سایر منابع:
سایر خبرها
مقابل مستکبرین به نمایش می گذارند. مولوی مراد پیام امام جمعه اهل سنت سیب در گفتگو باشستون با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نجات آنان از چنگال اسرائیل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند. وی افزود: علت نامگذاری این روز آن است که مسلمانان هیچ گاه اولویت نخست اسلام که ...
، بلکه ما دارای مذهب، مرام و دینی هستیم که امیرالمؤمنین علی(ع) مبنای حکومت را در آن، نظر، خواست و آراء مردم می داند . به همین مناسبت، جماران هفتمین بخش از کتاب میزان رأی ملت است اثر دکتر حمید انصاری که به تحلیل معنای جمهوریت و جایگاه رأی مردم در اندیشه امام خمینی می پردازد، را باز نشرمی کند: این کتاب حاصل مقالاتی است که در قالب پاسخ به اظهارات دو استاد حوزه علمیه قم در نیمه نخست ...
رفتند یعنی خلیفه، خلیفه بعدی را تعیین می کند، اما در ادبیات امام علی(ع) چنین چیزی نیست. جالب این است که هیچ کجا از امام علی(ع) روایتی نداریم که پسرشان را خطاب کرده باشد که شما حاکم هستی. در حالی که بعد از امام علی(ع) مردم امام حسن(ع) را انتخاب کردند اما خلفا پسرشان را به عنوان حاکم می دانستند. استاد دانشگاه تهران درباره اینکه آیا مدل حکومتداری حضرت علی(ع) قبل از زمان ایشان هم وجود داشته ...
درست است این نظریه ای که میگوید حق مشروعیت را مردم می دهند به حاکم سخن غربی هاست نه اسلام چون فلسفه سیاسی دوران بعد از رنسانس مبتنی بر الحاد مبتنی بر نفی خداست فلسفه سیاسی مبتنی بر نفی خدا فلسفه سیاسی است که مشروعیت و قدرت را یکی می داند یعنی می گوید آن کس که قدرت دارد همان هم مشروعیت دارد؛ اگر ما قدرت و مشروعیت را یکی کنیم، استبداد را توجیه کرده ایم چون مستبد هم همین را می گوید .اصلا دو نظریه وجود ...
تحرک اجتماعی لازم را در جامعه ایرانی تامین کند و او آن را در مکتب اسلام، خاصه تشیع علوی جست وجو کرد. او با همه وجود، به تشیع عشق می ورزید و آن را با آگاهی معرفت ممتازی می شناخت. بخشی از این ساحت ایمانی وی هنگامی متبلور می شود که از امامان شیعه امام علی (ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) به اقتضای کارکرد تاریخی شان سخن می گوید یا از ابوذر می گوید. البته با این همه مارکسیست های ایرانی، شریعتی را مرتجع ...
اصحاب محمد(ص) چون وجود گوهر معقول در میان محسوسات بود. یعنی فاصله او با دیگران چون فاصله عالم عقل و عالم محسوسات و طبیعت بود. به یقین مهمترین جفا به درگاه آن حضرت، قرار دادن نام آن بزرگوار در کنار این گونه چهره های کریه و عناصر پلید است که به جنایت مشهور و نامدارند. حسب برخی از روایات خود وجود عزیزش از هم ردیفی با این عناصر پلید رنج می برده است. ابن ابی الحدید از امام علی(ع ...
السلام پیرامون انتخاب حاکم توسط مردم اشاره کرد و اظهار داشت: شما یک بخش از نهج البلاغه را دیدید و آن را ملاک نظام اسلامی قرار دادید که این به صلاح نیست و امیدواریم خودشان اشتباهشان را اصلاح کنند چرا خطبه های دیگر را ندیدید و تنها به بخشی از بیانات امام علی (ع) که به عنوان اتمام حجت در برابر مخالفان ، بیان فرمودند را بحث کردید؟ از مسلمات مذهب تشییع این است که امام را خدا تعیین می کند ...