سایر منابع:
سایر خبرها
آیا پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) در طول حیاتش چیزی پیشگویی می کرد؟
...، چاپ چهارم، 1407ق. [3]. طبرانی، سلیمان بن أحمد، المعجم الکبیر، محقق، سلفی، حمدی بن عبد المجید، ج 2، ص 247، قاهره، مکتبة ابن تیمیة، چاپ دوم، 1415ق. [4]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 18، ص 112، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. [5]. قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج 1، ص 68، قم، مؤسسه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه)، چاپ اول، 1409ق ...
آیا بر اساس روایات، نباید به زنان نوشتن آموخت؟
، محمد، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 516، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407 ق. [2]. نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 260، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ ششم، 1365ش؛ حلّی، حسن بن علی بن داود ، رجال ابن داود، ص 237، تهران، انتشارات دانشگاه، 1383ق؛ حلّی، علامه، حسن بن یوسف بن مطهر اسدی، رجال العلامة الحلی- خلاصة الأقوال فی معرفة ...
چه صفاتی سبب می شود، مؤمنان از هر یکی از درهای بهشت که می خواهند، وارد بهشت شوند؟
...؛ از هر هشت در بهشت که بخواهد، وارد آن می شود .[2] امام صادق( علیه السلام ) از پدران بزرگوارش از حضرت علی( علیه السلام ) نقل می کند که رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: هر کس وضویش را صحیح و کامل بگیرد و نمازش را به صورت نیکو بجای آورد، زکات مالش را پرداخت نماید، خشم و غضبش را فرو نشاند، زبانش را نگه دارد، از گناهانش توبه کند، و خیر اندیشی برای خانواده اش کند؛ به حق، حقایق ایمان ...
آیا جمله من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً یا مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً روایاتی از امام علی( علیه ...
، عبدالقادر، بیان المعانی، ج 4، ص 190، دمشق، مطبعة الترقی، چاپ اول، 1382ق. [5]. والمشهور علی الألسنة... ؛ عجلونی جراحی، إسماعیل بن محمد، کشف الخفاء و مزیل الإلباس عما اشتهر من الأحادیث علی ألسنة الناس، ج 2، ص 265، قاهره، مکتبة القدسی، 1351ق. [6]. رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ( صلی الله علیه و آله و سلم ) أَنَّهُ قَالَ مَنْ عَلَّمَ شَخْصاً مَسْأَلَةً فَقَدْ مَلَکَ رَقَبَتَهُ فَقِیلَ لَهُ یَا ...
آیا در روایات شیعه، از برخی افراد مسلمان با عنوان فرعون و هامان یاد شده است؟
مِنْ مُوسَی إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِیَّ بَعْدِی، طبرسی، احمد بن علی، الإحتجاج علی أهل اللجاج، ج 1، ص 51، مشهد، نشر مرتضی، چاپ اول، 1403ق. [2]. أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) قَالَ شَرُّ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ اثْنَا عَشَرَ سِتَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ سِتَّةٌ مِنَ الْآخِرِینَ ثُمَّ سَمَّی السِّتَّةَ مِنَ الْأَوَّلِینَ ابْنَ آدَمَ الَّذِی قَتَلَ أَخَاهُ وَ ...
آیا حقیقت دارد که پیامبر در مسئله ای إن شاء الله نگفت و به همین جهت چهل روز وحی از ایشان قطع گردید؟
، چاپ اول، 1380ق. [5]. قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی، محقق، مصحح، موسوی جزائری، سید طیب، ج 2، ص 34، قم، دار الکتاب، چاپ سوم، 1404ق. [6]. مجلسی اول، محمد تقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، موسوی کرمانی، سید حسین، اشتهاردی، علی پناه، طباطبائی، سید فضل الله، ج 8، ص 17، قم، مؤسسه فرهنگی اسلامی کوشانپور، چاپ دوم، 1406ق؛ ابن أبی جمهور، محمد بن زین الدین، عوالی اللئالی ...
معنای قناع، برقع، نقاب و روبند چیست؟ آیا حضرت زهرا( سلام الله علیها ) از این پوشش ها استفاده می کردند؟ ...
، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، چاپ اول، 1413ق؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 20، ص 172، قم، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، چاپ اول، 1409ق. [19]. کوفی، محمد بن محمد اشعث، الجعفریات(الأشعثیات)، ص 95، تهران، مکتبة نینوی الحدیثة، چاپ اول، بی تا؛ حلی، علی بن یوسف، العدد القویة لدفع المخاوف الیومیة، ص 224، قم، کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی، چاپ اول، 1408ق؛ ابن مغازلی، علی بن محمد، مناقب الإمام علی ...
کاتبان حدیث شیعه در قرن اول چه کسانی بودند؟
شیعه نیوز : پرسش کاتبان حدیث شیعه در قرن اول چه کسانی بودند؟ پاسخ اجمالی بر اساس اخبار و شواهد تاریخی، امام علی( علیه السلام ) نخستین کسی است که روایات و احادیث رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) را جمع آوری نموده و کتاب مخصوصی در این موضوع نوشته و املا کرده است. مصحف امام علی( علیه السلام )، مصحف فاطمه(س)، صحیفه سجادیه، از جمله کتاب هایی ...
آیا جمله اللسان جِرمه صغیر و جُرمه کبیر حدیث است؟
، اللطائف و الظرائف، ص 104، دار المناهل ، بیروت، بی تا؛ هروی قاری، علی بن محمد، مرقاة المفاتیح شرح مشکاة المصابیح، ج 7، ص 3039، بیروت، دار الفکر، چاپ اول، 1422ق؛ هاشمی، أحمد بن إبراهیم، جواهر الأدب فی أدبیات و إنشاء لغة العرب، ج 2، ص 431، بیروت، مؤسسة المعارف، بی تا. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 115، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 12، ص 191، قم، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، چاپ اول، 1409ق. ...
آیا ممکن است که انسان بعد از صلوات و سلام بر پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) و امامان معصوم( ...
؛ فرستادن صلوات و خواندن سوره های مسبحات برای درک امام زمان(عج) ، سؤال 29062؛ ثواب زیارت امام حسین( علیه السلام ) ، سؤال 48098؛ فلسفه زیارت ائمه( علیه السلام ) ، سؤال 3045. [2]. وَ لَوْلَا تَمْرِیجٌ فِی قُلُوبِکُمْ وَ تَزَیُّدُکُمْ فِی الْحَدِیثِ لَسَمِعْتُمْ مَا أَسْمَعُ ؛ أبو جعفر طبری، محمد بن جریر، صریح السنة، محقق، معتوق، بدر یوسف، ص 29، کویت، دار الخلفاء للکتاب الإسلامی، چاپ اول، 1405ق. آیات مرتبط سوره الأحزاب (56) : إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ ۚ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا T ...
در تعالیم اسلام برای رهایی از خیال پردازی چه راه کارهایی وجود دارد؟
حَدَّثَنِی مُوسَی حَدَّثَنَا أَبِی عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ( علیه السلام ) أَنَّ رَجُلًا أَتَی النَّبِیَّ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) إِنْ یَکُنْ لِأَحَدٍ قلبین [قَلْبَانِ ] فَإِنَّ لِی قَلْبَیْنِ قَلْبٌ یَأْمُرُنِی بِأَنْ ...
آیا پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) به جهت زمین خوردن حسنین(علیه السلام ) و شنیدن صدای گریه ...
إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. [4]. فزع: ترس، بیم، هراس، ناله و زاری، فریاد ؛ فرهنگ عمید، واژه فزع ؛ و نیز ر.ک: ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 8، ص 251، بیروت، دار صادر، چاپ سوم، 1414ق. [5]. یحیی بن أبی کثیر و سفیان بن عیینة: أنه سمع رسول الله بکاء الحسن و الحسین و هو علی المنبر فقام فزعا ثم قال أیها الناس ما الولد إلا فتنة لقد قمت إلیهما و ما معی عقلی ؛ ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی طالب(علیهم السلام)، ج 3، ص 385، قم، انتشارات علامه، چاپ اول، 1379ق؛ محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 15، ص 170، قم، مؤسسه آل البیت(علیه السلام )، چاپ اول، 1408ق. ...
با آن که بسیاری از روایات، ظهور امام مهدی( عجه الله تعالی فرجهم الشریف ) را روز شنبه اعلام می کنند؟ چرا ...
، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1395ق؛ طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری بأعلام الهدی، ص 438، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ سوم، 1390ق؛ ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی طالب(علیهم السلام)، ج 1، ص 308، قم، انتشارات علامه، چاپ اول، 1379ق؛ ر.ک: روزهای هفته ، سؤال 8960. [3]. یا مولای یا صاحب الزمان صلوات الله علیک و علی آل بیتک هذا یوم الجمعة و هو یومک المتوقع فیه ظهورک و الفرج فیه ...
از نگاه روایات؛ لقمان حکیم دارای چه شخصیتی است؟ آیا او یک برده بوده و به جایی رسید که سمت استادی نسبت به ...
، مکتبة نینوی الحدیثة، چاپ اول، بی تا؛ ابن حیون مغربی، نعمان بن محمد، دعائم الإسلام و ذکر الحلال و الحرام و القضایا و الأحکام، محقق، مصحح، فیضی، آصف، ج 2، ص 309، قم، مؤسسة آل البیت(علیهم السلام)، چاپ دوم، 1385ق. [8]. مقدسی، مطهر بن طاهر، البدء و التاریخ، ج 3، ص 102، مکتبة الثقافة الدینیة، بور سعید، بی تا. [9]. مروج الذهب، ج 1، ص 70. [10]. ابن قتیبة أبو محمد عبد الله بن مسلم ...
در سفارش امام علی(علیه السلام ) به فرزندشان چرا امام حسن 35 ساله را جوان خطاب کرده و مرادشان از عبارات ...
مُفَکِّرٌ ثُمَّ رَدَّهُم آخِرُ ذَلِکَ إِلَی الْأَخْذِ بِمَا عَرَفُوا وَ الْإِمْسَاکِ عَمَّا لَمْ یُکَلَّفُوا ... ؛ شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق، صبحی صالح، ص 394 - 395، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق. [2]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله، شرح نهج البلاغة، محقق، مصحح، ابراهیم، محمد ابوالفضل، ج 16، ص 71، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ اول، 1404ق. [3]. وَ اعْلَمْ ...
آیا بنابر روایات، آواز شبانگاهان جغدها، نوعی عزاداری برای امام حسین(علیه السلام ) است؟
نَفْسِهَا أَنْ لَا تَأْوِیَ الْعُمْرَانَ أَبَداً وَ لَا تَأْوِیَ إِلَّا الْخَرَابَ فَلَا تَزَالُ نَهَارَهَا صَائِمَةً حَزِینَةً حَتَّی یَجُنَّهَا اللَّیْلُ فَإِذَا جَنَّهَا اللَّیْلُ فَلَا تَزَالُ تَرِنُّ [تَرِثُ ] عَلَی الْحُسَیْنِ حَتَّی تُصْبِحَ ؛ ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق، مصحح، امینی، عبد الحسین، ص 99، نجف اشرف، دار المرتضویة، چاپ اول، 1356ش. [3]. إنّ هذه البومة ...
در روایت آمده است، اگر تمام مردم به ولایت امام علی(علیه السلام ) اقرار می کردند، خدا دوزخ را نمی آفرید. ...
امامت علی(علیه السلام ) معتقد بودند، من آتش جهنم را خلق نمی کردم .[1] این روایت تنها ناظر به بیعت بعد از پیامبر گرامی اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) نیست، بلکه یا ناظر به آن است که ولایت حضرت علی(علیه السلام ) در زمان های گذشته از آدم تا خاتم وجود داشته است، چنان که در حدیثی از امام رضا(علیه السلام ) نقل شده است: ولایت حضرت علی(علیه السلام ) در تمام کتاب های پیامبران نوشته شده است و خدا هیچ ...
در تعالیم و آموزه های اسلام برای نشستن چه آدابی وجود دارد؟
، تهران، المکتبة الإسلامیة، تهران، چاپ اول، 1382ق. [5]. أبی عبد الله( علیه السلام ) قال: کان رسول الله أکثر ما یجلس تجاه القبلة ؛ طبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 26، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق؛ بحرانی، سید هاشم، حلیة الأبرار فی أحوال محمّد و آله الأطهار( علیه السلام )، ج 1، ص 334، قم، مؤسسة المعارف الإسلامیة، چاپ اول، 1411ق. [6]. رأیت أبا عبد الله( علیه السلام ) یجلس فی بیته عند ...
جبرئیل از طرف خداوند چه هدیه ویژه ای برای پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) آورده بود؟
بِهِنَّ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ قُلْ یَا عِمَادَ مَنْ لَا عِمَادَ لَهُ .... فَإِنَّکَ لَا تَقُومُ مِنْ مَجْلِسِکَ حَتَّی تُسْتَجَابَ لَکَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ . [2]. ابن بابویه، محمد بن علی، معانی الأخبار، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، النص، ص 260- 261، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1403ق. حَدَّثَنَا أَبِی رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ ...
هنگام وضو گرفتن خواندن چه دعاهایی مستحب است؟
– 44، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن، مصباح المتهجد و سلاح المتعبّد، ج 1، ص 298، بیروت، مؤسسة فقه الشیعة، چاپ اول، 1411ق. [5]. شعیری، محمد بن محمد، جامع الاخبار، ص 45؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 77، ص 317، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. [6]. شیخ طوسی، تهذیب الأحکام، محقق، مصحح، موسوی خرسان، حسن، ج 1، ص 25، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق؛ مجلسی، محمد باقر، ملاذ الأخیار فی فهم تهذیب الأخبار، محقق، مصحح، رجائی ، مهدی، ج 1، ص 122، قم، کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی، چاپ اول، 1406ق. ...
معنای دقیق النزع فی المشی که در روایات برای راه رفتن متکبرانه به کار رفته است، چیست؟
الکتب العلمیه، بیروت، بی تا. [10]. جزری، ابن اثیر، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج 3، ص 361، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان، قم، چاپ اول، 1367ش. [11]. علی بن الحسین علیه السلام (امام چهارم)، الصحیفة السجادیة، ص214، دفتر نشر الهادی، قم، چاپ اول، 1376ش. [12]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 3، ص 19، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق. [13]. البته بعید نیست که ...
مراد از جمله النجوم امان لاهل السماء در روایت نبوی چیست؟
...، ج 1، ص 8، تهران، نشر جهان، چاپ اول، 1378ق. جَابِرِ بْنِ یَزِیدَ الْجُعْفِیِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الْبَاقِرِ ع لِأَیِّ شَیْ ءٍ یُحْتَاجُ إِلَی النَّبِیِّ وَ الْإِمَامِ فَقَالَ لِبَقَاءِ الْعَالَمِ عَلَی صَلَاحِهِ وَ ذَلِکَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَرْفَعُ الْعَذَابَ عَنْ أَهْلِ الْأَرْضِ إِذَا کَانَ فِیهَا نَبِیٌّ أَوْ إِمَامٌ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ وَ ...
این که در احادیث آمده دختران حسنه و پسران نعمت اند، آیا این احادیث موثق اند؟ اگر مورد پذیرش اند توجیه ...
...، ص 105، مطبعة حیدریة، نجف، چاپ اول، بی تا. [5]. العروسی الحویزی، عبد علی بن جمعة، تفسیر نور الثقلین، محقق، مصحح، رسولی محلاتی، هاشم، ج 3، ص 61، اسماعیلیان ، قم، چاپ چهارم، 1415ق. و قال: انه بشر النبی صلی الله علیه و آله بفاطمة علیها السلام، فنظر فی وجوه أصحابه فرأی الکراهیة فیهم، فقال: مالکم ریحانة أشمها و رزقها علی الله . [6]. تکاثر، 8. [7]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق مصحح، رسولی محلاتی، هاشم، ج 21، ص 14، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. ...
مسواک زدن در حمام و استخر چه حکمی دارد؟
، مصحح، مخزومی، مهدی، سامرائی، ابراهیم، ج 8، ص 418، هجرت، قم، چاپ دوم، 1410ق؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 1، ص 189، دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق. [12]. اصفهانی (مجلسی اول)، محمد تقی، لوامع صاحبقرانی، ج 2، ص 31، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چاپ دوم، 1414ق. ...
غیر عرب ها چه مشکلی دارند که امام علی( علیه السلام ) استفاده از پوشاک و خوراک آنها را موجب گمراهی عرب می ...
...، عید ایرانیان بوده، ظاهراً این هدیه نیز از جانب آنان ارسال شده است. [1]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، ج 2، ص 440، قم، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1371ق؛ شیخ حرّ عاملی، هدایة الامة إلی أحکام الأئمة(منتخب المسائل)، ج 2، ص 118، مشهد، مجمع البحوث الإسلامیة، چاپ اول، 1412ق. [2]. صَفَّاه و اختارَه؛ و کل ما صُفِّیَ لیُعْزَل لُبابُه ؛ ابن منظور، محمد ...
معنای این سخن امام علی( علیه السلام ) که می فرماید: بنده دیگری مباش در حالی که خداوند تو را آزاد آفرید! ...
أَحَلُّوا لَهُمْ حَرَاماً وَ حَرَّمُوا عَلَیْهِمْ حَلَالًا فَعَبَدُوهُمْ مِنْ حَیْثُ لَا یَشْعُرُون . [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، ص 434، دار الکتب الاسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. آیات مرتبط سوره التوبة (31) : اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا إِلَٰهًا وَاحِدًا ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ سُبْحَانَهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ ...
روایاتی که می گویند گناهانی؛ مانند دروغ، غیبت، و ... روزه را باطل می کند، معنایشان چیست؟
لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 4، ص 18، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق. [4]. ابو طالب مکی، محمد بن علی ، قوت القلوب فی معاملة المحبوب و وصف طریق المرید إلی مقام التوحید، ج 1، ص 141، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، بی تا؛ غزالی، محمد بن محمد، إحیاء علوم الدین، ج 3، ص 429، بیروت، دار الکتب العربی ، چاپ اول، بی تا. [5]. ابن ابی حاتم رازی، عبد الرحمن بن محمد ...
آیا خون ریزی های ناشی از عادت ماهیانه، زایمان و ... که بانوان دچار آن می شوند، پاداشی برای آنها نیز دارد ...
.... ابن حیون، نعمان بن محمد مغربی، دعائم الإسلام و ذکر الحلال و الحرام و القضایا و الأحکام، محقق، مصحح، فیضی، آصف، ج 2، ص 191، قم، مؤسسة آل البیت(علیهم السلام)، چاپ دوم، 1385ق؛ ابن أبی جمهور، محمد بن زین الدین، عوالی اللئالی العزیزیة فی الأحادیث الدینیة، محقق، مصحح، عراقی، مجتبی، ج 3، ص 293، قم، دار سید الشهداء للنشر، چاپ اول، 1405ق. [6]. ذکَرَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْجِهَادَ فَقَالَتِ امْرَأَةٌ ...
آیا این که در روایات گفته شده؛ برای تشخیص کودکانی با عاقبت نیک یا شرّ و جنازه مسلمان از کافر، به بیضه و ...
لإحیاء الآثار الجعفریة، چاپ سوم، 1387ق؛ ابن فهد حلّی، جمال الدین احمد بن محمد، المقتصر من شرح المختصر، محقق، مصحح، رجائی ، سید مهدی، ص 162، مشهد، مجمع البحوث الإسلامیة، چاپ اول، 1410ق. [3]. مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَی عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ یَحْیَی عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ( علیه السلام ) قَالَ: قَالَ رَسُولُ ...
آیا شهیدان نیروی دریایی از شهیدان نیروی زمینی برترند و حق الناس نیز از آنان برداشته می شود؟
البحر فإنه یتولی قبض أرواحهم ؛ سیوطی، عبد الرحمن بن أبی بکر، الحبائک فی أخبار الملائک، تحقیق، أبو هاجر محمد السعید بن بسیونی زغلول، ج 1، ص 48، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1405ق. [6]. شَهِیدُ الْبَحْرِ مِثْلُ شَهِیدَیِ الْبَرِّ ؛ ابن ماجة قزوینی، أبو عبد الله محمد بن یزید، سنن ابن ماجه، تحقیق، عبد الباقی، محمد فؤاد، ج 2، ص 928، بی جا، دار إحیاء الکتب العربیة، بی تا؛ أبو القاسم طبرانی ...