و شاید بتوان گفت همواره در بخش دوم است و از اهمیت بخش اول در موفقیت و پایداری نتایج غفلت می شود و می توان گفت از این جهت نوعی عمل زدگی و نه عملگرایی درکارها وجود دارد. بخش اول را می توان بخش شناخت و تعیین اهداف و اولویت ها دانست. در این بخش باید برای سه پرسش اصلی به روشنی پاسخ داده شود؛ برای چه چیزی، با چه منظوری و برای چه کسانی. بخش دوم بیشتر عملیاتی است و چگونگی تولید متن رسانه ای و رسانه مورد نظر را مورد توجه قرار می دهد. البته این یادآوری لازم است که هر رسانه اقتضائات خاص خود را برای تولید متن دارد و نمی توان در ترویج یا تبلیغ از یک الگوی تولیدی برای همه رسانه ها استفاده کرد. دکتر حسن خجسته استاد دانشگاه ...
گویندگی مساوی است با عشق
به همین دلایل رادیو هنوز در سپهر رسانه می درخشد و در میان مردم جایگاه خودش را دارد. در خط مقدم این رسانه گویندگان رادیو حضور دارند که هر روز با دقت و حساسیت زیادی کارشان را انجام می دهند. به همین دلیل سراغ آنها رفتیم و این سوال را مطرح کردیم که کار در رادیو چه ویژگی هایی دارد و چه انگیزه هایی این چنین آنها را دلبسته و پایبند به کار در رادیو کرده است؟ متن، گوینده را هدایت می کند بهروز رضوی: گوینده حرفه ای و موفق در رادیو نباید خودش را در برنامه به رخ مخاطب بکشد و باید تمام تمرکزش روی متنی باشد که اجرا می کند. بچه های رادیو همیشه با عشق و علاقه مندی کار می کنند. گرچه دستمزدهایشان پایین است، اما این مساله تاثیری بر کارشان نگذاشته است. کار گویندگی در رادیو راحت نیست و گوینده باید با حس و صدایش مباحث متعدد را به شنونده انتقال دهد. واقعیت این است که نزدیک به 40 سال تجربه در زمینه گویندگی به من کمک می کند هر برنامه ای را با توجه به محتوایی که دارد اجرا کنم. من همیشه به همکاران جوان و تازه نفسی که به رسانه می آیند و در کلاس هایی که دارم به گویندگان تاکید می کنم اگر می خواهند موفق شوند، خودشان را به حس متن بسپارند. حس متن، گوینده را خیلی صحیح هدایت می کند. فعالیت دوباره بعد از بازنشستگی فاطمه رکنی: من34 سال سابقه گویندگی در رادیو را دارم. بازنشست شدم و دوباره فعالیتم را شروع کردم. بعد از بازنشستگی به خاطر عشقی که به این رسانه دارم به فعالیتم در رادیو ادامه دادم. همکارانم در رادیو با عشق کار می کنند و اگر چنین انگیزه ای نداشته باشند، نمی توانند دوام بیاورند. جالب است برایتان دو خاطره تعریف کنم. یک بار خانمی وقتی جایی آرام نشسته بودم و متوجه شد که من گوینده رادیو هستم خیلی با تعجب به من نگاه کرد و خطاب به من گفت مگر شما همیشه با انرژی نیستید! من هم به او گفتم ما هم مثل بقیه مردم هستیم، گاهی خوبیم و گاهی غمگین؛ اما روی آنتن با انرژی صحبت می کنیم. روزی هم یک پسر بچه ده ساله بعد از این که متوجه شد من گوینده هستم، خطاب به مادرش گفت که این خانم پس یک دانشمند است. به همین دلیل ما باید مراقب جایگاه مان باشیم. عاشقانه کار می کنم حسن اسماعیل پور: راستش علاقه شخصی ام به رادیو بود که باعث شد فعالیت در آن را انتخاب کنم. نسبت به رادیو جوان حس و حال خوبی دارم. همیشه علاقه مند بودم در رادیویی کار کنم که نتیجه و بازتاب کارم را ببینم. به همین دلیل شبکه جوان را انتخاب کردم و در این سال ها عاشقانه کار کردم و برای حرفه ام انرژی و وقت گذاشتم. این حرفم به هیچ وجه شعاری نیست و به آن اعتقاد دارم. معتقدم یک گوینده باید به نوع، جنس و مخاطب برنامه اش توجه کند. این مساله اهمیت دارد که برنامه را با چه موضوعی و در چه ساعتی اجرا می کنیم و مخاطب مان چه کسانی هستند. اگر من به عنوان گوینده مخاطبم را بشناسم، می توانم با آنها ارتباط برقرار کنم، ولی اگر نوع اجرایم به گونه ای باشد که با فضای برنامه همخوانی نداشته باشد، طبیعی است که مخاطب برنامه هم به مرور کمتر می شود و دیگر کسی علاقه مند شنیدن برنامه های من نیست. اصالت و جایگاه فاطمه آل عباس: فاطمه آل عباس: من 23 سال از عمرم را در استودیوهای رادیو گذرانده ام و همیشه عاشقانه کار کرده ام. به نظرم گویندگان رادیو با عشق در رادیو کار می کنند وگرنه نمی توانند دوام بیاورند. گویندگان رادیو سعی می کنند هم سختی کار را تحمل کنند و هم این که دقت و حساسیت شان روی آنتن زیاد باشد. البته برخی گمان می کنند کار در رادیو راحت است، اما این طور نیست و گوینده باید از طریق صدا همه حس ها را به مخاطب منتقل کند. به نظرم رادیو همیشه جایگاه و اصالت خاص خودش را داشته و دارد، زیرا رسانه در دسترسی است و مردم هم از برنامه های آن استفاده می کنند. نداشتن حس غریبی سعید توکلی: سال 1379 وارد رادیو شدم و بعد از مدتی اجرای زنده را تجربه کردم. این طور نیست که مردم در عرض یک شب مرا با برنامه سلام ایران شناخته باشند ...
از قربان تا غدیر با جُنگ ولایت
دعوت نام برنامه ای است که همین اواخر و در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه یک سیما مهمان مخاطبان بود و این بار به بهانه این دو عید، با ساختاری جدید و با عنوان جنگ ولایت به مدت ده شب روی آنتن برگشته است. برنامه ای که به مدت یک ساعت بعد از اذان مغرب روی آنتن رفته و ساختاری شادی بخش و مفرح دارد. عوامل این برنامه در خصوص آن برایمان توضیح می دهند: توجه به فرم و محتوا مجتبی کشاورز، تهیه کننده دعوت از چگونگی ساخت و روند ادامه این برنامه در دوران بعد از ماه مبارک رمضان به جام جم می گوید: همان طور که می دانید سری اول این برنامه در ماه رمضان از شبکه یک سیما روی آنتن می رفت و هم مخاطبان از آن استقبال خوبی کرده بودند و هم سازمان صداوسیما از کلیت آن رضایت داشت. فکر می کنم اصلی ترین عاملی که موجب شد دعوت در میان دیگر برنامه های این چنینی و ترکیبی تلویزیون بخوبی دیده شود، توجه آن به فرم و ساختار بود که در برنامه بشدت رعایت می شد. لذا بعد از این که تصمیم گرفتیم دعوت را ادامه بدهیم و هر بار به بهانه یکی از مناسبت های پیش رو به روی آنتن بفرستیم، مجددا همین فرم و ساختار را مد نظر قرار دادیم. این تهیه کننده با اشاره به تفاوت ها و نوآوری های این برنامه در سری جدید تصریح می کند: یکی از اصلی ترین تغییراتی که در این سری جدید اتخاذ کردیم این بود که فضای برنامه را از روی صحنه به داخل استودیو منتقل کردیم تا به لحاظ بصری هم تغییراتی اعمال کنیم. بر همین مبنا، دکوری طراحی کردیم که سرشار از زیبایی های بصری است. در بحث فرم هم با توجه به همزمانی پخش برنامه با دو عید بزرگ قربان و غدیر، توجه به موضوعات همسو با این دو مناسبت را مد نظر قرار دادیم. کشاورز می افزاید: محتوای اصلی برنامه دعوت در ماه رمضان، دعوت مردم به خیر و خوبی بود. این بار هم بحث هایی چون ولایت، گذشت، مودت، برادری و قدردانی و صیانت از ارزش ها، از جمله موضوعاتی است که در این چند شب به آنها خواهیم پرداخت و دوست داریم شرایطی فراهم باشد تا دعوت را در طول سال و مناسبت های دیگر هم روانه آنتن کنیم. چالشی برای راستگویی شکی نیست که حضور و دعوت از مهمانان و چهره های فرهنگی، هنری، و ورزشی مختلف، از جمله بخش های جدا ناپذیر برنامه های ترکیبی شبانه در سیماست. این تهیه کننده در خصوص چگونگی انتخاب این مهمانان معتقد است: ما در انتخاب و دعوت از مهمانان برنامه فقط به چهره های سینما و تلویزیون اکتفا نکردیم. سعی بر این است که از ساختار و هدفمان تا حد امکان دور نشویم و ورزشکاران و هر چهره دیگری را که برای مردم و مخاطبانمان محبوب باشند به برنامه دعوت خواهیم کرد. شرط اصلی برایمان جذابیت است و با این حال قرار نیست فقط با مهمانانمان احوالپرسی کنیم و بی هدف گپ بزنیم؛ بلکه سوالاتی را با محوریت موضوعات برنامه از آنها می پرسیم و به این ترتیب گفت وگو را پیش می بریم. یکی دیگر از نوآوری هایمان که فکر می کنم در برنامه های این چنینی کمتر سابقه دارد، این است که آیتمی را هم از قبل با حضور یکی از دوستان یا نزدیکان صمیمی مهمان برنامه ضبط و سوالاتی رامطرح می کنیم که مهمانمان از آن بی خبرند؛ بعد مجددا همان سوال را در طول برنامه از مهمان هم می پرسیم و به این ترتیب نوعی چالش طنز برای راستی آزمایی در برنامه رقم می خورد که این هم در نوع خود اتفاقی جالب است. دیده شدن بی بهانه از نکات جالب این برنامه، به روی آنتن نرفتن آن در ساعات به اصطلاح پرمخاطب آنتن است. دعوت همه روزه بعد از اذان مغرب به مدت یک ساعت روی آنتن می رود. کشاورز در خصوص این زمان بندی در نظر گرفته شده برای برنامه می گوید: من خیلی به این مرزبندی میان ساعت کم مخاطب و پرمخاطب اعتقادی ندارم و فکر می کنم یک برنامه خوب در هر ساعتی که روی آنتن برود، مخاطبان خودش را پیدا می کند و دیده می شود. این ساختار برنامه است که مخاطب را جذب می کند و لذا حتی از این بابت خ ...
جناب خان به خواب های من نفوذ کرده است/ ماجرای عشق به احلام
منطقه است. مثال دیگری بزنم از دوست پژوهشگری که در بندرعباس دارم، او فردی را به من معرفی کرد که قطعات بومی آن منطقه را می شناسد. جناب خان شعری را در خندوانه می خواند که اینگونه آغاز می شد ای یار ای یار، یار بالا بدو/ ای نازنین یار همین حالا بدو این قطعه، ملودی و شعری دارد که به حدود صد سال پیش تعلق دارد و یک نوازنده دوره گردی که نابینا هم بوده به اسم نصرک آن را مثل یک ترانه می خوانده است. او ...
آب باریکه ناشران از فروش کتاب/ تابستان به کدام کتاب ها روی خوش نشان داد؟
ها به آغاز سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان به بازار کتاب امید بسته اند. در میزان فروش کتاب در تابستان امسال چند عامل تأثیر قابل توجهی داشت: برگزاری طرح تابستانه کتاب و مسابقات کتابخوانی مانند کتاب و زندگی ، خندوانه و روشنا . هرچند میزان فروش کتاب در کتابفروشی ها عمدتاً حول ثابت بودن وضعیت قبل یا کاهش اندک فروش کتاب، متغیر است، اما برگزاری این دو رویداد توانسته اقبال به برخی از کتاب ها ...
رقابت چهار بانوی بازیگر در خندوانه/ همدردی جناب خان با دانش آموزان در آستانه ماه مهر!
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در ابتدای برنامه شب گذشته خندوانه ، جناب خان لحظات شیرینی را برای مخاطبان رقم زد. لینک دانلود انتهای پیام/
کامبیز دیرباز: پرسپولیس بازی را می برد
به گزارش جام جم آنلاین ، کامبیز دیرباز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بازی شهرآورد گفت: به نظرم امسال دربی بی مزه است. ما پرسپولیسی ها با یک گل برنده بازی هستیم؛ چرا که تنها به سه امتیاز احتیاج داریم. وی ادامه داد: من علی منصوریان را دوست دارم و به نظرم او بهترین گزینه برای استقلال بود. این تیم بدشانشی آورد اما در نهایت موفق می شود. بازیگر سریال پشت بام تهران در خصوص مقایسه هواداران فوتبال با سینما و موسیقی اظهار داشت: هواداران سینما و فوتبال جدا نیستند، همان افرادی که به استادیوم می روند شب قبل در سینما بوده اند. افراد متفاوتی نیستند بلکه درصد بالایی از آنها مشترکند و اینکه مردم علاقه داشته باشند به عشق و تفریح خود بپردازند، خیلی جای خوشحالی دارد. خداروشکر این اتفاق افتاده و شاهد حضور مردم در استادیوم و سینما هستیم. دیرباز درباره تماشای بازی امروز عنوان کرد: به احتمال زیاد سر فیلمبرداری سریال لبخند رخساره هستم و به همراه عوامل فوتبال تماشا می کنم، اما عوامل 90 درصد استقلالی اند و ما در اقلیت هستیم. ...
امیر تتلو با کدام چهره های مشهور درگیر شد؟
... سه سال پیش وقتی یکی از مجری های شبکه من و تو نشان زرشک طلایی هفته را به یک یاز آهنگ های تتلو داد او باز هم از کوره در رفت و فالوئرهایش را روانه پیچ مجری مورد نظر کرد تا انتقام زرشک ظلایی را از او بگیرند. کمی بعد هم در آهنگ خونه خوبه از مجری مورد نظر با نام زالومه یاد کرد. یک سال پیش وقتی امیرمهدی ژوله در برنامه خندوانه استندآپ کمدی اجرا می کرد به شوخی طرفداران خودش را ژوژولیتی ...