چهارشنبه ۰۹ خردادساعت ۱۹:۲۹May 2024 29
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 20 اسفند 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۲:۵۹    
رمان شهنواز تازه ترین اثر رضا رسولی از سوی کتابستان معرفت در قم منتشر و روانه بازار کتاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۰:۴۸    
عباس منوچهری تاکید کرد: خواندن عطار در زمانه و زمینه نزاع فرهنگ ها با به کارگیری الگوی عطار برای همگرایی میان فرهنگی کمک کننده است چراکه هر پرنده خصلتی بشری یا نوعی فرهنگ دارد و در اثر عشق و دوستی ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۹:۰۴    
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: به دنبال ثبت جهانی کتاب مثنوی مولانا هستیم تا این اثر ارزشمند در سطح دنیا به عنوان یک منبع در حافظه مردم جهان ثبت شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۸:۴۴    
نخستین جشنواره ملی مهدویت در چهار بخش اصلی پژوهشی، هنری، ادبی، رسانه- فضای مجازی و بخش جانبی کتابخوانی برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۹:۱۵    
میلاد عظیمی در یادداشتی به مصاحبه ایبنا با محمد روشن و صحبت های او درباره پرویز ناتل خانلری واکنش نشان داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۹:۱۰    
شهریاران گمنام خاندان های حکومتی بودند که پس از اسلام در گوشه گوشه ایران فرمان می رانده اند و نامی از آن ها در متن های تاریخی برجای مانده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۹:۰۵    
انتشار حکم دادگاه برای ابوالفضل قدیانی در فضای مجازی، واکنش دفتر رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۸:۳۰    
شماره 30 و 31 ماهنامه شیرازه کتاب ویژه بهمن و اسفند 97، با پرونده ویژه درباره مسئله فلسطین و جزئیات جایزه جهانی فلسطین ، منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۸:۲۵    
دومین جلسه نقالی کتاب در قم، امروز دوشنبه 20 اسفند و با محوریت نابخردی های پیش بینی پذیر در محل کتاب گارسه برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۸:۲۵    
در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج همگانی برای مبارزه با بی سوادی، تفاهمنامه ای بین ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه های سمنان منعقد شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۸:۲۰    
علیرضا محمودی به نویسندگان و نیز ناشران فعال در استان قم پیشنهاد داد: ژانری تر به تولیدات شان فکر کنند و مدل های متنوعی را در نگارش و چاپ داستان تجربه کنند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۸:۰۵    
شصت و هفتمین نشست علمی دراماتورژی قرآن کریم با موضوع دراماتورژی و جهان مرئی متن با حضور هادی نائیجی در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۷:۴۵    
کارشناسان و پزشکان مولف در دومین میزگرد بررسی معضلات تالیف در علم پزشکی معتقد بودند: یک کتاب پزشکی استاندارد باید بر اساس داده های اصیل جهانی ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۵:۱۵    
مجمع ناشران انقلاب اسلامی، فراخوان جشنواره ادبی روایت انقلاب را منتشر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۵:۰۵    
برنامه زنده تلویزیونی شب شعر امشب با محوریت بررسی مساله تاثیر حکیم نظامی گنجوی بر شعر معاصر ایران از آنتن شبکه چهار سیما پخش می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۴:۵۵    
بیش از یک سال از درگذشت کورش اسدی نویسنده کوچه ابرهای گمشده گذشته اما نام او همواره در بین نویسندگان مطرح معار یاد می شود ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۴:۴۵    
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به واردات 200 هزار تن کاغذ به کشور از زمان فعالیت کارگروه کاغذ وزارت اشاره کرد و گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۳:۵۰    
مریم رجبی، مربی مهد کودکی در تربت حیدریه که در سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی، عنوان تسهیلگر برگزیده کتابخوانی را از آن خود کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۳:۵۰    
کتاب قانون، آزادی و اخلاق برای اولین بار در سال 1963 میلادی در انگلستان و آمریکا منتشر و تا سال 1986 هشت بار تجدید چاپ شد و مطالب آن در بسیاری از دانشگاه های اروپایی از سوی هارت یا دیگران مطرح شده ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۳:۳۵    
پورجوادی گفت: به باور، فیلسوف دینیِ ایرانیِ قرن سوم هجری (نهم میلادی)، حکیم ابوالعباس ایرانشهری تمام ایمان ها اساساً یکی هستند چراکه بنیان گذارانشان همگی فرستاده یک خدای واحدند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۳:۰۵    
داوری اردکانی گفت: در جامعه ای که اعتماد و امید و همبستگی هست متفکران در خلوت تفکر خود به اکنونی می اندیشند که گذشته و آینده را به هم می پیوندد و نظم و ثبات با خود می آورد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۲:۰۰    
سیدعباس صالحی در آئین پانزدهین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی گفت: مساحت کتابخانه های عمومی کشور یک میلیون و 400هزار مترمربع است و حدود 42 میلیون جلد کتاب در آن ها وجود دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۱:۴۰    
پژوهشگر حقوق مالکیت فکری با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری نیازمند اصلاحات اساسی است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۱:۲۰    
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی در آئین گرامیداشت پانزدهمین سالروز تاسیس این نهاد ضمن تشریح رویکردها طی 15 سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که تا سال 1400 تعداد شهرهای فاقد کتابخانه به صفر برسد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۱:۱۵    
اردشیر صالح پور کتاب کوچ کوچ را مانیفست قوم لر دانست و گفت: این کتاب آخرین نوای ایل پیش از فروپاشی نظام عشایری است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۱:۱۵    
مجمع ناشران انقلاب اسلامی، فراخوان جشنواره ادبی روایت انقلاب را منتشر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۵۵    
معاون فرماندار شهرستان میامی گفت: برای مطالعه، باید فضاهای مناسبی در بوستان ها، پارک ها و فضاهای عمومی شهر ایجاد شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۴۰    
آمارهای نشر در ماه های پایانی سال حاکی از آن است که ناشران با وجود مشکلات عدیده و فشارهای اقتصادی، همچنان به نمایشگاه کتاب تهران امیدوارند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۴۰    
به ادعای نویسنده، هاشمی مواضعی تند و هیجانی حساب شده ای علیه روشنفکران می گیرد که می توانست برای او که متهم به پیروی از سیاست های لیبرالیستی و سکولاریستی بود مفید واقع شود و تجدیدنظرهای آشکار او در ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۳۵    
کتاب راهنمای میدانی آبشارهای ایران تألیف مجید اسکندری از سوی انتشارات ایرانشناسی منتشر شد. این کتاب گزارشی از 750 آبشار ایران را ارائه می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۰    
طرح کتابخانه گردی در یزد به میزبانی کتابخانه امام علی (ع) و با حضور مسئولان استانی و با رونمایی از کتاب قصه های من و ننه آقا به خط بریل برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۰    
شرکت آمازون اعلام کرده است که ساختمان این فروشگاه در خیابان 2787 شهر دنور از ماه فوریه سال گذشته در حال ساخت است و احتمالاً تا ماه های آینده افتتاح خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۰    
کتاب علی (ع) تجلی حق ، دنیا را در نگاه امیرالمومنین علی (ع) از لابه لای نامه ها و حکمت های آن حضرت در نهج البلاغه، ترسیم می کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۱۵    
فروشگاه آمازون می گوید در دو سال اخیر میزان فروش در سایت و فروشگاه های فیزیکی افزایش داشته است که در این میان سهم کتاب فروشی بیشتر از بقیه کالاها بوده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۰۵    
نیره دلیر گفت: بنیان های اصلی سیر الملوک از قدسی سازی دور است و به همین دلیل احتمال عدم نوشتن آن در دوره خواجه نظام الملک به ذهن متبادر می شود ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۰۰    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از همراهی صدا و سیمای مرکز یزد به دلیل انعکاس فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر در این استان و به ویژه پوشش مطلوب فعالیت های طرح پایتخت کتاب ایران تقدیر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۹:۲۰    
محمدکیا کیانیان مولف فرهنگ لغات بیابان و علوم محیطی معتقد است که رشته های علوم محیطی تا حد زیادی در ایران مهجور مانده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۸:۴۵    
بیل گیتس در یادداشتی می نویسد: بسیاری از حوزه هایی هست که هنوز اطلاعات کمی درباره آنها دارم. مثلاً درباره تکنولوژی های جدیدی که به بازار می آیند خیلی دوست دارم اطلاع کسب کنم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۸:۴۰    
این روزها اعتماد به آکادمی نوبل در بخش ادبیات از دست رفته است و این اعتماد از دست رفته منجر به انتخاب نشدن برنده نوبل ادبیات در سال 2018 شد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۸:۴۰    
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: با وجود پتانسیل و زیرساخت ها در استان خوزستان باید کتابخانه ها را به مراکز فرهنگی و اجتماعی تبدیل کنیم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۸:۴۰    
با وجود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آمارهای مؤسسه نیلسن نشان می دهد فروش آثار ترجمه در بریتانیا رکوردی بی سابقه ثبت کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۸:۳۰    
یک عضو شورای شهر یاسوج از اختصاص زمین برای احداث کتابخانه در پارک مهرورزی خبر داد.