پنجشنبه ۱۰ خردادساعت ۰۴:۴۷May 2024 30
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 19 اسفند 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۱۰    
سه کتاب باستان شناسی که از سوی مرکز فرهنگی پژوهشگاه به چاپ رسیده در حاشیه برگزاری شانزدهمین گردهمایی باستان شناسی ایران رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۲۱:۳۵    
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۹:۲۰    
نیکنام حسینی پور در نکوداشت کی عطا طاهری بویراحمدی از این چهره مهم به عنوان یکی از مردان فرهنگ ساز ایران یاد کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۷:۴۵    
بوک لیست کتاب آخرین دختر را کتابی بسیار قدرتمند توصیف می کند که سوگنامه ای برای از دست رفتگان یک اجتماع است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۷:۲۰    
عرفان نظرآهاری نویسنده کتاب لیلی نام تمام دختران زمین است نسب به استفاده غیرقانونی از عنوان کتابش اعتراض کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۷:۲۰    
فروش کتاب خون دلی که لعل شد ، حاوی خاطرات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی) از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی، آغاز شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۷:۲۰    
داوود امیریان در جدیدترین اثرش با عنوان مهمانی باغ سیب نگاهی تازه به زندگی حضرت محمد(ص) دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۷:۲۰    
نایجل واربرتون در کتاب فوت و فن فلسفه آنچه از دانشجویان فلسفه انتظار می رود را با مطرح کردن اصول و راهبردهایی روشن می کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۷:۱۵    
اسناد نقاره خانه حرم مطهر رضوی، در دومین سه شنبه فرهنگیِ کتابخانه آستان قدس رضوی، رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۵:۳۵    
آمارهای ماهانه نشر حاکی از آن است که قیمت هر صفحه کتاب به طور میانگین به رقم 184تومان رسیده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۵:۳۰    
چاپ جدید کتاب سخنی از سیمرغ ، شامل گفت وگوی سامان اصفهانی با میرجلال الدین کزازی پیرامون شاهنامه فردوسی، پس از گذشت هفت سال از چاپ اول آن، توسط نشر ترنگ روانه بازار کتاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۵۰    
رمان های ایراندخت و خاطرات خانه ابری نوشته بهنام ناصح تجدید چاپ شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۳۰    
نعیمه اسلاملو، معتقد است که باید شخصیت های ایرانی اسلامی جذاب و پرهیجان برای بچه ها بسازیم و در مجموعه سه جلدی افسران افسونگر با نگاهی جدید به بررسی تاثیرات انیمیشن ها ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۳۰    
نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۲۰    
در قالب طرح کتابخانه گردی، جمعی از مسئولان، نویسندگان، فرهنگیان، هنرمندان و دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از سه کتابخانه عمومی در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بازدید کردند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۲۰    
مصطفی حبیبی با اشاره به انتشار کتاب سال عملکرد ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت 98، گفت: هدف از تدوین این اثر، شناسایی ایثارگران و مشخص شدن وظایف قانونی با توجه به اسناد بالادستی است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۱۵    
نشست نقد و بررسی مجموعه شعر شنیداری اقلیما در سالن سرای سخن سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۴:۰۵    
مدیر بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران گفت: بررسی تقسیم بندی غرفه ها در فضای 13 هزار متری سالن شبستان با توجه به تعداد عناوین کتاب ناشران آغاز شده و پیش بینی می شود تا اواسط فروردین به پایان برسد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۳:۱۵    
بر اساس تحقیقات چند دانشگا معتبر آمریکایی معلوم شده که مطالعه کتاب و رمان بیشتر از خواندن صرف روزنامه و مجلات در سلامت جسم و روان افراد موثر بوده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۲:۴۰    
کتاب دختر ویولن زن در کوچه های برفی آذرماه ، اثر سیدعلی صالحی از سوی اهل قلم نشرچشمه و کتابفروشانی که با این نشر در ارتباط هستند، به عنوان بهترین کتاب شعر سال 96 انتخاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۲:۳۰    
چاپ جدید نام دیگر دوزخ ، سروده شاپور جورکش که در 10سال گذشته در بازار کتاب نبوده، توسط نشر سیب سرخ چاپ و روانه بازار کتاب شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۲:۰۰    
مدیران روزنامه لس آنجلس تایمز قانونی برای خبرنگاران خود تصویب کردند که نوعی دزدی در حوزه حقوق مولف محسوب می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۲:۰۰    
کنفرانس بین المللی پوزیتیویسم منطقی و تجربیات علمی ژانویه 2021 در بانکوک، تایلند برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۰    
مدرس علوم ارتباطات اجتماعی با انتقاد از فضای نشر و پائین بودن میل مطالعه، رکود در عرصه کتاب را حاصل غفلت نهادهای فرهنگی و رسانه ها می داند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۱:۴۵    
آثار و افکار و کوشش های علمی و اجتماعی احمد اشرف با سخنرانی سیدجواد میری، علیرضا آقامحمدی و حسن حجت پناه نقد و بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۵    
مهرداد پارسا می گوید: باگینی معتقد است اهمیتی ندارد که جریان های فلسفی هر کدام ساز خودشان را می زنند و اجماعی درمورد مسائل بنیادی فلسفه وجود ندارد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۵    
گزارش جدید مرکز تحقیقاتی و نظرسنجی پیو نشان می دهد در سال گذشته از هر چهار نفر آمریکایی یک نفر کتاب نخوانده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۰    
کتاب چرا مردمان خوب به خود بد می کنند یک بررسی و کندوکاو قدرتمند در زمینه نیروهای پنهانی است که سبب می شوند مرتکب بدرفتاری به خود یا آسیب رساندن به خویشتن بشویم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۰    
کتاب فاتحان فاو فرهنگ نامه فرماندهان شهید مازندران در عملیات والفجر 8 و روایتی از موقعیت پدافندی فاو را به تصویر می کشد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۰    
مقالاتی در کتاب الهیات و تکامل داروینی دیده می شود که به طور مستقیم به مسئله تکامل داروینی نپرداخته است. اما دغدغه اصلی آن نوشته ها نیز سازگاری و یا ناسازگاری نظریه تکامل داروینی یا نوعی خداباوری است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۰    
مدیر نشر سفیر اردهال، با پیش بینی افزایش قیمت پشت جلد کتاب و کاهش کتاب چاپ نخست در نمایشگاه کتاب تهران گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۳۰    
نشست نقد و بررسی کتاب هابرماس زبان و کنش هم رسانشی نوشته ناصرالدین علی تقویان دوشنبه 20 اسفندماه برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۳۰    
رئیس حوزه هنری خوزستان توجه به شاخص های فرهنگی مناطق کم برخوردار و حاشیه را ضروری دانست و بهترین راه مقابله با آسیب ها در مناطق کم برخوردار را جذب افراد به کتابخوانی عنوان کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۵    
مجموعه شعر سپید سایه ای بدون بدن ، اثر علیرضا کاهد از سوی نشر سیب سرخ راهی بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۵    
همزمان با سوم رجب، سالروز شهادت امام هادی (ع)، خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتابشناسی آثاری را که با محوریت آن حضرت در دو سال اخیر در قم منتشر شده اند، ارائه می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۰    
همایش بین المللی همگرایی و واگرایی؛ گفت و گویی میان فرهنگی- میان دینی با همکاری انجمن فلسفه میان فرهنگی ایران و با حمایت بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۱۵    
کتاب من کی هستم حاصل سال ها دغدغه، تجربه شخصی و مطالعه است و سعی دارد آنچه را موجب توفیق و لذت حقیقیِ"من"در وجوه مادی و معنویِ زندگی می شود، در روندی منطقی و کاربردی ارائه کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۴۵    
ابوالفضل حری گفت: ترجمه متون ادبی همنوازی نواخت مترجم و نواخت نویسنده است، یعنی ترجمه سبک، انتقال سبک نویسنده از طریق و به واسطه زبان مترجم است؛ ترجمه همنوازی دو سبک و سیاق است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۴۰    
محمد روشن می گوید: تقریبا هیچ اثری از خانلری مال خودش نیست، حافظ خانلری از آغاز تا انجام کوشش مجتبی مینوی بود البته خانلری یک نگاهی هم می کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۳۵    
میرحسینی گفت: من بیشتر تمایل داشتم که در کتاب پایان عصر قاجار به ایران در جنگ جهانی اول بپردازم. اما نمی توان وضعیت ایران در آن دوره را بدون مشروطیت درک کرد. این دو تجربه در هم تنیده هستند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۲۵    
مارگارت آتوود درباره کتاب اظهارات ، دنباله رمان معروف و پرفروش سرگذشت ندیمه ، در تئاتر ملی سلطنتی در لندن مصاحبه می کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۰۰    
امروز در تقویم تاریخ، سالروز شهادت امام هادی (ع)، دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است. این گزارش به معرفی سه کتاب با موضوع معرفی سیره و زندگانی این امام همام اختصاص دارد.