سایر منابع:
سایر خبرها
یک ماه در کنار بوکوحرام زندگی کردیم
آدم سرشناسی نیستم اما اثرم اثر داشته و مخاطب جستجو کرده و مرا پیدا کرده است. چقدر مردم خوبی داریم که فقط دعایم می کنند، مخصوصا خانواده ام را. بهترین دستمزی که گرفتم همین مقدار دعای مردم است. *زخم های استوایی چگونه کلید خورد؟ تقریبا ما این دو مستند را یعنی از خون جون و زخم های استوایی را همزمان با هم شروع کردیم یعنی با یک فاصله دو سه هفته ای از هم استارت تصویربرداری آنها با هم ...
پشت پرده آموزش مسایل جنسی به کودکان
ایران انتخاب شده و تبلیغ و ترویج می شود . برخلاف ادعای این خانم ومترجم و مؤسسه انتشاراتی، کتابها ، از هیچ پشتوانه علمی برخوردار نیست وهیچ مرکز علمی معتبری آنها را تأیید نکرده و فقط از طریق طرح بی پروای سکس ، نوعی ، بازار گرمی و جنجال برای فروش ایجاد کرده است. بی توجهی به رده بندی سنی بارز ترین نشانه بی اعتباری ، غیر علمی و عامیانه بودن این کتاب آنست که در طرح مسائل جنسی برای ...
هنرمندان خانه نشین و سودای سیمرغ
دق می دهیم از بس سر در سینما به این شهر و آن شهر سلام می دهیم. داریوش مهرجویی تا فیلم نمی سازد نگرانش هستیم به محض ساختن فیلم بی آنکه از سینمای مهرجویی و فلسفه فیلم ها و حتی زندگی اش چیزی بدانیم، ابزار نقد رسانه ای را در اختیار واماندگان از عرصه هنر قرار می دهیم تا به بهانه نتوانستن های خود، مهرجویی را زیر سئوال ببرند. اشباح آخرین ساخته مهرجویی بود و این کارگردان در تکاپو است تا بتواند سنتوری 2 را ...
سرخط ...
...> امام رضا(ع) تنها غریب الغربا نیست بلکه مشهد هم غریب المدینه است، شهر امام رضا(ع) هم غریب است.خبر حذف بودجه زیارت آواری بود که از سوی دولت و مجلس بر مشهد فرود آمد. در حالی که سال هاست از ایجاد ردیف بودجه زیارت می گذرد و انتظار بود با مطرح شدن مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعتبار این ردیف افزایش یابد اما متاسفانه دولت به زائران هدیه داد و این ردیف را حذف کرد!! البته هنوز لایحه بودجه 96 در ...
هشتاد و سومین حلقه شعر ولایی فرات
می برد دستای سنگیش به صورت من خورد می خوام که از جون به لب رسیده بگم از یه دل سنگ و درد کشیده بگم بین اینا یکی شون بلای جون منه میاد و میره فقط زخم زبون می زنه رقیه بی باباش چی اومده به سرش شکسته بالی که خوب نمیشه پرش از دل بی کس من تو خوب با خبری خوب می دونم اومدی دخترتو ببری نقد استاد ...
روایتی ایرانی از قصه ای آذری
اثر تلفیقی، طراحی صحنه بسیار مینی مال و به عبارت بهتر، تهی از هر عنصر خارجی و در کنار آن بهره مندی از طراحی نور آرتیستیک و استفاده از کنتراست رنگ لباس ها در تضاد با نورپردازی هاست که به دیده شدن بهتر و خیال انگیزتر اثر نمایشی کمک کرده است. به این معنی که کیشی پور و میلانی نیک می دانند برای دیده شدن یک اثر نمایشی موزیکال و ارتباط برقرارکردن مخاطب با درون مایه اثر، نیازی به دست یازیدن به عناصر اضافه ...
زادبوم را به تیغی در گلوی حوزه هنری تبدیل کردند!
...، دیگر فیلمی کمدی نساخت و به سمت فیلم ھای اجتماعی و جدی روی آورد. اما در طول این پانزده سال که داوودی از ساخت فیلمھای طنز فاصله گرفت، کمدی ھایی ھمچون کما ، شارلاتان ، اخراجی ھا ، ازدواج در وقت اضافه ، من سالوادور نیستم ، 50 کیلو آلبالو و... مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند. این کارگردان درباره تفاوت فیلم ھای طنز پر فروش سالھای اخیر با کمدی ھایی که در گذشته ساخته می شد، به ما می گوید ...
آقای وزیر، نامه نزنید، آتش بزنید!
به گرازش سلام دلفان، چندی پیش تصاویر نابودی یک خودروی لوکس قاچاق در کشور تایوان، حسابی مخاطب پسند شده بود. این تصاویر نشان می داد چگونه یک دستگاه خودروی لامبورگینی که از مبادی غیرقانونی وارد این کشور شده بود در روز روشن و در میان ملت و در خیابان به دستور مقامات قضایی نابود می شود و مردم در اطراف این ماشین به تشویق دستگاه قضا به خاطر این اقدام شجاعانه می پردازند. اینگونه اقدامات البته در کشورهای ...
هنر و تجربه رفتار عادلانه ای با فیلم ها ندارد/ نگران آینده ایم
است و باز می پرسند پس کدام سینما نشان می دهد. من هم به عنوان یک بازیگر مگر چقدر می توانم در شبکه های اجتماعی تبلیغ یک اثر را بکنم. البته همین الان هم من در شبکه های اجتماعی می نویسم جاودانگی در گروه هنر و تجربه اکران است و بعد مردم می روند می بینند سانس درست و حسابی ندارد. حتی دوستان سینماگر هم متوجه اکران فیلم نشده اند. فردقادری: اگر از اول فیلمم اکران نشده بود حرفی نداشتم ...
مقاله ای خواندنی از همایون محمدی / خندوانه و پرتابی 78 میلیون تومانی!
ی ملی فرستاد که هیچ سنخیتی با واقعیت جامعه ی ما نداشته و جای بسی تعجب و تأمل داشت . تصاویری که با نام طنز در معرض دید مخاطبین بی شمارخود قرار گرفت اما در واقع نه طنز ، که تصویری تلخ از مسخ شدن یکی از ارزشهای اجتماعی جامعه ی ما بود . در این برنامه ، رامبد جوان که با برنامه ی خندوانه چند سالی است توانسته شادی را به خانه های مردم هدیه کند و به همین خاطر از جمله پیشگامان مروج خنده و نشاط در ...
صدای پای رادیو در کوچه و بازار
می گوید: متولد دهه 30 هستم و بعد با خنده اضافه می کند: البته به میلادی! از او می پرسم دلیل این که هنوز از رادیو استفاده می کند، چیست و چه برنامه هایی را بیشتر گوش می دهد؟ پاسخ می دهد: فقط اخبار؛ رادیو را روشن می کنم تا اخبار را گوش کنم. به خانه هم که می روم خیلی اهل تماشای فیلم و سریال های تلویزیون نیستم و فقط خبرها را می شنوم. از او می پرسم پس خیلی برنامه های دیگر را دنبال نمی کنید ...
تفاوت طنز و کمدی، طنز در مطبوعات و ماهیت طنز در گفتگو با رضا رفیع
...> در گذشته به غیر از یک سری جوک های قومیتی در مورد مسائل نخ نما و کلیشه ای، طنزهای دیگری وجود نداشت. آن زمان حتی در مجلات هم فقط به یک سری مسائل پیش پاافتاده به عنوان طنز پرداخته می شد که همه در زندگی رومزه با آن درگیرند ولی الآن سطح پردازش موضوعی طنزپردازان ما خیلی ارتقاء پیدا کرده و ساحت تفکر طنزپرداز ما با رشد مواجه شده است. مفاهیمی که طنزپرداز امروزی دست مایه کار خود قرار می دهد، ناظر به درد ...
نقدی بر ویرایش محمدعلی گلاب زاده از کتاب “روزگاری که گذشت“، نوشته عبدالحسین صنعتی زاده
! سوم: جای تعجب دارد آقای گلاب زاده که به واسطه ی تماس همکار عزیزم دکتر نعمت احمدی و شخص بنده از سال ها قبل از کوشش من در راستای ویرایش این کتاب مطلع شده بودند و بعد توسط ایمیلی از طرف اعضای خانواده مرحوم صنعتی زاده از انتشار ویرایش من که دسترسی آزاد و رایگان به کتاب را فراهم آورد مطلع شدند در مقدمه خود بی اشاره به این ویرایش به "نایاب بودن” این اثر اشاره می کنند! نه فقط یک تحقیق ساده در ...
هنرمند اصیل نافرمان است
در بازار باشد. البته در این بین کارگردان های استثنایی هم پیدا می شوند که از این کالای بازاری اثر هنری استخراج می کنند. اما با تمام دلایلی که عنوان می کنید در دهه 70 بواسطه گشایش سیاسی – فرهنگی شاهد حضور شما و نسلی از کارگردانان تئاتر هستیم که یک دهه بعد به دلیل بازگشت شرایط انسداد نمایشی اجرا نکردند. هر یک دلایل خاص خودشان را مطرح می کنند. شما هم دلیل می آورید. این روش مشابه عملکرد ...
ده فیلم مهم سال 2016؛ از کمدی آلمانی تا موزیکال آمریکایی
روزمرگی و البته بحران عاطفی آدمهاست. کِنِت لونرگان که بیشتر به عنوان فیلمنامه نویس شهرت دارد تا کارگردان، پس از انصراف مت دیمون از ساخت این فیلم، پشت دوربین قرار گرفت تا برای سومین بار فیلمنا مه ای از خودش را جلوی دوربین ببرد. کیسی افلک در این فیلم به خوبی از پس نقشش برآمده؛ نقش آدمی که نه قهرمان است و نه ویژگی برجسته ای دارد؛ او یک آدم معمولی از طبقه کارگر است که غرق در زندگی ...