اساس پیدایش قصه گویی مدرن؛ نیاز نسل امروز است
سایر منابع:
سایر خبرها
قصه ی خوب قصه ای است که بتواند مخاطب را همراه کند
به شخصیت پردازی، خلاقیت، توجه به ابزارها و استفاده مناسب از وسایل و امکانات متناسب با قصه ، مناسب بودن قصه برای گروه سنی مخاطب، زمان مناسب قصه، توجه به لحن، ریتم، زبان بدن، زمان قصه گویی ورود و خروج مناسب از جمله نکاتی بود که این مدرس قصه گویی به آن ها پرداخت. گفتنی است این کارشناس در بخش دیگری از این نشست که صبح روز سه شنبه 11 خرداد 1400 برگزار شد، به معرفی مجموعه چهل قصه پرداخته و ...
صد درصد طرفدار انتشار لیست تسهیلات گیرندگان هستیم
توانند از خدمات صندوق نوآوری استفاده کنند که طبق قانون، دانش بنیان باشند. در واقع مخاطب ما شرکت های دانش بنیان هستند. حال بعضی از استارتاپ های بزرگ و شناخته شده هم دانش بنیان هستند و می توانند مخاطب ما باشند. این نکته را هم باید در نظر گرفت که جامعه مخاطب صندوق، شرکت های دانش بنیان هستند، اما تشخیص اینکه شرکتی دانش بنیان است یا خیر، با صندوق نوآوری نیست و این ارزیابی در معاونت علمی و فنّاوری ...
پیروزی دین بر علم در دراکولا /ترکیب موفق اسطوره و باور ایمانی
فضای داستان است. یعنی مخاطب با پذیرفتن این فضا و قراردادهای قصه است که خواهد ترسید. حالا و امروز، مخاطبی که در دوران مدرن و پسامدرنیسم زندگی می کند، با پیش زمینه هایی که از خرافات و افسانه های قدیمی دارد، باید در علم رسمی و اصول اثبات شده اش شک و تردید کند تا با خواندن دراکولا بترسد. برای ایجاد این شک و تردید، جملاتِ یاری گر مهمی در رمان وجود دارند که پایه های ذهنی مخاطب را تکان بدهند. این جملات ...
آسیب های بی شمار بر پیکر هنر آوازخوانی؛ ظاهرسازی به جای توجه به محتوا
باشد و راکد نماند، به این کار ادامه می دهم. تصورم این است که در حال حاضر باید از هر فضای موجود حتی فرصت یک دقیقه ای اینستاگرام برای ارائه هنر جدی و ارتباط با مخاطب استفاده کرد. شبکه های اجتماعی، آثار شما را به دست افراد در اقصی نقاط این کره خاکی می رسانند. چیزی که پیش از این، تصورش هم غیرممکن بود. خطری که در فضاهای مجازی وجود دارد این است که در حال حاضر هر کسی با حداقل دانش می ...
روایت شهرام مکری از ایده پردازی و نقش محدودیت ها در فیلمسازی
که چیزی که ما به آن محتوا می گوییم، حوزه برخورد مخاطب با اثر هنری است؛ نه حوزه برخورد خالق با آن. به خاطر همین، ما هنری به نام هنر تصادفی داریم که این هنر، به طور صد در صد به مخاطب وابستگی دارد. او ادامه داد: در حال حاضر، کمپانی والت دیزنی بسیاری از فیلم هایش را که در گذشته ساخته، برای مخاطب امروز تغییر می دهد چون ممکن است برداشت مخاطبان امروزی از آثار با برداشت مخاطبان صدسال پیش ...
سینمای ایران از مظلوم ترین سینماهای دنیاست / روایت محمود کلاری از جهانی شدن سینمای ایران: جهان تشنه بود ...
. تا قبل از آن، دبیران با خیال راحت کار را به هیئت انتخاب آثار می سپردند و اگر حاشیه ای پیش می آمد، اعلام می شد که سلیقه هیئت انتخاب بوده است. اما در روش جدید، براساس آن رویه ای که در مقررات فیلم برلین وجود دارد، قرار شد انتخاب ها توسط دبیر صورت بگیرد، ولی در این راه از همیاری و همکاری گروهی از مشاورین و برنامه ریزان جشنواره ای استفاده می شود. او ادامه داد: برنامه ریز جشنواره ای، در همه ...
کارگاه آموزشی قصه گویی مدرن
گو در این شیوه از قصه گویی می تواند به اصل قصه وفادار نباشد و آن را بازنویسی کند و آگاه باشد که استفاده از یک ابزار نوین، قصه را به روز نمی کند؛ بلکه بایست چرایی و چگونگی استفاده از ابزار مشخص باشد و این که قصه گو، چرا آن را انتخاب کرده و چگونه می خواهد از آن استفاده کند. خسروی به سه بخش قصه مدرن، کلاسیک و قصه ای که تبدیل به مدرن می شود اشاره کرد و گفت: در قصه ی مدرن همه چیز از صفر تا ...
مربیان کانون فارس با جادوی صدا و زبان بدن آشنا شدند
ترین ابزار قصه گویی را لحن عنوان کرد که ویژگی هایی دارد و گفت: لحن نباید تقلیدی باشد، با مکث و ضرباهنگ ایجاد شود و از زبان مخفی یا آرگو که زبان نوجوانان هر جامعه کلان شهری است، استفاده نشود چون هدف از کاربرد زبان، گسترش دامنه ی لغات کودکان و نوجوانان است. محتوا، کارگردانی قصه، طراحی، شروع و پایان از دیگر مسائلی بود که مهدی محمدیان در رابطه با چگونگی استفاده آن ها در قصه گویی با مربیان کانون فارس سخن گفت. دومین جلسه این دوره آموزشی که به مدت 6 ساعت برنامه ریزی شده است، روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 برگزار و قصه گویی مربیان نقد و بررسی می شود. ...
خلاقیت در تولید قصه های 90 ثانیه ای حرف اول را می زند
سایر عناصر مربوط به قصه و در نهایت تولید یک فیلم کوتاه از قصه گویی با استفاده از نقاشی، پویانمایی، نماهنگ، موسیقی و ... ، بنا شدن اصل و اساس این قصه ها بر قصه ی زندگی من و لزوم داشتن ساختار مناسب قصه، از جمله آغاز و پایان مناسب، شخصیت پردازی، توجه به اوج و فرود، توجه به کیفیت مطلوب صدا و تصویر و توجه به قالب و حجم قصه ها از دیگر نکاتی بود که این مدرس به آن ها اشاره شد. کیانی مقدم در ...
آشنایی قصه گویان کانون خراسان رضوی و سمنان با قصه گویی مدرن
... وی در ادامه افزود: قصه گو در این شیوه از قصه گویی می تواند به اصل قصه وفادار نباشد و آن را بازنویسی کند و آگاه باشد که استفاده از یک ابزار نوین، قصه را به روز نمی کند؛ بلکه بایست چرایی و چگونگی استفاده از ابزار مشخص باشد و این که قصه گو، چرا آن را انتخاب کرده و چگونه می خواهد از آن استفاده کند. بررسی تفاوت روایت و نمایش در قصه مسئول بخش قصه گوی برتر جشنواره ی بیست وسوم ...
گذر از کوچه کتب صوتی در دنیای دیجیتال / هوای مطبوعی که در جهان کرونازده به کتب صوتی رسید
مادران و مادربزرگ ها در شب های بلندی که هنوز نه از رادیو خبری بود و نه از تلویزیون گوش ها را نوازش می کرد. حال در عهد شیوع ویروس شاخ دار کشنده، آشنایی کلمات و حس صمیمیت و نزدیکی ناشی از گوش سپردن به صدای یک نفر، تسلی بزرگی محسوب می شود که در کالبد کتب صوتی رخ می نمایاند. هم اکنون در جهان غرب به موازات گسترش بخش دیجیتالی زندگی، در عرصه نشر، به همراه کتاب هایی که هر روز منتشر می شوند، شکل صوتی ...
مرور خاطرات اولین سفر هوایی به ایران / شاه بیت های مسعود کیمیایی به روایت بازیگرانش / فردریک مر: سینمای ...
ما کارگردان الزامی برای مشورت با دستیارش ندارد. این دستیار کارگردان در ادامه به تشریح بخشی از الزامات در تعامل میان یک دستیار کارگردان با کارگردان و دیگر عوامل فنی یک فیلم پرداخت و بر لزوم داشتن دانش فنی در زمینه های مختلف تأکید کرد. مصطفی احمدی در ادامه گفت: برنامه ریزی یک فیلم بر اساس خواسته های کارگردان، درخواست های فیلم نامه و محدودیت های تولیدی است. بخشی از محدودیت های تول ...