سایر منابع:
سایر خبرها
صور تصویری در ذهن تصویرگر و نقاش صورت می گیرد. خیال یا تصویر سازی و نقاشی در قالب فرم و رنگ بر پهنه دوبعدی بوم و کاغذ ترسیم می شود و تصاویر ترسیمی ذهن به شکل عینی جان می گیرد و می توان گفت یک تصویر معادل هزار کلمه است. بررسی قابلیت های تصویری متون فاخر کمتر مورد توجه قرار گرفته و از آنجا که تصاویر ذهنی و کلامی آثار سهوردی در قرن پنجم غنی است و صناعات ادبی متعددی دارد این کتاب نوشته شد تا مسیری در رمزگشایی داستان های زیبا را فراروی خوانندگان قرار دهد. عباس محمدی نویسنده این اثر، کارشناس ارشد گرافیک و پژوهش هنر است. ...
جالب تاریخی بوده است . در دهه ی 1680، شورشی به نام قیام توکولی ( Thokoly Uprising ) رخ داد که پناهندگان، مجارستان را به عنوان مرکز خود قرار دادند، دوره ای که به دلیل وجود احساسات ضد حبسبورگ ( Habsburg ) ، شناخته شده است . آن ها از نقاط مختلف مناطق عثمانی ، در آنجا ساکن شده بودند . این قیام در سال 1687 خاموش شد ، اما خیلی زود با شورشی علیه مجارستان و همچنین دهقانان نجیب ، این صلح دوباره شکسته شد ...
.... بااین همه از میان آن ها فرد خردمندی چون خیرون هم برخاسته بود که در اساطیر یونان موردستایش است. اگر از این داستان اساطیری بگذریم، می توان تصور کرد که ایده اولیه وجود چنین موجوداتی به تمدن مینوسی در ناحیه دریای اژه بازگردد که این مردمان با دیدن مردمان کوچرو سوارکار، آنان را به گونه قنطورس تصور کرده باشند. شاید جالب باشد بدانید درزمانی که اسپانیایی ها پایشان به قاره آمریکا رسید، آزتک ها، که ملت ...
ادبیات رنسانس، ارزیابی محققانه ای از سبک شعری انقلاب سنت گرا ی جان دان منتشر کرده بود. او سرانجام، پس از تغییر زمینۀ کاری در دهۀ چهارم سنی، دست به پژوهشی دربارۀ رازآلودگی خلاقیت از دریچۀ نگاه تصویربرداری مغزی زد. او بعد ها نوشت اگرچه من نه فرویدی بودم و نه یک روان کاو، آن قدر دربارۀ فعالیت ذهنی انسان می دانستم که به سرعت دریابم آزمون نظارت حالت ایستا چقدر ابلهانه بوده است ؛ بیشتر پژوهشگران به این ...
گنجایش و توانش تکلیف نمی کنیم، و نزد ما کتابی [چون لوح محفوظ] است که [درباره همه امور آفرینش و نسبت به اعمال بندگان] به درستی و راستی سخن می گوید، و آنان [در پاداش و کیفر] مورد ستم قرار نمی گیرند بَلْ قُلُوبُهُمْ فِی غَمْرَهٍ مِنْ هَٰذَا وَلَهُمْ أَعْمَالٌ مِنْ دُونِ ذَٰلِکَ هُمْ لَهَا عَامِلُونَ [چنین نیست که کافران تکلیف را بیش از اندازه گنجایش و توان خود حس کنند] بلکه دل ...