سایر منابع:
سایر خبرها
عبادته أهبط الله عزّ و جلّ إلیه أفضل مصلحته یعنی هرکس با خدا معامله خالصانه کند، خداوند هم با او معامله کریمانه می کند. وی افزود: معنای پرستش خالصانه خداوند این است که در هنگام پرستش خدا، حس حضور وجود و فکری غیر خدا در وجود انسان فعال نباشد. نفی خواطر مشکل است اما صحبت روی عدم اجازه به ادامه دادن آن خواطر است. حجت الاسلام واسطی خاطرنشان کرد: کل زندگی انسان مؤمن، پرستش است؛ یعنی ...
مندی از خاصیت نماز باید با مسائل منفی محاربه و مبارزه کرد. از این رو حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه نیز یکی از اسرار نماز را دوری از کبر معرفی کردند. زهرا(س) و مریم(س) عین عمل خیر و عین صفات بودند از این رو چند نوع عبادت انجام می دهیم: عبادتی که صرفاً برای ادای تکلیف و بدون حضور قلب باشد. دوم، نمازی است که خداوند هم اعمال را قبول می کند و هم عامل آن مورد مقبول درگاه الهی واقع می شود ...
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام محمود اکبری امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نماز اولین چیزی است که در قیامت مورد پرسش قرار می گیرد و اگر نماز انسان پذیرفته شود سایر اعمال او نیز مقبول خواهد بود، گفت: یکی از پرسش هایی که همواره بر مردم ایجاد می شود این است که در نماز چگونه به دیگران هشدار دهند که نماز آنها باطل نشود. وی افزود: هشدار دادن در نماز دارای شرایطی ...
مردی که در خلوت از ترس خداوند عز و جل می گرید . [12] لذا مطابق این بیان شگرف و نغز، انسانهایی که برای خداوند تواضع می کنند از جمله کسانی هستند، که خداوند نسبت به آنان به فرشتگان مباهات می کند. امام صادق(ع) نیز در بیانی دیگر می فرماید: خداوند به داود وحی کرد فیما أوحَی اللَّهُ عَزَّوجلَّ إلی داودَ(ع): یا داودُ، کما أنَّ أقرَبَ الناسِ مِن اللَّهِ المُتَواضِعُونَ کذلکَ أبعَدُ الناسِ مِن ...
؟ أذکرت الله أم حمدتیه؟ أقضیت حق أخ مؤمن؟ أنفّست عنه کربته؟ أحفظتیه بظهر الغیب فی أهله وولده؟ أحفظتیه بعد الموت فی مخلّفیه؟ أکففت عن غیبة أخ مؤمن...؟ فیذکر ما کان منه، فإن ذکر أنه جری منه خیر حمد الله عزَّ وجلّ َ وکبّره علی توفیقه، وإن ذکر معصیة أو تقصیراً استغفر الله عزَّ وجلّ َ وعزم علی ترک معاودته (انسان باید هر صبح و شب به خود مراجعه کند و بگوید: امروز گذشت و دیگر هرگز باز نخواهد گشت و خداوند از تو ...
خداوند و یاد او در دل ها، خود موجب خضوع و خشوع قلب می شود و آدمی را در برابر عظمت الهی به نماز وامی دارد. از این رو خداوند در آیه 15 سوره اعلی ذکر اسم الهی را سبب نمازگزاری می داند. به این معنا که شخص حتی با ذکر اسم خداوند به نماز می ایستد، چه رسد که ذکر الله در دل او جوانه زند و عظمت او را دریابد. شناخت اجمالی و اسمی از خداوند خود عامل نمازگزاری انسان است، چه رسد که خدا در دل شخص باشد. ...
العِبادَةِ؟ قالَ: التَّواضُعُ؛ چه شده است که شیرینیِ عبادت را در شما نمی بینم؟! گفتند: شیرینیِ عبادت چیست؟ فرمود: فروتنی . [10] در بیانی لطیف که از امام صادق(ع) نقل شده است، تواضع ریشۀ هر کار نیک و با ارزشی دانسته شده است. التَّوَاضُعُ أَصْلُ کُلِّ شَرَفٍ نَفِیسٍ وَ مَرْتَبَةٍ رَفِیعَةٍ ... وَ مَنْ تَوَاضَعَ لِلَّهِ شَرَّفَهُ اللَّهُ عَلَی کَثِیرٍ مِنْ عِبَادِهِ ... وَ لَیْسَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ...
...، قراردادها و منازعات گوناگون بین المللی جاری نخواهد بود. نتیجه گیری 1. اگرچه علت تامّه تشریع قاعده صحت، حفظ امنیت روانی جامعه نیست، لکن نمی توان توجه شارع را نسبت به این مهم، رد کرد. خداوند متعال به عنوان شارع و عالم به مصالح و مفاسد انسان، در تشریع قاعده صحت، امنیت روانی فرد و جامعه را در نظر گرفته است. 2. نگاه تمدنی به فقه و توجه بین رشته ای به مباحث فقهی ...