سایر منابع:
سایر خبرها
مدرسه بهترین مکان برای پیوند نوجوانان با مسجد است
شود به این صورت است که مسجد باید جامعیت داشته باشد، لذا در صدر اسلام هم می بینیم همۀ برنامه های جامعۀ اسلامی از جمله قضاوت، حکومت داری، تربیت انسان ها، رفع مشکلات مردم، کادرسازی برای تدارک نیروی نظامی و ... در این مکان مقدس رخ می داد، اما بنا بر شرایطی به دلیل توسعۀ نظام های حکومتی این امر از مسجد خارج شده است، اما به اعتقاد من هنوز می شود رویکرد مساجد را به این سمت برد و اتفاقات مهم را در مسجد ...
سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار شد
مدارس و دانشگاه ها افزایش یافته؟ • آیا نقش روابط عمومی ها و نهادهادهای مرتبط در آموزش تعامل میان مسئولان دولتی، نظامی، و پلیس با مردم افزایش یافته و آیا برخودهای مسئولان و پلیس با مردم بهتر شده؟ • آیا سطح اعتماد مردم به روابط عمومی ها و دیگر نهادها، اعم از خصوصی و دولتی بالا رفته؟ • آیا نقش روابط عمومی ها در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع طبیعی افزایش یافته؟ • آیا فرهنگ ...
مراسم یادبود مرحوم آیت الله ایمانی در حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد
در هر شرایط و با هر سنی همراه بوده است. اما در باب خود میت، چه کسی می تواند مرگ را قنطره بداند. این کلام معصومی است که در ساعت لقاء این حرف را بیان کرده است. یقیناً آن ساعت، ساعت ملاقات با خدا بوده است که مرگ را هم مال کثیر و هم از بدویت(بادیه نشینی) خارج شدن و سکونت در امصار می داند. مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با تأکید بر اینکه هرگاه انسان در راه حق باشد، از مرگ هراسی ندارد، اظهار ...
بازی نفتی آمریکا بر سر هیچ!
تحریم های اعمال شده با تحریم های قبلی متفاوت است چرا که تحریم های قبل در سطح گسترده تری علیه ایران اعمال شد و بندهایی از سازمان ملل در آن وجود داشت از این روز استدلال کشورها از آن تحریم ها به علت وجود قطعنامه سازمان ملل شرایطی را فراهم کرده بود که نسبت به آن پایبند بودند. وی ادامه داد: اکنون تنها آمریکا به اعمال تحریم علیه ایران پرداخته است بنابراین هیچ ابعاد گسترده ای در این موضوع ایران ...
اخلاق و قدرت: پیرو پیامبر یا پادو پرنس؟ / نقدی بر اظهارات اخیر حجت الاسلام علیرضا پناهیان
، همان است که ما از قوم دشمن می جوییم و بر سرش می جنگیم . و در ادامه ی سخن، طی استدلالی متین و گویا به اثبات وحدانیت خدا برای سائل اعرابی پرداخت (بحارالأنوار: ج3، ص 207). امیرالمومنین (علیه السلام) کسب یا حفظ قدرت بدون اراده و احتمال برای تحقق حق را صریحا پست و بی ارزش می داند. همچنان که چون امیدی به ره پویی جامعه ی مسلمان پس از دوران خلفای ثلاث نداشت، در پاسخ به هجوم بیعت کنندگان گفت ...
الگوی توسعه عدالت محور
توسعه یا عدالت؛ کدامیک بر دیگری تقدم دارد؟ این گزاره سوال آشنایی است که بسیار در رسانه ها از زبان عده ای، حتی در سطوح سیاست گذاری شنیده شده است. اما این تا چه اندازه موضوعیت دارد و آیا تحقق عدالت و توسعه توامان ممکن نیست؟ علی میرزاخانی، سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد معتقد است که این سوال جایگاهی در واقعیت ندارد. او در یک نشست دانشجویی، بحران نظری در مقوله توسعه و عدالت را عامل اصلی گمراهی سیاست گذاری عنوان کرد و علت سوالاتی این چنینی را، غیبت تئوری مشخص در جریان های سیاسی کشور دانس ...
دام هایی که مانع "تحولات دیجیتالی " می شوند
قرار می گیرد و در سه حوزه تحول در تجربه مشتری، تحول در فرایندهای عملیاتی و تحول در مدل کسب و کار بررسی می شود. در کنفرانس PLM 2016 نیز، مفهوم تحول دیجیتال به عنوان یکی از زیرمجموعه های بحث تحول سازمانی مطرح شد. در مجموعه سخنرانی ها و مقالات ارائه شده، جنبه های متعددی از تحول دیجیتال در کسب وکار ازجمله تحول دیجیتال در فرایند مدیریت دانش در سازمان، تحول دیجیتال در حوزه توسعه محصول، به ...
کار یا درست به اتمام می رسد یا هیچ گاه به اتمام نمی رسد
نظم اجتماعی واحدی را که مورد قبول همه باشد در این فضا نشان دهیم، اما وجود و کارکرد این فضا در بنیادی ترین لایه ها یعنی جریان آزاد اطلاعات، حریم خصوصی و مالکیت، اجتماع انسان ها را حول محور این ارکان متحد ساخته و یک جامعه با آثار واقعی به وجود آورده که باید قانونمند باشد. از این نظر کمتر کسی ممکن است یک تمامیت مستقل یا حتی شخصیتی متمایز برای خود در اینترنت فرض کند، و بی مناسبت نیست تا فضای سایبر را ...
چرا اسلام آزادی فکر را می پذیرد ولی آزادی عقیده را نه؟/ شکوفایی تمدنی در گرو آزاداندیشی
که فکر می کند دانا به همه چیز است و به واسطه آن مغرور است؛ از دید ایشان، دانش بشر همیشه نسبت به کل دانش اندک است و عالم واقعی همیشه به جهل و نادانی خویش واقف است. این محقق و استاد دانشگاه اظهار کرد: از نگاه ایشان، عالم واقعی بدون دلیل چیزی را انکار نمی کند و بدون دلیل چیزی را نمی پذیرد؛ عالم اگر مغرور بود، عالم نیست و روحیه علمی ندارد زیرا روحیه علمی یعنی پیرو استدلال بودن؛ وی فرموده اگر ...
به پارادایم اثبات گرایی گرفتار هستیم/چالش های اثبات گرایی
به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از ایکنا، نشست علمی درآمدی بر فلسفه مطالعات اسلامی؛ چالش های اثبات گرایی(پوزیتیویسم) در مطالعات اسلامی ایران با سخنرانی محمدهادی گرامی، عضو گروه فرهنگ و تمدن دانشگاه امام صادق(ع)، در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. گرامی در ابتدای این نشست بیان کرد: بحث فلسفه مطالعات اسلامی عنوان جدیدی است که بنده جزء اولین نفراتی هستم که آن را مطرح می کنم ...
مهدیقلی هدایت یکی از بزرگ ترین دانشمندان موسیقی شناس در تاریخ ایران بوده است
اینکه گفتم منحصربه فرد است وجه دیگری هم دارد: ما همیشه در سنّت موسیقایی مان موسیقی داشته ایم که بعداً آوانویسی شده است. این تنها منبع در تاریخ موسیقی جدید ایران است که صدایش را نداریم و نتش را داریم و وضعیتی بسیار مشابه موسیقی کلاسیک غربی دارد. در موسیقی کلاسیک غربی هم از دورۀ رُنسانس یا قرون وسطی یا باروک نت وجود دارد و اجرا وجود ندارد. در غرب، در موزیکولوژی تاریخی و تصحیح نت نویسی روش های خیلی ...
بهداشت روان در زندگی زناشویی، چگونه است؟
احساسات منفی ازجمله خشم، نگرانی و اضطراب را درون فکنی و سرکوب نکنیم و بدون رفتار پرخاشگرانه آنها را ابزار کنیم. 13- درک توانایی خود و دیگران: نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و سعی در شناختن نقاط قوت و ضعف دیگران داشته باشیم. توانایی عفو و گذشت را داشته باشیم و همیشه برای اشتباهات خود را سرزنش نکنیم چون سرزنش باعث کاهش اعتمادبه نفس و عزت نفس افراد می شود. 14- احترام به دیگران: به ...
میرسلیم: 3 دست انداز تولید خودروهای پاک
.... او در گفت وگو با اعتماد با تشریح وضعیت تولید انواع موتورهای کم مصرف، چالش های تولید خودروهای پاک در ایران را مورد بررسی قرار داده است. بارها در خصوص تولید خودروهای برقی صحبت کرده و به انتقاد ازآن پرداخته اید: چرا ایران نتوانست با همه عزمی که در این خصوص وجود داشت در این بخش به پیشرفتی دست یابد؟ خودروی برقی از قوای محرکه برقی یا ترکیب برقی و مکانیکی برخوردار است. در این ...
ارومیه| هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر پایان یافت
: تکنولوژیکی شدن و بسیاری از عوامل الزامات جامعه مدرن سبب شده در بعضی از مواقع صبر و تحمل افراد در عرصه های مختلف به نسبت کاهش پیدا کند و این خلاء عدم فرهنگ صبر و تحمل متناسب از حوزه اقتصاد گرفته تا سبک زندگی و بسیاری از حوزه های زندگی مردم تسری یافته و سبب ایجاد خدشه و عواقب شخصی و اجتماعی در جامعه شده است که این خلاء در حوزه علم و دانش نیز در مقابل انتقادات علمی سبب می شود تا فرهنگ نقد و نقادی واقعی ...
نقش معارف وحیانی در قوت و استحکام تفکر فیلسوف
پس توجه ما به خدا باعث تقویت خود آگاهی ما میشود. ثانیاً قرآن می فرماید علت اینکه انسان خود را فراموش می کند این است که خدا را فراموش کرده: نسوا الله فأنساهم انفسهم . بنابراین نزدیکی به خدا نه تنها اسارت و از خودبیگانگی و فراموشی ارزش ها را به دنبال ندارد که دقیقا عکس این موارد عمل می کند؛ هم رهایی از غیر خدا را به دنبال دارد، هم خودآگاهی را و هم توجه به ارزش ها را چون خداوند منشأ و منبع همه خیرات و ...
نمایش عدالت افلاطونی در “کشتن گوزن مقدس”
داند . آنهایی که بر مجازات به مثابه انتقام تاکید دارند به یک معنا طبیعی ترین فهم نسبت به مجازات را در نظر دارند، آنهایی که بر مجازات به مثابه بازآموزی نظر دارند غیر طبیعی هستند. و البته اگر عقل و فلسفه را فرایند گسست از طبیعت وحشی به سوی شهر غیر طبیعی بدانیم، نگرش طبیعی، نگرش درستی نیست.از عدالت در اخلاق نیکوماخوس ارسطو تا آنتیگونه سوفوکل، مفهوم برابری مورد بررسی بسیاری از نخبگان یونان قرار گرفته ...
گفتمان و قدرت در توسعه
فرهنگ امروز/ آرتور اسکوبار، مترجم: جمال رحمتی پور: برداشتی وجود دارد مبنی بر این که رشدِ سریعِ اقتصادی بدون سازگاریِ دردناک امری غیرممکن است: افکار و فلسفه های قدیمی باید دورانداخته شوند؛ ساختارهای اجتماعی کُهن باید برچیده شوند؛ پیوندهای مبتنی بر کاست، ایمان و عقیده و نژاد، همگی باید متلاشی شوند؛ شمار بسیار زیادی از مردمی که قادر به تطبیق خود با روند پیشرفت نیستند، باید از رویایِ خود ...
ایده های متداول در حوزه معرفت در دوران نخستین
موافقت تام با امامیه، به اضطراری بودن تمامی معارف معتقد شدند. جاحظ، به عنوان برترین نظریه پرداز اصحاب المعارف،[5] در رساله المسائل والجوابات فی المعرفه، به ردّ استدلال های معرفت اکتسابی (اختیاری) پرداخت (جاحظ، 2002: 114). اما مطالعه روش شناسی او در این بحث آشکارا به ما نشان می دهد که معرفت غیراختیاری که او تصور می کرد با آنچه امامیه و اهل حدیث می گفتند تفاوت های بسیار داشت (نک.: امیرخانی ...
چرا بیشتر روشنفکران ایرانی پرورش یافته غرب و مستخدمین افکار آن هستند
در ایران فرمودند: من چند سال قبل در یکی از دانشگاه ها گفتم روشنفکری در ایران بیمار متولد شد. اگر شما به تاریخچه ی روشنفکری نگاه کنید، این را تصدیق خواهید کرد. اصلًا روشنفکری در کشور ما از اول بیمار و وابسته به بیگانه متولد شد. الآن هم عرض می کنم که مفهوم تجدد نیز در کشور ما بیمار و معیوب و معلول متولد شد. تجدد در کشور ما به چه معنا بود؟ اینکه عرض می کنم، مربوط به اواخر دوران قاجار است ...
محور تاریخی؛ هویت اصفهان
. بررسی ها نشان می دهد هزار طرح اسلیمی وجود دارد، اما متاسفانه بسیاری از ما اطلاعی از داشته های خود نداریم تا برای مثال از آن در حوزه ای مانند گردشگری استفاده کنیم. وی افزود: باید مرکزی ساخته شود تا این فرهنگ ها و هنرها به شهرها و کشورهای دیگر اشاعه داده شود، همه دانش ها باید دست به دست هم دهند تا ریشه خود را بیابیم و تمامی این فرهنگ ها ریشه در انسان دارد. پژوهشگر معماری ایرانی ...
ارتباطات برای حفظ پیام به رشته ای مانند روان شناسی احتیاج دارد
ایست است، پس این معنی در ذهن کنشگر است. دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: برخلاف جامعه شناسان، تمرکز روان شناسان بر معنی فقط بر فرد است و اینگونه استدلال می کنند که زمینه فرهنگی مشترک و بهره گیری از تجربیات و مسائل دیگر که احتمالاً در افراد مختلف، مشترک است، احتمال خروجی معنی یکسان را نمی دهد. وی تصریح کرد: هر فرد در ساحت ذهن خود می تواند معنی را ...
ویژگیهای روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی
عمومی و مخاطب ، کنش متقابل دو سویه وجود دارد، در حالی که تبلیغات صرفاً در پی تحمیل عقیده ای است که مورد نظر مبلغ است . بنابراین هرگاه مخاطب بدون اطلاع و آگاهی از غایت روابط عمومی تأثیرپذیر شود، تحت تأثیر تبلیغ قرار گرفته است . تفاوت عمده دیگر بین تبلیغات و روابط عمومی این است که روابط عمومی با مخاطب یک تعامل دموکراتیک را دنبال می کند و از زبان مخاطب سخن می گوید، در حالی که تبلیغات در پی بهره ...
علت تاسیس دانشگاه هایی مثل علوم پزشکی بقیه الله
نادرستی بود. وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ترسیم دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: معرفت شناسی، تقوا، نفوذ دین در علم و دانش و دانشجویان اساتید دانشگاه ها در این دانشگاه های( Universities ) اسلامی مدنظر قرار دارند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله افزود: مفهوم سلامت در 10 سال گذشته مرتبط با جسم، روح و اجتماع بود و این سه عنصر ارکان اصلی بودند ولی اکنون معرفت و اعتقاد هم جزء ...