سایر منابع:
سایر خبرها
آیا خلود کافران در جهنم ابدی است
، بی بند و بار و ظنین را دوست ندارد. وی افزود: در ادامه حدیث بیان شده که حیا از ایمان است و نتیجه ایمان، بهشت است و در مقابل، هم بی حیایی از زشتی است و نتیجه زشتی جهنم است؛ این حدیث جامعی از فاطمه(س) است و مطالب مهمی دارد که در کتاب دلائل الامامة ابن جریر طبری از علمای قرن 5 نقل شده است. خلود ابدی در جهنم آیت الله مکارم همچنین با اشاره به بحث خلود اهل جهنم در آتش ...
تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه 197
می دارند و از کار نیکو منع می کنند و دست خود را (از انفاق در راه خدا) می بندند، و، چون خدا را فراموش کردند خدا نیز آن ها را فراموش کرد (یعنی به خود واگذاشت تا از هر سعادت محروم شوند)، در حقیقت منافقان بدترین زشتکاران عالمند وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلۡمُنَٰفِقِینَ وَٱلۡمُنَٰفِقَٰتِ وَٱلۡکُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَٰلِدِینَ فِیهَاۚ هِیَ حَسۡبُهُمۡۚ وَلَعَنَهُمُ ٱللَّهُۖ وَلَهُمۡ عَذَابٞ مُّقِیمٞ 68 خدا مرد و زن از منافقان و کافران را وعدۀ آتش دوزخ و خلود در آن داده، همان دوزخ برای (کیفر) آن ها کافی است و خدا آن ها را لعن کرده و عذابی ابدی دارند ...
سوره ای که با خواندنش بی حساب وارد بهشت می شوید + صوت آیات
خواندن سور حم زخرف مداومت کند، خداوند او را در قبر از حشرات زمین و فشار قبر ایمن می دارد؛ آن گاه که در پیشگاه خداوند بزرگ قرار می گیرد، این سوره می آید و او را به فرمان خداوند وارد بهشت می کند. پیامبر اسلام (ص) نیز در این باره فرمودند: اگر کسی سور زخرف را تلاوت کند، از کسانی خواهد بود که روز قیامت به آنان گفته می شود: ای بندگان من! امروز نه ترسی بر شماست و نه غمی بدون حساب وارد بهشت شوید ...
مشکلی در حیطه نظری نداریم / وقت عمل است
به گزارش ایکنا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی، امروز، 28 بهمن ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه زخرف، به آیات 74 تا 76 این سوره إِنَّ الْمُجْرِمِینَ فِی عَذَابِ جَهَنَّمَ خَالِدُونَ؛ لَا یُفَتَّرُ عَنْهُمْ وَهُمْ فِیهِ مُبْلِسُونَ؛ وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَکِنْ کَانُوا هُمُ الظَّالِمِینَ اشاره کرد و گفت: در آیه 74، خداوند فرمود که مجرمین در عذاب جهنم، ابدی و خالد هستند و هیچ تخفیفی هم در عذاب آنان صورت ...
درباره صادق هدایت
بمبئی ترک کند. وقتی هدایت در آنجا، نسخه دست نویس بوف کور را با ماشین چاپ دستی تکثیر می کند در صفحه دوم کتاب می نویسد: طبع و فروش در ایران ممنوع. در ششم تیر 1316 خورشیدی و چند ماه پس از دستگیر کردن پنجاه و سه نفر و 2 ماه پیش از بازگشت ناگزیر هدایت از بمبئی به ایران در نامه ای به مجتبی مینوی می نویسد: بالای در جهنم دانته نوشته اند: شما که وارد می شوید دست از هر امیدی بشویید. هدایت ...
ای که به عصمت تویی مطلع انوار قدس (قسمت سوم)
شعرخیز و شاعرپرور شیراز، فقیه، حکیم و قصیده سرای توانا، حسّان العجم، مجتهدالشعرا میراز حبیب الله قاآنی شیرازی (م: 1262ه.ق) نیز از شاعرانی است که با زبانی رسا و شیوا در ستایش خورشید آسمان رسالت و ستارگان فلک امامت، طبع آزمایی بسیار کرده، از جمله در چکامه ای با مطلع به گاه بام که خورشید چرخ آینه فام/ زدود ز آینه روزگار زنگ ظلام در مدیحت چهارده معصوم به شمسه گردون عصمت، فاطمه زهرا(س) اشاره کرده و ...
این سوره در دنیا و آخرت از شما محافظت می کند
...:سوره الرحمن پنجاه و پنجمین سوره قرآن است و در جزء بیست و هفتم آن قرار دارد. درباره مکی یا مدنی بودن این سوره اختلاف است. سوره الرحمن درباره نعمت های خدا در دنیا و آخرت، برپایی قیامت و ویژگی های آن و چگونگی حسابرسی اعمال انسان سخن می گوید. خداوند در این سوره پس از ذکر هر نعمتی، از بندگان خود با آیه فَبأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ: پس کدام یک از نعمت های ...
معرفی ثروتمندترین مردم بعد از ائمه
قرآن کمی بیشتر از آیات مربوط به بهشت است زیرا خداوند بنا دارد تشر و تذکر بیشتری به انسان ها بزند. وی با بیان این که گاهی برخی مطرح می کنند چرا افراد ظالم در این دنیا بلایی سرشان نمی آیند تصریح کرد: جواب این است که دنیا به دلیل کوچک بودن، پاسخگوی عذاب این افراد نیست به طور مثال قاتلین واقعه کربلا در این دنیا چگونه باید مورد عذاب قرار گیرند؟ آیا عذابی که به آنها وارد شود کافیست؟ بنابراین ...
پناهیان: هرچه از دین فاصله بگیریم، لذتمان از زندگی کمتر می شود
...، رابطه ما با لذت از دنیا را به هم می ریزد. حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اصولا خداوند انسان را به بهشت می برد تا لذت بیشتری ببرد لذا کسانی در بهشت جایگاه بهتری دارند که در دنیا لذت بیشتری از زندگی و بندگی خدا برده اند و کسانی به جهنم می روند که دنیا را هم برای خود و هم دیگران، جهنم کرده اند. لذت بردن هرگز منافاتی با آخرت و معنویت ندارد با تاکید براینکه لذت ...
بیانات در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّه الله فی الارضین. اللهمّ صلّ علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها. خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، جامعه ی اثرگذار و تعیین کننده ی مدّاحان اهل بیت (علیهم السّلام)! هم شما اثرگذارید، هم در یک شرایطی رفتار شما، گفتار شما ...
بویی از حوریان بهشتی
اعتدال محمد ارادت خود را به آل محمد(ص) نشان داده بود. در قصیده ای بلند با مطلع شکر و سپاس و منت و عزت خدای را/ پروردگار خلق و خداوند کبریا که در آن به حمد خدای تعالی و نعت رسول اعظم و یاران و خاندان پاکش، پرداخته، از بهین دخت گرامی مصطفی(ص) چنین نام می برد: فردا که هر کسی به شفیعی زنند دست ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی پیغمبر، آفتاب منیرست در جهان ...