سایر منابع:
سایر خبرها
گفت و گوی تاریخی 200 صفحه ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی
صالحا و قال اننی من المسلمین ولا تستوی الحسنه و لا السیئه ادفع بالّتی هی احسن فاذاالذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم ما یلقیها الاّالّذین صبروا و ما یلقیهٰا الّا ذوخظ عظیم شرط مهم مذاکره کننده موفق داشتن صلاحیت فاعلی است یعنی دارای صفات عالی انسان مبلغ راه حق او توضیح می دهد: خداوند نتیجه دعوت و دفاع را که روح مجادله در راه حق است، مشروط به صلاحیت داعی و مدافع و نیز داشتن هدف الهی ...
تحریف جایگاه امامت و رهبری در نگاه سکولار
ولایت سیاسی بحث داشته باشند. ما نمی توانیم همه روایات در مورد ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام را بررسی کنیم بلکه هدف، بیان اجمالی از مقام سیاسی این بزرگواران می باشد. حدیث بیستم: حدیث عرض دین عبد العظیم حسنی (ع) عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی سَیِّدِی عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) فَلَمَّا بَصُرَ بِی قَالَ لِی مَرْحَباً بِکَ ...
حکمت غیبت و زندگی پنهانی حضرت حجت(عج)
، غیبت، بهترین وسیله این هدایت بخشی باشد . امیر مؤمنان (علیه السلام) فرموده است: لا تخلوا الأرضُ من قائم للهِ بِحُجَّة اَمّا ظاهرا مشهورا و اِمّا خائِفا مغمورا لئلاّ تبطُلَ حُجَجُ اللهِ و بیّناته... [6]؛ زمین هیچ گاه از حجت الهی خالی نیست که برای خدا با برهان روشن، قیام کند [به صورت]آشکار و شناخته شده و یا بیمناک و پنهان؛ تا حجت خدا باطل نشود و نشانه هایش از میان نرود (دلیل های روشن هدایت از ...
زیارتی بلیغ از امام هادی(ع)/ شرح زیارت جامعه کبیره
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیخ صدوق در کتاب من لا یحضره الفقیه و عیون اخبار الرضا از موسی بن عبد اللّه نخعی روایت کرده که گفت خدمت حضرت هادی علیه السّلام عرض کردم: یابن رسول اللّه، مرا زیارتی با بلاغت تعلیم فرما که کامل باشد، تا اینکه هرگاه خواستم یکی از شما را زیارت کنم، آن را بخوانم. فرمود: چون به درگاه حرم رسیدی، بیایست و شهادتین را بگو یعنی ...
توصیه امام صادق(ع) به مردی که تجارت را رها کرد؟
... الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: أنّه سألَ بعضَ أصْحابِهِ عَمّا یتَصَرَّفُ فیهِ، فقال: جُعِلتُ فِداکَ، إنّی کَفَفْتُ یَدی عنِ التِّجارَةِ. قالَ: و لِمَ ذلکَ؟! قال: انْتِظاری هذا الأمرَ. قالَ: ذلکَ أعْجَبُ لَکُم، تَذْهبُ أمْوالُکُم، لا تَکْفُفْ عنِ التِّجارَةِ والْتمِسْ مِن فَضْلِ اللّه، افْتَحْ بابَکَ و ابْسُطْ بِساطَکَ و اسْتَرْزِقْ رَبَّکَ. مستدرک الوسائل، جلد 13، صفحه 10 ...
چگونه با غیرشیعیان مراوده داشته باشیم؟
مُحَمَّدٌ(صلی الله علیه وآله وسلم) صَلُّوا فی عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْکُمْ إِذا وَرَعَ فی دینِهِ وَ صَدَقَ فی حَدیثِهِ وَ أَدَّی الاَمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِیٌ فَیَسُرُّنی ذلِکَ. إِتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا زَیْنًا وَ لا تَکُونُوا شَیْنًا، جُرُّوا إِلَیْنا کُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا ...
تفسیر حکمی- عرفانی قرآن کریم در آثار آیت الله شاه آبادی
نیستند بلکه حکایت قرآن اند و آیه شریفه شامل آنها نمی شود و حفظ آنها [به صورت فوق بشری] لازم نیست. چون ممکن است قرآن خیالی هدف نسیان قرار گیرد و از ذهن محو شود؛ همان گونه که ممکن است مکتوب قرآن به واسطه شقی زایل شود و منع از قرائت آن گردد. پس مراد از قرآنی که وعده حفظ آن داده شده قرآن علمی است و آن متحد با انسان کامل یعنی پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است (26 ...
سیره اخلاقی امام یازدهم/ از ماجرای آمدن امام عسکری(ع) به گرگان تا خبر غیبت مهدی موعود(عج)
احمد بن اسحاق ان الله تبارک و تعالی لم یخل الارض منذ خلق آدم علیه السلام و لا یخلیها الی ان تقوم الساعة من حجت الله علی خلقه به یدفع البلاء عن اهل الارض و به ینزل الغیث و به یخرج برکات الارض . گفتم: یابن رسول الله! امام و خلیفه بعد از شما کیست؟ آن حضرت بسرعت برخاست و داخل اندرون شد، بعد به اتاق آمد و در شانه اش پسری بود، گویی جمال مبارکش مانند ماه چهارده شبه بود، حدود سه سال داشت، بعد فرمود ...
مؤلفه های سلامت و بهداشتِ روان خانواده در روایت های رضوی
دوست دارد، همان حکم را دارد؟ حضرت فرمودند: پسر و دختر در این حکم با هم مساوی اند. 44- امام رضا (علیه السلام) فرموده است: ان الله تعالی یبغص القیل و القال...؛ همانا خداوند جدال بی مورد را بسیار ناخوش دارد. 45- عن یعقوب الجعفری: قال: سمعت ابا الحسن (علیه السلام) یقول: لا بأس بالغزل فی سنة وجوه: المراءة التی ایقنت انها لاتلد، و المسنة و المراة السلیطة و البذیة و المراءة التی لا ترضع ...
گرفتن وام با بهره از مؤسسات مالی و بانک های غیر مسلمان
در بازه زمانی معین نماید. این صورت نیز عملی و علمی نمی باشد. زیرا: یک- استنقاذ به معنای نجات دادن است ودر مسائل فقهی وحقوقی برابر است با روشی کهبه رهایی ورهاندن حق می انجامد. دو- بنابراین نجات و رهایی حقی مستلزم ثبوت واستقرار حق مالی و غیر مالی پایمال شده شخص حقیقی و حقوقی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی معین ومشخص می باشد. عن جعفر بن محمد(ع) انه قال: ما أخذه المشرکون ...