سایر منابع:
سایر خبرها
متن کامل کتاب زندگانی امام جعفر صادق (ع): سید جعفر شهیدی
دارای علم و قدرت است چرا وجود خدا را منکرند زیرا که این همه قدرت در دست آفریدگار است اگر گویند طبیعت این کارها را از روی عقل و قدرت انجام نمی دهد چگونه طبیعت بی عقل و شعور انسان با اراده و قوه ی ادراک و یا دیگر مخلوقات را می آفریند و از همه اینها گذشته در تمام این پیدایش عالم هستی آثار عقل و حکمت و قدرت هویدا است. این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار ...
قلعه نویی می گفت از نکونام خط می گیری
شوم چون نه توانستیم انتظارات هواداران را برآورده کنیم نه از نظر فوتبالی روزهای خوبی را سپری کردیم . هر روز صبح که از خواب بیدار می شدم استرس این موضوع را داشتم که باز قرار است چه حاشیه و جنجالی را تجربه کنیم . * چه شد که استقلال با آن همه ستاره به عنوان مدعی اول قهرمانی به این حال و روز دچار شد؟ خیلی مسائل دست به دست هم داد تا استقلال مثل درختی تنومند از داخل بپوسد و در روزهای ...
سختی هایی که بازی در نقش معتاد برای یک بازیگر به وجود آورد
متوسط جامعه هستیم و امروزه شاهدیم که مرد طبقه متوسط برای تامین زندگی اش روزانه 17 ساعت کار می کند و این مساله به خودی خود می تواند باعث بروز اختلافات و مشکلاتی در زندگی او شود. در این باره آمارهای وحشتناک زیادی وجود دارد. به نظرم موقعش بود که درباره این مسائل حرف زده شود. وی گفت : دوربینی که در سکانس پایانی فیلم از شیشه جلوی ماشین به سمت شهر باز میگردد می تواند به ما بگوید که این مسائل ...
از فحش هایتان متشکریم!
هایی را به زبان بیاورند و اظهارنظرهایی بکنند که در تصور نمی گنجد و در قالب بی ادبیاتی هم حساب کنید و نه ادبیات، نوعی پرده دری به حساب می آید. جالب اینکه تنها افرادی که ناشناس هستند و به قولی fake (شخصیت غیرحقیقی) در این گروه اظهارنظرکنندگان قرار نمی گیرند و برخی با نام و نشان های شناخته شده آنچنان هتاکی هایی به دیگران- و البته به شخصیت خودشان اگر خوب نگاه کنند- می کنند که غیر قابل باور است. ...
از بنزین فروشی در روستا تا ریاست انستیتو پاستور
، محاسبات و آزمایشهایم اشتباه از آب در می آمد و با این حساب همه را یادداشت می کردم (با تامل). پس شما هم تشخیص اشتباه می دادید؟ (خنده ای عمیق) خب مربوط به آن دوران بود و هنوز فوق نگرفته بودم و حس می کردم همه چیز اشتباه است. چطور شد که اینقدر در این رشته پیشرفت کردید؟ یک ماه تمام با خودم خلوت کردم و تکلیفم را با خودم روشن کردم، باید تصمیمی می گرفتم، آینده ام و همه ...
آشنایی با شماره 1 کلش آو کلنز ایران +عکس و مصاحبه
امید جلو می روند که یک روز به این جایگاه برسند. همین خودش حس خیلی خوشایندی به آدم می دهد. خودش را ببیند در حال سلطنت بر بقیه. در حال دستور دادن به بقیه. حمیدرضا: این که همه حرف تو را بخوانند. منتظر باشند ببینند چه می گویی. علیرضا: دقیقا. دقیقا. ممکن است حتی برادر کوچک ترتان در خانه از شما هیچ حرف شنوی نداشته باشد، اما توی کلش همه حرف شما را گوش می کنند. امیررضا ...
دیروزجبهه، امروز خیریه
بیمارستان بازدید کنید من دارم بی بزک با شما صحبت می کنم چون حرف من حرف تمام بچه های جانباز اعصاب و روان است. بازهم دیدم بی اهمیت رد شد که برود، شاخه گلی را که آورده بود پرت کردم به سمت خودش که خورد به سرش. گفتم لیاقت نداری! همین گل هم برای خودت! متوجه شدم که اطرافیان گفتند: دوباره قاطی کرده!! بعد از رفتن خاتمی چه اتفاقی برای شما روی داد؟ با من بسیار بد برخورد کردند. تا جایی که مجدد ...
الناز شاکردوست در یک نگاه
چندین بار در بخش های مختلف دیده می شود باید تمام بازی ها با حس های مختلف را ارائه بدهید. فیلمبرداری رج زده است اما بازی شما باید تداوم خودش را داشته باشد. تفاوت برای امروز و آینده متفاوت بودن برای من این است که سعی کرده ام همیشه در لحظه زندگی کنم. هرگز حسرت گذشته را نخورده ام و هیچ وقت کار امروز را به فردا موکول نکرده ام. هدف های زیادی دارم که امیدوارم به همه آنها برسم؛ البته در ...
فرزاد موتمن: چرخ دنده سینمای ایران فیلمسازان را له می کند
برویم و فیلم را با مردم ببینیم، اما من بندرت فیلم هایم را می بینم و اعتقاد دارم پس از تدوین، کار من با فیلم تمام است. چرا؟ نمی دانم، خیلی دلبسته فیلم هایم نمی شوم. (می خندد) در مسابقه سینمایی 4،3،2،1 از جمله داوران خیلی سختگیر و درعین حال تحلیلگر بودید. شما در کنار فعالیت سینمایی، تدریس هم می کنید؛ حال و روز هنرجویان چطور است و می شود باوجود اینها به آینده سینمای ...
پشت پرده گروه های خودرو نخرید در تلگرام؟
...> خودروسازان عزیز که میفرمایند برای خودروی داخلی تقاضا هست اول سری به نمایندگی هایشان بزنند بعد در همین صفحه همه و همه نظرات انتقادی تنها لایک گرفته اند و حتی یک نفر هم تاییدی از این سخنان نکرده همیشه خودروسازان طمع افزایش قیمت دارند، چطور این فرغونی که میسازید قیمت تمام شده اش چند برابر یک خودروی لوکس خارجی است؟؟ کدام پرده. پرده و پشت پرده ایی وجود ندارد. همه چیز رو هست. ...
دل نوشته مدیران و نخبگان فرهنگی، ورزشی، هنری و ... اصفهانی برای شهدای غواص
؛ خدا را به حرمت جوانمردی توقسم میدهم که مرگ همه علاقمندان به شهادت را؛ شهادت درراه خودش قرار دهد سید هوشنگ قادریان - مدیرکل سابق کار و امور اجتماعی: راه پویان ره عشق دراین بحر عمیق غرقه گشتند ونگشتند به آب آلوده شمادرظلمات رودخروشان راه خودرا چه خوب پیداکردید ومادرروز روشن راه راگم کردیم. به آسمان نگاه نکردیم که ازنورهدایت شما بهره ببریم، زمینی شدیم وخودراگم کردیم، خدایا ...
طنز 2
بپردازم بلکه فرجی حاصل شود و از شر این بی پولی خلاص شویم. روی همین اصل از نشریه مرخصی گرفتم و به کمک چند تا ازگداها که با هم دوست شده بودم نقشه ام رو عملی کردم و با خریدن مو و ریش مصنوعی تغییر چهره دادم و به گدایی رو آوردم باقی داستان هم که خودت خبر داری و شکر خدا فعلاً مشکلات مالیمان رفع شد.صبح روز بعد کنیزو رخت های گدایی را جلوی شوهرش گذاشت و با مهربانی خاصی گفت: عزیزم چند روز دیگه میشه ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
، وحدت مائو است، نه توحید اسلامی، تماما در جریان زدایش فکر اسلامی شیعی در ایران بود که ادامه پیدا کرد. در انتهای صحبت معتقدم با همه این اعمالیکه صورت گرفته است مسئله [عدم] کفایت سیاسی ایشان یک امری است محرز و اگر می خواستم به عنوان مخالف صحبت کنم باین دلیل بود که معتقد بودم اینها نباید به صورت ساده و در یکی دو جلسه تمام بشود. تمام اینها باید درجایی مطرح بشود و سندش در اختیار مردم قرار بگیرد، مردم ...
سیره سردار شهید "علی اصغر انتظاری" در کلام همسر شهید
...> این حرف های اصغر مرا عذاب می داد و من خودم را دلداری می دادم که چون حسن شهید شده و فقط او مانده، پدر و مادرش را تنها نمی گذارد. اردیبهشت ماه 65، تازه رنگ آمیزی خانه تمام شده بود، ظهر اصغر به خانه آمد و گفتد می خواهد به جبهه برود، آن هم برای یک مأموریت 9 ماهه! تا این حرف را شنیدم بی اختیار گریه افتادم و التماس کردم. به او گفتم: مرا با این دو بچه تنها نگذارد؛ ولی فایده ای نداشت. خودش لباس هایش را ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
خاورمیانه نقش اول را ایفا می کنند و پس از بحران لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان منطقه آبستن حوادث یمن و تجاوز آل سعود به این کشور تا حدودی علوی است محسن رضایی مجددا به جمع پاسداران که البته هرگز هم در طول این 18 سال با وجود همهٔ بی مهری ها از جمع آن ها جدا نبود بر می گردد. در همهٔ این 18 سال به یاد دارم که هر ماه رمضان همهٔ فرماندهان دفاع مقدس مراسم افطار با صفا و صمیمیتی را در منزل محسن ...
برانکو:با یک ریسک بزرگ هدایت پرسپولیس را قبول کردم
روز قبل از شروع تمرین هایمان مدیریت باشگاه را در اختیار گرفتند، با تمام وجود تلاش کردند تا مشکلات حل شود اما تمام مشکلات در طول دوران آماده سازی ما ادامه داشت. در حالی که طاهری 24 ساعته برای رفع مشکلات کار می کرد، طبیعتا زمانی که نژادفلاح از باشگاه جدا شد، خیلی از مسائل و مشکلات حل نشده باقی مانده بود و حل این مسائل به گردن طاهری بود. ما با مشکلات زیادی روند آماده سازی تیم را آغاز کردیم به طوری که ...
نقدوبررسی دوران عاشقی در"سینما انقلاب"
شود زنی دارد که زن زندگی نیست و زن جامعه است. در حقیقت چیزی که از لیلا حاتمی در این فیلم می بینیم زنی است که شوهر او با دستپخت مادر او چاق شده، هر وقت بچه او به مادر رسیده او کار داشته، خانه او بهم ریخته است و . . . کدهای فراوانی که در فیلم می توانیم آنها را ببینیم که نشان می دهد این زن فردی نیست که بتواند در خانه محیطی گرمی برای همسر خود باشد. اقبالی اضافه کرد: حالا اگر مرد با این فضا ...
شهید "جعفری منش" و "قطعه شهدا" + تصاویر
معجزه بود. اگر همان یکبار هم دیالیز نمی رفت چیزی نمی شد آن هم با اصرار ما رفت. رابطه شما به عنوان کوچکترین فرزند خانه با پدر چگونه بود؟ زهرا جعفری منش (دختر کوچک شهید): وقتی کوچک بودم، پدرم هنوز پایش قطع نشده بود. با او بیرون می رفتم و همه جا با هم بودیم. جایی نبود که مرا نبرد. دیگر این اواخر چون نمی توانست مرا جایی ببرد خودش خیلی ناراحت بود. می گفت: می دانم حوصله ات سر می رود ...
جسدهای اتاق تشریح را از کجا می آورند؟
، وی در ادامه با تاکید بر اینکه تشریح جسد یک هنر است افزود: این هنر که زیبائی خاص خودش را دارد شاید از بیرون خشن به نظر برسد ولی از درون زیباو دوست داشتنی است. وقتی دانش و آگاهی تو کمکی می شود برای رسیدن به دست نیافتنی ها، وقتی دست هایت مرهمی می شود بر شانه های آنانی که عزیزی را از دست داده اند، تمام خستگی ساعت ها و روزها انتظار از تن آدمی خارج می شود علی محمدی از حس و حال خودش در اولین ...
پاشایی؛نماد گسست جامعه شناسی از جامعه
همین فایل صوتی را گوش بدهیم، بسیاری مسایل برای ما روشن می شود. فردی می گوید از بیرجند بلیط هواپیما گرفته ام، صبح آمده ام برای تشییع جنازه شرکت کنم و برگردم. طرف از دزفول آمده و می گوید ما دو نصف شب رسیدیم تهران، من می خواستم همان دو نیمه شب بیایم محل تشییع اما خانواده گفتند که حداقل صبر کن فردا صبح زود برو. شما اگر در محل تشییع حاضر بودید، فضاهایی در آنجا وجود داشت که می توان آن را یک ...
قدیمی ترین کفش ایرانی 1700 سال پیش به پای مرد نمکی رفت
هایی که من جمع آوری کردم هرکدام دوخت خاص خود را دارند؛ گیوه مانند یقه لباس طراحی و شناسنامه ویژه خودش را دارد. این مردم شناس گفت: تمام استادانی که در این زمینه کار کرده اند شناسایی و برایشان شناسنامه درست کرده ام، یکی دو روز نزد آن ها مانده ام تا از رفتارهای آنها و آثاری که خلق می کنند درس بگیرم؛ متأسفم از اینکه نسل جدید از آنها فاصله گرفته است، نسل جدید این هنر را به عنوان یک هنر نمی ...
دولت به دلیل تبعات اجتماعی دست به اصلاح هدفمندی نزد/ عامل کاهش تورم تشدید رکود است /اشتباه سیف در تک ...
به گزارش تراز :دو سال از عمر دولت یازدهم می گذرد و همه نگاه ها همچنان به کلیدکلیدار دولت تدبیر و امید است. حسن روحانی که دوسال پیش با شعار " من حقوقدانم "و "کلید حل مشکلات در دست ماست " وعده بازسازی اقتصاد ایران در 100 روز اول سکانداریش را میداد حالا با گذشت 700 روز در میانه راه دولت یازدهم قرار دارد. پایگاه خبری تحلیلی تراز برای بررسی عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید به سراغ غلامرضا مصباحی مقدم ...
سعید و وحید شیخ زاده :بچه معروف های خجالتی (عکس)
را بسیار دست کم می گیرند. در حالی که نباید این گونه باشد. بچه هایی که بازی می کنند خیلی باشعور هستند. نورپردازی، پلان، حرکت دوربین و. . . را به خوبی می فهمند. وحید: این تعریف نیست؛ یک واقعیت است. الان همه چیز دیجیتالی شده و شما اگر صد برداشت هم اشتباه کنید، اشکالی ندارد اما آن زمان یک اشتباه یعنی سوزاندن نگاتیو و این موضوع یعنی با تمام وجود دل به کار دادن. یعنی اگر آن زمان دنبال ما می ...
با ترسناک ترین و مشهورترین هیولاهای تاریخ سینما آشنا شوید+تصاویر
...، دور هم جمع می شوند تا برای بازگرداندن او به آرامگاهش تلاش کنند. 6- 1933/ گریفتن دانشمند دیوانه مرد نامرئی The Invisible Man مرد نامرئی تصمیم به اکتشاف می گیرد اما یکدفعه همه چیز بهم می ریزد و او ماده ای کشف می کند که وقتی از آن استفاده می کنی نامرئی می شوی. او که از این دستاورد بسیار ذوق زده است برای اولین بار این ماده را روی خودش امتحان می کند و نامرئی ...
جای خالی زنان میانسال در فیلمنامه
: شخصیت زنانی که نقش مادر و همسر را در خانواده بازی می کنند هم جای کار بسیاری دارد. یک زن در ارتباط با فرزندان و همسرش که معمولا مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی را با خودشان به همراه دارند، نقش تربیتی، بازدارنده و هدایت کننده ایفا می کند و همین جای کار، پرداخت و مانور بسیاری دارد. هنوز و با وجود تمام تهاجمات رسانه ای، خانواده در ایران کارکرد خودش را دارد و محور آن هم زن است. زن در خانواده های ایرانی نقش ...
نود با 17 سال محبوبیت
عادل را نمی شود کلا دوست نداشت. تمام ابزارهای دوست داشتن را دارد. صمیمی است و آدم حس می کند هیچ مرزی بین خودش با او ندارد. طوری رفتار می کند و جوری وارد حوادث و اتفاق ها می شود که مخاطب کاملا خودش را رو در رو با آن ماجرا می بیند. دقیقا خیلی جاها وقتی سوالی می پرسد، عکس العمل مخاطبی که پای برنامه اش نشسته یک چیز است: دمش گرم همونی که باید می پرسید رو پرسید. دقیقا نقطه طلایی محبوبیت عادل ...
بازیهای رایانه ای رسانه ای خاموش در جنگ نرم
توجیه که رقص برای دختربچه 3 ساله خوب نیست، آن را برایسن بالای 7 سال مجاز اعلام کردند. 3٫ یکی از معضلاتی که در بحث بازی های رایانه ایموجب آسیب های تربیتی برای کودکان می شود وجود نگاه سرگرمی محور به آنهاست. همین نگاه باعث شده بسیاری از مسئولان و والدین به این رسانه توجه جدینداشته باشند. اصلاح این نگاه و توجه به نقش بازی هایرایانه ای در انتقال ارزش ها و سبک زندگی به کاربر بسیارحایز اهمیت است ...
اشکان خطیبی مترجم ، نویسنده ، بازیگر ، مجری طرح ، خواننده و..
اشکان خطیبی از آن دست بازیگرهایی است که به قدر توانایی هایش قدر ندیده است ولی خودش از این شرایط ناراضی نیست و برایش مهم است که طبق نقشه راهی که ترسیم کرده حرکت کند. اشکان تغییر فضای کاری اش در حوزه های مختلف فرهنگی- هنری را هم به همین دلیل می داند و حاضر نیست با استفاده از هر ترفندی پرده نقره ای و جعبه جادو را تسخیر کند. اشکان این روزها برای گروه تئاتری پرچین مثل آچار فرانسه عمل می کند و از روز ...
قلیان مادربزرگ
...، چگوارا، اخوان ثالث و سیمین دانشور و ... بله تمام سیگار می کشیدند جوابی نداشتم بدهم، “مامان شما تا حالا سیگار کشیده اید؟” گفتم؛ نه این چه حرفیه! مادربزرگم روی تخت زیر سایه داربستهای درخت انگور نشسته بود و روبرویش قلیان چوبی با آن تنگ بلورین لاجوردی و طلاکوبش که عکس فتحعلی شاه قاجار روش نقش شده بود و آفتاب و سایه بعد از ظهر، زیبایش را صد چندان می کرد قرار داشت. ننه جان این قلیان رو یکی می ...